protextul taximetristilor

Sindicatele în românia au existat, de la început, doar pentru a propulsa în politică sau afaceri diverse personaje obscure și ușor malefice, dar care puseseră mâna, la propriu, pe averea de 300 000 000 de dolari a sindicatelor dinainte de 1989. Dumitru Costin, Miron Mitrea, Victor Ciorbea, Liviu Luca, Matei Brătianu, Marius Petcu, Iacob Baciu, Ion Popescu, Bogdan Hossu, Ion Molea, numele de aur ale sindicalismului românesc. Pentru Molea, nemuritorul șef de la CFR, care fizic a distrus CFR-ul îmbogățindu-se, cel ce lua șpagă la ABSOLUT ORICE angajare în CFR, o mențiune specială, pentru că îl cunosc și m-am lovit de el.

Probabil ați auzit toți de ei, de cariera lor politică, de afacerile lor strălucitoare sau de ascensiunea lor în celulele pușcăriilor. (Desigur, un regret în plus pentru Marius Petcu, tatăl unui îndrăgit blogger român.) Acești oameni căpușează orice înseamnă în românia forță de muncă și o vor face până când vor decide să se retragă, sătui și mulțumiți de cât au furat.

Dar să revenim.
Tranportatorii sunt, de bună seamă, nemulțumiți de prețurile RCA-urilor. Probabil nu știți, dar sub oblăduirea lui Mișu Negrițoiu de la ASF, camionagii au ajuns să plătească în medie 6000 de euro pe un RCA, pornind de la sub 1000, în 2012. Dacă credeți că lasă, oricum au bani, să știți că acele costuri se duc tot în prețurile mărfurilor transportate, pentru că nimeni nu e nebun să suporte acele costuri din buzunarul propriu. Așa că dacă vi se pare că românia e unul din cele mai scumpe state din europa, știți de ce.

Dar ce fac transportatorii ca să îl forțeze pe Mișu Negrițoiu să reguleze piața, în pofida șpăgilor pe care le ia ca să o lase exact așa cum e, adică la mâna asiguratorilor?

Păi, nimic.
De asta toți spun că protestele transportatorilor sunt fără coaie. Pentru că ei protestează, dar nu vor să sacrifice nimic pentru asta. Niciun mare grup sindical de transportatori nu zice Gata bă, de mâine camioanele noastre nu mai circulă pe drumurile româniei, ba, și mai rău, rămân în pană și fără șoferi pe toate drumurile țării. Pentru că asta ar însemna să piardă bani reali și să se implice cu propriile venituri. Așa, mai bine, lasă, îi punem pe proștii ăia de angajați să meargă cu viteză mică pe centurile orașelor.

M-a pufnit râsul până la lacrimi. Cică va fi afectată centura bucureștiului. Pentru că, nu-i așa, pe centura bucureștiului, câteodată, se circulă și cu 15-20 kmph, îți vâjâie vântul prin păr și te sperii, pierzi controlul volanului.

La fel și taximetriștii. E mare RCA-ul, protestăm ferm, ca goguțul din imagine. A, nu, nu protestăm prin neieșirea în trafic, că ar însemna să pierdem bani și nu vrem asta. Lasă, că punem un afiș că protestăm. Cum ar fi ca timp de o zi, în București, să nu mai circule niciun taxi? Este că ar fi cel mai mare haos posibil?

Desigur, protestele acestea au exact atâta valoare ca vestitele proteste din piața victoriei, unde se juca dansul pinguinului între 8 și 15, după care toată lumea pleca acasă, că nu se face să protestezi în timpul tău liber. Sunt sigur că Mișu Negrițoiu tremură ca o frunză în vânt la auzul grevelor astea japoneze, pur și simplu îi stă caviarul în gât dimineața.

Așa că de aia protestele sunt fără coaie. Pentru că, așa cum e obiceiul responsabilitatea a fost transferată asupra celor mai mici din sistem, iar barosanii se bat pe burtă la negocieri, cu trabucuri fine și coniace.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

20 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Din pacate multa lume nu intelege ca atunci cand alegi calea protestului iti asumi si niste riscuri/pierderi.
    Nu este ca si cum protestez 2 zile si problema s-a rezolvat.Ar trebui sa luam exemplu de la fratii nostri greci care au mare experienta in acest domeniu si care s-au pisat cu jet peste nemtalai si Europa.

  2. #2

    De multe ori m-am întrebat daca există o uniune a patronilor din Ro care sa zica ‘de azi nu mai plătim nici un leu statului pana nu vine la masa tratativelor’. Manca-mi-ati cucu de miorite

    • #3

      Cred ca exista – dar la ei e putin aiurea… ANAF-ul te someaza si-ti popreste conturile din ziua 1 de intarziere 🙂
      Nu vrei sa platesti statului – nu-i nimic, isi ia el singur din ziua 1… sau mai intarzie cateva zile ca sa-ti ia si penalitati 🙂
      Cred ca ANAF-ul abia asteapta proteste din astea…

  3. #4

    Vine PSD acum la guvernare, se stie ca ei sunt impotriva liderilor de sindicat coruptibili, bisericutelor de la mesele de negocieri care asigura painea cea mai buna aceleiasi mici clici de oameni, monopolurilor in afaceri de importanta nationala, si bineinteles impotriva baronilor locali ce decid cu mana de fier ce firme au dreptul sa functionese in jurisdictiile lor, si ce firme nu au . Fiti fara grija, vom fi salvati !

  4. #5

    Hai că n-au crescut chiar așa tare.
    Înainte erau prețuri mici la unele firme care au cam dat faliment, dar la restul nu e așa mare creșterea.

  5. #6

    De ce nu isi fac RCA in alta țară din UE?

    • #7

      ptr ca aia din alta tara nu sunt autorizati sa functioneze in ro

    • #8

      Pentru ca nu exista o piata unica a serviciilor completa, inclusiv pentru asigurari.

  6. #9

    doar asa de dragul contrazicerii….

    dar de ce gogutul din imagine trebuie sa protesteze cu arma in mana? el este cel care trb sa protesteze sau 3/4 din asf ar trebui sa-si manance caviarul de dimineata la rahova (apropo: vara asta am invatat o expersie bulgareasca…caviar de legume=zacusca).

    suntem fara coaie, nu ei sunt fara coiae, toti suntem emasculati de mai bine de 25 de ani si daca nu intelegem fenomenul social o sa fim si fara neuroni.

    rca-ul nu-i loveste doar pe transportatori, taxele si impozitele sunt platite de noi toti ca sa aiba de unde sa imparta nababii contracte pe spagi ametitoare, coruptia generalizata si nesimtita…..ne loveste pe toti, iar noi ce facem.?….noi dam un like pe fb.

    • #10

      de ce sa protesteze gogutul? pai el plateste RCA-ul ala. el personal, din banii lui, pe toti. in loc sa ii ia copilului mancare, da banii aia in plus la rca. deci da, el personal trebuie sa iasa cu arma in mana.

    • #11

      zic ca problema nu e de mancare mai putina dusa copilului. e vorba de calitatea serviciului. taxe mai mici, venituri mai mari, masini mai bune, noi eventual, salari mai bune etc. statul ar avea de castigat. in ecuatia asta problema o reprezinta muistii de la ASF si firmele alea de asigurari care apar acum cu intarzieri uriase. iar liderii sindicali nu sunt lideri sindicali. sunt pur si simplu mafioti.

    • #12

      eu zic ca e mult sa discuti despre ecuatie cu un taximetrist si ca e mai util sa ii explici ca plateste el, din buzunarul lui, concediile lui misu negritoiu, in loc sa ia dulciuri copilului

    • #13

      Sincer, mi se pare aiurea sa te f-ta aia la Rca si sa mai si pierzi bani ca sa protestezi.
      Pe bune, e apologia situatiei in care suntem acum, ca tara.

  7. #14

    Asta e rolul sindicatelor in general (Jimmy Hoffa). Altul nu mai stiu.

  8. #15

    Eu dintre toti cei de mai sus am auzit doar de tatal lui zoso

  9. #16

    Un sindicat ar trebui sa fie un for care sa reprezinte niste interese comune ale unor oameni. Voi cunoasteti doi romani care sa aiba interese comune ? La noi e o vorba – cand is doi, unu-i in plus. De aia toate protestele , nu doar cele ale transportatorilor is fara oo. Eu dau vina pe cei 50 de ani de comunism, care ne-au invatat, ca societate, sa ne aparam/ascundem de vecin, sa nu avem incredere in el. Acum orice asociere – sociala, de afaceri, sindicala – trebuie sa treaca peste frica “sa nu te traga-n piept”. Punem pariu ca daca se opresc 500 de taximetristi, se gasesc alti 500 sa se bucure ca-si scot banii de RCA in ziua aia ? Si astia se uita ca fraierii cum ei protesteaza si altii lucreaza. Dar daca are succes protestul, toti taximetristii platesc mai putin.

  10. #17

    Transportatorii habar n-au ce putere sunt daca ar fi uniti. Imi amintesc grevele transportatorilor din Italia sau din Spania. In 5 zile erau goale hipermarketurile si statiile peco. Culmea e ca in Italia greva sa datorat scumpirii carburantilor iar in timpul grevei ajunsese la 5€ litrul de combustibil, si ala dat pe sub mana. S-a lasat cu camioane incendiate si cu manifestatii puternice, porturi si aeroporturi blocate. Ca s-au alaturat si personalul aerian si maritim. Greva din Italia m-a tinut pe banda de urgenta vreo saptamana incat am terminat motorina din frig si ma asteptam sa se strice marfa ce o aveam. Noroc ca mai aduceau unii cate un ceai/apa si ceva sandwish-uri. In Spania mi-au spart parbrizul desi eram cu camionul gol si nu eram de-al lor avand nr de Ro. Chiar ridicasem prelata de la trailer sa se vada ca e gol si ca nu aveam eu nici o treaba cu greva lor. Deageaba… Ideea e ca alea sunt greve adevărate si nu plimbatul cu o hartie in geam. Sa nu ma intelegeti gresit, sunt de partea aia cu discutii la masa tratativelor si nu cu incendieri si blocaje. Dar, in Romania nu e valabila nici una. La tratative e ceva de genul: analizam, verificam si intocmim o comisie iar la pulivara va comunicam nimic. La greva generala n-ai cu cine… daca Lazar (de ex) opreste camioanele, Dacia Mioveni renunta la contractul cu el si altii deabea asteapta. Asa gandesc toti cei mari. Eu cu 3 camioane deageaba ma opresc ca se pisa toti pe rotile mele si plec mai departe. Si uite asa am ajuns sa cumparam asigurarile in rate lunare. In plus, cica unii dintre aia cu sute de camioane, nici nu fac asigurarea pe tipul adevarat de masina, adica camion transport marfa cu mmta de 40to ci au gasit o chichita si le trec ca si un fel de utilaje (am uitat exact ce gen) si platesc doar 4000lei/an. Nu conteaza ca in caz de accident nu valoreaza nimic, cu pretul unei asigurări reale rezolva sau inchide multe guri, important este sa aibe sa prezinte neamtului o hartie verde gen Carte Verde. Asa ca Lazar are un motiv in plus sa nu opreasca roata.

  11. ce prosti. In loc sa protesteze mai bine isi faceau o aplicatie de telefon si deveneau ride sharing.
    UIte nene…aveam un drum pana la austria cu camionu si s-a intamplat ca turbinele astea sa aiba si el. Ce coincidenta

  12. #19

    “Cum ar fi ca timp de o zi, în București, să nu mai circule niciun taxi? Este că ar fi cel mai mare haos posibil?”

    Asta ori e misto ieftin ori tu chiar nu conduci prin bucuresti, sa observi cum cancerul traficului chiar taximetristii il reprezinta. Arata-mi colt de intersectie, trecere de pietoni, statie de autobuze, locuri cu vizibilitate minima, benzi 1 si alte asemenea blocate/ocupate de nesimtitii astia care, daca ii claxonezi se simt lezati in “dreptul” lor de ilegalisti. Asa ca da, ar fi mare haos – dar doar pentru pizdulicele si increzutii care nu au auzit de transport in comun pentru ca le pute.