Dupa ce ieri a fost puțin circ legat de faptul că le-au spart serviciul Yoxo si datele bancare ale abonatilor sunt de vanzare pe internet, Orange s-a gândit azi să mitigheze situația.

Si nu asa cum v-ati gandi ca e normal, cu un mesaj de scuze pentru toti cei 600 000 de oameni afectati, cu un avertisment trimis tuturor gen Din cauza noastră, vi s-au furat datele de card si emailurile, incercati sa luati masuri de protejare. Nu de alta, dar poate nu toti oamenii citesc arhiblogul sau siturile de hacking, ca sa afle ca lui Orange le-a fost furata baza de date.

Nu, au trimis sms-ul ala, gen nu da click pe linkuri din surse straine, fii vigilent. Astfel, daca se intampla ceva, ei nu sunt vinovati, te anuntasera deja, prin acest mesaj generic, care nu ii implica cu nimic, ca trebuie sa fii vigilent.

Profesionism la cote inalte.
Va tin la curent cu dezvoltarea subiectului.

Later edit:
A venit, in sfarsit, si mailul ăla.

Salut,

Te informam ca una dintre aplicatiile de solutionare a tichetelor, utilizata in cadrul Orange Romania, a fost recent tinta unui atac cibernetic. Verificarile sustinute de expertii nostri in securitate cibernetica sunt in desfasurare.

Serviciile tale de retea nu au fost compromise sau afectate.

Concluziile preliminare arata ca atacul a fost posibil prin exploatarea unor vulnerabilitati, impreuna cu compromiterea credentialelor unui utilizator intern (user si parola), obtinute in mod fraudulos.

In acest moment, din verificarile efectuate, a rezultat ca au fost extrase categorii de date cu caracter personal ale unor clienti YOXO: nume si prenume, nume de utilizator, numar de telefon, adresa de e-mail, ID intern utilizator si cod de client. Orange nu pastreaza informatii despre cardul tau bancar care sa permita autorizarea de tranzactii financiare.

Ce pasi trebuie sa fac mai departe?

Te asiguram ca aplicatia YOXO este securizata si nu a fost afectata in niciun fel de aceasta situatie. Ca o masura de precautie, iti sugeram sa iti resetezi parola contului tau YOXO si sa te asiguri ca este cat mai puternica si unica. Gasesti ghidul pentru resetarea parolei aici:
→ Ghidul de resetare parola YOXO

Totodata, iti recomandam sa nu oferi nimanui datele cardului. YOXO si Orange Romania nu vor solicita niciodata aceste informatii prin SMS, e-mail sau apel telefonic. Insa este important sa ramai vigilent in ce priveste tentativele de fraudare prin campanii de phishing si apeluri telefonice frauduloase.


Regretam acest incovenient. Te asiguram ca prioritatea noastra este protejarea datelor clientilor si ale partenerilor. Daca ai intrebari poti sa ni le adresezi rapid in sectiunea Help din aplicatie -> Messenger.

Daca ai fost victima unei tentative de fraudare, te rugam sa te adresezi autoritatilor si apoi sa apelezi call-center-ul Orange pentru a discuta optiunile pe care le ai pentru a te proteja impotriva unor astfel de viitoare situatii, la 300 sau la 0374 300 300, din orice retea fixa sau mobila.

Vom reveni cu noi informatii, pe masura ce investigatiile noastre progreseaza.

Multumim,
Echipa YOXO

Dacă v-a plăcut ce ați citit, dacă știți că am rămas din ce în ce mai puțini oameni verticali, avem și noi nevoie de voi.

Alte articole din arhiva de aur