Astăzi vom vorbi despre Coca Cola și responsabilitatea socială în campanii.

Am niște reguli simple după care mă conduc, în comportamentul meu în online. Nu comentez campaniile publicitare în care nu sunt, pentru că, evident, s-ar înțelege greșit, chiar dacă intențiile mele ar fi dintre cele mai bune și nu mă uit la vloguri.

La regula 1 nu fac excepții decât atunci când sunt niște abateri grave, cum a fost cea cu parașutele în chiloți care dădeau foc plasticelor aduse de ele de acasă pe plaje protejate, ca să le iasă campania.

La numărul 2, aproape niciodată nu mă abat, mai văd câte un vlog doar când îmi e trimis de cineva la modul Hăhăhă, uite încă o mostră de conținut zero. Milioane de minute video, fără niciun fel de valoare, create doar ca să umple spațiul. Mersi, dar nu.

Am făcut introducerea aceasta ca să înțelegeți că eu nu îl cunosc pe Ilie Bivol, eroul articolului din link, îmi este profund indiferent și îi voi uita numele la fel de repede cum l-am auzit.

Coca Cola are o campanie mare zilele acestea, ceva cu Next Vlogger, în care, pe bani foarte mulți, zice Alex Negrea că sunt aproximativ 250 000 de euro, participă toți oamenii aceștia care au public aproape exclusiv format din minori, gen Micky Hash, Chelaru și, iată, Ilie Bivol.

Care e treaba cu acest Ilie?
Citesc la Gaben și mă minunez. Omulețul se ocupă cu scam, păcălind oameni să îi trimită bani, ba pentru construcția unei case, ba i-a ars casa și își mai construiește o casă, ba ia bani de la urmăritori ca să facă grupuri de forex.

Aici e buba mare. Pentru că, având, logic, urmăritori copii, gen 13-14 ani, omul i-a convins pe acești copii, cu clipurile sale, să fure bani de la părinți, între 50 și 200 de euro, ca să facă ce dorea el să facă cu forex. Peste 2000 de copii de ăștia au furat, repet, bani părinților și i-au trimis domnului Bivol.

Și așa apar 2 probleme legate de responsabilitatea socială a companiei Coca Cola.
Lucrurile acestea sunt știri la liber, pe care le știe oricine care activează în domeniul vloggingului. Agenția care se ocupă de asta (habar nu am care) probabil are informații foarte clare despre domnul Ilie Bivol. Și totuși a ales, fără niciun fel de problemă, să aibă în campanie un asemenea personaj.

Lucru care se leagă de a doua problemă, pe care o spune Gaben.

Zic: prietene, da ce poziție oficială are agenția referitor la înșelarea unor minori și participarea lor la niște acțiuni ilegale.

la care oamenii cu care mă conversam zic:

– AAA, păi noi le-am zis așa subtil că n-ar fi bine, da ei (adică agenția) au zis că la ce comunitate are cetățeanul, își asumă

Serios, Coca Cola, vă asumați prezența în campanie a unui scammer? Considerați că numărul de followeri de youtube ale stimatului domn Bivol acoperă daunele masive pe care le aduceți în conștiința copiilor care urmăresc vloggerii?

Cum va gândi un copil de 13-14 ani, vârsta celor ce formează majoritatea audienței vloggerilor, când va vedea că, în pofida tuturor chestiilor făcute de susnumitul Bivol, în continuare apare cap de afiș și imagine a Coca Cola, într-o campanie națională? Că e ok să furi, să minți, să cerșești, cât timp faci rost de bani, pentru că ajungi sus și lumea te bagă în reclame, nu?

Și atunci cum rămâne cu CSR-ul, cu responsabilitatea, cu valorile companiei, cu mesajul, cu misiunea și alte blablauri de astea pe care le turuiți în toată media, cu educația copiilor, cu tot ce înseamnă aceste lucruri, peste care călcați lejer, promovându-l pe domnul Ilie Bivol?

Știu, e o întrebare retorică, mai mult decât un sughiț nu va provoca nimănui, nimic. Compania e mare, compania își asumă, iar în rapoarte chestiile astea sunt trecute la capitolul hate. Au scris haterii ăia despre campania noastră care este, altfel, minunată.

Viața merge mai departe, mai bifăm o campanie, un ROI, un rebate și așteptăm anul următor.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

36 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Aici gresesti tu, companiile nu au nici un fel de responsabilitate sociala singurul lor obiectiv este profitul, iar daca nu ar exista reglementarile impuse de stat ar calca efectiv pe cadavrea.Ce crezi ca Amazon, Apple, Samsung au responsabilitate sociala cand angajeaza copii de 12 ani sa le munceasca in fabrici.Asa si la moldovenul acesta de Ilie, au vazut ca are multi followeri l-au bagat in campanie.Desigur responsabilitatea sociala este asa un concept scris pe o hartie sa se prezinte bine la public.

  2. #2

    Coca Cola vinde detergent pentru veceu, frumos ambalat și prezentat ca “băutură răcoritoare”. Măcar producătorii de țigări și alcool își vând otrava publicului major. În moralitatea volgărului Ilie se împotmoliseră ei.

  3. #3

    Trebuie sa boicotam coca cola. Trecem la pepsi

    • #4

      Nu boss, trecem la Adria Cola. Așa susții și producătorii români.

    • #5

      Soroli Cola mai exista? Daca nu, gasim un dozator Tec functional, aroma aia de detergent de vase n-o poate egala nimeni.

    • #6

      @Mihai_123, din ce stiu “Chemical Brothers” ce detin Adria Cola sunt suedezi. Sau asa vor ei sa para.

    • #7

      @dorin
      escrocii ăia sunt suedezi cum sunt eu manciurian
      ăia vor să fraierească rromânii cu 200 milioane de euro
      sunt escroci ca ilie bivol, numai că din oradea

  4. #8

    Daca, Coca Cola ar avea responsabilitate sociala, probabil ca si-ar fi retras produsele de pe piata, in primul rand. La fel si producatorii de tigari. La fel si producatorii de mezeluri, paine, dulciuri, etc., care ne otravesc cu tot felul de chestii. De fapt, 90% din producatorii din industria alimentara+ restaurantele de tip fast food :)))).

    Cred ca aia de la IQOS isi plang in pumni ca produsele lor au prins, in majoritate, la adolescenti. Deja se pregatesc sa inchida fabrica, ca nu mai pot dormi noaptea, de grija lor.

  5. E ca la adulti, s3x sells, aici la copii, Bivol sells. Nu stiu ce, dar vinde.

    Nu l-au scos pentru ca acest Ilie are foarte multi followers, de la 10 12 ani pana la 18 20 care sunt usor influentabili si buni de facut cumpataturi.

    Care aveti timp, ati putea sa va uitati la acesy fenomen, desi la mine sunt 12 15 ani diferenta, mi se pare SF ce se intampla acolo. Cineva baga multi bani si in prostia asta, filmat, editat, etc.

    Intrati pe youtube la trending romania si la primul video de copii cu titlu dubios e al voatru, de acolo curg unul in altul, o sa gasiti o. Intreaga ecosfera daca aveti timp sa va uitati / ascultati

  6. #10

    Vloggerii astia au stricat o generatie.

    • #11

      Ti se pare ca astia din generatia ta sunt mai breji? Adica, te uiti in jur si zici: “maaama ce generatie inteligenta am fost, ia uite ce bine o duce tara, datorita noua!”.

  7. #12

    Ăsta cu mica ciupeală de la minori o fi urmașul modern al celor cu ”un borcan de la fiecare apartament pentru soluția de dezinsecție”…

    • #13

      Acum vreo 14 ani, dragostea mea mare a achiziționat, într-o sticlă de 1,5l, insecticid de 500000/50 lei. Foarte încîntată a fost de afacerea pe care a făcut-o 😀

    • #14

      Sunt sigură că nu-s dragostea cea mare a nimănui, dar acum 14-15 ani am făcut aceeași prostie. 🙂 (Eram cât se poate de majoră la data respectivă).

  8. #15

    Ba, da cum se face ca toti vloggerii astia sunt moldoveni?

  9. #18

    Eu cred ca Coca Cola nu stia. Vand ei produse cu efecte dubioase, dar nu sunt idioti, PR-ul este important pentru ei. Si va fi amuzant cand se vor sparge toate oalele in capul agentiei. Si se va sparge, daca Coca Cola stie ce e bine pentru ea.

    • #19

      Acum vreo 5 ani cand lucram pentru o agentie, a’ din urma cocheta cu Coca-Cola pentru niste proiecte. Pana cand au aflat ca plateau dupa 6-9 luni in cazurile bune.

      Nu stiu daca s-au schimbat lucrurile dar in conditiile astea nu cred ca mai gasesc agentii pe toate drumurile.

  10. #20

    Lumea vorbeste, barfeste si gheonoiu asta de ilie scoate banuti pa carca prostilor/minorilor. Asta trebuia saltat de mult de garda ptr inselatorii. Un parazit cu talent la pacalit fraieri.

  11. #21

    Are moaca de escroc, ce i drept.

  12. #22
  13. #23

    ce demonstrează asta?
    că și’n moldova sunt mulți escroci care calcă pe cadavre pentru a face rost de bani, în cazu ăsta păcălesc minori
    rușine ilie bivol
    rușine coca cola că bagă atâția bani într’un escroc moldovean

  14. #24

    Nenea asta a imprumutat bani de la un alt vlogger (2000€) si il tot amana pe ala de un an, ca cica nu are bani. Omul a recunoscut si el ca e fals, si face content doar ca sa faca views. Dupa care si-a sters toate video-urile, si a zis ca o ia de la capat cu un content “curat”, Si dupa, a inceput sa faca iar ce facea si inainte. #safiebinecasanufierau

    Max: www.youtube.com/watch?v=UF0iFdzKWz8

    Ilie: www.youtube.com/watch?v=xpCIXzsSaHM

    • #25

      Bai, ce voci au astia…….cine dracu’ sta sa-i asculte??!!

    • #26

      Nu doar sa ii asculte, le si doneaza, se calca in picioare sa ii vada IRL si multe altele…

  15. #27

    Foarte bine ca le fura bani parintilor, asta e din cauza ca parintii nu-i supravegheaza pe copilasi atunci cand stau pe internet, toti vor sa faca provocari si sa ajunga youtuberi, cu aia 200 euro furati n-o sa le mai plateasca netul 1 an de zile. Si asa ii vad zilnic in jocuri si n-au habar ce cauta, din 100 de copii maxim 6-7 sunt ok la comportament, restul ii gasesti in fortnite.

  16. #28

    mi se pare deplasata ideea cam la fel cum e si cu aia ” sa boicotam cine face reclama la A3 pt ca aia sug pl la tv”. vrei sa boicotezi A3 atunci nu te mai uiti la ei,nu “nu mai cumpar produsele care isi fac reclama la A3”.
    la fel e si cu ilie bivol. oricum e pe un trend negativ de ceva timp si dupa estimarea mea in 1 an jumate omul e pa din online ( vezi cazul ZMENTA )

    • #29

      Mie mi se pare constructiv sa le faci pe amandoua. Mergi la sigur, nu te uiti la A3( daca cumva o faceai inainte) si nici nu cumperi produse care isi fac reclama acolo, Nu te uiti la vlog-ul lui Bivol, nu mai cumperi coca cola pana nu dispare reclama. Ce e asa de greu?

    • #30

      @iulia
      daca A3 nu face rating atunci nici dracu nu mai cumpara reclama la ei.
      daca ilie bivol nu mai face vizualizari nici dracu nu mai face campanie cu el.
      Cata vreme astia o sa aiba public mereu se vor gasi produse sa-si faca reclama la ei …..

    • #31

      ce mai faci Iulia? nu ai mai intrat pe chat, m-am apucat de desenat. Îți fac portretul dacă vrei.

  17. #32

    Eu zic ca ar trebui sa trimitem in masa articolele astea la Coca Cola… un fel de protest, cu siguranta la 1000 -10000 de mesaje de genul isi ia flit baiatu

  18. #33

    Pai mikey hash ala de-l copia 100% pe RWJ, avea emisiune vineri si era copiata cea de joi a lui RWJ, ciordea tot ce prindea de afara cuvant cu cuvant, l-au resapat astia de la Coca Cola… in conditiile in care baiatu de ceva timp ii da tare cu reclame la tigari, perfecta combinatie pentru minori. Halal campanie, bine-nteles ca o sa fie incununata de succes si apelative de genul… “cea mai…”, “cel mai…”, o sa fie pline orasele cu banere si pagina coca cola cu ban-uri la toti care au ceva de comentat. Lumea merge inainte…

    • #34

      Ba si eu am o boala pe reclama la tigari, ma mai uit pe insta la tot felu de parveniti cum se duc ei nush unde si asa random vezi mare dunhill sau iqos pe vreun perete.

  19. #35

    Asta e cea mai tare de pe pagina de facebook de l Coca Cola….

    OP: Nicolaescu Joseph-Emanuel: Proasta decizia de a va asocia cu Ilie, avand in vedere scandalurile de pe internet care-l vizeaza.
    R: Coca-Cola: Buna, suntem la curent cu aceste lucruri, insa sunt independente de campania noastra. Te-ai uitat la roast, de cine ti-a placut cel mai mult? <3

    Pai sincer … tipul/tipa din spatele tastelor platita de Coca Cola… cred ca e imputernicita sa reprezinte punctul lor de vedere, iar daca asta e punctul lor de vedere… atunci nu ma mira ca Mikey Hash a ajuns si el pe acolo. PS: Daca e pana acolo, societatea romaneasca e prea permisiva cu furtul intelectual… se trece prea usor peste de zici ca suntem neam de buldozeristi.