Deci da? Daca bugetul nu iti permite, daca bugetul familiei nu iti permite, DACA NU AI VENITURI pentru o masina noua, este obligatia statului sa vina si sa ii dea banii. Pentru ca dreptul la mobilitatea in masina noua este un drept constitutional al cetateanului.

Si asa, dragii mosului, vedem unde se duc banii de lobby de la Dacia. La ministrul mediului Țanțoș Barna.

Acum, nu stiu daca se vede cu ochiul liber de catre oricine, dar ministerele deținute de catre UDMR performeaza minunat in directia acumularii de bani.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

63 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Poate ma ajuta statul de un Duster full, modelul nou. Am buget 0 pt aceasta masina. Toti banii statului sa vina la mine :-))

    • #2

      eu vreau un Touareg. 100% dedicat

    • #3

      Eu tocmai am mai cumpărat o Honda. Trebuia să mai aștept?

    • #4

      ford puma full electric fără pele

    • #5

      Touaregul mi se pare supraevaluat. Nu prezinta siguranta la peste 220 pe autostrada.

    • #6

      o tin in 2019

    • #7

      Eu vreau un Springfield Armory Waypoint long barrel cu 4 (f) locuri.

      Am auzit ca omu’ ne-a declarat rasboiu.
      N-om sta cu labele-n poala.

      M. Martin

    • #8

      Nu știu, eu vreau o mașină ungurească ceva, ca să-i gâdil la orgoliu și să fiu sigur că nu mă sar cu finanțarea, doar e un drept să am mașină!:))))))))

    • #9

      eu vreau un Tesla Cybertruck AWD… tot buget zero am și eu… dar dacă ministrul Mediului este așa de mărinimos atunci accept o sponsorizare integrală de la minister, este mașină ecologică :p

      – este nevoie de truck pentru gropile / capacele de canalizare de la noi și electric pentru parcarea gratuită pe locurile cu plată din oraș.

      NB: anul acesta s-a modificat în Constanța regulamentul parcărilor iar mașinile hibride au fost excluse intenționat – nu mai sunt acceptabile pentru parcare gratuită. Doar full electric mai sunt acceptate.

  2. Între timp, pe partea ailaltă de lume, agenții federali au postat poze indecente și provocatoare ale colegelor fără voia lor pentru a prinde prădătorii sexuali.
    Nu mă interesează dacă au fost fotografiate fără voia lor sau doar au fost postate fără voia lor, eu doar vreau să văd pozele 🙂

    • #11

      De ce ai vrea să vezi poze cu niște americance merse prea des la mec?

    • #12

      Se poate înțelege și că o sa le faca linie de autobuz în zonă

    • #13

      Adevarul e ca in ziua de azi, greu poti sa vezi o femeie goala.

    • #14

      Vrei sa le vezi ca sa ce, Nea Ilie, ca sa ce? Stiu ca e normal sa nu-ti mai amintesti ce varsta ai, da’ mai baga si mata o geana in bolentin, nu te mai da fante de Obor!

    • #15

      E clar că nu erai în targetul lor. Și e mai bine așa, că prefer scrieri ca cea de ieri, decât istorisiri de prin închisorile federale pentru “prădători”.

    • #16

      Stai linisitit, le vedem vineri aici.

  3. #17

    Ah…statul…acest tatuc iresponsabil al romanilor…si romanii …toddlerul etern..Vleau masinutza aia!!! Bine dar nu e a ta Gigel! Nu conteaza…o vleaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaau! Sigur Gigel, nu bate din piciorush ca te rezolva tati, uite iti da tati din banii stransi pentru scoala lui Ionica. Gata puiutz nu mai plange ca faci riduri…

  4. #18

    Degeaba ai masina daca ministerul care se ocupa de dreptul la futai nu isi face treaba!

    • #19

      E o tăcere dubioasă la mijloc pentru că văd că nici ministrul labelor n-a intervenit, dreptul (constituțional) la labă fiind sfânt de vreo câteva mii de ani încoace. Sau încolo, nu contează…

    • #20

      păi cred că tot la mediu intră și futaiul, cu ecologismul și astea. Și ministrul chiar își face treaba pe parte de asigurare a dreptului la futai, doar că ustură!)))))))))

    • #21

      cred ca este ultra conservator asta la mediu. dupa ce a dat ordinul ala cu extragerea o sa vedeti ca scade rau de tot numarul de labe si de vanatori satisfacuti

  5. #22

    Programele ce tip Rabla și ecotichetele pentru electrice și hibride, nu sunt altceva decât profituri grase pentru importatori.
    Am fost interesat sa îmi cumpăr o mașina hibrid (Honda Jazz) și am rămas scârbit, după ce am constatat ca prețul mașinii – scăzând banii oferiți de stat (rabla și ecotichet) este același cu prețul de lista al unei mașini din Germania (mașina noua). Ca sa nu mai vorbesc despre faptul ca dealerul din Germania oferea și o reducere substanțiala pentru un set de roti, dar și un mic discount.
    Concluzia, importatorii măresc prețurile cu valoarea subvențiilor oferite de stat, profiturile lor fiind substanțiale. Înnoim parcul auto la suprapreț.

    • #23

      Pai cam asa functioneaza sistemul asta peste tot. In lipsa unor reglementări, dacă toata lumea are 1000 € “de spart”, atunci prețul minim va creste cu 1000 €.

  6. #24

    Se poate înțelege și că o sa le faca linie de autobuz în zonă

    • #25

      Propria mobilitate. Adica masina personala. Nu autobuz, care este mobilitate de grup.

  7. #26

    Noi ne facem treaba asa cum trebuie și am stopat tăierea pădurilor, aducerea și arderea gunoiului din alte țări, am făcut campanii eficiente de educație a populației în ceea ce privește aruncara gunoaielor în râuri, pe câmpuri și în general oriunde există un petic verde, am eficientizat traficul, samd samd pentru că nouă ne pasă de poluare cu adevărat!!
    Așa că băi nenorociților, dacă nu vreți să schimbați mașinile ca pe șosete, încurajând astfel producția unora noi, (care nu e deloc poluantă) sau dacă poate pur și simplu vă place și va e de ajuns acea mașină, de altfel bine întreținută (pentru ca va permiteți să o faceți fără probleme), ei bine nu!
    Asa nu mai merge, e total contra regimului acesta democratic să nu vrei sa faci și tu un efort cât de mic și sa ni te alături în lupta contra poluării, deci vei plăti, nenorocitule!
    Ah, si pentru cei ce totuși contribuie și țin real la salvarea planetei, vedeți să nu uitați să comandați și cele 2557680 de lucruri lunare de care nu aveți de fapt nevoie și pentru care j de mii de fabrici și vapoare duduie zi și noapte, că s-a băgat ofertă și acum pe lângă transport și retururi gratuite nelimitate, care se fac prin teleportare, veți primi și diploma onorifică de consumator înrăit, de care alte sute și sute de milioane de pe întreaga planetă au avut parte.
    Mulțumim că v-ați schimbat mașina și stopați poluarea!

    • #27

      Dincolo de ironia fină, nr. de mașini a crescut tocmai din cauza stării transportului în comun.
      Bineînțeles că “dreptul la o mașină” este o halucinație a unor indivizi care vor să tragă și ei un tun acolo.

      Pe de altă parte, parcul auto românesc este extrem de învechit, iar România e o țară unde cetățenii stau ff. slab cu lichiditatea. Singura “soluție” economică la noi ar fi sa decimăm parcul auto. Dar iarăși nu poți veni în bătătura omului deja sarac să-i confiști bruma de cazan pe care o are.

    • #28

      de fapt, solutia e sa oferi credite auto celor care vor, cum e in orice tara civilizata. dara la noi trebuie sa aduci pe mama si tata si creditele se dau procentual, ai depășit 3%, pa.

    • #29

      Creditele se dau procentual cu cerinte mari de colateral tocmai pentru ca romanul e sarac.
      Prin alte tari exista alta cultura a datoriilor, sistemul legal e folosit mai mult ca un avertisment decat ca pedeapsa, plus ca la noi inca mai face legea creditul “1 deget” prin multe locuri.

      Cum banca nu poate sa vina legal sa te bata mar si sa-ti ia din casa, iar masina folosita nu mai valoreaza nici 1/2 din cat a valorat noua, singura solutie e sa iti ceara colateral casa ta, a parintilor, a bunicilor, etc. ca sa aiba de unde recupera daca ramai fara abilitatea de a plati (lucru posibil cu piata de munca de la noi).

      Creditele sunt o solutie proasta la noi pentru ca Romanii nu au colateral. De asta nici IMM-urile nu au succes la noi. La noi nu merg povesti cu “patronul si-a vandut casa si a mai tinut firma in viata 6 luni pana a avut succes”, pentru ca majoritatea apt. comuniste cu 2 camere nu valoreaza 6 luni de salarii pentru 10 angajati.

    • #30

      romanii au cele mai mici rate de default la credite din intreaga europa. ce spui tu e doar o perpetuare a motivatiilor stupide pe care le baga bancile pentru a mwntine marjele mari de profit. eu, roman, scoring zero, daca ma duc in germania si ma angajez, luna viitoare pot lua credit auto. dar e bine sa crezi ca morcovul ala din bat e ciocolata

    • #31

      In Germania un ospatar cu 10 ani de experiență câștigă cât un inginer de la noi cu 10 de experiență. În plus cum am spus, alta e cultura datoriilor în Germania față de România.

      Nu spun că ceea ce fac băncile la noi e OK, dar și din punctul lor de vedere de ce s-ar comporta altfel când autoritățile de la noi permit comportamentul actual?

      Si nu ar fi legea datoriilor o problemă atât de mare. Pare că diferă în câteva puncte esențiale față de cea a Germaniei la o privire cursorie, nu sunt economist, dar nu pare nici ca suntem chiar cu 100 de ani în urmă, cât este aplicarea ei.

      În Germania o poprire pe salariu e nasoală dar curtea datoriilor își dă silința, pe cât posibil, să nu ajungi homeless și fară loc de muncă în urma deciziei finale de plată a datoriilor.

      Ori la noi e cam talmeș-blameș totul. În mod particular iese în evidență legea popririi veniturilor unde la noi nu se ține cont de circumstanțele sociale ale datronicului, dar la nemți da.

      legislatiamuncii.manager.ro/a/8149/poprirea-pe-salariu-in-cazul-unui-salariat.html

      versus

      scholarlycommons.law.northwestern.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1576&context=njilb (e in Engleză, pag 285, 286)

      Din nou, nu sunt nici economist, nici datornic. Și bancile au un punct de vedere, că se vad nevoite să-și vândă procente semnificative dintre credite firmelor de recuperare (ex: Kruk).
      Si clienții au un punct de vedere la fel de valid. Din nou, problema e lichiditatea lipsă.

      In acte, cam jumate dintre romanii activi pe piata muncii au salariul minim. Banca nu-ti poate da credit pe banii primiti de la patron “la negru”. Ergo, Romanii n-au lichiditate. Nici macar de un Logan.

  8. #32

    Sa se dea cate una, da? Sa ajunga la toanta lumea. Asa ceva!

  9. #33

    și cum facem? ne adunăm mai mulți vecini și care-și dorește mai mult victoria…?

  10. #35

    „De la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi“

  11. #36

    Locuiesc in București. Am 2 stații de autobuz la 1 minut de mers pe jos, 2 stații de.tramvai la 5 minute, metrou la 10 minute.
    În momentul asta folosesc doar metroul. Daca tramvaiul/autobuzul ar avea condiții ok (mai ales aer condiționat) și un orar pe care sa te poți baza (nu e ok sa faci din A in B între 15 și 45 de minute) nu as mai folosi aproape deloc mașina, cel puțin în oraș.
    De tren, care in ultimul timp a fost o ruleta si de microbuze unde se înghesuie mai mulți oameni decât locuri nu mai zic.
    În astea ar trebui pompați bani, sa nu mai ai nevoie de mașina.

    • #37

      Daca-i reusea moldovencei de Voluntari schema cu Zaca si alte interdictii, stati voi linistiti ca rupeati autobuzele in 2.

    • #38

      Gresit. Pentru euro 4 era taxa 70 de lei pe an care nu era mare branza, iar acum am euro 6. Deci nu se pune problema. Mai grav va fi probail impozitul marit care se preconizeaza pentru masinile mai vechi de 15 ani.
      P.S. Nu ma intelege gresit, sunt 100% pentru transport public in oras. Dar la 35 de grade la umbra in autobuz fara AC nu e ok. Poti argumenta chiar ca e periculos pentru sanatate. La metrou e racoare.

    • #39

      “La metrou e racoare, dar la racoare nu e metrou” – Liviu Dragnea, la iesirea din răcoare

  12. #40

    O masina nu este un drept, este un privilegiu.
    Ti-o iei fiindca ti-o permiti, cu tot ceea ce inseamna ea, statul nu este dator sa iti asigure tie dreptul de a avea masina.

  13. #41

    Pai nu acelasi lucru se intampla si cu apartamentele?

  14. #42

    Dar de ce ai incercuit doar jumatate din mesaj? Pentru ca tot mesajul zice ca nu e corect sa impozitezi oamenii care nu isi permit sa isi cumpere masina noua, chiar daca tu ai vrea sa iti cumperi, nu ca iti cumpara statul masina. Adica, daca iti permiti sa iti iei masina noua dar nu vrei, te obliga cu impozite, pe de alta parte, daca nu iti permiti desi poate chiar ai vrea, statul trebuie sa ia asta in calcul, sa nu te saraceasca si mai mult.

    • #43

      Asa am inteles si eu.

    • #44

      Eu as incepe initial cu impozit mai mare pentru localitatile care au transport public. Pentru ca in general alea au si densitate mai mare de populatie si masini, si in consecinta poluare mai mare cauzata de trafic.
      Gigel din Cocostarc Deal nu adauga poluare semnificativa cu rabla lui cu care merge odata pe saptamana la piata. Diferenta intre rabla in oras si rabla in rural e ca datul unei basini intr-o garsoniera sau intr-un salon de nunti. Se disipa mirosul.

    • #45

      Si eu inteleg acelasi lucru si mi se pare un lucru ok.

      Nu este un drept constitutional masina , insa daca statul vrea sa ti-o impoziteze si sa o faca de n-ori mai scumpa , statul are obligatia sa ajute pe cei care vor dar nu pot.
      De asemenea ,cu o impozitare care distruge financiar pe oamenii care au mai putin, singurul lucru realizat va fi enervarea oamenilor, o lozinca buna pentru opozitie sa castige urmatoarele alegeri, plus scoaterea ei inevitabila din lege.

      La finalul zilei , daca am face un referendum pe subiectul asta , cred ca ar pica impozitarea asta cu 80% , deci ar fi doar politica proasta.

    • #46

      @AdrianM: daca ai face referendum pentru anularea oricarui tip de impozit, ar pica cu cel putin 90%. Si nu doar la noi, oriunde in lumea asta. Cine ar vrea sa voteze sa dea bani statului de bunavoie?

      Pe de alta parte, nu e obligatia statului sa te ajute sa-ti iei masina. Nu-ti permiti sa cumperi (cu credit sau cu banii jos), poate ar tebui sa te orientezi catre alte mijloace de transport.

      Si nu in ultimul rand, sa detii un autoturism implica si alte cheltuieli, nu numai pe cea initiala de achizitionare a acestiua. Ar urma, dupa cum spui tu, ca statul sa-i ajute pe cei care au primit un ajutor sa-si cumpere o masina, sa le dea si bonuri de benzina, sa impuna gratuitati/reduceri foarte mari la reviziile anuale si la orice interventie in service pentru aceste persoane.

    • #47

      Marcian, ai dreptate cu impozitele.

      Insa cred ca mai intai ar trebui pus la punct si transportul in comun sau trenurile,ori macar niste piste de biciclete.
      Asta cam este obligatia statului daca vrea sa mergi mai putin cu masina sau sa folosesti electrice pentru mai putina poluare.
      Chestia cu “daca nu ai bani sa iei masina, mergi pe jos”. Nu cred ca exista nimeni care sa nu-si doreasca bani mai multi sa-si poate lua o masina. Dar din diferite motive nu au.
      Iar varianta alternativa sa fie Maxi-taxiuri la inghesuiala, sau ocazie, care nu stiu cand vin sau ajung. Mi se pare o gandire foarte gresita.

      Nu este un drept sa ai masina daca ai alternative ca lumea, dar suntem momentan departe de situatia aia,in unele zone chiar este indispensabila masina.

    • #48

      @AdrianM: daca esti dintr-un sat/oras de provincie fara transport, da, masina poate fi considerata o necesitate. Dar daca face fitele astea in Bucuresti unde ai alternative garla, nu prea merge faza.
      Acum, ca vrei tu autobuzul sa te ia din fata scarii, asta e altceva.
      Transportul e ok in Bucuresti, hai sa nu ne cacam pe noi. Da, poate nu e curat luna prin tramvaie, dar cand ai mana plina de ulei de masina nu te mai plangi de curatenie?

    • #49

      @punKreas nu cred ca exista zona in Bucuresti unde sa nu ai macar un autobuz sau tramvai “in fata scarii”.

    • #50

      @punKreas România nu e doar București, chiar dacă aici sunt cei mai mulți investitori străini și cele mai multe multinaționale.

      Lipsa trasportului în comun și, mai general, infrastructura deficitară din provincie contribuie de fapt la supraaglomerarea Bucureștiului.

      Pot da ca exemplu Galați, oraș cu 300,000 de suflete, unde majoritatea rutelor de transport în comun erau deservite de clasicele maxi-taxi (pline la refuz) până în 2016, când au fost scoase în afara legii și înlocuite cu… nimic.

      Iar asta este situația în anul curent, asemenea Bucureștiului, de altfel.
      ziare.com/stiri/eveniment/autobuz-in-flacari-in-galati-1663680

      De fapt, asta e situația pentru majoritatea reședințelor de județ.

  15. #51

    Daca isi doreste foarte mult mașină, statul trebuie sa vina in ajutorul cetățeanului cu un cui, sa aibă unde sa își atarne pofta!

  16. #52

    maşinile electrice nu poluează aerul;www.youtube.com/watch?v=PEJhtus5Y-c

    • #53

      Am in oras niste autobuze diesel care intr-o zi de functionare scot mai mult fum decat a fost in incendiul ala.

  17. #54

    Cum ar fi ca unele orase sa ofere ajutor de combustibil? N-ai 50 lei sa pui in bemweu? Primaria Tandarei ofera discount de 50% in limita a 80 ture de oras pe luna.

  18. #55

    In apararea lui Barna as vrea sa spun ca acesta este ungur si probabil a vrut sa spuna altceva dar nu isi gasea cuvintele.

  19. #56

    Kkt, ca de obicei statul roman face treaba pe jumatate, fara cap.

    Pai ba, imi da masina, dar voucher de benzina nu da? Ce mobilitate e aia daca bag eu benzina pe banii mei?

  20. #57

    Sa se ia de la aia care au 2-3 masini sa avem fiecare cate una, doar n-am murit degeaba la revolutie.

  21. #58

    Sa se dea cate una la fiecare sa ajunga la toata lumea !

  22. #59

    Daca nu ai bani si nu iti permiti o masina care sa nu ne imbolnaveasca pe toti de cancer pulmonar, mergi cu autobuzul.

    Ori statul subventioneaza masinile noi, ori pune taxe foarte mari pe masinile vechi care polueaza.

  23. #60

    Statul nostru cumpara avioane vechi de 35 de ani, iar pe mine ma pune sa platesc taxe pt o masina mai veche de 15 ani

  24. #61

    Întreb și eu, tot o chestie de “mediu”: “Pentru ăia cu WC-uri în curte nu există ceva fonduri din astea?” Și nu neapărat de persoane fizice, ci de școlile din mediul rural. De o canalizare, se zice ceva? Tot de mediu e și asta…

    Țările cu apa caldă încurajează transportul în comun și transportul alternativ (Biciclete, trotinete și alte ..ete). Noi ce facem? Încurajăm cât mai multe mașini, că e drept constituțional.

    Domnu Cancios Barna nu are vreun consilier să-i spună astea?

    • #62

      nu vor canalizare. sunt zeci de comune cu canalizare facuta la care nu se leaga taranii.

  25. Dar de ce doar masini? Eu n-am permis. Vreau un scooter electric. IBAN-ul este xxx. Astept 500 euro. Fiind electric chiar as ajuta mediul.