Mă uit la un serial acum, Blindspot, ceva polițist, FBI, o doamnă frumușică și ultratatuată, făinuț. Bine, primul sezon a fost făinuț, sezonul 2 începe cam plat și clișeic, am impresia că, inițial, a fost gândit ca un serial de 22 de episoare, cu un singur sezon și, când au văzut ce tracțiune a prins, l-au mai continuat puțin, pentru că e cam trasă de păr acțiunea din S02E01. Plus faze de alea gen Sunt agent Vasilica, de la NSA, reprezint o ramură secretă, care se numește Pulpă-ndungă. Really? O ramură secretă căreia îi faci marketing în public?
Anyway, despre altceva voiam să zic.
Am impresia că oamenii care fac scenarii polițiste pentru filme și au în cap, obligatoriu, un wizkid în calculatoare, super deștept, tare pe IT, fizică, chimie, biologie, astronomie, anatomie și anatomie patologică și cam tot ce vreți voi, dar, în primul rând, calculatoare, să mor dacă au văzut vreodată un PC.
Altfel, pur și simplu nu înțeleg de ce reprezentarea unui PC/server care face ceva este o chestie care face bip la orice mișcare, scoate sunete de tot felul în toate secvențele, efectiv auzi fâl-fâl-fâl dacă plimbă foldere, orice stick USB se deschide instant și, odată cu el, se deschid toate fișierele, în ordinea care permite wizkidului să zică Thats it, i got now! Serios, niciun PC/server pe lumea asta nu face așa, indiferent ce OS inventat ar avea pe el, nu există tot concertul ăla de bip-uri și scratchuri, orice programator apasă și enter când scrie, mai ales enter, pentru că liniile de cod sunt scurte și secvențiale and so on.
Înțeleg că astfel se caută captarea atenției gen Uaauuu, ce tari scule au ăia, dar pe bune, targetul acestor filme nu sunt pensionarii de ultimă fază, pentru care vârful tehnicii e un telefon cu butoane, ci oameni tineri și relativ tineri, care chiar au văzut și au folosit PC-uri în viața lor.
Leave it in sangue, nici Minecraft nu scoate atâtea zgomote ca un server FBI care caută infractori într-o bază de date, neapărând fluturând fețele lor pe ecran. În rest, pot trece peste faptul că toate armele, pe care pun actorii mâna, zăngăne când sunt atinse, fac un clanc ușor. Dacă vreodată luați un pistol de jos și clăncăne când îl apucați, nu trageți cu el, armele nu fac așa.
NOU
Io ma uit doar la scenele cu bătaie.
NOU
S-or fi inspirat de la imprimantele (cu ace) Furuno, cuplate la consola GMDSS în timonerie. Cînd ajung la ultimele 256 de rînduri (după vreo 10 mii de ”pagini”) bipăie la fiecare început și sfîrșit de rînd și apoi devin moarte, nici măcar nu mai poți să le resetezi memoria, trebuie să le duci la service pentru schimbarea capului… Probabil și filmul ăsta e la fel, pe moarte.
NOU
Da, si toti astia foarte destepti si experimentati au telefonul “uitat” pe sonor, in timp ce se strecoara undeva telefonul suna si “oh, sheet !”
Si armele cand sunt aruncate pe jos “put your gun down !” suna ca niste table goale (ceea ce si sunt).
Plus, daca-i dai unuia in cap cu pistolul “sa il adormi”, posibil sa il adormi de tot la cat de greu este un pistol, nu ca se trezeste dupa xx minute, duce mana la cap, scutura putin si “ah, I have a terrible headache “. Plua, poate comotie. Un Beretta M9 (US police pistol) are 970 g iar un Glock 19 are 852 g (incarcat), asa ca daca-i dai in occipital unuia cu o bucata de metal patratoasa de aproape un kg …..
NOU
Am taiat un iepure de 4-5 luni din care a iesito carcasa de 800g
NOU
Am vazut serialul, nu eram decis daca e misto sau nu gagica
NOU
Sunt destul de multe astfel de probleme in filme. Nu ati observat ca daca apare in imagine un caine el trebuie sa latre, sa maraie, sa schelalaie, ceva? La fel si alte animale, daca e vaca se aude un “muuu”, daca sunt gaini ele trebuie sa cotcodaceasca, leul daca apare 2 secunde trebuie sa raga, soimul la fel, nu se poate sa nu tipe etc. Cred ca nu exista animale silentioase la Hollywood, poate de aia nu prea vedem in filme iepuri de exemplu, nu pot regizor sa ii ilustreze.
La fel si cu masinile, daca e o secventa cu o masina care pleaca de pe loc, ia curba sau se opreste, intotdeauna se aude scartait de roti.
Si mai sunt si altele.
NOU
Șoferii ce conduc noaptea cu lumina aprinsă în habitaclu, să vedem dacă la volan e geanes bond sau tatamare. La fel cosmonauții, cum or vedea în spațiu cu ledurile alea aprinse în ochi, nu știu…
NOU
Mr. Robot prezenta ceva mai realist anumite utilizări ale computerelor, deși și acolo era tras de păr maxim cum reușea el să hackuiască imediat ce trebuie
Acuma sincer, cârcoteală, cât ai, 12 ani? Filmele trebuie să fie entertainment, nu documentare realiste. Altfel te plângi de producțiile românești unde se mănâncă ciorbă 17 minute într-o scenă. Na, poftim realitate. Nu cred că ți-ar plăcea un film unde personajul principal – să zicem James Bond – intră să fure niște fișiere secrete și dă print, constată că nu are drivere de imprimantă, caută la hp pe site, pune alea multe, dă restart, nu merge, etc.
NOU
Ți-am scris și pe grupul de specialitate că sper să-l suporți pana la final…
Legat de fazele din filme, să nu uităm și de exploziile din spațiu, la SF-uri… Toate navele explodează cu flacără, deși n-ai oxigen în spațiu
NOU
oh well, sezonul 2 nu incepe prea minunat, dar o sa ii dau credit, sa vedem
NOU
>>Toate navele explodează cu flacără, deși n-ai oxigen în spațiu
Au ele oxigen, nu aia e problema. Problema e ca se si aud exploziile. Ca veni vorba, The Expanse a facut cel mai bine calatoria in spatiu, am batut in masa si am zis DA BAI NENE cand am vazut cum intorceau navele pentru decelerare.
NOU
în Interstellar este corectă explozia, nu se aude
NOU
@Radu, in ultimele 2 sezoane au mai dat-o si aia din The Expanse in balarii cu mecanica accelerarii si decelerarii. Dar in general au fost destul de bine gandite fazele.
NOU
Exagerezi. Sunt constienti de ceea ce fac. Probabil ca nu sunt la primul scenariu/film produse.
Pur si simplu baga efectele astea pentru ca nimeni nu vrea sa vada eroul principal cum mananca ciorba jumatate de film. Da, bagi USB-ul iti ia 2 minute pana cand “il vezi”. Imagineaza-ti chestia asta de vreo 3 ori in film. Sau cum da un “ls” si sta 30 de secunde pana ii vine prima linie pentru ca are o conexiune proasta.
Daca vrei, e la fel ca in scenele cu masini. Au masina “oficiala” in care se fimeaza cu care (poate) se ruleaza. Si pe langa asta, mai au vreo 10 “clone” care au doar rotile pe ele si nu ar fi in stare sa mearga mai mult de 2km cu care fac cascadoriile. Orice mecanic decent v-ar spune ca ce se intampla in filme e dincolo de imposibil si totusi o fac de atatia ani.
NOU
Bai dar pricinosi mai sunteti. zilele trecute imi carcotea o prietena ca in Fauda ia unul iPhone-ul gagicii si isi baga nr de tel in el, se suna pe el ca sa ii bage nr in memorie, vrajeala de Salajean, spoiler alert, nu se termina cu bine. E, problema e ca aia nu isi deblocase iPhone-ul cu amprenta si cum si-a format ala numarul. Aia se chinuie acolo cu stuntmeni si tone de explozibili si noi cu carcoteala. Vorba aia, faceti ma voi mai bine!
NOU
iphone nu mai are amprenta de cativa ani, e cu facelock
NOU
si mai rau ca nu prea semanau :)))
NOU
Cum se alearga in toate filmele cu degetul deja pe tragaci nu se alearga pe nicaieri. Inclusiv in “Fauda” unde se spune ca macar 2 dintre actorii principali ar fi fost prin trupele speciale irl.
NOU
Exista o intreaga sub-ramura in graphic design si video effects care se ocupa doar cu crearea de interfete pentru diverse ecrane fizice sau holografice care apar in filme, mai mult sau mai putin SF. Pentru cele mai putin SF, ideea e ca acele efecte trebuie sa dea senzatia ca softurile folosite nu sint word sau excel, pentru muritorii de rand, ci sint folosite doar de cativa initiati, fie ei spioni, agenti speciali sau mad scietists, iar privitorul are privilegiul de a arunca un ochi in acea lume deosebita in care computerele interactioaneaza altfel cu omul. In rest, e entertainment, nu poti avea timpi morti vizual sau audio, asa ca totul bipaie si beculeste. Referinta ramane iconicul “Enhance.” din Blade Runner.
NOU
Vă dați seama că scenariștii nu pot și nici nu ar avea voie (presupunând că știu lucruri) să dezvăluie ceva care ar fi real.
Așa că, o țin cu servere, „enhance 400% the corner of that picture” și alte chestii.
NOU
Ah, si traducerile …
Calibrul 12 mm
Calibrul 11.17 mm Magnum
NOU
Da, si eu sunt suparat ca nu exista filme faine de actiune/SF/whatever in care fazele intime sa fie de-a dreptul porno, si apoi sa continue actiunea 🙂
NOU
Nu MAI exista mai tinere. Asa erau filmele prono inainte de internet, erau si cu poveste si actiune pe langa “actiune”, ca nu statea nimeni sa se uite o ora jumate la futai continuu.
NOU
Am văzut ceva episoade din Hawaii Five-O în ultima vreme șiiii da, same thing.
Toată logica e acceptabilă, credibilă, în afară de ce ține de PC-uri. Blip Blip skkrrrrrr tr tr tr pilim pilim. Opt sute de ferestre una peste alta și SPUF peste toate, ultima, poza suspectului. Trece poza de pe un monitor pe altul SWOOOSHHH.
NOU
Imi amintesc si acum cand intr-un episod din Criminal Minds, ziceau la un moment dat de nu stiu ce IP folosit de criminal care continea .274 sau ceva pe acolo :)))))
NOU
Sau fazele alea când niște ”hecări” bubuie niște servere, neapărat 30 de windows-uri translucide pe ecaran unde nu poți distinge un caracter și spargerea parolei după 3 încercări, indiferent de modul de criptare. Bineînțeles, totul acompaniat de sunetele alea de greier la fiecare atingere a tastaturii.
NOU
Destul de slabut Blindspot n-am rezistat mai mult de 3-4 episoade, cine a fost fan Dexter sa se uite la You o copie destul de reusita.
NOU
” Because actors have to concentrate on their lines, a typical FUI designer will actually perform functions such as cueing the user as to what will be done next and making sure the desired result is displayed on the screen.”
reelrundown.com/film-industry/Fake-Movie-and-TV-GUIs-A-Detailed-Explanation
Las asta aici 🙂
NOU
Momentul ăla când mergi la film cu gaşca şi toată lumea o apreciază pe gagica tatuată şi doar it-stul din grup pufneşte supărat.
NOU
In majoritatea serialelor cu politisti sau agenti fbi este asa dar cine a folosit un computer sau a tras cu o arma stie ca realitatea este alta. Am vazut si eu Blindspot,a fost ok,acum urmaresc the blacklist,si aici sunt multe faze care nu bat cu realitatea.
NOU
In Fauda doi dintre protagoniști chiar au făcut parte din serviciile speciale israeliene .
Lior Raz, Doron și Ilann Amedi, Sagi.