Din când în când, o dată la câțiva ani, apare câte un nou trend sau o nouă rețea socială. A fost Ello, distrugătorul de facebook, a apărut vloggerismul, unde s-au reprofilat foștii bloggeri și panduți fără talent, crezând că pe film iese talentul, dacă pe scris e varză. Nu a fost. A murit și Ello, acum e rețea socială de artiști. Merge o poză cu un steag, zic și eu. A fost și tik tok, dar s-a fâsâit rapid.

Acum este minunata aplicație Clubhouse ca mirabilă noutate. Porniți la vale de Manafu, care a observat rapid că e rost de făcut vreo 2-3 conferințe cu 50 de euro accesul early bird, unde să învățăm cât de tare e aplicația, așa cum am învățat cât de tare e și tik tok și care nu are nicio jenă în a recomanda o aplicație care are găuri de GDPR mai mari decât orice altă aplicație înaintea ei, așanumiții influenceri s-au aliniat rapid în spatele ideii și au inundat, unde altundeva, facebookul, cu postări despre cât de incredibil este pe Clubhouse, cât de tare sunt ei pe Clubhouse și cum discută ei despre social media și influencing pe Clubhouse și am menționat cât de mișto e pe Clubhouse, haideți pe Clubhouse, ne vom distra atât de mișto.

Hai să vă spun eu de ce veți muri săraci și necunoscuți, ca să fie simplu.
Nu aveți nimic. Nu veniți cu nimic nou. Nu aveți stil, nu aveți nici măcar un stil propriu, nu dispuneți de intelectul necesar pentru a vă propulsa ca lideri în vreo direcție. Ați fost și sunteți niște followeri ai unor personaje care fac bani pe spatele vostru, din conferințele pe care vi le plătesc companiile unde lucrați sau din interviurile pe care vi le plătiți ca să ajungeți în diverse reviste de așa zis BIZnis.

Ce nu pricepeți voi și ce credeți voi că nu văd ceilalți este că, oriunde v-ați duce, oriunde ați opera opere complete și plictisitoare despre munca vostră de entuziaști social media, sunteți tot aceiași oameni. Voi între voi vă mutați pe varii platforme, vă dați like, vă lăudați ce performanțe miști aveți când vă dați likeuri reciproce și discutați despre, ce altceva, social media, pentru că voi chiar aveți impresia că știți social media, deși sunteți de atâția ani doar niște rateuri care sunt angajați să facă aduri pe facebook și să plătească „virale”.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu e nimic rău în ceea ce faceți, e ok să faci bani din orice, pentru că copiii pe care mulți dintre voi încă nu aveți nu mănâncă verticalitate și bun simț. Doar am vrut să știți că oricât v-ați agita, până nu ieșiți din paradigma asta de specialiști autonumiți, fără niciun rezultat notabil undeva, nu veți fi nimic decât un număr pe foile unei agenții, la categoria săraci cu pișcot.

Și pe final, ca o recomandare foarte serioasă, dacă tot vreți să faceți ceva în social media, faceți ceva, la propriu. Găsiți-vă un drum al vostru, în care știți ce faceți, aveți un scop și o activitate unice. Scopul de a da sfaturi social media altor pasionați de social media, în discuții despre social media, este un metascop și nu vă face să deveniți nimic, ci doar vă înaintează spre scopul final, un job plictisit într-o agenție plictisită, care pune în practică idei de la client.

Știu, nu trebuia să spun lucrurile astea, feedbackul se dă în particular, trebuie să fim pe posh, pe iubire, pe să fim mai buni.
Căutați lacrima.