Explicaţii detaliate, obţinute prin amabilitatea deosebita a lui Răzvan

In functie de calificarea pe care o ai, dupa ce obtii actele trebuie sa mergi sa te inregistrezi la finante. O sa iti spuna cit impozit platesti forfetar, daca optezi pentru asta, (eu nu te sfatuiesc) sau daca tu decizi sa platesti impozit 16 % la profit

Eu in activitatea pe care o am, servicii de cazare in regim hotelier, am optat pentru 16 % la profit, pentru ca astfel imi pot deconta orice cheltuiala avuta pe apartamente, de la sapun hirtie igienica si pina la mobiler.
Practic orice cheltuiesc si are legatura cu un apartament, le trec pe pfa.

Daca optam pt cota forfetara plateam cam 10-15 milioane anual pe apartament, pt ca ei calculeaza la metru patrat, o suma pe luna,
stii tu, sa cistige ei mai mult.

Asa anul trecut de exemplu, am avut incasari de 350 mil dar am si cheltuit cam 290 mil si am de platit impozit la diferenta. Impozitul il platesc cind imi vor trimite ei foaia de impunere.

Anul asta pina acum am cheltuieli de 500 mil si incasari de 400 dar pina la finele anului mai reglezi eu conturile pt a scoate un profit sa platesc si la stat ceva, dar nu foarte mult.

Sa nu uit. Cind te duci la finante sa complezi declaratia cu venitul estimat pe 2008 poti trece orice suma ca si rulaj (incasari) dar important este sa treci cheltuieli cu 500 ron mai putin pt a plati impozit 16 % la cei 500 ron in avans iar in 2009 cind depui fisa cu ceea ce ai realizat atunci se recalculeaza

Nu are sens sa treci de acum un profit de 100 milioane sa platesti 16 mil impozit iar tu la finele lui 2008 sa constati ca ai profit 2 milioane si sa astepti 10 ani sa iti recuperezi banii.

Tot timpul sa ai o mapa cu 5 xerocopii dupa toate actele, (buletin actul casei, acordul sotiei pt sediu + ce acte mai primesti pt pfa)
nu se stie de unde sare iepurasul si tre sa scoti cite o copie

Dupa ce ai certificatul de inmatriculare mergi si iti faci o stampiluta.

Cind te prezinti la finante pt declaratii sa ai la tine si un registru jurnal de incasari si plati pe care sa il legi cu ata. Sigilezi si tu frumos, la spate pui un triunghi de hirtie, bagi o stampila si cu mina pe inima scrii
Acest registru contine x file.

Cei de la finante o sa puna si ei o stampila.

Daca nu faci asta normal o mica amenda cind te prind

Dupa mergi la camera de munca pt a inregistra contractul de asigurare, poti pune de la suma minim cam 350 ron si pina la 10 000 000 $,
depinde cit esti dispus sa platesti lunar cotizatia.

Eu iti sugerez sa mergi intre 600-1000.
Partea buna este ca oricind poti modifica suma cu un act aditional

Dupa, mergi la sanatate (in prealabil ai fost la finante cu declaratie ce reprezinta veniturile estimate) pt ca astia de handicapati dupa aia lucreaza.

Daca ai nevoie, tre sa iti faci cont in banca (eu lucrez de pe contul de persoana fizica pt ca nu exista o reglementare in acest sens) si normal am si internet banking, sa nu imi misc fundul la banca.

Folosesc serviciile bancii transilvania 2 ron comision lunar pt internet banking si parca pt cont la fel.

Alte banci au luat o razna cu, comisionele de ex azi am platit unei firme o proforma la banca agricola (scuze rfz) si am platit inca 0.1 % comision de parca au venit acasa sa ridice banii.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.