Salut Arhi,

Îți citesc blogul de mult, nu prea comentez la postări, dar azi am văzut articolul ăsta și am simțit că iau foc:

www.hotnews.ro/stiri-educatie-26810170-primul-rand-suntem-categorii-sociale-diferite-declaratia-unei-profesoare-care-starnit-controverse-trebui-elevii-aiba-aceeasi-intrare-scoli-profesorilor.htm

Am aproape 40 de ani și îmi aduc aminte cum la școala oarecare din București la care am învățat profesorii nu doar că aveau intrarea lor, dar aveau până și scara lor, pe unde elevii nu aveau voie să urce sau să coboare, ca nu cumva aceste entități ce permeează planul nostru astral să fi dat nas în nas cu vreo creatură inferioară, care să-i fi perturbat în timp ce-și strămutau fizicul la etaj.

Sigur că, plod fiind, am încălcat regula scării cu sete, de câte ori am putut, chiar și cu prețul unor rigle la palmă (din alea sub formă de prismă, cei de-o seamă cu mine știu despre ce vorbesc, de te ustura și-n cur când încasai) și al unor perciuni dați peste cap. Dar chiar și atunci simțeam cât de nedreaptă, cât de discriminatorie și aleatorie era o astfel de restricție – d-aia am și simțit nevoia s-o încalc repetat. Nu știu dacă treaba asta se mai aplică și azi la școala respectivă, dar după acest articol am motive să cred că ea există în continuare, bine-mersi.

Observă, te rog, reacția acelei dobitoace, că altfel nu am cum s-o numesc, expusă pe larg aici:

Claudia Osiceanu, profesoară de română la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București este de partea cealaltă a spectrului părerilor. „Este o formă de uzurpare a imaginii cadrului didactic. În primul rând, suntem categorii sociale diferite”, crede profesoara.

Ea face comparație cu o altă instituție vitală în societate, la fel ca școala, spitalul: „Nici la spital, dacă mergem, nu dăm nas în nas cu doctorul pe scară. Au intrări separate medicii și pacienții”.

„Un cadru didactic, chiar și în societatea contemporană în care este afectată imaginea profesorului, rămâne un mentor, un formator de destine. Și ca să pot să fac lucrul acesta corect, îmi trebuie o stare, îmi trebuie un statut, un loc în instituție. Haideți atunci să le deschidem și cancelaria. Să intre și în cancelarie”, încheie Claudia Osiceanu.

Vorbim despre cineva care predă limba română, dar a cărei gândire se desfășoară în anacolut. Ideile ei încep cu „în primul rând” și se suspendă ulterior, pentru că nu există un al doilea rând. Am auzit nenumărați interlopi pe TikTok folosind construcții de genul „în primul rând tu n-ai cum să ajungi la valoarea mea”, după care atât fraza, cât și ideea se termină simultan și în întregime, fără vreo continuare logică, cerută dealtfel de către sintagma de deschidere.

Mai apoi, respectiva ne spune ce-o doare pe ea de fapt: frecarea coatelor de creaturi inferioare îi pângărește aura, îi știrbește poziția în societate, îi uzurpă calitățile oficiale, O SCOATE DIN STARE. Cum ar putea o ființă superioară, transcedentală, să respire același aer cu niște limbrici ordinari în momentul în care intră în clădirea unde-și are locul de muncă??? Chiar nu se gândește nimeni la treaba asta? Chiar au ajuns căcații ăștia cu ochi din Consiliul Național al Elevilor să ceară ceva absolut normal și de bun simț? Unde mama dracului o să ajungă țara asta în acest ritm? (emoticon cu zgâriat pe față)

Am uitat să menționez că la Universitatea din București, aia din centrul centrului, există un lift al profesorilor, pentru c-așa vrea pula lor, într-o clădire cu niște scări în spirală destul de nenorocite. Acest lift este securizat până la Dumnezeu și-napoi, să nu carecumva să pătrundă în alcovul intim al acestor arieni ai minții picior de student păduchios, o realitate certificată prin numeroase inscripții bolduite cu roșu pe coli A4 lipite insistent pe uși – semn că, pesemne „stăpâne, fraierul o tot încearcă”. Se face totul ca nu cumva aceste gunoaie de studenți să violeze teritorial ceea ce este rezervat exclusiv castei Brahmanilor academici.

Revenind la articolul prezentat, ne mai spune că nici la spital nu intră medicii pe aceeași ușă cu pacienții. Păi cum mama dracului să intre, când e vorba despre un spital? Cum ar putea medicii să presteze zi de zi în siguranță actul medical, atât față de ei înșiși, cât și față de ceilalți pacienți internați, dacă ar fi expuși constant la bacterii și virusuri aduse de afară? În spital până și lenjeria curată și cea murdară călătoresc cu lifturi diferite!

Însă nu o bănuiesc pe cretină c-ar fi știut de acest fapt. Este cât se poate de clar că, în mintea ei, separația se produce pe criterii de putere, de autoritate. Medicul nu trebuie să-ți fie un partener în actul medical, nici profesorul un partener în actul educațional. Nu!, ei sunt acolo ca să dea cu pumnul în masă și tu s-asculți ca un prost, cu capul plecat, c-așa a fost lăsat de când lumea și pământul. „Please sir, can I have some more?” trebuie să fie laitmotivul actului educațional. Și ferească duhul să te imaginezi vreodată pe același piedestal cu acești monștri sacri, sau să-i scoți din stare, că uite ce se-ntâmplă!

Dacă ți se pare că e ceva de publicat, editează cum crezi de cuviință. Numai bine,

T

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.