Din când în când, o dată la câțiva ani, apare câte un nou trend sau o nouă rețea socială. A fost Ello, distrugătorul de facebook, a apărut vloggerismul, unde s-au reprofilat foștii bloggeri și panduți fără talent, crezând că pe film iese talentul, dacă pe scris e varză. Nu a fost. A murit și Ello, acum e rețea socială de artiști. Merge o poză cu un steag, zic și eu. A fost și tik tok, dar s-a fâsâit rapid.
Acum este minunata aplicație Clubhouse ca mirabilă noutate. Porniți la vale de Manafu, care a observat rapid că e rost de făcut vreo 2-3 conferințe cu 50 de euro accesul early bird, unde să învățăm cât de tare e aplicația, așa cum am învățat cât de tare e și tik tok și care nu are nicio jenă în a recomanda o aplicație care are găuri de GDPR mai mari decât orice altă aplicație înaintea ei, așanumiții influenceri s-au aliniat rapid în spatele ideii și au inundat, unde altundeva, facebookul, cu postări despre cât de incredibil este pe Clubhouse, cât de tare sunt ei pe Clubhouse și cum discută ei despre social media și influencing pe Clubhouse și am menționat cât de mișto e pe Clubhouse, haideți pe Clubhouse, ne vom distra atât de mișto.
Hai să vă spun eu de ce veți muri săraci și necunoscuți, ca să fie simplu.
Nu aveți nimic. Nu veniți cu nimic nou. Nu aveți stil, nu aveți nici măcar un stil propriu, nu dispuneți de intelectul necesar pentru a vă propulsa ca lideri în vreo direcție. Ați fost și sunteți niște followeri ai unor personaje care fac bani pe spatele vostru, din conferințele pe care vi le plătesc companiile unde lucrați sau din interviurile pe care vi le plătiți ca să ajungeți în diverse reviste de așa zis BIZnis.
Ce nu pricepeți voi și ce credeți voi că nu văd ceilalți este că, oriunde v-ați duce, oriunde ați opera opere complete și plictisitoare despre munca vostră de entuziaști social media, sunteți tot aceiași oameni. Voi între voi vă mutați pe varii platforme, vă dați like, vă lăudați ce performanțe miști aveți când vă dați likeuri reciproce și discutați despre, ce altceva, social media, pentru că voi chiar aveți impresia că știți social media, deși sunteți de atâția ani doar niște rateuri care sunt angajați să facă aduri pe facebook și să plătească “virale”.
Să nu mă înțelegeți greșit, nu e nimic rău în ceea ce faceți, e ok să faci bani din orice, pentru că copiii pe care mulți dintre voi încă nu aveți nu mănâncă verticalitate și bun simț. Doar am vrut să știți că oricât v-ați agita, până nu ieșiți din paradigma asta de specialiști autonumiți, fără niciun rezultat notabil undeva, nu veți fi nimic decât un număr pe foile unei agenții, la categoria săraci cu pișcot.
Și pe final, ca o recomandare foarte serioasă, dacă tot vreți să faceți ceva în social media, faceți ceva, la propriu. Găsiți-vă un drum al vostru, în care știți ce faceți, aveți un scop și o activitate unice. Scopul de a da sfaturi social media altor pasionați de social media, în discuții despre social media, este un metascop și nu vă face să deveniți nimic, ci doar vă înaintează spre scopul final, un job plictisit într-o agenție plictisită, care pune în practică idei de la client.
Știu, nu trebuia să spun lucrurile astea, feedbackul se dă în particular, trebuie să fim pe posh, pe iubire, pe să fim mai buni.
Căutați lacrima.
NOU
unde sa cautam lacrima?
NOU
#ânkour
NOU
putem alege al cui?
NOU
desigur.
NOU
Lacrima ca lacrima, eu vreau sa stiu unde-i coada la piscot!? ARHIPISCOT!
NOU
Cu scuzele de rigoare, suna bestial: Arhiepiscot.
NOU
Ai dreptate. Social media e o laba in cerc, in diverse bule si echo chambers, si nimic nu va schimba paradigma, doar backgroundul.
Insa eu cred ca e ok asa, e natural, in sensul in care pozitia de start e DEJA in jobul ala plictisitor, iar social media e pentru defulari.
In fond, suntem cu totii niste nevorbiti, ceea ce o problema in sine si care merita probabil o discutie mult mai meta, despre cum internetul ne-a transformat din niste fiinte sociale aproximativ normale in niste oi ale caror date personale sunt folosite pentru a transforma niste unii in multimiliardari.
Stii ca povesteai despre copilarie (irelevant settingul temporal), nu am stiut mai bine in anii respectivi, dar parca uneori mi se pare ca motivul principal al nostalgiei nu tine doar de experienta in sine a fi copil, ci si de experientele petrecute 100% in afara scaunului de birou, fara un smartphone care sa reprezinte un apendice cat se poate de fizic.
Cand VORBEAI (nu virtual, nici chiar prin telefonul ala fix) cu ceilalti in decursul zilei, cand alergai, cand transpirai, cand respirai aerul exterior, cand iubeai de parca lumea s-ar fi terminat a doua zi.
Cand traiai cu adevarat.
NOU
Corectie: nu a fost pornit de Manafu, ci de vajnicul stegar dac de la concerte, pandutzu… Mare specialist… 🙂
NOU
te inseli spre profund;)
NOU
La mine Manafu a aparut primul, lingaul de pandutzu doar s a urcat ca cotofana.
NOU
Asa o fi… Pandutzu pare mai vizibil prin grupurile de clubhouse, se agita mai mult… Manafu e mai “greu”, comunica mai putin pe bani mai multi, probabil de aici impresia…
NOU
stii cum e, cand esti pandutz, semnalizezi
NOU
Parcă am citit chineză. Cine-i Ello? Cine-i Manafu? Clubhouse?
Io n-am facebuci, insta, pinsta șamd așa că-s “socially dead”.
NOU
Pot sa ma laud?. Fost Hacker, Craker, BlackHat.
M-am retras pe aplicatii mobile si web building… Banii furati nu sunt buni.. nu am castigat nimic din ei. Am hotarat ca trebuie sa muncesc serios si disciplinat acum ceva ani in urma.
Exemplum de business: 50 milioane de utilizatori din USA? Mi-au adus peste 10 milioane de dolari in 3 ani. Un simplu Analyst Programator,….EU, doar EU fara ajutor
Fara conturi de Social Media… simplu… fara Tik Tocuri, \InstaGramuri si alte mizerii… Doar programming. Las la latitudinea ta daca accepti sa postezi realitatea acestui comment.
NOU
Asta a fost inainte sau dupa ce te-au chemat aia la SRI?
NOU
Jegiosi ma urmareu 4 ani. Erau calare pe mine… Cand am ajuns in Romania din Japonia imediat m-au executa abia asteptau sa ma futa in gura. Au si futut in gura hackerul. Se gandeau ca l-au prin pe ce mai puternic hacker… Aveau premiul SUPREM…. Am avut noroc ca ma anuntase cineva si am avut timp sa aruncat toate hardwurile de acasa la peste 500 de km distanta de mine…
NOU
Bine ai venit pe arhiblog 🙂
Dragose, ti-ai intalnit noul prieten :)) ?
NOU
Nu boss, asta e un analfabet batran, laudaros si frustrat, eu sunt un troll fin si simpatic cu bipolarism.
NOU
Salut. Fa, te rog, un tracking pe emailul lui Dragos si suna la politie sa il aresteze.
Thanks.
NOU
“…a apărut vloggerismul, unde s-au reprofilat foștii bloggeri și panduți fără talent….”. Gresesti!!! Dupa mine, marikiu = pandutzu la talent si marikiu inca are puls in online desi pandutzu s a dus la munca
NOU
Depinde și ce subiecte abordezi. :)) Când apar și burți dezgolite în peisaj deja rupi norma. Nu cu supărare, uneori ma uit la Mariciu, de fapt l-am urmărit intens la cumpararea casei ca de atunci tot cautam și eu, vizam aceeași zona, de atunci ocazional mai dau click și ma uit fugitiv și uneori îmi place. De când au apărut pozele clasice crăcite in chiloți și cu viitorul tătic pupand o burta dezgolita din cămașa lui, mi s-a întors pe dos mațul. Influenceri ori ba, chiar nu e cazul sa fim toți Madonne când rămânem bortoase.
Pandutzu e alta nișă. :)) la ala nici de curiozitate n-am dat click vreodată.
NOU
da, cand a inceput cu monetizarea sarcinii l-am abandonat si eu, scos din blogroll ura si la gara, ma fac de ras la cititori
NOU
Dacă vreau influencereala pe chiloți și chestii de copil ma uit la Ceusanca, aia măcar asa s-a branduit din start. Plus ca am furat de la ea niște idei bune ca primește premium stuff pe bune:)).
Dacă nu ar fi ipocrizie la mijloc și arfe de fotomodele când nu e cazul și vrei sa o arzi the real deal pe gura și pitzipongeste pe camera, pas. Și păcat, ca am apreciat mult ambiția la un moment dat.
Also, dacă ma gândesc, și voi ați scris de copil când a apărut și de când a apărut, subiectul a existat, nu e ca și când tre sa ascunzi copchilul daca tu trăiești din imagine, deși ma rog, ia uite la zoso – hai ca el e blogger și nu face daily:)), dar frate, nici n-am simțit. Atât de natural a apărut Adia în peisaj că parcă a crescut aici cu noi, puf! Poți sa o faci și decent, fără să-mi scoți ochii cu o burta și cu ce colaborări vei accepta când nasti, subiecte gen ce faci dacă fumează copilul și alte teme absolut ridicole, când ala mic e încă în fucking BURTA. Pai când îl naște bănuiesc ca apare vlog “CU CE MA IMBRAC LA NUNTA COPILULUI” #socriimarioutfits
NOU
da, dar noi nu am monetizat copiii. eu doar mi-am impartasit bucuria lor.
NOU
Aia zic.
NOU
Mariciu daca nu era cu Ioneasca ar fi avut o sansa de reusita si fara topism si cocalarism. Asa, e cauza pierduta, se vede clar ca este sub presiunea banilor si a spotlightului
NOU
Din pacate, toapa aia i-a distrus proiectul demult, cu pozele ei de baba obosita. A pus capac cu pozele in curul gol, gravida. prosteala pe bani
NOU
Sunt curios cand se vor plictisi influencerii astia de “influencing”.
NOU
Nu stiu de voi dar am renuntat si la instagram si la facebook de 3 saptamani (in conditiile in care oricum aveam timer pentru ele). Chiar am inceput sa apreciez mai mult timpul petrecut in natura de cand a inceput pandemia.
NOU
Clubhouse asta.. nu erau niste desene animate cu Mickey Mouse? Nu mai dati banii pe prostii, luati Dvduri la copii!
NOU
E plina lumea de visatori penibili ce spera ca o sa faca, o sa dreaga ceva din cacat bici. Majoritatea dintre ei nu au nici un skill, nici o ambitie de fapt decat ca viseaza cu ochii deschisi la bogatii si succes. Astia de obicei traiesc “paduche” pe mama/tata/nevasta/amant/etc. Cel mai important e ca sunt si ei o “piata”, o nisa usor de manipulat si de stors. Uite asa gasesti prosti sa dea 50 de dolari sa vina la o intalnire online despre nimic. Cursuri de awareness, cursuri amazon, life coach, cursuri de vlogger, cursuri de pariuri… masa de prosti eu cred ca tot creste. Stii de ce creste ? Asta e doar teoria mea: devine tot mai greu sa ai un skill, sa ai o meserie decenta. E nevoie de tot mai putini muncitori in toate ramurile si cei care raman trebuie sa fie tot mai calificati. Masa de tantalai tot creste.