Se dă un Ford Ranger diesel cu 0km la bord. În 6 luni de zile și 14.000km i s-au ars bujiile de două ori. Și nu una. Toate. A doua oară mașina n-a mai pornit deloc, spre bucuria proprietarului. Și partea care îl scoate pe proprietar din minți e următoarea: dacă până la vânzăre toți de la Casa Auto erau numai lapte și miere, acum toți sunt ocupați, nu mai răspund la telefoane, ridică din umeri și se coiesc să admită că mașina are o problemă și trebuie înlocuită cu totul.

Se dă un VW Golf benzinar, cu probleme la aprindere și un service de marcă vai de mama lui. Motorul pur și simplu scade în turație din senin. S-au înlocuit bujii, s-au schimbat alte piese, 2.000€ îngropați în ea, nimic, la fel face. Proprietarul e pur și simplu disperat și îi vine să îi dea foc.

Găsiți similitudinile.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    nu inteleg, de ce nu fac plangere la anpc si mai apoi sa-i cheme in instanta?

    • #2

      Pentru ca e mai usor sa te plangi pe blog.

    • #3

      Am facut eu plangere si aici sunt mai multe chestii de discutat.
      1. daca e pe firma, problema nu mai intra sub incidenta ANPC;
      2. din cauza pct 1. trebuie stai si sa te gandesti bine daca merita sa mergi in instanta si pentru ce suma – adica daca merita sa stai luni/ani de zile pana iti recuperezi banii;
      3. in instanta trebuie sa platesti expertiza – asta poate costa de la minim 1 mie de lei pana la 10 mii de lei – nu e nimic batut in cuie;
      4. orice problema are o rezolvare – am in familie masina la care s-au schimbat injectoarele de 3 ori – no joke – era toata instalatia plina de reziduuri;
      5. am masina tinuta in service din octombrie fara sa se gaseasca problema – pana la urma s-a rezolvat ;
      6. ca persoana fizica, opc iti va spune mai intai sa te adresezi service-ului sa rezolvi – te duci cu petitia la ei – astepti 30 de zile raspuns (sau poate ai noroc) apoi te duci inapoi la opc – opc ii va contacta din nou si vei mai astepta 30 de zile (sau poate ai noroc) – service-ul o sa faca tot posibilul sa iti spuna ca “da, noi am schimbat piese in valoare de 2000 eur pentru ca si acele piese cauzau probleme si mai departe cititi contractul de service…”;
      7. ultima data cand am fost in service mi-am bagat pl in neamurile lor si n-am rezolvat nimic – trebuie sa te tii de capul lor si se rezolva – nu e inginerie nucleara dar tineti minte o chestie: in toate reprezentantele din RO se face doar revizia – problemele complexe de mecanica nu se rezolva acolo – in reprezentante a ramas pulimea, mecanicii buni si-au facut service-uri proprii;

    • #4

      Inca o chestie – ultima data (decembrie) cand am fost in reprezentanta, pentru o problema la pompa de inalta presiune, mi-au propus sa desfaca cutia. Evident ca atunci nu stiam ca pb e la pompa, dar sa mor daca n-am crezut ca sunt la camera ascunsa pentru ca era evident ca nu era o pb la cutie – vorbeam cu un sef de service nu cu un baiat de pe strada. Nu mai merg in reprezentanta (si n-am fost in una singura) cu pb serioase in veci.

    • #5

      Plangere direct la producator.
      Caz real: mers in service, semnalizat ca sunt probleme, trecute in fisa si nerezolvata problema in final.
      In final se ajunge la motor calat. Se face scrisoare la producator si soseste motor nou.
      O fi contat ca era o Toyota ? :):) (Corolla)

    • S-a specificat undeva ca masinile sunt pe persoana fizica. Daca proprietarul e persoana juridica doar in instanta poate rezolva ceva.

  2. #7

    Ti-ai pierdut parola de la blog? :))

    • #8

      true, nu e scris de mine:))) asta e, maestria nu poate fi copiata:P

    • #9

      Ce cauta sa scrie zozonel despre masini si aici?

      El scrie numai despre lucruri la care nu se pricepe: masini, camere foto, bricolaj!

  3. #10

    Fortul ranger are motor de 998 cmc sau de 1199? 🙂

  4. Dragnea ?

  5. #13

    Romania

  6. #14

    Sub capacul de la delcou te-ai uitat?

  7. #15

    2 propietari disparati :))

  8. O fi ambele ,, productie speciala”….Fabricat pentru Romania. Cel putin prima masina merita returnata, mai toate masinile care incep cu stangul..merg asa toata ,, viata ” lor.

  9. #17

    “Cu un ciocan si un cui se rezolva” Vali Petcu-bricoleur profesionist

  10. #19

    Pe astia de la reprezentanta ii intereseaza doar sa vanda. Cu garantiile e mai greu. Nu ii intereseaza clientii pe termen lung. La nevoie baga niste discounturi si asigura targetul de vanzari. Politicienii doresc sa fure cat mai mult si fara frica. Nu ii intereseaza votantii pe termen lung. La nevoie dau niste pomeni si isi asigura votul. Gasiti similitudinile.
    Raspuns: oamenii sunt usor de manipulat.

    • garantia e platita de producator, reprezentanta face munca si factura e platita de producator.

  11. #21

    Au acelasi propietar?

  12. Referitor la golf… A vericat acceleratia sa nu aibe probleme? ECU ceva? Din ce spui pare a fi o problema electrica/soft.

  13. OFF (cu scuzele de rigoare): madam mi­nistresa de la interne caută “formatorii de opinie care au chemat populația la mitingul din piața victoriei”.

  14. #25

    Sper ca intelegeti faptul ca toti producatorii auto fac masini din componente de la furnizori. Furnizori care, in ultima vreme, datorita pretului fortei de munca, s-au dezvoltat in tari emergente si bananiere.
    Fara nicio aluzie, dar in Romania se produc componente pentru foarte multi producatori de renume.
    V-ati dat seama acum de ce, majoritatea masinilor produse astazi nu mai sunt dpdv fiabilitate ca cele produse odinioară?
    Cumperi Mercedes si iti pică turbina. E normal sa spui “Mercedes sucks”, dar practic ceea ce a cazut nu prea are legatura cu Mercedes decat in caietele de sarcini si avizele de montabilitate.

    • #26

      Sper ca intelegi si tu ca nivelul de complexitate al unei masini “produse odinioara” era muult mai redus decat al uneia din ziua de azi. O masina din aia fiabila de pe vremuri nu ar trece azi de niciun test de poluare facut corect. Ca sa nu mai vorbim de cele nspe mii de dotari optionale care complica masinile moderne si mai mult.

    • #27

      Sunt cu serviciul relativ inrudit cu furnizorii de piese auto si VA ASIGUR ca piesele fabricate la noi respecta si chiar depasesc cerintele clientului. Singurul vinovat de belele care urmeaza este proiectantul/fabricantul care voit (sau nu dar mai corect este da) subdimensioneaza anumite chesti…ptr continuitate la buzunarul clientului. Exista tehnologia de a fabrica o piesa oricat de “complicata” care sa -si pastreze propietatile zeci de ani dar contractele sunt clare in ciuda memoriilor interne ale inginerilor: “faceti cum e in proiect sau luam de la la chineji!” Asa se pune problema in relatia brand auto to fabricant roman (si nu numai) iar daca fabrica aprtine acelui brand auto nici nu se mai discuta aceasta chestiune direct clic dreapta delete daten…

    • #28

      …si asa marele brand auto impusca doi epuri: ceva bani in plus de la client iar daca cotcodaceste da vina pe romani, e otzi dom’le au furat bilele de rulment sa le bage pe pla….iar fabricantul roman are stipulat clar in contract ca orice reclamatie va fi redirectionata spre sediiul central, adica nu are voie sa zica adevaraul. De aceea pe acceasi poarta ies ax came din crom perfect echilibrat si ax came din fonta vopsita “efect crom” care se ciobesc daca se scapa uleiul neschimbat cateva mii de km.

    • #29

      @kkmk: hai sa fim seriosi. e notoriu faptul ca turbinele, mai ales alea de mercedes (numai vw isi permite luxul de a lua garrett) sunt facut de niste stirbi schiopi din mehedinti sau alba, care pilesc in antimoniu cu niste raspele tocite, de ies masinile alea asa de nasol… ca sa nu mai zic ca acolo, in fabrica, curentul electric nu are unghiul dintre faze fix 180 de grade si, ca atare, puterea reactiva e mult mai mica decat cea aparenta. oricum, stie si baxt.

  15. #30

    Amandoua au motoare VW …

    0
  16. #31

    PSD e o masina stricata si ‘as we speak’ e in reparatie (parca au sedinta, nu?).

    Intre timp pesedeul da si rateuri, de ex o pesedizda:

    “Care este munca voastra si cu ce cotizati voi la stat? Putorilor! Practic Romania nu este de acord ca atunci cand furi sa fii gratiat si sa poti returna banii. Tare destepti sunteti, sclipitorilor!”

  17. #32

    Megane 2: pompa parbriz, motor stergatoare, inchidrea din buton usa (keyless), macara geam, martor airbag scaun, incalzire oglinda dreapta, imi vine sa plang atunci cand se arde un bec din faruri, nu se aprinde bordul daca pornesc motorul noaptea cu farurile pe AUTO etc.. :)) . Dar macar motorul e nemuritor si consuma putin.

  18. #33

    Daca proprietarul Ranger-ului e persoana fizica, parca stiam ca are dreptul legal de a cere inlocuirea unui produs care in perioada de garantie se strica de trei ori (asa stiu, rog corectati daca gresesc). Asa ca probabil va trebui sa mai astepte un set de bujii arse ca sa poata schimba produsul.

    De Golf nu spui daca e luat de nou, ca Rangerul. Similitudinea ar fi ca la ambele s-au schimbat bujiile 🙂

    Nu stiu altii cum sunt, dar eu am intrat o data pe programul Ford care-ti identifica masina dupa VIN si este pe undeva pe acolo un camp numit “Teritoriu”. La unele scrie D, la altele nu. Oare proprietarul de Ranger ce gaseste in respectivul camp? www.etis.ford.com/home.do Din meniul de sus click pe Vehicul, apoi ar trebui sa apara locul unde-ti bagi… VIN-ul/seria de sasiu. Eu am banuiala ca D vine de la Germania, adica produs in si/sau pentru nemti. Chiar sunt curios, mai apar si alte litere pe acolo? Un RO ar fi edificator, zic eu. Si ar duce mai departe mitul urban cu cele doua benzi de productie, una pentru vest si una pentru saracii din est.

  19. #37

    Ce naiba e cu poza?

  20. #38

    Fordul Ranger e atat de rar in Ro (deci se vand atat de putine exemplare noi) incat sa inlocuiasca masina complet e o catastrofa pentru dealerul respectiv.
    Pe de alta parte Golful e cea mai buna masina facuta vreodata dupa Passat, asta orice roman (si in general est european) stie. Masina se vinde singura, nu poti sa-i faci reclama negativa in niciun fel. Pe aia de la reprezentantele VW ii doare in cot ca ramai cu masina in drum, are balta fraieri.

    • #39

      Ranger asta nou nu e chiar asa rar mai ales prin c-ta, au luat gramada firmele de eoliene, arata bine l-au americanizat frumos pacat ca e petarda daca e adevarat ce ziceti , m-ar fi coafat unul sa schimb tigaia de 2007 L200 care a inceput sa fac figurine …diminetaza la intrarea in CT, de fapt la iesirea spre nord>Ovidiu>Tariverde zici ca esti pe vream lu’ ceasca: numai doua modele de masini si doar doua culori: L200 grii si Rangere albe.

    • alex: tu de gloriile anilor ’80: Mercedes Cobra, Ford Granada si Volvo 240 n-ai auzit, se pare. Passatul la ora aia era un fel de dacie dar cu motor de 1600 care se vindea in masa doar fiindca consuma sub 10 litri in oras. Am avut o “stiuca” de Passat (versiunea cu doua usi) cu bord din tabla. In loc de minere (cotiere) pe interiorul usilor avea o curea indoita in doua (ca alea de care te tii in tramvai). Probabil niciodata nu o sa-mi iau Passat, doar din cauza ca-mi aduc aminte de bordul ala vopsit galben…

  21. #41

    Ranger 2012,cutie de viteze cazuta de 2 ori in 30k km.Cu toate aste jur ca nu pot sa arunc cu noroi in acesta masina.Motor,tinuta de drum si off-road cu mult peste Hilux,Amarok sau Navarra.

  22. #42

    Opel Corsa E 1.4 benzina: far stanga schimbat cu totul (3200 km) dupa mult tam-tam fiindca suportul DE PLASTIC in care e fixat becul + conectorul electric s-a sfaramat; schimbat amortizor dreapta spate (6000 km), suruburi destranse in bord astfel ca intre 3000 – 3200 RPM vibra bordul de parca aveam tractor (6200 km). Mi-e groaza ce poate sa se mai strice. Am vrut masina noua, na masina noua… Never again Opel … Macar reprezentantele unguresti nu m-au trimis la plimbare ca “asa fac toate” desigur exceptand schimbul farului cand le-am spus ca imi caut avocat si ne vedem la tribunal daca nu schimba farul. Aici Opel a refuzat initial sa onoreze garantia chiar daca dealer-ul a certificat ca farul nu a fost zgariat/lovit si becul e cel original din fabrica.

  23. #43

    un fapt haios.

    fordul e diesel.
    volkswagenul e benzinar… de ce nu otto?

  24. #45

    Pt. Golf. N.am citit toate comentariile, scuze de repetir. Se schimba filtrul de benzina si obligatoriu se scot furtunele de tur si retur benzina din clapet si se sufla cu un compresor.