Pe vremuri, când businessul de telefonie era mult mai bănos, existau companii care cumpărau containere de telefoane din China, le lipeau brandul lor și le vindeau drept telefoane proprii, cu succes masiv. Vezi E-boda sau Allview. În general, nu am o problemă cu asta, pentru că oamenii au ales să facă bani, cât timp există o piață, există clienți, aia e, legea cererii și a ofertei.
Din păcate, observ că Allview a ales să treacă granița telefoanelor și la trotinete. (BTW, domnii de la Allview, văr rog să îi urați multă muie băiatului care v-a pus filmul ăla mizerabil pe homepage, care pornește la accesare, cu sonor la maxim. Și celui care a decis asta)
Ok, pe scurt, mașina asta produsă de o companie românescă, este, de fapt, mașina celor de la BAW Younbao, care este o ascuțitoare chinezească. Nici măcar nu aș fi scris, dacă nu mă trigăruiau 2 chestii.
Prima este prețul. Binbao ăla este o mașină care se vinde cu 5000 de euro. E un preț normal, toate ascuțitorile similare de pe ali express se vând cu prețuri similare.
La asta mai adaugi, tu, ca persoană fizică, încă 1000-1500 de euro transportul mașinii până la tine. Deci 6500-7000 de euro. Hai, 8000, cu varii costuri adiacente, cum ar fi șpaga la RAR. Cât de avar agresiv să fii încât să ceri 18 000 de euro pe chestia asta? Cum? În ce univers trotineta aia cu acoperiș merită 18 000 de euro?
Celălalt lucru e că o marchetează pentru a fi condusă de la 16 ani. O mașină chinezească are o singură caracteristică principală. Nu beneficiază de nici un fel de R&D. Nu există studii despre nimic de la ele. Nu există teste NCAP sau știu eu ce. Nimic. Sunt niște cutii, cu roți și motor electric. Poți sta jos în ele și să vizualizezi o tabletă cu informații de la senzor și, cel mai probabil, un android PX10. Cum să marchetezi chestia asta pentru conducerea copiilor? Really? V-ați expune copiii, în traficul bucureștean, în căzănelele alea cu baterii?
Vorbeam azi cu un prieten pe tema asta. După pandemie, prețurile la produse de folosință îndelungată nu mai este produs de piață, ci de mințile bolnave de înavuțire ale vânzătorilor. Tragem de preț până când pocnește, fără nicio logică, fără niciun bun simț.
Ca idee, a anunțat ieri Cioracu că subvenția pentru mașini electrice va scădea la 2000. Nu e rău. Toate companiile mai puneau 10 000 în plus la preț, că doar erau moka, de la stat. Hai să vedem cât costă cu adevărat, în lumea reală, un Spring.
NOU
Cu asta daca iei o gropa mai mare sau doamne fereste un caine este posibil sa scape cainele si tu sa mori.Nici gratis nu as conduce asa ceva practic e moarte pe roti.
NOU
cu asta nu iei o groapa, o astupi
NOU
E foarte simplu să vezi cât costă un Spring cu adevărat. Cauți cât costă un Dongfeng EX1, că doar e aceeași mașină, și aplici același raționament ca în articol. Nu e nimic Dacia în mașina aia in afară de sigle.
NOU
Cred că am citit câteva articole în care se spunea că EX1 se vinde la 7.500 euro. Mno, iată și prețul pe care-l caută Arhi, restul este ce adaugă simpaticii de la Dacia 🙂
NOU
oh…
NOU
Alea chinezesti nu-s chiar identice cu astea de circula la noi ptr ca norme europene. Mai au niste rahaturi in plus pe partea de siguranta. Dar si asa, pretul cerut de ai nostri tot mare este. Pretul real al unui spring este probabil ala din care scazi subventia de la stat.
Cacareaza asta de mai sus e roaba pe langa spring. La banii aia n-o vad prea bine.
Da’ apropo de electrice, cica tot poporu preten chinez o sa scoata o electrica cu 1000 km autonomie si incarcare rapida. Gen ptr 300 km o bagi in priza 5 min.
www.google.com/amp/s/www.wall-street.ro/articol/Auto/303266/chinezii-vor-lansa-in-2024-o-masina-cu-autonomie-de-1-000-de-kilometri-care-se-incarca-in-5-minute.html-amp
Nu ma pasioneaza subiectu asta, dar pare ceva fain pe langa tesle si alte balarii pe care mufezi perioade mai lungi la prize.
NOU
Aia nu poate fi altceva decît o trotinetă cu 4 roți, că nu ai cum să încarci în 5 minute toată energia necesară pentru deplasarea pe 1000km cu ceva ce se poate numi mașină, nici din cauza rețelei, nici a bateriei.
NOU
Masinile electrice chinezesti au doua probleme mari: 1. Specificatiile mincinoase(asemanator bateriilor 777) si 2. Fiabilitatea si rezistenta – cautati pe youtube cum arata o masina chinezeasca dupa un an de folosinta. Era in filmulet pe youtube care arata cum i se desprinsese unui nene, in mers, puntea spate.
Baietii astia nu au cum sa faca masini la standarde europene. Nu au tehnologia materialelor si la ei cultura auto se rezuma la scootere si trotinere.
NOU
Pana una alta ar fi misto ca numai masinile de genul asta sa fie permise in oras (mici si electrice – nu musai chinezesti).
Cu reguli stricte referitoare la dimensiuni, putere, limitate la 50-60 km/h.
Treci si pe tramvaie si troleybus-uri peste tot.Si basta, am rezolvat poluarea in oras.
RAM-ul sta frumos in parcarea de la marginea orasului si il iei cand ai de dus fan la vacile de la tara.
Ori suntem pro-mediu or nu mai suntem….
NOU
Sintem o pwla promediu. Nimeni nu si-a luat electrica cu gandu la mediu. Toti era fericiti ca incarca moca sau ieftin. Si ca nu mai faceau revizii. Tot cu gandu la bani.
NOU
„prețurile la produse de folosință îndelungată ”
Prețurile la produse ce „ar trebui să fie de folosință îndelungată”, că echilibrul trebuie păstrat în Univers, așa că dacă tot urcă prețurile, măcar să scadă și durata de folosire până se duc naibii.
NOU
Chestia asta sună bine, cu folosința îndelungată, dar se bate cap în cap cu ceeace se cheamă “Planned obsolescence”. By the way, tot de pe aici – și ca o reacție la – au apărut și conceptul& mișcarea aferentă, “Right to repair”. Și e greu să te opui valului tu, producător. O să dau și exemple – mașina DeLorean (aia din “Back in the future”) a fost concepută și construită ca să dureze, nu ca să fie schimbată după 5 ani. Au dat faliment. Tancurile germane din WW2 erau superfinisate, bijuterii ale tehnicii, cu motoare și transmisii făcute să dureze zeci de mii de km (și cu costurile aferente de producție), în condițiile în care statisticile arătau că nu supraviețuiesc mai mult de 3 luni și câteva mii de km. Și au fost copleșite de puhoaiele de T 34 și Shermanuri, care din start erau proiectate având în cap statisticile alea de mai sus. Vastă temă….
NOU
intre Dongfeng EX1 si Spring nu poti pune egal pentru ca modelul pentru china e slab la calitate, nu are ABS, AIRBAG, si alte sisteme care pe Europa sunt obligatorii sau fara ele nu s-ar vinde masina, bineinteles ca asta nu dubleaza pretul dar… nu egal. Iar pentru cei care au descoperit aceasta oportunitate de afaceri de nerefuzat, de ce nu le luati de acolo?
NOU
$9000 echipata cu tot ce trebuie: “At the same time, the car is equipped with anti-lock brake (ABS), brake force distribution (EBD), tire pressure monitoring main driver airbag, passenger seat airbag and other safety configurations.”
Masina poate fi vizualizata aici: ans-electric-car.en.made-in-china.com/product/xZvfbBFjKOVs/China-Chinese-Small-Electric-SUV-Dongfeng-Ex1-2022-Brand-New-Cars-45HP-4-Seats-Max-Speed-100km-H.html
Asa ca mai lasa cu “optionalele pentru Europa” care crezi ca ridica pretul cacalau. Nu ridica nici macar $2000 peste valorile deja prezentate.
NOU
vă jur, o secundă nu m-am gandit ca dacia ar vinde o chinezărie pre-made. las-o-n mm
NOU
Programul rabla este conceput pentru a veni in ajutorul dealerilor auto. Nicidecum pentru a ajuta populatia care sustine acest program prin taxele/impozitele ei.
NOU
Exact! Un fel de vouchere de vacanta
NOU
Voucherul de vacanta e platit de angajat, prin supraimpozitare. Nu e moca, copii
NOU
Curând chineji or să ajungă pe Marte! Cu ce ? Cum cu ce ,o rachetă alimentata cu băsinile vitelor occidentale !
NOU
Din cauza măsurilor fiscale anunțate, mai ales cele legate de diminuarea valorii tichetelor din programele Rabla și Rabla Plus, piața mașinilor noi se va prăbuși de la 145.000 de unități în acest an, la maxim 80.000 de mașini în 2024, estimează ACAROM (Asociația Constructorilor Auto din România). Asociația se declară șocată de aceste măsuri care vor avea efect „dezastruos”.
acarom.ro/membri/ adica dacia si ford au zis ca le doare. Care plm constructori?
NOU
Nasol de ei, trebuie să ajusteze prețurile mai spre realitate. Să vedem cînd le va scoate subvențiile de tot.
NOU
oricum in traficul bucurestean media e vreo 10km/h si maximul vreo 50, ce se poate intampla cu ascutitoarea aia la vitezele alea mai mici de bicicleta cu care merg toate masinile din bucuresti?
NOU
Tigania Renault a fost magnifica cand au scumpit Spring de la 8800 Eur la 11.000 Eur pentru a se alinia la articolul de lege care spunea “maxim 11000 euro subventie dar nu mai mult de 50% din valoarea masinii”. La 8800 Eur ei pierdeau o caruta de bani din subventie, asa ca au marit pretul la 11.000.
Nota: vorbesc de pretul platit de client nu de pretul total.
Probabil ca se vor multumi cu 2-3000 Euro profit acum. Partea misto este ce sunt deja lansate comenzi de productie pentru 2024 si eventual 2025, sunt plati facute in avans. Acum o sa vedem cum scot “camasa”
NOU
Am ascultat azi în drum spre casă emisiunea de tehnologie a lui Aioniță, cea de pe Sport Total FM. Nenorocirea asta nu are nici aer condiționat, cică-n comunicatul de presă primit este trecut ceva de gen “în zilele călduroase de vară te poți folosi de telecomandă pentru a deschide geamurile și a te bucura de o briză de aer proaspăt”. Am râs cu spume, mă rog, am râs cu spume atât cât am putut, eram la volan pe Iuliu Maniu și aia nu e treabă ușoară :))
NOU
aaaaaahahahahahahahaha o briza racoroasa:)))))
NOU
Daca as primi 2 cadou, le-as baga intr-un tocator de masini gratis. Fmm de chinezarii de doi bani… ce 18k, ca nici 3k nu merita cu tot cu transport in portul Constanta.
NOU
Masinile astea sunt pentru aia care le pute mersul pe jos, cu mijloacele de transport in comun sau cu bicicleta. Asa ca, pentru a pastra aparentele de wealth (ergo, you must have a car in your life), isi iau cate un chibrit din asta … iar cei care isi pun copiii adolescenti in asa ceva, le urez sa isi stranga bani de pe acuma pentru accidente rutiere, spitalizare sau poate chiar inmormantare. Este ca v-a zis si Cetin ca romaniii nu-si iubesc proprii copii?