Am râs puțin la comunicatul ăsta. Vă dați seama, câtă îngrijorare a provocat în rândul participanților la trafic faptul că domnii de la asigurări nu au încasat între 20 și 40 milioane de euro. Se opreau șoferii în trafic unul pe altul și discutau îngrijorați Ai văzut și tu, bieții oameni, ei presupuneau că vor încasa încă minim 100 de milioane de lei și oamenii ăștia răi nu le-au dat banii.

De fapt, falimentul ăstora de la City a fost un revelator foarte bun pentru a arăta care e procentul de români dispuși să își bage ceva în asigurări, atunci când faci mișto de banii lor. Și se pare că e un procent măricel.

Poate pare că aș fi împotriva asigurărilor și nu înțeleg cât sunt ele de utile. Și poate că sunt. Sau poate nu. Ideea e că polițele RCA sunt obligatorii prin lege. Decizia statului român de a mă forța să scot niște bani din buzunar, bani din care să trăiască bine de tot niște unii care nu fac nimic, decât îmi încasează banii, plus toată clientela politică din spate, cei cu venituri legale de sute de mii de euro, încasate pentru că supraveghează bine de tot activitatea.

Eu consider că, dacă tot sunt obligat să plătesc, unei companii private, niște bani, nu ar trebui să am riscurile asociate unei astfel de tranzacții. Am cumpărat, OBLIGAT, o asigurare auto la CIty? Nu mă interesează că a dat faliment, statul, cel care M-A OBLIGAT să cumpăr asigurarea respectivă, acel stat care supraveghează piața asigurărilor și își trage cash de acolo, trebuie să își asume această asigurare. Simplu.

Nu de alta, dar nu văd de ce ar trebui ca eu, simplul șofer, să plătesc de 2 ori o asigurare, pentru că niște gunoaie tip Grindeanu au închis ochii la toate ilegalitățile făcute de firmele de asigurări, și-au scos banii, după care au zis Uh, ghinion, suntem în faliment, vă dorim succes, rolul nostru s-a terminat.

37 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sa stii ca ai dreptate!
    Oare s-ar putea face ceva,organizat,in privinta asta?
    Daca da,count me in!

    11

  2. #2

    Solutia este ca statul sa oblige cetatenii sa plateasca unei alte companii private o asigurare in caz de faliment pt compania la care si-a facut asigurare RCA.

    12

    • #3

      Pai platim comision la ASF cu fiecare RCA… asta pentru ce mai e?

      11

    • #4

      Sarcasm!

      0

  3. #5

    Preacucernicul parinte protopop Mercurie in predica sa de la mall Baneasa a spus: Imi bag pwula in asigurarea obligatorie.Si din cate se pare multi credinciosi l-au ascultat.
    Dorinta multora este ca parintele sa mai slobozeasca astfel de cuvinte de invatatura.Amin.

    14

  4. #6

    aceasi mizerie si cu politele PAD (obligatorie pt casa), eu am asigurare facultativa de 55 euro, dar trebuie sa platesc si mizeria lor obligatorie de 20 euro, care oricum nu acopera nici jumate din ce acopera cea facultativa.

    9

    • #7

      Cu asta înțeleg că Facultativa intră cumva peste PAD, care e considerat franșiză.

      0

  5. #8

    Refacut polita la Alianz, 900 si ceva de lei pe 1an.
    Cica ar trebui sa-mi recuperez vreo 200 de lei de pe vechea polita, siteul unde tre sa fac cererea nu merge.
    Aia e, trecem la cheltuieli / pierderi si gata.

    9

    • #9

      ce dragalas. 900 de lei…acum 2 ani aveam la fel. acum am 1780, aceeasi masina

    • #10

      @Arhi
      Mazda 3, 2litri, permis de 10 ani, n-am avut incidente. La city platisem 600 de lei in sept 2021.

      0

    • #11

      Si eu tot Allianz, cam 980 lei pe 1 an, avand B2 si permis de 2 ani (masina cu motor 2 litri, 150 CP). Anul trecut a fost aproximativ 800 lei.

      0

    • #12

      efectiv mie mi-a sarit dublu. aceeasi masina, B-ul cu un punct in plus, acelasi asigurator, practic e in baza de date de la emag.

    • #13

      Ceva imi da cu virgula. B2, motor 1.9 diesel, 2100 lei la Allianz. Si vine altul cu motor de 2.0, cu 980 lei, tot la Allianz. Care este secretul?

      Dovada: prnt.sc/IGS09GYMFJcK

      1

    • #14

      @Senor: poate-or mari tarifele direct proportional cu greutatea asiguratului, la asta te-ai gandit?

      6

    • #15

      @Razvan: eu am si CASCO la masina (aproximativ 5% din valoare + fransiza 100 euro). Astia zic ca mi-au dat reducere 50 lei la RCA pentru ca am ales pachet (RCA+CASCO). Ca idee, fata de anul trecut CASCO a ramas la fel (cativa euro mai putin), RCA-ul a crescut de la 800 la 980 lei. Masina e noua, 2 ani, iar varsta mea e 30+ (poate conteaza si asta la vreo statistica, ceva).

      0

    • #16

      @Danyzus
      Varsta mea e 45 si stiu ca e considerata ok. Sunt un pic invidios pe cotatiile voastre, nu gasesc logica, E adevarat, masina e mai veche, dar din ce stiu (poate eronat) varsta, istoricul si probabil motorizarea au influenta. Anyway, cand voi avea timp voi cerceta problema.

      0

  6. #17

    Stai sa vezi faza cu asigurarea obligatorie PAD. Ma suna persoana prin care am facut asigurarea ca trebuie sa fac PAD-ul . Ma pune pe ganduri faptul ca stiam ca o am doar de cateva luni si intreb de ce trebuie sa fac din nou si imi spune ca cea facuta initial este la City care a intrat in faliment. Ha Ha Ha.
    Ma astept prin toamna dupa ce se strange cureaua si se aduna atatea frustrari la iesiri in strada.

    4

  7. #18

    Cică îți poți recuperare diferența de bani rămasă după 12 mai. Asta tot nu rezolva problema de bază: statul ne obligă, statul i-a acreditat deși City nu era capabilă să-și facă treaba.

    4

  8. #19

    Masina mai veche de 12 ani.
    RCA 1300 lei
    CASCO 1000 lei la valoare asigurata de 6000 Eur
    Cum se justifica asta?

    2

    • #20

      uaaaaaaa, stai, 1000 de lei PE LUNA??

    • #21

      N-are cum pe luna, decat daca e vorba de un Ferrari ceva. Dar atunci n-ar costa 6000E.

      3

    • #22

      salut, la ce asigurator e? ca la groupama pe aproape aceleasi cifre de 3 ori mai mult

      1

    • #23

      daca e pe an, e putin, CASCO e 1% din valoarea masinii

    • #24

      Eu anul trecut am platit 5% din valoarea masinii + francsiza 200E

      0

    • #25

      eu platesc 1%, fara fransiza

    • #26

      @Arhi, nu stiu cum ai reusit. La ce firma?
      Eu am tot cautat si ca sa iasa mai ieftin am mers la Asirom, cu fransiza 200E si service-uri agreate de ei (dar includea service-ul meu preferat).

      0

    • #27

      @mihai,
      Mi-a cazut senvisu’ din mana citind ce scrii…
      La implinirea a 10 ani vechime nici un asigurator n-a mai avut de oferit CASCO.
      Avusesem 9 ani consecutivi Casco la Allianz. Pentru anul 10 au zis pas, “puteti sa mergeti la orice companie, nimeni nu asigura Casco masini vechi de 10 ani”.
      Intr-adevar am cerut la inca vreo 4 companii, nimeni n-a avut oferta pentru asa ceva.

      Tu cum, de unde ai primit oferta/asigurat masina Casco la si dupa dupa implinirea vechimii de 10 ani? Mersi.

      0

  9. #28

    Eu am platit 700 lei anul trecut pe asigurare City pentru 1 an.
    Mi-am refacut asigurarea la Allianz cu 1200 lei tot pe 1 an.

    Am facut cerere pentru a recupera ce a mai ramas de la City dar nu ma astept sa primesc banii.

    5

    • #29

      Si eu am facut cerere, dar ziceau acolo ca trebuie sa atasez cererea de denuntare. Dar ce denuntare, ca la 12 Mai a devenit anulata in baza hotararii judecatoresti, ceea ce am scris si la observatii, in formular. Vedem…

      Legat de RCA, anul trecut 920 la City, anul asta 1650 la Euroins. Avand CASCO cu posibilitate de regres RCA, nu am nici un motiv sa iau ceva mai scump.

      0

  10. Solutia ar fi ca polita ta RCA sa acopere reparatia masinii tale, nu a celui pe care il lovesti. Asa nu isi vor mai face cea mai ieftina asigurare pe principiul “Nu e pentru mine”.

    4

    • #31

      Si ar rezolva elegant si problema celor fara RCA. Nu ai RCA, nu iti repara nimeni masina in caz ca da un prost in tine.

      5

    • #32

      Singura problema ar fi ca o sa creasca exponential numarul de bombardieri kamikaze pe strazi!

      0

  11. #33

    O mica precizare, nu schimba ideea prezentata, doar ca poate nu e doar RCA adica cateva sute, poate era vorba de asigurari de cateva milioane, daca de exemplu era o polita de buna garantie la un stadion.
    Statul te-a obligat asa e. La momentul falimentului era un termen in care “denuntai” tu polita, nu inteleg de ce nu se facea automat, si te incriai la FGDR sau cum dracu se cheama sa-ti dea aia bani pentru restul din polita. Concluzia: munceai ceva dar te despagubeau de timpul ramas din polita, cumva nu plateai de 2 ori pentru acelasi interval.

    0

  12. #34

    grindeanu, argumentul necesar si suficient pentru escrocherille supravegheate de stat!

    4

  13. #35

    Păi ce i-ar opri pe toți asiguratorii să-și declare falimentul la fiecare 3 zile iar ei să-și inființeze de fiecare dată altă firmă, curată ca lacrima, iar prostu’ de șofer să plătească aproximativ zilnic câte o nouă poliță?
    Păi sincer, și eu mi-aș băga p..la in orice asigurator și până la urmă n-aș mai plăti nimic dacă și-ar bate joc in halul ăsta de mine!

    2

  14. #36

    Statistica, oferita de oficialitati, arata ca aproape 25% din masinile care bantuie in ro, o fac fara sa aibe un RCA valabil…..Nu inteleg cum este tolerata aceasta situatie, cu atat mai mult ca cat este relativ simplu de pupat baza de date de la politia rutiera cu bazele de date la firmele de asigurari…Desi suntem o tara de informaticieni, dorim o tara ca afara….bla bla bla…

    1

    • #37

      iti dai seama ca ar putea avea suspendat numarul automat