Conform legii, va fi aplicată suspendarea de drept a înmatriculării vehiculului pentru care inspecţia tehnică periodică nu este valabilă. În cazul depistării în trafic a unui vehicul a cărei inspecţie tehnică periodică a expirat, pe lângă sancţiunea contravenţională principală, vor fi reţinute şi certificatul de înmatriculare, plăcuţele cu numărul de înregistrare şi se va elibera dovadă fără drept de circulaţie.
Suspendarea de drept a înmatriculării încetează la data la care vehiculul trece o nouă inspecţie tehnică periodică.
De asemenea, suspendarea înmatriculării se aplică şi în cazul în care noul proprietar nu a solicitat autorităţii competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului. Suspendarea încetează la data transcrierii transmiterii dreptului de proprietate.
Conducerea unui vehicul a cărui înmatriculare este suspendată constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 9 la 20 de puncte-amendă.
Sursa: news.ro
Ok, e o acțiune de bun simț și o lege care ar fi trebuit să existe dintotdeauna, nu doar de până acum. Deși, dacă stau să mă gândesc, deja văd o modalitatea de a șunta suspendarea în cazul neînmatriculării în 90 de zile. Știți ce nu înțeleg eu din toată asta?
De ce chestia asta nu este automată? Baza de date RAR e una comună, legată la toate stațiile ITP și, bănuiesc, așa ar fi normal, dacă nu ar fi făcute de UTI, Siveco sau Teamnet, la poliție.
De ce autoturismele astea TREBUIE depistate în trafic? De ce nu se face automat? Nu ai ITP? Salut, automat mașina nu mai e înmatriculată, iar la depistarea în trafic iei și cele 20 de puncte amendă pentru circulația fără mașină înmatriculată. Nu ai înmatriculat mașina? După 90 de zile (durată care mi se pare enormă, de altfel), nu mai ai dreptul de a circula pe străzi. NU EXISTĂ scuza că nu știai, necunoașterea legii nu te absolvă de pedeapsă, simplu.
Bine, așa e în țările civilizate, la noi acestă Depistare în trafic e făcută anumit pentru a permite jonglarea cu legea și șpăguța aferentă. Haideți, șefu, nu m-ați văzut la acest control de rutină, luați și dvs 200 de lei, să aveți de o înghețată la copii.
Și așa ar putea fi automatizate enorm de multe contravenții din codul rutier. Camere video la începutul benzilor destinate transportului în comun, ai intrat pe ea, amendă 5 puncte. Faci asta de 10 ori pe zi, îți lași permisul la poliție un an. Camere video pe semafoare, ai trecut pe galben sau roșu, primești acasă invitația de a aduce permisul plus amenda. Și tot așa, spre un trafic MULT mai civilizat.
Dar de ce să nu avem eternul Haideți, șefu, că mă grăbeam, luați acest talon care are înăuntru 100 de lei…
NOU
100 de lei? Mah tu cand ai plecat din Romania? :))))
NOU
s-a scumpit?:))
NOU
la 100 de lei iti spune fix asa
www.youtube.com/watch?v=nsNBez-s8vA
NOU
poate sunt eu mai aerian, dar daca 100 dei e “maruntis”, cat de poate sa fie de scump ITP-ul? Ca atunci arati doar ITP-ul si gata.
NOU
110 lei am dat acum o saptamana pe un itp. E posibil sa gasesti si mai ieftin.
@tudor, daca masina are probleme, la contravaloarea itpului se mai adauga si reparatiile si atunci devine “fezabila” spaga. Din pacate cu riscurile aferente. Eu personal nu imi asum aceste riscuri.
NOU
mai cititi odata articolul
nu era vorba de 100 lei pentru itp
NOU
itp-ul poti sa-l faci si cu 90
spaga lui garcea e de la 100 eur in sus
NOU
in Belgia primesti instiintare / invitatie la controlul tehnic cu o luna inainte de expirare. se face control tehnic anual masinilor mai vechi de 6 ani, sau celor care au peste 100 000km. daca ai sub 100 000km si sau masina mai noua de 6 ani, mergi la 2 ani la controlul tehnic. asa ca mai greu sa uiti cu hartia care-ti vine prin posta cu o luna inainte.
si de preferat sa te duci din timp, in cazul in care masina are o problema si o vad inspectorii, ai timp sa o remediezi in timpul ramas pana la expirarea perioadei
NOU
Asta ar fi frumos, daca tot te au in baza de date, ai putea primi un sms/email, depinde ce date au, vezi nenea ca peste o luna expira itp-ul, pune-ti masina in ordine si hai sa il faci.
NOU
In Belgia, controlul tehnic anual e obligatoriu pentru masinile mai vechi de 4 ani.. Sau in Bruges e altfel?
www.belgium.be/fr/mobilite/vehicules/modalites_techniques/controle_technique
NOU
Vorbesti teorii. In teorie, iti pot spune un miliard de chestii care se pot rezolva. Numai ca Romania nu traieste din chestii rezolvate, ci din probleme pansate. Genul ala de ”nu punem asfalt bun, ca murim de foame dupa aia, punem prost si carpim anual”. Nu are nimeni interes sa fie bine, cand toti traim din carpaceala, ciubuc, invarteala. Partea buna este ca o sa plesneaza buba, se termina in 3 ani maxim.
NOU
iar ai fumat tigari nemtesti :))
NOU
adica politia pulii inca iti cere asigurarea in format fizic cand te opreste la un control de rutina
…si tu vii cu chirurgii pe creier si automatizari? :))))
hai ca esti simpatic, m-ai binedispus!
NOU
Eu am o curiozitate.De exemplu.Am luat a masina noua.Care are automat ITP valabil 2 ani.Am uitat dupa 2 ani sa-l fac.Asta e. Ghinion.Da, mi s-a intamplat.Am platit amenda, puncte, dar am avut dovada, am avut numere.Am facut ITP imediat( nu chiar ca la RAR ai de asteptat), primit talon etc. Acum, te opreste politia, ridica talon, numere, amenda, etc.Cum te mai duci cu masina sa fac ITP daca nu ai talon, numere, nu ai voie sa circul cu ea?
NOU
platforma
NOU
Si cum te duci cu masina la ITP fara talon, fara numere?
Nu vedeti ca e un non-sens?
Atâtea șți atâtea rahaturi care merg în țara asta mai bine ca-n Africa, sunt jdemii de chestii de pus în practică și hai să dăm o lege ampulea. Ți-a expirat ITP-ul? Îți luăm talonul și numerele.
Te duci la stația ITP cu mașina pe platformă, unde-ți va trece pe-o coală A4, “într-un dosar cu șină” faptul că autoturismul marca X, cu seria VIN 165476234 este apt de circulație.
De duci înapoi cu platforma acasă cu mașina, sau o lați în curte la ăia cu ITP-ul, te duci co dosarul cu șină cu coala A4 în care scrie că autoturismul a trecut ITP-ul, ca să-ți iei talonul si numere. Și stampila de la ITP ca masina e ok unde ti-o pune? pe fund, daca talonul e la drpciv?
e ca si cum te-ai scarpina in urechea dreapta cu degetul mare de la piciorul stang.
NOU
Ar trebui să fii conștient când incalci legea de consecințele tale. Te-a mâncat undeva să circuli cu ITPul expirat, plătește (amendă, platformă). Ștampila ți-o trece pe adeverința care însoțește talonul, iar la inmatriculari iti poate trece perioada nouă de valabilitate a ITPului ca si până acum când inmatriculezi un auto.
NOU
da, si? ce e nonsens? ai explicat f bine cum trebuie procedat.
NOU
Fix pentru asta te duci ÎNAINTE să-ți expire ITP-ul. E greu. Dacă te prinde cu el expirat, înseamnă că pe inteligentotelefon nu merge să-ți pui un reminder cu 1 lună înainte sau tu bagi actele-n țiplă și uiți de ele. Cine să mai dea un ochi să vadă când expiră asigurare, permis, ITP? Și în Africa era unu care preda MS Office pe tablă cu creta. Deci, despre ce vorbim aici? A, în cazul în care știi că e expirat dar umbli cu șpăguța atunci îți meriți soarta.
Practic tu spui să te mai lase să circuli puțin cu cotețul pentru că e scumpă platforma și umblatul după acte. Motiv serios să abroge legea asta, fix pentru tine.
NOU
Exact!
NOU
Sau….te duci la timp si il faci
NOU
Iar ai comentat ca sa iti lasi link? Macar fi in plm pertinent si nu vorbi din auzite.
NOU
Există platforme.
NOU
Da, te duci din timp, insa poate nu ai cum fix atunci când îți expiră. Că doar nu te duci cu o lună înainte să-ți expire, că ăia nu-ți pun ștampilă cu data la care îți expiră ăla vechi, ci la data la care te-ai dus.
Însă până nu sunteți voi puși în situația în care legislația să vă facă nasoleli, e foarte ok, nu?
Să vedem după ce trece vreunul dintre voi prin asta, să vedem ce mai ziceți.
Eu mă gândesc aici la mine, sunt în imposibilitatea în următoarerea lună să-mi fac ITP-ul. Nu pot conduce, mi s-a luat permisul. Și cât aștept o lună să-l iau înapoi, nu pot conduce nicio mașină. PE 17 îmi expiră ITP-ul.
Deci, ce fac? Pe lângă ITP, plătesc platformă. Și ăștia cu platformele, alți evazioniști. N-am văzut unul să-ți dea bon, asta așa ca idee. Îți iei un hârm, pui un vinci, lipești numărul de telefon pe ușă și gata.
Ai dreptul să cari tu mașini de colo până colo, că ai platformă.
NOU
“Da, te duci din timp, insa poate nu ai cum fix atunci când îți expiră. Că doar nu te duci cu o lună înainte să-ți expire, că ăia nu-ți pun ștampilă cu data la care îți expiră ăla vechi, ci la data la care te-ai dus.”
Boss, tu stii ca ITP-ul este valabil 2 ani, nu?
Ce conteaza data, daca te duci cu o luna inainte sa-ti expire, daca incepand de la data aia esti acoperit 2 ani?
NOU
@Francisc Ai de capul meu. Înțeleg că prin sălbăticie nu găsești oameni, darămite șoferi, dar pe-acolo pe la tine nu ai nici o cunoștință, vreun prieten ceva să te ajute cu un drum și să-ți ducă mașina la ITP? Și luna aia e lungă, zici că ești ocupat toată luna. Și ce dacă te duci cu o lună mai devreme? Mai sus spunea cineva că în Belgia te anunță cu 1 lună înainte ca să ai timp să repari ce e de reparat ca să nu pici inspecția. Monumental.
NOU
In Belgia te anunta. Pe mine ma anunta gagiul de la rca ca expira asigurarea, cam cu 2 saptamani inainte.
La itp nu te anunta nimeni. Ca e-n interesul lor sa nu te anunte.
Am sofer sa mearga cu mine la itp, insa masina nu e pusa inca la punct. ca deh, lipsa de timp, de bani si de cunostinte. si uite asaq, imi expira itp-ul si abia luna viitoare trebuie sa ma duc cu ea, pe platforma (ca nu ma incumet sa merg cu ea pe naspa printre stradute, cum am mers cu loganul), ca sa ajung la itp.
Si nu am facut cu o luna inainte pentru ca stiam, ca are itp-ul pana in luna a7-a. ghinionul a fost sa fie pana in luna a 5-a. si cand iti ia permisul, numai fix la itp nu te gandesti, cand stii ca e abia peste 2 luni.
NOU
Pt că, cel puțin teoretic, legile sunt făcute încât să fie cât mai general valabile. Doar dacă ești politician se fac pt 1-2-x speciali care n-au cum să se ducă fix când le expiră itp-ul.
NOU
@Francisc: astea sunt niste chestii pe care trebuie sa le ai puse la punct daca vrei sa mergi cu masina legal.
Si eu am mers cu ITP expirat ca tineam minte prost perioada in care expira, dar m-am dus dupa doua zile si l-am facut. Duci inainte masina la un mecanic sa iti faca o verificare, sau la diversi dealeri, ca uneori e gratis pre-verificarea ITP. Apoi schimbi ce e de schimbat.
Si, cu exceptia a mici ciurucuri, gen parbriz crapat nu stiu cum, folie sau alte balarii, la ITP se verifica bine frane, directie, lumini, chestiile esentiale pentru circulat in siguranta.
Daca nu iti permiti acum, no problem, nu te grabeste nimeni, dar cand faci rost de bani duci masina pe platforma sa faci toate astea, sau te risti mergand fara ITP.
Asta e legislatia, cum ar fi de exemplu sa mergi aiurea cu pasaportul expirat si sa le explici la vamesii aia ca nu ai avut timp, ca nu ai avut bani, ca e complicat, sa te lase in pace.
NOU
Din ce scrii tu acolo, problema nu e ca nßai timp si ca termen si ca etc, ci ca n-ai timp bani sa iti repari masina ca sa treaca ITP-ul . Si acum te intreb eu asa, ca sa nu tac: De ce puii mei te plangi de legislatie daca problema e la tine?
NOU
@ rdb: stiu cum e la itp. am fost cu loganul. frane, noxe si bataia farurilor. aia a verificat. in rest nu s-a ujitat la ea.
la dacie e mai complicat, ca trebuie sa fie tipla sa nu ti-o opreasca pe rampa. Sau te duci la un itp de cartier, iti zice ala la ce ora sa vii, marci banul si treci.
insa prefer sa treaca masina pe bune, nu cu spaga, cum trec taxiurile, de exemplu, de curge rugina din ele.
@ iulia: n-ai masina, este? sau daca ai, in afara de bagat benzina si verifiicat uleiul, se ocupa iubi de restul?
Sau este ceva pui de mecanic auto si stii tot ce tine de masini. sau militianca si stii legislatia pe paine?
NOU
Sigur ca da, asta era, de aia nu inteleg logica lui ” N-am timp si bani sa ma ocup de masina ca sa treaca ITP-ul, deci e de vina legea”, ca nu ma pricep. Si trebuie sa fiu militianca si pui de mecanic sa inteleg ca iti cauti scuze si dai vina pe cine o fi, numai sa nu fie la tine :)))
NOU
Pai atunci daca ai Dacie mai veche, ai doua variante: o tii tipla, intretinuta, si atunci treci si la RAR, sau o tii in stare de functionare, si atunci dai un telefon la un service care face si ITP si le explici situatia, iar ei te programeaza in asa fel incat sa nu ai probleme. Cu control RAR in trafic te descurci, speri sa nu fie asa in neregula masina incat sa te arda acolo.
Tu vrei RAR la ITP pe bune, si sa te astepte aia cand o sa ai timp si bani. Nu prea se poate, din pacate. Si zic asta fara ton superior.
NOU
Eu nu pricep ce vrei sa zici.
“De ce autoturismele astea TREBUIE depistate în trafic? De ce nu se face automat? Nu ai ITP? Salut, automat mașina nu mai e înmatriculată, iar la depistarea în trafic iei și cele 20 de puncte amendă pentru circulația fără mașină înmatriculată.”
Nu trebuie sa fii depistat in trafic ca sa rezulte ca ai condus o masina cu inmatricularea suspendata?
NOU
Nu . Trebuie sa nu poti sa ajungi cu masina aia in trafic, in primul rand. Daca tu nu faci ITP la o masina pentru ca nu o conduci, ci o tii pe post de ghiveci de flori in parcare, foarte bine, inseamna ca daca iti anuleaza aia inmatricularea, nu te afecteaza cu nimic. Pentru ca daca ai apucat deja sa ajungi cu ea in trafic si te lasa franele, de exemplu , pentru ca e un cotet infect si nesigur, poti sa omori niste oameni nevinovati.
NOU
#amin
NOU
Cred ca nu ne înțelegem. Înmatricularea se suspenda automat… Dar nu te sancționează nimeni dacă stai cu masina acasă.
NOU
Boss, la baza aia de date nu poți să îi suni șeful să i-l dai la telefon….
NOU
Legea in forma asta e ok. Sa-ti dau un exemplu. Am motocicleta pe care o folosesc destul de rar si se mai intampla sa-i ratez itp-ul. Cand ii vine vremea, o urc pe platforma, o duc la service cu itp si basta. Ma face asta in mod automat contravenient? Nu cred. Dreptul de a avea un autoturism e una, obligatia de a circula pe drumurile publice in anumite conditii e alta.
NOU
Bun exemplu 😉
NOU
daca o duci pe platforma, unde e inconvenientul? in plus, cand iei itp-ul, suspendarea dispare, inclusiv in forma actuala a legii. in forma actuala a legii, cocalarul care isi tine masina in fata blocului conduce fara ITP, legal, pana cand e prins.
NOU
Dacă ai fi avut nevoie sa iti inmatriculezi mașina după ce s-a scos taxa de prima înmatriculare, ai fi constatat că pentru a face programare on-line pentru înmatriculare, nu poți face mai devreme de 60 de zile întrucât toate pozițiile sunt ocupate. Nici mai târziu de 60 de zile nu poți face programe, deoarece atât este perioada maxima peste care se poate face programarea. Fie faci programare dis de dimineață pentru 60 de zile, fie pierzi zile întregi la ghișeu in speranța că vei reuși sa intri si tu la sfârșit de program cand se termină cu programările on-line.
Așa că 90 de zile sunt o necesitate.
NOU
Suspendarea se face automat in sistem. Iti iei amenda si ramai fara talon si placute daca esti prins circuland pe drum public. Daca ai fost prins trebuie sa mergi cu masina la RAR (pe platforma) sa reintri in legalitate.
Daca ai inmatricularea suspendata si ai fost la o statie ITP si ai trecut inspectia automat sistemul comunica ca itp-ul este ok.
Si acum comunica baza de date RAR cu aia de la inmatriculari.
NOU
Mi-a expirat ITPul prin toamna. Ar fi cazul sa-l fac :))
NOU
Nu. Ce rost are? Doar n-o sa te prinda tocmai pe tine, Boss….
NOU
Ce-ar fi opreasca RAR-ul toate masinile fumegande din trafic? Sa verifice daca au ITP-ul facut pe bune.
Am vazut ultima data cand am fost la ITP ca testul de noxe se facea cu flacara de la bricheta.
NOU
ala e testul de butelie
NOU
Adevarul e ca mori cu zile daca mergi pe jos in Bucuresti si aiurea… Am incercat acum ceva timp sa vin pe bicicleta la serviciu si era sa-mi dau sufletul. Am ajuns gafaind ca naiba si nu de la efort – pur si simplu nu mai aveam aer… si sinusurile imi erau varza.
Avem prea multe cazane care fumega si pe care nu le opreste nimeni – dimpotriva, apar din ce in ce mai multe. In fiecare zi ma intalnesc cu cel putin 3-4 …
NOU
cazanele alea sunt cum sunt. dar ati vazut cum sunt betonierele, rabele si restul de masini de mare tonaj care se plimba pe aici? ce nor de smog scoate fiecare din gunoaiele alea? ma uitam intr-o zi, mai demult, pe marginea strazii o duba de aia de la RAR, verifica un TIR. pe langa ea treceau cife si basculante in nori de fum negru, nu le oprea nimeni. dar la TIR…e altceva, acolo e papica
NOU
dacă expiră înmatricularea, normal ar fi să nici nu mai plătești impozit pe mașină cât timp n-are itp – în fine, cele mai amuzante faze vor fi alea în care valoarea mașinii nu depășește valoarea chinului cu re-înmatricularea și șoferii le spun polițiștilor: ia omule talonul, o las aici și n-are decât să plătească primăria platformă s-o care la fiare vechi, abia nu mă mai chinui eu s-o casez. La cât costă să plătesc amenda, îmi iau mâine alta la fel, cu itp.
NOU
Pentru că poți avea mașina parcată și nu ai nevoie de itp. O poți folosi din nou peste un an și o duci la itp pe remorcă.
NOU
90 de zile pentru inmatriculare pe numele noului proprietar nu sunt multe deloc. Pe scurt, PH, Ploiesti, 2018 – masina cumparata in aprilie, primul loc liber la programare inmatriculare : 17 iulie.
NOU
Morala e ca nu trebuie sa te prinda.
NOU
exactȘ)))))
NOU
Am cautat pe net dar nu am gasit ….. la noi pe numere nu se pune un abtibild care sa-ti arate imediat cand iti expira itp-ul? In felul asta nu trebuie sa te opreasca nenea militianul in trafic sa-ti verifice itp-ul, te vede imediat pe camera. (Apropos, abtibild-ul ala nu se dezlipeste deloc usor de pe numar)
Uite inca un link util despre cum arata TÜV-Plakette in Germania (abtibildul ITP) si cum se interpreteaza.
www.financescout24.de/wissen/ratgeber/tuev-plakette
(intelegeti tot daca bagati linkul pe google translate)
In Germania este “aproape” imposibil sa uiti cand iti expira TÜV-ul pentru ca te ajuta ei sa-ti aduci aminte:
1. primesti acasa scrisoare cu cel putin o luna inainte
2. te uiti pe numar si vezi imediat data expirarii
3. ptr ca exista nr 2. -> m-am trezit cu o hartie pe numar pe care scria “vezi ca ti-a expirat TÜV-ul!” :)) (de la un binevoitor 😉 )
4. te poti duce si dupa 2-3 luni sa-ti faci TÜV-ul si nu se intampla nimic, doar ca urmatoarea data de expirare este mai mica cu cele 2-3 luni (o singura data am fost sa-mi fac TÜV-ul dupa 2 luni si nu a zis nimeni nimic)
NOU
Am mai recitit si eu cu ocazi asta articolul …. se pare ca am avut noroc cu cele 2 luni (mi s-a intamplat o singura data sa fac TÜV-ul dupa data expirarii).
– poti face verificarea in interval de 2 luni dupa data expirarii
– dupa cele 2 luni taxa pentru TÜV se mareste cu 20% iar daca esti prins in trafic primesti amenda si puncte (functie de cat ai depasit)
NOU
un comentariu scurt: N’AM MAȘINĂ! MĂ DOARE UNDEVA DE ITP ȘI ÎNMATRICULARE
am încheiat comentariu’
NOU
Mai multi bani pentru bere!
NOU
mai mulți bani pentru MÂNCARE ȘI CĂLDURĂ IARNA!
NOU
Ideea e ca trebuie gasita o procedura care sa nu te incurce maxim cand te trezesti cu ITP-ul expirat. Se poate face asta, dar e nevoie de logica si creativitate, ca sa gasesti cam toate scenariile posibile, gen scenariul lui Francisc, are permisul suspendat si nu poate merge el cu masina. Faza cu folositul unui prieten nu poate fi legiferata, e o chestie de descurcareala romaneasca. Legea trebuie sa permita orice scenariu posibil, astfel incat tu proprietarul sa faci ce trebuie sa faci, fara ajutorul unui prieten.
Eu aam descoperit ca am mers cu itp-ul expirat cam vreo 8 luni, masina era relativ noua, nu aveam probleme tehnice de nici un fel, pur si simplu am uitat complet de itp. Am facut instant itp-ul. Dupa doi ani am descoperit ca iar eram pe drum cu itp-ul expirat, pentru ca undeva in subconstient data itp-ului era august, dar eu facusem ultima data in aprilie, cand descoperisem ca sunt fazan. Asa ca m-a oprit politia pe A2, mi-a aratat ca sunt fazan, dar a inteles ca sunt plecat in concediu si ca nu mint cand spun ca am uitat de prost si uituc ce sunt. Imediat ce am ajuns acasa am facut itp-ul. Acuma ma uit ca la final de august e termen limita… sa vedem, uit si de data asta?
NOU
Daca ai permisul suspendat gasesti un prieten care sa te ajute intr-o zi convenabila si sa iti duca acolo masina, tu dai actele apoi il urci pe el la volan si pleci. Nu vad problema.
NOU
Deci nu pot sa cred, nici un comentariu legat de noul Irinel mustăcios al romaniei care conducea bmw-ul pustiului fara ITP valabil?!
NOU
Eu NU INTELEG de ce nu se da o lege clara si aspra asupra uzurii cauciucurilor. Ceva gen sa n-ai voie sa umblii cu cauciucuri cu DOT mai vechi de 5-6 ani
NOU
este lege. nu ai voie sa umbli cu cauciucuri cu rizura sub 6 mm
NOU
Problema este că 6 mm e foarte puțin pentru cauciucurile de iarnă, iar legea nu specifică ceva separat pentru ele.
NOU
well, exista studii clare ca e prea putin? 10 mm musca mai bine decat 6? e dubitabil si discutabil. argumente, tinere, argumente
NOU
*nu este 6, este 1,6
NOU
poate te uimesc, dar nu DOT-ul conteaza ci cat de uzate sunt cauciucurile. daca le ai de 1 an si faci drifturi de le dai dracu’ e mult mai periculos decat un DOT de acum 7 ani la niste cauciucuri care au stat doar in depozit. exista studii facute si cauciurile nu au nimic dupa multi ani de stat in depozit nefolosite la temperaturi normale. cauciucurile sunt facute sa reziste la asa ceva, dar atunci cand sunt folosite in mod cert le este afectata structura.
NOU
Cred ca e vorba de DOT la cauciucuri care arata inca bine dpdv vizual. Cele cu care se fac drifturi nu au nevoie de verificare DOT, iti dai seama dupa cum arata ca nu mai au viata lunga.
Daca nu ar imbatrani cauciucurile cand stau nefolosite si depozitate cum trebuie (de parca si poti verifica tu cum au fost depozitate) atunci si furtunele de la motor ar tine o vesnicie.
NOU
Sunt locuri in lumea asta unde nu se face nici o inspectie obligatorie.
Problema e ca oamenii pe acolo au alta mentalitate si isi intretin masinile si fara a fi impinsi de la spate.
Stiu ca se face inspectie obligatorie in momentul cand cumperi o masina mai veche de 10 ani.
Nu va ganditi ca asta se intampla in Africa, e Canada.
Sunt si pe aici “cazane” (ruginite si unele chiar vechi de 25 ani care inca mai circula) dar functionale si din punct de vedere tehnic..
NOU
Da, am citit cat am citit si nu prea am inteles din comentarii cam cum este treaba cu “suspendarea de drept” a inmatricularii.
Sper sa fiu scurt si concis, ca sa fiu inteles, fara prea multe lamuriri ulterioare.
La mine problema este cam asa:
Exista o Dacie papuc cu 5 locuri (acea struto-camila de papuc)- pentru cine nu stie este considerata autoutilitara adica ITP ANUAL
POSESORUL EI este socrul meu – decedat acum 2 luni.
I-am facut ITP si RCA doar atunci cand aveam nevoie. deoarece socrul meu de sase ani ani era imobilizat la pat.- nici macar nu am putut face procura.
Acum ITP si RCA sunt expirate de vreun an.
Dupa deces banuiesc ca ar trebui sa o trec pe numele soacrei mele – ca fiind mostenitoare sau pe numele sotiei mele (pe numele cui CONTEAZA MAI PUTIN)
Nu stiu care este actul normativ care stipuleaza aceasta supendare de drept (cat timp masina sta in curte eu o consider o suspendare de drept abuziv aplicata) si care ar fi normele de aplicare ale acesui act (OG, OUG, HG sau ce-o fi ea)
Care credeti ca este modalitatea de intrare in legalitate dupa ce v-am expus aceste aspecte?
Mentionez ca EU posed masina cu RCA si ITP VALABILE
Daca aveti raspunsuri cat mai precise va rog sa scrieti, altfel sa nu institati ca plictisim “colegii”
Multam