Ideea e, atunci cand iti iei SUV (asa scrie in articol, ca e SUV, dar Dusterul e SUV dosr in somn) il iei pentru ca vrei o protectie suplimentara fata de soferii romani.

Cu Dacia, singura protectie suplimentară e ca iti pastreaza bucatile cat de cat la un loc.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

109 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Acu’ doar întreb: ar fi fost alt deznodământ dacă erau într-un SUV adevărat, având în vedere că s-au lovit de ditamai camionu’?

    • #2

      foarte posibil

    • #3

      Un fost coleg de clasă s-a izbit de un camion cu un Cayenne. Același deznodământ

    • #4

      Într-un accident vehiculul mai greu își protejeaza mai bine pasagerii. Cu cât diferența de greutate între vehicule este mai mare, cu atât vor fi supuși unor forțe mai mari pasagerii din vehiculul ușor. Vă las și un video cu câteva exemple: www.youtube.com/watch?v=ExQUGk12S8U

      Când vorbim de impact între camion și autoturism nu conteaza prea tare ce fel de autoturism este. Diferența de greutate este prea mult în favoarea camionului, mai ales dacă este și plin cu marfă.

      Recomand să nu loviți camionul 🙂

    • #5

      @Adi asta zic și eu. Plus că, daca viteza e mare, decelerarea brusca e ce te omoară, nu deformarea mașinii

    • #6

      @Adi – te contrazic pe alocuri, vezi in accidente Smart-ul cum se comporta. Mașinile moderne sunt făcute sa se deformeze in caz de accident. In rest ai dreptate și sunt de acord cu tine.

    • #7

      A zis Adi cam ce doream si eu sa zic (inclusiv clipul :)).

      O sa mai adaug ca niste ani de zile am facut la fiecare doua saptamani un drum cu trafic ridicat de de TIR-uri si am vazut rezultatele multor accidente de genul TIR vs autoturism/SUV/dubita/pick-up si de fiecare data masina mai mica a iesit mult mult mai sifonata.

      Legat de deznodamant, e greu de spus daca in alt SUV s-ar fi terminat altfel povestea pentru ca sunt multe variabile (cea mai usoara care imi vine acum in minte: cine nu poarta centura poate fi aruncat in asa fel incat sa zdrobeasca alt pasager din masina…si pe la noi lumea nu poarta centura pe locurile din spate).

    • #8

      @Catalin Tanase
      Am vazut un accident similar, dar cu un seria 7 din 2010. Masina avea dauna (totala) vizual similara cu imaginea de aici cu dusterul. Intrase cu viteza, fix cu portiera soferului, in coltul unui autocar venind din contrasens. A scapat lejer cu niste fracturi.

      PS: descarcerarile l-au scos pe targa si politistii l-au pus sa sufle in fiola. Omul era fracturat, cu protectie de aia la gat… “julit tot”… si aia au zis “stai putin. sufla si tu aici”.

    • #9

      @Nicky

      Chestia cu suflatul in acel caz mi se pare cam ireala, lol. Asta in conditiile in care nu stii ce are omul ala fracturat si tu il pui sa sufle. Daca are ceva fracturi de la nivelul prohabului in sus, iti sufla din organul ala de jos eventual. Plus de asta, omul ala ajunge la spital, de unde ii sunt prelevate probe de sange oricum.

    • Hmmmm…….As tine sa te contrazic. Asa cum a spus si @Catalin Tanase, nu cred ca brandul e problema aici. Mai de graba viteza de impact si greutatea celor 2 corpuri in miscare reprezinta problemele reale.

    • #11

      @XTC-1, asta zic si eu, ca desi suna ireal, se intampla. Atasez poze. Accidentul este identic.

      @Gabriel. Nu brandul in sine face diferenta, doar ca o masina de la un brand mai scump contine materiale mai bune in sasiu, mai multa structura de siguranta in stalpi/portiere, mai multe airbaguri… si extindem: mai multe dotari = mai multe difuzoare pentru muzica = masa mai mare a masinii, etc.

      imgur.com/a/N3do3Sq

      imgur.com/a/IMfhGO0

  2. #12

    Doua stele la ultimul test de siguranta pentru noua generatie de Logan, spune multe…

    • #13

      Si nu e doar din cauza lipsei de sisteme active de protectie (adica electronica). Cei de la Atelierul de Detailing au facut o comparatie intre testul de impact al noului Clio si al noului Sandero care teoretic ar trebui sa fie construite pe aceiasi platforma, dar se vede cum Sandero se deformeaza mai rau.

    • #14

      Duster e o masina usoara si compacta care se face zob la o coliziune cu un tanc, asa cum se face zob orice masina de greutatea ei la un impact cu un tanc.
      Apoi in cazul unui impact cu un tanc, nici nu mai conteaza daca i de 25 de mii sau 80 de mii de euro si de greutate un pic mai mare comparat cu aia de 25 🙂

    • #15

      Parerea mea personala este ca Atelierul de detailing poate fi citat doar la categoria Bascalie/Divertisment. Sunt autentici si mistocari, accept asta. Dar nu au nici o structura, totul se bazeaza pe stari de spirit si pe moment (ce le trece prin cap in momentul ala) si asta ii face multe prea subiectivi.

    • #16

      Unul dintre aia de la Atelierul de detailing seamana cu Catalin Scarlatescu (bucatarul) la modul ca prima data cand l-am vazut ma gandeam ca s-a reprofilat

    • #17

      @geo

      Inteleg ce zici tu cu fizica, are sens, dar daca acolo, in portiera de exemplu, exista o structura de rezistenta/protectie mai buna (care si costa mai mult), aia poate face diferenta in caz de impact cu un tanc.

    • #18

      Aia ce se numesc atelierul de detailing sunt in multe cazuri agramati, folosesc des interjectii specifice analfabetilor functionali, prezinta de multe ori niste masini care au luat itp pe spaga, sau jegoase la propriu, proslavesc vechiturile samsarite , si bonus il mai au pe baiatul ala care memoreaza bine date tehnice si le recita la camera, si care pozeaza in demiurg si baiat educat, dar lauda niste vechituri uzate fizic si moral.
      Lucrurile sunt destul de simple: exista testele euroncap, care evolueaza anual, ca standard universal.In rest, pe youtube ai specialisti ca buhnici, andy popescu , tanca uraganul si altii ca ei, care fac si ei vizualizari pentru bani/si sau vanitate…..dar habar nu au ce povestesc.

    • #19

      @C, “Scarlatescu” nu mai apare pentru ca si-a facut canal propriu.

  3. #20

    Dacia este facuta din cea mai mizerabila tabla cu putinta deci sansele cand te izbesti frontal de ceva sunt 0.E posibil ca un Q7 sa fi rezistat impactului dar cand e vorba de un tir intotdeauna pleci cu sansa a doua.

    • #21

      Si in minte imi vin loganurile politiei care dupa 5 ani deja sunt mancate de rugina.

    • #22

      Credeti ca baiatul de la sec 0:40 a supravietuit?
      www.youtube.com/watch?v=A-Y_zu8Hnnc

    • #23

      e pe la 1.30 una care striga la tacsu sa oprrasca si il intreaba de ce nu a oprut, nu a vazut ce se intampla? si ala e Nu, ca ma uitam aici in spate. definitoriu

    • #24

      Salut. Tabla exterioara are o cota extrem de mica in protectie in caz de accident. Sunt sigur ca stii masini care au aripi/capote din fibra de carbon sau plastic. Elementele de protectie adevarate sunt cu totul altele.

    • #25

      robert nu stie ca daca nu ar exista piese cu deformare plastica si s ar baza pe tabla, corpul lui ar exploda pe interior la impact

    • #26

      @UnMircea, boss, vrei sa ne determini sa nu mai conducem? Ca iti reuseste :))

    • #27

      Robert, uita-te la orice masina mai noua, la cel mai mic impact, deja jumatate de fata e praf.
      Lucian: fibra de carbon are dublu rol, sa fie cat mai usoara si sa sparga in caz de impact, absorbind astfel cat mai mult din fortele kinetice ale unui impact. E un motiv pentru care dintr-un lamborghini nou te poti da jos pe propriile picioare dupa ce ai facut accident la 200+ la ora.

    • #28

      @mircea: daca soferul era o pisica cu niste vieti neconsumate, da, sigur a scapat! Stiti cum zic rusii accidentelor in care este implicat un camion? навара ! adica navara, s-a impamentenit definitv termenul dupa un accident in care nu au gasit o bucata mai mare de 30cm patrati din masina, a fost mare iures online la ei …si au verificat-o, era intreaga la inceput, nu era masina lego facuta de tussik in garaj.www.youtube.com/watch?v=4h0fqjA1QKo

    • #29

      @Emil Da, stiu.

  4. #30

    Dacia este un rahat scump de masina cand vine vorba de siguranta, hai sa nu ne mai ascundem dupa cires. Tabla de la conserva de ton in ulei de masline este ceva mai groasa…

    • #31

      De fapt Dacia este un rahat ieftin de mașină. Nu găsești nici o mașina de clasa Loganului care să se compare măcar la preț. Este ieftină, dar asta se vede în majoritatea aspectelor, inclusiv la siguranță.

  5. #32

    probabil e relevanta si viteza la care s-a mucificat dusterul. in principiu daca dai de un tir nu prea scapi indiferent de ce masina ai dar asa cum zice acea expresie straveche, daca dai cu o masina buna intr-un tir macar pare ca esti viu.

  6. #33

    Fizica elementara îmi spune ca atunci când te lovește un camion cu o masa de 25 de ori mai mare ca a ta la vreo 90 km/h, poți sa ai și mama suv-ului, nu scapi.

    • #34

      Impactul n-a fost la 90 km/h. E video pe internet, camionul opreste mult mai repede decat ar fi facut-o daca avea 90.

  7. #35

    Ma uitam saptamanile trecute la un articol de pe un (asa zis!!!!) site romanesc de teste/consideratiuni pe teme auto. Si se prezenta acolo ultimul X3, 2.0d of course, iubirea romanasilor. Pret de pornire: 50k EURO, cu optionale, modelul testat avea pretul de 75k EURO. Concluzia articolului: “… X3 este SUV-ul care SE CUMPARA …”. Concluzia mea: nu mai fiti saraki si luati-va SUV de 75k EURO, in plm. Cam aia e cu jurnalismul auto “quality” si obiectiv.
    In alt ordine de idei: de-asta se vinde/cumpara in draci Dacia prin Franta/Italia/Austria/UK, de proaste ce sunt si, mai ales, de prosti ce sunt europenii aia care stiu cu ce se mananca apa calda.
    Dacia are un buget, alte masini au alte bugete, zic totusi sa nu comparam mere cu pere.
    Plus ca “stilul” de condus (LOL) se mai si adapteaza la masina pe care o ai. Daca ai Logan da’ tu te visezi in S63 AMG, posibil sa apara surprize … sau poate ca imi scapa mie ceva.
    Am avut DUSTER 3-4 ani, circulat >100k km (3 bucati, doua din generatia 1 + una face-lift) si sunt un FAN al modelului in particular si al marcii DACIA in general. Am mai mers si cu Logan si cu Sandero dar nu suficient de mult cat sa-mi fac o opinie avizata dar nu am fost dezamagit deloc. Ghici ce, nu a ruginit niciuna, nu am avut probleme de niciun fel, nu am avut accidente. Asa ca trag o singura concluzie – daca te-ai “intalnit” frontal cu o basculanta poate ca nu prea intelegi ce masina conduci sau poate ca nu prea intelegi cu ce se mananca circulatia. Si, CU SIGURANTA, nu privesti viata din unghiul care trebuie daca ai ajuns in situatia respectiva.
    Nu zic, si ghinionul face parte din viata, dar totusi … la o intalnire frontala cu basculanta, cred ca si in HUMMER H1 iti tremura putin chilotii pe tine.
    Daca te uiti pe statistici, peste 50% din parcul auto din RO are mai mult de 15 ani vechime. Cu tot riscul de hate, daca am schimba toate tigaile astea cu Duster/Logan/Sandero cu vechime de maxim 5 ani ar fi un mare pas inainte pentru trafic si siguranta de pe sosele. In rest, numai de bine sa auzim si nu e panica, las” ca are un ursulet din ’92 toate stelele de la NCAP …

    • #36

      fix asta zic si eu. oamenii cumpara duster ptr ca au impresia ca e solid si ii apara in caz de impact. doar ca duster nu e solid. restul de calitati nu fac obiectul discutiei

    • #37

      Sa vezi ce frumos e sa iesi de pe drum ca sa nu pupi in tir care s-a gandit sa depaseasca in curba pentru ca da, nu intelegi ce masina conduci…

    • #38

      mie din filmare nu mi se pare atat de violent impactul, poate e dar nu mi se pare de pe filmare. Cu toate astea au murit toti oamenii din masina, nu cred ca s-ar fi intamplat la fel intr-un x3 2012 care e la acelasi pret SH ca un duster nou

    • #39

      @nd

      Exact asta a fost si prima mea reactie. Cei din partea stanga, de acord, nu au prea avut nicio sansa la cum s-a deformat masina. Dar cei din dreapta? Masina nu s-a deformat absolut deloc in zona lor. Suspectez ca nu purtau centura, desi, sigur, ar fi putut muri si de la soc.

    • #40

      Am condus un Duster cam jumătate de an. Pana am făcut primul accident cu el și s-a dus naibii de tot.
      Cele mai nasoale drumuri lungi cu mașina aia le-am făcut, îmi venea mereu sa ma intorc după max 50 de km, instabil, bălănganit, mort pe accelerație.

      Vizavi de subiectul articolului, aceeași impresie mi-a facut-o și mie. Stăteam pe mijlocul străzii (pe sinele de tramvai) sa fac stânga. Așteptam să se elibereze din fata ca să pot sa iau virajul, am pornit ușurel, apoi am simțit BUF TROSC din lateral, m-am trezit ca intru pe contrasens și ma apropii repejor de mașinile parcate pe contrasens. Le-am ratat la mustață, reusesc sa opresc mașina, o trag pe dreapta, scotea niște zgomote de zici ca urma sa explodeze, ii pocnise toba sau ceva. Pe moment, de adrenalina, n-am simțit mare durere, am dat sa ies sa vad cine m-a lovit, canci, ca portiera nu se deschidea, centura blocata, un moșneag îmi bătea disperat în geam dacă sunt bine. M-am dat jos și am văzut epava: stâlp indoit și băgat înăuntru bine de tot, portierele amândouă băgate la interior, cam praf. Ma uit sa vad cine naiba a intrat mine și era un fucking Logan, avea un pic farul crăpat și cam atât. Ploua ușor, a alunecat pe sinele de tramvai și a frânat în mine.
      Peste vreo 2 ore, la munca, m-am și învinețit prin diverse locuri, au început durerile de cap și noaptea cele de coaste. Mi s-a părut un accident relativ banal, în orice alta mașina nu cred ca aveam asa dauna- și la mașina și la propria persoana. M-am bucurat ca n-a întrat vreunu în mine la drumurile din afara orașului, unde nu-s viteze de maxim 50km/h, ci de la 100 în sus. Mașina, pe hârtie, era dauna totala. La fel și dpdv siguranță după îndoiturile avute.

    • #41

      INCA O DAUNA TOTALA??

    • #42

      Yes. :)) n-a fost vina mea!

    • #43

      Multa lume vede succesiunea generatiilor si a face-lift-urilor de la Dacia (si de la multe alte marci auto) si isi imagineaza ca la fiecare schimbare de generatie se deseneaza alta masina de la zero. Lansarea unei platforme noi este un eveniment rar in istoria unui producator auto, in rest sunt cosmetizari si update-uri relativ minore, care tin eventual de tehnologie si de componente adaugate. Platforma, adica “tabla structurala” este aceleasi de regula pentru mai multe generatii.
      Revenind la context, poate parea surprinzator pentru multi, dar Duster-ul actual, ca si generatiile precedente de Logan, sunt bazate pe o platforma dezvoltata de alianta Renault-Nissan la inceputul anilor 2000. Evident ca evolutiile din ultimii 20 de ani din industria auto fac ca automobilele bazate pe aceasta platforma B (cu variatiile B0 si M0) sa poata fi considerate niste “fosile”. Daca la asta adaugam si faptul ca in general la gama Dacia s-a pus accentul pe cost, implicit pe materiale mai ieftine, concluzia poate fi ca Dusterul nu este nici pe departe cea mai sigura masina de pe sosea in caz de accident.
      Totusi, ca posesor si de Duster, pot spune ca este o masina agreabila si care da o senzatie “care-free” daca pot spune asa, la fel ca si Logan-ul. Genul de masina care pare ca duce multe si poate rezista la un stil de condus mai abuziv.
      O explicatie a faptului ca s-a vandut si inca se vinde bine in Europa, cu toate carentele evidente de siguranta, o putem gasi in statisticile cu numarul accidentele auto, considerabil reduse in tarile Europei occidentale fata de restul lumii.
      Si eu daca as sti ca pe soselele noastre circula preponderent oameni responsabili pentru consecintele faptelor lor si care nu conduc sub influenta frustrarilor si complexelor de inferioritate acumulate din copilarie, sau daca o fac au permanent in vedere spectrul unor amenzi consistente si real aplicabile, nu as avea nici o problema sa ma deplasez zilnic prin oras chiar si cu o masinuta de golf.

  8. #44

    La ce tot vad in ultima perioada, ma gandesc sa merg anul asta la mare cu trenul.

    • #45

      Nu te duce cu alea de marfa, ca deraiaza!

    • #46

      @Tsunami

      Hm, e cam tîrziu, dacă plecai pîn-la jumătatea lu’ iunie era altceva…aveai șanse să prinzi începerea noului an școlar la întoarcere…așa…cam slabe speranțe.

  9. Sa tragi concluzia ca dusterul nu e sigur dupa un accident si ala cu un camion dupa care pasagerii din orice alt suv ar fi avut exact aceiasi soarta, e ca si cum ai contesta incalzirea globala pt ca e frig dimineata asta in Cluj.

    1
  10. #48

    Dusterul ăla cred că poate fi făcut frumos din polish și ceva poliuretanică de bișnițarul ăla de la zoso, care era contra carvertical.

  11. #49

    Total de acord, asta a fost o “gaselnita” de marketing, SUV-urile doar priecteaza o imagine de soliditate si siguranta, marea majoritate nu au nicio treaba cu soliditatea. Ba, mai mult, masa mare, combinata cu suspensia “soft” si franele asa-si-asa pentru masa respectiva pot induce soferului o senzatie de invulnerabilitate si de aici sa rezulte o situatie de kkt in care o masina normala nu l-ar fi dus niciodata.
    Plus ca in ultimii 5-10 ani majoritatea producatorilor au inventat celebrele platforme comune/modulare iar grupul Renault-Dacia-Nissan nu face exceptie, ba dimpotriva. Si toata treaba pleaca, din pacate, de la costuri.
    Nu intru in detalii dar posibil ca daca Duster e “praf”, inca vreo 3-4 modele sa fie la fel de “praf’.
    Bottom line – personal sunt convins ca NU DUSTER-ul a fost cauza principala a mortii nefericitilor alora. Viteza, lipsa de vizibilitate, centurile (cati din cei 4 or fi avut centurile, ma refer in special la aia din spate?), etc. Si sunt la fel de convins ca in orice alta masina ar fi fost >90% sanse sa se fi sfarsit fix la fel.
    @ Zarax – conduc de >25 de ani si am o minima de 30k km/an. Nu am avut ocazia sa “ies de pe sosea” ca sa evit orice. Oi fi eu mai norocos sau poate ca ma uit pe unde merg si incerc sa anticipez. Nu ma intelege gresit, nu zic ca nu exista cazuri, zic doar ca de obicei nu este vina masinii pe care o conduci si ca iti poti creste sansele de supravietuire daca belesti ochii si te concetrezi la ce ai de facut cand esti la volan.

    • #50

      @Cryptoprocta ferox – cazul meu: drum de munte. Vine o panta. In varf pe contrasens un tir. Langa el un alt tir care il depasea. Noroc ca nu era prapastie in dreapta si am putut sa ies de pe sosea. Altfel ma vedeai la stiri.
      Alt caz: iarna, drum de munte. In curba apare un microbuz din ala care e aproape autobuz. Taie curba si ca sa-l evit m-am proptit in maldarul de zapada de pe marginea drumului.
      Eu zic ca ai avut noroc.

  12. #51

    Exemple concrete. 1. M-am răsturnat/ dat peste cap cu un VW Passat model 2006. Daună totală mașina, eu întreg. 2 Derapat pe polei ( rup parapetul ) cu un Clio model 2006. Mașina daună totală, eu întreg. 3. Un prieten foarte bun a avut un accident frontal cu un camion de 7,5 t. Mașina lui Volvo model 2007. Mașina praf, el întreg. 4. Colegă de servici impact frontal Logan versus Megane. Mașinile praf, șoferi si pasageri răniți. Conduc un Saab 93 model 2009. Posed si o Kia CEED 2016. În garaj mai zac doua oldtimer-uri ( Mustangul si Mercedes) Fac parte din comunitatea Saab, Volvo, Kia, Mercedes, etc. Asta înseamnă forumuri, întâlniri, etc. Asta implică întrebări tehnice, răspunsuri, discuții diverse. Inevitabil se ajunge și la siguranța in caz de accidente. Uneori cu exemple prea dure ( poze și situații trăite ). Diferența între tabla mărcilor franțuzești, unele coreene si tabla nemțească sau suedeză este diferența între acasă si spital/ morgă. Am simplificat mult, deoarece în cazul unui impact au un rol important sistemele de siguranță, protecție, dinamica și amplasarea elementelor de plastic, etc. Ideea este următoarea: in 90% din cazuri cât plătești, atât primești. Vrei Duster care este ieftin? Îți asumi că la banii ăia nu s-au făcut toate testele posibile, că au preferat o tablă mai subțire, că sistemele de siguranță sunt cele mai low-budget posibile. Prefer să conduc o mașină a unui producător care a inventat testul

    • #52

      Judecând după numărul de accidente grave prin care ai trecut, ori nu ești un șofer prea bun, ori ai al dracu de mult ghinion! 🙂 (Da, doua accidente grave e un număr mare)

    • Si mie mi se pare foarte mult 2 accidente grave in conditiile in care eu in aproape 25 de ani de sofat am avut o singura tamponare minora in oras cu un dobitoc care m-a lovit din spate. Condusul preventiv e mult mai important decat orice masina, de la o anumita viteza in sus niciuna nu te salveaza iar cateva minute sau zeci de minute castigate pe drum nu merita o viata de om.

    • #54

      E pentru ca el “poseda” o Kia, nu “are”, pur si simplu, ca orice sarak.

    • #55

      Pentru cine se întreabă de ce e plina tara de tigăi, cine sunt bogătanii care au cate 4 mașini parcate pe spațiul public (bine, in cazul ăsta doar 2), de ce ar fi util un impozit progresiv pe acestea etc.
      Răspunsul este: fericiții posesori le achiziționează ca sa faca parte din “comunitatea Saab, Volvo, Kia, Mercedes, etc.”

  13. #56

    Moose. Test pe care mai nou au ajuns să îl treacă puține modele. Vezi Octavia, RAV4, etc.

  14. #57

    E plin de ingineri auto si stiinta materialelor in Romania, bonus multi medici ce studiaza efectele impactului asupra organelor interne.
    Nu vad relevanta tablei cand discutam despre impact, cand acolo intervin alte elemente, cum ar fi lonjeroane si alte elemente structurale, cu deformare controlata. Da, poate ar fi interesant de discutat despre tipul otelului folosit, despre calitatea acestuia, furnizor, si eventual despre calitatea sudurilor aplicate masinii, dar din spatele tastaturii, putem doar specula, insa in nici un caz nu putem afirma ca dacia e cea mai proasta.
    In cazul multor accidente leziunile provocate sunt la nivelul organelor interne, gen splina rupta, ficat plecat la plimbare, samd, si nu neaparat leziuni datorate loviturilor propriu zise, masinile moderne au celula de siguranta destul de bine proiectata, asta , bineinteles, cand discutam de impact rezonabil.
    Eu sincer, nu stiu ce autoturism poate oferi protectie la impactul cu un camion, iar faptul ca exista conceptia ca un SUV (care sunt de la clasa compacta, gen duster sau vitara, pana la monstrii gen X7, Q8 sau GLE) te protejeaza, eu zic ca este si un mit, si depinde de situatia respectiva (de exemplu, un suv franeaza mai slab ca o berlina din cauza greutatii suplimentare, are ruliu mai mare, ceea ce poate face evitarea unui impact mai dificila.

    • #58

      Becaly, poate unii chiar sunt ingineri auto. Și mai și intră in contact cu lumea producătorilor auto. Gen Audi Ingolstadt, unde momentan mai dau cu sapa pe plantație. Plus că cel mai bun prieten configurează mașinile de crash-test pentru Pininfarina. Asta pe lângă sutele de mii de kilometri conduși, vreo 13 accidente la activ, plus alte zeci văzute pe minunatele șosele naționale si europene.

    • #59

      Atunci ce rost mai au testele pentru siguranta facute de producatorii auto…!? Ca oricum lovim un TIR sau un autocar sau un camion.

    • #60

      @ARTist, pai da-ne niste informatii de insider, care sa ne spuna ca un Q2/Q3 de exemplu, in compatarie cu Duster, asta daca ai date si despre el, e camionproof.Despre masini, multi stiu ca au vazut la prietenul lui varul nevestei, ca aia e buna si aia e proasta, eu desi am fff multi km parcursi nu am avut decat tamponari usoare…..dar eu nu pot spune ca Dacia (am avut si din aia) e mai proasta ca un vw, la impactul cu un camion, sau ca masina x e mai sigura decat masina y, pentru ca are tabla sau otel nu stiu de care.

  15. #61

    Am citit stirea din mai multe surse ca sa aflu detalii. Duster-ul nu a acordat prioritate la iesirea de pe un drum secundar si a fost lovit lateral de tir. In urma impactului Dusterul a fost proiectat intr-un alt SUV marca BMW. Chiar nu intelegeam de ce niciun pasager nu a fost ferit de impact. Nu stiu cat rezista airbagurile la 2 lovituri succesive. Pasagerii aveau intre 63 si 71 de ani (practic orice lovitura serioasa este fatala pentru ei).

    • #62

      Merci, bine punctat.
      Mai am o curiozitate, ziceau ceva si de centuri? Cati dintre ei aveau/nu aveau centuri si ma refer in special la cei din spate? Ca, se stie, de ce iti trebuie centura daca stai in spate, ce se poate intampla … doh?

    • #63

      La varsta aia, altii cad din pat si isi rup cate ceva.

    • #64

      Am citit un articol despre accident si ma intrebam cum de nu au vazut tirul… Acum m-am lamurit… pensionari.

      Sper din inima ca in 10-15 ani sa devina comune masinile autonome, ca deja simt cum nu mai sunt la fel de bun sofer ca in urma cu 10 ani…

    • #65

      cum naiba ca din toate variantele posibile aia sa aiba “sansa” sa dea tot intr-un bmw?

    • #66

      Bine punctat…de data asta cea mai proasta piesa a fost cea din spatele volanului..este filmuleț în care se vede cum Dacia iese efectiv în fața camionului din drum lateral…impact lateral fatal

  16. #67

    Vai ce masina de kkt e dacia, urla toti specialistii care viseaza macar la un simulator pa care sa se joace de-a soferii in fata monitorului.
    Prosti aia in vest, ca isi iau in draci dustere si sandero. Ce stiu ei, niste imbecili.
    Legat de accident, intersectia aia e e practic intersectia cu autostrada (h7 ala e de fapt E81). Cam cu ce viteza credeti ca a venit tiru ala? Si din lateral. Da’ e dusteru de vina. Ca e dacie. Ca daca era un volvo, se facea tiru pilaf.

    • #68

      Apropos, stiu din surse sigure ca Duster-ul produs pentru Vest are alta constructie, materiale mai bune, tabla mai groasa, alte imbinari. Nu stiu daca e relevant in contextul accidentului, dar am vazut ca nimeni nu a precizat.

    • #69

      @zi si noua ce surse. Macar asa orientativ. Ca mi-e foarte greu sa cred. Poate la unele imbinari din cauza tehnologiei din fabrica, ceva piese ce vin din alt lant de distributie sa fie diferente, dar per total e aceeasi, sa nu exageram.

    • #70

      @fur

      Username checks out. Atat ca e incomplet. Ar trebui sa fie “fur curent”.

    • #71

      @fur, sti din surse foarte proaste. Am lucrat cativa ani pe Duster, nu există nicio diferența.

  17. Hate gratuit, Cetine.

  18. #73

    A zis cineva mai sus: oare pasagerii din spate au avut centuri? Sigur, nu ar fi facut nicio diferenta in situatia de fata.
    Eu oblig pe cei care merg cu mine, pe locul din spate sa-si puna centura, mai ales la drum in afara localitatii. L-am explicat ca e suficient sa pun o frana brusca (nu vobesc de un eventual impact care e de mai multe ori mai violent) il lipesc de scaunul din fata. Aud evident comentarii cum ca ma tin, ca ca ca….

    • #75

      La cum a fost impactul mi se pare ca Duster-ul arata rezonabil in final. Eu sunt curios daca airbagul cortina de pe dreapta s-a activat (nu de alta, dar la genul asta de impact sigur te lovesti cu capul de ceva, asta daca nu-ti rupi gatul).

    • #76

      Eu sunt curios daca toti ocupantii purtau centurile……..dar aici e vorba de un sofer in varsta, fara reflexe, care a facut o manevra sinucigasa.

  19. #77

    Definitia SUV-lui nu e una oficiala, totusi cam toti producatorii auto sunt de acord ca trebuie sa aiba garda la sol inalta si in plus tractiune integrala. Dacia afirma oficial pe site-ul lor ca toate Dusterele sunt SUV-uri numai ca in cazul versiunii cu tractiune doar pe 2 roti este o dezinformare prin omisiune.

    • #78

      honda mea are tractiune integrala si garda mare la sol, dar e considerata cross

    • #79

      Si SUV-urile aste se impart in mai multe categorii, Honda ta, model CRV daca nu ma insel, intra la Compact crossover SUV, cel putin asa zice wikipedia:
      en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CR-V

    • #80

      e CRV mk2, e mai mare decat fleoshkaita aia 

    • Eu am 16 cm gardă la sol și tracțiune față. Si tot crossover îi zic ăștia. Kia Niro.

  20. #82

    Priviți numai, la pasagerii care au purtat centuri de siguranță! Parcă sunt vii…

  21. #83

    Meseria de sofer de TIR in Romania cred ca este printre cele mai oribile pentru psihic. Zi de zi sa-i eviti pe toti idiotii in depasiri, sa stai in coloane non-stop….

  22. #84

    Stiu ca au mai zis si altii, dar simt nevoia sa punctez din nou… la fel de sigura ca alte marci in cazul unui impact cu un TIR. De ce zic asta?! Cunosc caz cu un GLK nou, abia iesit de 2 zile din reprezentanta, in care n-a mai supravietuit nici unul din cei 5 pasageri. Totul depinde de tipul/modul impactului.

  23. #86

    A fost acum ceva ani un accodent pe valea prahovei. Q7 vu viteza cobora de la deal cu viteza prea mare si a dat de un autocar care suia. Toti din q7 au murit. Se spune ca le-au sarit ochii din orbite la propriu la impact. Aautocarul sifonat, nici o victima.

  24. #87

    Faptul ca daciile nu sunt masini sigure, s-a fost demonstrat in teste si se vede in stirile de la ora 5, dar fiecare crede ce vrea, eu personal nu o sa-mi cumpar niciodata.

    Insa mereu aud scuza ca prostii din vest cumpara dacii cu milioanele, cea mai mare propaganda renault posibila.

    In germania in 2020 s-au cumparat 2 917 000 masini noi, din care 50 704 au fost dacii.
    In germania in 2019 s-au cumparat 3 607 000 masini noi, din care 80 035 au fost dacii.
    Cota de 2%, rupe vanzarile

    • #88

      Te-ai uitat de curios la volumele anuale de vânzări ale Dacia? Doar de curios? Cât crezi că ar putea avea un producător mic, că Dacia. Da, mai sunt 3 fabrici in nordul Africii: 2 in Maroc și una în Algeria. Dar și cu producția de acolo, abia acoperă cerea pentru Europa, cu așteptări de luni de zile până vine conserva. Deja fabrica e la capacitatea maximă pe care o poate suporta. Nu are cum un producător român, să se bată cu nemții la ei acasă, cu asemenea jucători de calibru. Excludem posibilitatea. Asta cu milioanele e vrăjeală. S-au vândut milioane în 17 ani de proiect Logan și derivatele ulterioare. Dar nu vinde Dacia 2 milioane pe an. Nici adunate toate fabricile și mașinile Dacia vândute sub emblema Renault: Pitești, Tanger, Somaca, Oran, Avtovaz, Medelin Columbia, Curitiba Brazilia, Santa Isabel-Argentina.

    • #89

      Cine-a zis ca vinde milioane? Asta e pusa de la tine. Dacia doar vinde foarte bine, nefacand fata cererii actuale. Atat.
      Si acu’ nu poa sa placa dacia tuturor. Poti sa ramai la pemfe fara probleme.

    • #90

      Cred ca anul trecut dacia a vandut cam 500 000 bucati in EU. Cele mai multe vanzari in Franta apoi Romania, apoi cateva pe ici colo.

      Eu am dat exemplu germania, pentru ca astia si au facut statistica, dar ma indoiesc ca prin UK sau Italia au vanzari mai bune, dar daca voi stiti altfel veneati cu date concrete si nu cu abureli deastea.

  25. #91

    Vazut clipul dimineata si chiar vorbeam cu un coleg daca ar fi fost alt rezultat cu o masina mai scumpa. Din pozitia aia, dupa ce am urmarit de cateva ori clipul, am ajuns la concluzia ca nu prea. Masina a ramas cat de cat in tatani, avea si cortine, dar socul probabil a fost cel fatal. Dar nah, pareorologi si noi.

    Totusi cred cu tarie ca oricat de scumpa si sigura e o masina, in anumite situatii chiar nu ai ce face, ci crapi, ca tot intr-o cutie de tabla esti. Sansele ca accidentele sa fie ca la euroncap se duc spre minim in ultima vreme, mai ales pe strazile noastre.

  26. #92

    patronul de la Edy Spedition s-a prapadit intr-o masina de 5 ori mai scumpa lovita de un camion, a mai fost o tanara cu un kiuziben vs atuobuz iar un prieten de-al meu, zidar de meserie a scapat neatins dintr-o dacie 1310 break busita de un camion…s-a rupt scaunul si l-a aruncat in spate pe materiale, deci e cam loterie si ca orice loterie casa castiga mai mereu.

  27. #93

    Mă bag și eu în seamă la spartul târgului:
    – problema cea mai mare apare (in general la români) atunci când vor o mașină versatila, buna la toate. Ori asta se poate dar costă .
    Mașina trebuie cumpărată după nevoi, mergi 90% în oraș: îți ie benzina motor mic, eventual hybrid/electric.
    Mergi 90% drumuri lungi îți iei diesel, mașina stabilă și confortabilă

    Sandero este o mașină extraordinară PENTRU ORAS!
    Passat este o mașină extraordinară PENTRU DRUMURI LUNGI!
    Românii în schimb vor o mașină care sa consume puțin în oraș și să se preteze și pe autostrada când pleacă în concediu.

    Grecii au o ragalie de mașina când e vorba de oraș și un XC90 in curte pentru concedii.

    De aici vine problema, neînțelegerea rolului fiecărui autoturism.

    Îți iei Sandero, minunat. Nu ieși cu el pe autostrada!
    Sau dacă ieși…mergi cătinel..

  28. #94

    Un coleg avea masina de serviciu kia sportage, dupa ceva vreme a cerut sa ii fie schimbata masina, a primit un duster, l-am intrebat ce sa intamplat, am cerut sa imi schimbe masina si am primit un duster, cu alte cuvinte el nu considera duster masina :))

  29. Las aici un link cu un Volvo XC90 făcut praf (bineînțeles ca șoferul a murit).
    www.youtube.com/watch?v=forKDgmvnfo
    Disclaimer: detin un Duster model 2 :D.
    E clar ca Dacia nu are “safety-ul” Volvo, dar daca conduci prost și/sau nu iti iei precauții ca ceilalți or sa conducă prost, ai șanse in ambele sa o sfârșești urat.

    Din experienta personala, am văzut ca țările cu cât sunt mai dezvoltate, cu atât oamenii merg mai lejer și liniștit in afara autostrăzilor. Se poate vedea diferența și in zonele geografice ale României. Pe una dintre autostrăzi in România cu 140 kmh depășesc cam tot (in 150 de km am fost depășit de mai putin de 5 mașini din câteva zeci). Pe o alta autostrada (de aceasta data in alta zona a Romaniei), credeam ca pot sa depășesc un șir de mașini cu 160 kmh. Slabe șanse. Nu o data, ci de mai multe ori am primit flashuri din spate. In state, atât in Cleveland, Minnesota (dar am rămas uimit ca și in New York), mașinile se opreau când te apropiai de trecerea de pietoni (ca într-un joc prost făcut in care nu au parametrii bine calibrati). Ba chiar in Minneapolis (da, acel cunoscut Minneapolis), in intersecții mașinile se opreau și era un dialog între șoferi. După o discuție cu șeful meu am aflat ca in general are prioritate primul care ajunge in intersecție. Oare s-ar putea defini “primul care ajunge in intersecție” intr-o țară cum e România?
    Revin, problema e piesa dintre volan și scaun. Și din păcate asta nu se rezolva intr-o generație. Cu toții venim fie de la țară, fie din familii sărăcite de comunism. Prea putini mergeam prin safari-uri in Africa sau in excursii la New York in anii ’80-’90 ca sa ne putem dezvolta empatia (care empatie mai departe ajunge pana la modul in care iti conduci masina). Zoso de exemplu. E un tip smart, cu păreri smart. Dar la modul cum conduce, chiar dacă e TIR-ul cel care îl calcă, sigur era de așteptat.
    Conduceti cu prudenta. Spor!

    • #96

      1. Cred ca situatia este in felul urmator: daca tara este dezvoltata, are si un sistem de autostrazi/sosele bine pus la punct si atunci majoritatea nu se grabesc foarte tare fiindca stiu ca ajung in timp rezonabil la destinatie.
      In schimb daca ai numai sosele cu 1 banda pe sens si ai stat blocat in spatele unui camion vreo 30 de km, parca nu mai ai rabdare sa mergi legal cu 130 km/h. Mergi putin mai tare in speranta ca vei recupera timpul “pierdut”. Desigur, mai conteaza si existenta/lipsa radarelor care sa te oblige sa mergi legal.

      2. Nu as da exemplu Statele Unite deoarece sunt recunoscuti ca fiind unii dintre cei mai slabi soferi din lume. Norocul lor este ca au o infrastructura rutiera foarte extinsa, cu autostrazi peste tot.
      De ce ar fi mai buna regula primului ajuns in intersectie decat regula prioritatii de dreapta? Ce se intampla daca 2 soferi ajung in acelasi timp in intersectie? Cred ca ar fi greu sa determini cine are prioritate.

  30. #97

    Volvo XC70 Vs Scania – Frontal
    www.youtube.com/watch?v=jGHsoF5F57s

    Inteleg ca in orice marca, un accident lateral cu un tir rezulta in sanse aproape nule de supravietuire dar totusi in Duster…

    • Cam asta vroiam sa spun si eu. La un impact lateral nu prea sunt multe elemente care te pot proteja, asa ca vina nu apartine in totalitate producatorului.

  31. #99

    Nu stiu cat de sigur e Dusterul, dar eu am facut accident la 60km la ora cu un Sandero Smile si a fost dauna totala. Era nisip pe strada, am derapat, nu a intrat ABS-ul si m-am oprit intr-un capat de pod. Nimeni din masina nu a patit nimic, lucru pentru care sunt recunoscatoare universului si in ziua de azi.

    Dar la 60km la ora, dauna totala… nu e de bine.

    Observatie: Astia de la asigurari or declarat-o dauna totala. Aparent un binevoitor mi-o declansat airbag-urile pe drum intre accident si service. Este posibil sa nu fi fost dauna totala si sa fi decis cineva ca e mai ieftin sa imi platesca asigurarea, decat reparatiile.

    Oricum, n-am mai luat Dacie de atunci.

    • #100

      Esti sigura ca nu ti-a intrat abs-ul? Ce spui tu e foarte grav. ABS-ul e unul dintre putinele sisteme bullet-proof din industria auto. ABS/ESP+Airbag sunt sisteme care ingroapa masina.

    • #101

      Ai facut accident la.60 si nu s au declansat airbagurile ?

    • #102

      Da, nu mi-a intrat ABS-ul, n-am simit sacadarea aia specifica pe care o stiam. Si da, nici airbag-urile nu s-au declansat. La momentul ala nici nu mi-a pasat sa ma apuc eu sa investighez. Plus, a venit un echipaj de la service-ul Dacia, a luat-o si dusa a fost. Eu n-am mai vazut masina dupa accident.

      Eram cinci oameni in masina, eu eram soferul. Tot ce mi-a pasat atunci e ca am scapat toti nevatamati. Pentru ca daca murea vrunul dintre ei, nu stiu daca as fi putut trai cu asta pe constiinta.

  32. aici as zice ca singura problema a daciei este ca nu te obliga sa folosesti centura.

  33. #104

    Dacia face masini ieftine. Nu e vreo surpriza ca zonele deformabile sunt putine. La urma urmei, toate ranforsarile si materialele in plus adauga greutate. Duster are aprox. 1,3 tone, golf 6 incepe de la 1200kg, troaca asta fiind hatchback. Dacia a mai taiat pe la colturi si le-a iesit o caruta ieftina care te duce din punctul A in punctul B.

  34. #105

    Apropo de dacia si cat de sigura este. In anii 80, copchil fiind am plecat cu tata si bunica-mea de la tara la oras. Iarna. Zapada. Tata incepator. Masina noua. 1300 furia rosie. Alunecat pa gheata intr-o depasire, dus in sant, facut vreo 3 tumbe cu masina si ramas pe plafon. Io m-am trezit pe sub bord desi stateam in spate. Bunica-mea statea in cur in mijlocu plafonului. Tata tot pa plafon spre luneta. Masina muci. Doar tata o zgaiba la mana de la cioburi. Centuri pwla, evident ca nu purta niciunu. Concluzia? Dacia 1300 o masina sigura?
    Conteaza mult dinamica accidentului.

  35. #106

    Apropo de siguranță versus camion: youtu.be/zDT_ps-_8oE
    Și e un break.

    Sau un SUV XC90 versus camion: youtu.be/g3UES_f3Bno.

    Despre ce vorbim? Duster e o mașină low cost cu siguranță în gama low cost.
    Nu îmi voi lua niciodată Dacia strict pe motiv de siguranță.
    Am un XC70 din 2004 – 2 tone de swedish metal și îl voi schimba doar cu un XC70 sau XC90 mai nou.

    • #107

      nu recomand. am 2 amici cu 90, le ploua in masina. chinezisme

  36. #108

    Eu sunt curios daca exista sisteme de siguranta active care ar fi putut evita accidentul asta. Stiu ca Tesla are ceva de genul asta dar nici ala nu e perfect!