Requiescat in pace

Astăzi, pe cea mai mare ploaie din ultima perioadă, bateria Rombat Varta de pe Ford a decis să își dea obștescul sfârșit. Trist e că nu a reușit să trăiască decât 3 ani, timp în care m-a servit cu credință și iubire de patrie, suportând toate toanele mele și ale fordului.

Și mai trist e că a trebuit să împing la mașină pe ploaie, în sandalele mele, acum distruse și în chiloții de sărbătoare, acum uzi, în uralele tuturor vecinilor de pe stradă Dă-i, vecine, hai că o ia, bagă mare, uraaaaa, ah, nu a luat-o, păcat, eh, aia e.

Am comandat o Varta de 60Ah, nu de 45, cum era cea originală a fordului, să vedem cum se comportă. Sper, desigur, să mărit fordul înainte de a ceda și bateria asta, dar mai știi?

În ultima perioadă, după o discuție în care am realizat că nu vreau să dau 1000 de euro pe un scooter, a recidivat ideea de a-mi lua un ford ka sau o altă buburuză de gen, pentru transportul de la mine, de la țară.

De urmărit.

Later edit: A fost, scos baterie veche, pus baterie nouă, testat alternatorul, merge perfect. Verdict, bateria dusă. Și nu e rombat, era varta…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

66 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    macar erai pe langa casa. Eu am ramas pe balta, la 70km de Bucuresti, pe 45 de grade. Si nici mcar nu stiam ca e bateria ca s-a inchis masina cu cheile in ea. Am aflat abia dupa ce a venit un prieten din Bucuresti cu dublura. Noroc ca era unul pe balta cu cabluri si am luat curent de la prietenul venit dupa mine.
    Am luat alta de la unii de pe net care veneau acasa sa ti-o schimbe, tot asa cum amperaj mai mare si pe Ag ca cica e mai sigura iarna.

    • #2

      da, ii astept acum sa vina si sa colecteze vechitura

  2. #3

    Presupun ca stii ca la masinile astea nu prea e indicat sa le pornesti impinse, nu?

    • #4

      parca doar daca e distributie pe lant, ca le sare lantul.

    • #5

      La a mea cu distributie pe curea cand le-am spus ca am pornit asa mai aveau un pic si ma bateau aia de la service. “boeeeey, rupi cureauaaa”.

    • #6

      mno…inseamna ca e invers si o fi facut careva misto de mine la faza cu saritul lantului. A mea e pe lant. Si parca si dacia 1300 era pe lant si am pornit-o impinsa sau cu gravitatia la viata ei pe aia…

    • #7

      Mane, pe mine inclusiv la scoala de soferi facuta pe Dacie 1300 (deh, aia era pe vremea aia) m-a invatat cum sa pornesc masina impinsa. “Sari! Baga’a doua! Ridica!”

    • #8

      mane, ne vedem si noi de treaba? la cate dacii am impins in viata mea…

    • #9

      pai asta ziceam si eu, ca la 1300 am impins si eu destul. Si pornirea in panta cu ambreajul apasat, sch in a II-a mi-a aratat-o instructorul la scoala sa stiu cum se face cand e de impins.

      Nush cine ma mintise pe mine ca pe lant nu e bine sa impingi. si a mea pe lant e si evitam. evident pe balta nu aveam unde sa o imping decat la vale in apa, deci oricum nu ma ajuta nici sa stiu asta 🙂

    • #10

      baxt, de ce nu e indicat să le porneşti împinse şi cine indică chestia asta?

    • #11

      Am zis mai sus.
      Inevitabil sofer fiind te lovești de problema cu bateria dealungul timpului, deci si eu am pățit-o. La fel am împins-o sa o pornesc numai ca ăștia de la service mi-au sărit în cap ca e nasol.

    • #12

      sigur. pai de ce sa nu chemi o platforma, cand ai putea sa pornesti singur?

    • #13

      Corect, cand mi s-a blocat cutia de viteze m-a costat platforma Bucuresti-Pitesti 600 lei

    • #14

      come on people, la masinile pe curea e foarte posibil sa iti sara cureaua si by by motor.
      De ce sa o impingi, ia curent de la careva, ca nucred ca nu e alta masina pe langa, vecin etc… plus ca si la impins ai nevoie de inca unu sa te ajute, doi poate…
      Sau exista taxi, pentru momentele alea pan aiti vine bateria noua, autobuz, prieten etc…
      Si eu am ramas fara baterie de vreo doua ori in diferite ipostaze si nu a fost atat de tragic si nu nu am impins-o…

    • #15

      Bluehand, mie explică-mi clar cum poate sări cureaua. Sau lanţul. E un mit imbecil, perpetuat de oameni care n-au studiat în viaţa lor un prăpădit de motor şi/sau care refuză să gîndească.

      Pe scurt, cureaua aia e antrenată tot timpul, şi doar de arborele cotit. Raportul dintre arborele cotit şi axul cu came e de 2:1 (două rotaţii ale arborelui = o rotaţie a axului cu came). E irelevant dacă arborele cotit e antrenat de pistoane, de electromotor sau de roţi. Dacă ar sări cînd împingi maşina, la fel de bine ar sări cînd faci frînă de motor. Sau cînd o porneşti cu cheia. Singurul caz în care poţi s-o faci să sară e să împingi maşina înainte şi să bagi ca un bou în marşarier (sau invers, s-o impingi în spate şi să-i dai una din treptele de mers înainte).

    • #16

      Nu am auzit masina stricata (curea distributie rupta) din cauza acestei metode. Am avut 3 cu “curea de distributie” toate 3 au fost pornite “impinse” cand a fost momentul, mai mult sau mai putin.

      Trebuie sa fii ori ghinionist or insistent de prost ca sa rupi cureaua de distributie.

  3. #17

    Nu mai zic nimic, stie altii mai bine 🙂

    www.arhiblog.ro/schimbi-bateria-ford-degeaba/#comment-1349071

  4. #18

    Daaa, treci de la FoFo la FoKa 🙂

  5. stiu ca esti satul de sfaturi: cred ca nu s-a incarcat suficient de la ultimul incident. se putea masura si incarca cu un redresor, chiar cel mai ieftin. ultima baterie m-a tinut 7 ani jumate. era una originala renault.

    • #20

      Luna asta a implinit si Loganul meu 7 ani si nu am probleme cu bateria originala. Nici bujiile nu le-am schimbat, si am 65.000.

  6. eh. pe mine m-a lasat la Sinaia. Bine ca era seara si pana in bucuresti am reusit sa nu ma opresc deloc

  7. #22

    rombat… eu am avut pe mondeo si a murit dupa 15 luni, asta dupa ce bateria originala a masinii a tinut 8 ani.

    inlocuita cu un bosh de 75ah; probabil si varta este o alegere ok.

  8. #23

    Dupa cate stiu, masina are peste 3 ani si oricum,Ford nu are contract cu Rombat 🙂
    O baterie ar trebui sa te tina macar 5-7 ani fara probleme, deci e ceva, fie ca mergi foarte rar si se descarca, fie ca e ceva la alternator.

    • #24

      pai nu am zis ca e bateria actuala cea de 45 ah. ci ca aia originala avea atat:)

    • #25

      Cat ai dat pe varta asta? Eu acum o luna pe un Sylver Dynamic am dat 330 lei plus ca a trebuit sa imi stearga niste erori din soft datorate tensiunii mici la pornire care a mai costat si aia 50 lei.

    • #26

      280

  9. #27

    Ok deci nu inteleg cum si ieri si azi a plouat serios in cam tot Bucurestiul, dar la mine in Berceni e aproape in permanenta soare 😐 . Am intrat cumva in Zona Crepusculara ?

    • #28

      Pai n-auzi ca-n Bucuresti?

    • #29

      Arhi nu a locuit niciodata in Berceni si de aceea Berceni-ul nu a fost afectat de bine-cunoscuta schimbare a climei pe care o cauzeaza el.

    • #30

      ar putea fi…:))

    • #31

      Are si ploaia demnitatea ei….

  10. #32

    trebuie avut grija cu amperajul bateriei (eu am Focus 1), poti alege doar intre anumite amperaje, daca e prea mare risti sa-ti arzi sistemul electric (partial). Multi au fost care au schimbat-o cu una mai mare ca sa duca mai bine consumatorii cica, si dupa 2 ani li s-a ars ceva la sistemul electric (nu mai stiu exact ce).

  11. #34

    Ai deja minim doua buburuze. Enjoy.

  12. #35

    “dupa o discutie in care am realizat ca nu vreau” = Priceless.
    Penciuc, baga la tzeasta!

  13. #36

    din toti vecinii aia care te sustineau moral cu urale, a pus vreunu mana la impins?

    • #37

      funny:) not! ca ploua

    • #38

      or fi ei betivi si violatori de babe (stau in moldova), da’ ultima data cand am ramas fara baterie, vecinii mei au iesit la impins.sigur, care din curte, care de la birt…:)))

    • #39

      nu auzi ca ploua?:))

  14. Păi și originala de pe Ford cât te-a ținut ? Dacă țin eu bine minte, Fordul tău e din 2007. La un calcul sumar aia originală a ținut ~4 ani. Asta Rombat 3.

    Mă minunam eu cum Bosch-ul original de pe Polo-ul meu a ținut vreo 7-8 ani. Am schimbat-o după cu o petardă de baterie care-a decedat după 2 ani jumate când m-am hotărât să iau Varta. Pe care-o am de vreo 3 ani și încă n-are probleme.

  15. #41

    Am cativa amici care au avut probleme cu baterii Varta si Bosch cumparate in ultimii ani. (+ sfaturi de a le evita de la magazine de piese auto).
    Se pare ca sunt din ce in ce mai proaste.
    Sper sa fii mai norocos.
    Si eu a trebuit sa o schimb asta iarna, am luat un Exide.

    • #42

      Corect, varta cumparata de la piese auto m-a tinut 2 ani si un pic…adica cat sa iasa din garantie…acum am Rombat…sper sa tina la fel, doar ca a fost la jumatate de pret…

  16. #43

    iti dau eu un hyundai i10

    • #44

      cat?

    • #45

      3 jumate. Serios vorbind, as da-o, dar nu pot pentru ca inca n-am bani de alta 😀 asa ca mai cauta 🙂

    • #46

      pai daca omu nu da 1000 pe scuter,cum sa dea 3 jumate pe i10, care e cos de carfur cu motor

    • #47

      un fusion nu te intereseaza Arhi? :))))

    • #48

      cat?

  17. #49

    Cred (eu, deci doar o parere), ca problema cu impinsul la masinile noi nu este de la curea sau lant, ca din astea aveau si alea mai vechi, cat de la computerul care calculeaza raportul pentru injectie. Daca bateria e dusa rau si nu ai curent cat sa functioneze computerul poti sa uiti de pornire. In plus un curent mic si instabil cat s-o genera la impingere nu stiu daca ajuta la computer. dar poate ma insel caci nu-s de meserie.

    • #50

      Cînd porneşti cu electromotorul e mai de căcat decît atunci cînd o împingi. Nu ştiu cîţi realizaţi că porcăria aia de motor electric suge în jur de 160A din baterie de fiecare dată cînd porniţi maşina, şi că tensiunea pe baterie scade pînă aproape de 6V pe durata aia.

    • #51

      Daca iti scade la 6V, trebuie sa schimbi acumulatorul. Cel putin una din celule are rezistenta interna marita.

  18. #52

    Am rombat de 95Ah de 3 ani. Masina mai mult a stat pe tusa, a murit o singura data, dar dupa redresor si-a revenit. Sper sa nu ma lase curand.

  19. #53

    Alternatorul de focus da vreo 80A, cu bateria de 60Ah s-ar putea sa ai probleme ca nu se va incarca la fel de repede ca una de 45, in special daca ai drumuri scurte. Chestia asta cu “foloseste ciocanul mai mare” nu merge intotdeauna.
    In 2007 Ford folosea deja “smart-charge” si baterii cu calciu-argint, care se incarca la 14.4-14.8V. Daca ai pus un Rombat clasic e posibil ca de-aici sa i se traga.
    Cine ti-a montat bateria asta noua? Unele firme se uita in catalog ca sa verifice tensiunea de incarcare a producatorului dupa care o compara cu valorile de pe masina ta si doar dupa asta iti acorda garantie.

  20. #54

    Si eu am decis la inceputul anului sa renunt la a merge cu Focusul prin oras [am de traversat Bucurestiul pina la servici] din cauza consumului. Dupa ce am cochetat cu ideea de a lua un Ford Ka mai vechi, am ajuns la Twingo. Dupa ce s-au amuzat toti colegii ca mi-am luat masina de baba [e caraghiasa tare, e cu plastic verde + galben in interior si tapiterie inflorata, ca a venit inghesuita pe platforma, ca au salvat-o de la gunoi din Franta, etc, acum nu e saptamana sa nu vina careva sa ma intrebe cum merge si daca e adevarat ca consuma doar 4l 🙂 am uitat sa spun ca e si cu cutie automata care place mai mult la doamne, si a costat 600Euro. nu am mari asteptari de la ea, dupa calculeze mele daca ma tine 2veri sa merg cu ea mi-am scos banii.

  21. #55

    Varta am si eu , de 82ah. Are 7 ani jumate si e verde inca. Stie cineva cum pot afla daca mai tine si iarna asta? Se poate verifica cumva?

  22. #56

    Arhi… esti blestemat! Serios vorbesc. In viata mea nu am vazut om urat atat de rau de tehnologie. Apeleaza la El, rapid! Incepe prin cumpararea unui trafalet…

  23. #57

    Purtai si sosete?

    • #58

      N-auzi ca avea sort? Sosetele merg cu sandalele doar daca porti treling!

  24. #59

    am dacia pickup, 14 ani vechime, o freaca al meu tata prin toate gropanele carand fan cartofi samd.
    are bateria din fabrica pe ea, are nevoie doar de o reincarcare primavara cand iese din iarna. pot sa zic ca anul asta am schimbat alternatorul. (si ala tot din fabrica).
    nu se mai fac ca pe vremuri :)).

  25. #60

    Daca te plictisesti de fofo, iti recomand sa te uiti aici. olx.ro/oferta/opel-agila-cu-58-cai-frumosi-ID28loz.html 🙂

    • #61

      dap, o sa renunt la fordul meu pebtru mizeria aia

    • #62

      1300 de euro pentru aia??????laaas-o dreacu’!!ala e fumat

  26. #63

    Sincer ma mir ca n-a comentat inca mihaita007. Ma mir. Uite ce zicea el la articolul precedent despre baterie: “In 30 de minute pe autostrada (adica peste 2000 rpm) bateria e incarcata. ” si “In realitate ai nevoie de bateria incarcata atit cit sa poti porni motorul si apoi se incarca singura.”.

    Sursa: www.arhiblog.ro/schimbi-bateria-ford-degeaba/#comment-1349019

    Cetin, eu zic ca n-ai facut ceva bine… Ai mers jumatate de ora “peste 2000rpm”?

  27. #64

    Ai vorbit cu pacat de uleiul ala sfintit, daca avei o sticluta la tine completai nivelul electrolitului si puteai da curent si la troleibuze. Fulgerul lu’ Sfantul Ilie ai fi avut sub capota!

  28. #65

    Asa repede ai schimbat bateria masinii? Eu am un Mercedes clasa A din 2005 (luat de nou) la care nu am schimbat pana acum bateria. Face 9 ani in august, crezi ca are sens sa o schimb preventiv sau astept sa nu imi mai porneasca?

    PS: De pornit, porneste fara probleme la prima cheie, am 155.000 km cu masina asta.

    • #66

      Nu cred ca are rost sa iti iei preventiv daca iti mai merge inca. Eu am fost nevoita sa cumpar alta pentru ca nu mai pornea, trebuia sa ii dau curent in fiecare zi..Altora le tine multi ani, mie mi-a tinut aproape 6 bateria originala