Bucuresti_bulevardul_kiselleff_via_sport_2

Bucureștiul e un oraș blocat, din cauza traficului infernal și din cauza unui gol legislativ ce momentan nu lasă să fie ridicate mașinile și nu le permite milițienilor de la circulație să ia decizii drastice legate de șoferii care blochează traficul aiurea, gen Aveam treabă aici 5 minute, ce dacă mi-am lăsat jeepul pe linia de tramvai, dați-mi amenda aia de 70 de lei și să terminăm această discuție.

În ultimii ani, weekend de weekend centrul orașului era blocat de activități hipsteristice, alergări elegante, semi maratoane care nu interesau pe nimeni în afară de participanți, jocuri prietenești de baschet etc. Veneai din weekend în oraș, zbang, kiseleff blocat, 20 de băieți joacă baschet și pentru asta, câteva sute de mii de oameni trebuie să piardă câteva ore prin trafic, să consume tone de combustibil poluant, nervi, draci etc, pentru că băieții nu pot alerga în parc, nu pot juca baschet pe terenurile din parcuri și școli, NU! Noi trebuie să o facem demonstrativ, iată ce tari suntem, ce sănătoși! Voi, care ardeți cefe pe grătar, nu-i așa că ne invidiați de moarte?

La fel, vii dinspre Panduri spre partea cealaltă a orașului, ajungi la nodul de la casa poporului, zbang again, blocat tot. Pentru că e concert, sau demonstrație moto sau orice alt rahat, doar ca să nu se poată circula. Important e să se vadă că noi suntem mai buni, suntem diferiți, noi simțim sportul, muzica și totul altfel decât voi, iar voi trebuie să ne recunoașteți #maibunătatea.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că nu mai dorește străzi din centrul Capitalei blocate cu activități de weekend și a anunțat că le va comunica oficial acest lucru directorilor din instituție care au dat aprobări pentru astfel de evenimente stradale.

Ieri era coadă de mașini de la Casa Presei Libere până la Guvern. M-am gândit că este un accident, am încercat să ajung mai repede, să văd ce se întâmplă. Ce credeți că se întâmpla? Bulevardul Kiseleff era blocat, erau câțiva tineri care jucau tenis — foarte puțini pentru că era și caniculă și cei câțiva tineri, care foarte bine că făceau sport dar nu era cazul să o facă pe Bd. Kiseleff — și tot centrul Capitalei era paralizat, toată lumea supărată. (…) Recent a avut loc un concert în Piața Constituției. Nu se mai putea intra în Capitală de la Otopeni, era paralizat totul”

Nu am înțeles niciodată spiritul ăsta de frondă. Da, știm că e de căcat ce facem, da, știm că distrugem traficul de mașini în zonă, dar nu ne pasă, noi tragem un semnal de alarmă, trebuie să mergeți mai mult cu bicicleta. Pentru că, nu-i așa, eu voi lăsa mașina în acel moment, plin de gânduri revelatoare Da băi, câtă dreptate are ăsta, de ce să nu merg eu cu bicicleta, să inspir praf și gaze de eșapament într-un oraș poluat? Desigur, e posibil să îmi treacă prin cap și ideea de a remodela niște fețe de astea de hipsteri sportivi, dar cine să le mai ia în seamă?

Hai, mereți voi frumușel și jucați-vă tenis în parc și lăsați-ne să ne vedem de treburile noastre de oameni mari.

Foto

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

95 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Taranca asta de Voluntari aplica principiul uscatorului de rufe electric: daca nu stie cu ce se mananca are impresia ca produce efecte negative.

  2. #2

    Centrul Bucureștiului ar trebui să devină pietonal. Mă refer aici în special la Piața Constituției.

    Poate și Kisleff, benzile din margini. Ar fi tare să joci volei pe banda I în timp ce pe banda II trece tirul cu 80, că e în localitate.

  3. #3

    Nu-mi vine sa cred ca esti de acord cu propunerea fatatoarei ilfovene. In orice oras vestic cu apa calda in permanenta se incearca reducerea traficului in zonele centrale, fie si pentru 2 zile de weekend. Sincer, ii prefer pe hipsterii astia care joaca tenis de masa pe bulevard decat pe aia care vin sa faca sport sau sa respire aer curat in parc si isi parcheaza masina pe iarba, ca de ce ar merge cineva pe jos sau cu metroul in parc.
    Astea sunt marile probleme ale traficului bucurestean, hipsterii sportivi, nu genul asta de vesti: m.hotnews.ro/stire/21129787

    • #4

      nu. in orice oras se incearca reducerea traficului. ia mi impozit ca sa trec prin centru, sunt de acord. nu imi distruge caile de acces ca sa faca hipsterasii demonstratii de forta

    • #5

      Nu e corect. Statul deja ne cocoșează cu impozitele. Ai impozit, taxă de drum, taxă de drum în benzină, supraacciză de taxă de drum în benzină, taxă de pod, cum ar fi să se apuce fiecare primar să mai pună el o taxă la el în localitate? Cum făcuse pușcăriașul barieră la Mamaia. Cum ar fi să nu mai poți merge pe DN, de câte o barieră în fiecare sat? Intrarea în Căpâlna. 5 lei de mașină. Ieșirea din Căpâlna. 50 de lei. De persoană. Că ai tranzitat centrul.

      Nu. Poți să pui un impzi pe centru dacă și după ce termini centura ocolitoare, dar termintă, nu în bătaie de joc, cu STOP la fiecare ieșire din oraș și 2 ore de stat la coadă intre tiruri.

      Deocamdată interdicția e mai corectă.

    • #6

      dude, si interdictia mi se pare ok. dar sa stiu in plm ca pe acolo nu pot trece. nu sa venim eu si alti 30 000 de idioti si sa ne trezim cu strada blocata pentru ca niste baieti joaca tenis. e inchis accesul? perfect, caut alta ruta, nu e problema. dar nu ajung ca retardul, pe stanga casei poporului, cu intentia de a ma duce in drepta si ma trezesc redirectat, alaturi de 1.milion de masini, pe cele 2 benzi de pe dambovita, știi, niste domni practica in mijlocul pietei sport. sictir.

    • #7

      bucurestenii sunt recunoscuti pentru rutele alternative. de exemplu valea prahovei. drum blocat non stop in fiecare weekend de 10+ ani incoace.

    • #8

      [quote]nu sa venim eu si alti 30 000 de idioti si sa ne trezim cu strada blocata pentru ca niste baieti joaca tenis. e inchis accesul[/quote]
      stii ca suntem in 2016 si ai waze nu?

    • #9

      In orice stat cu apa calda ai alternativa la traversat centrul, la noi nu ai.

    • #10

      pe el il doare in pla, nu are masina si nu il intereseaza subiectul. nu realizeaza ca oamenii, spre deosebire de hipsteri, mai au si alte prioritati in viata, alte chestii de facut, lucruri care vin inclusiv odata cu inaintarea in varsta.

    • #11

      Chestia e ca, prin blocajele astea, se ingreuneaza si interventia echipajelor de urgenta (salvare, pompieri). Si, cel putin in cazul evenimentelor din p-ta Constitutiei, nu e vorba blocaj doar pe parcursul weekend-urilor, ci si de 1-2 zile inainte si dupa, pt. montarea/demontarea amenajarilor.

      Cat despre Firea, ramane cum am stabilit…

    • #12

      Ehei, si cum stateam eu, asa, ca sa ma refac dupa ce bausem 6 sticle de vin si 15 beri impreuna cu amicul din state, realizez ca se facu ora 11, la care ne daduseram intalnire in fata hotelului din zona dorobanti, in scopul de a-l conduce pe cetatean la aeroport. zis si facut, numai bine ne se aburca in masina cu tot cu sarsanale, o iau eu pe radu beller si pe la ambasada chinei, cap compas otopeni.

      numai ce ajung la romaero, ca vad o codarla de masini, mai mai ca vinerea la ora 5, desi era duminica la 11.15. ce sa fie? ce sa fie? mai nimic! ajungem si livram marfa la otopeni, ne facem pa-pa cu mana, si o luam usurel inapoi. ca sa vezi facutul, la baneasa, in loc s-o iau pe deasupra pasajului, o scap pe dedesubt. taman bine sa vaz coada de masini care incepea la casa presei libere. dar stai, eu vreau in dorobanti! nu se poate, desi afara sunt 38 de grade celsius, ca deh, era deja 12.30, 80 de oligofreni (nu ma sfiesc) alearga in crosul pizdii (mai nou nu mai iei furadan daca vrei sa mori, te duci la cros, daca nu te omoara caldura, te distruge der prin rugaciune).

      numai bine ajung la arcul de triumf, ca mi se si ofera ocazia unica de a o face la dreapta – poate am treaba in crangasi si nu stiu. sau in giulesti. zic: taci c-o bag la stanga pe Clucerului – de unde? bara la bara. asa ca ma bag pe rosu, spre turda. hop – iar nu-s singur, s-au mai gandit inca 100 de soferi.

      uite-asa, mai nou, nu numai ca nu ajungi unde vrei pe unde nu vrei, dar, mai simplu, ajungi unde nu vrei pe unde vor ei.

      deci, permiteti-mi, va rog, sa ii adaug si pe astia cu evenimentele lor langa banchistii mei favoriti. alerga-r-ar pe camp, daca tot le e draga miscarea.

      sa le fie de bine cu firea lor cu tot, ca daca am de ales intre a sponsoriza transportul public, cu pretul linistii pe kiseleff si aviatorilor, spuneti-mi unde sa duc banii!!

    • #13

      in piata Constitutiei nu se blocheaza traficul cu 1,2 zile inainte pt ca scena si alte acareturi in general sunt pe zona de parcare. iar vrajeala ca un concert de la casa poporului a blocat bucurestiul e de doi lei. ce sa blocheze ? ca se merge cu 2 minute in plus ?

  4. #14

    FIREA-PANDELE: Not the primar we deserve, but the primar we need!

    Mai trebuie sa se duca doamna primar sa bata cu pumnul in masa la MT si sa explice ca bucurestiul are nevoie de centura.

    • #15

      Chiar comenta ceva de centura Madam Firea. Sa se duca la Ponta sa-l ia de guler ca nu i-a facut centura.

    • #16

      da da, ghinion, doamna fatatoarea nu poate da vina pe greaua mostenire:))))))))) sa vina muistul ala de Rus sa ne explice cum e cu coridoarele pan europene si drumurile rapide

    • #17

      adevarul este ca daca avem si noi o centura a orasului, facuta temeinic, poate duce la extinderea punctelor de lucru pt aia de vand facturi prin colentina/voluntari

  5. #18

    Sunt destule parcuri sau sali de sport in Bucuresti, asta asa ..ca sa terminam cu ifosele astea de hipsteri obositi.
    Cei care fac bicicleta intr-un oras poluat ca Bucurestiul sunt maxim de cretinoizi deoarece, sa ma explic, inhaleaza maxim de noxe si pulberi si pula sanatate.

    • #19

      daaaa, dar daca am merge TOTI cu bicicleta, nu ar mai fi, nu stii tu

    • #20

      SI nu-i asa, gigi, biciclistii astia cretinoizi ar trebui sa plateasca taxe in plus pentru ca sunt mult mai expusi la cancer pulmonar, exact ca in cazul fumatorilor. Am ras la partea cu parcurile si salile de sport, cred ca nu esti din Bucuresti si vorbesti din auzite. Sa iesi tu in parc cu bicicleta, printre milioane de copii si caini.

    • #21

      Exista niste masti pentru biciclisti. Iar optica asta imi pare ca duce doar la “plm, pai atunci hai sa nu mai mergem nici unu cu bicla” => “mergem toti cu masina, ca stim cum e cu transportul in comun”. Si tocmai vedem ca nu merita, nu e scalabil, da nastere la replici acre ca a ta.

      Iar exprimarea “sunt maxim de cretinoizi” nu e prea desteapta. Vezi, nu zic nimic despre tine, zic de exprimarea pe care ai folosit-o tu.

    • #22

      Esti bou. NU, nu sunt destule parcuri si sali de sport in Bucuresti, iar din alea care mai sunt(ma refer la parcuri) taie in continuare spagarul de primar, ca sa isi faca unii case, sau blocuri.
      Daca nu v-ati mai duce cu masina si pana la Paine, daca nu v-ati mai cumpara cate o masina de membru de familie, sa mergeti individual cu ea, unde dracu aveti de mers, poate ca ar mai exista o sansa sa nu va sinucideti cu propriile noxe. Filtrul de polen de la AC, nu tine afara toata poluarea, asa ca nu va iluzionati, va veti sufoca si indaratul volanului de la cotet.

    • #23

      ASA. si ce legatura are asta cu blocatul bulevardului? si 2, de ce pula mea i-ai trantit repede ca e bou? pentru ca are alta parere decat tine? e posibil ca tu sa fii mai bou, la faza asta.

    • #24

      Este bou vizavi de afirmatia ca exista destule parcuri si sali de sport in Bucuresti. De altfel afirmatia am pus-o intr-un paragraf separat de restul textului.
      Al doilea paragraf s-a referit strict la afirmatiile facute de el, cu privire la “cretinoizii” care inhaleaza noxe si nu la textul tau, aia fiind alta discutie. Oare “cretinoizi” este mai putin decat cretini ? Adica, daca el ne face cretinoizi, in contextul in care iti sustine tie punctul de vedere din articol, este mai putin de blamat, decat daca noi il facem bou, in contextul in care parerea noastra contravine cu a ta ?

    • #25

      te-ai simtit repede si te-ai erijat in aparatorul cretinoizilor? ti-a zis el tie vreo secunda ba thor, esti bou?

    • #26

      Te mai intreb odata, poate nu ai citit ce am spus, formula “cretinoid”, este o varianta mai soft la cea de “cretin” si e mai putin socotita ca jignire ?
      Sau nu este socotita jignire atunci cand este in concordanta cu parerile tale ca proprietar al acestui loc ?
      Mai pe romaneste, el poate sa ne jigneasca, dar noi nu, ca vezi doamne nu cantam osanale ?

    • #27

      eu iti mai spun o data ca te erijezi de-ampulea in reprezentatul unor entitati care nu exista fizic in aceasta discutie, ba chiar te si simti jignit, in numele lor. zic sa te relaxezi, ca faci tensiune. e ultimul comentariu pe tema asta.

    • Sunt destul de sigur ca “cretinoid” nu este in dictionar, deci “cretionoid” vs. “cretin” este o disputa de aerisit gura.

      Si a doua la mana – nu poti numi “cretin” pe cineva care se expune cu buna stiinta la niste riscuri pe care le intelege.

      Si a treia la mana – vorbiti in poula mea frumos ca aici nu e cortu familiei voastre!

    • #29

      gata sefu, ne scouzats

    • #30

      “El poate sa NE jigneasca” implica faptul ca Thor merge cu bicicleta prin Bucuresti. Ceea ce inseamna ca exista ca parte in discutie.
      Eu cred ca sunt doar putin nebuni. Nu din cauza noxelor ci din cauza soferilor. Cred ca as schimba 3 perechi de chiloti intr-un drum de 30 de minute cu bicicleta prin oras.
      Daca ar merge o majoritate cu bicicleta, daca s-ar restrictiona traficul (reduci benzile, plantezi copaci) da, nu ar mai fi noxe. Sau ar fi ceva mai putine.
      Btw Arhi, in postul anterior spui ca te-ai mutat intr-un rezidential din anumite motive. He.

    • Sa traiesti thor, zeul nostru aparator al hipsterilor cretinoizi cu plamani imbacsiti de noxe.

      Plm, io ma duc cu bicicleta la plantatie dintr-un motiv foarte simplu: cu masina fac 45 de minute, cu bicicleta 12. Acum daca e mai toxic pentru plamanii mei sa inhalez 12 minute noxe sau sa fumez 10 tigari in trafic in masina e discutabil. Deci nu merg pe bicicleta ca vreau sa devin mai sanatos ci fiindca tin la timpul meu, castig o ora pe zi. Si sunt exhibitionist, imi place sa imi afisez suncile in echipamente mulate.

      Merg cu bicileta in Bucuresti de 8 ani aproape zilnic din primavara si pana in toamna. In astia 8 ani, n-am patit nimic in trafic (cu exceptia unor altercatii pe care le-as fi avut probabil si ca sofer), deci chestia cu nesiguranta este un mit. Daca esti atent si respecti regulile uzuale nu e dracul chiar atat de negru. Chiar daca pare greu de crezut, in Danemarca rata accidentelor urbane la ciclisti este mai mare decat in Romania.

      Am trei masini, din care una cu motor monstruos la care platesc impozit cat pentru 20 de masini normale. Asta ca sa evit discutiile ca sunt hipster neplatitor de taxe.

      I week-end nu prea stau in Bucuresti, ma doare la banana ce bulevarde sunt blocate.

      Si aia cu parcurile e o gluma, sper.

  6. #32

    Evenimentul ala principal al hipsterilor ardeleni din centrul Clujului si, in acelasi timp, febletea lui Boc, Untold, cand se va scoate?

    • #33

      Nu-s fan Boc deloc-deloc, dar Untold blocheaza elegant trei strazi care impreuna nu fac cat Kiseleff si care n-au treaba cu centrul. Mai mult, Untold aduce bani orasului – cum ma ajuta pe mine baschetbalistii de pe Kiseleff?

    • #34

      Ce bani aduce, boss, ca Untold s-a privatizat? Sa nu ma iei cu taxe si impozite ca standuri cu mancare si bautura sunt si la Zilele Clujului.

    • #35

      lol, untold a cheltuit impreuna cu primaria cluj, anul trecut, 4.5 milioane de euro. david guetta a costat 990 000 de euro. e dragut sa vb asa patriotic, fara sa stii detalii:)))))

    • #36

      Corect… sa nu mai vorbim si de faptul ca au datorii de 500.000 de euro de anul trecut, pe care nu le-au platit, iar acum au procese pentru treaba asta. “Scaparea” lor in acest an a fost privatizarea + bani de la Primaria Targu Mures, iar treaba asta mi se pare dubioasa fiindca tot Boc e cel care a distrus festivalul Peninsula (ala chiar era cel mai tare din tara si avea potential!), mutandu-l din Targu Mures… la Cluj. Sunt curios la anul care Primarie o sa mai finanteze Untold.

    • #37

      Mda.

      Personal eu sunt heitar de buta, nu de UNTOLD pentru ca stiu ce a fost SHARE la inceput prin COS si ce a ramas, dar povestea asta eu cred ca e treaba DNA-ului sa o scoata la lumina daca intradevar s-a facut ceva ilegal. Ilegal doar la nivel de moralitate, ca editia de anul acesta a UNTOLD-ului este imorala.

      “Bugetul UNTOLD pentru ediția din 2016 este de peste 6 milioane de euro, iar impactul pe orizontală și verticală, atât pentru Cluj Napoca, cât și pentru regiunea Transilvania este evaluat la peste 23-25 de milioane de euro numai anul trecut. ”

      Dar da Clujul judetul, nu doar Cluj Napoca, face bani datoriata untold si electric castle nu doar galagie si algomaeratie de nu pot batranii sa doarma de la 10 cateva zile sau sa se plimbe dimineata la 7 intre piete si achan-uri sa compare preturile la leustean.

  7. #38

    Pai stai frate ca nu e asa ca gen ei fac un manifest gen e un concept care gen e pentru oamenii gen spirite libere si genul tau de oameni nu are cum sa inteleaga genul lor open minded carora le place gen sa se distreze fara sa le pese gen de toate prejudecatile oamenilor de genul tau, gen .

    Era sa uit. Nu esti gen, pe filmul lor, esti gen, prea inchis la minte. Bine ca exista butonul asta de edit, gen, ca na, mai gresim, gen este enervant sa nu avem nicio sansa sa ne corectam. Gen.

    • #39

      E de la mersul pe bicicleta in București, nu? 🙂

  8. #40

    Dar mașinile parcate pe trotuare care ne obligă să mergem pe carosabil cu copii mici de mână nu o deranjează pe doamna Firea?

    • #41

      ce treaba are primaria cu codul rutier care in acest moment permite parcarea?

    • #42

      Primăria să pună osul la treabă și să facă parcări unde nu sunt si sa scoată hoardele de polițiști locali care să amendeze non-stop pe cei care parchează unde vrea mușchiul lor.

    • #43

      am inteles, practic gata, ai rezolvat problema

    • #44

      Nu am spus asta. Practic de 25 de ani primăria se pișă cu jet pe tot ce se deplasează în oraș pe mai puțin de 4 roti zi se închină cu 4 mâini la zeul automobil. Totul pentru mașini. Restul nu contează.

    • #45

      prin centrul bucurestilui sunt ceva parcari mari (inter, universitate, magazin unirea, cocor..)
      parcarile stau pe jumatate goale, dar strazile si trotuarele din jur sunt pline de masini
      politia ar trebui sa-si faca treaba, as zice ca primaria a facut ce avea de facut

    • #46

      Parcarea de la Universitate – goala, de la Cocor – goala, de la Unirea – goala. Da, Politia trebuie sa dea amenzi in draci, ca sa zic asa.

  9. #47

    Taranca asta de Firea murea in jeep duminica cand s-a dus la birou sa dea bine la pulime. Murea ca la Doina a trebuit sa dea semnal si sa faca dreapta sau stanga sa ajunga in piata Victoriei cu 3 minute mai tarziu. De primar bun ce e si informata a aflat ca soseau kiseleff se inchide de 7 ani in weekendurile din timpul vacantei de vara. Eu stau prin zona aia si niciodata in astia 7 ani nu am fost deranjat de asta. Si nici altii, ca in sectorul 1 se aplica aia cu petitiile la primarie si functiona.

    • #48

      Imi pare rau ca nu mai avem sistemul de votare, meritai niste plusuri.

  10. #49

    In calitate de sofer sunt perfect de acord cu blocarea bulevardelor in weekenduri pentru orice motiv: hipsteri, desene pe asfalt, cursuri de olarit etc.Da in prima faza ma irit, pai cum prioritatile mele sunt mai importante decat ale “prostilor” cu biciclete sau ale “cretinilor” care bat mingea, si ii injur.Dar de fapt este invers, noi astia cu masinile suntem niste mici paraziti lenesi care obinuindu-ne cu acest confort am ajuns sa il consideram necesitate si orice/oricine ne priveaza de a folosi masina il consideram inamic.
    Eu sunt comod, folosesc masina poate mai mult decat ar trebui, dar NICIODATA nu o sa ma revolt impotriva inchiderii bulevardelor, biclisitlor, motociclisi, tramvaie sau mai stiu eu ce.Vina este si a mea pentru traficul infernal, pentru faptul ca de la staiodul de rugby pana la gara de nord fac 2 ore, pentru poluare, pentru ca sunt un nesimtit si ar trebui sa renunt la confort si sa mai merg si pe jos.

  11. #51

    Ca un hipstaras plimbat putin si prin tari mai spalate, si cu putina experienta pe ce vrea partea productiva a societatii de la un sistem de transport, ma apuca pandaliile cand vad cat de idioate sunt propunerile venite atat de la autoritatile locale cat si de la societatea civila.

    PLANUL DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ e o retardare sinistra facuta la comanda si impachetata de niste hipstarasi in ceva cu aere de Copenhaga.

    Solutii:
    1. Centura, da nu orice centura, autostrada fara traversari la nivel cu toate catunele din jurul Bucurestiului.
    2. Sistem integrat de transport – REGIONAL
    3. Parcari langa orice nod de transport

    Si atunci vei avea un aer respirabil si vei putea juca miuta pe Kiseleff, si asta e nevelul minim de investitii necesare.

    Pana atunci, va rog si pe voi daca cititi pe undeva de alternativa “cu mersul pe jos” – scremuta de niste idioti care nu au fost in stare sa lege 2 puncte de transport in comun, sau ” sa sufocam traficul” pentru a scadea numarul de masini – aruncati cu pietre in retardati.

    • Ma insel eu sau asta propune si planul ala?
      De idei nu duce nimeni lipsa, dar implementarea de omoara – din pasajele peste centura au ramas doar panourile, santierul pentru marele “terminal de transport cuplat cu parcare de tip park-and-ride” de la Cora Pantelimon este de fapt o groapa…

    • #53

      Planul ala propune aceleasi trasee antice cu putina iarba pe linia de tramvai.

      Propune sa ne plimbam intre statii, fiindca “mersul pe jos e sanatos” ei nefiind in stare sa lege 2 statii.

      Mergi pe hartile lor si fa niste trasee uzuale de traversare intre casa si locul de munca. Cum sa nu te scoata din sarite solutii cu schimbat 3 mijloace de transport si mers pe jos, ca plm aia care le fac nu au mai mers cu autobuzul dupa revolutie.

    • #54

      De acord, idei sunt. Mai greu cand nimeni nu tine cont de ele.

      Am lucrat la un plan de genul, CJ-ul nu stia de traseele si planurile din propria ograda. Le-am luat, descalcit, bugetat, fazat – s-a schimbat presedintele CJ. Acum au contractat pe altii sa lucreze la alt plan.

      Solutii sunt de vreo 20 de ani.

  12. #55

    Eu nu sunt de acord cu articolul. Nu e bine deloc ca se opresc evenimentele în aer liber.
    Dacă cei care locuiesc în zonă stiu ca evenimentele se fac în weekendurile din vacanta de vara si nu sunt deranjați, poate că noi, ceilalți, ar trebui să fim mai reținuți în aprecieri.
    Cei care zic ca e o idee proasta să mergi cu bicicleta prin oraș ar face bine să se gândească la faptul că, de fapt, ar trebui să poți circula fără să-ți fie frică de mașini sau de poluare.
    Sunt sigur că sunt lucruri care necesită deplasarea cu mașina în orice direcție, dar dacă evenimentele se repetă de atâția ani, cred că ar trebui să știm deja de ele si sa acceptam ca în oraș nu trăiesc doar șoferi.

    • #56

      eu vin cu masina la tine in curte? de ce nu? de ce nu accpti ca in oras traiesc si soferi care vor sa foloseasca STRAZILE, BULEVARDELE in scopul pentru care au fost destinate.

    • Sa zicem ca stai intr-o zona din aia pe unde trece traficul deviat. Ti-ar conveni intr-o duminica sa se tripleze numarul de masini, cu toate beneficiile pe care le aduce asta – claxon, tipete, poluare?

    • #58

      aia nu mai e treaba lui.

    • #59

      Cetin, eu nu locuiesc în zona Kiseleff, dar cineva scria mai sus ca locuiește în zona si ca se știe de evenimentele acestea de ani buni.
      Eu stau în zona Arenei Naționale. Când e meci sau se lansează Victor Ponta la apă, totul e blocat, abia dacă pot să parchez si eu stau departe de stadion, spre Mihai Bravu. Nu moare nimeni din asta.
      Accept că există SI șoferi în oraș (eu sunt unul dintre ei), dar nu ca exista DOAR șoferi. Azi sunt șofer, mâine sunt biciclist, poimâine poate vreau să particip la vreun eveniment în aer liber.
      Nu cred că sunt atât de multe evenimente care blochează circulația încât să fie infierate ca fiind cauza principală a blocajelor de circulație în București.
      Centura ocolitoare făcută ca lumea si parcări la intrarea in oras – asta mi se pare soluția bună.

  13. #60

    Si acum un raspuns la articolul tau:
    www.agerpres.ro/mediu/2016/01/07/bulevardul-champs-elysees-din-paris-va-fi-inchis-pentru-masini-o-duminica-pe-luna-07-04-03
    Tipa care e primar la Paris tot comunista e. La ei se poate, fara sa mai vorbim ca Bucurestiul nici nu viseaza aglomeratia din Paris.

    • #61

      vorbim de acelasi primar care a decis ca masinile mai vechi de 20 de ani nu au voie in paris? da, e extrem de relevant. dar stii care e faza? eu personal sunt de acord cu inchiderea circulatiei in centru. si nu asa, ci definitiv. liber doar pentru masinile de aprovizionare, urgente and shit. problema mea este nu interzicerea traficului, ci faptul ca, din cand in cand, cate un idiot inchide traficul ca sa joace baschet pe strada. inchide centrul, ofera rute ocolitoarea si aia e, toti stiu ca pe acolo nu se trece, deci nu exista. a se retine ca kiseleff, care e o artera vitala pentru intrarea in bucuresti nu e centru. iar cine inchide kiseleff e un imbecil.

    • #62

      Deci problema ta e ca strazile nu sunt inchise conform unui program clar stabilit si fix, pentru ca participantii la trafic sa ia lucrul asta in considerare si sa se adapteze la noua situatie? Pot sa inteleg lucrul asta. Si de acord ca mai bine ar fi sa restrictioneze permanent traficul in centru.

    • #63

      exact, fix asta e problema mea. inchiderea haotica, la dorinta unor pizdi care considera ca e hip si ce actiuni misto fac ei. inchide definitiv si eu nu mai merg prin unirea sau prin fata casei poporului, aleg alt traseu. nu ma trezesc in spatele a 10 km de masini pe kiseleff, care se chinuie sa iasa dracului pe stradutele laterale care au o singura banda

    • #64

      Sunt absolut de acord ca exista exagerari, care trebuiesc oprite, dar sa nu vina taranca asta limbista si peltica sa interzica tot, doar pentru ca nu o duce mintea la solutii si la altceva decat sa il linga in cur pe Felix.

    • #65

      pai stai, ca ea a zis ca nu e de acord. inca nu a luat nicio masura. intai sa vedem.

    • #66

      Ba nu fi retardat, ajung comparatiile semidocte. Daca nu ai iesit in viata ta din Bragadiru Vale sa iti explic incet, incearca sa citesti pe silabe: Champs Elysees nu e singura cale de traversare a Parisului.

      Rahat, Ile de France are 3 inele de traversare. Prin comparatie Bucurestiul are 1, si aia schioapa. Fie traversezi orasul, fie mergi pe saracia pe care o numim centura.

      De ce nu esti in stare sa intelegi tot contextul?

      sa aud si exemplu din Copenhag, Londra, Munchen.

    • #67

      daca te injura, eu il las, sa stii. plm, cum ceva, cum va ardeti. zi-i si de ma-sa ceva, sa se simta complet.

    • #68

      Daca retardata aia spune ca nu-i de acord, atunci asa o sa fie. Ce solutii ? Ce legatura are tampita aia hoata si limbista cu rezolvarea lucrurilor. O sa se faca activitati in Bucuresti, numai dupa ce organizatorii or sa dea spaga la PSD. Sau antena3, ca aia au voie gratis.
      Pentru colegul cu Bragadiru… nu te injur, ca macar ai venit cu niste argumente. Totusi, raman la parerea ca inseamna ceva blocarea celui mai mare bulevard din Paris.
      Ca sa fiu inteles mai bine, sa stiti ca nu vorbesc din punctul de vedere al unui biciclist si atat. Am si eu masina, pe care o folosesc si nu de ieri de azi, ci de pe vremea cand majoritatea dintre voi erati copii mici. Chestia cu bicicleta e la mine de cativa ani. Nu poti sa subjugi viata oraselor numai in beneficiul masinilor. Nu poti. Mai exista si pietoni, biciclisti, scuteristi, etc, pe lumea asta. Si inca ceva, nu este exclusiv vina acestora ca precedentii primari nu sau ocupat sa faca rute alternative, de la inele interioare, pana la o centura normala la cap, asa cum spunea colegul de mai sus ca exista la Paris.

    • #69

      total de acord. eu am bicicleta in hol si mi-e frica sa mai ies cu ea, era sa ma ucida un tir in pantelimon

    • #70

      Parisul, capitala socialista de stat socialist, are asa:
      – 1 weekend/luna Champs Elysees inchis si Veliburi grais sa te dai pe el – numai cu legitimatia de hipster desigur
      – 1 weekend Turul Frantei (juma de oras blocat)
      – 1 weekend maraton (juma de oras blocat)
      – 1 weekend semimaraton (juma de oras blocat)
      – anul asta vreo 2 saptamani inundatii, cheiurile Senei inchise 🙂
      – n weekenduri cu circulatia oprita complet in centru si transport comun gratis cand se depasesc valorile de poluare (am prins anul trecut inclusiv trenul pana la aeroport gratis, am economisit vreo 15-20 de euro la 2 pers)
      – multe alte weekenduri cu multe alte evenimente
      – greve dese la transportul public 😀
      – in curand restrictie totala la diesel-uri

      Sunt sigur ca sunt o multime de parizieni care protesteaza impotriva incalcarii dreptului stramosesc de a isi deplasa ilustrele buci in confortul masinii personale, dar realitatea este ca o aglomerare urbana inseamna poluare, si orice zi in care lasi orasul sa respire un pic conteaza.

      Diferenta e ca la noi nu masoara nimeni si nu raporteaza pe bune valorile alea de poluare, altfel sunt convins ca ne-am transforma toti foarte rapid in biciclisti 🙂

    • #71

      diferenta vezi ca a zis-o cineva mai sus. plin de parizieni aici.

    • #72

      Pai stai asa ca nici Kisseleff nu e singura strada pe care poti sa traversezi Bucurestiul. Mai e si centura si mai sunt si o gramada de alte stradute. Acum ai spune ca pe centura e trafic. Iar eu te-as intreba daca ai prins vreodata trafic in jurul Parisului.

    • #73

      hai, ca vorbim discutii de cacat si eu nu am chef de prosteala de asta, inteleg ca te plictisesti, dar fa-o cu altul

    • #74

      Ma prosteam dincolo, asta chiar e o problema care ma intereseaza. Poate ca o sa ma intorc in Bucuresti candva, as vrea sa pot sa merg cu bicicleta prin oras. Si sa respir.
      Ideea era ca thor a prezentat un exemplu, iar alxzen a spus ca nu e valabil deoarece orasul respectiv are variante ocolitoare. Eu aduceam informatia ca variantele respective sunt insuficiente raportate la numarul de masini. Adica e posibil sa petreci la fel de mult timp pe centura Parisului ca pe cea a Bucurestiului. Adica e un exemplu valid.

  14. #75

    Mmm, stai să înțeleg. Te deranjează că se reduce traficul peste w/e sau că nu se anunță din timp?

  15. #76

    O astept pe M-me Pandele sa-si declare dezacordul si fata activitatile ZILNICE ale hoardelor de parcagii care imput, in special, centrul Bucurestilor.

    • #77

      parcagiii sunt acolo cu complicitatea politiei. toti sunt informatori si sunt tinuti acolo cu acest scop. niciodata nu vor disparea.

  16. mno aici nu sunt de acord. Strazile n-au decat sa fie blocate in centru si alisterii furiosi in fiecare weekend, pana cand madam Firea se apuca sa faca centura si rutele alternative care sunt in sarcina ei.

    Daca se permite circulatia in centru, pariu ca nu se mai face nimic nici in urmatorii 4 ani?

  17. #79

    lol, kiseleff este inchis in fiecare weekend vara de cel putin 5 ani. merg cu masina din an in paste, dar atunci cand vin din nord in weekend vara stiu ca nu trebuie sa ajung pe acolo. mi se pare ilar cum soferii care merg zi de zi se plang de chestia asta.

    insa ma intristeaza faptul ca asa de multi oameni chiar si pe blogul asta, unde ma gandeam ca sunt oameni mai elevati, au o gandire de tip istanbul, nu de tip copenhaga

    • #80

      Pentru ca Bucurestiul are o infrastructura de tip Istambul. Hai sa nu vorbim de infrastructura, ca nu avem 3/4 miliarde sa remediem cat de cat problema.

      Hai sa vorbim de mentalitate. Iau exemplul tau, Copenhaga:
      – Daca ai fost in copenhaga ai sti ca e cam de dimenisunea Clujului cat se tine Untold.
      – Stii ca nu vei gasi aglomerari urbane de tipul Drumul Taberei.
      – Ca zona metropolitana e legata de zona municipala prin noduri de transport. Nu ai statie de autobuz si mai mergi 800m pana la metrou, nu, oriunde te opresti poti schimba cu metro/autobuz.
      – Si ajungem si la biciclete, febletea hipsterilor. In Copenhaga o poti lasa linistit la orice statie de metrou, si nelegata. In Bucuresti daca o lasi langa metrou nelegata nu o mai gasesti, daca o legi, o gasesti fara roti sau sa.
      – In continuarea punctului anterior, in Copenhaga nu te injura nimeni daca urci cu bicicleta in transportul in comun, ai locuri speciale. La Bucuresti daca mergi la metrou ai voie sa intri doar pe prima usa si o proptesti intre craci, ca nu ai alte solutii.

  18. #81

    ne tragem pe cur pentru o artera inchisa saptamanal si centrul civic inchis probabil in jumatate din weekendurile de peste an.

    ce mm? eu propun sa se poata circula cu masina peste tot, inclusiv prin mall-uri si hypermarketuri. mi se pare dizcriminare si am sa scriu tzoapei curvistine sa faca niste mall-uri de tip drive in ca sa pot sa intru cu masina in magazine.
    in parcuri la fel, ce cacat e asta? vi se pare normal sa lasi masina pe soseaua nordului si sa intri in herastrau cand ai putea f usor sa ajungi cu masina, prin parc (poate un pod suspendat peste lac?) la casa presei libere in pasaj?

    apoi, care e faza cu trotuarele? deja sunt masini parcate pe 80% dintre ele. ca si transportul in comun, oricum 80% erau blatisti, hai sa-l facem moka, asa si cu trotuarele….sa le facem parcari sau dupa caz, benzi suplimentare.

    sa se interzica biciclete, mersul pe jos, trotinete, scutere, mopede si motociclete. cine n-are masina sa stea dreaq in casa sau sa faca parkour de pe un bloc pe altul si cu putin noroc poate face tzoapa gondola prin bucuresti.
    hai ca o sa fie bine, in curand bucurestiul va fi infratit cu orase mari si celebre precum Beijing si New Mexico, o data pe zi vom purta masti de oxigen si o sa fie cool si hipsteresc sa ne personalizam mastile.

    • #82

      Ce vorbesti frate, sa iti povestesc eu. Ies destul de des la Stadionul National ca sa fac ture cu bicicleta in timpul saptamanii, ca in weekend ies afara la sosea. Deci sunt destul de la curent cu ce se intampla in zona. Undeva in dreapta, cand intri dinspre Basarabia, e o cladire, o federatie, sau liga de retardati, oricum ceva cu forbal. Plin de masini parcate in fata, adica unde, exact pe inelul pietonal care inconjoara stadionul. Putin mai incolo, dar foarte putin, adica urmatoarea chestie, e o parcare destul de mare. Care sta goala, pentru ca retardatul, cum zicea cineva, “cretinoidul’ de fotbalist, antrenor, sau ce ma-sa e el, desi om care face, sau a facut sport, nu se poate deplasa 50 de metri.
      Tot acolo, am vazut muuulti soferi, care dau spaga la jegurile alea de paznici de la BGS, ca sa traverseze dinspre Basarabia spre Pantelimon(si invers desigur), sa nu ocoleasca ma ei cu cotetele lor pe roti.

  19. Ce mă intrigă pe mine este de ce țața Vrânceanu-Firea-Pandele nu a luat transportul în comun pentru o experiență „completă”? Adică din Voluntari până la Primăria Sectorului 1 cu o preorășenească + autobuz fără aer condiționat?

    Adică tu, primar, comentezi că dom’le transportul comun trebuie făcut gratuit să meargă lumea mai mult cu el (a găsit fix problema, dar fix) dar TU nu folosești acest transport în comun! De ce? Uite, pleci cu electorii lu’ bărbată-tu în preorășenesc, continui drumu’ cu electorii tăi!

    De ce iei otomobilu’ și dai exemplu prost?

    • #84

      true, true

    • #85

      Ce exact te intriga ? Stii ca ei ii pasa doar de fericirea electoratului ei nu ? Pe mine ma intriga faptul ca majoritatea este compusa din electoratul ei.

  20. #86

    poate daca se inchid toate evenimentele stradale avem sansa sa dam dracului drumu la festivalul international Pasarea Maiastra sa vada si ochiu nostru ceva misto, ceva modern, ceva potrivit cu orasul nostru si oamenii dintr-insul.

  21. #87

    Poti inchide o strada adiacenta dar nu o mega artera. E stupid.
    Poti avea cel mai bun transport public din lume in Bucuresti, nimic nu poate darama.simbolul de bunastare dupa care a tanjit tot romanul: masina.

  22. In Germania e aceeasi chestie cu arterele principale inchise in weekend.

    Ideea nu e atat protejarea festivalurilor hipsteresti, cat sa convingi oamenii sa iasa in weekend sa se plimbe pe centru, sa socializeze, cumpere, miste, sa nu stea in casa etc. Festivalurile is doar scuza.

    Firea ii proasta.

  23. Nu sunt de acord cu chestia asta.

    Am sa las mai jos cateva link-uri, nu vreau sa povestesc lucruri pe care le stiti deja:

    www.berlin.de/en/events/2511842-2842498-open-air-gallery.en.html
    www.lbc.co.uk/ride-london-route-road-closures-on-sunday-2-august-94867
    www.brussels.be/artdet.cfm?id=4843&agendaid=621
    www.berlin.de/en/events/2606075-2842498-euro-2016-international-fan-fest-berlin-.en.html

    Orasele sunt pentru oameni, nu pentru masini. Cu o notificare prealabila, mi se pare absolut normal sa existe astfel de evenimente.

    • #90

      adică şi femeile e oameni?

    • #91

      mergi si traieste la Berlin sau in Belgia. sa faca evenimente dar nu saptamanal si pentru 50 de barbosi.

      ce-mi “plac” mie astia care ne compara cu tot felul de tari. daca voia lumea sa merga cu bicicletele in Bucuresti, o faceau. nu trebuia sa fie Barba Albastra, hispter de Bucuresti si sa dea tonul.

      uite de la Berlin daca tot iti place cu exemple :

      europe-direct-legnica.pl/wp-content/uploads/2014/07/berlin-autoban-autostrada-680×365.jpg

      sa faca centura, sa faca drumuri “ocolitoare”, semafoare sincronizate, parcari si apoi sa blocheze centrul sau sa puna tot felul de resctrictii.

  24. #92

    au facut pista de biciclete pe juma` de Calea Victoriei si trec 30 biciclete pe zi in timp ce masinile stau la coada pe bulevard. o bataie de joc !!!!
    milioane de euro aruncat aiurea !

    hipsterii vor sa mergem cu calul in oras. ai masina, platesti o gramada de bani in impozite, taxe de drum(o platesc de fiecare data cand bag benzina) si nu am drumuri pe unde sa merg.

    la P-ta Constituriei cam in fiecare sapt., e cate un cacat de concert. s-a construit Stadionul National degeaba iar pe Kiseleff, e alta bataie de joc. 40 de oameni se joaca baschet iar zeci de mii de masini sunt blocate.
    hipstereala este la cote maxime. se viseaza in Olanda sau Danamerca oamenii 🙂

    • #93

      Pista de pe Calea Victoriei este SINGURA pista din Bucuresti. Restul sunt niste dungi traase pe trotuare, niste mizerii, care obliga biciclistii sa mearga printre pietoni si masini parcate de bizoni ca tine care platesc impozite. De parca numai voi platiti impozite si numai voi trebuie sa traiti.
      Stii de ce sunt numai 30 de biciclisti pe pista aia( nu e asa, dar hai sa zicem), pentru ca Bucurestiul e plin de dobitoci cu masini. Cate unul in fiecare masina, fiecare bou din neam si-a luat cate una. Desigur, ideal e sa fie SUV, ca sa ocupa loc de doua masini normale… ca taranul plateste impozite, nu ? Da-i in plm pe ceilalti.
      Iti place, sau nu prostule, bicicleta e viitorul in marile orase si da, ne uitam la Belgia si Olanda, pentru ca aia si-au dat seama de asta. La ei nu exista termenul de hipster. Exista doar oameni pe bicicleta.
      Si da ba, eu cand plec cu bicicleta la plimbare, las o masina acasa in parcare. E mai bine si pentru mine, ca fac miscare, e mai bine si pentru tine, idiotule, ca poluez mai putin si iti las si un loc liber in trafic sa umbli tu cu cazanul tau, ca tu platesti impozite, baga-ti-le-ai in cur.

  25. #94

    subscriu la tot ce-a zis senioru’

    mi se rupe pula daca in alte capitale se organizeaza asa ceva, eu nu traiesc in alte capitale.

    bucurestiul este un oras uneori PARALIZAT
    mi se pare inadmisibil sa faci 30 de minute de la camera de comert la vitan mall sau doua ore si patru zeci si cinci de minute de la promenada pana la acelasi mall.

    un amic spunea ca in bucuresti sunt mai multe masini decat oameni, aproape ca il cred.

    este un oras sufocant, plin de oameni din toate colturile tarii veniti aici pentru job-uri platite ok.

    anyway, revenind si avand in vedere aspectele pe care le cunoastem cu totii, cam cat de cretin sa fii sa organizezi tenis pe asfalt? sau dero color run sau alte cacaturi la 35-40 de grade