Ridicați repede 2 degete sus, care s-a uitat la TVR Cultural vreodată. Sau la TVR Info. Bănuiam eu.
Deci plângem de ani de zile că TVR e un mamut bugetofag, cu pierderi uriașe. Dar când se face ceva în direcția opririi sângerării monetare de acolo, declanșăm petiții peste petiții, să salvăm ultimul bastion al culturii.
Pentru că tot hipsterul din rromânia simte nevoia de a se afilia unei mișcări, pentru că pe ea scrie cultură. Nu, nu m-am uitat în viața mea la TVR Cultural, dar e cultură, omule, înțelegi? Nu putem să închidem cultura, cultura e tot ce ne-a mai rămas, omule, înțelegi? Fără lumina culturii, ne vom cufunda în mlaștina întunericului, omule, înțelegi?
Desigur, eventualitatea mutării emisiunilor pline de cultură de acolo, pe tvr1, nici măcar nu e luată în considerare. E cultură, man! Nu poate exista pe tvr, trebuie să aibă post separat.
Pentru mintea voastră hipsterială, țineți cont că o televiziune separată are director. director adjunct. adjuncti de directori adjuncti. redactori sefi. adjuncti de redactori sefi. redactori. adjuncti de redactori. secretare pentru toti. soferi. masini. Totul tradus în bani din buzunarul meu.
De ce emisiunile acelea de cultură crudă nu se pot face sub umbrela tvr1, 2, 3? nu au cuvântul cultură în titlu?
Mdeh…
NOU
“Se desfiinţează, printre altele, TVR Cultural. Unii par să se bucure: “lasă, dom’le, că nu se uita nici dracu’ la ei”. Interesant argument. Aş vrea să remarc, în context, că nici pe la Biblioteca Naţională nu e prea mare aglomeraţie. Se mai şi râde gros de ăia care se declară împotriva desfiinţării – înseamnă că eşti un soi de filfizon d’ăsta de modă nouă, “hipster”, dacă suferi de la cultură; rumînul adevărat n-are băşini d-astea cu arta, cu teatrul, cu literatura, să terminăm cu prostiile. Aici se ştie cu mult înainte să se întrebe.”
www.petreanu.ro/
NOU
alxzen » da, puternic argument. biblioteca nationala samsung. nimeni nu explica de ce emisiunile respective nu pot exista pe tvr 1,2 sau 3
NOU
Pe partea cealaltă, Arhi, se poate merge şi pe desfiinţarea celorlalte posturi şi să rămână TVR Cultural şi Info; scurt, simplu şi la obiect.
NOU
SagittariuS » delic. prin lege, romania are nevoie de un post national generalist. nu si de gunoaie de alaptat hipsteri
NOU
@Arhi. Uite, iti dau eu una din explicatii: pe celelalte posturi emisiunile respective vor fi aruncate, cum sunt si cele cateva de acum, la ore imposibile, pentru ca evident nu vor face niciodata rating cat un meci de fotbal sau o telenovela americana cu doctori.
Deci nu vor face rating nici cat faceau pe Cultural, prin urmare vor fi considerate inutile si inchise una cate una.
NOU
@Sorin, TVR-ul nu traieste din rating! Este o televiziune de stat, platita din bugetul statului, tocmai din acest motiv. Sa aiba un caracter generalist, sa acopere intreaga arie de preferinte, indiferent de rating. Cu siguranta au loc in grila de programe si emisiuni culturale. Daca respectivele emisiuni au audienta zero virgula zero, inseamna ca sunt de kkt si nici macar infometatii de cultura ce impanzesc onlineul nu se uita la ele. In cazul asta, sa le mute la 4 dimineata, sau sa le scoata definitiv.
NOU
@arhi ce inseamna la tine gunoaie de alaptat hipsteri? Ai putea sa dai un exemplu?
NOU
Maria » iar ai scapat???:))
NOU
indiferent de statutul meu de escapee, raspunde la intrebare!
NOU
gata, ai fugit sau faci research ca sa-mi poti raspunde?
NOU
Eu m-am uitat şi drept urmare ridic două degete; nu contează că sunt degetele mijlocii de la ambele mâini în direcţia celor ce ne conduc, asta e altă mâncare de peşte.
Nu m-am uitat recent, dar acum un an şi am văzut două documentare, unul despre tradiţia ceaiului la chinezi, de la plantat la confecţionat serviciile pentru consumat (acasă sau în cadrul ceremoniilor oficiale) şi unul despre Anina şi zona turistică de pe acolo-şa. Chiar au fost interesante, mai ales al doilea pentru că mi-a trezit interesul de a ajunge cândva pe acolo la un road-phototrip.
NOU
Ridica cele 2 degete in principal pentru cei care au simtit nevoia de a face 3 tvr-uri pentru a crea mai mult spatiu de emisie pentru lingai.
Raman 3 tvr-uri, eu as fi inchis si tvr3. Nu te-ai mai uitat de 1 an la tvr cultural, dar e o crima ca-l inchid! Hipster
NOU
@sagittarius: eu tot un documentar de vreo ora despre ceai (platatii, bursa de la japonezi, etc) am vazut ultima oara (din intamplare, nu mai stiu cand), insa l-am retinut deoarece chiar mi-a placut
NOU
@Arhi, banii ii dam oricum. Platim acel abonament chiar de ne uitam sau nu.
NOU
Eu m-am uitat. La un moment dat pe TVR Cultural se dadeau in reluare emisiunile lui Sava din care chiar aveai ce invata. In plus aveau foarte multe documentare despre viata oamenilor din alte parti. La un moment dat au avut un serial despre diferitele populatii din China si obiceurile lor. Pentru mine personal inchiderea acestui post este o pierdere. Au fost luni intregi in care ma uitam NUMAI la TVR Cultural.
Din toata gashca tevereurilor, Info era cea mai echilibrata in prezentarea stirilor.
NOU
” Au fost luni intregi in care ma uitam NUMAI la TVR Cultural. ”
Nu prinzi Discovery, sau de ce ai face asa ceva? Se dau documentare mai bune pe Cultural ?
NOU
Nu a fost nimic ce sa ma intereseze pe Discovery. Majoritatea ori erau chestii pe care le stiam, ori erau reluari ori pur si simplu nu ma interesa domeniul (constructii sau super masini, etc.). Si probabil ca nu ai remarcat, ca un vajnic urmaritor de Discovery ce te afli, dar nu ai sa vezi emisiune de muzica de opera sau muzica clasica.
NOU
Maria, Discovery nu inseamna constructii , sau super masini :))
Imi vin in minte cel putin 7 posturi , de profil diferit, ce poarta sigla Discovery.
Nu pot sa cred ca toate la un loc nu pot sa compenseze amalgamul de informatii culturale oferite de TVR Cultural. Daca esti pasionata de muzica clasica si opera, poti sa incerci Opera Nationala. Se aude mai bine din sala.
NOU
si daca o parte din aceste emisiuni/documentare se muta pe alt tvr, nu o sa-l urmaresti pentru ca nu e tvr cultural? Asa pot sa faca si tvr cu desene animate, tvr sport, tvr cu muzical, si ajung la 6000 de angajati platiti de la buget.
NOU
Depinde si cand se muta. Daca se muta de la ora 12 noapte sau la 6 dimineatza, ca in rest dam mastur-fotbal si telenovele, nu o sa le pot urmari nici daca vreau, pentru ca de obicei la ora aia dorm…sau lucrez daca am proiect cu australieni.
Faza este ca ma uit destul de putin la televizor, insa in majoritatea cazurilor cand am dat pe TVR Cultural am avut ce sa vad.
Si mai depinde si care se muta. Daca nu se muta cele la care ma uit eu e pe degeaba.
Si inca ceva, posturile locale au audienta mult mai mica si cheltuieli mult mai mari (poti sa vezi asta din studiile de audienta si din bugetul televiziunii care sunt informatii publice). De ce nu se desfiinteaza alea? In majoritatea cazurilor elementele de interes local sunt mai putin de 25% din program (uita-te pe grile si ai sa te lamuresti). Singura exceptie de la acesta regula e TVR Cluj. In rest, sunt reluari de la teveul national.
TVR Info este desfiintat pentru ca a dat povestea cu plagiatul lui Ponta si nu s-a dat la linie cand a venit ordinul sa taca. Aduceti-va aminte despre declaratia jigodiei care este acum presedintele TVR despre autonomia editoriala bizara a TVR Info, de parca era ceva rau si de blamat.
TVR Cultural se desfiinteaza pentru ca avea o sansa sa deschida niste minti, sa iti dea niste informatii pe care altmineri nu le-ai avea (in principal pentru ca nu ti-ar trece prin cap sa le cauti). Dar Statul te vrea prost!
NOU
Nu pot sa-l compenseze, vezi mai jos de ce. Profilele si modul de abordare a posturilor gen Discovery sau Nat Geo (desi mai putin) sunt destul de diferite de cele de pe Cultural.
Cat despre Opera Romana incearca sa afli despre conceptul de stagiune. Si mai ales, daca ai fi un consumator de opera sau muzica clasica ai sti ca multi dintre adevaratii virtuozi romani sunt morti…sau plecati…si nu prea ai cum sa-i asculti la Opera sau la Casa Radio sau la Ateneu.
NOU
Ce treaba are tvr cultural cu plagiatul lui Ponta? Daca ar avea, ar fi trebuit inchis pe loc, e “cultural”, nu tvr politic, sau tvr lucrari de doctorat. Problema e ca pe la tvr au aparut o gramada de lingai politici, care mai prind un salariu de la stat, si au facut loc pentru toata lumea. E absolut normal sa existe si programe culturale la televiziunea de stat, dar aceste programe au loc la cele 3 tvr-uri care raman in picioare.
In rest e propaganda politica, care nu ma intereseaza.
NOU
Eu am spus asa: “TVR Info este desfiintat pentru ca a dat povestea cu plagiatul lui Ponta si nu s-a dat la linie cand a venit ordinul sa taca. ” – cumva tu ai ajuns la concluzia ca am spus TVR Cultural…deci da, semne bune!
NOU
Da, Maria, am inteles. TVR Cultural e buricul televiziunilor. Nimeni nu poate sa il inlocuiasca. Aici duduie cultura romaneasca, printre stiri despre plagiatul lui Ponta. TVR Cultural avea sansa sa ne deschida mintile, dar asta este…nu a avut timp in cei 10 ani. Probabil pentru ca nu se uita nimeni la mostrele de maxima cultura presarate cu dezvaluiri politice despre Ponta. Poate o fi cel mai cultural post ever! Problema e ca 99,99% nu il urmarim. Deci de ce sa il platim? Pentru ca esti tu pasionata de muzica clasica? Si eu sunt pasionat de pescuit. Hai sa facem un post special despre pescuit si sa platiti cu totii. Iar faptul ca au preluat primii stirea cu Ponta demonstreaza ce am scris mai jos. Au cei mai buni jurnalisti, asta e explicatia ? : ))) NU! Au primit stirea servita si au executat precis si la timp, cum au fost invatati.
NOU
Pardon, nu TVR Cultural. Jurnalistii vigilenti sunt la TVR Info, nu Cultural.
NOU
danicorban » cat timp ramaneti la argumente si nu va injurati…
NOU
@ Arhi ?? Cu ce ocazie sa ne injuram?
NOU
danicorban » Maria e mai slaba de inima si cedeaza usor:))))
NOU
Lasa-ma sa ghicesc – asa-i ca lucri la antene? Ai acelasi stil de a pune cuiva cuvinte in gura. Asta e o forma de minciuna.
Nu am afirmat niciodata ca ar fi buricul televiziunilor. Doar ca mie (si multor altor comentatori de aici) ne place sa il urmarim, contrar perceptiei gresite a lui Arhi ca la ala nu se uita nimeni. Pentru noi este o pierdere reala. Faptul ca tu nu ai avut curiozitatea de a le urmari emisiunile sau capacitatea intelectuala de a asimila informatia nu inseamna ca nici ceilalti nu au putut sa o faca. Lucrurile bune nu sunt doar pentru ignoranti.
Impresia ta ca televiziunea publica ar tb. sa deserveasca doar gusturile majoritatii este….fara comentarii. Atunci hai sa dam la TVR numai manele, telenovele, fotbal si slujbe, ca asta consuma majoritatea. Vreti tenis? Ue baieti, ca majoritatea nu serveste.
Cat despre TVR Info si plagiatul, esti naiv amice. Majoritatea loviturilor jurnalistice despre viata politica s-au primit in urma unor informatii si sugestii venite din exterior. Vezi Watergate. Ce ar tb. sa faca – sa nu informeze publicul ca primul ministru e un plagiator pentru ca informatia a venit de la inamicii politici? Asa se face politica peste tot in lume. Crezi ca presedintele Ungariei care a demisionat in urma unui scandal similar a fost doar victima unui jurnalist prea zelos?
NOU
@Maria, asa este. “Lucru” la Antene. Ii soptesc in casca Danei Grecu, sa zica nasoale de Base. In timpul iber intru pe bloguri sa terfelesc valorile culturale romanesti.
” Impresia ta ca televiziunea publica ar tb. sa deserveasca doar gusturile majoritatii este….fara comentarii. Atunci hai sa dam la TVR numai manele, telenovele, fotbal si slujbe, ca asta consuma majoritatea ” Deja cand ai luat-o pe drumul asta, ai prins puternic logica in brate si ai dat cu ea de gard cat ai putut de tare. Vorbim despre un post tv care nu se afla in primele 50 ca audienta!!! Eu nici nu cred ca prind 50 de posturi , in total. Are sub o mie de telespectatori zilnic! Si tu imi vomiti texte despre “ce consuma majoritatea” ?! O MIE DE TELESPECTATORI. Fac mai multi eu , daca ma filmez in baie cum cant la frunza! Stii cate persoane au participat la protestul pentru “salvarea Tvr Cultural” ? 150 ! Din nou, scot mai multi in strada eu, daca imi adun prietenii. Sa nu imi zici acum ca in Romania sunteti o mie de intelectuali , care urmariti Tvr Cultural, iar restul suntem niste ignoranti, consumatori de manele si telenovele. Explicatia este mult mai simpla: Tvr Cultural e un post de kkt! Nu se uita nici dracu, nu il sustine nici dracu, pentru ca e de ca-cat! Faptul ca pe siteuri si bloguri apar turme de “intelectuali” sustinatori, el avand sub 1000 de consumatori, demostreaza doar nesimtirea si ipocrizia caracteristica multora dintre noi. Aici nu e vorba despre pasionatii de opera , care raman vitregiti. Un prieten de-ai mei merge la Opera de fiecare data cand are ocazia si timp de 10 ani nu l-am auzit discutand despre Tvr Cultural, nici plangandu-i de mila acum. Este vorba doar de IPOCRIZIE ! Despre foarte multi complexati intelectual care atunci cand vad eticheta de “cultura” lipita pe orice, chiar si pe un ponei roz, se transforma instant in ultimul bastion al intelectualitatii rafinate.
NOU
danicorban » eu ti-am zis ca o sa va injurati…
NOU
@ Arhi, unde ne injuram? M-a facut lucrator la Antene. Nu e injuratura…cred :))
Iar eu i-am prezentat niste cifre, urmate de o concluzie evidenta.
NOU
@maria : Nu ai pic de logica.
NU este o pierdere reala,DACA VREI NEAPARAT SA TE UITI LA EMISIUNI DE PE TVR “CULTURAL” GASESTI PE INTERNET.Eu prefer sa ma uit la cele internationale precum discovery,history channel,travel..nu porcarii de pe tvr “cultural”
NOU
@danicorban – mi-ai prezentat niste date pe care le-ai inventat. Ti-am dat mai jos un link cu un studiu real de audienta. Dar ca un bun antenist, e mai placut sa le inventezi decat sa te informezi. Iti pun din nou intrebarea – crezi ca daca acum s-a scos TVR Cultural, crezi ca vei plati mai putin sau vor fi mai putini bani alocati de la buget? Imi aduc aminte de Caragiale aici si de Caldura Mare.
Cati romani stii tu ca ies de obicei la proteste? Sindicatele reuseau sa stranga 1000-2000 la proteste legate de reduceri de salarii care usturau zic eu mult mai tare.
Afirmatia ta – “Problema e ca 99,99% nu il urmarim. Deci de ce sa il platim?”. TU esti cel care a spus de fapt (implicit) ca trebuie sa dam numai ce vrea majoritatea. Si majoritatea in Romania vrea manele si telenovele! De unde si concluzia mea. E grav daca trebuie sa-ti explic eu ceea ce spui tu!
Ca sa vezi cat de lipsit de gandire poti sa fii – nu se uita nimeni la TV in piata publica, in majoritate o face fiecare in intimitatea proprie si personala. Nu sta nimeni sa se uite la tine sa spuna – Bah, ce baiat cult! Te uiti la o chestie folosind o bucata mai mica sau mai mare din timpul liber pentru ca iti face placere. Deci chestia asta cu “va uitati ca sa va dati mari, de fapt nu va place, sunteti niste ipocriti” este o bashina.
Numara persoanele de la postul asta care au spus ca urmaresc TVR Cultural. Vei avea un soc, sunt aproape la fel de multi cu cei care spun ca nu-l urmaresc. Crezi ca o facem toti ca sa ne dam mari? Caragiale a spus o chestie adevarata in Caldura mare. Ia vezi, ghicesti la ce ma refer!
@virtualghost – hai sa vedem. Eu am spus ca ma uit la TVR Cultural pentru a vedea
– emisiuni muzicale (e plin Discovery de ele, nici nu stiu cum de nu am remarcat)
– documentare si reportaje despre ce se intampla la NOI in tara. Poate am ratat eu multitudinea de documentare de pe Nat Geo despre Apuseni de exemplu.
– stiri despre evenimente culturale care URMEAZA sa se intample ca sa stiu sa ma duc (nu ca la toate celelalte posturi, cu “a fost”)
– interviuri cu ROMANI inteligenti, cu ROMANI extraordinari. Or fi fost si pe History, mai stii?
Pe internet le pot vedea pe cele care AU FOST. Nu voi avea sansa sa vad unele noi. Pentru ca nu vor mai fi bani pentru ele. Dar vor fi bani pentru emisiuni de pupat in cur ponta de exemplu, ca am prins cel putin 3 in ultima saptamana la TVR.
Deci argumente sunt prezente, sunt corecte…dar poate avem noi o definitie diferita a logicii…sau poate doar iti place tie sa mananci cacat.
NOU
@Maria, mi-ai aratat audientele din octomvrie 2011 :)) Ai ales luna cu cea mai mare audienta din istoria postului. Cu toate astea, chiar si atunci s-a aflat pe locul 40 la nivel national. Eu refuz sa ma ia cineva de tampit (mai ales cineva de nivelul tau ) si ma uit la audientele recente, din 2012. Au sub 1000 zilnic si nu se gasesc in primii 50. Sunt audiente reale, nu inventate de mine. Din acest motiv, nu poti sa aduci argumente legate de “preferinta majoritatii”. Sau poti, dar te afunzi in penibil. A, da, daca era un post de nisa in primele 20, sau 30, atunci puteai sa aduci texte despre romanul grobian consumator de manele si telenovele. Dar cand Tvr Cultural nu se afla in primele 50, nu mai poti da vina pe incultura majoritatii. Este in totalitate vina postului. Trebuie sa fie un post extraordinar de prost pentru a strange sub 1000 de telespectatori zilnic.
Maria : ” Deci chestia asta cu “va uitati ca sa va dati mari, de fapt nu va place, sunteti niste ipocriti” este o bashina. ”
Tocmai asta e ideea. NU VA UITATI, doar va dati mari!
Maria : ” Numara persoanele de la postul asta care au spus ca urmaresc TVR Cultural. Vei avea un soc, sunt aproape la fel de multi cu cei care spun ca nu-l urmaresc ”
Din nou, alta dovada care imi confirma ipoteza. Sau poate toti consumatorii de Cultural sunt si cititorii lui Arhi. La asta nu m-am gandit :)) . Daca faci un sondaj pe blog, vei vedea ca Tvr Cultural are mai multi fani decat Pro Tv-ul. In realitate are de vreo 500 de ori mai putini. Este vorba doar despre IPOCRIZIE ! Despre ce am scris mai sus. Tot felul de complexati care, in sfarsit, au o identitate cand isi lipesc gratuit eticheta de “cultura” in frunte.
Maria : ” vor fi bani pentru emisiuni de pupat in cur ponta de exemplu, ca am prins cel putin 3 in ultima saptamana la TVR ”
Cand era pupat in cur Basescu era ok, am inteles. Acum nu ne mai place. Curios faptul ca ma tot acuzi de manipulare, dezinformare, “lucru” la Antene, etc. Eu nu pozez in Batman pe bloguri. Am zis cine sunt , ce ce ma ocup, deci nu se pune problema de propaganda online. In schimb, tu, Mariuca, vad ca sari ca arsa cand e vorba despre o tema poltica, despre sustinerea unui post basist ( Tvr Info ), sau a unei cauze basiste. Alte subiecte nu prea iti trezesc interes. Tu cine esti ? Cu ce te ocupi? ( in afara de postari tampitele pe bloguri )
NOU
@Maria, mi-ai aratat audientele din octombrie 2011 :)) Ai ales luna cu cea mai mare audienta din istoria postului. Cu toate astea, chiar si atunci s-a aflat pe locul 40 la nivel national. Eu refuz sa ma ia cineva de tampit (mai ales cineva de nivelul tau ) si ma uit la audientele recente, din 2012. Au sub 1000 zilnic si nu se gasesc in primii 50. Sunt audiente reale, nu inventate de mine. Din acest motiv, nu poti sa aduci argumente legate de “preferinta majoritatii”. Sau poti, dar te afunzi in penibil. A, da, daca era un post de nisa in primele 20, sau 30, atunci puteai sa aduci texte despre romanul grobian consumator de manele si telenovele. Dar cand Tvr Cultural nu se afla in primele 50, nu mai poti da vina pe incultura majoritatii. Este in totalitate vina postului. Trebuie sa fie un post extraordinar de prost pentru a strange sub 1000 de telespectatori zilnic.
Maria : ” Deci chestia asta cu “va uitati ca sa va dati mari, de fapt nu va place, sunteti niste ipocriti” este o bashina. ”
Tocmai asta e ideea. NU VA UITATI, doar va dati mari!
Maria : ” Numara persoanele de la postul asta care au spus ca urmaresc TVR Cultural. Vei avea un soc, sunt aproape la fel de multi cu cei care spun ca nu-l urmaresc ”
Din nou, alta dovada care imi confirma ipoteza. Sau poate toti consumatorii de Cultural sunt si cititorii lui Arhi. La asta nu m-am gandit :)) . Daca faci un sondaj pe blog, vei vedea ca Tvr Cultural are mai multi fani decat Pro Tv-ul. In realitate are de vreo 500 de ori mai putini. Este vorba doar despre IPOCRIZIE ! Despre ce am scris mai sus. Tot felul de complexati care, in sfarsit, au o identitate cand isi lipesc gratuit eticheta de “cultura” in frunte.
Maria : ” vor fi bani pentru emisiuni de pupat in cur ponta de exemplu, ca am prins cel putin 3 in ultima saptamana la TVR ”
Cand era pupat in cur Basescu era ok, am inteles. Acum nu ne mai place. Curios faptul ca ma tot acuzi de manipulare, dezinformare, “lucru” la Antene, etc. Eu nu pozez in Batman pe bloguri. Am zis cine sunt , ce ce ma ocup, deci nu se pune problema de propaganda online. In schimb, tu, Mariuca, vad ca sari ca arsa cand e vorba despre o tema poltica, despre sustinerea unui post basist ( Tvr Info ), sau a unei cauze basiste. Alte subiecte nu prea iti trezesc interes. Tu cine esti ? Cu ce te ocupi? ( in afara de postari tampitele pe bloguri )
NOU
Apropo de ipocrizie si disperarea de a parea cult pe net, inca nu mi-ai explicat simbolistica poneiului roz cu os infipt in cur.
@ Arhi, am postat de 2 ori , scuze.
NOU
Ti-am dat audientele din 2011 pentru ca pe alea le-am gasit primele. Diferenta dintre mine si tine este ca am dat niste date, tu ai dat doar vinturi. Vreau sa vad si eu studiul ala de audienta cu sub 1000 de vizualizari. Si vreau sa vad si comparatia cu alte posturi (nb: vara scade audienta peste tot).
Spui: “A, da, daca era un post de nisa in primele 20, sau 30, atunci puteai sa aduci texte despre romanul grobian”. Adica daca era cu 15 locuri mai sus era considerat un post de nisa, dar daca este sub nu mai e un post de nisa? Pe bune? Cum definesti tu un post de nisa? Da, s-ar putea sa vrei sa te uiti intr-un dictionar, dar ai grija sa nu-ti scrintesti unicul neuron cautand. Daca e sub locul 40 e o dovada ca de fapt romanii nu sunt consumatori de manele? Modul asta de gandire imi aduce aminte de acest banc: bit.ly/P5ExhJ
Spui: NU VA UITATI, doar va dati mari! Si tu stii asta…cum? Cam la fel cum stiu si antenele ca vine sfarsitul lumii cam o data la doua luni? Din vorbele tale, luand niste afirmatii pe care nu le poti justifica (sau nu ai facut-o in nici un fel), sunt cel putin 1000 de telespectatori ai Cultural pe zi…adica 30.000 / luna (ma rog, mult mai putin, nu aveti conceptul de unici, etc.). Ti se pare chiar asa de imposibil ca o parte din aia sa citeasca blogul lui Arhi? Bazandu-te pe….cititul in stele banuiesc.
“Daca faci un sondaj pe blog, vei vedea ca Tvr Cultural are mai multi fani decat Pro Tv-ul” – Deci intr-o populatie oarecare (in sens statistic: populatia comentatorilor de pe blogul arhi.ro) opinia exprimata de un grup are acelasi procent cu opinia altui grup. Si concluzia ta fireasca este ca toti cei care nu fac parte din grupul tau….mint. Sau daca un grup spune ca urmareste un post, postul ala e de cacat. Spune-mi, asa-i ca IQ-ul negativ este conditie de angajare la isteriziunile Intact?
Spui: “Cand era pupat in cur Basescu era ok, am inteles”. Din nou, inventezi si aberezi…ca un bun antenist. Nu am facut niciodata aceasta afirmatie. B1 ma enerveaza cel putin la fel de tare ca mincinosii din randurile carora cu onor faci parte. Si ca sa-ti raspund la intrebare, da, pentru mine sa-i spun unuia ca e antenist este una din cele mai grave jigniri la care ma pot gandi. Pentru ca sunteti total lipsiti de cea mai mica urma de bun simt si vi se pare ca e normal sa fiti asa. Si nu sunt singura care crede asta: www.zoso.ro/spuneti-nu-sclaviei/
Spui “am zis cine sunt , ce ce ma ocup, deci nu se pune problema de propaganda online.” – faptul ca unul recunoaste ca e postac de partid nu scuza automat ceea ce faci. Si eu cred ca asta esti, pentru ca singurele comentarii pe care le-am vazut au fost aproape exclusiv la posturi politice si exclusiv facand spume la gura si numindu-i pe toti cei care au o opinie diferita de a ta basisti. Ti-a trecut prin cap ca tocmai genul asta de comportament v-a dus la a pierde cam 23% din sustinerea din mai pana acum?
“Alte subiecte nu prea iti trezesc interes” – asta dovedeste ca tu nici macar nu ai citit alte posturi decat cele pe teme politice. Arhi si Hary si multi altii iti pot confirma ca eu comentez cam la tot ce misca pe fronturile controversei sociale de multa vreme….cat despre Batman, multumesc pentru apreciere, dar prefer apelativul Mult-iubita noastra Zeita suprema. Si ca sa te relaxez: www.linkedin.com/pub/maria-focsa/2/283/bb4
NOU
Maria » daca imi faci o tema de wp misto, promit sa nu iti mai zic niciodata de bucatarie
NOU
Chiar asa? Din toate lunile, din toti anii, ai nimerit exact luna cand au aparut in top 50 ?! Ale dracu coincidente..
Uite audientele de la inceputul anului si pana la inceputul verii ( ai zis ca vara nu se pune ) . Tvr Cultural NU EXISTA in top 50 si are sub 1000 de telespectatori. De-asta spun ca e de kkt, nu pentru ca imi displace.
www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-ianuarie-2012/?an=2012&luna=ianuarie
www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-februarie-2012/?an=2012&luna=februarie
www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-martie-2012/?an=2012&luna=martie
www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-aprilie-2012/?an=2012&luna=aprilie
Acum , daca tot m-ai pus sa caut audientele, incetezi cu cretinismele, te rog? Am treaba sa “lucru” la Antene, nu de alta.
Si lasa manualul de logica de clasa a 9-a. Daca nu l-ai inteles la vremea lui, da-i pace. Nu are rost sa te mai chinui acum.
NOU
Deci eu ti-am cerut sa-mi arati niste date de audienta ale TVR cultural. Tu mi-ai aratat niste clasamente in care lipseste. Faptul ca ceva NU EXISTA dintr-un loc nu poate servi drept dovada ca acel ceva EXISTA. Hai si acuma te las sa lucrezi, nu de alta, dar tot cacatul ala nu se mananca singur. Jos Sclavia la Felix!
NOU
Da, Maria, de-asta nu apare in top 50, in nicio luna de la inceputul anului. L-au scos oamenii rai. Erau invidiosi pe succesul lor si i-au eliminat din clasamente. In schimb ai vazut ce posturi apar in top 50 ? Disney Junior , TVH20, Giga TV , TV Neptun, Mynele Tv. Toate astea au audienta mai mare decat Tvr Cultural. Si cu toate astea , crezi ca aproape jumatate din cei care au postat aici chiar se uita la Tvr Cultural?? Pe bune?? De pe ce planeta ai aterizat, femeie?!
NOU
Evident, nu scrie nicaieri ce ai spus tu, dar este doar atat de confortabil sa iei niste date si sa le invarti ca iti iasa argumentul. Repet, arata-mi niste date de audienta unde EXISTA audienta lui TVR Cultural, nu unde ele nu exista ca asa presupi tu ca e facut clasamentul. Se prea poate foarte bine sa nu fi fost auditat (pentru ca auditul costa). Cine spune ca nu e asa? A, ca iti place tie sa inventezi motive, asta e a alta poveste. Salvati vidanjorii!
NOU
Maria » auditarea se plateste anual, nu lunar.
NOU
@Mariuca, am folosit aceeasi sursa ca si tine : paginademedia.ro
Diferenta e ca tu ai ales singura luna in care Tvr Cultural a iesit in top 50.
NOU
Serios? Hai sa vedem:
Care interpretare ti se pare mai plauzibila?
– ca a pierdut brusc in interval de o luna mai mult de 4000 de telespectatori (apropo, chestie total neintalnita in istoria auditului TV in Romania)
– nu a mai fost auditat pentru ca nu a incheiat un nou contract de audit
Decembrie 2011 – www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-decembrie-2011/?an=2011&luna=decembrie – 5000 telespectatori / zi, locul 42
Ianuarie 2011 – 7000 (deci nu ce ti-am dat eu a fost luna cea mai buna, ianuarie a fost. Idea este alta, un post care pierde 2000 intr-un an nu are cum sa piarda 4000 intr-o luna.)
Ianuarie 2012 (an nou, contract de audit nou) – www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-ianuarie-2012/?an=2012&luna=ianuarie – nu mai apare in top
Februarie 2012, martie, aprilie – www.paginademedia.ro/audienta-medie-a-lunii-februarie-2012/?an=2012&luna=februarie – nu mai apare in top
Datele din 2008 – 2011 au fost obtinute pe contract cu GFK Romania iar pe 2012 – 2015 cu Kantar Media Audiences. Sigur, poti sa spui ca s-a schimbat metodologia si s-au corectat audientele. Ipoteza care nu sa in picioare pentru ca UNICUL post care a pierdut atat de multi telespectatori a fost Cultural, restul au pierdut sau au castigat minimal, sub 5% la schimbarea metodologiei.
Dar sigur ca da, tu ai dreptate pentru ca ….pitong.
NOU
documentarele vazute “acum un an si” nu se pun la socoteala, nu astea fac rating-ul.
NOU
De cealalta parte sunt ne-hipsterii care se grabesc sa puna botul la ideea ca din cauza celor doua posturi li se fura lor banii de abonament.
Ia ascultati aici ce zic hipsterii basisti de la ARCEN/hotnews:
“ARCEN menționează în protestul scris şi faptul că bugetul TVR Cultural reprezintă 1,7% din totalul bugetului TVR”
www.hotnews.ro/stiri-cultura-13012078-protestul-arcen-impotriva-desfiintarii-tvr-cultural.htm
Deci cam cat sa fie? Sa faca cat juma de olimpiada data gratis la Dolce?
NOU
La TVR Info, pe vremea gerurilor si zapezilor. Erau singurele stiri nealarmiste gen “sfarsitul lumii”.
NOU
Din partea mea ar putea sa inchida toate tvr-urile in afara de TVR HD. Au aia niste reportaje din drumetii la munte de iti sta mintea in loc. Mi-au dat de cateva ori idei unde sa merg in vacanta si nu am regretat. Plus ca e cel mai clar HD din Romania.
NOU
Nu ma uit la televizor, asa ca n-au decat sa lase TVR1 cu program 20-22, sa-si transmita laturile inutile. Eventual, sa fuzioneze cu posturile Antena X si s-o puna de-un AVC colectiv/sinucidere in masa. Singura emisiune care merita vazuta era Teleenciclopedia cu vocea lui Pittis.
NOU
eu nici macar nu am considerat ca trebuie sa pastrez TVR Cultural in grila de programe. e cam in aceeasi categorie cu trinitas, speranta, taraf si alte inutilitati…adica la ignored/deleted 🙂
NOU
cand o sa ajungi seba30…ai sa intelegi ca numai sportul si pronul nu sunt de baza 🙂
NOU
@Attilla: nu are nicio legatura…sunt deja seba28, iar mai sus eu am spus la ce NU ma uit, nu stiu cum ai dedus tu restul…
NOU
Atilla >> esti clar si de departe cel mai intelept om din cati au intrat aici. Nu vrei sa pleci cu Lady Gaga ?
NOU
dap, si eu ridic 2 degete. Unele emisiuni sunt reușite. Alea n-ar trebui să dipară. Problema e ca ele nu pot trece la posturile tvr 1, 2, 3 pentru că n-au loc de alte mizerii care fac „audiență.”
NOU
+1.
NOU
Si atunci nu se pot condensa?
sa scapam de mizeriile de telenovele si mizeriile cu “audienta” caci TVR nu traieste din audienta. Traieste din bani publici si pentru acei bani trebuie sa redea calitate.
Imi pare rau pentru ca un post cu nume se inchide, insa sunt convins ca vor supravietui emisiunile de calitate.
In plus se poate oricand infiinta un post cultural privat daca piata o va cere.
Si atunci se vor vedea cei dornici de cultura de “hipsteri”,
cand bagi mana in buzunar sa platesti pentru a vedea si a invata.
Peste tot in lume cultura se plateste si destul de scump.
NOU
Haivas » emisiunile la tvr nu se fac functie de audienta, ci de utilitate publica. tot prin lege. de aia primesc subventie
NOU
Arhi, daca s-ar respecta asta, jumatate din emsiunile din toate TVR-urile ar trebui sa dispara, sau chiar mai mult.
NOU
Documentare si emisiuni interesante gasesti si pe tvr 1,2,3, singura problema e ca nu te poti lauda cu ele: nu merge sa spui ca urmaresti o emisiune pe tvr2, ca nu da bine. In schimb, sa spui ca ai urmarit o emisiune pe cultural e clar ca pari intelectual.
Sunt emisiuni interesante pe cultural, si sunt sigur ca or sa fie preluate de celelalte posturi.
NOU
Si eu ma uit la TVR Cultural si mi se pare o tampenie inchiderea lui. Despre TVR info sau TVR 3 nu imi pasa, am incercat sa ma uit pe ele dar erau cel mult stirile de pe TVR date in reluare.
NOU
Recunosc, nu ma uit la TVR Cultural, dar la TVR Info da.
NOU
Au iesit mii de oameni in strada langa spitalele de le inchideau si nu au facut nimic, iti dai seama ce vor realiza hipsterii de semneaza petitii online.
NOU
Nu mai ma uit la tv. Nu ma intereseaza. Daca vreau sa ma documentez in legatura cu ceva, o fac fie de la biblioteca, fie de pe site-urile de profil de pe internet.
Nu vad si nu voi intelege vreodata de ce trebuie sa scoatem din buzunar sume de bani, nu tocmai mici, pentru a plati TVR-uri si alte chestii. Chiar nu pot.
NOU
Dacă tu zici că nimeni, chiar înseamnă că nimeni? 🙂
Cât despre înfingerea emisiunilor în alte grile înseamnă alte ore de difuzare. Existența unui post dedicat înseamnă că de câte ori am chef să văd ceva calumea pot să folosesc telecomanda și nu trebuie să aștept orele 00 (orele obișnuite pentru emisiuni culturale pe TVR 1)
Oare nu tu ești unul dintre ăia care arată cu degetul lipsa de educație și civilizație de pe plaiuri mioritice?
E, și apropo de sângerare monetară sunt de acord cu tine că un post cultural de televiziune în românia înseamnă pierderi (pe termen scurt) dar cred că e un câștig pe termen lung.
NOU
am citit destule comentarii de ale tale..cam tot ce zici este irelevant si ti se pare ca daca scrii cu diacritice atragi oameni pe blogul tau……pustiu
NOU
fuck. erau emisiuni ok! ca nu stii tu e una, ca am vazut noi e alta! era o alternativa super la orice alta televiziune. fuck… off
NOU
La TVR Cultural m-am uitat… mm… cred ca odata. La TVR Info ma uitam la “Ora de business”, care oricum am inteles ca se muta pe TVR1.
NOU
Ora de business e de la 8.30 pe tvr2
NOU
Pe TVR Info era reluarea. Eu nu ajungeam niciodata la 20:30 in fata televizorului 🙂
NOU
1, 2, 3, cultural etc. sa fie combinate si international cu info…there i fixed it… 🙂
NOU
“Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale… Din această dilemă nu puteţi ieşi… Am zis!”
NOU
TVR Cultural este un canal decent, dar care a stagnat de ffff mult timp. Era postul de unde Papatpievici isi lua vreo 25.000 de lei salariu…asa se aude. E bine sa se desfiinteze, dar e buna ideea prin care am auzit ca TVR2 se va numi TVR2 Cultural si va deveni un canal mai fresh, muzica, teatru, film, productii independente, emisiuni cu specific “urban”..daca e asa e perfect!
NOU
Se aude prost. Stirea cu Patapievici a fopst data de Antena 3, nu au probat cu nimic ce au spus iar Patapievici i-a somat sa aduca ceva scris ca el lua atatia bani.Deci e un zvon de campanie…
NOU
Eu ma uit pe Cultural. Nu foarte des, dar ma uit. Sunt niste filme misto, niste emisiuni misto din cand in cand… Sa zic cam 30-40% din program mi se pare ok.
TVR Info – m-am uitat de 2-3 ori de cand a aparut. TVR 3 – la fel.
Cel mai bine ar fi sa se pastreze TVR1, TVR2 (+ Cultural), TVR HD ( pt ca asta e viitorul, insa ar trebui sa transmita si altceva decat niste meciuri, competitii sportive si niste obscuritati de emisiuni culturale + zona IT)
NOU
Eu am auzit un invitat aseara la tvr1 spunand ca emisiunile de pe tvr cultural vor fi difuzate pe tvr2. Va fi un fel de tvr2 cultural.
NOU
Bine, pintre legendele palatului atunci. Problema nu este legata numai de spatiul de emisie ci si de banii alocati pentru realizarea de emisiuni si documentare originale. Daca ai sa te uiti pe grila lor de programe ai sa vezi seriale documentare originale absolut superbe. Cel mai recent care mi-a placut a fost Povestile de taine ale Apusenilor. Merita sa-l stai sa-l vezi. Crezi ca vom mai exista bani pentru asta?
NOU
Vad ca plang fanii Culturalului. Isi aduc aminte cu melancolie de exceptionalele documentare despre tari exotice, sau despre cultura chineza. Hai sa va spun cateva secrete : Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel & Living, National Geographic, History Channel. Nu sunt chiar de nivelul TVR Cultural, dar asta este…daca pilonul cultural al poporului roman face audienta zero, atunci sa se inchida. Nu pentru ca nu aduce profit din rating ( nu asta e principalul rol al unei televiziuni nationale platite din buget ). Sa se inchida pentru ca nu se uita nici Dracu si Sf Petru, deci e total inutila. DIn acelasi motiv, devine inutila si discutia despre impactul cultural al postului asupra societatii. Vom ramane la fel de inculti, nu va speriati!
Cat despre TVR Info? Astora nu le-am mai plans de mila. Marii deontologi si echidistanti! Niste capuse care au fost in primul rand preocupati sa nu supere puterea. De fapt, tot TVR-ul, nu doar ei. Puterea imparte bugetul, noi primim papa bun de la buget, pai atunci hai sa ii pupam in cur mai cu talent. Poate primim o portie mai mare. In toata istoria lor au fost pupincuristii puterii. Niste incompetenti lingai, angajati pe pile si preferinte politice. Cum sa ma informez de la ei? Nu exista post de stiri impartial, care sa iti prezinte informatia nedeformata. Daca vrei sa iti faci o idee cat mai corecta, te uiti la un post de stiri pro-USL ( Antena 3 ) , la unul pro-Basescu ( B1 TV sau Realitatea ) , pe urma iti folosesti creierasul din dotare si judeci cam pe unde s-ar afla adevarul. Nu poti sa inghiti ca pelicanul tot ce iti arunca Mircea Marean, sau Pora, Badea, Ciutacu, sau Turceascu. Ii asculti pe toti si tragi singur concluzia. De ce nu avem nevoie de un post de stiri partinitor care face audienta zero? Pentru ca exista deja pe piata suficiente posturi partinitoare, care au audienta mult mai mare.
NOU
Ti se pare ca odata inchise posturile astea TVR va primi mai putini bani de la buget? Sau crezi ca se va micsora taxa TV? Da-mi voie sa rad si cu curu’ la chestia asta.
NOU
Da, ceva tot lipseste de pe posturile amintite de tine: emisiuni despre cultura romaneasca. Pentru ca indiferent de cat de imbecili suntem ca neam, avem totusi oameni foarte destepti printre noi. Oameni care apar numai acolo. Ai vazut vreun interviu cu Presedintele Academiei Romane la TVR1,2,3? Apar acolo oameni destepti de la care ai avea ce invata, oameni ale caror spuse te fac sa gindesti.
@Arhi, te plingeai intr-un articol recent ca valorile culturale romanesti nu sunt mediatizate. Ca nu sunt mediatizati oamenii geniali din Romania. Ei bine, astia aveau un loc mai mare sau mai mic pe TVR Cultural. Acum nu-l mai au. Unii dintre noi (aia pe care cu dispret si total nefondat ii numesti hipsteri) i-au vazut si apreciat. Unde vor mai fi acum? Crezi ca vor avea loc printre salami si nichite?
NOU
Maria » pe tvr 1,2,3 nu exista salam si nichite
NOU
Maria, oricat de intriganta ar fi imagina ta razand cu curu’ , nu despre asta este vorba. Este vorba despre un post care emite in neant. Probabil te uiti tu si cateva sute ca tine. Este mai numeros clubul jucatorilor de țintar. De ce sa nu existe si un post tv exclusiv despre țintar ?
Iar cultura nu ne-o facem privind la tv. Eu nu ma simt reprezentat cultural nici de Patapievici si nici de un ponei roz cu un os infipt in cur.
NOU
5000…pe zi – www.paginademedia.ro/2011/12/realitatea-tv-cade-in-noiembrie-antena-3-urca-pe-3-rtv-e-aproape-invizibil/
Nici Academia Franceza de Arte Frumoase nu s-a simtit reprezentata cultural de acest tablou en.wikipedia.org/wiki/File:%C3%89douard_Manet_-_Le_D%C3%A9jeuner_sur_l%27herbe.jpg, si totusi impresionismul a fost urmatorul mare curent in arta.
Sa-ti povestesc despre mari inventii respinse cu indignare de marele public? Sa-ti povestesc despre mari idei cu soarta similara?
Faza este ca nu poti sa respingi default tot ce nu intra in paradigma culturala a momentului, pentru ca s-ar putea sa respingi ceva realmente valoros ce se va pierde. Nu stiu daca dincolo de hohote de ras ai avut curiozitatea sa urmaresti si sa incerci sa intelegi simbolistica acelui ponei. Faptul ca nu ai facut-o nu e un semn de desteptaciune…e un semn de lene intelectuala.
NOU
Serios? :))) Ia, explica-ne astora mai ignoranti si limitati intelectual, ce simbolizeaza poneiul roz cu un os infipt in cur? Nu m-au cuprins hohote de ras, doar am ramas blocat cateva secunde si am schimbat postul. Te rog pe tine, fiinta superioara, sa ma scoti din bezna necunoasterii. Mai zi-mi din astea cu “paradigma culturala” si explica-mi simbolistica poneiului roz.
NOU
Mi se pare absolut colosal ca ma intrebi asta pentru ca este cat se poate de relevant in discutia de fata. Se refera exact la indobitocirea rezultata din dictatura culturii de masa servita cu forta. Apropo, expozitia se numea Freedom for Lazy People.
NOU
Si daca in loc de ponei roz cu os in cur , aveam o sirena mov cu un penis intre sani, nu se mai incadra in tema? :)) Atat au fost in stare Patapievici & Co. ? Macar daca esti lipsit de talent, stai cuminte in banca. Nu incerci sa atragi atentia prin antisemitism si pornografie.
NOU
Hai sa vedem, daca tema unei explozitii este Albastru si tu te duci cu o pictura rosie, oare se incadreaza in tema? eduncovered.com/poze/2012/06/thumbs_nigga_you_just_went_full_retard.jpg
NOU
Ahaa…daa. Este exact acelasi lucru. Esti foarte logica in tot ceea ce postezi, Maria. Te pricepi si la arta. Este ” cat se poate de relevant ” ca poneiul roz cu os infipt in cur s-a incadrat perfect in tema. Cum de mi-am permis sa mai intreb?..Noroc cu eminenta ta, care m-a lamurit.
PS : Universitatea Hyperion ?? Vorbesti serios? Ahahhahahahaha!!
Scuze, nu m-am putut abtine. Oricum, asta explica multe. In sfarsit, am ajuns sa te inteleg 🙂
NOU
Da, handi, e exact acelasi lucru. Dar ma rog, asta ar insemna ca tu ai un dram de inteligenta sa intelegi o comparatie simpla. Evident, nu il ai.
Cat despre Hyperion, ti s-a terminat cacao de la A3 si vrei sa pleci sa mancanci independent? In momentul de fata mai mult de jumatate din managerii de HR din multinationalele de pe la noi sunt absolventi de Hyperion. Fa un studiu pe linkedin si te lamuresti). Vrei sa-ti spun ce inseamna studiu? Este atunci cand te duci si gasesti date care iti confirma ipoteza sau date care sa iti infirme ipoteza. Nu este studiu atunci cand nu gasesti date si inventezi ceva care sa te scoata din ce mananci.
NOU
Pe mama lor de hoti. Sa inchida tot TVR si sa lase numai 3 ore pe zi ca pe vremea lui Ceasca, fara sa-mi scoata mie baniii de abonament.
Mi se pare o porcarie, o HOTIE la drumul mare, cand avem atatea variante de posturi sa ma oblige sa ma abonez la ei. Sa faca din TVR o grila de programe cu cap, sa le testeze 6 luni, in asa fel sa fie cei mai tari de pe piata, sa doresc sa-mi fac abonament la ei.
Exista atatea lucruri de facut in tara asta inafara de a sta in fata televizorului si porcii ne obliga sa platim acel abonament idiot.
Este exact la fel ca si marsavia fostului primar din Satu Mare, care te obliga sa faci contract cu Florisal (curatenia orasului), altfel nu-ti semna aprobarea de a functiona ca si firma, PFA, la un sediu.
Deja iara ma ia cu nervi si imi aduc aminte de revolutie ca n-am facut ce trebuia.
NOU
daca niste lepre fura banii de la tvr cultural, problema se “rezolva economic” prin desfiintarea postului si “mutarea” leprelor pe tvr1. Bravoooo!!! Asa toata lumea e “multumita”, leprele fura in continuare si am facut si “restructurare”. Fir-ar ai dracu si sari-le-ar ochii!!!
ps. tvr cultural consuma 1% din buget?
NOU
Omule, am ras cu pofta. Mi-ai facut ziua mai frumoasa :)). Sincer, nu-mi pasa atat de mult de canalul lor. Eu merg pe ideea ca cultura ti-o iei din carti. ( da, am facut o cacofonie )
NOU
cine a stabilit ca sunt hipsteri cei care nu vor sa dispara tvr cultural?
ce inseamna de fapt hipster?
da l dracu de post cultural,sa l desfinteze,eu vreau mai mult lady gaga pe tv,parca nu e suficient cat suntem de sufocati cu ea astazi.
NOU
eu nu ma numar printre hipsteri dar tvr cultural chiar trebuie pastrat, exact in formula lui … pe tvr 1 si 2 nu ai unde sa pui emisiunile de acolo. Iar daca tot vrei sa tai ceva, se pot scoate tvr3 si info. Se va alege praful, de altfel la ce dracu sa te astepti cand pe presedintele TVR il cheama elvis??
NOU
doua posturi, TVR 1 care sa preia ceva din TVR info si TVR 2 care sa preia cecva din TVR Cultural ar fi suficiente, TVR 3, Info, Cultural si cele regionale ar trebui desfiintate prectul si posturi de radio publice regionale
NOU
corect….si pe ala din Barlad tot faptul ca metroul e inundat in capitala ar trebui sa-l intereseze…da-l in plm…oricum e un oras mic si de cacao…
NOU
eu unul chiar nu inteleg de unde mai are timp/chef lumea in ziua de azi sa se uite la teveu…..
NOU
….in loc sa citeasca o carte de cartarescu!?!?
…in loc sa “stea pe net” ?
…in loc sa dea la “manivela” pe gifurile lu’ Arhi?
plm …eu tin mileuri pe el ca bibelourile mi s-au spart cand mi-au cazut cand am luat d’asta ingust….
plm… ne mirosim si noi un pic basinile de “teveul e inutil”? si ne impartasim opiniile referitoare la concentratia de hidrogen?
NOU
?????
daca ai numai plm in gura, e clar ca nu pre am la cine sa raspund, ca vad ca ai gura ocupata
interesant, cunosc foarte multi oameni care nu au televizor acasa macar.
dar pentru tuiteristi/cultivati ca tine, care se umezesc mai rau ca fata in fata strohabului cand vad un teveu ultra plat in fata ochilor, varianta cu “gasesc alte lucruri mai interesante decat sa stau sa o ard aiurea in fata la niste pixeli” e erezie curata.
stai jos.
NOU
Hipsterii astia de cacat care n-au citit o carte in viata lor dar militeaza impotriva desfintarii TVR cultural sunt in majoritate covarsitoarte basisti. Deloc intamplator as spune….
NOU
eu urmaream frecvent postul.
dar daca tu zici ca nu e bine, asa o fi.
doar esti arhi, nu?
NOU
@creca: si esti sigur ca ai retinut cam CE a zis Arhi ca nu e bine?
NOU
@creca: faza era ca multi spun doar de dragul de a vorbi ca se uita pe tvr cultural, cand ei fac audiente record la istoria manelelor.
NOU
bag seama ca sunt foarte multi excelenti manageri care au si identificat caile de monetizare a tvrului.
o tara de specialisti,ce sa mai.
NOU
ma uit frecvent pe TVR Cultural. in alta parte nu gasesc emisiuni despre carti sau emisiuni cu muzica clasica. ma indoiesc ca ele vor migra pe vreun TVR. si da, voi regreta Jurnalul Cultural. si documentarele de duminica dimineata.
chiar si memorialul durerii. si da si emisiunile Inapoi la argument
pacat. atit
NOU
Memorialul Durerii l-am vazut de la un capat la altul pe internet. Pentru ce sa il mai difuzeze din nou?
La partea cu Jurnalul Cultural ai dreptate; au (aveau) stiri bune!
NOU
Ce s-o mai lungim? Argumentele sunt de prisos: antibasistii vor inchiderea posturilor, basistii le vor in continuare; bine, rau, ca de fapt multe lucruri, totul la asta se reduce. Insa hipstareala, snobism sau ziceti-i cum vreti, mai mare decat “eu ma uit la Discovery”, greu mai exista.
Eu vreau ca TVR din banii mei ce merg catre TVR Info si TVR Cultural sa preia dreptul de redifuzare integrala cu intarziere de-o zi plus subtitrare a emisiunilor posturilor ARTE pe TVR Cultural si Deutsche Welle plus breaking news-uri adevarate pe TVR Info.
NOU
De cand s-a infiintat TV Cultural, a fost vreo emisiune/documentar care a facut senzatie ?
Cand spun senzatie nu ma refer la audienta, ca aia e mica pe acest post, ma refer la valuri in presa/bloguri/comentarii, etc.
Daca nu. emisiunile de acolo pot fi difuzate si pe celelalte canale.
Apropo, pe TVR2 ce se difuzeaza ?
Inafara de emisiunea lui Moise Guran (toata stima)parca acolo sunt numai labareli gen “Hai cu noi pe TV 2” sau alte mortaciuni din astea.
NOU
tvr e in aceeas situatie in care se afla si cfr si aeroportul otp si anume multi angajati pe nepotism….adica daca a lucrat mama soacra la tvr acum lucreaza si nora si in viitorul nepotu….
NOU
Ai dovezi in privinta asta?
NOU
Asta e cultura coaie si nu avem voe sa acceptam asa cieva.Hai sa punem de o miscare pe bicicleta pentru salvarea tvr coltural.La esarfe voinici !
NOU
De ce nu se desfiinteaza si Tvr 2 si 3? Sa fie totul pe 1 si info. Much easy.
NOU
Eu as fi curios cam cat ar fi rezistat postul asta (si restul de TVR-uri) in contextul in care ar fi fost private si nu platite din banii nostri. Ca sa nu mai vorbim ca, dupa mine, s-ar fi putut rentabiliza si TVR Info si TVR Cultural in ideea in care s-ar fi taiat din armata de frecangii si din salariile demente care am inteles ca se dadeau p-acolo (nu am date concrete da sa nu-mi spuneti ca, fiind institutie de stat pana la urma, nu era o risipa colosala, ca asta e obiceiul pe la noi – daca e de stat nu conteaza indicatorii de profitabilitatel). Plus de asta, cei care ati semnat acum petitia lui peste prajit, de ce nu cereti si masuri concrete de aducere pe linia de plutire dpdv financiar daca tot nu vreti sa se inchida (nu ma intrebati care ar fi alea ca nu-s specialist in media si sincer prea putin imi pasa daca se inchide oricare din posturile TV din Romania), ca asa de semnat petitii e cel mai usor lucru…
NOU
Pacat ca am ratat ocazia de a avea TVR P0rn0, gratis. De acum cu desfiintarile astea va fi mai greu…
NOU
Nu m-am uitat niciodată la Tvr Cultural.
Mi se pare inutil acest post tv.
Există History Channel şi Discovery!
NOU
Si daca nu te-ai uitat… cum de ti se pate inutil?
NOU
Ati gresit petitia! trotineta.com/poze/2012/08/obama-tvr.png sau s-au prins astia si au inchis alt post pana nu e nimeni atent :))
NOU
Eu nu ma uit la TVR Cultural, dar mama mea se uita. Si cine zice ca mama-i hipsterita, ma-sa-i curva!
NOU
N-ai inteles, nu esti hipster daca te uiti la Cultural. Esti hipster daca te uiti la o emisiune doar pentru ca asta e pe cultural, daca e pe tvr1 sau 2 nu te uiti, pentru ca nu e pe cultural. Despre asta e discutia. Se restrang posturile, pentru ca altfel exista riscul sa intre intreg tvr-ul in faliment.
NOU
@Arhi…nu inteleg…ori imi stergi toate postarile,ori niciuna.
NOU
yasser » orice basism, erase. ti-am zis, dealtfel
NOU
Eu m-am uitat la TVR Cultural in urma cu mult timp si avea cele mai plictisitoare emisiuni pe care le-am intalnit, iar asta vine de la unul care are si TVR 1 in grila de programe. In afara de Teleenciclopedia, nici o alta emisiune de cultura, difuzata de vreun TVR, nu merita sa existe. Romanii nu stiu cum sa faca din cultura ceva atractiv, cum reusesc strainii. Noi nu stim ca trebuie sa mai bagi si o explozie, nu numai sa scrii o formula chimica pe o tabla, pentru a atrage publicul.
NOU
P.S. TVR Info era un post chiar bun, de parca nici n-ar fi facut parte din reteaua TVR.
NOU
Eu zic ca ar trebui sa le faca focused – TVR 1, TVR Sport, TVR Porn etc…
NOU
cei care vor sa se cultive au la dispozitie carti, documentare, enciclopedii si asa mai departe, un om cult cauta si gaseste exact ce-l intereseaza.
sincer sa fiu, ideea de tvr cultural e o idee buna, un post de stiri, de ce nu, dar de ce luau unii salarii de 10 ori mai mari decat al meu? pentru ce? eu nu cred ca un intreg sistem e de vina pentru jegul general
NOU
Maica-mea se uita destul de des. La fel si altii, mai de varsta ei.
NOU
vrajeala… discovery era de 10000 de ori mai cultural ca trv cultural…si tine cont ca discovery nu se intitula televiziune culturala.
cred ca si cartoon network oferea mai multa cultura ca trv cultural..
o tara de culti intr-un tvr de inculti
NOU
Intrebare pentru astia cu “uitati-va la Discovery”: daca exista un post romanesc cu documentare e rau? Sau nu e cool sa te uiti la documentare romanesti?
NOU
fanele, pun pariu ca in viata ta nu te-ai uitat la tvr cultural si vi acuma sa papi maro cu coltoora ta pacili-sa.
asta e ca faza aia, a murit jackson si instant toata romania peste noapte a ajuns fan jackson. daca pana atunci unii nici nu auzisera de el sau nu ii ascultasera melodiile in viata lor, e ei instant au devenit cei mai infocati fani din univers.
fanele fanele….
NOU
TVR Cultural a fost o vaca de muls pentru nulitatile intelectuale pupatoare de dosuri cu nume pestilential. Documentarele difuzate erau vechi si puteau fi vizionate online, iar unele romanesti mult mai bune se pot vedea si pe TVR2.
Toti sunt impotriva desfiintarii pentru ca are “cultural” in denumire si, nu-i asa, da bine sa aperi asa ceva.
Dupa parerea mea, ar trebui sa desfiinteze si TVR3.
NOU
Total de acord.
NOU
eu am momente cand dau pe tvr cultural sau pe mezzo …. tonul neutru de la tvr cultural face bine la creier. incercati si voi- cand vedeti stiri cu galben pe canalele de stiri, comutati pe tvr cultural – o adevarata oaza – si daca mai prindeti si o emisiune interesanta ( ceea ce se da pe cultural difera de discovery) ……mutate pe tvr2 s-ar putea sa se amestece cu alte genuri si sa se faca un ghiveci , sau nu …ar trebui o dezbatere publica despre ce sa contina noul tvr2
NOU
Acum pentru mai putin de o mie de consumatori ai Culturalului, la nivel national, sa faca o dezbatere publica, mi se pare putin exagerat. Sa ma filmeze pe mine cantand la frunza, serios. Garantez cel putin dublu, 2000 de fani zilnic. Daca tot facem dezbateri publice, sa facem una si daca suntem de acord sa renuntam complet la orice transmisie TVR si sa nu mai platim taxa lunara. Sau sa platim taxa, sa se dizolve complet TVR-ul si sa faca altul nou, pe criterii de competenta, nu pe relatii si pupincurisme politice.
NOU
sau ar trebui sa ne anunte conducerea tvr ce are de gand, ca sa ne certam pe certitudini…
NOU
tvr este este gresit dimensionat, e important sa mai restranga randurile. iar cand se fac taieri de fonduri, primul lucru care pica este cultura. peste tot in lume e la fel. pe timp de criza, e prima masura. ca e bine, ca e rau? unii zic intr-un fel, altii altfel. cert este ca trebuie luata o asemenea masura si trebuie asumata.
daca romania ar fi o putere economica, cu bani la buget cacalau, si s-ar taia bugetele culturale pe motiv ca nu e suficienta audienta, ar fi un subiect de dezbatut.
altfel sint doar discutii de fata mare….
NOU
Eu zic ca trei posturi (tvr 1, tvr 2, tvr 3) au destul spatiu si pentru cultura daca nu ar mai difuza emisiuni de umplutura. Si este enervant sa ai jde de TVR-uri in grila
NOU
Maria, legat de disputa ta cu danicorban, nu ma pot abtine sa nu remarc ca ai cam luato pe aratura. :-)))
legat de danicorban, pot sa te linistesc, nu este postac de partid si nici antenist.
mie mi se pare unul dintre comentatorii cei mai echilibrati si detasati de pe acest blog… iar din punctul meu de vedere este genul de om din care sint facuti prietenii buni… e un mare castig ca e pe aici, cel putin pentru mine….:-))
NOU
:)) Merci pentru aprecieri.
Mariucai nici ca-i mai raspund. Am ajuns la 12 noaptea sa caut audiente pe net, sa ii demonstrez evidentul. Si sunt convins ca si acum, dupa ce a primit audientele de la inceputul anului, tot pe-a ei o tine. Macar cand ma certam cu Freigedank , ma distram. Ala era complex. Mariuca tine una si buna pana-n panzele albe. Sunt momente cand ajung sa ii duc lipsa lui Freigedank, nu as fi crezut :)))
NOU
danicorban, si Maria e ok.
uneori exagereaza in incercarea de a demonstra ca ea are dreptate si cand e evident ca nu exista un singur adevar, adica o singura latura a problemei.
consider ca si ea are un punct, tvr cultural ar trebui sa-si aiba rostul in peisajul TV din Romania, nu audientele decid la televiziunile de stat, ci imaginea si rolul statului in a promova valori culturale.
sint insa de parere ca aceste lucruri nu se pot dezvolta si sustine pe timp de criza, cand nu ai bugete corespunzatoare pentru a sustine asemenea proiecte culturale.
adica cam ce zicea si Arhi si sustineai si tu.
asta este, trebuie sa fim realisti in privinta posibilitatilor si chiar sa facem compromisuri in privinta preferintelor noastre…
NOU
adica nu are nici macar scuza de a lucra la antene…adica nici nu o face pe bani? LOL
NOU
@danicorban – nici nu-ti imaginezi ce vinovata ma simt ca a tb. sa cauti date ca sa iti sustii afirmatiile. Ca nu le-ai gasit si ai concluzionat ca asta inseamna ca ai dreptate e altceva. Imi imaginez ca nu pot sa le am pe toate!
NOU
@ Maria : Am folosit aceeasi sursa pe care ai folosit-o si tu : paginademedia.ro
Nu am inventat date. In cazul tau, cand ai ales singura luna in care Tvr Cultural a iesit in top 50 , paginademedia.ro a fost o sursa credibila. In cazul meu, cand am prezentat audientele pe 2012, oferite tot de paginademedia.ro, nu mai e credibila. Iar te-a lovit in cap un cataroi de logica, este? :))
Maria :” Vrei sa-ti spun ce inseamna studiu? Este atunci cand te duci si gasesti date care iti confirma ipoteza sau date care sa iti infirme ipoteza ”
Studiu e ce trebuia sa faci tu in liceu si poate nu mai ajungeai cursant la Hyperion. Desi pari fata muncitoare, probabil nu a fost doar vina ta. Am avut colegi ca tine, nu pot sa ma supar pe voi. Saracii, puteai sa le torni in cap cu palnia, nu se prindea nimic. Erau certati cu logica. Pana la urma, i-au lasat si profesorii in plata Domnului. Primeau cinciul pe bogdaproste, cand a venit bacul i-am ajutat toti, le-am dat sa copieze. Au luat si acolo cinciul. Pe urma, s-au inscris la facultati din astea particulare de mare prestigiu : Spiru, Hyperion, Romano-Americana. Atat s-a putut…nu le-au ales de placere, ci de nevoie. La alte facultati nu era loc pentru ei. La astea stiau clar ca dau un ban si primesc o diploma. Pana azi te-am banuit de rea-vointa. Doar asa puteam sa imi explic derapajele de la logica. De asta m-am si certat atat cu tine. De fapt, asta esti tu, nu te prefaci. Chiar existi 🙂
NOU
Scriind comentariul de mai sus mi-am dat seama ce m-a zgariat pe logica din comentariul asta, si anume: ” Am ajuns la 12 noaptea sa caut audiente pe net, sa ii demonstrez evidentul.”…adica stai putin, tu intai ai afirmat de multe ori ca audienta TVRC e sub 1000 SI ABIA DUPA aia ai cautat datele reale? Ca doar erau evidente nu, pui asa mana la tampla si iti dai seama care sunt!
Si mai amuzant este faptul cand nu ai gasit ce cautai, genoflexiunea neuronului tau a fost “inseamna ca am ghicit corect”. Dar da, @hary, eu sunt aia care a luat-o pe aratura…o fi asta cu inventatul de fapte o dovada de echilibare si detasare, mai stii.
Bah, ce idioti astia cu auditul TV, nu’s de ce draku se mai chinuie cu sondaje, cu peoplemetere si alte dracii. Cand tot ce au de facut este sa-ti dea tie un telefon sa le ghicesti numerele de audienta. Buget mai mic, alea alea. Si daca tot esti atat de bun la ghicit, da-ne frate si noua numerele de la loto!
NOU
Ba da, ai inventat date. Ti-am explicat mai sus ce si cum.
BTW, am fost sefa de promotie in liceu si am 2 medalii de aur la olimpiade internationale de matematica si fizica. Univesitate privata a fost o alegere, desi aveam loc garantat la stat oriunde as fi vrut (am luat ultima medalie in clasa a XII). Poate de asta ma deranjeaza cand vad oameni evident incapabili sa inteleaga ca 1+1 fac 2, nu 3, nu 5, si asta nu e din vina lui Basescu.
Dar ma rog, poate voi astia de la stat sunteti atat de inteligenti incat regulile logicii formale si rationamentele ipotetico deductive sunt asa….cacaturi! Nu se pot ridica in sfera gandirii superioare in care ati fost antrenati.
Eu una ma simt bine in compania unor colegi de promotie – oameni mai reusiti ca tine: Zoso, Sebastian Bargau….si multi, multi, multi altii (vezi faza aia cu managerii de HR din multinationale, tu crezi ca astia chiar asa angajeaza orice bou?). Vrei sa-ti spun care este proportia de absolventi de Stat in zona executive in Romania (date studiul Hay Group)? Sub 27%. Vrei sa-ti spun care este procentul de absolventi de la stat in zona suport administrativ? Peste 70%. Sunteti atat de buni incat multi nu trec de nivelul de secretara. Dar ma rog, astea nu sunt date evidente, deci nu aveai cum sa le ghicesti. Sau poate, mai stii?
NOU
@ Maria, ce ai ma tu? 2 medalii de aur la olimpiade internationale de matematica si fizica ? :)))))))) Eu am fost pe Luna prin anii 50, dar am tinut secret pana acum. Vrei sa iti dau o problema elementara de matematica ( clasa a 8-a ) si sa te faci de ras? De fapt, e mai mult de logica. Ai nevoie de 2-3 formule elementare doar. Medalii de aur, auzi… :))))
NOU
danicorban » eu ti-am zis ca va certati…
NOU
danicorban, eu te-am avertizat odata, nu ai fost atent, te-ai relaxat, ai dat garda jos si ti-a servito. maria e foarte buna si nu cedeaza niciodata. te prinde daca faci cea mai mica greseala….
trebuie sa recunosti ca partea cu universitatea privata a fost complet inutila din partea ta. nu mi-a venit sa cred ca poti sa aduci asemenea clishee in campul de lupta….:-)))
@maria, amandoi ati inventat date, nu numai danicorban. tu ai dedus ca tv cultural nu a cerut auditarea, danicorban a interpretat ca e sub cei 50 de posturi.
recunosc ca deductia ta este cea mai plauzibila, insa nu este o certitudine. nici nu tu poti argumenta cu audienta lui tvr cultural. in acest moment cel putin. dar probabil ca daca trebuie, o sa faci tu un studiu (adica o sa suni la tvr cultural) si o sa afli ceva concret si o sa fluturi un mesaj oficial care sa sustina prezumtia ta…. :-)))
totul numai ca sa dovedesti ca ai dreptate….
din pacate maria, nu vezi esentialul din toata povestea asta.
este absolut irelevant ce audienta are tvr cultural, pentru ca de fapt nu are audienta…
ca sint 5000 sau 1000 e fix acelasi lucru.
NOU
hary » deductia ei nu e deloc plauzibila. rezultatele auditarii apar lunar, odata ce televiziunea e bagata in studiul de audienta. lipsa lui in clasament inseamna exact ce a zis dani, ca nu e acolo. iar eu SUNT DIN MEDIU, Maria, pe mine nu ai cum sa ma contrazici la asta:D
NOU
Mi se pare colosal sa intalnesc in libertate o persoana ca tine. Celor ca tine li se spune schizofrenici, stii tu, din aia carora li se arata realitatea dar ei spun Batman, Batman!
Afirmatiile din seria asta sunt din aceasi categorie. Nu ai nici un fel de date, ti-am dovedit mai mult decat clar ca minti si mancanci cacat, dar tu o tii pe a ta….dar e ok, pentru ca esti o persoana echilibrata si echidistanta. Sunt convinsa ca daca ti-as rezolva probleme ai veni cu NU E ADEVARAT! BASISTA NENOROCITA, 1-1 nu fac 0 fac 25. R’ati ai dracu cum ati furat voi referendumul.
Nu am cum sa-ti cresc neuroni, oricat de mult m-as stradui. Pentru ca esti o persoana atat de echilibrata si echidistanta si care merita sa fie numita prieten!
NOU
@ Arhi, nu o mai contrazice. Tu nu auzi ca a luat doua medalii de aur la olimpiade internationale de matematica si fizica? :)))))) Doamne , fereste! Mare ti-e gradina! :)))))
NOU
arhi, daca unele posturi tv nu cer auditarea, nu au cum sa fie in clasament.
eu de la prezumtia asta am plecat cand am zis ca e plauzibil ce a sustinut Maria.
de ce sa ceara o televiziune ca si tvr cultural lunar auditare pana la urma? ca sa vada ca este maxim pe locul 40?
insa daca se face auditarea din oficiu la toate posturile fara o cerere in prealabil, atunci da, ai dreptate. atunci nu este plauzibil ce a dedus Maria.
cum se face pana la urma auditarea, la cerere sau din oficiu?
NOU
hary » meh, auditarea asta nu e la cerere, ma duc azi la birou si zic, bai, hai sa ne auditam si noi. asta e un serviciu anual, oferit de o agentie, aleasa de cna, televiziuni reprezentative si agentii. agentia respectiva se numeste kantar media, de anul acesta. aia care dau telecomenzile alea smechere, care transmit pe ce canal se uita userul, numite peoplemetere. TOATE posturile cer acest serviciu, pentru ca pe baza lui se face oferta de publicitate. iar serviciul este obligatoriu, pentru ca televiziunea publica face parte din ARMA si e parte reprezentativa a sa. ARMA = Asociaţia Română de Măsurarea Audienţelor
NOU
@arhi, si cum explici diferenta atat de mare in interval de doar o luna? Ce cataclism s-a produs? Esti om de media, ti se pare plauzibil?
Si de fapt, pot sa te contrazic – auditul se face lunar, dar datele nu mai sunt publice (am primit un mail de corectare acum 10 minute). Ceea ce apare pe paginademedia este cel comandat si preluat de pe site-ul ARMA. TVR Cultural NU mai este membru contribuabil al ARMA incepand cu ianuarie 2012, pentru ca trebuia redus bugetul. Deci a fost scos din auditul publicat. Datele lor inca exista, dar nu sunt publice, ci se obtin numai la cerere (si contra cost). De fapt apar, dar sunt trunchiate sub Others (uita-te la exceluri).
Au ramas in ARMA doar TVR1 si 2 ca membrii contribuabili. De fapt, restul nici macar nu mai au rate-carduri, ci se merge fie pe vinzare de publicitate bulk cu TVR1 si 2 (asa le bugeteaza McCann) sau pe ratecard de anul trecut cu datele de anul trecut (asa le bugeteaza BBDO).
Uite membrii actuali – www.arma.org.ro/ro.
Uite faza cu datele si cu entitatile non-membre ARMA: www.arma.org.ro/ro/servicii-disponibile
NOU
Maria » da, corect, din ianuarie nu mai este. dar anul trecut a fost. tot anul. televiziunea publica, alaturi de cna, nu are cum sa iasa din arma, pentru ca sunt parti constitutive.
NOU
@Arhi, nu toate TVR-urile sunt parte din ARMA. Au bugete diferite si se factureaza pentru fiecare separat. De asta ai TVR1 si TVR2 in loc de un singur TVR. Imi pare rau ca nu mai gasesc articolul ala cu iesirea unor TVR-uri, l-am vazut la un moment dat si l-am ignorat.
@hary – nici nu am spus ca diferenta dintre 1000 si 5000 este relevanta. Am pornit pe linia asta pentru ca ma enerveaza sa vad tot felul de basinosi care inventeaza date si apoi dau din colt in colt sa le sustina. Daca discutia ar fi despre rating, majoritatea emisiunilor de nisa ar disparea (incepand cu cele pentru minoritati, cu Ferma, etc). Dar exact cum ai spus, in cazul televiziunilor publice se pune problema utilitatii sociale. Si nu cred ca e cineva pe aici care poate sa spuna ca emisiunile culturale nu au utilitate sociala in Romania. Ca sunt prost promovate asta e altceva. Ca sunt vizionate doar de o singura categorie de oameni si nu de tot manelistul, asta e altceva. Idea de baza e alta – prin desfiintarea TVR Cultural nu aduce absolut nici un serviciu nimanui, ci numai deservicii.
Priveaza un grup de telespectatori de niste emisiuni, priveaza niste oameni foarte destepti de singurul acces la agora (sau ma rog, la mai mult decat o agora a colegilor din acelasi grup). Si toate astea pentru un buget de sub 2% din fondurile alocate TVR-ului. Va intreb inca odata, vi se pare ca o sa se reduca fondurile alocate de Parlament pentru TVR? Vi se pare ca o sa vi se reduca abonamentul TV cu vreun leu? Nu, banii aia vor fi luati si alocati la “prietenii” politici.
Si atunci care este scopul acestei desfiintari?
NOU
@arhi, multumesc.
NOU
partea faina este ca toata lumea face la fel, intai spune ce crede iar cand este contrazis, incearca sa argumenteze ca sa-si sustina parera.
Maria merge pana in panzele albe pentru ca are experienta exercitiului, practic ea sapa suficient de adanc ca sa gaseasca argumente care sa-ti sustina cauza…. si de cele mai multe ori reuseste. pentru ca realitatea nu este absoluta, ea este fix asa cum o descoperim noi. fix din acelasi motiv exista si solutii la orice fel de problema. ca nu toata lumea poate insa sa le si gaseasca, nu inseamna ca ele nu exista…:-)))
daca nu ar exista micile si cateodata marile jigniri absolut inutile la adresa celor care sustin o alta parere, ar fi un exercitiu foarte frumos.
pana la urma toata lumea pleaca mai bogata acasa. pentru ca numai din astfel de dispute putem sa ne controlam si verificam parerile si interpretarile despre ceea ce ne preocupa…
NOU
hary » eu am stiut de la inceput ca se vor injura reciproc, le-am si zis, dealtfel
NOU
arhi da, am vazut…:-)))
cand discuti cu maria si te lasi prins in capcana ei (detalii de care se leaga ca sa te poata musca), devine ca un pitbull. sta de gatul tau pana cedezi…:-)
NOU
hary » reminiscentele bucatariei…
NOU
Eu sunt pentru desfiinţarea TUTUROR televiziunilor. Dă-le dracu d-aici… Înainte nu mai era nicio televiciune şi era mai bine
NOU
@ Maria :
” prin desfiintarea TVR Cultural nu aduce absolut nici un serviciu nimanui, ci numai deservicii.
Priveaza un grup de telespectatori de niste emisiuni, priveaza niste oameni foarte destepti de singurul acces la agora ”
Ba da, aduce marele serviciu de a nu mai consuma bani aiurea. Este o “masura de austeritate”. Ca sunt 1000 de consumatori, sau 2000, sau 5000 (desi nu cred) , tot zero inseamn la nivel national. Tu ai impresia ca asta era “singurul acces la agora” al oamenilor destepti? De unde stii tu ce preocupari au oamenii destepti?? Te-am nimerit perfect cu descriere despre liceu. Daca ai fost in stare sa inventezi asemenea enormitate, te-ai simtit foarte, foarte complexata de adevar. Auzi la ea…doua medalii de aur la olimpiade internationale de matematica si fizica… De pe ce planeta ai aterizat, femeie?
@Arhi, nu eu am initiat jignirile. Doar am raspuns atunci cand am fost injurat gratuit. Si am raspuns intr-un mod muuult mai elegant. Nu i-am adresat tot felul de “epitete” suburbane.
NOU
Faptul ca tu nu stii cum te cheama cu buletinul in mana sau ca minti de rupi nu inseamna ca toti ceilalti facem la fel. Cat despre “nu eu am initiat jignirile”, nu ma fa sa rad…citeste cu atentie…sau e din grupul “sper ca basexu e fericit”?
NOU
Tu chiar vrei sa insisti pe cretinitatea cu “Am luat doua medalii de aur la olimpiade internationale de matematica si fizica. Dar am ales sa fac facultatea pe bani la Hyperion” ? Serios, chiar asta faci? Tu habar nu ai de domeniul asta. Zic sa faci repede un search pe Google si pe urma sa te culci. Daca aveai habar despre ce e vorba, nu te hazardai chiar atat. Plusai mai usor, cu un locul 3 la judeteana, o mentiune de onoare, ceva mai plauzibil. Si in niciun caz matematica, sau fizica. Ceva de toceala, poate, poate , te mai credea lumea…
NOU
maria, nu-ti ramane decat sa dovedesti asa cum stii tu mai bine, ca ai doua medalii de aur la olimpiada de mate si fizica. deja se impune o astfel de dovada, nu ai cum ceda la o asemenea provocare….
NOU
hary » absolut. pics or never happen. and tits, too, la arhi@pedobear.ro
NOU
Sa nu mai piarda Mariuca timpul si sa isi agate medalii de gat in Paint , Romania a obtinut o singura medalie de aur la Olimpiada internationala de matematica, din 1990 si pana astazi. In 1996 , in Mumbai, Ciprian Manolescu.
Nici nu pot sa cred ca discutam despre asa ceva. E ca si cum ar veni Victor Ciutacu sa ne spuna ca a fost campion mondial la haltere, iar noi chiar ne-am pune problema ca poate fi adevarat.
NOU
ro.wikipedia.org/wiki/Olimpiada_Interna%C8%9Bional%C4%83_de_Matematic%C4%83
ro.wikipedia.org/wiki/Lista_c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torilor_la_Olimpiada_Interna%C8%9Bional%C4%83_de_Fizic%C4%83
NOU
Maria, e ok ce zici, sint de-acord cu tine ca inchiderea TVR cultural nu avantajeaza pe nimeni. si ca pana la urma nu este vorba despre cati bani se economisesc prin inchiderea postului. pentru ca se cheltuie altundeva, poate chiar si mai prost decat inainte.
arhi in acest post, cel putin asa am inteles eu, i-a luat peste picior pe acei militanti care in momentul in care aud cuvantul cultura sar de cur in sus ca arsi, in timp ce ei defapt nu nicio o treaba cu subiectul….
astia sint doar niste hipsteri ieftini, care fac mult zgomot pentru nimic….
eu personal, ii detest la fel de mult ca si pe oamenii care nu dau nici o atentie persoanelor iubite atunci cand sint in viata, si cand nu mai sint langa ei sustin i-au iubit cel mai mult.
eu la asta m-am referit atunci cand am zis ca ai luato pe aratura, in sensul ca ai deviat de la subiect.
poate insa ca tu ai perceput altfel acest articol, pentru ca s-au aprins alte becuri la tine, cine stie:-)
NOU
de cand cu articolul asta ma uit numai la tvr cultural. ca sa vad si eu ce pierd cand nu o sa mai fie. trebuie sa recunosc ca pentru mine cel putin, este cel mai potrivit post tv romanesc la ora actuala. nu vad reclame, nu vad politica, nu ma agita nimic aiurea.
filme bune, reportaje frumoase, muzica…. chiar acum e james brown in concert.
ma pis pe toate discoperyurile…
pacat ca nu am stiut de el pana acuma, pacat ca nu a fost promovat mai mult….
nu mi-a lipsit pentru ca eu ma mai uitam la zdf kultur, arte si 3sat.
dar asta este, cultura intotdeauna se sterge de pe lista cand vine vorba despre taieri de buget…. pentru ca este intotdeauna subventionata si pentru ca nu poate scoate nici o tara dintr-un impas financiar. faptul ca nici scoaterea din grila nu rezolva nimic pana la urma, nu mai este relevant. marile decizii, apropo de multinationale, se iau doar de imagine, nu si din necesitate. fix la fel ca si in politica. pentru ca in ambele cazuri, absolut totul se rezuma la voturi, intr-un caz de la actionari, in celalat de la cetateanul cu drept de vot….
NOU
Pai hai sa-ti spun de ce nu pot exista emisiunile respective pe TVR: din lipsa de timp, pe limbajul lor din lipsa de spatiu de emisie. E ca si cum tie ti s-ar cere sa-ti scrii postarile pe un mega-blog central, unde sunt obligati sa scrie toti blogarii si care ar avea limitare de caractere. Cum poti sa bagi 3 litri de apa intr-o sticla de 1 litru?
NOU
@Paul : ” Cum poti sa bagi 3 litri de apa intr-o sticla de 1 litru? ”
Stie Maria, ca e medaliata cu aur la Olimpiada internationala de matematica.
NOU
danicorban, si fizica, ai uitat? 🙂
NOU
Da. Lucrez la Antene si am aflat “pe surse” ca urmeaza sa primeasca Nobelul pentru chestia asta. Au invatat-o la Hyperion cum se comprima 3 litri de apa intr-unul singur. Nu ai auzit de Hyperion ? E cea mai tare facultate. Se pisha pe
Cambridge si Harvard in toate clasamentele. Toti olimpicii internationali aspira la Hyperion. E mai tare si decat Spiru Haret.
NOU
TVR Info – parea un post de stiri decent, in ultimul timp au cedat si din impartiali au inceput sa se duca catre Antena 3 si B 1 TV ( banuiesc ca se duceau lupte grele 😛 pe cine sa sustina si pana la urma au ajuns la concluzia ca este mai simplu sa inchida 😀 )
TVR 3 – Ce mama masii este cu postul asta de nu este pe lista celor sterse? Mai bine ramanea TVR Cultural sau putea sa devina TVR 3 Cultural . Exista posturi regionale TVR, care este rostul TVR 3 ? Sau puteau baga TVR3 Info ( oricum emisiunile de pe TVR 3 par mai mult stiri regionale……… ma rog, ………
TVR Cultural, vizional postul 🙂 Avea emisiuni interesante, imi pare rau ca dispare dar incerc sa gandesc pozitiv, poate chiar se muta emisiunile pe TVR 2 si atunci mai scapa si cate unulcare se sperie de cuvantul cultural 😀
Pentru ca in Romania “cultural” in TV, inseamna emisiuni plitisiotaore cu buget minim
NOU
daca ar fi sa comparam bbc cu tvr, hmm, tvr-ul nici nu ar trebui sa existe. E o rusine “nationala”, care din pacate ne caracterizeaza foarte bine ca si popor…