2013
  Argo (2012)
  2012
  The Artist (2011)
  2011
  The King’s Speech (2010)
  2010
  The Hurt Locker (2009)

 

Aș vrea să cred că nu sunt singurul care nu crede în coincidențe, văzând că în ultimii 3 ani, 2 din câștigătoarele oscarurilor au fost filme despre eroismul senzațional al eliberatorilor americani, în fața sălbaticilor arabi, care nu înțeleg că li se dă binele, pe calea țevilor de tun.

Probabil așa făcea și Goebbels pe vremea lui și nu considera deloc greșit să arate bravura bravilor ostași germani. Bravi.
Mai țineți minte secvența din Inglorious Basterds, cea în care eroul arian împușcă sălbaticul soldat rus, din toate pozițiile?

Nu știu de ce, dar mi se face o mare greață.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

43 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    90% dintre producatorii de la Hollywood sunt de origine evreiasca! Asa ca ce te mai miri?

    • #2

      Majoritatea producatorii de film din America sunt evrei ?!?
      Poate, nu te contrazic.

      PS. Eu stiam ca pe langa film, evreii sunt majoritari si in presa, tv, mass media in general si desigur finante.

    • #3

      si in congresul amerincan

    • #4

      @Jerome – uite ca sa-ti faci o idee o mica lista de producatori evrei www.heebz.com/categories/Directors-and-Producers

    • #5

      Vic46

      “Buna ziua, as vrea sa-mi schimb numele.
      Dar cum va cheama ?
      Popescu si vreau sa ma cheme Ionescu.
      Dar de ce ?
      Acum cand spun ca ma cheama Popescu, lumea ma intreaba cum ma chema inainte si eu trebuie sa spun Strul.”

    • #6

      @Jerome – cum zicea un proverb german “Faima ce strabate pâna departe face sa existe ceea ce nu exista”

    • evreii n-ar face nimic in america fara sclavii lor protestanti si neo-protestanti.

    • #8

      Stiţi măcar de ce sunt evreii “la putere”?

  2. #9

    nu-i chiar acelasi lucru….Goebbels a fost un vizionar si un deschizator de drumuri…astia sunt doar niste mici plagiatori 😀

  3. #10

    Argo este totusi un film foarte misto, care urmeaza cat de cat povestea reala (mai putin artificiile de suspans marca hollywood). Ironia mare este ca toata operatiunea a fost ajutata de canadieni, iar Tony Mendez este de fapt portorican…

    Daca era in trendul zis de tine trebuia sa castige Zero Dark Thirty.

    • #11

      +1. Zero Dark Thirty poate fi privit ca o propagandă ieftină…uite ce băieți deștepți suntem, uite ce spionaj făceam noi ș.a (lăsând la o parte personajul feminin)…pe când Argo e altceva. La final chiar sunt prezentate poze originale și poze de la filmări pentru a arăta publicului cât de mult au încercat să reproducă evenimentele exact așa cum au fost…Întrtradevăr, finalul a avut un suspans cam tras de păr…în rest însă…
      Poți să vezi propaganda și în Argo, și să adaugi faptul că premiul a fost înmânat de către Michelle Obama, desigur…dacă ești cobe.

    • #12

      unde ai gasit suspans in argo?

    • #13

      *Într-adevăr.

    • #14

      La final, a fost un suspans prost la final.

    • #15

      @misu – Eu cred ca te-ai uitat la alt film.

  4. #16

    Nu neaparat,pai din cate am vazut in film,era o mare nebuneala in CIA nimeni nu stia nimic,nimeni nu avea o idee concreta cum sa-i scoata pe oamenii aia de acolo…(cel putin faza cu bicicletele este….. ).
    Bravo lor,ce voiai sa castigam noi cu “Dupa dealuri”…

  5. #17

    eu o sa fac un film despre drepturile unui negru evreu homosexual care impusca nazisti arabi in timp ce poarta un halat cu steagul statelor unite…SIGUR CASTIG OSCARU’ !!!

  6. #19

    Eu am vazut filmul – mi s-a parut misto realizat, suspans dozat etc…
    Povestea e discutabila din cate am citit ulterior. Canadienii zic ca-i numai meritul lor etc etc. Pana mea, in fond e un film de fictiune – de ce tre sa ne ambalam asa?

  7. #20

    Argo mi s-a parut un film care se putea lesne reda sub forma de teatru radiofonic. Americanii sunt vesnic un pas in fata arabilor, aia sunt prosti de bubuie si toata lumea iubeste americanii pentru ca sunt mai destepti ca arabii. Si s-a terminat filmul. Fara sa fi avut nici macar o singura intorsatura de situatie.

    • #21

      nu uita, toti arabii iubesc americanii si ii ajuta, din pura placere, oriunde ii prind

    • is iranieni,nu arabi, ce pula mea!

  8. #23

    Si sa nu uitam ca Argo este totusi un film plictisitor si sforaitor, fara pic de tensiune si dramatism.

    • #24

      Pe mine unul Zero Dark Thirty m-a plictisit mai mult. Ca sa nu mai vorbim de Lincoln….

  9. #25

    Argo a fost scris avand la baza evenimente reale, dupa declasificarea operatiunii din arhivele CIA. Nu am vazut acolo ceva propaganda americana, sincer acum, si nici vreun pumn in gura bagat arabilor. Dincolo de cateva artificii holyywoodiene, Argo mi se pare printre cele mai bune filme inspirate din fapte reale. Plus de asta, a respectat destul de in amanunt povestea originala, pana la tipicareala pe alocuri (a se vedea partea de final, unde sunt comparate imaginile originale, personajele reale cu cele din film). Fara doar si poate si-a meritat Oscarul in acest an. Si poate ar fi meritat macar o nominalizare la regie.

    Si totusi sa facem diferenta intre iranieni, irakieni, sa nu ii bagam pe toti in aceeasi oala. Hurt Locker pe de alta parte a fost o mare tampenie, castigand in una in cele mai slabe editii de Oscar ever (ai fi vrut sa castige Avatar?!?).

    • #26

      da, as fi preferat sa castige avatar

    • #27

      sa fim seriosi. Da, Avatar a fost un super SF, filmat cu tehnologie revolutionara, dar cam atat.

      Si apoi eu am alta suparare apropos de Oscarurile astea. Faptul ca “Cloud Atlas” nu a fost nominalizat deloc. Dar deloc. Nici macar o nominalizare pentru machiaj?!? Sau Dark Knight Rises… doua filme care ar fi meritat macar o nominalizare. efecte, makeup, costume, macar nominalizari de duzina….

    • #28

      cloud atlas e un film greu de digerat, iar la americani conteaza mult sa aiba inceput, actiune si incheiere, altfel le oboseste creierasul

    • cloud atlas e prea comunist pt ei

  10. #30

    După cum deja văd că ai scris , susţin ideaa cu dragostea necondiţionată a arabilor pentru americani . Şi propaganda în favoarea tunurilor americane . Sau avioanelor…. what ever …?

  11. #31

    Nu am obsevat chestia asta, insa ai dreptate. Banuiesc ca ne mai trebuie 4-5 ani ca sa eliminam orice urma de indoiala.

  12. #32

    1.) Daca ne limitam strict la Argo, iranienii nu sunt arabi, sunt persi.
    2.) In Hurt Locker nu este vorba despre eroismul soldatului american. Ci despre cu totul altceva. Despre cum un stil de viata in tesnsiune ajunge sa-ti f.te tot sistemul, si in final viata. Asta e intelegerea mea. Avatar?! Rili… Ma dezamagesti… O colectie de clisee in care binele invinge, combinat cu efecte speciale “misto”. Foarte educativ pentru clasa pregatitoare si clasa 1. De la clasa a 2 – a in sus deja…
    3.) Cind vorbesti de scena din IB imi imaginez ca vorbesti despre scena asta: www.youtube.com/watch?v=C24tfb40tTA (bun, lasind la o parte subtitlurile si faptul ca nu am gasi scena completa decit cu caractere ruse). Daca da, soldatul sovietic este unde…?

    • #33

      E interesant cum ii confundam noi pe iranieni cu arabi, dar cand “limbistii” de la universitati de top din Vest spun ca limba romana e de origine slava sarim muscati de c*r.

    • #34

      pai are influente slave foarte clare

    • #35

      @ou’ lu’ chinder: iar legatura intre ce-am spus eu si ce spui tu este ca…?
      @arhi: una sunt influentele, care sunt clare si pe care ai fi chiar rau intentionat sa le negi, si asta incepind chiar cu scrisoarea lui Neacsu (“i pak dau de stire…), alta sunt originile.

    • #36

      @Mark: Sunt sute de cuvinte similare, dintre care unele se si pronunta identic in limba romana si in unele limbi slave. Unii experti spun ca limba romana e derivata din sanscrita, dar nu stiu daca e bine sa ne hazardam si sa mergem atat de departe, ca poate sanscrita se trage din limba romana!

    • e de origine slava cum e engleza de origine latina

  13. #38

    imi amintesc toata tevatura facuta de hurt locker, pt ca daca nu ma insel e facut de fosta nevasta a lu cameron si concura cu avatarul. nu m-am uitat la el, dar am auzit despre ce e vorba si nici eu nu cred in coincidente

  14. #39

    politica e in tot si toate, normal ca ai dreptate, ura e peste tot si ma refer la aia rasiala

  15. #40

    Am vazut Argo. E un film mediocru din punctul meu de vedere. Django, e mult peste el. Desi favoritul meu pe anu` asta ramane Silver Linings Playbook. Ziceai in articol de propaganda, nu ti se pare si mai ciudat de atat ca anu` asta am avut: Django Unchained, Lincoln, alegerea lui Obama…plm

  16. #42

    Le-am vazut si pe Argo si pe Lincoln si pe Zero Dark Thirty. Dintre cele 3 cel mai bun a fost de departe Lincoln pentru mine. Jocul actorilor in general, nu numai Daniel Lewis, a fost de exceptie. Mult peste cel din Argo, unde cand am citit ca Tony Mendez era hispaniol, am ramas masca, plus ca povestea din Argo era absolut previzibila, stiai ca cei 6 vor fi salvati, iti spuneau de la inceput, deci zero suspans. In schimb, in ZDT, am osbervat o asemanare izbitoare cu serialul Homeland, care intradevar se joaca pe aceste subiecte de CIA,teroristi etc foarte foarte bine, iar actorii joaca foarte bine. Cum ziceam, ZDT, copiaza cam mult acest stil Homeland, mai ales cu actrita din rolul principal care mi se pare ca seamana cu cea din serial, dar mi-au placut scenele cu ea,juca binisor. Restul, era propaganda americana la greu. Acest lucru se poate spune si despre Lincoln, dar actorii au fost mult peste cei din filmelele concurente. Chiar mi-a parut rau ca nu a castigat Tommy Lee Jones Oscarul si ca actorul din Alphas care il juca pe secretar nu a primit nici o nominalizare. Normal ca si aici stiam ca Nordul castiga si negrii sunt eliberati, dar simteai altfel suspansul cand tinea TLJ discursul din Camera Reprezentantilor…sau cand vorbea Lincoln cu cei din jur. Pacat…

  17. #43

    Si nu are fi o problema au castigat. Argo, chiar este un film bun care chiar s-a putut bate cu Lincoln. Insa ce s-a intamplat in 2009, cand acel cacat, ca nu ii poti spune film, a castigat in fata Avatarului…..sa-mi fie cu iertare….