După aproximativ 17 000 de kilometri, am fost azi la serviceul meu din târg de la Vitan și am făcut schimbul de ulei, filtre de aer și polen, la săraca FoFo. Interesant a fost că uleiul arăta chiar binișor, deloc negru sau petrol.

Am schimbat și bujiile, care aveau vreo 2 mm distanță la scânteie, în loc de 0.8. Cost total, cu tot cu 20 de lei șpagă lăsată mecanicului, 500 de lei. Nu râdeți, trebuia să îi las șpagă, dacă nu știați, la ford, ca să schimbi filtrul de polen, trebuie să demontezi pedala de accelerație :mrgreen:

Prin urmare, am redus consumul. DRASTIC.

Screen Shot 2014-04-09 at 17.34.59

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

64 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nici o poza fara deget pe post watermark! Se stieeee!

  2. #2

    butoanele si camera sunt teribil de tampit amplasate la sgn2. de exemplu, daca vrei sa blochezi telefonul, apesi si pe volum. daca vrei sa dai volumul mai incet, ai sanse sa inchizi telefonul de tot

    • Si la SGS4 la fel. Mor cand sunt in joc, tensionat si vreau sa dau mai incet si BAF! inchid ecranul :/

    • #4

      da, e total porcarios

  3. ăsta e consmul de la bentley, nu ne păcălești!

  4. #8

    serios, schimbat bujii 480 lei (fara spaga)?
    Ca la mine atat e revizia, sau sch de placute + 1 disc. 500 am dat pe kit de ambreaj, ce naiba.

    • #9

      bujii? practic alea cu uleiul si toate filtrele ti-a sarit la citit, datorita dislexiei, este?

    • #10

      de la bere 🙂

    • #11

      Citim si noi articolul ?
      “am făcut schimbul de ulei, filtre de aer și polen”

    • #12

      da, gata recunosc, a fost ok, am citit aiurea. nu dati cu bolovani ca mine-n mine

    • #13

      @luci : cum plm schimbi tu placute si un disc ? UN disc? Alea se schimba numai in set in puii mei ..

    • #14

      Cum plm sa schimbi doar un disc

  5. spaga sau bacsis?

  6. #16

    La 17k cred ca te-njura FoFo… Cam la 10k in Bucuresti….

  7. Schimbind filtrul de polen ai redus eventual consumul de odorizant 🙂

  8. Dupa 17k schimbul?? Eu te sfatuiesc sa nu mai treci de 15k ca sa ai o masina cu adevarat ingrijita!

  9. #19

    *nu la ford, la focus.la mondeo are 2 suruburi sub stergator si il pui cu mana.

  10. #21

    corect la focus dai pedala de acceleratie jos
    am un ” fofo” la fel ca al lui Arhi, cred ca e aceeasi culoare, dar e 1.6 diesel
    cand ma duc la service pentru schimb de filtru de polen se cam fofileaza mecanicii de pe acolo 🙂
    se zice ca masina a fost proiectata special pentru UK , in consecinta filtrul se schimba foarte usor, la englezi volanul si pedalele fiind pe cealalta parte
    oricum, focusul mai are cateva aberatii de priectare, una ar fi capota care se deschide cu cheia prina fata

  11. #24

    Noi stim ca ala e termometru si arata grade celsius!:)
    Nu poti sa ne pacalesti 🙂

  12. #26

    Filtrul de combustibil nu trebuia să fie pe listă? Eu am programare la Opel Pitesti vineri pt filtre si il am si pe ala de schimbat. Nu de alta, dar e cel mai scump dintre filtre.

    • #27

      nu am filtru de benzina la al meu

    • #28

      Deh, eu sunt “tractorist” convins de pe vremea cand pretul la motorina era aproape la jumate fata de benzina 🙂

    • #29

      crede-ma, as da-o si maine pe una pe motorina. a doua zi ma duc la ruse si imi iau un palet de ulei de floarea soarelui si reduc costurile la jumatate

    • #30

      Eu am luat-o pe asta care o am acum tot diesel, am spus mai sus, dar sincer, puse cap la cap, ies mult în pierdere fata daca alegeam benzinar. Fac drumuri scurte, km putini pe an (sub 15k). Doar ca nu prea ma pot dezlipi de cuplul unui rozelor. Pai uite de exemplu, am un consum mixt de 7,5. %. Majoritatea pensionarilor noi au atât sau chiar mai puțin. Reviziile costa dublu fata de benzinare. Unde te pui ca mai stai și cu grija DPF-ului să îl regenerezi la timp.

    • #31

      cat e un ulei si filtre, fara filtru de combustibil?

    • #32

      Cuplul *rozelor? :))) La dracu cu autocorectia pe Xperia.
      Cuplul diesel.
      Fuck :)))

    • #33

      450. Mai pui filtrul de motorina obligatoriu si ala vreo 200.

    • #34

      cu tot cu manopera? la mine, fara bujii, a fost 320, din care manopera 60 de lei.

    • #35

      Da, cu manoperă.

    • #36

      ah, e decentel, nu e chiar asa de rau, ma asteptam la mai mult. ai incercat faza cu uleiul de floarea soarelui? 1 parte motorina, 2 ulei

    • #37

      Și asta ca am cumparat eu filtrele si uleiul de la Unix. Daca luăm de la ei ma ridicam la banii aia dar fara manoperă

    • #38

      “majoritatea pensionarilor”??? :)) ‘ga-mi-aș ceva in el de telefon. Eu si Freige ce ne prindem urechile în tehnologii
      Deci “majoritatea benzinarelor”

    • #39

      Dude, eu plătesc rate la masina, tu ma pui să fac teste cu așa ceva? :)))

    • #40

      aaaaa, lizingar. ma scuzati, eu termin leasingul pe 25:D

    • #41

      Nu e lizing, credit nevoi personale virat în investitie auto. Nu ma țepuiesc eu cu listingul’

    • #42

      pfff:)) acum termin leasing. in 4 ani, am platit in plus fix 1233 de euro. nu ma simt deloc tepuit.

    • #43

      Eu mi-am configurat tot felul de variante de lizing si credite si am ales ceea ce ma avantaja la ce am vrut sa iau și la capacitatea mea de a susține o investitie de gen. Pe lizing ieseam mai sus cu valoarea reziduala si asigurare.

    • #44

      eu am avut casco inclusiv la nova. nu concep sa conduc in orasele romanesti fara asa ceva. daca nu aveam casco la ford, eram urcat in copaci. deci asigurarea oricum o faceam, dar da, mai platesc si 1000 reziduala

    • #45

      Ai lămurit cu ei cu taxa de mediu sper, sa nu ai surprize cum am mai auzit. Cu toate ca a ta e dupa 2008 daca nu ma înșel, deci nu ar trebui sa ai surprize. Intereseaza-te oricum.

    • #46

      m-am interesat din timp. e platita si nerecuperata

    • #47

      Cica treaba aia cu uleiul de floarea-soarelui merge diesel-urile mai vechi, gen Euro3.

    • #48

      merge pe mult mai multe. eu personal am văzut pe un bmw. cred ca 320, dar nu sunt sigur

    • #49

      Dude, la euro 5 cum am eu cu DPF nu ai idee cat de pretentios poate fi motorul. Daca nu ii dai turatia corespunzatoare, daca nu o scoti la drum lung si mai ales daca nu ii bagi carburant conform cu datele tehnice ale motorului infunzi DPF-ul de dracul il ia, chiar si cu sisteml de autoregenerare. Ai idee cam cat e un DPF nou? In jur de 2000 de euro. Deci, NU, nu am tupeu sa testez combinatii pe post de carburant.

    • #50

      Poti sa il anulezi cu 200 de euro. Eu asa am facut dupa ce s-a infundat de 2 ori si mi-a bulit turbina o data.
      Ma omora, cand aveam nevoie de masina ea se regenera, consuma mai mult mergea aiurea.
      Si l-am scos din schema, acum nu mai am treaba.

  13. #51

    Ai fost sa mananci mici, lasa vrajeala 😀

  14. #53

    Din cate imi aduc eu aminte uleiul ar trebui sa fie cat mai inchis la culoare altfel nu ar fi ajutat deooc motorul (curatarea la frictiune )

  15. #55

    Bre, nu văd prea bine în poză, sau nu înţeleg, recunosc. Consum mediu de 21.9 litri la 100 km?!

  16. #56

    Cetin, nici nu mai trebuie sa semnezi fotografiile, sunt de neconfundat, ar trebui sa inregistrezi marca la osim….

    • #57

      multumesc, e cel mai frumos lucru ce mi s-a spus azi:))))

  17. #58

    asa,bun, si?
    ce pasta de dinti ai folosit astazi?

  18. deci mi-ai dat rusine la consum. Si eu am 16 (4 * 4) de 1.5tone

  19. #60

    Sa vii sa iti dau o bricheta mai buna , are si flash 😛
    Serios acum, mai terminati cu prostiile astea cu schimb de ulei la 10 – 15 k . Eu la astra h ii fac acum cam la 20k si nu are nimic, m-am uitat in cartea service din germania si aia faceau la 35-40 k revizia si masina merge brici, motorul este perfect curat, nu consuma ulei, toarce foarte frumos ., are acum aproape 200k .
    Daca ai masina prin vreun leasing operational sau ceva nici nu te primesc aia la service pana nu faci 30k km, asa scrie in carte, ura si la gara .
    O revizie de diesel ma duce la 450 lei, cam asa , cu ulei castrol edge, 5L , si 4 filtre + manopera.

  20. #61

    Și eu zic că ăia 20 lei au fost bacșiș, nu șpagă.

    Șpagă era dacă începea să se plângă că vai, nu se poate, dar nu e timp, dar știți că trebuie demontată pedala și tocmai ce mi s-a rupt șurubelnița.

  21. tu circuli doar de la luni pana vineri, de la 8 la 9 si de la 5 la 7 pe stefan cel mare?

  22. #64

    Baga aditiv Metabond la ulei, ajuta enorm!