cauciuc vechi

Tocmai ce am încheiat ditamai discuția în contradictoriu cu un prieten care încearcă să îmi explice că nu ai de ce să dai banii pe anvelope noi, când poți să iei foarte frumos anvelope second hand de la orice service sau reșapate de la hypermarket. Totul este un plan bine pus la punct al mafiei auto, să te facă să cumperi tot timpul cauciucuri noi, deși ele sunt foarte bune, chiar și vechi.

Explică-i omului că ai fost și tu adeptul acestei tâmpenii și că era să mori făcând tête-à-queue pe serpentinele de la Posada, din cauza cauciucurilor care deși păreau bune, erau niște seconduri vechi și aderență zero. Nu are cum, a fost din vina ta, probabil ai tras prea mult de volan. și la urma urmei, dacă vrea dumnezeu să mori, îți cade o cărămidă în cap noaptea în pat. Serios, îmi pleznește capul de nervi. Îmi ceri recomandare de anvelope, eu îți spun că Micheline Alpine 5 sunt cele mai bune anvelope posibil, tu te superi că eu de fapt nu îți confirm opinia că secondurile sunt la fel de bune.

Noi, ca popor, ca oameni, nu știm ce e important pentru noi. Și zic de noi pentru că nu am trăit suficient de mult printre alți oameni, de altă naționalitate, ca să îi cunosc.
Dar la noi e foarte clar. Ai nevoie de cauciucuri de calitate la mașină, ca să nu derapezi și să îți omori familia? Iei niște seconduri sau reșapate, nu e nimic, dacă e să mori, mori. Petreci în pat 1/3 din viață? (pentru cei cu *, înseamnă o treime, adică 33,3 perioadă 3) Iei cea mai ieftină saltea care să îți omoare spatele și să te îmbolnăvească de diverse căcaturi la bătrânețe, când SIGUR nu din cauza asta vei face diversele boli de spate care te vor țintui la pat.

În schimb, ai nevoie de mașină să mergi până la Cora și înapoi? Îți iei Audi A8 sau Q7. Pentru că salteaua sau cauciucurile nu ți le observă nimeni, decât cel mult poliția, când intră peste tine în casă și te găsește sub ea sau te oprește pe stradă și îți dă amendă.

Dar pentru mașină te invidiază toți…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

72 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Si respectivul iti este prieten?Intreb si eu

    • #2

      da, bai nene, da. asa am eu noroc in viata…

    • #3

      Mi-a zis tata pe când mai lega și el vorbe cu înțeles: la cauciucuri să nu te zgârcești. Abia acum înțeleg ce-a vrut să zică moșneagul…

    • #4

      @Ilie: dacă aveți deja 7 copii/avorturi eu cred că ați înțeles prea târziu 🙂 sau pe vremea aia era cu mațul de oaie?

  2. #5

    Pentru iarna doar Michelin Alpin am avut in ultimii 10 ani. (de la A2 pana la A5)

    • #6

      Da’ la Z când ajungi, nu de alta, dar poate termini și tu alfabetul? Stăm cam prost cu alfabetizarea.

    • #7

      Era vorba de autostrazi, nu de alfabet. Observ ca nu a bagat Pitesti.

    • #8

      Eu am murit de doua ori din cauza la Michelin Alpin. Ma cac pe ele.

    • #9

      @titi: boss, s-a băgat wifi în iad sau stai pe date? Nu te rupe roaming-ul?

  3. #10

    intotdeauna mi-am luat cauciucuri noi si de calitate. unii pe aici pe la mine mai incearca sa-ti vinda chinezarii, cica sunt mai ieftine. cind e vorba de siguranta mai bine imi iau o bluza mai putin decit sa risc.

  4. #11

    Daca tot ai adus vorba de anvelope si winter is comming. Sa imi spuna cineva din experienta proprie daca anvelopele Michein CrossClimate sunt bune de ceva sau nu. Se vor folosi preponderent urban (a se citi Bucuresti) si rareori la drum lung. As renunta cu cea mai mare placere la prostul obicei de montat/demontat/echilibrat jante+anvelope la fiecare schimb de sezon…

    • #12

      eu am folosit michelin alpine 4 ani incontinuu. au fost excelente si m-am simtit in extrema siguranta. le-am dat jos nu pentru ca nu mai aveau carne, ci pentru ca pur si simplu devenisera prea vechi si aparusera crapaturi in ele

    • #13

      Eu am deja aproape 20k km de vara trecuta de cand am pus CC-uri si n-am probleme cu ele. Vara se comporta foarte foarte bine, iarna sunt decente. Am ramas putin in zapada sus la munte, dar nimic grav. Franare excelenta si in conditii de iarna

    • #14

      Anvelopele CrossClimate sunt foarte bune primavara si toamna; pentru iernile romanesti nu sunt recomandate. Poti lua Alpin 5 sau BF G-Force winter.

    • #15

      Confirm că sunt ce trebuie. Vara sunt bune, iarna decente, pe ploaie absolut demențiale.

    • #16

      Cumparate anul trecut in vara. Pe autostrada la 160 pe ploaie se comporta bestial, franat ABS nu s- a activat. Iarna in zona Babadag, 10 cm zapada pe sosea rulezi decent si in panta si in contrapanta. Per total foarte multumit. Dimensiuni 205/55/16

    • #17

      Și eu mi-am luat Crossclimate și am vândut setul vechi de 3 ani de Goodyear + Dunlop. Foarte bune pe ploaie, pot sa confirm aproape la fel de bune ca BluResponse. La iarna vedem cum se comporta.

    • #18

      Dunlop wintersport. Cele mai bune in toate testele posibile.

    • #19

      CrossClimate sunt cele mai bune anvelope pe care le-am avut pana acum si am avut GoodYear Hidragrip si Dunlop WS 3D pana acum. Pe ploaie si uscat sunt excelente avand aderenta foarte buna. Inca nu le-am testat pe zapada.

  5. #20

    De ce nu lași tu omul să cumpere reșapate? Dacă selecția naturală nu mai funcționează pentru că nu avem dușman natural, e ok să fim noi dușmanii proprii.
    Ah, păcat că cel mai probabil va mai lua unii după el, poate nevinovați 🙁

    E greu cu explicațiile cum că materialul ăla negru de îi zice cauciuc îmbătrânește și își pierde proprietățile super repede. Și amaritii ăia de au făcut bum cu Challenger tot de la un cauciuc îmbătrânit și-au luat-o. Doar că uneori nu are cine să priceapă!

    Si ultimul punct: nu există cea mai bună anvelopă. Există cea mai bună anvelopă pentru o dimensiune și pentru un regim de funcționare. 225/40 are altă dinamică decât 225/60. E vorba de întăriturile laterale, cel mai des au alte specificații de viteză maximă. Nu prea s-a inventat rețeta perfectă pentru orice mașină și pentru orice șofer.

    • #21

      are copii…

    • #22

      Nici n-ai crede câți adepți ai lui Darwin au apărut din neant. Că altfel nu pot spune având în vedere învățământul rromanesc.

  6. Si daca nu toti suntem de acord cu ” Micheline Alpine 5 sunt cele mai bune anvelope posibil” ?

  7. #26

    La o masina premium de genul A8 sau Q7, anvelopele + jentile sunt o mica avere – 2000 EUR si peste. Sunt multi bani pe care ii dai dintr-o data. Altii de banii astia isi cumpara masina.

    Ce sa zic, decat evidenta: unii traiesc intr-un stil de viata pe care nu si-l pot permite. Fiecare incearca sa epateze cum poate, impresia artistica este mult mai importanta pentru majoritatea.

    Ultima duda auzita de la copil (clasa a IV-a): cica ta’su’ unei colege de clasa si-a luat Audi. Fiica aceluia a comunicat in cercul de prietene nu ce tip de Audi are, ci cat costa – 40K. Scoala cu pretentii.

    • Varianta 1: Pai cum sa dai 2000 de euro pe cauciucuri cand ai dat 8-9000 pe masina?
      Varianta 2: Pai cum sa dai 2000 de euro pe cauciucuri cand iei resapate sau SH cu 500 de euro, si de 1500 bagi benzina si iti pui si folii pe geamuri
      Varianta 3: Pai cum sa dai 2000 de euro pe cauciucuri cand uite cata carne mai au pe ele? Lasa dot-ul 2003, uite carnea. De 2000 faci un weekend la Mamaia extra full, cu canapea la Bellagio

    • #28

      Când ai bani sa iei A8 sau Q7 și nu ai bani pentru 1-2 seturi de cauciucuri atunci înseamnă că nu îți permiți mașina. Mașina care noua costa peste 50k iar cauciucurile se raportează la valoarea aia. Dar romanii mereu își iau ca sa impresioneze și vezi ca baga la pompa 5L în A8.

  8. #29

    deoarece vine iarna ar cam trebui să’mi iau niște cauciucuri de vară, pentru astea nu ai o recomandare?

    • #30

      nu folosesc, eu iau de iarna bune si le tin pana simt ca nu mai tin la fel de bine. bine, nu nokian, pe alea le-am aruncat dupa 10 luni

    • #31

      Arhi iti trebuie si tie un prieten sa-ti spuna ca anvelopele de iarna nu sunt la fel de bune vara pe cat sunt cele de vara www.youtube.com/watch?v=laDBPMEYwlo sau www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c

    • #32

      e ok, diferenta de 5% o acopar din experienta

    • #33

      Cetin, din pura curiozitate, ce problema ai avut cu Nokian, pe masina actuala, am cumparat in iarna un set de Nokian WRD4, si sincer, mi s-au parut cu un pic mai bune decat Michelin Alpin A4 de pe masina precedenta, ambele masini, in caz ca are vreo importanta, cu tractiune spate / propulsie, cum vrei sa ii zici

    • #34

      una si-a futut o galma cat china iar cealalta pur si simplu a decis sa explodeze. cauciucuri noi, cu DOT 2015. ‘mi-as plua in ele de nokiane

    • #35

      hmm, ce sa zic, sper sa fi fost tu ghinionist, eu chiar le-am ales in detrimentul Michelin si Continental, bazandu-ma pe testele facute de ADAC Germania si tyrereviews UK.

    • Winter tires in the summer can stop your car up to 55 feet (16 meters) further than summer tires.
      Acum depinde si cine e pe trecerea de pietoni. Daca e Iliescu, stima si respect

    • #37

      Nokian chiarsunt excelente iarna, printrre cele mai bune de pe piata. Am avut pe mai multe masini nokian sau vredestein si mi s-au parut excelente. In afara de astea, de vara cel mai bine m-am simtit cu Dunlop.

    • #38

      Nokian cumparate din RO sunt cel mai probabil produse in Rusia. Alea testate de ADAC erau probabil finlandeze. Am avut destul de multe probleme cu Nokian (RU) – vreo 5% au facut gilme la prima montare, in timp ce le umflam, cam tot atitea erau atit de asimetrice incit nu puteam balansa rotile… In rest – cum zicea Dragos mai sus – nu exista brandul perfect. Fiecare dimensiune si fiecare load index pe dimensiune au campionii lor. Conteaza de asemenea in ce conditii conduci masina si la ce e folosita in general. Am avut experiente si bune si proaste cu BFG, Dunlop, Nokian. Cumpar in continuare Nokian ca pe anumite dimensiuni nu produce nimeni cauciucuri la sarcina utila de care am eu nevoie. (PS am 350 de SUVuri cu vreo 40 de dimensiuni de cauciucuri).

    • #39

      Asadar, planul bine pus al mafiei auto e de fapt despre anvelopele de vara.

  9. #40

    anul trecut, prin martie, mi-am luat tigaia actuala, dupa care am pus-o la vanzare pe cea veche. masina din categoria premium, cu extrem de multe dotari, cu service de la km 0 exclusiv la reprezentanta oficiala, si printre altele, cu doua seturi de anvelope noi noute, vara si iarna, marci super premium, dot 2014, cu factura atasata in valoare de 4800 lei. ei bine, absolut toti care sunau, ori vroiau sa le scad pretul foarte mult ca pe ei nu ii intereseaza dotari gen bixenon, cutie automata, webasto, etc.. si sa imi pastrez eu cauciucurile si sa le vand separat ca au ei de unde sa ia unele mult mai bune ca pret, evident la sh. ei de fapt cautau masina de “afirmare” cu dotari de Logan si la pret de Renault. asa ca romanii, in marea lor majoritate, asta sunt, cumparatori de caroserii, nu de masini.

  10. #42

    la anvelope nu trebuie convingere dar recomanda-mi o marca de saltea sau ce ai tu ca nu mai pot sa dorm noaptea :))

  11. #44

    Stau in zona de munte cu precipitatii multe si mi-am cumparat cauciucuri Uniroyal. Nu stiu altii (a se citi altele, gen Michelin Alpine) cum sunt, dar astea mie mi s-au potrivit manusa. Mare atentie si la caracteristici. Ale mele sunt H ca masina are constructiv 180,iar unele V erau considerabil mai ieftine doar ca fiind mai aderente se tocesc mai repede. Mi-a luat cam 3 luni de studiu, dar acum sunt fericit. Au trecut testul si pe A2 cu ploaie si am fost singurul din coloana care n-a derapat pe sleauri sau la schimbarea benzilor (viteze considerabil egale caci mergeam in coloana).

  12. #45

    Esentialele:
    Casa buna
    Canapea buna
    Saltea buna
    Cauciucuri bune.

    Era o vorba…sunt prea sarac sa mi iau lucruri ieftine…

  13. #50

    A mea are niste anvelope absolut aiurea, Delinte nush-de-care, dot 2015. 185/55/15. Pe uscat sunt ok-ish dar pe ud se schimba complet povestea. Am avut ocazia sa le folosesc intensiv luni seara, pe ploaie torentiala intre Arad si Tm., pe autostrada. Graba mare, tinut la 150km/h, franari de urgenta din cauza unor tiruri care depaseau. Stiu, viteza nu era tocmai ok, dar sa trecem peste.. Deci da, anvelopele noi merita oricand.
    Pentru iarna mereu am optat DOAR pentru anvelope noi, preferatele fiind Hankook Icept. Si neaparat sensibil mai inguste decat “zice lumea” ca ar trebui. Ex, la fosta masina era necesar un 155-165, puneam 145 dar cu talon mai mare, gen 80. La actuala masina, in loc de 175 cu talon mic voi opta pentru 155/80 dar iarasi, anvelope noi. Da-i dracu de bani, ca se fac la loc, dar viata nu. Cine pricepe, bine, cine nu… sa fie sanatos.

  14. #51

    Vredestein Ultrac Sessanta summer 245/45/R17…wow. Fata de runflat-urile precedente e o dif. uriasa. Ca fapt divers am vazut un tip cu un 7ar in Mamaia care avea anvelope Landsail.

  15. #52

    Mai bune decat Conti sport contact?

  16. #53

    Pentru iarna mi-am luat niste UltraGrip 8 care mi se par foarte ok dtpdv.

    Am mai avut niste Debica Frigo care erau ok pe uscat. Am iesit din zapezi destul de mari cu ele fara emotii, dar pe ploaie te duceai sanie.

  17. #54

    Orice cauciuc nou va fi second din momentul in care il pui la masina.
    Second-uri se mai gasesc si DOT 2014/2015 cu uzura sub 40% la 25% din pretul de nou.

    • #55

      iti dai seama, 40%…
      in urma cu vreo 3 ani as fi dat cu flit la ce zice Arhi aici, foloseam anvelope sh “bune” pana cand…
      dupa un drum lung (vreo 200km) am oprit masina si chiar inainte sa cobor puuuf, a cazut masina pe o parte, a crapat un cauciuc din spate, o fisura de vreo 10 cm; plin de “carne” cauciucul, dar vechi de vreo 6 ani
      m-am facut verde la fata, daca crapa cu 15 min in urma cand aveam 100km/h probabil eram imprastiat pe camp sau colac pe un pom 🙁
      am cumparat atunci 4 cauciucuri noi si brusc frana a devenit frana serioasa si curbele le puteam lua fara emotii ca pleaca masina de pe strada. Nu mai iau sh-uri in veci.
      zilele trecute am luat un set de iarna desi actualele nu au mai mult de 20k km, arata ca noi, dar aderenta a scazut constant de la an la an si deja iarna trecuta aveam emotii la frane

  18. Am futut eu in adolescenta una Micheline.
    Sau Michelle, ma rog…

  19. #58

    www.dropbox.com/s/c0ltzztrudyf9u9/IMG_20160314_182042.jpg?dl=0

    A1 undeva la 120-130 de km/h. Senzatia e groaznica. Nu am patit nimic, nici noi, nici masina. Prezenta de spirit, eram pe banda a doua, prima banda era si ea libera. Am tras pe banda de urgenta. Dupa ce am facut poza, au inceput abia atunci mainile si picioarele sa tremure. Puteam sa ajungem bucati de carne in saci menajeri.

    • #59

      aideplm

    • #60

      Singura scuza pe care o pot invoca: masina nu era a mea, era imprumutata.

    • mai multe detalii se poate? Erau resapate/ prea vechi / era masina prea grea pentru ele? Ultima pare cea mai plauzibila
      Am mai vazut cauciucuri stricate, dar asa ceva…

      E pe fata sau pe spate? Nu prea pot sa-mi dau seama din poza

    • #62

      @C
      Opel break caravan din 2001. Are undeva la vreo 1400 de kg. Bagaje nu aveam la noi, eram grabiti/presati de timp pentru urgentarea unor acte (de la Buzau pana la D. T. Severin/retur). Treaba se intampla la intoarcere. Roata fata/stanga. Masina mi-a tras imediat de stanga, ma indreptam spre bara separatoare de sens, franat usor, volanul ziceai ca e posedat, vazut banda 1 e libera si am oprit pe banda de urgenta undeva pe la km 45 cu fata catre Bucale.

      Nu doresc nimanui sa treaca prin asa ceva. La nimeni. Si acum cand ma gandesc ma trec niste fiori.

  20. #63

    Michelin, Pirelli, Dunlop. Numai de-astea am, inclusiv pe Dacie. Zero probleme, conduc mai vânjos si n-am încredere în altceva.

  21. #64

    Am căutat a mai cumpăr o masina, second de la proprietari. Buget 15k-20k. Desi majoritatea erau îngrijite decent, nici măcar una nu avea cauciucuri bune pt rulare. Ori branduri chinezesti din târg de la vitan ori trecute de semn….asta e pericolul de pe sosele

  22. #65

    Nu as vrea sa stric petrecerea, dar cine este Micheline? E sora lui Michelin? Sau nevasta-sa?
    Ca idee, cauciucul e singura piesa componenta a masinii care face contactul intre masina si asfalt.

  23. Din experienţele avute pînă acum cu anvelopele.

    Vara:
    – Continental ContiEcoContact3 – bani daţi degeaba. Foarte silenţioase în mers, prietenoase cu rezervorul, OK pe uscat, dar s-au tocit foarte repede şi sînt execrabile pe ud, atît la frînare cît şi pe viraje. Din cauza lor m-am răsucit cu maşina într-o curbă destul de relaxată luată cu 70km/h. Doar anii de karting mi-au ferit familia de o tragedie. Au ţinut fix 30.000km.
    – Barum Brillantis 2 – deşi au costat puţin peste jumătate din jegurile de sus, diferenţa de aderenţă e sesizabilă în toate condiţiile. Mult mai zgomotoase, diferenţe cam mari de greutate de la o anvelopă la alta. Se tocesc destul de greu, dar îmbătrînesc cam repede şi-şi pierd repede din calităţi. 48.000km.
    – Yokohama AA01 – cele mai bune anvelope de pînă acum. Mai silenţioase decît Continentalurile, iar aderenţa e de domeniul fantasticului în absolut orice situaţie: pămînt, asfalt, piatră cubică. Aproape perfect echilibrate de cînd ies din fabrică, diferenţe de vreo 200g între ele, plumbi între 5-10g. Sînt singurele anvelope cu care am mers prin bălţi fără să tragă volanul (indiferent de viteză). Am vreo 10.000km cu ele şi nu dau semne de uzură sau îmbătrînire.

    Iarna:
    – Nişte Kleber, nu mai ştiu exact modelul: sub orice critică. Au făcut gîlme, derapau cînd aveau chef, zgomotoase, s-au tocit extrem de repede (vreo 15.000km).
    – Sava Eskimo S3: destul de silenţioase, aderenţă decentă pe ud, foarte bună pe zăpadă, dar s-au tocit neuniform şi repede (~20.000km).
    – Barum Polaris 3: silenţioase, aderenţă acceptabilă în toate condiţiile, dar fără a excela în ceva. Feedback de la roţi excelent, ştii cînd sînt pe punctul de a derapa, iar cînd pierd aderenţa o fac treptat. S-au tocit uniform, au aproape 40.000km şi încă mai au vreo 5mm.
    – Debica Frigo2: luate din scurt din cauză că muiştii de la vulcanizare mi-au futut două Barum. Jafuri. Derapează fără avertisment, gălăgie ca la balamuc, deja sînt tocite la nivel cu celelalte, deşi au doar un sezon şi le-am pus pe spate.

    Iarna asta oscilez între Michelin Alpin A5 şi Toyo Snowprox S493, deşi am impresia că o să merg pe Michelin.

    • #67

      Am avut aceeasi dilema toamna trecuta.Am ales Toyo si iti pot spune ca sunt excelente. Aderenta foarte buna atat pe zapada cat si pe ploaie.
      Pt vara am Toyo Nanoenergy 3 de care,la fel,sunt foarte foarte multumit.

  24. #68

    Poetic.

  25. #69

    Aveam dunlop wintersport m, “carne” cacalau pe ele, credeam ca sunt de calitate (aveau vreo 5 ani) … Ma descurcam cu ele… Pana a venit un prieten sa ma duca undeva cu masina lui (acelasi model de masina cai etc … Dar cu michelin alpine 5) … Si stiind cum se comporta masina iarna la franare tipam la ala sa mearga mai incet in plm (tocmai dadu se un strat de juma de cm de zapada pe jos) … Si cand pune omu frana … Ce sa vezi … Se opreste masina in 2m nu in 10… In 5 zile aveam alpine 5 pe masina :)… Le recomand din suflet.

  26. #70

    Intrebatil pe huidu ca el se pricepe cel mai bine la cauciucuri.

  27. #71

    Am vrut sa iau un Kawasaki ZX10R din 2005 second , o super motocicleta la un pret foarte corect , pana am observat ca avea cauciucuri DOT 2001…erau mai vechi cauciucurile decat motocicleta ! Vanzatorul nu a inteles de ce nu vreau sa o mai cumpar si de ce ii spuneam ca e nebun ca mergea cu 250 pe centura cu cauciucurile alea. La motoare conteaza si mai mult calitatea si vechimea…multi oameni prosti. Eu am suspectat ca daca nu da bani pe cauciucuri atunci sigur nu a dat nici pe ulei, filtre, bujii , frane etc.
    Imi mai iau si eu cauciucuri second, dar vorbim de marci premium si cu vechimi de un an in stare perfecta, fara galme , reparatii, foarte putin uzate sau state prin showroomuri, si nu sunt tocmai ieftine, sunt cam la 50-60 % din pretul de nou. Am prins inclusiv cu “mustatile” si eticheta pe ele.

  28. #72

    Cand am cumparat masina actuala, de la primul proprietar care era o doamna, mi-a fost frica sa plec la drum lung; cauciucurile erau foarte uzate, pe spate aproape ca in palma. Am cumparat cele mai bune anvelope all season pt masina mea, de la continental. Anul asta am schimbat si roata de rezerva, era cea care venise cu masina, in 2007. Am luat o anvelopa second, dot 2001, dar folosita doar ca rezerva, pe interior, ca avea mustati si multa carne. Masina mea are roata de rezerva pe exterior.