Sper că se știe că sunt un suporter al candidaturii lui Nicu Șordan la primărie, candidat unic, dacă e dintr-un singur tur, poate fi și independent, dacă e din 2 tururi, oricum câștigă (ceea ce știe și PNL, care nu se grăbește deloc să modifice legea)
Din păcate, Nicu are, câteodată, niște scăpări care mă fac să îmi dau niște palme masive.
Ultima

Are și Gabi Sârmuliță o idee bună, băgatul autobuzelor pe linia de tramvai, ca să fluidizeze traficul. După care vine Nicu al meu și o dă ca bombardierul

Ideea asigurării liniei unice a tramvaielor este bună. Delimitarea lor prin garduri are două neajunsuri: nu permite circulația autobuzelor și nu permite traversarea lor în situații de urgență de către salvare și pompieri. Soluția este ca banda unică, fie că e de autobuz, fie că e de tramvai, să fie bine delimitată vizual, iar accesul să fie sancționat sistematic.

Nicușor, există două neajunsuri la problema ta.
În acest moment, NIMENI nu interzice circulația autobuzelor pe liniile de tramvai nedelimitate de gărdulețe. Doar că ghici ce, nimeni nu interzice asta nici celorlalți participanți la trafic. Gărdulețele alea sunt garanția faptului că pe acolo circulă doar transportul în comun, rămâne gol, nu intră cocalari cu BMW pe ele decât rar (asta pentru că tot zicea Alex Șeremet că nu e adevărat, nu doar BMWurile sunt pline de cocalari)

Dacă scoți gardurile, automat traficul se va muta pe linia de tramvai.

Și second, ce înseamnă sancționarea sistematică? Un oraș distrus dpdv al traficului se va muta oriunde găsește un spațiu liber. Va sta poliția pe toate liniile de tramvai, să sancționeze? Păi acum ce îi împiedică să o facă, ce îi oprește să sancționeze depășirile de coloană, ghilbănismele și tot ce se mai întâmplă în trafic? După ce se scot gardurile, gata, e momentul zero, se resetează cașchetarii și încep să își facă treaba? Și cum vor sancționa mii de șoferi pe zi? Cu ce forțe? Ai văzut vreodată cât timp scrie o amendă un analfabet de ăla?

Serios, suntem ca pielea de sagri. Se întâmplă ceva bun, se arde ceva bun. Stricăm, construim, stricăm din nou.
O țară de stricați și stricate.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

29 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Amenzi pe baza camerelor de filmat fixe venite direct acasa?

    • #2

      care camere si conform carei legislatii?:)))))

    • #4

      ma indoiesc ca va trece asa ceva. cine va sta sa proceseze mii sau zeci de mii de filme? cum? cine le va valida drept reale? cine va plati daunele in cazul in care filmele erau fake sau circumstantele erau altele? asta e inca o idee tampa marca USR

    • #5

      Prin Spania sunt benzi speciale pentru transport de persoane (transport public + taxi). Din loc în loc sunt camere de luat vederi și amenda vine prin poștă, nu stă nimeni la pândă. Nu există o delimitare clară a benzilor ăstora, doar vizual. Din acest motiv m-am trezit cu amenda tocmai pentru asta, că eram cu ochii după repere și nu mi-am dat seama că aia e bandă de autobuz.

    • #6

      si in uk la fel. noi nu avem centura in bucuresti, nu avem sistem de semafoare, dar crezi ca cineva va face un sistem atat de sofisticat al traficului. nice.

    • #7

      Tehnic, nu este nimic sofisticat, e tehnologie folosita in toata lumea si un centru cu cativa operatori. Politic si legal, da, poate Nicusor vrea sa spuna ca va lucra sa faca asta.

    • #8

      ar fi minunat, dar aproape imposibil. gandeste te ca legea, in acest moment, permite doar radare fixe si atat. care nu au posibilități de sesizare automata a contravențiilor. acum arata mi mie un prlament dominat de psd si pnl, care va aduce asemenea modificari.

    • #9

      Pai daca sistemul exista si functioneaza in 90% din cazuri (ca mai da si fail) in atatea tari din UE, de ce nu cerem si noi discheta cu codul?
      Ca tot avem atatea firme care produc soft pe banda rulanta.

  2. #10

    Chiar si fara masini tot e o chestie stupida si periculoasa, extrem de scump de implementat corect – pavelele care tin sinele nu sunt facute pentru trafic auto greu, cand trebuie reparata sina incurci si autobuzele, se incurca unele pe altele, vor trece foarte aproape de refugii si asa mai departe.

    • #11

      Pentru ca se stie, tramvaiele sunt usoare ca fulgii de nea.

    • #12

      Un tramvai are intre 30 si 50 de tone, in functie de tip si gradul de umplere. Deci ce distruge autobuzul ala?

    • #13

      faptul ca autobuzele vor putea circula pe liniile de tramvai nu inseamna ca doar pe acolo vor putea circula.
      adica atunci cand sunt reparatii la sinele de tramvai autobuzele vor merge pe unde merg si acum.

    • #14

      Bre, au tramvaiele alea 50 de tone, dar merg pe sinele alea facute sa tina tramvaie de 50 de tone, nu pe pavelele de beton care sunt acolo doar ca sa permita trafic ocazional.
      Dar ma scuzati ca v-am contrazis idolul.

    • #15

      Și va trebui sa fie reasfaltate toate portiunile de sine la care pavelele au fost inlocuite cu gazon…

  3. #16

    Dpmdv cred ca se referă la faptul ca se pot monta camere și amenda toate mașinile care calcă linia. Ca in alte tari civilizate.
    Doar ca trebuie legislație, un sistem complet și bine pus la punct.
    Cum au introdus taxa aia cu camere la fel pot monta camere prin stații și emis amenzi pe banda rulantă.

  4. #17

    prin niste tari am vazut ca au un sistem cu camere care ti-o dau automat la lingurica. poate asta a incercat sa spuna dar ii lipseste exercitiul comunicarii cu fiinte vii.

  5. #18

    Câteva dimineți la rând mergeam spre muncă, iar de pe la Spitalul Colentina mereu intra un imbecil pe linia de tramvai ca să nu stea-n coloană. Câteva zile mai târziu, pe la intersecția cu Barbu Văcărescu erau polițiști. Ghici ce s-a întâmplat când a trecut ăla? Exact. Nimic.

  6. #19

    Eu tot nu inteleg cum pot autobuzele sa circule pe linia de tramvai protejata prin garduri. Adica nu mai bine bagi mai multe tramvaie pe linia respectiva daca tot ai decis sa faci un tramvai, doua autobuze, un tramvai, doua autobuze si tot asa ?

    Eu unul nu am vazut concret cum functioneaza asta. Am vazut doar autobuze care UNEORI aveau statie in statia de tramvai dar dupa aia reveneau pe ruta lor normala, in trafic.

    Am vazut in schimb culoar protejat prin borduri pentru autobuze pe mijlocul arterelor.

    Oricum, dupa mine nu asta e problema transportului bucurestean ci proasta organizare neadaptata noilor realitati. Majoritatea liniilor de tramvai, tren, troleibuz sunt gandite pentru anii 90 daca nu chiar 80.

    • introducand autobuze adaugi flexibilitate rutelor, pentru ca autobuzele pot merge un timp pe linia tramvaiului si apoi pot intra in cartiere neacoperite de tramvai.

    • #21

      @John, de ce nu mai multe tramvaie pe sine si statii multimodale ?

      Tramvaiul te duce pe distanta A-B dar statia B e si a autobuzului care merge pe B-C (cartiere dormitor). Te dai jos din tramvai si iei din aceiasi statie autobuzul care merge pana acasa.

    • Sunt mai multe motive, 1. infrastructura de tramvai e foarte scumpa si dureaza mult pana o adaugi, 2. unele strazi/cartiere nu au fizic loc pentru tramvaie, capat unde sa intoarca etc.
      Mai repede as adauga trolee, in vest au renuntat la ele prin 1960-70 si acum treptat reapar pentru ca sunt o optiune nepoluanta si mai ieftina decat tramvaie (mai ieftin de implementat de la zero)

  7. #23

    Mai direct, e baiat bun Nicusor, cel putin asa il vede multa lume inclusiv eu, dar este cam prost.

    In toate orasele mari ale lumii unde tramvaiul este considerat mijloc de transport in comun de baza, calea de rulare este pe cat posibil separata de trafic complet. Chiar daca stiu ca a spalat bani cu toate gardurile alea, este literalmente una dintre singurele parti bune pe care le-a facut Firea in mandatul ei. De 15 ani se uita toata lumea la linia 41 si partial la linia 32 si se uimeau de cat de eficiente sunt. Vedeau gardurile acolo, dar niciun primar pana la Firea nu s-a gandit sa intre in imperiul masinilor si sa continue cu gardurile, ca sa nu-i supere pe stimabili ca le mai taie un sfert sau jumatate de banda.

    • #24

      Tramvaiul este considerat mijloc de transport in comun de baza pentru ca este ecologic.
      Masura moldovencei este una buna, dar de tipul distructiv, la fel ca si cea cu vigneta oxigen.

  8. #25

    De-abia astept gioarsele de bulgaria, de turcia si ucraina sa circule pe linia de tramvai, ca stiu ca ei nu primesc amenda acasa automat.

    Babaieti, animalele se ingradesc cu gard, nu cu camere.. alea sunt pt oameni cu apa calda acasa.

  9. #26

    Mai e o problema mare cu tramvaiul in Romania si anume din cauza uzurii la cur basinile troznesc, asa ca un joc se cuvinte apropo de Nic Ușor Dan!

  10. #27

    Sa faca dom’le ca la Cluj www.youtube.com/watch?v=oW2Lc_yV8TA

  11. #28

    Partea cu gardurile e ok, in lipsa politiei si aplicarii legii e o solutie. Damboviteana, dar solutie.

    Problema circulatiei autobuzelor e falsa, un tramvai e mai ingust cam cu 5 cm fata de un autobuz, loc ar avea.

    Codul rutier nu prevede circulatia pe linia de tramvai cand sunt 2 benzi pe sens, aia e clar si ar trebui schimbat desi revenind la punctul unu, daca vrem sa se faca ceva hai sa inchidem ochii si la treaba asta. Solutie romaneasca, dar decat deloc…