biker

Sunt interesat să îmi iau permisul pentru A și, ulterior, și o motocicletă micuță micuță, cât să mă țină pe mine. Întrebarea mea ar fi dacă a făcut cineva asta de curând, dacă mai trebuie să faci școala de șoferi, cum e examenul etc. E impportantă particula DE CURÂND, adică anul ăsta sau anul trecut.

Detaliile sunt apreciate, am început să mă plictisesc să merg stau cu mașina în trafic și să îi văd pe băieții cu motoare cum se duc fără să îi doară capul.

Da, știu, bicicleta e mai minunată.
Bagați-v-o undeva, cu tot cu aroganță.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

126 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Daca nu cumperi o motocicleta macare de 10.000 euro, nu ai valoare.

    • #2

      minim un harley davidson dar nu de la samsari, de la reprezentanta . sau un bmw d-ala de are cabral , si ala e misto .

    • #3

      Mă copii, nu vă mai agitaţi atâta! N-o să-şi ia Cetin niciun motor, nici de 10.000 de euro, nici de 150.000, nici de 1000. Voi chiar aţi uitat că a mai avut el o tentativă de vitejie de-asta cu motoare şi a fost redus la tăcere imediat de către consoartă prin amenajarea unui preş total inconfortabil în faţa uşii? De ce de data asta ar fi de acord? Şi dacă ar accepta, atunci eu aş începe să-mi pun şi mai multe semne de întrebare!

    • @Toma Dumitru: intre timp si-o fi convins nevasta ca un A lister nu poate avea permis categoria B…

    • #5

      @Toma Dumitru: de ce inconfortabil? Sunt convins ca sotia lui il iubeste si ca detesta sa stie ca el sufera. Asa ca probabil s-a asigurat ca are parte de cel mai mare, pufos si calduros pres in fata usii. Nu de alta, dar ca sa aiba si cu ce se inveli, pentru ca toatusi, in perioada asta notptile sunt inca reci…

  2. #6

    Banuiala mea e ca se face si se da separat. Posibil sa ai vreo reducere (gen nu mai faci legislatia ca o stii de cand ai dat de B).

    • #7

      se face scoala, poligon, traseu si sala pentru A plus examen la sfarsit … intrebarea este:

      – Daca pici sala ca nu știi semnele, se suspenda B-ul ? … ca logic 🙂

    • #8

      :))))))))))))) din fericire, e un drept obtinut anterior, nu se poate.

    • Logica ta e buna Arhi, dar daca e un drept obtinut anterior, si separat, de ce plm daca iti ia permisul pentru o belea facuta conducand masina, iti suspenda si dreptul de a merge si pe motor, daca ai si categoria A. Ar fi corect sa-ti suspende doar pentru categoria pentru care ai gresit…

    • #10

      pentru ca ei nu iti suspenda categoria de permis, ci DREPTUL de a conduce vehicule pe un drum public. permisul e doar demonstratarul acelor drepturi.

  3. #11

    Pe de alta parte si eu vreau sa imi iau A, ma uitam la MotoLouis , au sediu pe Viilor pe undeva, dar aveau poligon pe la gara obor.

    • #12

      pai si ce treaba ai tu cu sediul? ca tu faci orele in poligon, nu in sediu

    • #13

      iete, au reduceri pentru posesori de B : www.scoalamotolouis.ro/index.php/cursuri-si-tarife/detalii/11

    • #14

      eu nu inteleg ce plm zic aia acolo. ce categorie am nevoie ca sa merg cu motocicleta normala??

    • #15

      vad ca au poligon si pe la filaret deci e ok, eu stau in berceni si sa ma duc la obor pe traficul asta…

    • #16

      pai sunt mai multe categorii de moto , in functie de capacitatea motorului .
      AM – e scuter, maxim 45 km/h . A2 parca e cu motor de 125 cc , de unde a inceput Rossi 🙂 A1 e cu motor mai maricel dar nu HD /chopper / etc. si A e pentru orice moto, chiar si cu atas 🙂
      For instance : te descurci cu cea mai mica categorie de A2, e moto mare si suficienta pentru oras, gen bicicleta de 800 lei .

    • #17

      Salut,

      Fac de curand la motolouis ( mai am 1 sedinta in poligon).

      Plata pe scoala este 1000 lei ( daca ai categoria B) pentru orice fel de motocicleta, adica pentru categoria A care le include si pe celelalte A1, A2, AM (scooter).

      Este sezonul de scoala acum la motoare, sa nu te astepti sa fie liber in poligon.
      Poligonul de langa policolor este pentru Enduro. Fac si iesiri in trafic( acum ca este obligatoriu si se da examen si in trafic, dar ei faceau iesiri dinainte sa se dea examenul asa).

      Poligonul normal se face DOAR la Gara de Est.

    • #18

      @George : cine mai e instructor la Louis ? Tot Adrian ?
      Eu vreau sa fac scoala fara sa dau de permis , adica unde imi trebuie mie nu se cere permis de A, B-ul e suficient , o sa intreb pe la mai multe scoli sa vad daca se prind sau sunt legati la ochi.

    • #19

      @maniak

      Da, tot Adrian, dar mai este si un baiat tanar Remi care e de treaba.
      Pana la urma ei te invata sa iei poligonul, sa mergi pe strada cred ca inveti prin experienta.

  4. #20

    OU MAI GAD!!!

  5. #22

    cum stai cu ficatul? Caut preventiv piese de schimb

    • #23

      Imi fac si eu rezervare la un rinichi in stare buna. Poate ma bag si la un creier ca imi trebuie unu mai mare ca asta al meu zornaie ca bila din sprayul cu vopsea.
      Sa fie licitatie sa aiba toata lumea o sansa.

    • #24

      Da’ la six pack nu se-nscrie nimeni?

    • #25

      @Luci, @antinevralgic:

      Sperati degeaba. Donatori de organe erau in vremurile de demult cand, in unele tari, casca nu era obligatorie (Top Gun, remember?). La un accident mai serios o lovitura la cap trimitea motociclistul in coma, moarte clinica sau cum s-o chema, el inca avand organe functionale. In ziua de azi, cu toate echipamentele de protectie organele se fac varza primele. Nu va ramane nimic utilizabil.

    • #26

      @Alex, tu stii ca noi glumim, nu? Intreb pentru un prieten

    • #27

      @Luci: si ti se pare ca eu sunt serios?

    • #28

      cu ochelarii aia de la avatar, da 🙂

  6. Daca tot suntem pe subiect, am un motor de vanzare:) Daca deranjeaza ‘anuntul’ il poti sterge imediat:
    Suzuki Intruder 125 cmc din 2000, km 10-15k ( nu sunt sigur pentru ca nu l-am mai folosit de ceva vreme).Ceva zgarieturi pe ici pe colo ( majoritatea de la fostul proprietar); trebuie facut itp, schimbat cauciuc spate ,ala pe fata e bun dar e mai batran,verificate franele si uleiul.Ofer baterie noua.
    Actele le scot de la politie in iunie sper ( cand ajung in tara) pentru ca nu mai dau de ele.
    E inmatriculata in tara de 2,3 ani;inainte am folosit-o in Italia pana sa trec la ceva mai mare.
    Pret €950 .Locatie Iasi.

    • #30

      nu arata rau, putem discuta pe tema, daca imi iau permis:))

    • #31

      Un Intruder de 125cmc calarit de arhi nici nu poate sa porneasca de pe loc :))))

    • #32

      da, tocmai mi s-a soptit in casca acelasi lucru:)))

    • :))Depinde de cat arhi vorbim.
      Eu la 80 ale mele ( in vremurile bune :)) ) nu am vazut-o sa se chinuie. Si am mers si cu consoarta.
      Sa ne intelegem ,e un 125 custom, nu e facuta sa zbori cu ea dar 100-110 am mers. Pentru oras mi s-a parut excelenta.

    • #34

      un arhi cu 25% mai mare :))))))))

    • #35

      Pai eu 62 kg si consoarta 46 kg mergem lejer pe scuter de 50 (ce-i drept cu set motor de 80 montat de subsemnatul). Nu trebuie permis (daca ai B). In schimb trebuie sa il inmatriculezi la primarie si sa ii faci RCA. Acu sa nu iti inchipui ca zbor cu 100 dar 50-55 km/h sunt mai mult decat suficienti cat sa te misti prin oras. In plus, ai sanse mult mai marei sa opresti in timp util in cazul unor situatii nasoale (taiat fata, deschis usi in fata etc).

    • #36

      km … reali ?

    • @Arhi chiar, 125 cmc ( care de fapt is 124 ) e posibil sa poti conduce si cu b.
      @geo reali, de la mama ei 🙂

    • Uitai: daca cineva vrea poze am si de alea. Mail: alinionut.pricop at gmail com

    • #39

      Nu stiu. Atat indica vitezometrul. Cann sunt singur, viteza de croaziera e 65. Dar nu pot sa ganatez ca indica bine.

    • #40

      In afara de faptul ca nu pleaca de pe loc, ar arata hilar. Parerea mea.. vinde-ti rasnita in alta parte. Ala nu e motor…

    • @Marius banuiesc ca vorbesti de pe un goldwing de 1800, fiind specialist 🙂

  7. Stai sa ghicesc – tocmai ti-ai validat cardul de sanatate si ti-a zis tanti ceva de donator de organe si hop-top ai facut (inconstient) legatura cu motocicleta…. 🙂

    • #43

      m-am saturat sa aud ca motociclistii sunt donatori de organe.
      rili, mai schimbati-va si voi glumitele

    • #44

      pufa, sa nu mai mentionam ca dupa un accident serios nu stiu cine si-ar dori organele unui motociclist.

    • Eu. Merg misto pe gratar si sunt si inmoiate bine

    • nu am scris cu “u” pentru ca seamana cu muie si eu vorbesc frumos, ce pula mea

    • #47

      @animalu :))))))))))))

  8. #48

    Se face scoala exact ca si pentru B [legislatie – daca ai nevoie, si poligon].
    Daca ai deja B nu esti obligat sa faci cursurile de legislatie la scoala, dar examen vei da.
    Nu se da proba de indemanare in traseu, examinarea se face in poligon. Examenul se da cu o motocicleta la alegere [nu cu scuter], se presupune ca stii sa pilotezi si cu ambreiaj. Eu am dat acum 2 ani jumate, nu cred ca s-au schimbat multe de atunci.

    • #49

      S-a achimbat exact ce era mai important, adica se da traseu, prin oras cu instructorul in spate + militian in masina in urmarire. Motociceta nu mai este deloc la alegere, minimul pt A e moto de 600 cmc.

  9. #50

    Exista un singur nume in lumea motocicletelor: Indian.
    Sfaturi…

  10. #51

    ………hell bent, hell bent for leather……

    • #52

      Mi-l imaginez pe Arhi in costumu’ lu’ Rob Halford.
      Oh wait. Better not.

  11. #53

    Motocicleta micuta – atunci scuter … Si nu e nevoie de permis special !

    • #54

      Mai nou e. Si cu atat mai mult e util daca vrei sa pleci de ex. in Grecia sau Turcia sau Italia (unde scuterele sunt la putere) si vrei sa inchiriezi. Nu iti da nimeni scuter de 50 fara AM.

  12. #55

    Sa ai grija sa nu-ti dea Badea cu bata-n cap daca treci cu motorul pe langa antene. Cica ar avea o alergie ceva… roid rage parca-i zice

  13. #57

    Am luat permisu de 1 an jumate. Nu in bucuresti. Am facut scoala, m-am dat cu motoru prin poligon, mai exact, urmand traseul clasic pentru examen: mers drept, mers printre ceva jaloane, mers cu o mana intinsa, etc etc.
    Desi stiam dinainte sa ma dau cu motocicleta, am mers de cateva ori in poligon ca sa pot invata traseul respectiv, pentru examen.
    Bineinteles, cand o sa-ti iei o motocicleta, ai de unde alege, sfatul meu e sa-ti cumperi un motor japonez, mai vechi, Honda, daca vrei, fiind foarte fiabile si cu piese de schimb la preturi bune, spre exemplu: Honda CBR600F, CB500, Hornet. Cand zic preturi bune ma refer la maxim 1600 de euro, poate si mai putin de atat. Mult succes si asfalt uscat 😀

    • #58

      mie imi plac motoarele joase, comode

    • #59

      Daaa, bravo bravo. Eu am judecat dupa ce ziceai in articol: “să îi văd pe băieții cu motoare cum se duc fără să îi doară capul.”
      Si era sa uit, fraza asta va fi declarata fraza anului 2015 in calendarul meu:
      “Da, știu, bicicleta e mai minunată.
      Bagați-v-o undeva, cu tot cu aroganță.”

    • #60

      @Arhi: pentru invatat e mai buna o motocicleta dezbracata. Adica naked. Si de oras.

  14. #61

    Nu mai stiu costurile, dar acestea sunt diferite de la scoala la scoala.
    In principiu, pasii dpdv al actelor sunt aceeasi ca la B (vizita medicala, samd). Ce ai in plus la A:

    Un numar de ore de poligon (15 cred) in urma carora inveti sa controlezi mobra (faci jaloane, franari, opturi). In cursul acestor ore vei porni de la un 125cc si vei ajunge teoretic la 500cc (eventual 600cc, in functie de ce are scoala).

    Un numar de ore in trafic, cu instructorul in spatele tau, cu comanda dubla (e distractiv :P), pe motocicleta adecvata categoriei (pentru A e ceva de ~600cc si ~75CP).

    Examen teoretic ca la B.

    Examen in poligon (opturi, jaloane, franari de urgenta, evitare de urgenta).

    Examen in trafic, cu politistul in masina in urma ta (comunicare prin casca).

    Eu am facut A-ul la MotoLouis si mi s-au parut ok (scumpi, dar instructorul a stat de capul nostru si ne-a invatat ceva, comparativ cu cei de la celelalte scoli cu care imparteam poligonul si care erau urcati pe mobra si li se dadea drumul de capul lor in poligon).

    Acum, sa iti descriu cum au decurs primele mele 5 zile de mers cu mobra de acasa la munca pe anul asta:
    1) Ziua 1, plecat vesel ca o floricica, facut ~30 de minute din Rahova in Baneasa, fara nici o problema, fara sa ma incing, fara sa imi taie cineva calea.
    2) Ziua 2, plecat vesel ca o floricica, la intersectie in 13 Septembrie cu Antiaeriana, o tanti la telefon s-a gandit sa intre ea pe rosu in intersectia blocata. Sari pe frane, evita vaca din cabina.
    3) Ziua 3, lasa mobra la mecanic, ia mobra de la mecanic. Scor final 750 lei (schimb de ulei, lichid frane, schimbat placute de frane, antigel, reglat si curatat lant).
    4) Ziua 4, in coloana oprita la semafor, ma strecuram printre masini cand un tigan borat trage stanga de volan fara sa se asigure sau sa dea semnal. Rezultatul, m-am sprijinit de masina lui, mi-a prins piciorul intre masina si motor si i-am aratat cat de dure sunt protectiile de la manusi.
    5) Ziua 5 trafic dens, pieton care face pasul la off-side printre masinile oprite la semafor si se uita ca vitelul la poarta noua de ce il injur.

    Si inca nu e vara sa ma incing in trafic de la protectii ;).

    Finalmente, din experienta, ca barbat ce se bucura de viata(adica cu un pic de kg in plus si caruia nu ii place sa se imbrace in oras ca pentru o sesiune de BDSM) si strecurat prin trafic, iti trebuie fie ceva gen supermoto de 250/400cc (si astea sunt scumpe la achizitie) fie ceva de enduro-touring de ~600cc (ieftine la achizitie, dar scumpe la intretinere).

    Bafta la alegere ;).

    • #62

      nu inteleg pasul 5. Nu amandoi va deplasati printre masini oprite la semafor?

    • #63

      Luci: include si pasul 4. Nu inteleg de ce atunci cand STAU(sau virez putin fara sa parasesc banda) la semafor trebuie sa ma asigur.

      De obicei fac loc motociclistilor cand se strecoara sa ajunga primii la semafor desi nu am o obligatie in sensul asta.

    • #64

      Alexandru C., tu faci parte din categoria aia de “nu ma uit in oglinda cand deschid portiera” pentru ca sunt pe banda mea, nu? si din aia cu “va fac loc, dar ma cam oftic ca eu mai stau la semafor o data”?

      Anyway, daca nu faci miscari bruste, un motociclist care conduce normal si nu e idiot, vede ca te misti pe banda. Si nu, n-ai nicio obligatie sa le faci loc, doar cocalarii cu motociclete ambaleaza motorul sa le faci loc. De obicei, oamenii normali merg pana unde e loc si se opresc acolo.

    • #65

      @Luci:
      Diferenta este ca un motociclist care depaseste sirul de masini stationate in conditiile specificate de lege (fara sa intre pe sensul opus, asigurandu-se, semnalizand, pastrand distanta) este, conform raspunsurilor de la Politia Romana, in legalitate, in timp ce un pieton care nu trece pe la trecerea de pietoni comite o… contraventie cred.

      @Alexandru C.:
      Legea spune ca e obligatorie asigurarea si semnalizarea la punerea in miscare a autovehiculului. Ghici ce ar trebuie sa faci tu daca te-ai oprit la stop si apoi vrei sa mai mergi doi metri in fata sau sa te dai 20 de cm mai la stanga 😉

    • #66

      Pufa: Fac parte din aia care lasa lumea sa se incadreze pa banda daca a iesit de pe o straduta, care lasa RATB sa iasa din alveola etc.

      Eu nu ma oftic pe nimeni daca mi-o ia inainte sau e mai rapid ca mine, eu imi calculez timpul astfel incat sa ajung acolo unde am treaba fara sa alerg masina si fara stres(si sunt foarte punctual).

      Eu fac loc fara probleme daca am unde si daca ii vad in oglinda din timp, ca doar nu se toceste volanul…insa nu sunt OBLIGAT de lege. Motociclistul este obligat de lege sa participe la trafic ca toti ceilalti.

      Stefan: Eu recunosc ca nu stau sa ma asigur, in Bucuresti, de fiecare data cand misc 1m pe Bd. Magheru in coloana:) Daca virez putin e normal sa ma uit sa nu dau peste vreunu dar cateodata ocolesti o gura de canal fara sa iesi din banda ta si nu te mai uiti…

      Daca toti am aplica teroria pe care o stim si o predicam pe internet s-ar circula mult mai civilizat.

      P.S: tu semnalizezi de fiecare data cand te misti in coloana? Sau cand pleci de la stop/semafor?

    • #67

      well, eu stiu ca parca esti obligat sa semnalizezi…

    • #68

      Cine plm mai sta sa semnalizeze in Bucuresti?!

    • #69

      Arhi: cand pleci din coloana pe directia inainte? intre alte mii de masini? Iti dai seama ce clipoceala dracu ar fi pe magheru sau iuliu maniu
      La schimbarea directiei de mers(fie cu juma de metru) e normal…

    • #70

      da, cand pleci din coloana in directia inainte aprinzi toata luminile si scoti mana pe fereastra, fluierand intermitent

    • #71

      @Stefan SC – am inteles idea. Merg inainte. Semafor. Opresc la semafor, ca e rosu. Stau. Se face verde. Trebuie sa semnalizez? Tu esti …. serios? Si nu, nu ‘serios’ mi-a venit prima data in cap. Obligatia de semnalizare se naste cand vorbim de OPRIRE / STATIONARE VOLUNTARA, CARE AMANDOUA SE FAC PE PARTEA DREAPTA A CAROSABILULUI. SEMNALIZEZI CA TE OPRESTI CA E DECIZIA TA, NU ESTI OBLIGAT, SI NIMENI N-ARE DE UNDE ANTICIPA CA TU OPRESTI. LA FEL CU PORNITUL. NIMENI NU STIE DACA PLECI ACUM SAU PESTE 5 MINUTE, DECI SEMNALIZEZI. Daca ar fi asa cum spui tu atunci coloana spre Sinaia ar fi toata o semnalizare..

      Scuze de caps, dar voiam sa ma asigur ca transmit echivalentul strigatului in scris si nu stiu cum altfel.

      Ah, si apropo, mai zi-mi putin despre raspunsurile la Politie cu trecutul pe aceeasi banda prin dreptul unei masini, ca suna promitator. Poate chiar trimite raspunsul lui Arhi, sa intelegem si noi ce-a vrut sa spuna autorul.

  15. #72

    Decat cu motorul mai bine cu un maxiscuter. E mai practic. Parerea mea.

  16. Pentru categoria A se face scoala de soferi (teorie – legislatie rutiera, conducere preventiva, conducere ecologica, mecanica si practica in poligon si oras), la orice scoala care este acreditata pentru aceasta categorie.
    Examenul:
    – proba teoretica: 20 de intrebari, 20 de minute, raspuns corect la minim 17
    – proba practica: poligon + traseu. La traseu, examinatul conduce motocicleta insotit de instructor; examinatorul (politistul) supravegheaza dintr-un vehicul apatinand scolii si condus de un angajat al scolii, comunicandu-si comenzile prin radio-telefon cu casca catre examinat.

    • Completare: scoala pentru categ. A consta intr-un total de 24 ore de teorie si minim 30 de ore de practica, trebuind sa fie parcursi minim 60 km.

  17. #75

    tatar in sa. inteleg ca vrei sa pregatesti pastrama si nu merge pe bicla de 800 roni ?

  18. #77

    @arhi – o motocicleta joasa (daca prin asta intelegi o motocicleta gen chopper) nu e o motocicleta comoda neaparat, in general, datorita formei lor si a modului in care stai pe ea, cam simti toate denivelarile in sale si coloana.
    daca o vrei strict pentru oras, un naked (Honda Hornet, Suzuki GSR, Kawasaki Z) sau un supermoto se preteaza cel mai bine.
    Legat de scoala, pe tine te intereseaza categoria A pur si simplu, nu alte “subdiviziuni”, cu aceasta categorie putand sa conduci orice vehicul pe 2 roti, fara restitrictie de cmc. Examenul practic se da in trafic, cu instructorul pe post de pasager si militianul in masina, in spatele tau, dandu-ti indicatii prin casca (nu, nu mi-am luat permisul anul asta, il am de vreo 7 ani, dar varul meu e instructor moto).

    • #78

      iulia, eu am 1.80 si 105 kilograme. urcat pe un honda hornet, arat ca un prezervativ umflat cu apa

    • La cât de chitros e ( vezi faza cu găurile din pereți ) îşi ia o tricicletă, îi pune o dințată cu pas mediu şi se propulsează ( cu dificultate ) cu bormaşina.

      Ca să-i pună bompres cu trincă şi să-i dea vânt cu fionu* e prea mult de muncă.

      *să se înțeleagă şi la Mioveni

    • #80

      Fata-ti-ar pisica catei, hater ai fost, hater ai ramas bai Mihai :)))))

    • #81

      n-ai ma 1.80… 1.83 am eu si tu esti mai inalt…
      105 kg cam mult totusi 🙂

  19. Am un coleg care a dat anul trecut prin octombrie in Bucuresti. A facut scoala, a trecut proba teoretica si mai avea proba practica: poligon + traseu. La poligon a mers cu examinatorul in spate care, surpriza, era o domnisoara de vreo 25-28 de ani, politista. Din pacate colegul a avut ghinion, a cazut cu motocicleta cu politista cu tot. Nimeni n-a fost ranit 🙂

    • #83

      Ba baiatu’ asta a dus chestia aia cu ‘n-am vrut sa pun mana, m-am impiedicat, scuze’ pe noi culmi….

  20. #84

    Salut,

    Eu 1,80m, 103Kg. moto, Kawasaki Vulcan 800 cmc. Singur ma duce bine in 120-130kmh. Daca urc si Foka (1,65 si pana in 60kg) si bagaje tre’ sa stau in 90-100. Consum la viteza asta cu pasger udeva la 5l/100km. (Afara din oras). In oras ajung la 6.5-7 dar depinde cum o ard de resing.
    Costica (Vulcanul) are 250Kg gol (fara lichide in el) si e bland ca o mama si puternic ca un bivol. Daca chopper doresti, si nu intentionezi sa te deplasezi pe curbe “cu genunchiul pe asfalt” cred ca poate fi o alegere buna macar pentru primii 2-3 ani pana cand te dumiresti cum e cu motoSticlismul.
    Daca vrei mai multe detalii da-mi un mail si cu mare placere.

    • #85

      da domle, asa ceva:)

    • #86

      Si cu strecuratul prin trafic cu cele 250kg ale lui Costica cum e? 😀

    • #87

      cred ca e destul de bine, alea 250 de kg sunt mai mult pe lungime decat pe latime.

    • #88

      Da poti sa consideri ca e slim 🙂 . Are numai 90cm in coarne restul pana la 250 km sunt distribuite pe lungime 🙂

    • #89

      *kg. Din cauza avantului.

  21. #90

    Clar ca nu este asa de usor ca si cu o “capra” (enduro), dar sa sti ca nu e chiar o tragedie.
    Unde am loc ma bag, unde nu, ascult muzica in casti si astept sa am loc. Ca si timp, chiar daca nu am loc tot timpul sa ma strecor, ies mai bine decat cu masina. Plus ca imi place mai tare in sa decat in masina, chiar si cu aceste impedimente, gen protectii si trafic.

  22. #91

    Cateva idei pentru Bucuresti:
    – iti trebuie minim un motor de 600 cmc si 50 cp
    – decat sa mergi cu motorul vara in Bucuresti pe 30-40 grade mai bine mergi cu metroul
    – durata unui drum scade foarte putin daca mergi legal si fara sa iti asumi riscuri
    – in conditii de aglomeratie maxima o sa poti sa te strecori foarte putin fara sa intrii pe liniile de tramvai sau pe contrasens
    – echipament cat de cat ok costa minim 1000 euro
    – daca esti o persoana care transpira mult o sa te uzi pana la chiloti si ciorapi
    – riscul este foarte mare, sunt foarte multi prosti si proaste care nu te vad sau se baga peste tine

    Motorul naked e bun pt oras ca te aerisesti foarte bine, in schimb la drum lung sau autostrada peste 110 kmh e nasol.

    Am un Suzuki Bandit de 600 80 cp si traseu Piata Sudului – rond OMV Pipera. Sunt slabut si nu transpir mult. Dimineata fac 20-30 min, la 6 seara 40-50min, ajung fleasca.

    • #92

      @Unu Minim 600 cmc si 50 cp ??!? Ce ai fumat in ultima ora ?

      In legatura cu scoala, categoriile de permis au fost deja explicate deci nu le reiau, dar parerea mea e ca nu are rost ca iti iei altceva decat A. Diferenta de pret nu e semnificativa fara de A1 si A2, iar o data luat permisul e bun luat (doar daca nu faci o dandana si ti-l anuleaza) si nu te mai intereseaza restrictiile de putere / cilindree, adica te sui pe orice motor vrei si nu ai emotii ca te opreste Garcea.

      In Bucuresti sunt vreo 2-3 scoli moto dedicate, adica au doar cat A si nimic altceva, dar poti sa faci scoala si la cele mai cunoscute, majoritatea oferind aceasta posibilitate. Cele dedicate sunt o idee mai scumpe, dar materialul este mai bun si cred ca in general instructorii lor sunt ceva mai atenti cu elevii. Daca te duci pe site-ul politiei poti gasi statistica cu promovabilitatea per scoala si per instructor in 2014. Moto Louis are cel mai mare procent de promovabilitate.

      Daca ai B nu e nevoie sa faci legislatia, dar cel putin unele scoli te pun sa dai un test similar cu examenul de legislatie pe care trebuie sa il iei ca sa iti dea dosarul (nu sunt sigur daca legea ii obliga sau isi flexeaza muschii, dar e util ca sa realizezi cate ai uitat intre timp). Mai ai inca 26 de ore de poligon sau 13 sedinte, la unele scoli cele 2 ore se “transforma” in 1h30. In mod normal, daca scoala are dotarea necesare faci 1-2 sedinte cu o moto de 125 ca sa vezi cu ce se mananca si sa inveti un pic poligonul, dupa care treci la una mai mare pentru inca 2-3 sedinte, dupa care la motocicleta de examen care trebuie sa fie de minim 600 cmc. Dupa inca 2-3 sedinte cu ea, la ultimele 3-4 sedinte vei avea vreo 20-30 min de iesit in trafic cu instructorul in spatele tau.

      Dupa ce ai terminat orele si ai dosarul complet, adica cazier si adeverinta medicala te duci frumos la Politie sa te programeze pt examenul teoretic. Il dai frumos la calculator, dotat cu un webcam ca sa nu cauti inspiratie din alta parte, trebuie sa iei minim 17 din 20. Rezultatul se da pe loc, dupa care mergi cu actele la un alt ghiseu unde te programeaza pentru examenul practic.

      Deoarece in perioada mai-septembrie poligoanele in care se dau examenele sunt aglomerate asteapta-te la vreo 2-3 saptamani timp de asteptare. Din cauza acestei perioade destul de lungi sste indicat sa mai iei o sedinta practica cu 2-3 zile inainte de examen.

      Examenul practic are 2 probe : poligon si trafic. In poligon trebuie sa faci un traseu prestabilit avand o limita de timp suficienta dupa parerea mea. Traseul iti va fi arhicunoscut, daca nu esti nervos aproape sigur il iei. Dupa ce ai terminat poligonul, astepti pana termina toata lumea, dupa care politistul incepe sa iasa in trafic in grupe de cate 3-4, unu pe mobra cu instructorul in spate si 2-3 in masina scolii in care sta politistul si iti da prin sistemul de comunicatie indicatii pretioase.

      In legatura cu ce trotineta sa iti iei, depinde foarte mult de buget si de scop.
      1. Daca nu te intereseaza sa faci drumuri mai lungi prin afara Bucurestiului 250 cmc sunt suficienti.
      2. Daca ocazional te tenteaza sa te sui pe motor si sa dai o fuga pana la munte sau la mare ar fi indicat ceva in intervalul 300-500 cmc.
      3. Daca vrei sa faci drumuri mai lungi, cu pasager si bagaje atunci te orientezi spre ceva de la 600 in sus.

      Eu cred ca pentru inceput ar fi mai util un maxiscuter. E mai practic in oras, poti sa mai cari una-alta cu el, are o pozitie mai comoda decat multe motociclete si se conduce mai usor (ai doar mana dreapta blocata nu si stanga). Ceva gen Suzuki Burgman de 400 prinde 150-160 si se strecoara destul de bine prin trafic.

    • #93

      Casca decenta pentru oras (DOT, testata, ventilata, pinlock, vizor mare) e ~700 lei.
      Ghete de strada in care poti sta jumatate de zi fara probleme ~500 lei.
      Jacheta textila rezistenta, cu protectii si bine aerisita, sa nu transpiri ca porcul la 30 de grade ~ 1000 lei.
      Protectii tibie/genunchi ~ 250 lei.
      Manusi aerisite pentru ora ~ 350 lei.

      Total 2800 RON. Cam la 2/3 fata de cei 1000 minim. Si discutam despre brand-uri decente, nu Vannuci 😉

    • #94

      pai asa ar fi ok pentru arhi, oricum nu mai merge la sala, s-a apucat de fumat, etc. Dupa ce isi ia 2-3 chistoace in gura de la soferi cred ca o sa zica “suficient tutun” si cand ajunge fleasca acasa o sa fie si sotia fericita ca mai da jos din kg.

    • #95

      Am carnet A (luat in Romania acum doi ani) si ma gandeam sa-mi cumpar ceva. Sunt mai atent la ce vad pe strazi, pentru ca ma intereseaza ce si cum.
      Asta cu “iti trebuie minim un motor de 600 cmc si 50 cp” mi se pare… WTF?
      Acum sunt in Italia. Am locuit la Roma si Torino; am vizitat Milano, Alessandria, Bari, Lecce, Ancona, plus alte “treceri” prin orase mai putin cunoscute in Romania.
      150 cmc e “regular” pe-aici. Scuter. Ce depaseste 250 cmc deja pare prea mare, si nici nu prea vad prin oras.
      Vorbind cu unii si altii, majoritatea mi-au spus ca la 100+kg ale mele, 125-150cmc deja e bine. Scoala am facut-o pe un caca de moto de-i cadeau farurile, 200cmc – NU mi se parea ca tragea greu. Si aia era motocleta de i-o trageau toti, nu era motocicleta TA, ingrijita de tine.
      600cmc… nu e cam mult, totusi, pentru deplasari prin oras?
      Italienii cum se descurca cu 150-250, ce exact le lipseste lor la motoarele mici?
      Nu scriu sa contrazic opinia ta, dar chiar ma intereseaza, pentru ca, repet, sunt in cautari…

    • #96

      Tizule Cristi, asta mi-a facut cu ochiul aici: Suzuki Burgman. Alea de 400cmc dea sunt MARI, reclamele de aici spun ca e pentru “touring”: sa pleci cu femeiea sa vezi Italia. 🙂 400cmc.
      Ce vad foarfte des (acum sunt in Torino) e 150cmc. Burgman e cea mai sexy dintre ele. Cea mai comoda mi se pare, cea mai buna si pentru pasager – pasagerul e putin inaltat, e mai ok.
      “La moda” mai sunt alte scutere, tot pe la 150-200cmc.
      Piaggio Beverly:
      images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/2011-Piaggio-Beverly-300ie-2.jpg
      ———–
      Honda SH150 (asta mi se pare pentru buzunarul meu de sarac, ca are pret bun + garantie mare)
      images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/2010-Honda-SH150i-Scooter-10.jpg
      ———–
      Yamaha Majesty:
      images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/14MS_MAJESTY_red_3-copy.jpg
      ———–
      In Bari, toata copchilaraia mergea pe putze din astea 🙂 :
      scontent-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10668800_921024501258909_530157284531760085_o.jpg
      ————-
      “Minim(um) 600cmc?” Cam mult, totusi, zic din ce vad eu zilnic pe-aici.
      In plus, cat consuma un 600cmc?

    • #97

      la burgman ala ai nevoie de permis?

    • #98

      Salve,
      asa cum zicea si Cristi depinde ce-ti doresti. Eu cred ca daca vrei sa te dai pe moto, nu o iei numai pentru oras. Dar asta este numai o parere personala. E cam boring sa o arzi racing zilnic numai prin oras.

      Cred ca dupa ce ai sa “prinzi gustul”, o sa vrei si ceva curbe pe la Posada/Predeal/oriceAltDrumVirajat. Si o sa vrei sa nu mergi singur daca si soata agreeaza… Si daca iei soatza o sa iei si papucei si bluzite si crema hidratanta, deci bagaje.

      Si daca tot iei toate astea, doar nu o sa te duci pentru o zi de dimineata si pana seara, ci una doo zile. Deci ai nevoie de periuta de dinti. Asta inseamna spatiu, dar mai ales ca o sa ai de carat niste kilograme in plus.

      Si uite asa ti-ar placea sa nu ai nevoie de avant ca sa depasesti un tir pe Cheia, o sa mai vrei si un blueStutz ca sa vorbesti cu pasagerul ca e mai fun… And so on.

      Revenind la cmc, fara sa intru prea mult in detalii tehnice, 800cmc pe un motor Vtwin si 250kg, arata si “trag” intr-un fel, pe cand tot aia 800cmc pusi pe un sasiu sport/touring, eventual motor in linie se comporta complet altfel.

      De aia, daca vrei mai mult decat Berceni – Pipera zilnic, tre sa fie un pic mai mare de 600cmc.

      Despre ciclistica, consum dot-ul cauciucurilor si distantele de franare las pe altii mai exprimentati sa zica.

      Treaba e ca, cea mai buna motocicleta pentru tine e aia pe care iti sta tie dosul cel mai bine. Pe cat poti, incearca cat mai multe pana sa alegi. Daca ai cum incearca (dupa ce ai categoria) sa si mergi cu ele (drive-test). Desi nu cred ca o sa fie foarte multi care vor fi de acord sa te lase sa le testezi motoretele.

    • #99

      In Italia, la tot ce e peste 125 cmc (parca asa) iti trebuie permis pentru A.
      Altfel, pana in 125 cmc, merge cu B-ul.
      In Romania cred ca limita e 50 cmc. Sau moped. 🙂
      Da de A, nu te juca! 😉

    • #100

      Si, bineinteles, daca vrei motocicleta, MUSAI trebuie vazut filmul “Septembrie” (1978), cu Anda Onesa in rol de debut: www.youtube.com/watch?v=qMXZr5jb7A0
      Eu l-as pune la sediile Politiei unde se da sala, vizionare obligatorie, macar secvente. 🙂

  23. #101

    Honda Varadero de 1000 cmc ( 2001-2003) … Honda Transalp XL 650 V (2002-2003) sunt comode si au pozitie buna de condus, enduro-touring…treci lejer prin gropi…le-am condus pe ambele, imi doresc una dar nu sunt finante anul acesta…

  24. #102

    Cand ai timp poti da o tura la United Motors, au un Vulcan expus si un maxiscuter, te sui frumos pe ele si vezi cum ti se pare.

  25. #103

    Eu zic sa te mai gândești . Mai vorbește cu consoarta . E periculos , vreo 3 suturi de la tot feluri de dudui cu suv nici nu vreau sa mă gândesc ce întâlniri cu asfaltul erau.. in plud Bucureștiul e orașul unde nu se semnalizeaza ,toată lumea se baga cu tupeu.

  26. #104

    Eu zic sa te mai gândești . Mai vorbește cu consoarta . E periculos , am luat vreo 3 suturi de la tot felul de dudui cu suv , nici nu vreau sa mă gândesc ce întâlniri cu asfaltul erau dacă eram pe 2 roti.. in plus Bucureștiul e orașul unde nu se semnalizeaza ,toată lumea se baga cu tupeu.

    Ps autocorectul meu e beat.

  27. Cand vad sfaturi cu ‘ mai bine un maxiscuter’ imi amitnesc ca umbla pe fb un meme care era ceva de genul: ” sa te numesti motociclist si sa conduci un maxiscuter e ca si cum te-ai spala intr-un bideu si te-ai numi scafandru” :))

    • bine ca esti tu destept. Te-ai gandit ca poate le place ca e mai comod? Ca simt mai bine vantul la pizda?

    • M-am gandit; tocmai de aia nu mi-am bagat pluta in gusturile oamenilor,ci am facut o gluma, pentru ca-s gusturile lor .

    • #108

      Ca si cum as spune eu: “sa te numesti sofer si sa nu conduci Ferrari, e ca si cum…”
      Italia e plina de “scafandri” din astia. Bai nene, “motociclist” e un mod de viata pentru oameni din astia, nu “jmekerie”: am motor mare, ma dau cu viteza sambata si duminica, in rest o sug in trafic.
      Am vorbit cu scuteristi care si-au vazut aproape toata tara mergand pe scuter.

    • Parerile mele sunt raportate la,ghici ce, gusturile mele 🙂
      Mie mi s-a parut amuzanta replica pentru ca nu imi plac maxiscuterele; pot fi ele mama comoditatii.
      Faptul ca e plina Italia de maxiscutere nu ma face sa imi schimb gusturile.
      Simplu.

    • #110

      E o diferenta intre a-ti spune parerea si a face misto de parerea altora. Cipisci ?

    • #111

      nu doar italia e plina de maxiscutere, in grecia , spania , TOATA ASIA , franta – peste tot se folosesc minipetarde d-astea dar sunt foarte ok, te misti lejer cu ele, nu costa mult, nu consuma mult – pentru toate celelalte exista AUTOTURISM.

  28. Arhi, un sfat sincer de la unu’ care a trecut de la “vitezana” la “cruiser”. Verifica latimea motocicletei, in ghidon. Vitezana avea 70 cm si era parfum, descurcaret tare; cruiserul are 110. Sunt juma’ de masina. Not so funny. Dar da, e alta senzatie.

  29. #113

    Ce am scris mai sus a fost parere pt Bucuresti cu intentii de iesit si pe afara.

    600 minim pt ca iti trebuie cuplu ca sa faci depasiri si sa traga de jos

    50 cai ca sa prinda macar 150 km/h la nevoie

    Echipament – e ok cum a zis Stefansc dar iti tre macar o geaca touring si niste pantaloni daca iesi afara. Ghetele de oras sunt slabe la protectie chiar si pt oras.
    Am citit mult pe tema asta anul trecut cand cautam asa ceva si am ajuns inapoi la cizme.

    Cele mai bune informatii le gasesti pe forumuri direct de la practicanti.

    Www.motociclism.ro – dai un ochi si pe la rubrica accidente ca sa vezi ce usor poti face accident.

    Subiectul e complex si am putea discuta pana maine.
    Asta iti mai trebuia cu nevasta si 2 copii mici 🙂
    Midlife crisis?

    🙂 🙂

    • #114

      Musai manusi. Ca e nasol daca e mai “racoare”.
      Cagula si brau n-ar fi rau sa le ai, ca si la 22 de ani ai tai, trage vantul la shale. In rest, domnu Unu, are dreptate. Si domnu’ StefanSc

      Aia cu doi copii o mai discutam 🙂 . Sunt si altii de le-o placut viata :), ba mai tare decat doi.
      Si criza de mijloc…. Io o am mai ales toamna (cand ma dau pe doo roti) si ma trage la spinare. Fac nush’ ce miscare si gata sunt intepenit.
      Da trece cu Flamexin, nu-i nevoie sa cumpar o motocicleta 🙂

  30. #115

    Luat categoria A acum 2 ani la scoala Molo Louis. Nota 10..oameni tineri, motociclete ok pentru o scoala ..in comparatie cu altele. Cumnatul meu luat carnetul acum 1 an..tot nota 10. Restul prin Bucuresti sunt scoli de cacat cu instructori de cacat..am vazut la examen , am intrebat/vazut.

  31. #116

    Moto Louis

  32. #117

    Io cunosc un blogger celebru caruia nevasta ii sugerase* acu’ vreun an ca ar fi bine sa-si ia gandu’ de la motor

  33. #118

    Dupa cum vezi in poza HD e produs pentru burtosi de la 50 de ani in sus.
    Pe la mine prin orasel, o suburbie intre autostrada si St. Laurent e plin de motociclisti de weekend.

  34. Arhi, tie iti trebuie un atestat de mecanic utilaje grele Iti iei asa ceva commons.wikimedia.org/wiki/File:Bauma_2007_Loader_Liebherr_1.jpg si nu se mai leaga nimeni de tine ca – vezi doamne! – i-ai luat locul de parcare, sau ca n-ai fost atent la detalii marunte ca acces interzis sau linie dubla continua…

  35. Dude, Ia Burgman. Am unu de 250 cmc si e brici. Gandeste-te ca ai o varsta si esti comod.

    Sfatul meu e sa te sui pe un Suzuki Burgman inainte de a alege orice alt model. Da o tura cu el, fara ambreaj si alte cacaturi.

    Be a man, like a boss.

    • #121

      ai nevoie de A?

    • #122

      Iti este suficient un A2, dar repet, nu are rost sa dai de A1 sau A2, ia direct A-ul.

    • Pentru Suzuki Burgman de 250 cmc iti trebuie A.

      A da, ignora sfaturile alea cu A1 sau A2 sau A++ sau orice altceva. E pierdere de timp. Fa scoala si da examen pentru A. End of story. Cum ti-am zis mai sus, be a men.

  36. #124

    bo$$, ia exemplu de la alt bo$$ blogosferic (ihih) cabral@bmwk1600 gt/l

    nu asculta la toti necajjtii astia cu scuterici sau alte cazane.e ca si cum i ai spune acu lu’ yoso sa si ia megan’ …. like w t f !?!?!

  37. #125

    Plot twist: de fapt Arhi are deja permis si motor, ba chiar posteaza pe youtube filmulete sub numele de BucTrafic 😀

  38. #126

    dupa ce iti iei cacatul ala de carnet si cacatul ala de motor, inainte sa pleci de-acasa te rog sa te duci la fetita ta si sa-i spui asa: copilul meu iubit pe mine ma manaca-n cur ca pe zambilica si ma duc sa ma scarpin pana o sa ma aduca unii acasa si pe mine si scaunul meu cu rotile pe care o sa-l impingi tu de acum incolo.

    asta asa ca sa nu mai fii egoist si invidios pe toti tampitii care se strecoara la semafor printre masini.