pomana-electorala

După proiectul de lege care vrea să scoată taxa auto, acum mai vine o pomană electorală.

Mai multi senatori PSD au depus un proiect de lege care prevede cresterea vitezei limia in localitati la 70 km/h pentru motociclete si masini si la 60 km/h pentru celelalte categorii de autovehicule, urmarindu-se “fluidizarea traficului” si astfel reducerea oboselii soferilor.

Acum, sincer să fiu, este nevoie de creșterea limitei acestea cretine, care nu are niciun sens. Pentru că nimeni prin oraș nu merge cu 50, limita actuală, pentru că în primul rând nu ai unde și în al doilea, majoritatea masinilor de azi merg cu 50 în viteza a 2 a. Tehnica, nivelul de siguranță al anvelopelor, totul a crescut față de ultimii 50 de ani, când s-a decis că asta ar fi o limită decentă de mers în orașe.

Și da, autoritățile au libertatea de a limita viteza, în zonele unde este necesar.

Vedem.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pai da, dar marirea vitezei de circulatie nu e pe agenda niciunui primar. Pai cine ar fi nebun sa isi ia lumea in cap in caz ca acolo ar avea loc un accident? Iti dai seama, toata lumea ar arata cu degetul spre primar. Aici ar trebui sa fie cei de la “centru”, care sa decida de la caz la caz acolo unde se poate si unde nu.

    • #2

      Sa isi puna lumea in cap, nu sa isi ia lumea in cap.
      Caci da, toate limitarile se stabilesc de la Bucuresti, dă la centru, se jtie. Nu de catre administratorul drumului, event cu avizul Politiei Rutiere.

    • #3

      Limitele generale se dau de la centru.
      Pt motive temeinice, administratorul drumului poate mari sau micsora limita de viteza stabilita ” de la centru”.

    • #4

      Exact cum zice Stefan, limitele de viteza sunt stabilite de administratorul de drum impreuna cu Pol Rutiera. Ia ghici cine e administratorul DN-urilor?

  2. Mai multe accidente și mai puține amenzi pt viteză. Asta pentru că n-o să dispară genul de oameni care ies de pe drum secundar pe drum cu 3 benzi și se bagă direct pe aia din mijloc, singura pe care e vreo mașină în acel moment (intenționat pe banda 2 ca să lase loc ălora care ies de pe drum secundar), și nu oricând, ci fix când ești suficient de aproape ca să te facă să frânezi. 🙂 Trebuie să fie și șoferi pentru schimbările astea.

    • #6

      Pe de alta parte mai multi soferi care inainte mergeau cu 80-90kmh acum vor merge cu 70 (60 + 10, cat e acceptabil), scazand sansele sa faca un accident.

    • Sigur că da. Vor merge mai încet pentru că nu mai riscă nici măcar amenda, asta deși își asumau riscurile. Aș zice că vor merge cu 60 + cât să nu le ia carnetul în caz de ceva.

  3. #8

    Votati PSD. Ce-i m-ai buni uameni. Traiasca Iliescu. Am auzit ca anul asta au urcat miza de la 2 mici si-o bere la tri mici. O fii adevarat? :)))))

  4. #9

    Boss, as reformula. Pomana e ceva ce primesti.
    Ceea ce face PSD acum e doar vanzarea unor iluzii de pomeni. De acord cu tine, insa tot ce promit astia sunt doar iluzii.
    Le vor face uitate fix in pauza de publicitate inainte de alegeri.

  5. #10

    Da, bun, si in brasov dupa ce s a fluidizat traficul au inceput sa moara cate 2 babute pe fiecare trecere si sens giratoriu.

    Ar trebui marita perioada scolii de soferi la 6 luni si apoi modificarea limitei de viteza

    • #11

      Alea mureau şi înainte, că întai se aruncau pe trecere și abia pe urmă se uitau în jur. Că doar se știe, când ai pășit pe trecere cresc ziduri în jurul tău.

    • #12

      Ursule, vezi ca te cauta aia din articolul precedent.

    • #13

      Asta e scoala de soferi. La noi (si nu numai) doar inveti sa te tii de volan.

  6. #14

    Plm, că tot veni vorba, poate le dă în minte să propună si câteva ore de educație rutieră prin școli și licee. Că e jale când vezi zmeii cum sar pe trecere sau cum croșetează cu bicicletele ba trotuatul, ba strada.

  7. Eu sunt de acord cu zoso la asta. Bine, ce se poate face in brasov nu merge pest tot, asa ca o lege nationala pentru 70kmh ar fi o tampenie. Dar sunt localitati unde ar fi de folos, dar ca sa citez din linkul de mai jos:

    “La final totul se reduce la același lucru: câțiva idioți strică petrecerea pentru toată lumea.”

    www.zoso.ro/de-ce-sunt-att-de-multe-accidente-pe-trecerile-de-pietoni-la-brasov/

  8. #17

    Eu tot cu 60-70 merg si acuma. Ar fi util sa elimine amenzile daca mergi pana in 70, dar sa ramana la fel daca mergi peste 70. Nu daca ai 71 sa iei avertisment, atunci lumea o sa bage 80-90.

  9. #18

    Traficul nu se fluidizeaza cu viteza mai mare. La noi si asa se merge peste 70(pe unde se mai poate), daca le dai voie mai mult, or sa se duca repede la 80.
    In Germania, in localitati e 40, iar in centrul lor e limita la 30. Nimeni nu se gandeste sa mearga mai tare, nimeni nu te claxoneaza din spate, daca chiar mergi cu 30 si nimeni nu se plange, desi aia chiar au masini. Limitarea vitezei in localitati nu e nu numai in scopul reducerii accidentelor, ci si in scopul reducerii decibelilor.
    La noi, imbecilii astia de la parlament, VOR EI sa mearga mai tare, nu o fac pentru ceilalti soferi.

    • in Germania, ai autostrazi, ai centuri. iesi din oras si o arzi cu cat poate masina.

      in Romania faci 3-4 ore pana la Brasov (aprox 200 km). politistii stau in boscheti ca sa te amendeze daca ai 65-70 km/h in localitate….

      un moped merge acum cu 60 km/h… 🙂

    • #20

      Chiar daca ai centuri si autostrazi nici in Germania nu o arzi peste tot cat poate masina.
      Si apoi indiferent de aceast “mic” detaliu – existenta infrastructurii – decibelii in localitate raman. Limitele sunt facut pentru a descuraja traficul cu masini personale si a te indemna spre transport public.
      De aceea (si tinand cont de experienta Brasovului) as spune ca acest proiect de lege este o prostie.
      De-as fi fost PSD as fi votat pentru protexctia vietii si dublarea (cel putin) a amenzilor (cu asta iau o gramada de minusuri) si o educare “tehnocrata” a politiei in a impune litera legii.
      Vreti autostrazi?! cascati ochii la vot!!!
      PS stau in Brasov si mi-e dor de limitele acelea mai largi, insa nu in detrimentul vietii. Atat timp cat suntem inconstienti si necivilizati nu meritam mai mult.

  10. #21

    asta cu cresterea limitei de viteza e o aiureala. nu are cum sa fie o idee buna si mai ales la noi unde nu limita e problema si nu a fost niciodata.

  11. #22

    Şi aia care mor calcati de maşini in oraş să aibe dreptul să voteze la doua secţii diferite Aşa ar fi corect.

  12. #23

    Disclaimer: sunt vitezoman inrait (beat this – 2ookm/h pe sosea cu o banda pe sens de langa Bucuresti, e drept, in afara localitatilor). Tocmai ce-am mai facut ieri un drum cu viteza medie de 160km/h (plecare/oprire). Nu zic asta ca sa ma laud, ci doar ca sa subliniez ca desi eu merg repede cu masina, sunt oarecum impotriva maririi nejustificate a vitezei – mai ales in orase.

    Asa:
    1. Limita aia de viteza este peste tot in Europa. In orice sat unde nu e o sosea expres (2 benzi pe sens), limita de viteza e 50. E drept ca in functie de context, nu e batuta in cuie ca-n RO si nici nu sta radarul in spatele semnului de intrare in localitate ca sa te vada cum treci pe langa semn cu 55km/h. Deci, daca unii mai destepti si mai educati decat noi au decis asta, de ce sa fim noi motul de pe cacat si sa decidem altceva?

    2. Limita aia de viteza e pusa in functie de calitatea medie a parcului auto. Nu toate masinile au capacitatea de a merge cu 50 in viteza a 2-a. Din genul de masina moderna care nu e in stare de chestia asta, ti-as da ca exemplu o ascutitoare pe roti (aka BMW X1 cu motor de 1.1 in 3 cilindri);

    3. Limita aia de viteza e pusa si in functie de timpul mediu de reactie al soferilor. In timp ce un Mika Hakkinen ar putea opri o masina de la 200km/h la 0 in 20m cu conditia sa fie centuri suficient de puternice sa te tina (pun intended!), ala batranu’ al meu care are o masina de 150CP cu motor de 2.2 n-ar fi in stare de asa ceva decat cu ajutorul unui pom.

    4. Nu toate drumurile sunt semnalizate cum trebuie. Stiu 2 persoane care-au intrat cu masina pe camp din cauza ca (sustin ele) nu au vazut semnul de viraj la timp. Mie, personal, mi se pare aiurea motivul asta. Dar cand castigi proces pe tema asta, te pune pe ganduri.

    Zic si eu.

    • #24

      Limita aia de 50 la ora e ca ai 80% sanse sa supravietuiesti daca te ia unul pe capota pieton fiind. La 60 kmph ai 80% sanse sa mori.

      Iar despre lege, ai dracu politicieni is in stare de orice ca sa nu faca centuri ocolitoare si autostrazi/drumuri expres!

    • #25

      Mika Hakkinen soferul si Usain Bolt pietonul pe trecere – visul umed al romanului.

    • Ca bine zice ecstrim: sa faca centura pe care sa ai voie cu 100 si in localitate merg bucuros cu 50 la ora. Ca la traficul de acuma fara centuri ocolitoare degeaba ridici limita la 70 la ora ca tot cu 10 km la ora mergi in medie.

    • #27

      Deci îți place să mergi dincolo de limita pierderii permisului de repede, dar ești împotriva creșterii limitei de viteză.
      Fie îți place să incalci legea, adică ești antisocial (ASPD), sau posibil sociopat, fie vrei doar ceilalți să respecte legea în timp ce tu o incalci, ceea ce te face ipocrit.
      Hai, spune-mi cum nu era vorba despre în localitate și cum în localitate reduci tu de la 200 la 50 ca Mikka Hakkinen și așa scoți media aia de 160.

  13. #28

    Off-topic, nu știu dacă ţi-a mai zis cineva: posturile cu comentariile oprite nu se văd pe prima pagină.

  14. #30

    Inca odata opozitia PSD ista va incropi un partid pe genunchi in ultimele zile inainte de alegeri, iar noi va trebui sa ne asumam riscul si sa punem stampila acolo doar ca sa nu iasa PSD-ul . Anti PSD, ok, dar cu fiasco-ul de la ultimele alegeri prezidentiale si cu dominatia PSD-ista ce acum domina primariile capitalei, ma intreb daca nu cumva multi oameni au ajuns la o idee de genul ” e si daca votez PSD ce ? Am votat opozitia de fiecare data si bine tot nu ne este . ” Cum ai putea sa-i contrazici pe cei ce gandesc asa ? Ca devine din ce in ce mai greu .

  15. #31

    După proiectul de lege care vrea să scoată taxa auto, acum mai ….
    Cred ca m-au depasit evenimentele dar parca taxa auto a fost contestata pe la bruxelles si parca erau obligati oricum s-o anuleze chiar si pe cea in ultima varianta cu timbru de mediu sau nu?

  16. #33

    Limita de viteza in orase e buna, fiindca ca daca are loc un accident efectele lui sunt mai mici daca vitezele celor implicati sunt mai mici.
    Plus ca asta cu fluidizarea cade. Cei care sunt soferi intuiesc cat trebuie sa astepti sa intri de pe o strada secundara cand pe strada principala se circula cu 80 la ora. Practic cand iti intra in raza vizuala deja nu te mai poti incadra ca il obligi sa franeze. Si astfel se creeaza ambuteliaje pe strazile secundare.
    Ce s-ar putea face e cresterea limitelor de viteza in comunele si satele de pe drumurile europene. Acolo da. Sa nu mai faci 14 ore de la Timisoare la Constanta.

  17. #34

    Eu la 50 bag a 4-a

  18. #35

    Treaba cu limita de 50 nu tine doar de tehnica ci si de timpul de reactie. Desi pare o viteza mica, daca pui o frână bruscă la 50km/h nu te opresti chiar instant! Din punctul meu de vedere as cauta alte solutii de fluidizare ale traficului, ca degeaba e limita de 70 intr-o zona in care se circulă bară la bară la orele de vârf (de exemplu șoseaua Fundeni)

  19. Asta e, trebe sa faci pomeni, gratare cand e vb de un rahat ca PSD. Ca doar n-o sa vina lumea de buna voie.
    Iar cu treaba de 70km/h, dupa ce PSD castiga alegerile au sa vina imbecili ca Ponta/Dragnea/Sova cu ideea: la ce ne trebe autostrazi, tovarasi, daca si-asa putem merge cu peste 70 peste tot?

  20. #37

    Onorabil Cetin, A lister si formator de opinie, cetatean model….

    De 3 zile sistemul national de sanatate cu cardul e cazut mort! Arata ca iti pasa si voteaza cu-n blog entry, ca si tu esti asigurat in acest sistem, poate se schimba ceva!

    Baga si talica, te rog, un blog entry, sa arati ca iti pasa! E vorba doar de un sistem livrat la cheie, de aprox. 250 milioane de euro, nefunctional, dar ce mai conteaza….

    • #38

      Pai daca nu au mentenanta de juma de an… La ce ne trebe mentenanta? Ia uitele cum merge calculatoarele singure…

  21. Futere de fain este ca pe vremea Metronomului limita in localitate era de 60 km/h 🙂

  22. #41

    La fel cum voiau sa elimine o taxa ce nu se mai platea, asa vine si anuntul asta cu limita de viteza crescuta. N-au facut niciun soi de verificare inainte.

    Ca idee, unei motociclete ii trebuie o distanta mai mare de franare fata de un autoturism.
    Ce se intampla daca lasi motocicleta sa mearga cu 10km/h mai rapid decat o masina in localitate? Pai, avand in vedere ca franeaza mai lent, risti si mai multe accidente.

    GG PSD! Cu coarnele inainte, as usual.

  23. Timpul mediu de reactie a unui sofer (nu pilot de raliu) este de ~1.5 sec. Timpul acesta se masoara din momentul in care soferul a sesizat pericolul pana in momentul in care a apasat pedala de frana. la 50 km/h masina parcurge ~13 m/s, de aici rezulta ca din momentul in care soferul vede pericolul si pana apasa pedala de frana masina parcuge ~19.5 m. La 70 km/h masina parcurge ~19 m/s, de aici rezulta ca din momentul in care soferul vede pericolul si pana apasa pedala de frana masina parcurge ~28.5 m. Distanta de franare se mareste astfel cu minim 9-10 m, pentru ca pe langa asta se modifica si distanta de franare din cauza vitezei marite. Sunt masini care in viteza 1 ating 50 km/h. Suntem oameni si suntem limitati din punct de vedere “tehnic”. Stiu ca toti sunteti soferi buni, stiu ca voi sunteti prudenti, aveti reflexe bune, dar ganditi-va ca sunt altii care nu sunt ca voi si intr-o zi o ruda de-a voastra iese in calea lui si acei 10m ar putea face diferenta. Da, exista solutii, pasarele, ore de educatie rutiera in scoli/sate si chiar orase, campanii de constientizare a riscului pe care ti-l asumi cand treci prin loc nepermis, pasaje subterane pe sosele nationale si europene si astfel se poate mari limita de viteza. Dar eu zic ca mai intai preventia.

    • #43

      1.5 secunde timp de reactie? Ai pedala de acceleratie in torpedou?

    • #44

      ascunsa?

    • E ardelean…

    • #46

      timp mediu de reactie bai sumaherilor. nu toti sunt ca fuljeru, gen domnul care va duce coletele cu telefoane noi de black friday. ala credeti voi ca reactioneaza instant cand vorberste el asa sprijint de volan ? sau domnisoara care se uita in oglinda doar pentru ajustare de make-up?
      ce ma distreaza e ca lumea pe aici cand e vorba de sofat incepe sa explice cum e cu viteza. nu e mai oameni buni vorba de viteza, e vorba de oameni si atat. alea sunt fiare care fac ce le punem noi sa faca. #zeipesosea

    • Nu-s nici ardelean, nu am am nici pedala in topedou, doar vin din domeniu. Timpul acesta de reactie nu inseamna doar mutatul piciorului de pe acceleratie pe frana, inseamna si timpul de gandire (da, spre surprinderea unora ar trebui sa gandesti in astfel de situatii, accelerezi, franezi, virezi etc.). Stiu ca toti sunteti priceputi, la politica, economie, inginerie, sport, armata, dar faptul ca voi prindeti odata drumul mai liber nu inseamna ca in toate localitatile puteti circula cu 70. Nici parlamentul nu cred ca ar trebui sa poata modifica limita, pentru ca multi nu au competente in domeniul rutier. Poate unii dintre voi stiti, poate unii aflati acu, cand vedeti o trecere de pietoni nesemaforizata trebuie sa reduceti viteza pana la 30 km/h, cati o fac? Mai putin de 20% cred. Mai e un lucru, se spune ca daca depasiti limita cu 9 km/h politistul va poate da maxim avertisment, tot romanul stie asta si in loc de 50, merge cu 59, eu zic ca e destul.

  24. #48

    Tehnica, nivelul de siguranță al anvelopelor, totul a crescut față de ultimii 50 de ani,

    Doar capul oamenilor nu s-a intarit in ultimii 50 de ani.

    E bine cum e acum. Conform legii actuale, limita poate fi deja marita la 70, in zonele in care nu prezinta un pericol exagerat. Se poate deja. Ce vrea PSD acum e praf in ochi.

    • #49

      asta cu viteza in oras e ca aia cu fumatul in baruri. (stiu ca iti polace subiectul sabotoare!)
      masini cu viteza in afara orasului, nu in oras. in oras prioritatea este a transportului public nu a masinilor private. sa vezi cu frumos ridica aia cu racleta pietoni din zonele in care poti sa mergi mai repede

    • #50

      asta cu viteza in oras e ca aia cu fumatul in baruri. (stiu ca iti polace subiectul sabotoare!)

      Ai inteles gresit. Ce-mi place mie e cand un grup de idioti vor sa-i constranga pe alti idioti sa faca/nu faca ceva. “Imi place” cand trepanati urla “nu pot sa intru cu bebelusul in birt din cauza fumului de tigara”. Sau cand cretini nu inteleg ca nu sunt obligati sa intre in baruri/restaurante de fumatori.

      Si stii ce n-ai mai inteles, domnule Ender? N-ai inteles ca eu nu sunt de acord cu mizeria asta propusa de PSD, din 2 motive:
      1 – conform codului rutier actual, limita poate fi ridicata pe anumite sectoare de drum*
      2 – 50 km/h in localitati e absolut ok. La 50 km/h mai sunt ceva sanse de evitat/franat/supravietuire in caz de impact. La 70 km/h nu.

      Asa ca e o promisiune absolut aiurea, menita doar sa stranga voturi de la cocalari tampiti care vor sa-i dea talpa in orase pentru ca dece nu?

      *

      Art. 49. – (1) Limita maxima de viteza în localitati este de 50 km/h.
      (2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A si B, si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul politiei rutiere.

  25. #51

    Va salut de undeva de la tara.
    Soseaua dinspre autostrada intra in sat cu doua benzi pe sens (limita de viteza 90kmph) si se continua destul pana se subtiaza. In zonele cu pietoni & case limita e 30 sau 50 fct de riscurile de accident incident. Sunt zone cu risc scazut unde limita este 60.

    3 accidente cu victime (nimic grav) in primele 9 luni.
    Precizez ca satul are 20k de locuitori si 2000 locuri de parcare pentru turisti (a se citi ca e ceva trafic in zona).

    Asta o fo’ exemplu de ASA DA.

    La categoria ASA NU (aka prostie cu premeditare) io-te rezultanta latirii unui drum si plantarea aiurea a unui giratoriu. Made in Bacau.

    media.giphy.com/media/YA1XuG9TCAOn6/giphy.gif

  26. Cat o costa oare sa fie schimbate indicatoarele noi?:D

  27. #54

    Citesc si ma minunez. Hai sa vedem un pic de istorie:
    In localitati limitele existau de mai demult dar pe vremuri se MAREAU odata cu cresterea capacitatii tehnice a masinilor. Cum ar fi sa fi ramas la 10 km/h (sau 10 mile/h) ? Fun (NOT!)
    In afara localitatilor limitele de viteza NU au fost introduse din grija pentru oameni, ci pentru a economisi carburant cand a fost o criza a petrolului (prin anii 60). Dupa aceea in mod convenabil politicienii au ‘uitat’ sa le inlature (surse de venit din amenzi ?).

    Asa un google rapid pentru exemplificare, un articol din 1910 – reckless driving and “speeding”
    trove.nla.gov.au/newspaper/article/10059259
    Citat: “The car was travelling at a big speed, rushed past the coach … (depasire, in afara localitatii) …..The car was running 15 to 20 miles an hour.”
    UIMITOR !