Eram de 40 și ceva de ani vârstă (shutup!) când am aflat că, în Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din românia ești primit DOAR dacă ai absolvit conservatorul, altfel nu ești compozitor, pentru că nu simți muzica la nivelul corect, probabil.

Astfel, am aflat că Nicu Alifantis nu este compozitor, conform dosarului cu șină inventat de acest ONG românesc, cu susținerea statului român. Tot astfel, am aflat că membrii UCMR primesc pensie cu 50% mai mare decât ceilalți, non membri, cu aceeași contribuție, pe aceeași perioadă de timp.

Dar să ne uităm cine sunt șefii acestui ONG.

Membrii Consiliului Director:
SECȚIA DE MUZICĂ INSTRUMENTALĂ ȘI MULTIMEDIA
1. Dediu Dan
2. Iorgulescu Adrian
3. Vlad Ulpiu
4. Balint Georgică
5. Nemescu Octavian
6. Vosganian Mihaela
7. Lerescu Sorin
8. Ioachimescu Călin
SUBSECȚIA DE FANFARĂ
1. Gheorghiță Aurel
SECȚIA DE MUZICĂ VOCALĂ
1. Buciu Dan
2. Odăgescu Irina
3. Bălan Dan
SECȚIA DE MUZICĂ JAZZ/POP
1. Natsis George
2. Tiberian Mircea
3. Horia Moculescu
4. Tudor Ionel
5. Lungu Florian
6. Drăgan Mircea
SECȚIA DE MUZICOLOGIE
1. Sandu-Dediu Valentina
2. Gheorghiță Nicolae
3. Leahu Alexandru
4. Rădulescu Antigona
5. Cosma Mihai
6. Constantinescu Grigore
7. Andriescu Anca
8. Secară Constantin
FILIALA CLUJ
1. Țăranu Cornel
2. Pop Adrian
3. Timaru Valentin
4. Misievici Cristian
5. Bence-Muk Cristian
FILIALA IAȘI
1. Munteanu Viorel
2. Vasiliu Laura
3. Duțică Gheorghe
FILIALA TIMIȘOARA
1. Giurgiu Rodica
FILIALA CONSTANȚA
1. Popescu Mariana
FILIALA BRAȘ0V
1. Vârlan Petre

Vă rog să îmi spuneți, fără google, de câți dintre acești corifei muzicali, ce conduc cu mână de fier muzica românească (nu uitați, toate drepturile de autor, pe care le plătesc plăieșii români, de la radiouri până la nunți și înmormântări, se duc în contul UCMR-ADA) ați auzit până acum. Adică repede, cine este domnul Duțică Gheorghe, de exemplu? Sau doamna Rădulescu Antigona, care, dau pariu, este un compozitor excepțional?

Eventual putem să ne uităm prin CV-ul lui Nicolae Gheorghiță, coordonatorul secției de muzicologie.

Din 1991: solist/corist al formaţiei de muzica bizantină Psalmodia a UNMB; participant la concertele formației susținute în România, Grecia, Israel, Italia; înregistrări la radio şi televiziune şi a 24 LP-uri/casete/CD-uri cu muzică bizantină;

Din 1991: solist/corist al grupului psaltic Stavropoleos, cu care am participat la cinci festivaluri de muzică sacră: Cipru, Franţa, Italia, Ucraina, Polonia; înregistrări la radio şi televiziune şi a 8 casete/CD-uri cu muzică bizantină;
din 1991: solist/corist al corului Kontakion al UNMB, cu care am participat la numeroase concerte în Spania (1993�), Italia (1997), Polonia (1996) şi Olanda (1998);

Între 1991-1998: instrumentist/șef de partidă al Orchestrei Reprezentative a Ministerului Apărării Naţionale. Concerte în România, Ungaria, Belgia, Italia, Germania, Cehia, Polonia, Austria, Danemarca, China, Olanda etc. Înregistrări la radio şi televiziune, în România, Germania și Olanda; înregistrat 5 CD-uri;

Din 2000: dirijor al formației de muzică bizantină Psalmodia a UNMB;

2001, 2013, 2016: organizator şi coordonator al Simpozionului internaţional de muzicologie bizantină (UNMB);

2002: organizator şi coordonator al Simpozionului național de muzicologie susținut cu ocazia împlinirii a 170 de ani de la înființarea primei muzici militare românești (UCMR & Serviciul Muzicilor Militare);

Din 2005: organizator și coordonator al celor 11 ediții ale Concursului național de creației pentru muzică de fanfară „Iosif Ivanovici” (organizat de Ministerul Apărării Naționale, Serviciul Muzicilor Militare, Casa Regală a României, UCMR, UCIMR);
Din 2015: organizator al Conferințelor Brăiloiu din cadrul DCII.

PRACTICĂ ARTISTICĂ/ CONCERTE alături de trei coruri de muzică bizantină: Οι Μαϊστορες της Ψαλτικής Τέχνης (Maeștrii Artei Psaltice) – corul Universităţii Naționale și Kapodistriene din Atena), dirijor prof. Gregorios Stathis; Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (Corul grec de muzică bizantină), dirijor prof. Lykourgos Angelopoulos; corul Universității Macedonias din Salonic, dirijor prof. Antonios Alygizakis.

PREMII ŞI DISTINCŢII

2010: Premiul UCMR pentru cartea BYZANTINE MUSIC BETWEEN CONSTANTINOPLE AND THE DANUBIAN PRINCIPALITIES. Studies in Byzantine Musicology, Bucharest (2010);

2015: Premiul UCMR pentru cartea MUSICAL CROSSROADS: Church Chants and Brass Bands at the Gates of the Orient, Bucharest (2015).

Profilul clasic de tiriplic care s-a aranjat în viață, și-a dat și niște premii ale uniunii din care face parte și o mai și conduce, prin urmare, produce reguli și regulamente, votate de către colegii săi, precum Rădulescu Antigona, Ulpiu Vlad sau Buciu Dan.

Între timp, Alifantis să se lingă pe bot, că nu e ca și cum ar fi avut vreo contribuție majoră la muzica românescă sau ceva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Hai, bre, ca ma luasem cu mâinile de cap cand am citit titlul. Credeam ca a dat-o și concitadinul in Bittmanisme.
    Am văzut postarea ceea. Vai steaua și mama noastră. Căpușe. Peste tot. O flatulenta nu mai poți sa eliberezi în natura dacă nu ai o diploma în tara asta… Eu făceam un conservator “la distanta” în locul sau, ca să le dau cu tifla. Și dacă nu există, sa se înființeze dom’le!

    • #2

      Pentru ca nu-i asa, daca ar fi dat-o in bitmanisme, i s-ar fi anulat automat calitatea muzicala.

  2. #3

    Dictatura nonvalorilor. Asta este Romania.

  3. #4

    Elitismul asta mi-aduce aminte de misto-urile juriului de la Eurovision la adresa celor de la E-an-na pentru ca “n-au studii de specialitate”, sunt “cantareti amatori” si majoritatea au joburi de zi cu zi (diverse ironii ieftine ca unul din ei este grefier, solista cercetator etc).

    Asta in contextul in care oamenii astia scot albume in mod independent de ani de zile si fac concerte pe bani (oamenii platesc bilete sa-i vada) – nu stiu cati din juriu puteau sa se laude cu asta.

    Si nu zic ca trebuia E-an-na musai sa castige (pt ca-mi plac mie) dar macar sa fi fost tratati omeneste nu cu aroganta asta pseudointelectuala de – noi suntem speciali ca ne spunem compozitori si avem conservatorul.

    • #5

      si mie mi-au placut, ii am in selectia de pe spotify. am vazut ca a iesit un baiat cu fire, higher, desire

    • #6

      @Cetin, eu le fac propaganda pe unde prind, imi sunt foarte dragi, mai ales pentru ce fac live. In principiu ei se prezinta asa – www.youtube.com/watch?v=CHTVjLj4re0 dar sunt foarte versatili de la LP-ul cu influente orientale (de unde vine Malere) la albumul full de tango si pana la metalele grele.

  4. #7

    Din toata lista am auzit de Moculescu si Dan Balan,daca este cine cred.

  5. #9

    Iorgulescu ăla – e prea devreme să fiu detectiv pe on-line – a prins niște slujbe umflate la stat – secretar de stat PNL pe la cultură sau ceva de gen. Și-mi aduc aminte că era atât de umflat prin televiziuni – în ălea 15 minute de glorie – că aproape puneai botu’. Un Moculescu de anii 2000, ce să zic…

  6. #10

    Pe ”criteriile” ăstora, nici Mihăilescu-Brăila nu a fost actor, fiindcă nu absolvise UNATC. Poate nu e o coincidență că, în România, un geniu ca el a murit în sărăcie și uitare. Bine că-l acoperim de glorie pe Arșinel…

    • #11

      Pentru astia fara diploma, a trebuit inventat un nume, si atunci (adica pe vremea aia) au fost numiti “artist al poporului”. Adica …un fel de lautar, da’ bun nenica! Bolnava tara. Apropos! Moaaaaa! Traieste Moculozaurul!

  7. #12

    Dar aceeași chestie este valabilă în orice domeniu. Dacă te-a înzestrat natura cu talent la desen, ești un nou Mozart sau de pildă ești un programator de succes cu 25 de ani vechime NU POȚI DA MEDITAȚII(atenție nu sa predai pt diplomă) “DECÂT” ILEGAL dacă nu ai absolvit o facultate in domeniu.
    …așa că, dacă ești tânăr și talentat pleci departe sa nu ajungi după ani și ani ca N. Alifantis să te tragi de șireturi cu Rădulescu Antigona&Co.

  8. #13

    foarte tare chestia asta. m-am uitat putin la ei pe pagina si aparent e o intreaga legislatie care ii nominalizeaza ca fiind gestionarii a tot ce inseamna drepturi de prin muzica autohtona. nu stiu cum e prin alte tari modul de lucru privind incasarile din drepturi de autor pe difuzarea in diferite medii.

  9. #14

    E prima oara cand aud de E-an-na. Eu nu sunt vre-un muzicofil, dar din cand in cand mai ascult niste rock. Mi se par foarte misto, si daca tot a aparut azi montarea cu desantul de la Hostomel ma gandesc ca genul asta de muzica e de pus “trupelor” romane in aplicatii. Te incarca de energia potrivita 🙂
    Super formatie.

  10. #15

    Incasarile din streaming trec tot pe la doamna Antigona, sau dupa ce-si opreste google/spotify un 50% cinstit se duc restul direct la artist/casa de discuri?

  11. #17

    Reminiscențe din ,Epoca de Aur,⁉️ în care toți neica nimeni lunecoși și habarniști chipurile se descurca cu mânăreli ordinare.

  12. #18

    Opinia mea este ca facultate trebuie sa ai in meseria de medic, avocat, inginer, arhitect si probabil mai sunt cateva domenii unde se cere totusi diploma aia pentru a profesa legal.
    Acum cat de bun esti in meseriile enumerate mai inainte ramane de vazut. Insa in muzica,pictura,sculptura si actorie in afara de ceva cursuri pe care le faci daca vrei sa te mai perfectionezi, eu nu vad rostul acestor facultati. Mai este si situatia de autodidacti care au talent mult pste absolventii de conservator sau arte, teatru. Daca ai talent nativ si mai faci si o facultate de genul asta aia da , devine ca un fel de bonus dar altfel nu inteleg logica.
    Marii actori ,artisti ai lumii nu cred ca au facut toti o facultate in domeniu ca altfel nu puteau profesa.

  13. #19

    Eu am absolvit Conservatorul, sectia D.C.A. Am lucrat cu 3 dintre profesorii din lista aia.
    Cand vorbim de Conservator sunt niste studii de specialitate, sunt setate pe un anumit segment. Faptul ca nu apar pe piata muzicala, la radio, tv sau whatever, nu invalideaza nivelul ridicat de compozitie.

    In alte domenii cautati oameni specializati, nu? Nu un “nea” care a auzit si el de niste teorii. De ce in muzica nu ar fi valabil?

    Regulile alea de constructie muzicala sunt acolo pentru un motiv. Pt muzica culta. Chit ca va convine sau nu. Pe ele au compus toti compozitorii de la Palestrina pana la Saint-Saens.

    Cat despre ce comenteaza domnu’ Nicu, eu ii ascult piese mai vechi, dar dumnealui ar trebui sa inteleaga ca COMPOSER se refera mai mult la partea FARA VERSURI. SONG writer cam implica versuri.

    Si da, e mai usor sa faci doar instrumental decat sa ajustezi melodia la text. Compui o melodie pt poezii de Nichita Stanescu sau versuri din X autor, dar cand scrii o melodie noua, te uiti la ce se canta la radio. Alea majoritatea sunt song written.

    1
    • #20

      Ce inseamna “nivelul ridicat de compozitie? In comparatie cu cine?

    • #21

      cu romeo fantastik

    • #22

      In comparatie cu cantecele comerciale.

      1
    • #23

      Slagarele in devenire au nevoie de compozitor profesionist….
      Nivelul ridicat de compozitie insemnand ce !? Aici intreb pentru Romania ce inseamna, ce compozitori romani au realizat nivelul asta ridicat de compozitie.

    • #24

      deci mai cititz, ca nu e chear ashea, e pentru muzica culta, nu lautaria lu Alifantis.

    • #25

      e reguli, pretenash, nu te joci

    • #26

      o sa iti las aici lista cu compozitorii, muzicologii si textierii membri UCMR, sa imi mai spui despre cum e cu muzica culta si cum compozitori sunt doar baietii care o ard cu muzica de camera si gregorians
      www.ucmr.org.ro/listMembri.asp?TipPag=toti

    • #27

      practic omul incearca sa ocoleasca faptul ca e o laba in cerc acolo, toti se bat pe spate ca ce buni sunt si ce nivel ridicat de compozitie au ei. astia care chiar fac bani din ce compun si din ce platesc ascultatorii sunt niste nimicuri, nu ca elevatii din cacatul ala de organizatie tip lipitoare comunista.
      cumva asta e modelul pentru foarte multi idioti de tipul asta: se aduna ei si fac de o sinecura si ii obliga pe aia de muncesc sa le dea lor bani pt ca exista

    • #28

      Total de acord. Oricare comenteaza aici nu il angajeaza pe Na Ion sa ii repare centrala termica, sau tevile din baie desi omul facea asta de 20 de ani… ce daca el e la baza sculer -matriter, are omul 20 de ani de experienta in centrale termice si tevi de baie. Deci niciunul nu il angajeaza pe Nea Ion ca nu e profesionist, dar pe unul de compune 10 note repetate la 4 corzi de chitara il considera compozitor

    • #29

      Ahaaaa! Aici era șmecheria, că e cămpăuzăr, nu songraităr (sau invers, că oricum mutăm poarta în funcție de șut).

      Trec aprope în fiecare zi pe lângă Musikverein și Opera de Stat din Viena, cam subțire cu numele de compozitori români. Ba cam deloc.

      Ce vreau de fapt să întreb: când dăm și noi drumul la eminențele alea în sălile de concert care contează și unde se plătește bilet blanao? Dar nu așa, o dată la șapte ani, și nu concert sponsorizat de Fundația Regăsirea Reîntregirii din comuna Jepca Mare. Să fie cu public care plătește bilet și pleacă acasă pe a coișpea culme de artă și cultură.

    • #30

      Hai sa facem si o asociatie a “non-cultilor” care sa stranga contributiile aferente, iar cultii sa ramana cu contributiile muzicii lor daca tot facem diferenta. Ce zici, le-ar conveni?

    • #31

      Niciodata un folkist, nu isi va schimba stilul, pt ca “nu se mai cere la radio”. Asa ar muri o gramada de genuri muzicale… Trist, ca cineva cu conservator, gandeste asa….

    • #32

      ce spun acesti mari oameni: daca nu esti absolvent de filologie nu esti scriitor, nu esti poet.
      sunt curios daca e necesar si un doctorat la academia lui oprea

  14. #33

    Eu m-am blocat la Antigona si la Ulpiu. Asa nume predestinate unei vieti de cultura.

  15. #34

    Nicu Alifantis si Paula Se ling prin mansarde!

  16. #35

    Atat timp cat nu poti fi angajat legal pe un post intr-o firma privata fara sa ai macar o diploma cat de cat adiacenta codului din Clasificarea ocupatiilor din Romania pt ca trebuie sa te incadrezi la un cod de acolo cod care sa se regaseasca in activitatea firmei. De exemplu legal nu poti fi angajat Agent de vanzari daca tu ai diploma de Inginer constructor.

    • #36

      Bah, esti tare. Deci, iti trebuie facultate de agenti de vanzari ca sa lucrezi in vanzari. Ai gandit-o mult, cred.
      Hai sa-ti dau eu niste exemple. Reprezentanti de vanzari pharma care au terminat facultati de medicina (adica, medici, farmacisti etc.), reprezentati de vanzari in domeniul materialelor de constructii care au studii de inginerie (orice domeniu), angajati in banci cu studii juridice etc.

    • #37

      Mai studiaza…si vezi ca te-a cautat secolul 21.

  17. #38

    Majoritatea din lista sunt interpreti de muzica clasica. Daca nu compuneau muzica alte Bach, Beethoven, Mozant…. astia mureau de foame acum ca nu sunt instare sa puna doua note una langa alta

    • #39

      Să nu vorbim de ceva ce nu știm. In afară de câteva nume, de care n-am auzit, majoritatea ii știu de compozitori, de o parte de autori de cărți și de o buna parte dintre ei, de ambele, cum ar fi D-l Dutica, de care s-a pomenit în întrebarea retorică. Presupun că a fost luat la întâmplare, pentru că autorul articolului n-a auzit mai de niciunul dintre ei. Altfel, cred că e răutate curată. N-am idee de ce la secția Muzică Ușoară/Jazz n-ar intra clar și limpede Nicu Alifantis. Și eu sunt absolventă de Conservator și nu consider muzica lui Alifantis drept lălăială cum s-a exprimat foarte neacademic cineva. Dimpotrivă, cred că un student de la secția Muzică Ușoară/Jazz, căci de obicei așa se regăsesc în nomenclatură, se poate inspira din muzica lui Alifantis. Eu o ascult cu multă plăcere de când eram mică. Cândva, când voi avea timp, îmi propun s-o studiez mai îndeaproape.
      Însă, din tot articolul, care e mai mult o tiradă împotriva compozitorilor care n-au avut o înclinație spre a scrie muzică pentru publicul larg, dar care nu înseamnă că n-au valoare doar pentru că nu-i cunosc unii sau alții, nu rețin că important decât ceea ce ar trebui să fie adevărata întrebare și adevărata problemă în toată această chestiune: de când și de ce se duc spre această instituție de vârf tot soiul de cotizații din activitățile muzicale ale altora. Mie asta mi se pare foarte in ceață. Mai degrabă despre asta aș vrea să aflu și cred că asta e adevărata problemă care trebuie pusă.

  18. #40

    Mi s-a spus de prin liceu să stau departe de uniuni și asociații, indiferent ce meserie îmi aleg. Cât mai departe, fiindcă nu iese nimic bun din așa ceva.

    În principiu sunt niște labe în cerc, cu ceva instrumente de adunat bani și niște inși care au nevoie să se aplaude reciproc.

    Dacă vinde pare că astea-s apucături de dinozauri, vedeți asociațiile de studenți. Plin de pupincuriști și de submediocrități care au cheia de la barieră. O barieră irelevantă, ușor de evitat, dar tot trebuie ieși puțin de pe drum ca să nu-ți strici ziua.

  19. #42

    Nu e adevarat ce spune domnul Alifantis. Colega de apartament e interpreta de muzica populara (si cunoscuta de altfel; pentru cei de generatia ei cel putin 25-35) si e membra UCMR fara sa aiba conservatorul. Primeste de la ei o retributie lunara bazata pe numarul de aparitii ale ei la posturile ce difuzeaza muzica populara.

    Pot atasa si documentele doveditoare pentru asta in caz ca are cineva emotii ca domnul Alifantis are dreptate

    • #43

      colega de apartament e membra ucmr-ada ca toti artiștii din romania. este altceva. know your facts

  20. #44

    Nu poti sa nu remarci legatura dintre numero uno de la Sectia de Muzicologie si numero uno de la Sectia de Muzica instrumentala si Multimedia. Cat de mare o fi coincidenta sa-i cheme pe amandoi, el si ea, Dediu? De fapt, stai, ca unii au pagina pe Wikipedia. E chiar nevasta-sa! Ce familie de genii! Cum i-a unit destinul pe ei!

  21. #45

    Să nu vorbim de ceva ce nu știm. In afară de câteva nume, de care n-am auzit, majoritatea ii știu de compozitori, de o parte de autori de cărți și de o buna parte dintre ei, de ambele, cum ar fi D-l Dutica, de care s-a pomenit în întrebarea retorică. Presupun că a fost luat la întâmplare, pentru că autorul articolului n-a auzit mai de niciunul dintre ei. Altfel, cred că e răutate curată. N-am idee de ce la secția Muzică Ușoară/Jazz n-ar intra clar și limpede Nicu Alifantis. Și eu sunt absolventă de Conservator și nu consider muzica lui Alifantis drept lălăială cum s-a exprimat foarte neacademic cineva. Dimpotrivă, cred că un student de la secția Muzică Ușoară/Jazz, căci de obicei așa se regăsesc în nomenclatură, se poate inspira din muzica lui Alifantis. Eu o ascult cu multă plăcere de când eram mică. Cândva, când voi avea timp, îmi propun s-o studiez mai îndeaproape.
    Însă, din tot articolul, care e mai mult o tiradă împotriva compozitorilor care n-au avut o înclinație spre a scrie muzică pentru publicul larg, dar care nu înseamnă că n-au valoare doar pentru că nu-i cunosc unii sau alții, nu rețin că important decât ceea ce ar trebui să fie adevărata întrebare și adevărata problemă în toată această chestiune: de când și de ce se duc spre această instituție de vârf tot soiul de cotizații din activitățile muzicale ale altora. Mie asta mi se pare foarte in ceață. Mai degrabă despre asta aș vrea să aflu și cred că asta e adevărata problemă care trebuie pusă.

  22. #46

    Fara legatura, am auzit de la un prieten ca sotia unui de pe lista se lupta c-un TBC acu’ vreo 26 de ani. Ea de treaba, el cu (prea) multe crengi in nas cand o vizita la spital.

  23. #47

    Propun ca si familia Herzbruckner sa fie admisa in UCMR:
    www.tiktok.com/@gabi.axel/video/7087482685924445446

  24. #48

    Poate fara nici o legatura. Nu am fost destul de “studios” pentru Uniunea Artistilor Plastici din Romania,tot din cauza lipsei studiilor in domeniu. Dar mandru membru al Uniunii Artistilor Plastici din Germania de vreo 2 ani incoace. Nici macar nu m-au intrebat daca stiu sa scriu cei 7 directori de muzee din comisie. Doar panzele au contat si talentul. Atat s-a putut. Scuze lipsa diacriticelor,