La momentul când am filmat eu, mai erau peste 40 de minute până la ora afișată pe panou pentru îmbarcare. După cum se vede, coada aia era deja formată demult, deja erau nerăbdători și plictisiți. Și singura întrebare este DE CE??
La momentul când am filmat eu, mai erau peste 40 de minute până la ora afișată pe panou pentru îmbarcare. După cum se vede, coada aia era deja formată demult, deja erau nerăbdători și plictisiți. Și singura întrebare este DE CE??
NOU
Singura explicatie logica dpmdv e ca romanilor le este frica ca le fura alți romani, locurile de bagaje.
NOU
Confirm si de data asta: este (bine)cunoscut parerea mea ca la toate zborurile inspre / dinspre Romania, nu am experienta lowcost, dar la chestii gen Tarom / LuftHansa, mai nu stiu cum se face ca romanachii sunt cu prapornitze, gentzi si etc. Si da mai ales la Tarom (la LH nu pot, am zis intr-un comentariu la o alta postare, ca acolo se fac imbarcari pe grupuri) caut sa ma imbarc printre primii tocmai ca s-apuc sa-mi pun eu rucsacelul meu sus (din pacate trebuie sa-mi car laptopul) si sa nu-l inghesui sub scaun.
Este insa extrem de nasol la zborurile LH spre Cluuuuj din Frankfurt / Munchen ca sunt Embraere, 2 locuri pe fiecare parte, deci mai mici, inclusiv locurile de bagaje mici… acolo am patit sa trebuiasca sa-l inghesui sub scaunul din fata, caci atunci cand mi-a venit mie randul, canci loc.
A ca sa nu mai zis: si Tarom practica plata pentru alegerea locului dar 10 euro / zbors Paris BUC, si gratuit, pentru BUC Cluj, acolo dau. Dar la LH 20 de euro pe fiecare segment… ok eu nu am copii, dar consider ca daca ai cel putin 1 bucata copil, sau chiar 2, e alegerea ta, responsabilitatea ta: mi s-a intamplat ca sa vina stewardesa la mine sa ma roage ca se milogea o mamica care (cacofonia e intentionata) avea 2 copilasi pe cele 2 scaune din dreapta, si ravnea la locul meu din stanga, ea avand loc in fundul avionului. Asa ca scoate rucsacul de deasupra si mergi in spate (acolo nu am mai avut loc pentru el).
NOU
@Vladimir-Mihai – de fapt problema este/incepe de la astia ca tine, care isi pun ei rahatul de “rucsacel” sus, cand ar trebui sa fie sub scaunul din fata. pentru ca pwoola educatie, respect si cele asemenea. Plus un egoism feroce.
Si informeaza-te inainte sa sari cu gura ca vai, locul tau de bagaj, pentru un “rucsacel”, este sus. Nu de alta, dar te vei face de ras si mai rau.
Vezi tu, vrei sa fie conditii civilizate, dar tu faci fix pe dos, pentru ca ce plt… tu ai lapotp in “rucsacel” si pentru 2 ore cat face zborul, iti vor cadea atat ouale cat si carnatul ala obosit ca tine daca stai cu “rucsacelul” sub scaun, asa cum este normal si civilizat.
Iar fapta buna pe care ai facut-o, sa lasi o mama sa stea cu copiii ei, a fost probabil si ultima pentru ca vai, OMG!!! ai pierdut locul pentru “rucsacel”…
NOU
@Vlad, sa mor daca stiam ca daca am un rucsacel sunt obligat sa il tin sub scaun, chiar iti multumesc ca mi-ai deschis ochii!
Lasa ca sub scaun trebuie sa intre picioarele cuiva care poate da un șut in rucsacelul cu laptop, ideea e sa aiba altii loc sa isi cace papornita deasupra
Se stie: papornita lui gicu alambicu >>> rucsacelul meu
A, si mamicuta care ravneste sa ma duc eu in locul ei, ar putea face un efort sa dea cei 10E la Tarom si sa isi aleaga orice loc pofteste (mai putin cel al pilotului)
Apropo, carnat obosit?! De ce ai sarit asa la omul care isi spune păsul? Atacurile la persoana sunt arma prostului
NOU
Bai tizule, vezi ca te-ai umplut de cacao singur. Eu cand zic rucsacel, ma refer la faptul ca de fapt pe LH calatoresc light cu doar 8 kile. Este laptop + cooler + 2 3 chestii astfel incat el chiar daca este usor, este umflat si nu incape lesne de desubt! Zbor cu avionul de 23 de ani, prima data din noiembrie 2000, si intotdeauna locul bagajelor de cabina este in mama ma-sii SUS de-asupra capului! Nu de alta bashteptule, dar in multe avioane vestele de salvare sunt surpriza sub scaun! Cum naiba mai iei tu vesta aia daca trebuie sa-ti dai la o parte bagaju celuilalt. Si daca toti pun sub scaune, bashteptule, sus deasupra capului ce pui!??
Eu m-am referit la curse Tarom unde am vazut cu ochii mei stewarzi si stewardese facandu-i cu ou si cu otet pe colegii lor de la sol, c-au lasat pasageri cu trollere, sacose, papornitze si genti (toate astea per una bucata romanache) si ei cauta disperati unde mai e loc!
Pune mana si citeste ca sunt multe persoane care nu vor sa schimbe locul in avion pe diverse motive (am un prieten foarte bun, nu e roman, piticul lui e ca dom’le daca se prabuseste avionul, vrea sa fie usor identificabil). Ca pasionat de accidente aviatice il inteleg perfect. Ideea cu schimbul de locuri era asa: dupa cum am spus intr-un alt comentariu, primisem random loc la geam si nu-mi place ca sa nu deranjez in timpul zborului. Tocmai ce negociasem cu dudia de langa sa schimbam intre noi, si m-am pomenit dus in spate, iar la geam, iar negociind cu un nene sa ma lase la margine. Repet, ai copii, mai mici mai mari, vrei sa stai langa ei, marca dracu’ banu’ nu sta la mila altora, ca poate nu o sa mearga intotdeauna.
Altfel, jet!
NOU
cred ca ei zic referindu se la Wizz, unde scrie si pe site, te si anunta ca rucsacurile le pui sub scaunul din fata iar sus doar trollerele
NOU
@Vlad: de cati bani atata muzica. In mod normal bagajul tau trebuie sa intre in compartimentul de sus impreuna cu bagajele celor de pe rand cu tine. Nu te f*te pe tine grija ce am eu in rucsacel, grija ta e sa nu iti iei bagaj de mana prea mare.
Si daca esti parinte cu copil, baga la cap ca plodul e responsabilitatea ta. Dai un ban dar stai langa copilul tau. Daca te lasi la mila repartitiei aleatoare de locuri iti asumi riscul.
Mie mi s-a intamplat ca, dupa ce toti pasagerii se asezasera la locurile lor, sa apara si o familie intarziata cu copil, ultimii in avion, erau doar doua locuri alaturate libere si unul separat. Ei voiau sa stea toti impreuna ca altfel nu puteau, ma intelegi? Au inceput stewardesele sa reorganizeze lume si m-au rugat sa ma mut. Locul meu nou ar fi fost langa 2 doamne bine, cam la 120 de kile bucata. As mai fi avut un sfert de scaun. Am refuzat, normal. Jumatatea feminina a cuplului cu pricina a inceput sa tipe la mine ca de ce sunt incapatanat. Am ignorat-o. La final, cu mult scandal, au primit ceva upgrade si au stat pe locurile alea unde e mai mult spatiu la picioare. Morala povestii e ca faptele bune se fac pentru persoane care le apreciaza nu pentru cele care se simt indreptatite automat sa beneficieze de ele.
NOU
Ok, am inteles, nu-mi aduc aminte sa fi zburat vreodata cu Wizz, imi aduc aminte doar de-un zbor cu defunctii BlueAir: daca rucsaceii ii pui sub scaun, sus ce pui, doar trollere?
NOU
da, regulamentul lor
NOU
Bozmeg! Kinézem magam!
NOU
@cetin – da, Wizz este una dintre companiile care au acesta regula si nu este singura; dar na, titlul acestui articol e atat de graitor. Practic, citesti titlul si intelegi ce urmeaza. Degeaba le explici. Ei stiu mai bine. Ca-s romani. D-aia de ii vezi si-n videoclip – de stau la coada cand e inchis, care se bat sa ajunga la locul sau, sa prinda loc de bagaj, sa iasa din avion primii etc.
@Vladimir-Mihai – pai tu ai zis “rucsacel”. Dintr-o data nu mai e? Aham.
Ca zbori cu avionul de 23 de ani… superioritatea asta abominabila. Desigur, esti singurul din lume care zboara de 23 de ani.
@Vladimir-Mihai @Adi-2 si @Sans Hosen – eu sper ca sunteti acceasi persoana; altfel, e trist sa vezi 3 d-astia la un loc.
anyway, nu am nicio pretentie de la voi. faptul ca va doare la pwoola de restul si ca doar voi contati, este evident. Si am si specificat – “egoism feroce”.
Ii judecati pe altii, asa superior, dar voi fix la fel faceti.
Iar felul in care judecati familiile si copiii, este de altfel de asteptat din partea voastra.
Dar nu aia deranjeaza in general cel mai tare. Ci faptul ca va si exprimati parerile total gresite cat si conceptiile de salbatici.
Iar ca o observatie… daca dupa 23 de ani de zboruri, inca esti atat de impatimit si plin de ura… ai trait degeaba.
NOU
Vlad, desi iti vine greu a crede, suntem trei persoane diferite, si cred ca Arhi poate confirma usor asta.
Si mai lasa superioritatile, semeni vant, culegi furtuna. Tu ai inceput sa dai in mine ca nu ma pricep unde sa-mi pun lucrurile in avion. Acuma neah, a avut si lucruri bune (au scazut preturile) dar si proaste (tat tzaranetele a inceput sa se preumble) low costurile astea. Ghinionul ungurilor ca le-a falimentat compania de stat Malev, si-a pus gheara si s-a extins WizzAir in loc.
Da e un rucsacel, ca e usor (de exemplu la companiile traditionale ai voie 10 kile), dar e umflat si n-am chef sa-mi storcosesc toate cele pe sub scaun pentru ca nesimtiti cu mai multe bagaje de mana au ocupat locurile de sus.
A si ca sa fie clar: nu ma pun niciodata primul in coada, dar daca se pune unul (si nu e cu grupuri de imbarcare) ma pun dupa el. Ca sa nu mai zic ca romanii cu toate c-ar trebuie sa stie, nu o mai stiu p-asta cu coada, ci fac gramada dez-organizata, si imi e mila sincer de strainii care ajung sa mearga de ex CDG OTP cu Tarom si descopera pe pielea lor ca imbarcandu-se printre ultimii nu mai ai loc s-arunci un ac (si poate trebuie sa dea la cala).
Vrei sa discutam despre cat de stupid este transferul ext – intern / viceversa in mirificul aeroport Otopeni?!? Da eu l-am cunoscut inainte de 2006, inainte de-a fi construita pasarela dintre sosiri si plecari, cand iti luai picioarele la spinare si ieseai pe afara (ca sa nu mai zic ca la 20 de ani dupa iar treci prin filtrul de securitate, desi in nici un alt aeroport din lume nu se mai intampla asta, dac-ai trecut printr-un filtru in primul aeroport in care te-ai imbarcat).
Dar deh esti roman romanind!
NOU
“altfel, e trist sa vezi 3 d-astia la un loc”
E plin de tâmpiți pe contrasens…
NOU
@Vladimir-Mihai, doua lucruri:
1. De pe site-ul Lufthansa (www.lufthansa.com/de/en/carry-on-baggage): Please stow your personal items, such as laptop bags, shopping bags or handbags, under the seat in front of you. Faptul ca mai dai cate un picior ghiozdanului…ghinion. De multe ori chiar si personalul de bord iti spune in mod expres sa iti pui ghiozdanul sub scaun. La Lufthansa, Air Dolomiti (care lucreaza pentru Lufthansa) sau pe cursele Lufthansa regional. Nu vorbesc de Wizz.
2. Probabili zbori la Munchen de pe Cluj, ca daca ai merge prin Frankfurt (ca punct se conexiune) nu ai mai spune ca nu treci prin security inca o data. In Frankfurt treci prin security cand mergi din zona non-Schengen in zona Schengen ca si cand atunci ai fi intrat in aeroport.
3. Daca zbori indeajuns de mult- cum pari tu a ne sugera – la un moment dat devii cel putin Frequent Traveller pe Lufthansa (sau echivalent pe alte companii, nu vorbesc de Wizz), daca nu chiar Senator. Din acel moment, indiferent de grupurile de imbarcare, ai imbarcare prioritara si iti cei gasi loc pentru ghizodanul tau cu laptop si cooler si inca 2-3 chestii.
NOU
@Sorin Racoviteanu: multumesc pentru comentariul tau, iti raspund punctual:
1) De fiecare data cand am zburat anul trecut si anul asta cu LH (nu mai zburasem de ani de zile, pentru ca nu mergeam in Cluj, desi am FT nu o sa ajung niciodata la stadiul de care spui tu, nu de alta dar mai depinde si de fel de bilet iti iei: daca iau cel mai ieftin, doar cu 1 bagaj de mana, atunci si nr de mile e cel mai mic.
Tot cam de fiecare data, inainte de imbarcare, cam cu 40 de minute, incepeau anunturi: “Zborul este complet. Invitam pasagerii care doresc sa dea gratuit bagajul de mana la cala.”
Bonus, la LH asa dupa cum am spus, exista imbarcare pe grupuri, deci nu am ce sa fac, nu voi fi niciodata in grupurile 1 / 2, am fost de la 3 la 5, asa ca acolo nu am ce comenta iau ce gasesc. Doar cu amendamentul ca toata aceasta chestie nu foloseste la nimic la imbarcarea cu autobuzul, plus daca stiu unde-mi e locul, daca e avantajos sa ma imbarc prin spate mai degraba decat fata, atunci prind loc sus. Iar o zi, dac-ar fi strict laptop backpack, n-as avea nici o problema sa-l pun sub scaun (asa cum exista si trollere subtiri care incap). Dar mi se pare o discutie sterila si interminabil despre unde si cum se pun bagajele, daca la low cost (la anume low cost) exista niste reguli pe care romanii oricum nu le respecta.
2) Am zburat si si (adica si prin Frankfurt, si prin Munchen, cum am gasit bilete), cu toate astea singurul filtru a fost controlul de pasapoarte, ceea ce e normal: din non schengen in schengen; eu la ce ma refeream: la otopeni nu exista o modalitate simpla de transferi din intern in extern, trebuie sa mergi de la terminalul sosiri la plecari, si sa treci prin filtrul ala cu iar scos totul din bagajul de mana ca sa vada, laditzele sunt puse la 10 metri, din cand in cand fiecare om care realizeaza asta face un sprint sa ia cateva, cei din spate vor si iei din laditzele mele (eu avand electronice scot practic tot continutul rucsacului ca sa le fie mai usor sereistilor). Asta in conditiile in care Clujul are scanner unde vad tot fara scot nimic (decat spray, de care nu am).
3) Am raspuns deja la punctul 1, am card FT la ambele, SkyTeam de la AirFrance (a fost profitabil cand Tarom a devenit membru, doar ca atunci cu pandemia, ne-a indemnat sa donam milele celor care lucrau in sanatate, ceea ce am facut). Celalalt StarAlliance il am de pe vremea cand zburam cu Swiss, ca era mai ieftin cu escala in Zurich (mergeam in Bucuresti nu in Cluj) si apoi Lufthansa a cumparat Swiss si m-au trecut la FT-ul global. Ceea ce am vrut sa spun e ca zbor de mult timp (cunoscand deci cum era inainte de aparitia low-costului) si nu ca zbor intr-atat de des pentru a atinge un adevarat statut de FT.
NOU
1 la fel cu security e si pe charles de gaulle
Sau daca vrei si mai clar, cu intern extern, incearca Los Angeles. Mai ajunge cu figuri pe o amarata de ruta de Germania, ce sa ti povestesc… mare FT la Muc si la Fra…
2. Oamenii se aseaza la coada pt a si pune bagajele si pt a evita rahatul cu overbooking.
Situatie concreta: zbor spre US, m am oferit sa mi las bagajele de cabina la cala, ca sa nu aglomerez. Cu companie de linie. A, nu, luati le cu dvs. deci nici sistemul nu te ajuta sa fii “baiat”
NOU
Absolut de fiecare data cand am ajuns la locul meu, compartimentul de deasupra era plin cu… geci. Am intrebat oamenii din jur ale cui sunt, toti se faceau ca ploua. Mi-am pus bagajele peste ele.
NOU
E pa Anglea sau pa Spanea?
Nu de alta da conteste.
NOU
@Ion Marius: Nu contește. :)) Pă Spania în Alicante singurelele zboruri unde se îmbulzea lumea erau cele pentru Romania.
In Italia era aceeași situație.
In Anglia nu știu acum cum este acum. In urmă cu vreo câțiva ani era la fel.
Aaaa da…și pe tik-tok cu volumul la maxim numa’ noi, asiaticii sau arabii. De vorbit la telefon tare cu râs de cocalar in general noi. Și nu erau țigani.
Tot noi conducem in topul copiilor lăsați nesupravegheați și care se comportă ca atare.
Răspunsul la întrebarea lui Arhi: ca să ocupe loc pe scaun.
NOU
ba, deci asta cu vorbitul pe whatsapp video e molima. zeci de minute aiurea, racnind pe acolo chestii gen SI CE A MAI FACUT UTULINA??
NOU
@Arhi: mie îmi plac ăia care țin telefonul pe speaker și îl țin la ureche. Apoi îl iau de la ureche și vb in microfon și iar îl pun la ureche. Ei fiind pe video:))))
E superbă reacția oamenilor din jur când ne aud/văd…Sunt așa de mândru din cauza asta:))) Într-un avion mai mult de jumătate sunt așa:)) Apoi o dată urcați pun desene animate pt cei mici și manele pt cei mari…exact ca maimuțele. Pă gălăgie și haos…Nu degeaba ne numește Șerban… maimuțistan:)))
Copii fidele ale doamnei senator Diana Șoșoacă. Țin-o Dumnezău alduitu’ sănătoasă…să ne scape din ghearele UE și NATO:))) Nouă ne trebuie o zonă separată, numa’ a noastră:)))
NOU
Pai vezi daca nu iesi din casa ?
Prima si prima para se blochează coada de priority. Acolo se duc toate ciorile care nu au priority dar văd ca e mai liber și se bagă și ei.
După aia, restul rudelor de la țara, dacă cumva nu prind loc in autobuz pe primul scaun? După ce se aseaza realizează ca de fapt or sa coboare ultimii așa ca se îmbulzesc iar spre usi sau și mai jmecherie, se suie primul și sa postează in usa direct.
Statul la coada e genetic… e nevoie de doi gușteri sa se ridice și pac … toată lumea e preocupata, daca nu prind loc in avion și merg in picioare ?
NOU
poate au auzit de kktul ala de overbooking si se temeau sa nu ramana pe dinafara
NOU
Sa facem o rima:
Cine nu e in picioare !
Pierde locul la decolare !
NOU
Rimeaza mai bine cu “imbarcare”. Decat decolare.
NOU
Din cauza ca se vând mai multe bilete decât locuri existente? De teama sa nu rămână pe dinafara… știți s-au ocupat toate locurile, în picioare nu se poate.
Au fost deja prea multe știri cu subiectul acesta.
NOU
Poa sa imi explice cineva cum e cu overbookingul asta? Nu ce e, ca ce e stiu, si singura data cand l-am vazut in realitate a fost la BA, si s-a rezolvat inainte sa inceapa imbarcarea cu loc garantat in zborul urmator si ceva gen 800 de dolari (era in USA).
NOU
well, Wizz si-a facut obiceiul de a rezolva overbookingul declarandu-i pe cei ce nu mai au loc in avion, neprezentati la imbarcare, desi aia sunt acolo, cu arme si bagaje. si aia e. nimeni nu poate face nimic, nu exista nicio organizatie care sa ii poata trage la raspundere
NOU
Dar concret cum o fac? Sa ziceam ca eu am locul 25A. Aia de la Wizz dau locul 25A si altui fleț ca mine, in caz ca eu poate nu ajung?
NOU
Deci cum, tu esti acolo la imbarcare si aia inchid imbarcarea in fata ta, desi nu este inca ora limita? Daca e asa e de cacat si cred ca si ilegal. Dar optiuni exista, de la chargeback la firme specializate in obtinerea compensatiilor.
NOU
dunno, a fost si publica chestia asta, acum cateva luni. din ce am inteles, daca apuci sa parasesti aeroportul, esti pa, nimeni nu te mai ajuta.
NOU
Din ce gasesc sunt unii care au zis ca s-au prezentat la imbarcare mai tarziu sa nu fie inghesuiala si nu s-au mai imbarcat. E ciudat ca nu gasesc filmari, desi majoritatea sunt acolo cu telefonul in mana si boarding pass electronic. Cel mai probabil aia au considerat imbarcarea incheiata si pe astia no-show pentru ca nu au fost acolo la coada, am vazut si extrema cealalta la aia care se inghesuie ca vitele, sunt aia care stau pe scaun pana nu mai e nimeni la coada. Deci probabil o combinatie de romanache indolent pasager si romanche indolent angajat, gen hai fa inchide si hai la tigara ca nu mai e nimeni.
NOU
Stii ca esti overbooked cand nu ai loc asignat pe talonul de imbarcare, si atunci te pun cei de la poarta pe o lista de asteptare. Cel putin asa e cu liniile aeriene cu vechime, nu am patit (inca) la Wizz. Deci, teoretic, daca ai loc asignat (cel tarziu la check-in) nu esti overbooked. Cu atat mai mult daca ai platit pentru un set de locuri anume (cum am facut la Wizz).
In Romania, singura nazbatie care mi s-a intamplat a fost ca Tarom sa nu recunoasca biletul cumparat de la KLM. Iar KLM te trimite la Tarom, care au ajuns la fel de rau ca Wizz (form-ul de pe site trimite datele la gunoi, iar la e-mail – pe care il afli dand telefon – nu raspunde nimeni).
NOU
Daca faci checkin-ul pe ultima suta de metri sau mai rau il faci la aeroport atunci e posibil ca pe biletele de imbarcare sa nu ai locul asignat si stai cu morcovul in cur sa nu fie overbooking. daca faci din timp si ai loc asignat sunt sanse mici sa te dea jos din avion.
NOU
Am patit o singura data overbooking, acum 22 de ani la o companie traditionala, gen AF sau BA, la un CDG Dublin; cum ma asteptau prietenii, am refuzat cat vroiau sa-mi dea (bani) ca sa iau zborul urmator. Dar asta se intampla INAINTE de checkin (checkin desk pe vremea aia, nu era online and etc.). Dar mi se pare incredibil ca sa nu gestionezi overbooking-ul adica sa lasi oamenii sa faca checkin, dar fara loc, stiind bine ce probleme cauzeaza asta.
NOU
wizz face și alte nefăcute: începe îmbarcarea când avionul încă nu a aterizat și te ține pe platformă. Fac asta ca să nu intre la faza aia cu 3+ore compensație. Teoretic, ei au făcut îmbarcarea, practic, mai durează….
NOU
Oribil! Si chiar merita diferenta de pret (sau e vorba de destinatii pe care nu le mai zboara nimeni, deci nu au concurenta, si nu ai de ales, ori la ei ori cu masina).
NOU
ce diferența de pret, sefu, ca daca nu iei cu minim o luna inainte, pretul e la fel ca la Lufthansa. ei merg pe linii unde nu prea merge nimeni. gen cum am eu drumuri de Malaga sau Sevilla, nu merge nici dracu fara escala, toti se duc la Madrid. am mers in vara cu copiii, 5 persoane 1000+ de euro si bilete luate din timp, nu asa. si daca faci greseala sa cumoeri simultan si retur, te arde cu un 50% in plus de nu te vezi
NOU
Va pot explica putin cum e cu overbookingul.
Multe companii, majoritatea fac overbooking. Statistic, 10% dintre calatori nu ajung sa se imbarce, nu apuca sa faca checkin sau fac checkin si nu ajung la poarta sau apar anulari pe ultima suta de metri. Asa ca unele companii au decis sa profite de oportunitatea asta. Din cauza asta se face overbooking. De asemenea exista si in standby list, angajati ai companiilor aeriene care zboara personal ca beneficiu standby list (nu au loc asigurat, zboara pe locurile ramase). De exemplu daca 2 familii de cate 4 nu apuca sa faca checkin, deja ai 8 locuri libere pe care le imparti, ori pe bani ca in cazul de mai sus ori pe standby list in functie de senioritate, data angajarii, functie in companie. Mai e si conceptul de blocked seats, unele companii blocheaza locuri just in case, si la imbarcare pot pune oamenii din standby list pe locurile alea. Plus mai sunt si altele, gen jump seat care dar nu intru in detalii pe alea, nu-s pentru calatori ci pentru stewardese.
Referitor la overbooking cand sunt deja calatori, ii muta pe celalalt avion. Nasol, dar unii sunt dispusi pentru o suma de bani sau/si hotel prste noapte sa zboare cu urmatorul.
Personal nu sunt ok cu tactica asta dar multe companii o practica
NOU
@Arhi: multumesc pentru raspuns, era deci problema de ajuns in destinatii deservite doar de ei
Legat de overbooking, DA este o chestie stiuta si cunoscuta probabil de la inceputul democratizarii calatoriei cu avionul. Dar ca o companie sa faca checkin stiind ca are deja overbooking (mai ales ca au doar un singur model de avion, nu e ca o companie clasica unde pot sa jongleze cu avioanele, daca sunt mai multi oameni, poate in celalalt sens, schimba doar avionul, daca se poate desigur) mi se pare o absurditate.
NOU
probabil ca o face pe destinatiile din si spre romania, pentru ca romania nu are jurisdictie pe ei, nu au filiala romaneasca. orice nemultumire ai, tre sa te duci in Bozgoristan
NOU
Ce am observat in utimul an e ca 80% din pasagerii Ryanair isi cumpara priority booking si au cate un geamantan mic.
Si toti se aseaza la coada cu o ora inainte de decolare, sa fie primii ca sa isi gaseasca loc pentru geamantane. “Fraierii” care nu se pun la coada din timp sunt nevoiti sa le tina sun scaun.
In cazul ala e vina Ryanair – au scos geamantane de 10kg/15kg si au ramas doar cu 20kg. Si nu exista nici o motivatie sa faci checkin scump.
Acum nu stiu daca ce ai filmat tu e Ryanair.
NOU
e Wizz
NOU
Nu e asa la Ryanair, nu au scos bagajele de 10 kile, dar acum (adica de vreo 5 ani cred) trebuie sa platesti pentru ele. Si cand platesti primesti si priority boarding si ai garantat loc pentru ele sus. Bagajele de cabina gratuite trebuie bagate obligatoriu sub scaun, nu te mai lasa sa le pui sus.
Bine la Otopeni nu e personal Ryanair ci Menzies pe care-i doare in pla de prioritatea ta pentru ca sunt muisti, asa ca baga la gramada lumea in autobuz, practic ai priority boarding pentru autobuz, nu pentru avion.
NOU
@Radu: amin pt cacatul ala cu priority si te trezesti cu toti in autobuz, eventual cobori la final ca sunt toti infipti in usa
NOU
Sa vedeti ce frumos e sa ai priority boarding la Wizz cand pleci din Napoli. Se aduna taota lumea intr-o zona subdimensionata, bot in bot, nu mai conteaza cine are priority si cine nu are si sunt bagati asa, la gramada. Ai priority, dar esti un pic mai in spate, ca asa s-a aglomerat in spatiul ala mic, aia e, sanatate si la multi ani, lumea ( si sa vrea ) nu are pe unde sa-ti faca loc.
NOU
Si pe Otopeni e funny cand ai priority si te duce la autobuz. si intri primul, dar iesi ultimul, prin urmare intri ultimul la avion
NOU
E experienta lipsa… am vazut de nenumarate ori oameni prin aeroporturi care erau strigati ca se inchid portile si stateau chill la cafea pentru ca stiau exact ce si cum functioneaza… pe de alta parte am vazut oameni care se imbulzeau la priority de zici ca se termina lumea…
Tin minte la un moment dat cum l-au strigat pe unu de vreo 10 ori ca “Last call” si a venit omu chill, a zis ca i-a luat putin mai mult sa aleaga cadou la nevasta… a zambit si aia a fost.
NOU
In timpul pandemiei, cursa Tarom, sala de asteptari full. Se anunta: Pentru a nu crea imbulzeala, primii se vor imbarca calatorii din spatele avionului, cei cu bilete pentru locurile cuprinse intre 40-80 va rog sa va prezentati la poarta”. Se ridica toata sala. Dom’le, ai numarul 18. Da dom’soara, da’ ma grabesc.
NOU
Cursa Tarom Bucuresti-Dublin, in perioada scurta cand aveau ruta asta la care au renuntat desi Ryanair zboara mereu plin, pe sistemul ala care arata ruta si pozitia avionului apare ca destinatie Londra. Panica in avion, aoleau am gresit avionul. La care insotitorii de bord zic stati linistiti ca nu e problema, nu avem Dublin in sistem si am pus Londra, ca e tot aia.
Cine nu stie despre ce vorbesc, avioanele mai vechi folosite de companii care exista de dinainte sa exite low cost au ecrane pe culoar care in timpul zborului mai arata una alta, in special pozitia avionului in timp real, chiar daca sunt avioane medii gen 320 sau 737
NOU
Romanii nu se vor face bine niciodata, manca liniutza tzeash.
NOU
Am patit de cateva ori la aterizare si m-am invatat minte sa cumpar loc la geam. La aterizare, imediat, dar imediat ce a oprit avionul, se ridica lumea in picioare si se inghesuie unu-ntr-altul pe coridor. Cumva, in mintea lor, imediat dupa aterizare sar usile avionului si toata lumea coboara pe un tobogan. Sau sunt perverși, au fetișuri să se miroase între ei la subraț și în ureche. Eh, dacă nu am loc la geam să stau liniștit, sunt și eu obligat să îmi înfig nasul în gloata imundă a coridorului și să inhalez secreții juma de oră, până ajunge scara la avion. Aia este, dai 10 euro, dar stai în spate.
NOU
Sunt de acord cu tine, dar uite dupa ce am patit 1 data de 2 ori cu atribuirea automata a locurilor la LH, m-am trezit la geam. Mie nu-mi place, pentru ca nu-mi place sa deranjez daca shushu (chiar si la avioanele mici, gen Embraer unde deranjez 1 singura persoana). Si cum dau apa, si varsta, si stresul nu mai calatorisem demult, am crezut ca patesc o nepatita la aterizare… si evident n-aveai voie sa te ridica pana nu termina taxi-ing-ul… am sarit ca un arc, cand s-a oprit s-ajung in spate la taoleta. Altfel si daca sunt la margine, stau linistit sa iasa toti de-ampicioarele.
NOU
Poate era frig in sala si se incalzeau si ei ca pinguinii!
NOU
hai sa va spui una buna cu cozilii astia dan aeropoarte
avem pa unu pa celula aici la rahova, Fasaitu al chiama, asa ieste polecra lui
cica Fasaitu can ajunge la aeopoarte cu aglomeratie scoate dan desaga o cutie da fasole si-o basculeaza rapid la matz. An maxim zece minute deja al trec basini dalea da aushvitz, intra an coada si sa baseste cu zgomot.
Putoarea orivila ai disperseaza pa toti agaricii aia da sanghesuie ca boii la tzatza vaci. Nici aia da la antetiroare da pa aeroport nu sa putut apropea da el fara masti da gaze pa muiane!
plm, o sa folosesc si io miscarea
aici la celula da cand nea povestit asta nui mai dam voe sa mance fasole, mai dal an pula noastra da basinos!
NOU
Cozile de genul asta sunt la low cost pt ca oamenii aia nu au bagaj de cala ci doar bagaj de mana. Astfel daca se umplu compartimentele de bagaje din avion cu primii 50 de insi fiecare cu troller, urmatorilor 150 li se ia bagajul de mana si se baga la cala. Astfel toti vor sa fie in ptimii, aia carora li se lasa bagjul in avion. Asta se intampla fie ca le e frica sa nu fie taxati, fie ca nu vor sa astepte bagajul la banda cand ajung, sau ca le e frica sa nu le fure hamalul ceva din paporniță. Asta e motivul
NOU
Turkish. Săptămâna trecută sâmbătă, în Istanbul. Îmbarcare pentru Cluj, mă uit în jur, nime’ nimic, checkin deschis, poartă deschisă, avionul la scară. Zic “bă, civilizație orientală…iote bă cum nu sar ăștia…”
Mă uit la nevastă mea, ridic din umeri (mai erau 45 de minute până închideau ăștia poarta), zic “apuc să mă duc la duty free și…” și ridic privirea. S a făcut noapte dintr-o dată. În 15 secunde toată lumea de pe scaune s a adunat grămadă la boarding.
M am simțit ca și acasă, toată lumea ciripea românește, chirăia fericită și excitată de întoarcerea pe plaiurile mioritice.
Da, mi am băgat paula și m am dus la duty free, eu eram cu biletele date de Turkish cu o zi înainte cu locuri și scuze și plm pentru că pierdusem conexiunea din cauza lor.
Dacă era overbooking, mai stăteam o zi la cumpărături în Istanbul. N a fost să fie.
Anyway, românu’ e musai să sară în zburătoare, să se frece de alt român și să facă coadă pe culoar până își urcă trollerul sus, își dă jos haina, își scoate telefonul, sterge scaunul, se apleacă să se uite pe geam, se uită în spate, în față… și apoi își mută hoitul de pe culoar. Dacă vita aia care a fost in zborul TK1347 de sâmbătă IST-CLJ citește pe aici (aia de pe locul 26D care zicea că spiritul ei a ales să se nască în Romania) să știe că ăla care a zis “mișcă tu, vită” când ea stătea pe culoar salutând pasagerii la aterizare, eu eram.
Aș mai completa cu “muie, fir ai al dracu’ de idioată”.
Asta n am apucat să zic, m a tras nevastă mea de mânecă.
NOU
Tu esti Basexu? 😀 “muie, ti-am spus!” 😀
NOU
1. Dupa banuielile mele si din ce tot trag cu ochiul pe la angajatii aia de la poatta, e foarte posibil ca locurile bune se se dea pe sub mana, ca si contrurile VIP de la emag, Incerc sa stau aproape de angajatii aia de la poarta ca atunci cand vine cate unul si se baga sa intrebe ceva sa vad ce dracu ii da aluia
2. Eu de obicei ma imbrac cu 7 straturi de haine, borsete si alte chestii ca sa ies bine la bagajul de mana si sa nu platesc bagaj de cala, plus plasele cu tot felul de chestii. Asa ca abia astept aa prind loc sa pun tot sus si am nevoie de cel putin 2 randuri pentru asta
NOU
De cativa ani ma pun si eu frumos la coada datorita politicii de supravanzare a biletelor. Pe scurt, e pe principiul primul venit, primul servit, mi s a intamplat de 2 ori sa raman pe dinafara temporar, pana la urma s a rezolvat caci au fost alti oameni care nu s au prezentat.
Asta in conditiile in care am facut check in-ul cu 1 zi inainte.
NOU
Sunt doua explicații. Prima, obișnuința și proasta creștere (ca nu e numai un rand, de obicei se dublează, se triplează ). A doua, din rațiuni de experiente nasoale cu cei din categoria prost-crescutilor. Exista grupuri care au, individual, bagaje de cabina mult mai mari, mai grele, etc. decât accepta compania de zbor. Când sunt refuzați, fac cum fac și își re-distribuie lucrurile, se mai îmbracă cu ele și reușesc, cu chiu cu vai, cu scandal, cu stres, sa se îmbarce. Am remarcat asta la 70% din zborurile mele, deci frecvent. E, dacă ăștia se suie înaintea mea în avion, este posibil sa își pună bagajele supradimensionate în locul meu (ca pe urma revine totul la loc…). E posibil sa fie cu scandal iar, ca nu vor sa și-l mute de acolo, fără o intervenție mai hotărâtă. Când mi s-a întâmplat mie, am dat eu jos bagajul (care era aproape cat tot locașul de sus, nu mai încăpea decât ceva foarte mic, nici vorba de trollerul meu de cabina) și l-am pus jos. Am crezut ca îmi sar ochii din cap, asa greu era – era o nenorocire din rafie, se cunoaște modelul. Nici nu am întrebat al cui e, ce cauta acolo, l-am dat jos fix când erau stewarzii acolo, ma rog, a fost de poveste… Am văzut și la alții, nu numai la mine. A, mai e și faptul ca nu ai cum sa nu ții cont ca se face overbooking, asa ca, mai bine mai repede decât deloc .
NOU
Aia e cand esti sarac si mergi cu wizz. Macar nu te mai plangi, ai ajuns la destinatie=bine. Vrei calitate? Tripleaza suma si poate primești ceva mai bun. Macar acolo te poti plange daca nu e bine.
Scrie un calator sarac care merge la 2-3 saptamani cu avionul dar sub nici o forma nu mai ia wizz&co decat daca vrea sa scrie articole pe blog..nu am blog.
NOU
In mod normal asa era, doar c-a fost pandemia: dac-ai calatorit in ultimii 2 ani ai sa fii surprins ca si companiile traditionale au adoptat modelul formare a pretului biletului tip low cost: de baza pretul cel mai mic e fara bagaj la cala, nu mai ai nimic la bord decat daca platesti, inclusiv alegerea locului o platesti.
NOU
Eu mai stau in picioare pentru ca intepenesc pe scaun. Ajungi cu o ora la poarta inainte de imbarcare si stai pe scaun, dupa aia te urci in avion si iar stai pe scaun cateva ore pe durata zborului. Daca stai in picioare si te misti un pic inainte sa te urci in avion e mai usor dupa.
NOU
dupa ultimul zbor cu wizz, cand mi-am cumparat loc la iesirea de urgenta, de ala cu spatiu de picioare si, la locatie, nu avea spatiu de picioare, asa ca am stat la fereastra, inghesuit cu inca 2 tantici, m-a durut noada 2 zile. nu m-am dus nici macar la baie, ca doamnele dormeau cu schimbul.
NOU
Otopeniul e mic si ei sunt mereu mulți 🙂 unde sa stea?
NOU
Mai sunt in jurul unicei borne de incarcare din aeroport (inca nu s-a ajuns la performanta sa se traga fire / prize la scaune ca-n restul Europii).
NOU
Tocmai am zburat cu Aegean catre si dinspre tara cu keftedakia si zei.
Aegean face verificarea bagajelor de mana inainte de imbarcare. Eu, ca “bagaj” de cabina aveam doar poseta. Mi-au pus o bandeleta pe ea, pe care scria ca acest articol poate sta sub scaunul din fata.
Si off-topic, nesimtitii exponentiali care-si tin rucsacoaiele burdusite in spate cat se face accesul in avion, pe scara si pe culoar sa suga o ceapa putrefacta. Nici poseta nu mi-o tin pe umar atunci, sa nu palesc pe careva, dar ei isi tin rucsacul de campanie in spate. Ca in mana au telefonul, pe care e esential sa se dea cat inainteaza pe culoar. Ca e greu sa te uiti pe tichetul de imbarcare sa tii minte ce loc ai.
NOU
Uite ca nu e doar in Romania: www.thesun.co.uk/travel/24409701/man-most-annoying-passengers-airport/
NOU
Incredibil, CDG OTP, zborul de la București tocmai ce-a tras la poartă, 20 și ceva de minute întârziere. Cum l-au văzut romanachii, s-au repezit să se incoloneze să românească. Nu are cum să înceapă îmbarcarea la și jumate, cum era prevăzut, atâta timp cât nu ai debarcat pe cei dinăuntru. Și vorbim de cursă… Tarom!