Azi a dat fiică-mea simularea la evaluarea națională, da, termină clasa a 8 a și am văzut și eu subiectele pe net. Vă zic, mi-au dat lacrimile când am realizat că sunt capabil fără probleme să fac tot punctul 1 și mai pot chiar spicui câte ceva și de la punctul 2.

Săracii copii, dacă nu ar fi fost mamele lor, nu știu ce naiba se făceau în viață…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

41 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Să ghicesc… fiică-ta a făcut 100 pct și după o jumătate de oră a întrebat dacă nu mai au ceva subiecte să îi dea că se plictisește.

    19
  2. #2

    “să fac tot punctul 1 și mai pot chiar spicui câte ceva și de la punctul 2”
    Punctul 3 pare să fie despre tine, de ce te-ai oprit?

    12
    • #3

      ce oameni…
      Fetița e a 8-a, nu nepoata:))))
      ps Știa Arhi să facă și de la celelate subiecte dar e modest.

      2
  3. #4

    Daca se da nota 10 din oficiu de ce sa se mai chinuie cu rezolvarea?

    14
  4. #6

    Am facut mental in 3-4 minute primele doua subiecte plus primele 2 puncte din subiectul III. Pentru restul aveam nevoie de o foaie si un creion, dar probabil ca as fi terminat in 15-20 de minute totul.

    Ce mi s-a parut interesant e ca se fac in gimnaziu chestii de geometrie euclidiana, noi le faceam la liceu, primul si al doilea an, din ce tin minte.

    6
    • #7

      3-4 minute?

      1
    • #8

      Geometrie euclidiană se făcea în clasa a 8-a în 1992.

      7
    • #9

      Ba dintr-a șasea. Aia plană tot euclidiană era

      5
    • #10

      La facultati de profil se fac geometrii neeuclidiene, pana atunci numai geometrie euclidiana.

      2
  5. #11

    Hai că sunt simpluțe; mai primesc elevii și indicii ajutătoare :)) Pe vremea mea nu era așa.

    La aia cu E(x), de exemplu, în caz că nu îți vine ideea să îl spargi pe xpătrat + x – 2 în (x-1)(x+2), îți zic ei la punctul următor: “Arată că (x-1)(x+2) = xpătrat + x – 2. Adică îți dă și soluția, îți dă și puncte că ai “arătat”
    Și fără să faci spargerea asta, te chinui, dai în bălării. Așa este simplu, simplifici (x-1) cu (x-1) și îți rămâne E = (x+2)/(x+1). Și când calculezi radicalul îți iese un șir frumos: 4/3*5/4*6/5*…..11/10*12/11. Se simplifică tot, mai rămâne 3-ul și 12-le, adică 12/3, iar radical din 4=2 (nr. natural).

    Dar nu era nevoie să dea indiciul ăla, au făcut-o prea banală așa, trebuia lăsat copilul să fie inovativ, să vină singur cu ideea.

    7
    • #12

      Din modalitatea de concepere a subiectelor și baremul aferent cel puțin în ultimii ani am observat că se insistă pe uniformizare, nu se apreciază deloc gândirea out of the box ba chiar se depunctează. Ne vrea țara proști oare?

      3
    • #13

      noooo

  6. #14

    garantez ca 80% din adultii romani nu reusesc sa rezolve perfect subiectul I.

    15
  7. #15

    Cand eram eu intr-a 8-a (2007, 18 ani, JFC), se introdusesera “variantele”. Adica literally 100 de variante de subiect, si la examen urma sa fie una din variante. Adica invatamantul romanesc curat, invata pe de rost si nu cerceta. Am luat 10 la mate, desi nu sunt deloc vreo lumina, ca acolo chiar nu e nimic subiectiv, pe cand la romana si la istorie mai cade cate ceva la interpretarea eseului.

    Tot asa e si acum, cu variante?

  8. #21

    Ce repede ne cresc nepoții! … 🙂
    Știu, râde ciob de oală spartă, eu am 60, Andrei are 16. 🙂

    5
  9. #22

    Cred ca fiicamea ar rezolva cel putin jumate din subiectul 1. Aritmetica si fractii simple (mai putin radicali si geometrie) le face acum in clasa a IIIa .

    2
  10. #23

    Este ciudata interpretarea de la sub 1, partea 3.

    Conform calculelor, Ana trebuie sa primesca 42 lei (ăilalți primesc 40 și 44)

    Ei întreabă daca Ana poate primi 40 lei?? Plm, sunt banii lui bunicul, DA, daca babacu vrea sa le dea cate 40 lei le da cat vrea pla lui… Și nu cred că învață până în clasa 8 principii precum cine poate mult poate și puțin (știu că e logic pentru noi, eu nu-mi amintesc sa o fi știut până la liceu)

    Așa nu-mi plac mie mizeriile astea…

    4
    • #24

      Trebuie rezolvat printr-un fel de reducere la absurd. Adica sa arati ca daca ar primi 40 de lei, nu ies niste egalitati
      (al meu a dat EN anul trecut, de aia stiu 🙂 )

      2
    • #25

      concret: daca Ana ar primi 40, ceilalti doi ar primi impreuna 80 (ca zice ca Ana ia jumate din ceilalti 2) si atunci impreuna ar avea 120.
      Dar 120 126

      2
    • #26

      Florin, corect, dar daca o dam pe reducere la absurd o dam deja în logica matematica, ceea ce nu cred că se învață la gimnaziu (sau cel puțin nu știu eu sa se facă, in capul meu e doar un semestru prin clasa 9a)

      Nu mă înțelegeți greșit, mi-aș dori ca un sfert din matematica învățată la școală și liceu sa fie logica matematica, pentru 70% dintre copii va fi singura chestie pe care o și pot aplica ulterior terminării unei facultăți ce nu are legătură cu matematica

  11. #27

    Cand am ajuns la radicali si la medie aritmetica m-a luat ameteala :)))

    Subiectul 1 il faceam, si la geometrie mi-a placut intr-a 7-a si a 8-a, imi placeau teoremele alea, Pitagora, Thales, toti nebunii, era usor sa le aplici, deci ma descurcam si la figuri geometrice :))

    Dar nu-mi bagati radicali si litere prea multe in operatii ca-mi bag…

    3
    • #28

      radical din 2 este pus doar la intimidare in subiect.

      4
    • #29

      Și eu m-am speriat, dar subiectul e chiar simplu. Trebuie citit tot textul subiectului.

      1
  12. #30

    Să fiu iar în clasa a8-a mi-aș face griji mai mari cu formulările deștepților care mi-au făcut subiectele, nu cu rezolvările în sine. Și cu baremul de corectare gândit de alți deștepți.
    La aia cu Arhi, de exemplu, cică are 126 de lei și 3 nepoți. Ana (unul dintre nepoți) primește jumătate din cât primesc ăilalți împreună.
    Întrebarea: poate Ana primi 40 de lei de la Arhi?
    Mkey… păi Ana primește 42 de lei după regula de mai sus. Dacă primește 42, poate primi și 40? Hai, dacă întrebau “poate Ana primi 43?” era simplu, nu putea că nu avea de unde.
    Nu știu ce să zic :)) Să fiu într-a opta, nici n-aș răspunde la asta cu Da sau Nu. Aș calcula scurt că Ana primește 42 și gata, aș lăsa-o așea…

    6
    • #31

      Nu poate primi 40 lei pentru că ar fi misoginism și discriminare de gen. De ce sa ii iei Anei 2 lei și să ii dai ălorlalți?? Că să fie ea cea mai săracă?? Așa v-ați învățat mă, cu lipsa de respect pentru femei și cu inegalitate de șanse!!

      5
    • #32

      Tu daca cumperi 3 verze de la piata, consideri ca la intrebarea daca ai cumparat doua spui : Da! (conform limbajului matematic si a logicii elementare poti spune: am cumparat minim doua, nu spui ca ai cumparat doua.)

      1
    • #33

      Întrebarea nu este dacă a primit ci dacă poate primi. Dacă am cumpărat 3 verze, puteam cumpăra și 2, nu? Adică îmi permiteam.
      Pe de altă parte, pot zice că nu, nu poate primi. Din calcul iese 42, deci orice alt număr este imposibil.

      4
  13. #34

    Enuntul spune clar ca va primi jumatate si tu insisti ca poate primi mai putin. Acum pe bune, sa nu facem grupul mamicilor aici.

    • #35

      *că ar putea fi interpretat că poate primi
      Eu sunt de acord că trebuie să primească 42 și orice alte variante sunt excluse, dar nu despre mine este vorba.

      3
  14. #36

    In fiecare an, aceeasi sceneta ridicola:
    – subiecte ceva mai grele la simulari, ceva mai usoare in vara, la examen
    – toti profesorii se bat cu pumnul in piept ca “uite ce mult a crescut plodul, DATORITA muncii mele netarmuite si neobosite”
    – subiecte simple, orice elev care a lucrat cat de cat ia usor peste 8
    – in felul acesta se creste artificial media nationala, “grosul” curbii lui Gauss este peste 7
    – din cauza simplitatii subiectelor, se ajunge la aberatii cu “la liceul X ultima medie de admitere a fost 9.70 / sau 9.80 / sau chiar 9.90”
    – elevii muncitori sunt clar dezavantajati, cine greseste o grila deja pleaca din 9.50, deci adio orice loc la “liceele bune”
    O mizerie. Am trecut anul trecut prin asta (noroc ca nu tinteam acele licee cica “de elita”)

    1
    • #37

      Pe vremea mea monitorul avea un buton “degauss”, era ca să treacă toți sub curba aia, cum scotea unul capul pac, butonul, rezolvat

      3
  15. #38

    Sa nu uitam ca doar elevul Gigi Becali a primit doi de 10 in cadrul aceleași ore de matematica.

    2
  16. #39

    5+2=52

    1
  17. #40

    La Romana a fost mai nasol, au dat ceva subiect din Blaga la prima vedere sau ceva de genul si trebuia sa aberezi grav sa iei nota mare.
    Problema mare ce o vad e falia intre liceele bune unde va fi o batalie mare intre cei super meditati si pulimea nemeditata ce va lua note de 2 si 5 max si va intra la niste licee ce nu ar trebui sa mai existe.
    Nu am solutie doar ma vait ca si eu voi ajunge in 2 ani acolo si bag si eu puternic.

    Oricum sa te gandesti serios daca nu intra la un liceu decent sa o duci la unul pe bani. Da … asa nasol este la liceele de amarati, nu merita facute.

    Inainte sa ma injurati eu nu inteleg de ce nu am luat modelul din Vest care s-ar fi mulat perfect si la noi.

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.