Aș vrea să precizez de la început că mie îmi place foarte mult de Cătălin Teniță, ca persoană particulară. Un tip bonom, deștept și foarte citit, genul de om cu care aș sta la discuții ore întregi, doar de dragul de a-mi deschide creierul.

Cătălin Teniță deține Zelist, acel așa zis top al blogurilor, din care eu și colega Vali ne-am cerut oficial afară, cu mulți ani în urmă. Înainte de orice, ce este topul zelist.

ZeList reprezinta topul blogurilor romanesti calculat in functie de asa-numitul “link love”. In fiecare saptamana, un script automat parseaza blogurile (peste 60.000) si paginile catre care linkeaza ele , determinand astfel un clasament al importantei unui blog in functie de numarul de linkuri care trimit spre el.

Ca să înțelegeți, pentru mine acest site e mort demult, mi-e profund indiferent, doresc doar să am o reacție în urma marelui scandal de ieri de la eftimie. Pentru că sunt sigur că de fapt Cătălin nu înțelege de ce el și topul său sunt atât de detestați. Să o luăm încet, așa cum ne-a povățuit virgina în noaptea nunții.

Top ZeList

Acestea sunt primele 20 de locuri din top.
Tudor Chirilă pe primul loc. Bucurenci pe 11. O anume laura adamache pe 13. blogatu pe 14,codul lui oreste, mintea de ceai etc…

Cine sunt oamenii aceștia? Cine îi citește? Care este relevanța lor, având în vedere domeniul în care lucrează, cel al publishingului?

Asta nu înțelege și nu va înțelege niciodată Cătălin Teniță. Că el vinde, pentru că vinde către clienți aceste topuri, un top pe care îl prezintă absolut relevant pentru starea blogosferei, pentru starea publishingului românesc, când de fapt acest top este doar o labă în cerc, bazată pe relații de prietenie, eu te plac, tu mă placi, hai să ne punem în blogroll. Simona Tache în urma lui Chirilă? Indiferent de simpatii sau antipatii, Simona urinează cu jet din punct de vedere al comunitații, cititorilor și al traficului pe orice înseamnă Chirilă.

Iar Cătălin, de ani de zile nu înțelege că ne jignește profund pe toți ceilalți, bătându-și joc de munca noastră și raportând-o la labagismul cercual mai sus menționat. Și nu, nu e ok să spui că e doar un tip de top și că alte topuri pot fi mai relevante. Pentru că tu, Cătălin, vinzi monitorizări Social Media care sunt însoțite și de mizerabilul top al blogurilor, automat impunându-l ca și cum ar fi adevărat și ar avea măcar vreo urmă de relevanță. Știind de fapt că orice client caută trafic, diseminare a mesajului sau comunitate. Și că acel client habar nu are ce cumpără de fapt de la tine.

Ah, și încă ceva.
Îmi este complet indiferent că mi-ai trimis mailul în care mă informai că articolul meu e cel mai viralizat din 2015 în social media.

GREȘIT, Cătălin. E cel mai viralizat pe facebook. Eu am site. Eu sunt blogger, publisher sau ce vrei tu. Nu mă interesează viralizarea pe facebook sau orice top cu legătură cu facebook. În ziua cu acel articol am avut 102 000 vizitatori unici. Topul așazișilor bloggeri de la tine nu va menționa niciodată acest lucru, deși este EXTREM de relevant, pentru un blog. Pentru că cei 100 000 de vizitatori unici nu reprezintă linkuri în blogroll, nu? Deci nu contează.

În fine, sunt conștient că îmi bat gura de pomană și tu vei veni, din nou, să îmi explici că acesta e topul menționărilor în sidebar, nu top de trafic, de comunitate, comentatori sau altceva.

Iar eu te voi aproba atunci când îl vei denumi ZeTopul Zelabei in Cerc și îl vei vinde ca atare.
Până atunci, sunt doar spectator. Eventual, mai completez un survey pe refresh, să afle oamenii cum câștig 500 000 de euro anual.