După scandalul din weekend cu ING, mulți au rămas cu impresia că eu am o problemă cu ING, bazat și pe alte articole.
GREȘIT.
ING este banca mea favorită. La ING am toate conturile, și eu, și familia mea. La ING am inclusiv conturile de firmă și sunt foarte, foarte mulțumit de servicii și comisioane (cât timp nu iau contact cu vreo casieriță, să fie clar)
Am scris asta ca să fim lămuriți, că nu e vorba de hating, trolling sau alte interese. Banca mea favorită a dat cu mucii în fasole.
Cam atât.
NOU
Am crezut la inceput ca e o reclama mascata la CEC.
NOU
CEC? Doamne apără şi păzeşte de aşa ceva.
La ING se mai întâmplă să nu poţi accesa banii tăi, una alta, dar la CEC rămâi efectiv fără ei de tot, o dată la ceva vreme mai rămân câţiva ghinionişti fără bani, furaţi de casieriţe.
Calculatorul mai dă o eroare, ceva, dar casieriţele se pare că te pot fura bine de tot…
NOU
La CEC au socrii conturi pe care incaseaza pensiile. Acum ~ 3 luni au fost inutilizabile toate bancomatele din București un weekend întreg.
NOU
Ei, se mai intampla la sate unde casieritele sunt taranci locale care au orizontul pana la cireada de vaci de langa.
NOU
Bre, de fapt cu mucii cred ca au dat ibmul. Ingu doar s-a bucurat de muci
NOU
Acceptam mai usor ideea unui atac cibernetic decat versiunea oficiala cu gaz-ul de fixativ.
Cum sa mai ai incredere in banca daca emana atata amatorism?
E inca o dovada ca daca-n week-end se-ntampla ceva nasol, astia n-au resursele umane desemnate sa le rezolve, ori asta este deja politica firmei.
Increderea unei banci se castiga greu si se pierde la fel de usor cum au abordat problema comunicarii cu clientii.
NOU
Amatorism putin spus. Trebuie sa fii imbecil sa programezi o simulare de incendiu (sau orice fel de simulare) fix in week-end cand lumea merge in vacanta sau la cumparaturi, si esti si in curu’ gol, fara suport tehnic. Cred ca ceva timp (cel putin o ora-doua) le-o trebuit numa’ sa-i adune pe cei de la tehnic/back-up, care evident erau imprastiati care pe unde.
Daca vrei sa faci simulari draga ING (insert_any_other), fa-l in pula mea noaptea de la ora 1 pana la ora 4 dimineata, cu tot staful tehnic de garda, iar a doua zi le dai liber sa doarma pana la 12, cand ai activitate spre zero.
Si un copil de gradinita v-ar recomanda acest palier orar, ca cel mai “safe” dupa numarul redus de tranzactii. Numai pe cretinii de la ING nu i-o dus capu’!
Facem simularea aia de incendiu, ca treber sa o bifam pe lista de proceduri?
O facem, ce pula poate sa mearga prost!
NOU
Poate vroiau sa zica gaz sarin …. S-ar mai explica atunci.
NOU
Și a mea
NOU
Pe principiul a nu tine toate ouale in acelasi cos mi se pare ca e mai bine sa nu ai toate conturile din familie la aceiasi banca.
NOU
Parca nu erai multumit cel putin de comisionul pe o plata facuta dintr-un cont extern. Nu se aplica asta si la retrageri din paypal? Si eu folosesc ING dar o sa incep sa caut alternative (exclus BCR sau BRD).
NOU
Ba ce plm! Iar a picat ING!
Nu ma pot loga in Homebank….la bancomat nu am incercat..
NOU
Ora boss ,că văd că ING e obsedat cu exercițiile anti-incendiu
NOU
se pare ca merge acum….ori fi restartat serverul cine stie… 🙂
NOU
Da! ING a dat cu mucii in fasole, chiar daca eu personal am facut plati cu cardul vineri si sambata, am inteles ca foarte multe persoane au avut de suferit, ceea ce e nasol.
Insa, sa-mi spuna cineva care banca a cerut dinadins sa isi ceara scuze pe mail si sa spuna ca va suporta toate costurile ce tin de comisioane pentru cei care au fost nevoiti sa retraga bani de la bancomatele altor banci. Faceti un exercitiu de imaginatie si inlocuiti ING cu BCR, BRD sau orice alta banca de trista amintire.
Eu am trecut printr-o situatie neplacuta la un hotel, unde cand m-am cazat am dat cardul de credit pentru inregistrare si apoi mai pe seara am zis sa platesc pentru ca aveam nevoie de factura sa o trimit in contabilitate. Peste cateva zile am constatat ca desteptii de la receptie cand mi-au intregistrat cardul au si cerut efectuarea platii, fara sa-mi spuna asta si fara ca eu sa dau vreun PIN sau ceva. Pe undeva e si greseala mea, dar ma asteptam ca atunci cand am cerut sa fac plata sa mi se spuna ca deja s-au retinut banii.
Am sunat in ING la ora 23, ora Romaniei si m-au rugat frumos sa cer de la hotel un e-mail pentru confirmare pe care sa-l trimit lor si, atentie, sa ii sun dupa ora 24 pentru ca intre orele 23 si 24 au niste proceduri bancare si nu pot efectua alte modificari. Am sunat dupa ora 24 si in cateva minute aveam suma de bani deblocata si vorbim de aproape 2000 euro. La fel, nici nu vreau sa imi imaginez ce se intampla daca sunam la BRD, care imi spuneau ca trebuie sa vin la ei la sediu sa depun o cerere si pentru care primesc un raspuns peste o luna.
ING este una din putinele banci care face un minim de efort pentru a-si respecta clientii, iar asta conteaza cel mai mult intr-o relatie comerciala.
NOU
Eu nu pot pricepe cum comercianții, mai ales cei mari și cu mărfuri/servicii ce nu se mai pot restitui (restaurante, benzinarii) , accepta să integreze sisteme de plată cu cu cardul ce nu pot funcționa și offline.
Ce fac eu patron de restaurant dacă a mâncat clientul și apoi în baza anunțului cu acceptarea de card vrea să plătească pe bază de card? Ce fac eu benzinar daca stiu de problemă, intreb toți clienții înainte de a alimenta dacă au card la ING?
Noi, consumatorii, ar trebui să cerem Asociaţiei procesatorilor de carduri sa asigure cumva procesare offline, de vreme ce vreo 60 de ani asta a fost regula. Cine suportă riscul de neplatii e altceva.
Dacă se întâmpla asta in US a doua zi aveau mii de procese numai pe daune morale pe temerea creata clientului.
NOU
@THEO Bogdan. Nu se poate lucra offline pentru un motiv simplu: oricine ar putea plati cu bani pe care nu-i are. Sumele merg direct in decontare, iar tu, cel care ai platit, vei avea un mic credit la banca, datorat unei plati offline facuta dintr-un cont unde nu aveai suficient numerar. Situatii de genul asta se intampla si acum, insa ele sunt accidentale. Imagineaza-ti ce s-ar intampla daca o banca ar generaliza modul asta de lucru. Probabil nu i-ar lua mai mult de 1 saptamana sa aiba probleme de lichiditate.
NOU
Nu spuneam sa se lucreze offline tot timpul ci doar la incidente si eventual sa suporte riscul de neplata cel ce a generat incidentul.
In SUA și acum o mare parte din plăti se fac offline.
Nu e greu un imprinter pt emboasate sau un sistem de copiere ultrasecurizata a datelor strict necesare pt tranzacție pt debit.(se folosesc in alte țări)
Ideea e ca ei nu vor face de bună voie de teama litigiilor pe plati dar IMHO trebuie obligati de BNR. Pentru ca la întrebările practice din primul comment e f greu de răspuns.
NOU
Eh … technic vorbind, a dat cu inergen-u’ in HDD-uri 🙂
NOU
motherboard.vice.com/read/a-loud-sound-just-shut-down-a-banks-data-center-for-10-hours
🙂 Hai sa nu-i mai blamam