Scris de George

Salut,
Am un minuscul biznis in domeniul medical, si unul din furnizorii principali de materiale medicale mi-a facut o faza nesimtita, deci caut sugestii de pedepsire a neseriosilor.

Faza e la nivelul urmator: la inceputul biznisului, am luat de la aceasta mare firma (mare ca volum de afaceri) de echipamente medicale mai multa aparatura, si pt ca a costat mult, le-am propus un plan: in contul aparaturii, ma oblig sa cumpar de la voi, timp de 3 ani, produse in valoare de atatea mii de ron pe luna. Au fost de acord, am facut contract acum un an, toate au mers ok pana acum doua saptamani.

Atunci mi-au adus comanda lunara, care de data asta continea si un produs care va expira la o luna dupa ce mi l-au livrat ei. (E un medicament impotriva alergiilor, scump si pe care estimez ca il voi folosi sau vinde in aproximativ 6 luni.) Repet, livrarea s-a produs pe 15 sept., iar medicamentul expira pe 15 oct. (Evident, a fost greseala mea, ca am facut receptia marfurilor inainte sa verific datele de expirare. Avand in vedere ca restul furnizorilor, ca si cel de care vorbesc acum, au fost tot timpul foarte ok cu livrarile, de ceva timp nu mai verific datele de expirare la receptia marfii, ca nu am avut niciodata probleme. Oricum, repet, greseala “de jure” a fost a mea, ca am stampilat si semnat receptia marfii.)

E, si de atunci ma tot coiesc la telefon cu ei, sa ii fac sa imi inlocuiasca produsul, si ei se dau loviti, abia imi mai raspund la telefon.

Din punctul meu de vedere, magaria a fost a lor, pentru ca, in cel mai rau caz, dupa ce le-am dat comanda de necesar, trebuia macar sa ma sune si sa imi spuna: “Bai saracule, vezi ca din medicamentul X nu mai am pe stoc decat unul care expira intr-o luna de acum incolo. Il vrei? Sau nu ti-l mai trimit?”. Daca le dadeam ok-ul, era problema mea, asa insa mi se pare ca au fost nesimtiti, chiar daca ei sunt acoperiti pt ca eu am semnat receptia marfii.

Are cineva mai destept ca mine un sfat despre cum sa ii iau pe astia, astfel incat sa ii fortez sa imi inlocuiasca produsul? (Nu pot sa intrerup relatia cu ei, as fi facut-o, dar contractul ma obliga sa mai cumpar de la ei produse de o anumta valoare inca 2 ani). Precizez ca sunt mult mai mari decat mine, adica avocatii lor au coaie mult mai mari decat al meu.

Banuiesc ca e legal ca furnizorul sa vanda comerciantului produse medicale care expira intr-o luna, nu? Sau oare nu? Stie cineva care e legea? Si cum le-o pot trage astora?
Multumesc pt sfaturi

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

34 comentarii Adaugă comentariu

  1. In principiu ai dreptate, dar cum bine ai remarcat chiar tu, poti principala vina … te-ai lasat luat de val si in virtutea inertiei n-ai verificat ce ti-au livrat. Daca produsul era deja expirat, erau clar in culpa … altfel …
    Neatentia se plateste.

    • #2

      Taraboste » nu e chiar asa. in hypermarketuri de exemplu, daca intra in perioada de 6 luni ăana la expirare, orice produs e scos de la raft si inlocuit de furnizor. prin contract.

    • Cuvantul cheie este “prin contract”.
      La zupermarketuri se stabileste acest lucru pentru protectia lor.
      In cazul lui George, nefiind un lucru stabilit prin contract, n-ai ce face.

      Recomand sa faci o promotie: cutia respectiva s-o vinzi cuiva la pretul de achizitie, sau chiar sub. Astfel iti recuperezi macar o parte din bani.
      Deasemenea, la urmatoarea comanda sa specifici ca nu doresti produse cu termen de expirare sub 3 / 6 / 12 luni. E dreptul tau, al cumparatorului.

    • #4

      @ Arhi: corect, dar acele detalii se stabilesc inainte prin contract, nu asa pe ochisori frumosi…

    • #5

      Arthur » clar, ziceam doar ca exista posibilitatea de retur fara problema.

    • #6

      @ Arhi. Cred ca vorbesti de teorie cand spui ca orice produs de la hypermarketuri intrat in perioada de 6 luni pana la expirare, e scos de la raft prin contract. Sau ai incercat un spirit de gluma. Am lucrat merchandiser pana anul trecut si la carrefour si la selgros. Am luat si penalizari pt ca desi anuntasem ca marfa va expira in scurt timp, am uitat sa o scot de la raft. Nu se pune problema ca cineva s-ar fi sesizat si ar fi schimbat-o din proprie initiativa, cand eu am anuntat ca urmeaza sa expire.

    • #7

      Timo » am lucrat sef de departament la praktiker si real. cand intra in 6 luni, se lua legatura cu merchandiserul, ala isi facea o programare si, in intervalul celor 6 luni, disparea marfa de pe raft.

    • Arhi, pot intra in supermarket si produse care mai au o luna pana la expirare, cu titlul de “promotie”.

      Eu am produse la care termenul este de 70 de zile de la data producerii, scazi zilele de transport, zilele pana ajung in raft, iti mai raman vreo 50-60 (daca totul se misca bine).

      A fost refuzata marfa care exipra intr-o luna, dar daca vorbesti cu seful de raion, buyerul etc. se poate rezolva. In general la marfa care expira repede se fac discount-uri atat pentru magazin cat si pentru clientul final, ce ramane pe stoc se da retur daca asa prevede contractul.

      Cat despre prietenul tau, nu ma pot pronunta pentru ca nu cunosc legile atat de bine. Tot ce poate sa faca este sa le bata obrazul sperand ca daca viitoare nu mai fac…

  2. Da-le la reducere, ca sa nu pierzi chiar toti banii. Oricum pierzi, dar mai putin.

  3. Teoretic trebuie sa iti inlocuiasca produsul, practic insa…

    • Nici macar teoretic nu sunt obligati sa inlocuiasca produsul.
      Produsul livrat nu e expirat, nu exista lege care sa le impuna sa inlocuiasca produsul in situatii de acest gen.
      Aceste lucruri se stabilesc prin contract, de comun acord…

  4. Odata semnat si stampilat e greu de returnat… Receptia marfii presupune ca te uiti la toate detaliile care pot face subiectul unui retur.

    In instanta nu ai ce sa dovedesti. Incearca tu sa-i explici unui judecator cum produsul primit, pt care ai semnat si stampilat, este expirat. Cum poti sa dovesti ca tu nu aveai produsul deja si cautai o metoda sa-l schimbi?

    Cand faci dusuri la comun, incearca sa nu scapi sapunul, ca degeaba strigi viol dupaia, ca nu te aude nimeni…

    • Ok, e greu de returnat.
      Dar oare produsul ala ce garantie are de fapt ? Ca daca are peste un an, cred ca e vorba doar de rea credinta aici.

    • #14

      daca te evita nu poti decit sa stringi din dinti si sa-i tii minte.

    • #15

      @paul: n-ai inteles. nici macar nu era expirat produsul.

  5. George, ai comandat cumva Xysal care expira intr-o luna?

    • #17

      hary » da da, vreau si eu 2 folii. si un zyrtec, daca ai:))

    • Arhi, stai frumos la coada, da…? :-))

      George, daca vrei un sfat prietenesc, baga o superoferta aici pe blog, ti le cumparam noi. In rest sa auzim de bine.

  6. Îmi aduc aminte de reclama aia “Glumiți.Știți cine sunt eu?” și continuarea aia care ne face pe toți să râdem.Aici e un cadru bun pe care să se plieze reclama.

    Cred că te-ai învățat minte.Acum suflă și-n iaurt,uită-te la toate prețurile.

  7. #20

    Faci o super mega oferta si scapi de el rapid. Daca nu ai stipulat altfel in contract, ei sunt obligati de lege sa nu iti aduca produse expirate. Daca e magari pot sa-ti aduca un produs care expira maine, legea nu zice nimic 😉

  8. #21

    “Banuiesc ca e legal ca furnizorul sa vanda comerciantului produse medicale care expira intr-o luna, nu? Sau oare nu? Stie cineva care e legea?”
    Astea sunt niste chestiuni pe care trebuie sa le stii tu. Daca eu sunt clientul tau, tu imi vinzi produse care expira intr-o luna? Mai ales ca e vorba de produse medicale.

    • Expira termenul stabilit pentru comercializare, nu si termenul de utilizare.
      Din punctul de vedere al comerciantului produsul expirat este pierdere curata 😛

  9. In contractul semnat intre voi e specificat ca produsele expirate trebuie schimbate??Daca nu, atunci eu au un mare avantaj…

  10. merge la liniutza?

  11. Tip de afacere romaneasca: hai sa-l ardem pe fraier sa ne ne scoatem noi paguba. Ce daca ne e client, se supara pe noi si nu va mai cumpara niciodata ? Lasa ca vin altii in locul lui. Si cand o fi sa nu mai vina, schimbam numele, sediul, angajatii si tot de la noi ajunge sa cumpere. De undeva tot trebuie sa cumpere. nu ?!?

    Macar da-le numele, sa stie potentiali clienti cu cine au de a face. Internetul nu uita si nu iarta !

  12. #26

    I-auzi şi pentru toti baietii care a pierdut în CASINO la Hilton. cuvintele astea . ale lu Mihai Nămol

    www.youtube.com/watch?v=_v1qPZaRhmY&feature=related

  13. #27

    fa retur la marfa sau transmite la baieti ca nu platesti factura.cere alt BBD sau un discount obscen.
    daca nu faci gura o sa iti trimita doar marfa cu termen de expirare prost.
    sfat -ia legatura cu producatorul si cere o rezolvare a problemei,pot si ei sa o schimbe!

  14. #28

    @George: daca-i medicament din categoria Rx ti-ai cam luat-o. Eventual sa-ti dea Arhi datele mele de contact si vedem daca o dregem cumva, undeva.
    Atata vreme cat ai semnat receptia, transferul de proprietate s-a produs; oricum verifica in contract daca nu cumva ai vreo clauza in care, la livrarea de produse cu BBD sub 6 luni e musai si un acord scris suplimentar.

    @all: spre deosebire de alte marfuri, la medicamente termenul de valabilitate e acea data pana la care producatorul iti garanteaza ca acel produs are un continut in substanta activa de cel putin 90% din valoarea declarata. Sunt destule situatii cand au fost administrate si dupa acea data in lipsa de alternative.
    Referitor la “internetul nu uita si nu iarta” mi-e teama ca-i doar frectie la picior de lemn. Piata e atat de bine reglementata si inchisa incat orice campanie pe internet ar avea efectul intepaturii de tantar asupra unui elefant.

  15. #29

    nasol si condoleante sincere.
    la mine “acasa” si arhi poate sa iti spuna ce inseamna “acasa” se intampla foooarte des mizerii de acest gen.
    tactica impamantenita e urmatoarea: produsul in lighean, la intrare in magazin, afis pe A0, rosu, pus langa produse ff ieftine (asta in cazul in care ai agreat cu ei un display de marketing) discount 90%, le trimiti poza si le spui ca poti face asta cat te tine portofelul.
    zic si eu…

  16. #30

    De data asta o sa fiu eu ala in care o sa se arunce cu pietre, da’ prea ma roade la suflet: desi problema e “valida” si “de actualitate”, actorul principal imi provoaca o oarecare….repugna :). Sa ajung sa plang de mila unui farmacist/distribuitor farma/stomatolog/whatever caruia ii expira un produs (sa ii traiesc durerea si chiar sa-mi screm neuronul in speranta unui sfat…) e ca si cum Becali (Govanni, ca asta e mai iubibil) s-ar plange ca si-a ciupit cauciucul la Bentley cand a trecut peste fiu-meu, dupa care ar cere sfaturi despre cum sa-si recupereze pierderea.
    Plm…il sfatuiesc, daca imi explica cum cacat orice farmacie/patron de farmacie/ din cel mai strafund fund al pamantului (as putea spune chiar din anusul creierilor muntilor – vorbesc in cunostinta de cauza) invarte banii cu roaba!?
    Sau sa ne explice el cum o sfatuieste pe batrana care vine cu pensia in mana la un farmacist sa-si ia medicamentele ca sa mai prinda inca o zi… Si nu ma luati cu: “si ce vrei frate..sa le dea pe gratis?” . Ma refer strict la adaosurile dezgustatoare care umplu burtile umflatilor detinatori de farmacii(pe binecunoscutlul principiu romanesc: prinde-l la nevoie si arde-l…; vezi afacerile de succes cu nunti, inmormantari, etc).
    Ce pot sa-i zic decat: asa e in viata, o mai si iei…

  17. Atata timp cat ai luat legatura cu ei si o dau cotita, sau mai noi abia iti mai raspund la telefon, e clar ca nu vor sa faca nici cel mai mic efort sa iti inlocuiasca medicamentul care expira curand sau sa il primeasca retur. Cum pui tu au avocati cu c—e mai mari decat al ta. Deci ori il vinzi la pretul de cumparare plus0,1% adaos ca sa nu te ia fiscul la un eventual control sau sa accepti ca este pierderea ta. Depinde ce este stipulat in contractul tau cu acea firma. Dar avocatul tau poate face un act aditional la contractul pe care il ai pentru ca pe viitor sa fii protejat in a mai primi astfel de produse, in care sa mentioneze termenul de valabilitate maxim pentru produsele pe care le cumperi de la ei, deoarece esti”legat” prin contract sa cumperi inca 2 ani de la acea firma. Orice vei comanda de la acea firma, va trebui sa verifici termenul de valabilitate in prezenta agentului care iti aduce marfa, indiferent de timpul pierdut de acesta. Cred ca in contract nu este mentionat ca nu poate sa piarda timpul agentul sa iti verifici marfa, sau daca o ridici tu de la ei faci acelasi lucru. Au dreptate cei care au scris aici caci cei care distribuie, astfel de produse au niste adaosuri de te ia capul…pentru ei aceasta perdere este o ciupitura de tantar…rusine sa le fie ca nu se respecta in primul rand pe ei ca firma mare.

  18. Faza intra la “caveat emptor”, cumparatorul sa caste ochii. Legal nu prea ai ce sa le faci, daca nu exista vreo reglemantare ca produsele medicale trebuie sa fie vandute cu vreo perioada minima de valabilitate, un fel de garantie. De exemplu la electronice garantia nu poate fi mai mica decat 1/8 din durata medie de viata a produsului, care se stabilea prin ceva lege la cat este.
    In al doilea rand, cred ca sunteti toti tampiti cu faza ca daca produsul intra in 6 luni inainte de expirare dispare de la raft. Mergeti oriunde si daca gasiti un lapte, chefir, iaurt, sana samd care nu expira cel tarziu luna urmatoare, il mananc eu.

  19. Alex@ tu vorbesti de produse diferite, nu poti compara termenele de valabilitate in primul rand. In ceea ce priveste problema asta, atata timp cat furnizorul are o acoperire si nu este stipulat in contract nimic de genu , clar nu ramane ala solutie “pagubitului” sa ii scada pretul chiar sub pretul de achizitie pentru a diminua pierderile si evident pe viitor este binevenita mai multa atentie, ca n-a , nu poti sa ai incredere in nimeni . Vanzare buna 🙂