Gulls (Laridae) and earthmover on landfill
Gulls (Laridae) and earthmover on landfill

Bușindu-mi eu vineri oglinda în trafic, am ajuns la un magazin de piese auto, unde am aflat cu stupefacție că există o lege care interzice vânzarea de produse aftermarket la produsele renault. La modul că devine infracțiune, pedepsibilă de codul penal, nu glumă.

Întrebarea mea e, chestia asta e cumva valabilă și în Bulgaria, sau acolo nu au reușit să îi prostească pe guvernanți să le asigure concurență neloială în fața celorlalți producători auto?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

47 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu inteleg exact la ce te referi cand spui “aftermarket” si mai exact la ce lege faci referire. Imi e greu sa cred si vreau sa ma documentez

    • #2

      Aftermarket=chinezarie facuta in beci.

    • #3

      oe bune? TRW sunt chinezarii facute in beci? sau orice alt producator mondial?

    • #4

      Adică n-am voie să pun stergatoare de Porsche pe Logan?

    • #5

      nu mai stiu. ceva cu elemente vizibile de caroserie. mi-a zis ala, dar nu am retinut

    • #6

      TRW sunt “za best” pe plaja de pret cat de cat acceptabil si le recomand pt orice masina.

    • #7

      Aftermarket NU inseamna ca piesa a fost facuta de chinezi in beci. Aftermarket = piesa cu aceleasi caracteristici tehnica ca si piesa originala dar produsa de alt producator. Sa zicem ca la ambreiaj fabrica decide sa echipeze anumite modele cu abreiaje produse de Luk. Ei bine, ele pot fi inlocuite ulterior cu Valeo, Bosch etc. fara sa schimbi cu nimic caracteristicile tehnice ale masinii. Iar la calitate nu cred ca exista vreo diferenta intre ele.

    • #8

      Sunt incredibil de mulți idioți care cred că producătorii auto își fabrică singuri toate piesele. Gen dacă pe filtru scrie VAG, e clar că e făcut de VAG și nu de MANN.

    • #9

      epiesa.ro
      te rezolva baietii

    • #10

      da, afaik e o lege de pe vremea cand reno facea curte lu’ dacia si inainte sa apara prima supernova. si de pe vremea cand au plimbat cu trenul toate utilajele de productie intre romania si turcia. 😉

    • #11

      cred ca de prin 2003

    • #12

      Prea multi experti in ale autovehiculelor. De exemplu, Bosh sau Delphi fac un injector care il folosesc si cei de la Renault, asta nu inseamna ca Renault au exclusivitate pe acele injectoare(desi e posibil si asta). El se refera la oglinzi, faruri, elemente de caroserie etc, adica elemente definitorii pentru o marca de masina. Deobicei aceste lucruri sunt brevetate si au copyright pe ele. In EU nu prea cred ca indrazneste sa cineva sa reproduca aceste elemente fara acordul titularului, doar chinezii se baga la asta. Daca vreti va zic mai multe ca sunt din domeniu.

    • #13

      Eşti chinez?!

    • #14

      E Renault, nu chinez

    • #15

      Sunt tigan si ma cheama Renault.

    • #16

      @nelu daca esti tigan atunci te cheama Rrenault, asa se scrie corect.

  2. #17

    Atunci de ce gasesti piese de vanzare aftermarket pentru reno?

    • #18

      Pentru ca foarte multi comercianti de piese after market incalca legea :). Da, Renault si-a bagat picioarele in Parlament si a transformat o contraventie intr-o infractiune, dar mai mult asa, cu titlu preventiv :).

  3. #19

    Se pot vinde elemente aftermaket pentru Renault cu exceptia elementelor de caroserie (deci si oglinda ta) care cica ar fi protejate de nusce copyright timp de vreo 10 ani de cand s-a lansat modelul. Nu stiu cum e la bulgari, dar la noi cam asa se pune problema.

    • #20

      De aceea intrebam mai sus ce vrea sa spuna prin “aftermarket”, pt ca asa stiam si eu, diferentierea o faceau elementele de copyright. Nu stiu nimic legat de toate componentele aftermarket. Ma documentez, nu bag mana in foc pana nu ma pun la punct cu noua legislatie.

    • #21

      Sa ma anunti cind te pui la punct cu noua legislatie. Am un interes deosebit fata de acest subiect…

  4. Bre, după ce-am văzut prindere proprietară pentru ștergătoare la Ford Focus nu mă mai miră nimic.

    • #23

      170 de lei, fmm de stergatoare

    • #24

      Micule, la noul model de Focus tot pe la pedalier se schimba filtrul de polen? 🙂

    • #25

      costa 20 lei lamelele (refill), nu e cazul sa schimbi tot stergatorul
      se potrivesc cam toate lamele gasite pe piata, incepand cu cele recuperate din stergatoare de 5 lei din Auchan si pana la cele de ~20 lei/setul din magazinele de profil
      important e sa gasesti lungimea necesara (65cm la cel mare)

    • #26

      Vai sa-mi bag, cand am vazut mecanicul ca desface pedala de acceleratie…

      Nu la ala nou, ci la penultimul model, cum are si seriful.

      Meekuu, ce prindere ai la FoFo nou? Tot de aia cu cui?

    • #28

      Bratele de stergatoare de la megane 2.1 au aceiasi dimensiune si forma cu bratele de stergatoare de la megane 2.2 ( ca a proprietarului acestui blog ) doar ca au sistemul clasic de prindere . Eu am facut aceasta schimbare la mine , comandate din dezmembrari – 60 ron – si acum pot folosi orice stergatoare de 60cm si 45cm . Se amortizeaza la primul set Valeo cu prindere standard 🙂

  5. #29

    Sunt multe modele pentru care nu se gasesc piese aftermerket!
    Vezi Subaru….oglinda sparta de un “bulgar” cu masina pe dreapta …comandata…nu iti zic cat m-a costat…te lasa cu genunchii tremurand

    • #30

      Davaaaai, nu-l amagi cu Subaru ca nu se stie intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat cum “pune mana” pe vreun Forester de Brasov. 🙂

  6. #33

    Probabil Renault nu a vândut nimănui dreptul de a reproduce piesele respective și, dpdv legal, oricine vinde elemente de caroserie aftermarket vinde practic piese contrafăcute. E ca și cum ți-ai cumpăra Adidas de la băeți.

  7. La o bicicletă n-aveai nici problema asta si nici 20 de kile de sub tricou.

    • #35

      Eu zic ca sunt mult mai putine kile sub tricou de cand a inceput serios cu sala 🙂

  8. #37

    Oglinda lateral stanga Opel Corsa : comanda joi la service&dealer Opel, vineri primit oglinda in service, sambata montat (5 min) – 300 lei! (GM product, Made in Germany)

  9. #38

    Tu acum ai aflat ca Renault face dastea ?!…esti un romantic incurabil…

  10. #39

    Dezmembrări ?

  11. #40

    cand astia en.wikipedia.org/wiki/John_Deere fac asta www.wired.com/2015/04/dmca-ownership-john-deere/ pentru un cacat de tractor (e adevarat, tractor de 100000 euroi), tu te mai plangi pentru o mizerie de oglinda?

  12. #41

    mno pai vreu sa sch si eu piesele de la Nokia mea 520 cu unele after market iPhone 6. Le Schimb pe toate, nu-i problema, dar sa fie aftermarket de calitate comparabila. Sau cumva Apple au monopol pe iphone?

  13. #42

    offtopic:
    10003 articole publicate. Tot inainte!

    • #43

      tks:)

    • #44

      hai ca mai e un pic pana la 500 k de comentarii. Am pus si eu umarul un pic, dar doar ma laud

  14. #45

    Sa vezi ce meci am avut eu cu asiguratorul pentru un deviz de peste 2800 de lei la o masina de 15 ani pentru o tamponare banala: bara + far + vopsit bara si aripa.

    Partea si mai proasta? Nici in dezmembrari nu am gasit piesele.

  15. #47

    Nu e nici o lege, e doar o mantocarie la RAR cum ca piesele de caroserie nu sint omologate daca nu sint OEM.
    Oricum Renault e o masina foarte scumpa la piese, asa ca nu vad de ce mi-as bate capul cu ei, avind in vedere mizeriile pe care le-au facut in trecut si pe care le vor mai face. Mentionez doar citeva:
    * sustinerea taxei auto in speranta ca asta va mai bloca din importurile SH care le faceau lor concurenta
    * conditiile pe care le-au pus la privatizarea Dacia:
    – amânarea – pe o perioadă de trei ani – plăţii TVA aferentă comercializării pe piaţa internă a autovehiculelor din producţia proprie;
    – scutirea de la plata taxelor vamale şi a TVA a importurilor de echipamente tehnologice, maşini şi utilaje destinate retehnologizării;
    – scutirea de la plata TVA a bunurilor achiziţionate din România, care se constituie în active amortizabile;
    – scutirea de la plata impozitului pe profit pentru o perioadă de 5 ani, începând cu primul exerciţiu financiar în care s-a obţinut profit, dar nu pentru mai mult de 8 ani;
    – acordarea unui decalaj de 65 zile faţă de termenul prevăzut în legea 118/1996 – privind constituirea şi utilizarea Fondului special al drumurilor publice, pentru virarea cotei de 5% din valoarea autovehiculelor produse, timp de 5 ani de la data achitarii integrale a pretului actiunilor;
    – posibilitatea de a introduce în România un contingent de autoturisme marca Renault scutite de plata taxelor vamale.

    Singura cerinţă neacceptată de partea română a fost interzicerea importului de masini second-hand.

    Cum a obtinut Renault controlul la Dacia e o alta poveste, la fel de interesanta.