Mi-am adus aminte, după faza cu Ariel și de chestia cu serialul LOTR, de care voiam să scriu de câteva zile, dar m-am tot luat cu diverse. Despre porcăria cu GoT nici nu are sens, zici că e film făcut de studenții la actorie, le cad ălora perucile în ciorbă când coboară de pe dinozauri, să fim serioși, nu o să văd niciodată chestia aia.

Unii oameni sunt deranjați de îngrozitoarea corectitudine politică, prezentă în ABSOLUT toate scenele și scenariile din filme, întotdeauna, în toate direcțiile filmului, există minim un grup de negri și minim un gay. Și nu am înțeles deloc de unde și până când Elrond e gay, e trasă de păr de elf.

Alții sunt deranjați că elfii sunt negri. Vedeți naziști de genul și în comentarii de pe blog. Să lase opera lui Tolkien în pace, că el i-a făcut albi. Nu am nimic cu negrii, dar… Nazismul moare greu, dar, până la urmă, o să moară.

Alții, ca mine, sunt deranjați că sunt toți urâți cu spume iar hobiții sunt ca niște gunoieri scăpați din groapa de gunoi. Mi-a explicat cineva pe facebook că, de fapt, a scris și despre ei Tolkien. Nu știu, am citit și Sillimarion, și LOTR, nu am găsit nicăieri vreo mențiune despre hobiți jegoși, împuțiți, la propriu, îngălați, cu noroi pe față, care mănâncă efectiv gunoaie. Ok, harfoots, da.

Ce sunt eu cu adevărat deranjat este că e îngrozitor de prost scris și regizat. Îngrozitor. Fără sens, fără cap și fără coadă. Nu știm nimic de ce se întâmplă și cu ce scop. Ce e cu Sauron ăla? De ce umblă Galadriel după el? Care e poporul pe care vrea să îl salveze? Împotriva cui vrea să meargă la luptă? Totul este scris prooooooooost, zici că e blog de stomatoloagă, personajele nu sunt descrise, sunt creionate și nu au un scop. Galadriel există doar ca să fie nervoasă, să se certe efectiv cu absolut toți cei cu care interacționează, totalmente fără scop. Faza din ultimul sezon e epică, ea certându-se cu regenta Numenorului, pentru că îi dorea ajutorul, aia o trimite cu o corabie la plimbare, după care vede un cireș despetalizându-se și, din background, ni se explică că, în Numenor, dacă vezi petale albe, înseamnă că zeii au decis și zbang, iat-o pe Galadriel înapoi, cu regenta plecând alături de ea la luptă. În continuare, nu știm de ce sau împotriva cui.

Seful acela al orcilor, care pare elf, părea ceva promițător, ca personaj. Doar că, după ce apare și ucide un orc rănit, gen îi face un pustiu de bine, se duce la elful negru și îi zice că vrea să transmită un mesaj. Mamă, gata, acum începe cu adevărat filmul, să vezi ce mesaj belea și cui. Doar că nu. L-a eliberat pe cel mai puternic elf, i-a dat armele și echipamentul, ca să se ducă până la țărani să le zică să se predea. Gen putea să le trimită un porumbel călător, o piatră cu un desen, un afiș pe obrazul unui țăran decapitat, orice. Dar nu, pentru asta și eliberat cel mai prețios prizonier. Pe care, după ce l-a eliberat, și-a trimis orcile să îl atace, pentru că așa faci cu prizonierii.

Harfoots au ca slogan Nu lăsăm pe nimeni singur. Doar că ei au ca regulă de viață, fiind niște jegoși umblăreți migratori ca oricine e slab, rănit și nu mai poate merge la viteza grupului, e abandonat. Nu, serios, asta fac, așa de bine e gândit scenariul.

Vă spun, sunt absolut sigur că Amazon folosește Rings of power ca să spele bani. Sumele acelea gen 1 miliard pentru primul sezon efectiv nu se justifică în niciun fel, decorurile sunt penibile, jeg, pământ și paie, machiajele sunt făcute de actori în mașină, pe drumul spre filmări și nu există efecte speciale, în afară de desenele în 3DMax care portretizează portul din Numerno. În rest, un film de Sergiu Nicolaescu.

Probabil o să mă uit în continuare, pentru că folosesc lore de LOTR și îmi place ideea de a afla, chiar și inventat de niște idioți, care e treaba cu Elendil, Isildur și restul. Deși, undeva în spatele cefei, mă zgârie niște disonanțe cognitive, am impresia că au bulit niște ani, dacă stai să compari cu timpii evocați în LOTR, la început, când Elrond îl conduce pe Isildur în Mount Doom, să arunce inelul. Prefer să nu calculez, măcar asta să nu mi-o distrugă.