Buna ziua,

Suntem clientii bancii dvs inca din 2007, avand la banca dumneavoastra un credit de nevoi personale cu plata lunara.
Intelegem, in contextul pandemiei, ca plata ratei se poate face numai in urma unei programari online sau telefonice, asa ca am agreat ideea prin programare telefonica. Doar ca luna trecuta si luna aceasta, la numarul de tel pus la dispozitie -037352581, nu mai raspunde nimeni.

Evident, rata trebuie platita, cu programare sau nu, asa ca m-am prezentat la o filiala a Bcr din Oradea (Bulevardul Decebal 20) si in timp ce asteaptam mai multi am zis sa reincerc. Din nou, fara raspuns.

Cand mi-a venit randul am intrat in banca cu telefonul aratand ca sun de 3 minute si nu raspunde nimeni. Am fost acostat de o doamna care m-a intrebat daca am programare si i-am aratat telefonul care suna si i-am explicat ca problema e veche.

Dintr-o data, doamna m-a anuntat ca dansii sunt in pauza de masa incepand cu ora 13. M-am uitat la ceas si arata 12.50, ca atare am cerut insistent sa imi fie incasati banii deoarece nu dura mai mult de 5 minute.

Doamna a inchis usa dupa mine cu cheia desi am rugat-o macar sa-i anunte pe cei de afara ca se intre in pauza de masa si sa nu astepte.
Mi-a replicat- dansii stiu ce program avem si o sa vina mai tarziu.
Am considerat evenimentul incheiat iar pe angajata dvs o insensibila si am crezut ca totul s-a stins.

Dar doamna respectiva a tinut sa-mi atraga atentia sa nu mai fac galagie ca nu asa se rezolva treburile. Acest lucru m-a jignit. Se pare ca la Bcr nu ai voie sa atragi atentia asupra unor probleme ci doar sa te bucuri ca esti bagat in seama si sa poti zbura cat mai repede de acolo.

Asadar ma vad nevoit sa va enumar urmatoarele probleme
1. la birourile pt incasari era doar o singura persoana in conditiile in care afara la +30 de grade asteptau in 5 persoane
2. in filialele Bcr nu se poarta masca, sau se poarta pe barba, se pare ca covid-ul se sperie de Bcr ca dracul de tamaie.
3. atitudine total neprofesionista si neprimitoare din partea personalului
La adresa personalului voi dezvolta. Am afla de la doamna la care mi-am achitat rata ca doamna cea suparata este managerul agentiei. Nici doamna manager nu purta masca iar cand i-am atras atentia, mi-a replicat- asta-i culmea, sunteti de ala.

Asadar o sa va rog sa-mi explicati ce e ala? Client? Pacalici? Sau doar un amarat care a facut greseala de a lua un credit de la Bcr, care Bcr considera ca e ok sa tii oameni afara cate o jumatate de ora -pentru ca pandemie- dar inauntru aceasta e luata la misto.

Probabil aveti inregistrari pe camerele video. Ar fi interesanta vizionarea si ascultarea lor pentru obiectivitate.
Fata de cele mentionate, luati masurile pe care le considerati necesare in a ridica macar un pic imaginea de mastodont insensibil pe care mi-ati lasat-o mie.
As vrea sa scriu “CU STIMA” dar nu pot.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

88 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cash only, 2021 remix

    • #2

      Toti incearca sa scape de numerar cu orice pret, deci au lasat f putine casierii.
      Angajatii din front office au salarii de kkt, munca kklau si tragere de inima pe masura.

      Asta e prb generalizata in mediul bancar romanesc.

      Am stst fix 28 de min sa numere la masina rata unuia la Raiffeisen Promenada.
      28 min pt ca masina nu putea citi banii aluia si era musai sa apara suma pe camere!

      Era macel la coada, dar…

  2. #3

    2021 – transfer bancar? incarcare la atm?

  3. #9

    Wtf cum adica sa iti faci programare sa PLATESTI rata?Nu ai transfer bancar, aplicatie, bancomat, nu isi trange banca automat banii din cont?
    Deci daca e pe bune situatia este de o stupizenie fara margini.

    • #10

      Nu ai. Trebuie sa te duci la ghiseu de fiecare data ca sa faci cerere cu copie de CI si sa declari ca esti de acord ca sa isi ia banca banii din contul tau. La un credit vechi de 14 ani cel putin asa este. Este facut cu conditii contractuale privind tehnica din 2007, cand nu prea exista internet banking si aplicatii. De asemnea daca vrei sa platesti mai mult decat rata lunara mai trebuie facuta o cerere separata.

    • #11

      Dar poate vreau sa platesc cash. Atata timp cat inca mai exista varianta asta din punct de vedere legal, banca ar trebui sa ia toate masurile pentru a permite clientilor sa-si achite ratele.

    • #12

      Deci tu faci reclamatie ONLINE dar preferi sa mergi FIZIC sa platesti banii.

  4. #13

    Probleme romanesti necesita rezolvari romanesti.
    Nu am sa rad de tine ca cei de dinainte. Vai cash in 2021 …
    Poate nu vrei sa faci tranfer bancar pentru ca ai creditul in valuta si asta inseamna sa platesti comision la tranfer si nu te lasa sufletul.
    Eu am credit ipotecar in Euro la competitorii feroce ai BCR-ului si anume BRD. La fel de ingusti si ridicoli.
    Ma saturasem sa stau la coada, cateodata ai sansa de clienti absolut rupti de realitate care pierd timpul tuturor cu non probleme, asa ca am zis ca trebuie sa gasesc o solutie sa o fac din confortul fotoliului meu de acasa.
    Acum cativa ani aparuse Revolut, pe langa principalele utilitati pe care altii le vedeau, eu am vazut fix ce aveam eu nevoie. Tranfer din ING in revolut prin top-up (niciun cost), schimbat suma din lei in euro la un curs foarte apropiat de cel BNR si apoi transfer in contul meu de BRD fara niciun fel de comision. Banii ajung a doua zi sau maxim peste 2 zile, dar ajung. Vorbim de sume mici, sub 400 euro.
    Sper ca ti-am fost de folos.

    1
    • #14

      comision 5 lei orice plata. the end

    • #15

      Am aflat si eu ca acel comision la incasare, la BT, nu se aplica daca platesti direct in cardul de Credit. Pare un bug, dar e bine venit, comisionul ala la incasare ma omoara.
      BCR are chestia aia numita George – multe chestii gratis cu obligatia sa rulezi niste sute de lei lunar prin el. Gratis IN, Gratis OUT, poti interoga si primii in cont banii de prin alte carduri, topup din cardul de credit catre REVOLUT nu se comisioneaza, nici nu iti da rate la el dar nici nu se comisioneaza cu 1% cum se intampla la BT.
      Cat timp nu e nevoie sa lucrezi cu oamenii, banca e OK. Si daca ai chef de mobila suedeza, 60 de rate fara dobanda e un deal bun.

    • #16

      Si la un salariu mizer de 2500 ron pe luna, tot esti platit cu ceva mai mult 15 lei/ora, adica de 3 ori mai mult decat comisionul ala care iti salveaza cel putin o ora din viata.

    • #17

      @cetin mai arunca o data un ochi pe www.brd.ro/_files/pdf/Ghid_tarife_comisioane.pdf

    • #18

      @zidanne, nu stiu ce vrei sa zici de BRD dar eu am cont de salariu la ei, nu am nici un comision, am card de credit gratuit, retrageri la bancomate in afara tarii tot gratuit si asigurare de calatorie.

    • #19

      @zarax am cont la ei de pe timpul cand inspiratul in agentie costa 1 leu si expiratul tot atat. Atunci BT era o banca misto si HSBC erau tatici.
      De ceva vreme au intrat si ei (BRD) in zona bancilor frecventabile and au lansat pachetele de cont curent (pe gold si platinum sunt chiar misto).
      Plus ca nimeni nu imi dadea in 2016 credit cu DAE Robor+0.5% ;))

      ce voiam sa ii zici lu’ @cetin e ca daca ai un venit recurent de 1000 de lei nu mai ai comisoane ;))
      Intenet bankingul e in sfarsit ok (am primit mail ca au ucis – sau a murit de batranete – cretinatatea aia de mybrdnet ;))
      deja peste 8000 de lei… devin o banca foarte, foarte buna (pachetul gold/platinum)

    • #20

      @Zarax card de credit gratuit? Ce ai fumat? Nimic nu e gratuit in relatia cu banca, cumva candva tot o sa ajungi in situatia sa platesti niste dobanda la cardul ala de cresit si in general e vorba de 25-30% DAE.

    • #21

      Și eu transfer din ING în revolut și pe urmă un BCR. Fără niciun comision.
      Pana în 2020 mergeam și eu la ghișeu, ca îmi era un drum. În martie 2020 am fost la ei sa cer ibanul contului și sa întreb de comision la transfer. Au zis ca nu au, asa ca merge din revolut brici. BTW, rata in euro, chiar dacă am și cont in euro la ING n transfer din cauza comisionului.
      Dar… Am închis tot ce aveam la BCR, inafara de contul pt rata nu am nicio treaba cu ei

    • #22

      @MihaiDb , gratuit in sensul ca nu platesti nici un comision la el, nici o taxa de administrare, nimic. Evident ca daca il folosesti si nu achiti la timp platesti dobanzi si alte cele. Dar daca esti cuminte si calculat, practic e gratuit.

  5. #23

    barbă ≠ bărbie
    Masca se tine sub bărbie/ pe bărbie.

    Sau doamna de la BCR era ne bărbierită și avea barbă?

  6. #28

    Stai să vezi când blochează contul fiindcă “nu ați actualizat datele personale”.
    Dar am fost luna trecută la agenția X, mi-ați dat și o grămadă de hârtii..
    Cel mai probabil, colega a greșit undeva și trebuie să mai veniți iar.
    Când a greșit, după ce am plecat eu din biroul ei??
    Nu știu să vă spun exact, vă faceți programare și se rezolvă.

    A avut dreptate, dar după 3 înfățișări, ca la tribunal.

    • #29

      Exact asta am patit si eu acum doua luni la BRD, mi se parea film cu prosti!
      Mi-au blocat contul ca nu am actualizat datele, m-am prezentat in filiala sa le actualizez; 2 zile mai tarziu m-au sunat de la banca, aparent nu se inregistrasera in sistem datele noi.
      In 2 zile am pierdut timpul aiurea sa le fac lor jocul!

    • #30

      BRD a blocat cardul de pensie al mamei, 85 de ani, pentru ca nu s-au actualizat datele, desi cu 2 luni inainte expirase cardul si primise unul nou. am primit 7 pagini fata-verso de completat, cu rubrici absolut ridicole sau cu intrebari pesonale. Am completat cu negru, trebuia cu albastru. Trei drumuri la banca si un car de nervi. Dupa 2 (doua) luni s-a blocat contul din nou si cardul a fost retinut in bancomat pentru ca… nu s-au actualizat datele.Capra aia de la ghiseu nu stia sa transmita datele!!! Sunt de-o indolenta ingrozitoare. Si sa nu va imaginati ca si-a cerut cineva scuze…

  7. … BCR are multifuncționale și APT uri în agenții. Tot aud de George în sus și n jos. Las o dracu, nu știe George ăsta să înghită o rată? Nu s client BCR da’ la APT n ai nevoie de programare. Te duci și bagi bani în el.

  8. Fază reală.
    Acum ceva ani, tot bcr, tot coadă și tot plata ratelor.
    La coadă, printre mulți alții, eu și Bebe Cotimanis (chiar în spatele meu).
    (salutare maestre, ce faci bibicule, chestii de-astea)
    Stăm de murim.
    Niște cucoane plimbă hârtii schimbând vorbe ușor iritate.
    Ce vorbesc eu, chiar se ceartă.
    În chineză sau în termeni bancari, nu mai țin minte.
    Bebe Cotimanis pufăie.
    Eu mă mișc neliniștit de pe un picior pe altul.
    Nimeni nu servește la ghișee, doar o forfotă neînțeleasă.
    La un momentdat ușa băncii se dă de perete, doi gealați călcați la dungă îi fac loc unuia în trening.
    Tipul în trening nu e altul decât cel mai prost șef al SIE pus de cel mai controversat președinte.
    Claudiu Săftoiu.
    Se duce la ghișeu.
    Adică se bagă în față.
    În bancă se face liniște.
    O angajată se oprește cu hârtiile în mână și îi zâmbește profesional tipului în trening.
    El cere ceva șoptit.
    Nimeni n-a auzit ce.
    I se dă o hârtie și pentru că n-ajunge până la ghișeu se ridică pe vârfuri.
    Are ciorapi albi.
    Treningul îi intră în șifonier.
    Șeful SIE se scarpină în șifonier cu mâna stângă.
    Semnează hârtia cu dreapta și pleacă.
    Băi nene… Deci toți, dar absolut toți de la coadă am rămas muți.
    La care Bebe Cotimanis:
    – Doamnă, dar să știți că și pe noi ne mănâncă-n cur, uite și pe băiatul ăsta, și pe doamna asta…

    • #33

      Degeaba te mănâncă-n cur dacă n-ai șifonier ca ăla (sau ca al ăluia)

  9. #34

    Fa naibii o refinantare la o banca normala. Ma rog, mai normala. La mine asta a fost solutia cea mai buna si nu regret deloc.
    Tot asa mergeam si eu cu cashul la bcr, euro. Pana mi s-a luat de ei maxim.

    • O refinanțare se face ca și cum ai face un credit nou. Iar toate adeverințele de venituri, toată nebunia… Și poate nu mai ești în condițiile financiare de la momentul creditului inițial, poate între timp ești angajat pe perioadă determinată și nu te mai încadrezi… Se complică.

    • #36

      La mine a mers direct. In 15 minute eram gata. Chiar daca ai schimbat jobul. Ma rog, ei te verifica la anaf si cam aia e. Mi-am bagat ceva in bcr si cu rata mai mica. Si bani suplimentari.
      Pana nu incerci, nu se stie. Nu mi-a mai cerit nimeni dosarul cu acte din 2010. Acum 5 ani doar verificarea anaf a fost de ajuns. Si biroul de credit.

  10. #37

    Poti face o programare online www.bcr.ro/ro/retea-unitati1/programare

    • #38

      Adică omul scrie asta:
      “Intelegem, in contextul pandemiei, ca plata ratei se poate face numai in urma unei programari online sau telefonice, asa ca am agreat ideea prin programare telefonica. ” Și noi încercăm să-i spunem că putea face programare on-line.
      Știe că se poate face on-line, dar a ales, a preferat să apeleze la programarea prin apel telefonic la numărul pus la dispoziția clienților fix pentru așa ceva.
      Câtă vreme BCR, nesilită de nimeni, cu bună știință, pune la dispoziție două modalități de programare este irelevant pe care o alege clientul. Oricare din ele ar trebui să fie funcțională.
      Iar funcționarii bănci ar trebui să fie primii care să semnaleze mai departe faptul că una din modalități nu funcționează ori funcționează prost și nu să se certe cu clienții de pe urma cărora își câștigă salariul.

  11. #39

    Sentimental si siropos. La revedere!
    :))

  12. #40

    Rata poti sa o platesti si la robotel fara programare.
    Intri in banca direct la robot scanezi cardul si platesti rata.
    Cel puțin eu asa fac.

    • #41

      Merge și la euro? Ca mie mi-a zis o păsarică că nu…

    • Liviu: la APT BCR nu se poate. Dar poți băga leii în aparatul ăla (chit că trebuie să bagi bancnotele una câte una) și să ți faci conversia online odată cu plata ratei.
      Cursul…cât poate diferi? Totuși înțeleg că BCR are curs mai bun decât alte bănci.

      Trecând de asta, lucrez în bănci. Zilnic, văd oameni cu telefoane de 1000 de euro în mână stând în fața APT ului cu teancuri de bani. Oameni care fac aceeași chestie lună de lună, de ani întregi. Bani fizici pe care i au scos din ATM cu 5 minute înainte. La BCR, la BT…
      Unii chiar cer ajutor de la casierițe. Ok, nimeni nu s a născut învățat da’ după ce bagi 2 ani bani în aparatul ăla, chiar nu înveți pe ce butoane să apeși?

    • #43

      liviu/raider: la masinile alea multifunctionale, poti depune in cont EUR/USD/RON. Direct, fara ghiseu. Dar poate nu toate agentiile ai masini de astea.

      www.bcr.ro/ro/persoane-fizice/digital-banking/echipamente-self-service

      Eu le foloseam si acum 10 ani cand aveam credit in euro.

      Nu inteleg ce anume dorea OP sa ramburseze, de nu putea sa depuna in contul curent (din care se retrag banii de rata) folosind masina aia multifunctionala. Nu cred ca are creditul in euro, ca cele de nevoi personale se dau doar in RON de mult timp.

      Probabil daca ii zici la ghiseu ca ‘vreau sa platesc rata’ nu iti iau comision de depunere, dar in ziua scadentei sistemul nu verifica ca OP ‘a depus banii pentru rata’, ci verifica sa aiba destui bani in contul din care se trage rata. Atat.

  13. #44

    Aproape toate interacțiunile mele cu persoane care deservesc publicul lasa de dorit, cu mici excepții surprinzătoare (la stat). Altfel pt mine o astfel de interactiune înseamnă că nu îmi cheltui banii unde trebuie și iau deciziile care se impun, pana la urma asta e instrumentul suprem pe care îl avem.

  14. #45

    Doamnele astea de la banci sunt aproape la fel de acre ca doamnele de la taxe si impozite cu toate ca ar trebui sa fie fix invers. Eu sunt super multumit de banca Transilvania. Mi-au refuzat un credit ipotecar in plescaiala si cu ochii peste cap acum mai multi ani. Intre timp am emigrat intr-o tara in care oamenii plescaie numai atunci cand mananca ceva bun.

  15. #46

    Banca Transilvania e la fel de rahat. Am vrut sa schimb niste euro si mi-am pierdut 10 minute din viata ca un gigel se scarpina in fund si nu reusea sa tipareasca o hartie cu suma si seria de buletin. 10 minute sa schimbi din cash in cash in secolul 21

  16. #47

    Nu exista ceva oficiu de reglementare a bancilor..un fel de ANPC pentru ei?

    • #48

      Există, dar dacă ținem cont că e angajată Dăncilă pe acolo…

  17. #49

    Acum vreo 2 luni o colega a reușit sa îl strice pe George. Asa ca a trebuit sa sune la suportul BCR. 1 ora pe linia de așteptare pana a răspuns cineva și tot în sucursala a trimis-o (evident cu programare a doua zi). Ghinion!
    De acord ca sunt mișto toate “aplicațiile” digitale etc. dar asta nu e un motiv pentru ca varianta “clasica” sa devina de kakat.

    • #50

      Minte sau e paralelă cu tehnica.
      Din iarnă aplicația George se poate reseta fără asistență umană, tutorialul e bun, am făcut asta de câteva ori.

    • #51

      Adica e ok sa ai o aplicație atat de fututa incat sa necesite resetare?

  18. #52

    Mersi de articol, l-am salvat local. De fiecare data cand imi mare sare tandara pe softul de la ING, o sa ma uit pe postarea asta ca sa-mi treaca. BCR a fost prima banca cu care am colaborat, m-au supt de comisioane pe unde au putut, cred ca aveam comision si daca treceam prin fata unui bancomat BCR fara sa-mi dau seama.

  19. #53

    Just Crypto

    • #54

      Sunteți prea săraci și de aia
      Credit mic, nu contați.

      Eu am private banking si sun la orice ora la doamna care se ocupă de mine, nu am nici o problemă nici cu George

  20. #55

    Ce-i tot dă nenea ăla cu telefonu’? Am avut și eu treabă cu banca aia, am văzut că nu răspunde nimeni la număru’ ăla și m-am programat online în trei secunde. Problema e că te programează abia a doua zi, dar asta cred că e și în funcție de perioada în care accesezi…

  21. #56

    si noi avem credit la BCR. nu poti plati online in avans de exemplu… cerere, ghiseu tot ce vrei. creditul e in lei… vis.

    Dar am restul conturilor la Banca Transilvania. sunt client vechi cu 2 firme la ei si conturile personale. Sunt ingrozitori ca servicii acum, fata de vremurile cand m-am mutat la ei cu toate. Doamne fereste sa ai nevoie sa iti pornesti acum serviciul de internet banking. te uita dumnezeu in agentie… NeoBT ala nu mi-a mers niciodata… nici in ziua de azi nu reusesc sa intru pe aplicatie. si handicapat incerc sa cred ca nu sunt…

    Zero facilitati legat de sume rulate sau vechime.

    Cochetez cu ideea sa ma mut la o banca cu ambitii de crestere ca astia deobicei sunt mai ok…

    • #57

      raiffeisen. zero comisioane , 35 de lei pe luna. bankingul e cu token, adevărat, dar plm…

    • #58

      Dă-i în spume și pe raiffeisen, 2% la retragere de numerar? Că doar nu s-au opărit la ouă deodată cu mine, la muncă…

    • #59

      eu ma refer la cont de firma, nu stiu ce au la PJ

    • #60

      Bcr, 0 comisioane, 15 lei pe luna, am de mai bine de 10 ani. Ce citesc aici pare ciudat, aplicatia George merge chiar ok fata de altele. Apoi sunt n “bancomate” unde poti depune banii de rata in cont, cred ca in orice sucursala, unele au chiar 2-3. Dar oameni nesimtiti se gasesc peste tot, nu prra conteaza initialele bancii.

    • #61

      Poți sa rambursezi anticipat in George.

  22. #62

    Online neonline, da’ de purtat frumos poa s-o faca ala/aia din banca. Daca ai pastrat serviciul asta de interactionat direct cu omu, vorbeste frumos macar. Altfel scoate-l si ramai la online.
    Si apropo de plati online si hahaha unii inca umbla cu cashu la ei, acu’ vreun an la primu mol cum intri in bucale dinspre A2, am oprit sa bag zeama. Bagat si pwla POS functional. Ca probleme de retea ca plm. Am stat ca vaca juma de ora acolo si cu pompa blocata? Am stat.
    Si alta faza la auchan, cozi mari, perioada sarbatorilor, cand sa platesc (aveam doar telefonu, ca mde jmecherie nfc, digitalizare, modernizare plm), ba da fix cand deschid aplicatia de plata ma anunta ca vrea actualizare (am mai patit de vreo 2 ori, dar am facut actualizarea rapid in 30 sec) . Dau repede sa faca ce trebuie si fix in momentu ala avea si netu probleme, ramasese la 2g ceva gen.
    Asa ca mereu am si cardu fizic la mine si ceva cash.

  23. #63

    Am card BCR si obisnuiam sa platesc online facturile de curent, internet..etc. Nu stau sa descriu ce eroare mi-a facut BCR la plata online a unei facturi de 600 de lei la ENEL si ce nervi mi-am consumat.Am si alte aventuri cu imbecilii astia inclusiv la plata la POS in magazine,cand scoteam bani de la ATM.. erori, erori , erori, asa ca mi-am facut card la ING si de vreo 6 luni nu mai am nici o problema, nici o emotie
    In plus gagicile de la relatii cu clientii, majoritatea , ar trebui sa lucreze la grajduri in zootehnie.
    Se intampla fenomenul asta cu BCR ca si in cazul Postei Romane.Bun, astia au fost preluati de austrieci dar managementul aici in Romania este facut tot de niste romanasi incompetenti cu basini de sefi.

  24. #64

    Ați încercat sa va Închideți conturile la ei? Si sa va zică ca specimenul de semnătura pe care l au ei nu corespunde cu semnătura curenta?

  25. #65

    Nu stiu eu din astea, eu sunt la BRD. Rata se ia automat din cont, online banking-ul e ca un tanc rusesc, nu ofera cel mai mare confort dar iti faci treaba cu el oricand (numai sa nu fie noapte) si oriunde. Nu am motive sa ma plang de ei pana acum.

  26. #66

    Am vazut ieri pe reddit cum se incepe o reclamatie din asta:

    “Dear ladies and gentlemen,

    Before I proceed to the contents of this e-mail, I would very much like to inform you that it has been typed by using my middle finger exclusively.”

  27. #67

    in 2021 mai ai rate?

  28. #68

    Am facut credit de nevoi personale prin George, in noiembrie. Procesul a durat 10 minute, dupa alte 10 minute aveam banii in cont. Rata se trage automat, in ziua pe care am ales-o ca si scadenta. De asemenea, pot face rambursare partiala sau totala tot prin George.

  29. #69

    Ca sa-mi vars si eu nervii p’undeva, ca n-am blog.
    Saptamana trecuta a trebuit sa achit un avans dintr-un antecontract. 13.000 de euro, bani pe care i-am scos cash din firma, in urma carora urma sa platesc dividende in mod legal. Dimpreuna cu comisioanele bancare evident. Bun.
    Ma duc la Libra Internet Bank, unde dezvoltatorul are deschis contul bancar, cu banii cash. 13.000 euro, convertiti in Ron. “Buna ziua, doresc sa fac si eu o plata pt un antecontract. Aici sunt banii”. Pentru ca stiam ca la peste 10.000 de euro trebuie sa declari sursa fondurilor, am declarat bani incasati din dividende – din firma. Dupa vreo 5 minute de butonat in sistem, domnisoara ma intreaba daca am vreo dovada ca am banii aia din firma. O intreb daca e suficient chitantele de scoatere din banca. “Da, normal”. Buuunnn… Caut chitantele, le inmanez domnisoarei care le examineaza foarte foarte atent. Suma, evident corespundea, ca doar nu am facut nicio manarie. Dupa vreo 10 minute de butonat in sistem ma intreaba: “Ne trebuie si un extras de cont, ca nu avem de unde sa stim ca banii astia chiar provin din firma. Astea pot fi chitante asa aiurea”. Ma enervez putin, ca deja stateam de ceva timp acolo, si mi-a spus din primul moment ca sunt ok chitantele, iar acum brusc nu mai erau. Ma enerva si ca suma nu era enorm de mare, adica nu am venit cu 100.000 de euro cash. Diferenta de la 10.000 la 13.000 era chiar mica, pentru atata bataie de cap. Bun, ma enervez si plec, ca si domnisoara de la ghiseu era tare ciufuta. Plec la alta agentie si ma gandesc sa depun totusi 10.000, fara a fi nevoit sa declar sursa fondurilor. Fac asa, iar la final intreb pe domnisoara de acolo, daca mai am de depus 3.000, cum trebuie sa procedez. Moment in care imi spune ca in decurs de cateva saptamani nu e bine sa fac tranzactii in acelasi cont, ca sar de 10.000 de euro. Insa, daca vin cu justificarea ca de unde am banii, atunci e ok. O intreb ce am nevoie. Dupa ce da si niste telefoane si ma tine vreo 5 minute si ea, imi zice ca e nevoie de extras de la banca de unde am scos banii, semnat si stampilat de banca.
    Buuuuun. Fuguta la Raiffeisen, unde cer extrasul de cont al firmei. Surpriza insa, de cateva zile se scosese varianta asta, nu mai dadeau extras de cont in sucursale. Incerc sa-i explic domnisoarei de acolo ca nu stiam, ca e totusi de cateva zile, nu au anuntat nicaieri, si poate m-ar putea ajuta. In niciun caz n-am scos-o la capat; imi zice sa vin eu cu un extras tiparit, ca il stampileaza ei. Buuuun… Fuguta cauta un xerox in zona, scoate la imprimanta extrasul, du-te inapoi la banca. Intre timp sunt directionat la un alt ghiseu unde era un domnisor, si cand ii dau extrasul si cer sa mi-l stampileze imi spune ca ei nu stampileaza extrase de cont, ca pe ele scris ca circula fara semnatura si stampila. Ii explic situatia, ii zic inclusiv ca desteptii de la cealalta banca asta imi cer, si in plus colega lui mi-a spus sa vin cu extrasele tiparite ca le stampileaza. Dupa vreo 5 minute de parlamentat cu directoarea sucursalei, imi da o semnatura si stampila pe ele. Fuguta inapoi la Libra, cu dovada de unde am scos banii.
    Ajung acolo, intre timp aceiasi poveste: alt ghiseu, ca domnisoara cu care discutasem initial, era ocupata. Insa colegul ei stia de poveste. Ii arat extrasul, ii zic ca mai vreau sa depun 3000. Dupa, fara sa exagerez, 20 de minute de discutat la telefon cu ceva superiori, imi spune ca nu e suficient, ii trebuie decizia AGA. Am rabufnit efectiv. Plimbat ca ultimul caine, de la banca la banca, faceam efectiv orice imi cereau astia de la ghiseu, iar cand veneam cu rezultatul, nu era ok, ca vroiau altfel. Nu ar fi fost nicio problema daca imi spuneau de la bun inceput: “Ne trebuie asta asta si asta, si apoi mai stam de vorba”. Insa de la “chitanta de retragere e suficienta”, pana la extrase de cont semnate si stampilate iar apoi decizie AGA, e cale enorm de lunga.
    Bun, inteleg rationamentul din spate, ca hai sa vedem sursa fondurilor, insa (*!&@!$ e vorba de 13.000 de euro. Nu de 1 milion de euro!!!!
    Nici nu vreau sa ma gandesc ce dovezi trebuie sa aduci daca vi cu economii de 50.000 de euro sa zicem. Ce trebuie sa faci oare mai concret?
    Am pierdut 4 ore cu aceasta tranzactie, care lejer se putea reduce la cateva minute, daca functionarii Libra ar fi comunicat de la bun inceput ce trebuie.
    Da – stiu – puteam sa fac transfer. Nu despre asta era vorba – despre ce as fi putut face.
    Aveam banii deja cash, o depunere direct in contul dezvoltatorului cu justificarea ca de unde am banii, mi s-a parut suficienta. Nu stiam calvarul prin care urma sa trec.

    • #70

      Să fi incercat direct la dezvoltator, la birou, că mai au și ei nevoie uneori de bani negri. Și 13k e ceva…

    • #71

      €50k nu se țin în bănci. Se țin “la saltea”.

    • #72

      Daca mergeai la alta sucursala sa depui pe aia 3000 nu mergea?

    • #73

      @marinel: e vorba de un dezvoltator serios, in niciun caz nu accepta plata cash. Totul prin banca. Asta este si unul din motivele pt care sunt la al 4-lea imobil cu ei, pt ca nu am avut nicio problema din 2016 pana acum, la nicio achizitie.
      @Skyler: nu conteaza daca mergeam la alta sucursala, atata timp cat plata se face in acelasi cont, de la aceiasi persoana. A doua plata ar fi fost blocata (probabil) si mi-ar fi cerut oricum sursa fondurilor. A doua domnisoara de la ghiseu mi-a spus ca daca voi face plata la cateva zile distanta, lor le va aparea in sistem ca deja am depasit 10.000 de euro, si sunt sanse f mari sa ma ia la intrebari oricum.

    • Adică dacă eu am 13k de euro și mă duc să i depun în bancă, mă ia la perpulis că de unde am eu banii? Și dacă am plafon de 10k ca să nu mă intrebe, plafonul ăla e pe câteva săptămâni? Sau luni? Și doar după aia mai pot depune?

      E un scenariu în care mie mi au intrat 13 mii de euro pe urs, efectiv mi au picat în buzunar și eu vreau să i depun la bancă. Nu pot depune banii ăia fiindcă n am acte pe ei?

      Umblu zilnic prin bănci, n am văzut oameni care să vină cu sacoșă cu bani exceptând persoane juridice. Dar aud sume la PF (inevitabil aud când le zice casiera de sume care ar congela instant un pinguin) care s mult peste ăia 13k. Lasă i dracu, nu cred că toți au acte pe banii ăia. Există locuri în Ardeal unde pășunea sau casa se cumpără cu banii jos, cu hârtie făcută de mână.

      Presupun că plafonul cu ăia 10k vine de la vreo reglementare împotriva spălării banilor da’ totuși …

      Si cireașa de pe tort: la mine în oraș e o singură Libra. Păi, în cazul ăsta ce faci?

    • #75

      @RAIDER: exact. Orice depunere de peste 10.000 trebuie justificata, indiferent ca pui in cont personal sau alt cont – cel putin asta mi-au spus la ghiseu. Am intrebat care ar fi intervalul de timp intre tranzactii, ca sa nu fiu luat la intrebari. Mi-a spus ca o luna ar fi ideal, dar pot incerca si dupa 2-3 saptamani. Evident, in cazul meu, nu era o solutie.
      Si da, toate aceste masuri sunt luate impotriva spalarii banilor. De parca la 10.000 nu puteam sa spal banii aia, dar la 13.000 da :))
      Nici Bucurestiul nu e mai prejos cu sucursalele Libra. Am gasit o alta sucursala la 8km de cea in care intrasem initial.

    • #76

      men, eu am depus 9900e in 4 zile consecutive si nu mi a zis nimeni nimic. doar ca era ING

    • #77

      Eu am raspuns cu ce mi s-a raspuns si mie. Mi-a spus ca daca fac o urmatoare depunere intr-un interval scurt de timp, o vor bloca si vor cere dovada provenientei banilor. Nu stiu daca ar fi facut asa, ca n-am probat, insa cel putin asta a fost raspunsul ‘oficial’. Poate conteaza si daca e depunere in cont personal sau alt cont. Habar n-am.

    • #78

      sunt ei mizerii. raportarea la anaf se face zilnic si atat.

  30. #79

    Cu riscul de a repeta, plm, plata rata CASH cu PROGRAMARE in 2021??? Wtf? Schimba banca urgent ca aia se pisa pe tine cu jet. Plm, eu m-am certat cu Alpha ca n-au vrut sa imi faca debitare directa din cont. Asa ca si-au schimbat regulile si s-a putut. Eu n-am mai interactionat cu operator la banca de dinainte de pandemie, desi am 3 credite la 2 banci (1 de casa, 1 de nevoi personale si 1 card de credit) – nu ma laud, ca n-am de ce. Dar plm, programare la banca sa platesti rata in 2021?

  31. #80

    well, ca sa fiu gica contra, esti cam la limita cu cei 13000 euro scosi fin firma in urma carora urma sa platesti dividendele in mod legal, dar nu mai spunem la nimeni 🙂

    • #81

      daca i a scos în transe…

    • #82

      @mike: probabil catre mine e comentariul 🙂
      Toate dedesupturile contabile nu le cunosc. Eu am discutat cu contabila ce variante am, si am aplicat solutia pe care mi-a oferit-o. Daca e sau nu bine, e riscul meu pana la urma. Nu pagubesc statul cu nimic, platesc taxe dupa ei, deci nu vad care ar fi problema in fond. Nu am bagat facturi fictive sau mai stiu eu ce chichite financiare care le-am fi putut gasi.

  32. #83

    Mda, azi 29 iulie ora 15.30 ma suna una de la CEZ sa-mi spuna ca pe-ntai imi expira contractul de furnizare electrica la firma si ca neaparat sa ma duc maine sa-l prelungesc ca daca nu imi taie curentul…Sun la cunostinta mea de la Enel si zice daa, asa e, chiar daca vrei tu sa schimbi furnizorul si sa treci la Enel ei ti-l taie si primesti curent de la noi peste 30 si ceva de zile…Pai si ma anunta cu doar o zi inainte???? Da zice, ca sa nu poti sa schimbi furnizorul si sa fii nevoit sa ramai la ei… Intrebarea mea: cand am devenit asa de mizerabili si golani? Ca parca nu eram chiar asa….Dar la anul…..mi-am pus 3 remindere deja…

    • #84

      men, vezi ca astia isi bat joc de tine. furnizorul de curent il schimbi in fiecare luna, daca vrei. nu exista doar enel. ai tinmar, digi si inca vreo 100 de furnizori gata sa te preia

    • #85

      Stiu , dar stau 30 si ceva de zile fara curent pana sa ma preia aia…

    • #86

      pai te preia si te muti. nu mai pot sa te oblige sa ramai pe termen nedefinit.

  33. #87

    Au furat aproape două milioane de euo din bugetul local pentru hotomani cu fotbal, judecatorii din Ciuc i-au iertat. portal.just.ro/96/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=9600000000036968&id_inst=96

  34. #88

    LOL BCR .. in primavara am fost sa imi fac un cont simplu in lei ca aveam nevoie de un transfer. Galati 2021, ma i-a paznicul la intrare cu “aveti programare?” ce plm , vreau sa deschid un cont, ce programare? .
    In fine , m-a lasat sa intru… BCR, cladire imensa, aveau exact 4 ghisee (open space), din care cele 2 pe lateral numarau teancuri de bani (la masinile de numarat bancnote). A trebuit sa tip efectiv la ghiseu ca sa ma inteleg cu angajatul bancii – date personale, telefon, etc. Ce GDPR, vrajeala .. se auzea la 10m distanta tot ce aveam de spus.