Un prieten de-al meu imi povestea recent despre o initiativa care, daca arfi pusa in aplicare, ar cerne cu siguranta grosul soferilor care si-au luat carnetul la fara frecventa sau care conduc prost si provoaca accidente.

Este vorba de reexaminarea obligatorie la 5 ani a posesorilor de carnete de conducere. Nu, nu trebuie sa mai faci o data scoala, ar insemna multi bani in plus, ci sa mai dai o data examenul ca sa poti conduce. Si cred ca merita sa analizam cu seriozitate ideea asta.

Adica daca s-ar da cumva o lege, inteleg ca a fost asa ceva in Ungaria, cand toti soferii au fost reexaminati, am avea ceva surprize. In orase se petrec zeci de mii de accidente usoare anual, in general pentru ca ingrijorator de multi de soferi conduc execrabil. Mai mult, dupa 5 ani, si asta se poate verifica usor daca ii intrebam pe patronii de scoli de soferi, conducatorii auto uita foarte multe lucruri.

La propunerea prietenului meu, eu as mai adauga reintroducerea poligonului in cadrul examinarii, ba chiar si reexaminarea anuala a soferului, dupa implinirea varstei de 60 de ani.
Ceva trebuie făcut, e mult prea plin de șoferițe pe dinafară și zmei cu permis de Argeș.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

69 comentarii Adaugă comentariu

  1. iti dai seama că 90% din tătăicii cu permise luate in 1962 nu vor mai putea conduce? cu cine vor vota ei si familiile lor la următoarele alegeri?

    • #2

      vali » poate ar fi bine asa. astfel, cineva l-ar impiedica pe taica-miu, la 70 ani, sa mai conduca si sa se rasteasca la aia din sensurile giratorii ca el are prioritate la intrare, nu cei ce sunt deja inauntru

  2. #3

    Si cu examinatorii care te pica pe motiv ca n-ai dat spaga ce facem?! De exemplu in judetul Arad sunt doar trei examinatori pe judet deci exista sanse de 33,33% sa dai din nou cu acelasi examinator! Sunt foarte putini examinatori la cati candidati sunt! Prima data sa se rezolve problema cu examinatorii ca de acolo incepe buba! Multi dau spaga dupa aia primul stalp e al lor! Am 2 prieteni care dupa ce au luat permisul au si facut accident!

    • #4

      Pe bune, dupa >10 ani de condus si zeci de mii de km, iti pui problema ca nu treci examinarea practica?

    • #5

      @rumbu: tocmai…dupa zeci de mii de km iti pui problema ca nu-l mai iei…nu la inceput.
      2 motive:
      1.ala stie ca tu vrei sa conduci in continuare…deci e un motiv de spaga usoara
      2.dupa zeci de mii de km…incepi sa conduci cu o singura mana pe volan….inveti sa faci o parcare fara sa te mai opresti….mergi cu “60” pe unde e “50”…inveti “sa fortezi” un cedeaza ca sa poti sa iesi dintre blocuri….etc…toate astea sunt motive sa ramai fara

      in principiu …legea e stupida….este ok daca se refera la exminarea medicala (astfel incat aceasta sa devina obligatorie) si este ok daca se aplica celor care au macar un accident la activ..altfel, este doar unmotiv de noi taxe si nervi

    • #6

      Nu i vina examinatorului:)

      Am picat sala in Romania de 2 ori 😀 In alta tara, am luat permisu` in 2 zile, dupa ce am frecat volanu` la o Cobra cu cutie automata.
      Habar n aveam de O BOABA din reglementarile rutiere din tara respectiva. totusi, n am avut niciodata probleme, cu exceptia faptului ca o data mi am dat jos curu` din masina zambind, moment in care nenea politistu` a intepenit si a zis ceva de “ingheata cacatule, ca de nu…iti sparg nasu`” Io eram amabil, ala stia din lege ca io n am ce sa ma plimb pe langa masina daca m a oprit. Habar n aveam.
      In Romania insa, am muscat o la 2 luni dupa ce mi am luat permisu`. Doh, poveste lunga. Nu, nu i vina examinatorului ca lasa o molusca sa treaca de examen. e vina creaturii ca nu si asuma responsabilitatea pe asfalt cu covrigu` in mana.
      Exemplu: Iesi din examen cu brio, dupa ce n ai dat spaga si examinatoru` a fost dur. Intra unu` de pe contrasens in fata ta, tragi volanul, eviti, intri in altu`, esti de vina.
      Sunt mii de cazuri. Nu examinatoru` e cauza. Cauza e intre scaun si volan.

    • #7

      Sunt 5 examinatori, nu 3 🙂

  3. #8

    Nu stiu cat ar cerne soferii prosti aceasta practica, in cele din urma si-ar recapata carnetul. Ca si la examenul normal, il dai pana-l iei. Insa obligativitatea reexaminarii dupa o anumita varsta mi se pare de bun simt. Bunicul meu, pe la 65 de ani a zis ca el a imbatranit si nu mai conduce. Drept urmare a vandut masina si si-a vazut de treaba. Insa cati sunt ca el… ?

  4. #9

    Ai uitat o categorie de soferi simpatici: cei care incep sa conduca la 5-6 ani dupa ce si-au luat carnetul de conducere. Nu este vreo lege care sa-i oblige sa ia ore de condus inainte sa se urce la volan (in afara de legea bunului simt) ba, mai mult, nenea politist scrie amenda cand ii vede cu semnul incepatorului pe parbriz.

  5. #10

    Nu stiu daca va aduceti aminte cum conduceati cand ati luat examenul auto. Sigur, o sa spuneti ca erati la inceput , era normal sa conduci prost. Ei… gandit-va ca la momentul respectiv conduceati mai regulamentar decat o faceti in prezent, pentru ca, asa cum zicea Attilla mai sus, dupa niste ani de condus ai alte gesturi imprimate in subconstient, gesturi care te vor ajuta sa cazi examenul cu brio. Ar trebui, dupa parerea mea, schimbate un pic standardele de examinare mai intai, pentru ca atata timp cat un sofer cu ( de ex) 10 ani vechime este examinat la fel ca un boboc care-si ia acum permisul, sansele sa ia examenul sunt aproape nule…

  6. Ar fi buna o astfel de lege. Eu as mai vrea una. Dupa 65-70 de ani sa nu mai aiba voie sa conduca.

  7. Din pacate n-am scapa si de cei care pot si stiu sa conduca ok dar nu vor si prefera sa-si asume tot felul de riscuri si sa comita tot felul de ilegalitati doar din cocalarism.

  8. #16

    Nu aveam prejudecati in privinta soferilor de Arges, Prahova si alte judete…pana am mers prin Arges cateva zile la rand. Atunci mi-am dat seama ca povestile nu sunt doar povesti. Sunt pe alta lume, au regulile lor chiar personale as putea spune si parca vor sa arate ce nu pot prin alte locuri…

  9. #17

    Nu aveam prejudecati in privinta soferilor de Arges, Prahova si alte judete…pana am mers prin Arges cateva zile la rand. Atunci mi-am dat seama ca povestile nu sunt doar povesti. Sunt pe alta lume, au regulile lor chiar personale as putea spune si parca vor sa arate ce nu pot prin alte locuri…

  10. #18

    Iti dai seama cati bani ar face examinatorii? pentru ca aia care au dat bani ca sa ia permisul, vor da si la reexaminare,asta-i clar.
    Asadar, problema nu incepe de la cei care sofeaza aiurea, ci de la cei care permit sa iasa anual mii de “soferi”. Bineinteles, contra unei sume modice de 150-200 de euro( sau cat s-o mai da acum), ca deh, tre sa manca si gura lor.

  11. #19

    EU nu cred ca uita lumea de reguli ci pur si simply let ignora, asa ca e degeaba reexaminarea asta.

    • Mi-ai luat vorba din gura. Eu insa vreau sa se introduca permisul de alegator.

  12. #21

    Eu zic sa se inceapa intai anularea tuturor permiselor obtinute in perioada de glorie a lui Codrut de la Pitesti. Da mane, sunt din Arges, am permis de 14, luat cu toceala, cu poligon, cu oras si… pe bune. Mai, eu vad pe strazi o gramada de tigani rudari cu “trompete” de masini de peste 20 de ani cu numere de Austria, Franta sau cu volan pe dreapta cu nr de Anglia care merg binemersi fara grija capului de creta. Astia nu stiu sa se semneze si au permis! Astia opresc masina in drum precum caruta. Nu au nicio treaba cu prioritatea, semnalizarea sau regulile de circulatie.
    Stiu, ma acuzi iar de xenofobie si rasism, dar pt mine sunt o amanintare la siguranta familiei mele.
    In perioada aia imi amintesc ca se batea DNA-ul cu pumnul in piept alaturi de MAI ca vor retrage permisele. Se mai stie ceva? Codrut e bine. Il asteapta sitia acasa cu sarmale si banutii in cont. Next?

  13. Eu zic ca e ok reexaminarea. Eu am permis de Arges, numar de Arges, tot ce trebuie :)) Dar am luat permis cu invatat cacalau cu poligon & shit, cu rampa, laterala si toate cele. Mor cand vad fatuci care nu ca au o mica abatere cand parcheaza, ci chiar dau impresia ca nu stiu legatura dintre volan si directia in care o ia masina. Sau cocalari care incalca 7 reguli in 5 minute.
    Eu nu stiu daca multi isi dau seama ca de cand pornesc motorul manuiesc o arma mortala, uneori chiar si pentru cei din masina. Vad multi boemi pe drumuri, ca au vazut ei in filme ca se conduce facand multe chestii in timpul ala, simtindu-te liber & shit.

  14. #23

    Aseara, de exemplu, in Pitesti, eram cu copchilu sa traversez un bulevard din Pitesti. Mai dau sa plec cand vine o “tanti” cu un Fiesta care pur si simplu a intors privirea si a trecut. EI, am renuntat brusc la bidonul de juma cu apa plata si i l-am aruncat in geam. A oprit, era la vreo 20 de ani, foarte revoltata. Si i-am zis “sa mori in gips ca era sa iti sparg geamul?” Nu-mi sta in fire sa iau femei la shpitzuri, dar jur ca m-am abtinut cu greu. Da, in Pitesti.

  15. #24

    @oana In Codul Rutier este prevazuta obligativitatea de a purta semnul de incepator un an dupa luarea permisului nu si interdictia de a le purta dupa aceasta perioada. Asa ca nu ai de ce sa iei amenda pe acest motiv.

  16. Sustin ideea asta de vreo 5 ani.
    Eu as propune asa:
    – soferi amatori – reexaminare din 10 in 10 ani (peste 30 ani de permis, din 5 in 5).
    – soferi profesionisti si transport public – reexaminare din 5 in 5 ani.

  17. Nu ar fi rea ideea intrucat eu am prieteni soferi vechi care ignora complet semnele, dar la un eventual traseu ne-ar f_te matricea la toti pentru motive simple cum ar fi “domnu Ametcea, cu cati metri inainte de semafor se face preselectarea benzii?”, “cu cati metri inainte se semnalizeaza intentia de a depasi prin dreapta imbecilu care face stanga?” si alte cacaturi d-astea pe care le ignori din clipa in care ai permisul in buzunar. Eu cred ca toti conducem prea “sofereste” pentru un examen de scoala…

    Eu de cand am permis ma tot mir cum naiba toata lumea se plang ca n-are bani la buget, dar potential de “amenzi” este cacalau. E de-ajuns sa plantezi niste gigei zelosi pe sosele si ai sa vezi atunci ce curg banii de la baietii destepti care depasesc pe linie continua, merg cate un km pe contrasens aratand mumu la coloana s.a.m.d…

  18. #27

    Ar fi o lege stupida. Poti sa cunosti legile si sa decizi sa le ignori si sa conduci ca o cizma. Daca iei 26 la sala nu inseamna ca o sa conduci perfect regulamentar si esti scutit total de vina in cazul unui accident.

  19. #28

    E o initiativa fara rost. Dupa 6 luni de condus, orice sofer, oricat de prost ar fi, iti face poligonul fara probleme. O dexteritate minima o capeti oricum, odata ce conduci frecvent. Daca se va pune problema unei reexaminari, orice sofer cu o minima experienta va trece testul daca se va concentra putin. Accidentele nu se produc pt ca oamenii incurca frana cu aceleratia sau nu stiu sa ia virajele…de cele mai multe ori, de vina e prostia, teribilismul, viteza excesiva, neatentia, etc.

  20. #30

    Propunerea asta am avut-o şi eu când am constatat că toţi şoferii cu experienţă de peste 10 ani din jurul meu picau testele de legislaţie dacă le dădeam să facă simulări. E incredibil cum se miră şi nu cunosc ce prevede legea, începând de la condusul agresiv şi motivele pentru care ţi se ia carnetul.

  21. #31

    Ca o paranteză: electricienii autorizaţi dau examen de stat la fiecare 5 ani, trebuind să înveţe legislaţie, teorie şi electrotehnică chiar şi în domeniile în care nu au activat (că e un domeniu mult prea larg). Doar că electricienii autorizaţi sunt mult prea puţini în ţara asta şi nu contează ca electorat. Cei care spun însă că e dreptul lor să aibă carnet pe viaţă sunt mai mulţi, şi ăia sunt publicul ţintă al cumpărării de voturi.

  22. #32

    cea mai buna lege sa poti conduce in functie de varsta relationat cu puterea motorului. 18 – 25 ani putere mica; 25-40 ani medie; 40-60 ani orice putere. adica sa nu poata un Vasilica de 19 ani si permis de 4 luni sa ia masina lui tatutu (bmw ultimul model super masina ) ca sa impresioneze pasaricile la discoteca si sa moara in primul stalp impreuna cu “tovarasii” si pasaricile

  23. #34

    hai sa facem si reexaminare pentru bacalaureat, licente, mastere si tot asa.

  24. #35

    IMO, e o mega-prostie. DE CE: pai, in general, la examenele de legislatie trebuie sa reusesti sa faci distinctia intre termenii juridici cu care e redactat ‘regulamentul’, uneori un ‘si’ sau un ‘sau’ te pot da peste cap imediat. Apoi, participarea la examen presupune o zi pierduta. Pentru mine, asta chiar e o piedica. Eu nu am concediu si fiecare zi libera inseamna zi neplatita. Si nu in ultimul rand, atatea examene nu fac decat sa se creeze inca o filiera, in paralel cu cea de permise de AG.

    Intrebarea mea e … de ce nu se face RCA-ul per sofer si nu per masina? Ai permis, vrei sa conduci? Poftim de fa asigurare. Ah, ai sub 25 de ani? Perfect: poti conduce si masini de 300 CP, dar dublam asigurarea. Ah, ai deja 2 accidente si 4 amenzi de viteza la activ in ultimii 5 ani? Bun, nicio problema: dublam iar asigurarea. Esti student si oricum nu conduci decat in vacanta masina babacului? Perfect: ‘avem’ oferta pe 3 luni. Ai permis, da’ n-ai ce sa conduci? Perfect, e ieftin: n-ai nevoie de asigurare (asta ca sa excludem reply-uri gen “io sunt somer si vrea si buca mea sa stea intr-un scaun de piele din stanga fata”).

    Iti dai seama ce cuminti or sa fie taximetristii si cei care au masina de firma – pe care oricum ii doare la basca de sistemul bonus/mallus de-acum?

    A conduce o masina nu e o necesitate. Exista alternative.

    • #36

      yea, sa vezi tu ce patesc io daca pocnesc masina de firma:))

      acu` la asigurari s a dat drumu` la ceva palid, din cate stiu. “sofer intre 25 si 40 de ani = reducere”. Asa tin minte ca am facut o asigurare anu` trecut.

    • #37

      @RAIDER – Nu stiu io cum o fi cazul la tine, dar in RO am multe cunostinte care conduc masinile pe firma si au in pachet chestii de gen ‘un accident la suta-de-mii-de-km’ (neoficial, desigur). In plus, cei cu masinile luate pe micro-firma lor.

      “sofer intre 25 si 40 de ani = reducere” – to-read: “propietar”. Se presupune (prost) in lege/asigurari ca proprietarul isi si conduce masina. RCA-ul se calculeaza in functie de datele proprietarului masinii.

    • Partea cu RCA ul n-ar fi o noutate, in UK e de mult timp inplementata, si la asigurade depinzi de foarte multe elemente. Prin urmare un tanar la 18 ani trebuie sa dea undeva la £3000 – £4000 pe an pe aigurarea la o masina normala. In principiu sunt foarte linistiti in trafic din cauza asta.

  25. Nu se va cerne nimic. Soferii prosti sunt in primul rand neatenti si miserupisti. In majoritatea cazurilor nu inseamna ca nu nu stiu regulile de circulatie, ci doar ca nu ii intereseaza respectarea lor.

    Daca ar fi pusi sa dea examen ar fi cuminti ca niste mielusei timp de 10-15 minute si gata.

    Plus ca ar fi foarte, foarte multi bani la mijloc. Iti dai seama la ce costuri se ridica o astfel de miscare? Birocratie, logistica, etc. Atat pentru stat cat si pentru cetateni, nu ar fi o miscare solida, iar efectele ar fi minime

  26. #40

    Pe mine ma amuza insistenta cu care examinatorii se uita daca examinatul are mainile pe volan “in dreptul orelor 10 si, respectiv, 14”. Intr-un oras ca Bucuresti nu ai timp sa tii continuu ambele maini pe volan nici 5 secunde, la cat de des trebuie sa schimbi vitezele. Iar cand ai o singura mana pe volan e la mintea cocosului ca trebuia sa o tii la “ora 12” daca vrei sa virezi cu acceasi amplitudine maxima in ambele directii.

    Pe chestia asta as pica sigur traseul, daca ar fi sa-l mai dau o data acum 🙂

    • #41

      Sa stii ca amplitudinea cam este maxima, de la mama ei, asa 🙂

  27. Nu trebuie nici o reexaminare. Suspendarea permisului incepand de la 15-365 de zile. Pt orice greseala soldata cu accident … pieton. Data viitoare o sa fii mai atent. Cel mai mult nu suport tupeul de a-mi taia calea cand intra de pe o banda pe alta si trebuie sa franezz pt a nu intra in el. Normal, calc acceleratia, intru la fel in fata lui, dar pun si frana, sa invete sa nu-i drumul lui tacsu.

    • #43

      @albinuta_veninoasa: sa pui frana si sa eviti un impact daca vreun cretin ti se aseaza in fata, se numeste “conduita preventiva”. si inveti despre asta la scoala, de regula in zilele de sambata, cand toti soferii de weekend is pe strada.
      Da` daca tu i prezinti stopurile la pupat si ala vine, iti indoaie tabla, se da jos, iti fufe una peste trompeta ca sa ti treaca figurile si mereti la amiabila ( ca doh, nu s victime ), si ti zice ca ti omoara poporu` daca mai faci figuri, sa vezi tu cum dai cu autografu` ca erai in marsarier si l ai lovit in parcare la mall 🙂 ( a muscat-o o colega asa, acum 2 ani cand a facut figura asta si s a dat jos din masina din spate, un nene de vreo 2 metri care n a stat la povesti si n o stia pe aia cu “pe o femeie s o atingi numai cu o floare )

      io zic ca i mai bine sa franezi, sa l lasi sa mearga n 3,14*da ma sii si sa ti vezi de drum.

    • #44

      …mda….cat mai multi participanti in trafic precum albinuta…este tot ce-mi doresc in viata….

  28. #45

    @Leantza, eu vorbesc de viata de zi cu zi…cea in care traiesti si experimentezi pe propria-ti piele (propriul portofel) legislatia si sistemul juridic de la noi. Ca asa, din carti si din codul rutier sunt deja patita. Iti desenez o schema cum te judeci cu politia romana pe baza codului rutier, iar in timpul procesului se tripleaza numarul amenzilor (asa, cat sa nu-ti mai arda pe viitor sa-ti aperi drepturile).Nu spun ca nu ai dreptate, spun doar ca, in practica, dreptatea asta s-ar putea sa coste…mult 🙂

  29. #46

    cred ca esti nebun. de ce? simplu. cum pula mea crezi tu ca obligi o ceva mare parte din populatie la o reexaminare cand ei nu se duc la vot?haha

    pt aia care au peste 62-65 parca era obligatoriu.
    pt tine ar trebui scoase toate clauzele.
    si optiunea de a plati in continuare pentru o insigna care sa ti-o atarni pe langa celelalte.

  30. Mi se pare o idee minunată și aș vrea să văd o astfel de lege obligatorie aplicată .ro
    Eu zic că ar scade numărul accidentelor, drastic, dar s-ar și elibera drumurile că sunt sigur că mulți ar avea probleme să treacă cu bine testele. În mare parte dintre cei “tineri” posesori ai carnetului de conducere.

    • #48

      ca sa se elibereze drumurile, e mai practica aia cu o sambata pare, una impare.

  31. Desi fac parte din categoria soferilor care conduc din an in PAste dar enervant de prudent, sunt de acord cu reexaminarea. Decat sa avem parte de toti vitezomanii care si-au luat permisul te miri cum, mai bine sa mai ‘cearna’ din ei, chiar daca sunt convinsa ca si atunci isi vor spune cuvantul pilele si influenta.

  32. Nu sunt de acord. Eu dupa 9 ani de cand am carnet, nu fac mai mult de 16-17 la testele alea online. Asta ma face un sofer prost?

  33. #53

    daca stam sa ne gandim, fiecare dintre noi isi aduce aminte ca nu tre` sa schimbe banda cu 25 de metri inainte de semafor.
    pe unde umblu eu cel putin, e linie continua mediana, trasa inainte de semafor =)) si da, are 25 de metri.
    la fel, alea cu cedeaza, stop, sens giratoriu, pieton angajat in traversare regulamentara si alte balarii.

    le avem “in sange” si ne miscam pe drum in functie de deprinderile pe care le am capatat dupa scoala de soferi. in marea majoritate a cazurilor, eu zic ca trecem.

    ideea cu reexaminarea nu i rea, totul e mecanismul dupa care se face reexaminarea in cauza. Ma indoiesc ca politia o sa puna vreodata o gramda de oameni care sa reexamineze permisele obtinute in perioada 2005 2006. ( ca exemplu ). Sa zicem ca s 5000 de permise, la 10 oameni, asta inseamna 500/om, cam 3/zi intr un an de reexaminat. O sa ziceti ca i putin, da` eu in ziua aia nu pot ca s plecat din tara. ma reprogramez…etc. Apoi unu` pica, face contestatie cum c a fost nevasta sa la cicloo, altu` nu le are cu calculatoru` ( sa zicem ca i test teoretic pe langa testu` practic – au, am zis ceva de carburanti si alte d`alea? )…

    Nu, nu i fezabil…da` i pacat.
    Am avea de ce rade.

  34. Cu o examinare medicala dupa o anumita varsta poate ca as fi deacord … dar cu reexaminarea obligatorie pentru permis de conducere nu.
    E ca si cum i-ai pune pe cei cu titlul de “doctor” sa-si sustina teza de doctorat in fiecare an pentru ca poate s-au tampit intre timp sau au obtinut titlul prin frauda.
    Ar fi suficient ca abaterile de la legea circulatiei sa fie sanctionate corect si indiferent de marca masinii sau de numarul de inmatriculare.

  35. #55

    @ Alex – meh, tu ai inteles dar te-ai prefacut ca nu. Daca vreau sa virez la stanga si am mana la ora 10, n-o pot face, fara sa-mi sucesc mana, decat pana la ora 6. Daca pornesc de la or 12, castig, ia sa vedem, fo juma de radian :), adica 30 de grade 🙂 Am fost mai clar, acu? 🙂

  36. #56

    Eu am prieteni carora le-as lua carnetul de conducere, pentru ca-s idioti, conduc haotic si intr-o zi o sa-i vad infipti intr-un copac sau intr-un stalp.

  37. #58

    plm, Arhi…incep sa cred din ce in ce mai mult ca poate totusi leagea e buna….dar sa fie supusa la vot public.
    daca citesti toate comentariile si daca s-ar asculta toate parerile…..plm….in Ro s-ar merge numai cu caruta si bicicleta, aerul ar fi mai curat, padurea mai verde…apa mai clara…plm… numai soferi unici

  38. #59

    Eu sunt de acord sa se re-evalueze si anual. DAR, vreau ca re-evaluarea sa fie gratuita si programata de mine cand vreau eu (adica nu miercuri la ora 12 ca atunci e inchis la covrigi si are gaboru’ timp sau doar intre 10 si 15 ca gaborii au program de gravide). O programez eu la o ora decenta care sa nu-mi afecteze activitatea profesionala sau familiala prea mult.
    Cu alte cuvine, nu vreau sa fiu obligat de lege sa dau recurent niste bani in schimbul carora nu primesc nimic nici macar teoretic (cum este cazul impozitelor, unde macar teoretic primesc flori in parcuri si strazi spalate) si nici nu vreau sa imi consum obligatoriu zile de concediu aiurea (din nou, nu primesc absolut nimic in compensatie).

  39. eu aș zice reexaminarea periodică, la 5 ani, așa cum zici tu, și în plus, ori de câte ori un sofer a produs un accident din vina lui!
    Ai avut accident, ia să vedem dacă ai fost vinovat pentru că ai fost prea bou și habar n-ai să conduci, sau pur și simplu așa a fost să fie și n-ai avut cum să eviți!

  40. #61

    Re-examinarea e buna dar mai degraba sa fie teoretica decat practica. Contrar obiceiului romanesc, la condus, teoria ne omoara, ca nu o mai stie majoritatea din cei care conduc.

  41. #62

    Reexaminare doar daca ai multe accidente, apoi cresterea exponentiala a amenzilor pentru aceeasi abatere gen 100 lei viteza, apoi 200 apoi 400 apoi 800 si asa mai departe , apoi asigurare pe masina si sofer in functie de numarul de accidente .

  42. #63

    + anual pentru taximetristi

  43. N-ar fi rau sa se faca o re-examinare. Acum, faza cu re-innoirea permisului e doar apa de ploaie.

  44. Fac la orice oră minim 22 puncte!
    Căci,ce să vezi,am luat carnetul pe bune…învăţând!

  45. #66

    Ma, din cand in cand iti vine cate o idee d’asta revolutionara.
    Ar trebui sa stai la colt 10 minute si sa te gandesti pana sa dai publish!

    Noi nu avem poligoane si locuri unde sa dea pt prima oara examentul de carnet, iar tu vrei ca tot bizonul sofer sa dea la 5 ani examen.

    De preferinta sa ne inscriem la asta cu un an inainte, ca sa prindem loc la reexaminare!

    Problema e ca romanii au invatat ca e mai bine sa mergi incet si… in siguranta, dar nu conteaza ca e coloana in urma ta si mergi cu 50 Km/h unde e limita de 70! Ce bah, te grabesti, esti smecher ?

    Un examen la 5 ani tot nu va obisnui bizonul/bizoana sa semnalizeze cand schimba banda sau directia de mers SAU sa nu mearga pe mijlocul drumului lu’ tacso!

    Asta se “invata” prin amenzi.
    Am venit acum 2 zile din Austria si mi-a crescut tensiunea pe DN-uri.
    O groaza de imbecili tanad coloane in spate, ca “ei nu se grabeste”.
    Desigur, politia e ca intotdeaua la panda.
    Fluidizarea circulatiei… WTF ce e aia ?

    • #67

      Teoretic , cat timp nu exista o viteza minima pe drumul respectiv , poti merge cu cat vrei … Daca celor din spate nu le convine te pot depasi .( Am intalnit un dobitoc d’asta aseara , pe Timis (Brasov – Ploiesti ) care , chit ca nu era pic de lumina , erau serpentine si iti veneau sute de dobitoci din fata cu faza lunga , el dadea flashuri pentru ca vroia sa mearga cu 70 …..