Nu e prima oară când se întâmplă așa ceva, în general, când comand lucruri de la Decathlon, îmi ajung după minim o săptămână. Ultima oară am comandat șireturi și au ajuns după 1 lună jumătate, cică am fost informat că nu erau în stoc și am așteptat importul de China. Le-am refuzat, nu le-am mai luat, nici acum nu am șireturi, dar măcar mi-am satisfăcut o nevoie.

Dar nu asta este, de fapt, problema mea.
Ci faptul că, indiferent de produse sau nivelul comenzii, dacă comanzi de la Decathlon, ai de așteptat. Punct. Măcar vreo săptămână, cum e acum.

Adică, ffs, sunt ditamai rețeaua, cu sute de angajați. Avem pretenția ca cel mai mizerabil magazin online, cel mai mic posibil, să ne trimită produsele a 2 a zi maxim, da? Deși știm că sunt câțiva oameni, care muncesc la limita posibilităților. De ce se tace vehement când e vorba de giganți de aceștia care, dimpotrivă, ar trebui să lucreze aproape la nivelul emagului, nu la nivelul unui butic sătesc de pe olx, care îmi trimite produsul când ajunge și el la poșta comunală.

La fel se întâmplă dacă iei ceva de la Dedeman, de exemplu. Plus livrarea aia cu flota Dedeman, 75 de lei, pentru că de ce nu, dacă iei un scaun de 70 de lei, de ce să nu dai 75 pe transport, deși ai magazinul la 3 km distanță. Probabil mai sunt, nu am chef să stau la amintiri acum.

Rămâne întrebarea asta. De ce magazinele mari, care au magazine fizice mari, au politica aceasta stupidă față de cumpărăturile online? Pentru că eu nu o înțeleg, în afară de încercarea de a aduce clientul în magazin, unde să își mai ia niște târșpirige ceva, nu văd. Și m-aș fi dus, dar portbagajul de bicicletă pe care îl cumpăr nu e disponibil în magazin, evident.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

34 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    pai din varii motive:
    – directorul de ecommerce e incompetent
    – nu exista proceduri
    – e mai important sa iasa P&L decat UX

    • #2

      Stai liniștit, și-n UK e la fel. Am comandat de la Decathlon niște izmene și șosete de schi cu 10 zile înainte de a pleca pentru o săptămînă în Franța și a venit comanda la trei zile după ce m-am întors. Am cumpărat la suprapreț din Les Deux Alps ca să nu-mi distrug picioarele în clăpari.

    • #3

      Daca ai vazut ca nu ajunge comanda online de la Decathlon de ce nu ai cumparat dintr-un magazin fizic din tara? Cred ca decizia de a pleca fara ciorapi la tine a fost una gresita.

  2. #4

    Depinde cat % din total vanzari reprezinta online-ul. Daca sunt cateva procente probabil nici nu isi bat capul. Modelul lor de bussiness e altul. Habar nu am, ca sa trag o concluzie :))

  3. #5

    Pai probabil pentru ca cele mai multe vanzari le fac in magazinele fizice, dar avand in vedere ca de 2 ani este pandemie trebuiau sa se puna la punct si pe online.

  4. #6

    acelasi lucru ma mir si eu, extrem de greu se misca, iar daca vrei sa ridici ceva din magazin, de fapt nu e magazin, ca e depozitul lui peste prajit 🙂

  5. #7

    Eu ma gandeam la un caz ipotetic: un client vrea o pereche de incaltaminte;
    -din perspectiva magazinului fizic: produsul se afla deja la raft (adus din depozit inainte de deschiderea magazinului); daca e cazul se completeaza. Clientul incearca si cumpara din ceea ce e clar ca exista (iar in cel mai rau caz tot el se reintoarce pentru retur, formalitatile in magazin sunt totusi minimale ca si costuri)
    -din perspectiva magazinului online: se primeste comanda online, se verifica daca mai exista pe stoc, se suna clientul pentru confirmare (cel putin eu de fiecare data am fost sunat pentru confirmare, bine recunosc ca am putine comenzi) sau propunere alt produs daca nu mai este pe stoc, se pregateste coletul, se expediaza. Potentiale probleme (care nu tin intodeauna de depozitul respectiv): de plata, de expeditie (curierul) si in final, daca ceva nu e bine, returul, cu toata bataia de cap aferenta, logistica si costuri.

    Eu consider ca vanzatorii vor ajunge sa analizeze mai mult eficienta online vs. magazin fizic si se va dovedi ca cel putin pentru unele produse, varianta online nu e cea mai buna.

  6. Leroy Merlin. Livrare premium:

    “In cazul în care transportatorul nu va avea la dispoziție un lift funcțional sau marfa nu va încăpea în lift, aceasta va fi lăsată la ușa liftului.” Deci nu poti sa comanzi online daca stai la etajul 1.

    • #9

      Sincer iti zic mi se pare de bun simt chestia asta. Ei iti livreaza pana la usa dar si tu sa le asiguri conditii de lucru.

    • #10

      Nu e de bun simt deloc, adica daca ei cu atat logistica nu pot sa imi livreze pana in casa, cum o sa pot eu?

      Da, sa coste serviciul in funcție de situație, dar sa nu se spele pe maini de problema ca “ei au livrat”

    • #11

      @nd
      cunosc cazul unei familii care a comandat un frigider mare..genul cu 2 usi. Efectiv nu au avut cum sa il bage in casa…a fost imposibil. Dupa logica ta ar fi trebuit ca cei de la livrari sa ii darame peretii banuiesc.
      Nu e problema nimanui daca tu stai la etajul 3, fara lift, eventual si cu scarile ca in Popesti si iti comanzi online pian cu coada…poti eventual sa il ridici cu macaraua pana la geam….wait…macara nu are loc pe strada

    • #12

      @chris06: Pai nu zice nimeni sa fie gratis. Dar daca tot se numeste “Premium” si e cea mai scumpa dintre livrari, sa ofere posibitatea asta.

      Dedeman ia bani in plus in functie de etaj. Ikea livreaza pana in casa, chiar daca nu ai lift.

    • #13

      Aia de la casa rusu cer 200 de lei pe fiecare etaj. AI pus-o daca stai la 10 :))

    • #14

      Intradevar ar fi corect sa iti ofere si serviciul de livrare pana la usa apartamentului contra cost (mai ales daca este marketat ca Premium). Daca nu ai lift, platesti o taxa in functie de dimensiunea produsului si de numarul de etaje.

  7. #15

    La Dedeman probabil ai ales un magazin din alt sector, din alta zona, de ti-a dat acel tarif. Pentru o livrare de la magazinul din proximitate o livrare la categoria 10-20 kg este de 30 de lei. www.dedeman.ro/bucuresti3/transport-flota.html

    • #16

      Si de ce ar trebui sa ma intereseze pe mine, cumparator online, din ce magazin imi trimit ei mie marfa?

    • #17

      @Zarax, Dedeman vede vanzarea online ca un beneficiu oferit clientilor care chiar nu au chef sa se deplaseze pana in magazin. Si atunci nici pe ei nu ii intereseaza unde esti tu si ce produs ai nevoie. Ii intereseaza doar sa isi acopere costurile de transport pentru marfa pe care ti-o trimit.

  8. #18

    Nu prea ai cum, cel putin ca si magazin de bricolaj sa performezi la livrari online atata timp cat folosesti doar flota proprie.
    Nu poti livra si becuri sau 2 plinte si 50 de mc de caramida cu aceleasi masini la pret competitiv.

    • #19

      Pentru un abonament lunar (prime) amazon iti aduce aproape orice gratis… cam tot ce nu e third party. Daca tu vrei sa iti sei un pix de 1£, iti aduce acaso (a doua zi) un pix de 1£.

    • #20

      @LordAdy, dar daca vrei sa cumperi vreo 20 de metri cubi de caramida in cat timp ti se livreaza gratuit marfa?

  9. #21

    Investitii minimale in soft, de aici pleaca problema. In mod normal ar trebui sa vezi instant ca nu exista stoc pt produsul respectiv. Dar de ce sa dai bani pe soft ca fraierii de emag sau altii ?

    • #22

      Poti baga cati bani vrei in soft daca gestiunea e varza. Acum cateva luni am vrut sa cumpar ceva produs de la un magazin din asta de materiale de constructii. Stateam, fizic, langa produsul respectiv si gestionarul imi explica ca nu poate sa vanda ca nu il mai are pe stoc, ca “asa-i in calculator”

  10. #23

    Decathlon (pe Bucuresti) are sediul “magazinului online” la magazinul Militari. Banuiesc ca daca produsul comandat nu e pe stoc in acea locatie…. il comanda la distribuitor. Nu cred ca schema functioneaza de genu: comanzi in online… iar comanda iti vine de la orice magazin fizic unde produsul e disponibil.

    Referitor la Dedeman… cum s-a mai zis, depinde de locatia magazinului unde ai facut comanda in online. Dar daca zici ca magazinul e la cca 3km de tine… e suspect de mult. La mine nu a trecut de 60lei si am avut tevi de 6m. (Bucuresti1->Bucuresti… cam 5km)

    Revenind la chestia cu de ce online sucks la (unele) magazinele fizice… poate e o chestie, cred ca e strategia ramasa de pre-pandemie: vi in magazin, iti iei ce vrei, mai casti ochii…iti mai aduci aminte ca mai vrei si altceva (sau nu …dar tot il iei) si uite asa au clientela si vanzare.
    just my 2ron.

    • #24

      La Decathlon poti verifica pentru fiecare comanda stocul fiecarui magazin.
      Da, au centrul operational la Militari, insa si ei se aprovizioneaza din reteaua de depozite (ultima data vedeau stocurile in depozitul din Polonia).
      Nu, nu iti trimit manusile de la Sibiu la Timisoara pentru ca nu au o astfel de retea.
      Daca vrei un produs el trebuie sa fie in depozitul de la Bucuresti de unde pleaca coletul sau sa astepti sa ajunga in Bucuresti pentru a-ti fi livrat. Magazinele au un sistem automat de aprovizionare bazat pe stocurile existente si nimeni nu comanda marfa pentru un magazin decat daca au ceva eveniment prevazut (vrea un club o cantiate mai mare dintr-un anumit produs). Altfel toata marfa de pe rafturi este estimata, comandata si refacut stocul automat de catre serverul local din magazin.
      Pe fiecare magazin este alocata o cota de produse din gama (in functie de marimea magazinului poate avea doar tricouri negre si rosii sau daca e un spatiu generos poate sa le tina la raft si pe cele galbene si albastre).
      Tocmai de aceea ar trebui sa compenseze cu online mai puternic si mai flexibil. Doar ca asta inseamna costuri si investitii. Au devenit atat de mari incat optimizarile micute sunt greoaie pentru ei si cu costuri ridicate. Fluxurile lor sunt optimizate extrem de putrernic si e greu sa introduci bucle/rute suplimentare care sa fie si eficiente.

  11. #25

    In Franța nu e asa: au fie depozit special pentru comenzile online, ori poți sa faci click and collect in magazin, si-si cunosc exact stocurile, si se duce un angajat la raion si pregătește comanda, o ai intr-o ora sau in aceeași zi (nu mai știu ca n-am mai comandat la ei de prin 2019).

    • #26

      Pai asa e si in Ro, daca e peodisul in magazin, într-o ora e gata. In alta ordine de idei nu știu ce sa zic. Am comandat bicicleta, a venit din Portugalia xu o zi mai înainte decat ce estimau ei la început. Eu sunt mulțumit de ei. Pana acum la mine nu au dat rateuri, cu bicicleta s-au dus la 13 zile deși inițial erau 14. Altfel maxim 3 zile.

  12. #27

    bacaro! 😀

  13. #28

    Decathlon pune accent mult pe vizita in magazin. De ce crezi ca Jumbo nu are site, nu mai zic de magazin online? Pentru ca te invarti in tot magazinul, vezi o chestie (haha, uite prostioara asta costa 3 lei, hai s-o luam) si ajungi la casa cu 500 lei bonul.
    Asa e si in Decathlon. Ma duc sa imi iau ochelari de inot si ma vezi lac asa si cu papuci si o minge la reducere.
    La fel si in cazul superbet. Au si licenta de online, dar si multe agentii stradale. Eh, in cazul biletelor puse la agentiile stradale, ai mai multe beneficii.

  14. Doar o ipoteză, nu știu sigur:
    Din ce știu, în alte țări e o practică livrarea în ceva mai multe zile.

    Poate au niște procese pe care le aplică pe aici, noi fiind o țară cu volum mic.

    Pe de altă parte, ce-i drept, asta îi face foarte necompetitivi.

    • #30

      Nu stiu daca sunt chiar necompetitivi. Vor deveni necompetitivi cand va aparea primul magazin care sa ofere produse de calitate similara la acelasi pret. Insa pana atunci sunt cam singurii de pe piata in categoria lor.

  15. #31

    cu acest prilej, as dori sa va readuc aminte tuturor faptul ca mobilatransport.ro (www.mobilatransport.ro/) cu Tel 0759.485.767 sunt niste oameni de cacat care isi bat joc de clienti

    multumesc 🙂

  16. #32

    Eram suparat ca dureaza o saptamana sa vina comada de la zooplus, pe primul colet scria Sibiu.
    Pana am aflat ca au sediul in centrul Germaniei, se misca foarte repede in conditiile astea.

    Legat de Dechatlon, stiai ca livreaza la easybox-urile Sameday? Am rupt easybox-ul anul asta cu emagul si Decathlonul.

  17. #33

    “De ce magazinele mari, care au magazine fizice mari, au politica aceasta stupidă față de cumpărăturile online? ”

    Ti-ai raspuns singur (oarecum) – sunt mari, sunt mereu pline. De ce ar aloca mai multe resurse ca sa-ti dea tie marfa mai devreme atata timp cat ele au clienti in magazin, mai ales ca tu ala de comanzi online nu mai ciupesti si altceva pe langa ce planuiai, cum se intampla in magazinul fizic. Atata timp cat treaba merge…

    De asemenea, la mine n-a durat niciodata o saptamana livrarea. Acum m-am uitat in cont – anul trecut am dat o ditamai comanda (bicicleta lu fi-miu, kettlebells) si a doua zi a fost gata, iar Fan a livrat in alte 2 zile – cred ca 3 zile cu totul.

  18. #34

    App de Dedeman, eu am cumparat o sg data online pana acum de la ei, m-a sunat baiatul de pe raion ca sa clarifice o chestie legata de unul din produse (erau 2 variante de produs pe acelasi cod, si voia sa fie sigur ca primesc suportul metalic pe care il comandasem – cu poze pe wapp de verificare, chiar a apelat la alt Dedeman din oras ca sa fie ce trebuia). Deci f profi si omul de pe raion, si livrarea in 2 zile (din cauza produsului transferat intre magazine). Adevarat, erau chestiute de volum mic (total ~600 lei). Cel din articol o fi din zona crepusculara.