Asta chiar mi se pare o măsură foarte bună, care, în mod sigur ar reduce maxim accidentele pe străzi. Nemaivorbind că se va termina cu flashurile pe autostrăzi, șoferii agresivi care știu ei că pot merge mai repede și mai bine și tu trebuie eventual să oprești, ca el să poată să meargă așa cum vrea și o grămadă de alte aberații morale.

Plus de asta, va fi interesant să vezi cum producătorii de mașini se vor bate în confortul mașinii, în siguranță și alte blingblinguri, pentru că nu va mai interesa pe nimeni că tu vinzi un motor de 5 litri, cu 69 de cilindri în V, cât timp tot cu 130 la oră maxim poți merge. Vor dispărea vitezomanii care dau praf poliției, pentru că, mai mult ca sigur, poliția nu va avea limitare pe mașină. Iarăși bine.

Va fi interesant să străbați Bulgaria astfel, unde am văzut și limitatoare de 20 kmph, care nu mai au și semn de terminare.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

89 comentarii Adaugă comentariu

  1. de ce sa limitam legea lui Darwin?lasand gluma la o parte camioanele sunt deja TOATE limitate la 90 insa cele mai urate accidente tot cu camioane au loc, si cred ca si cele mai multe cu morti… infrastructura rutiera foarte buna= accidente mai putine

    • #2

      Darwin awards? masa + viteza iti spune ceva?

    • Da imi spune insa controlul il pierzi la viteza, masa nu cred ca are rost sa o introducem in ecuatie

    • #4

      controlul il pierzi la masa, stand pe scaun, pana cazi sub el. viteza cu care bei nu conteaza.

  2. #5

    sa vezi distractie cand vrei sa depasesti, din fata vine unu i tu nu mai ai cum sa accelerezi dar nici sa te repliezi.
    Ideea e buna daca o data cu limitatorul ni se dau si autostrazi

    • #6

      te doare cand vezi sute de kilometri de autostrada in albania, macedonia etc. pe cine votam data viitoare?

    • depasirea se face cu viteza maxima admisa pe sectorul de drum respectiv, nu ai timp sa depasesti cu 130, mai astepti.

  3. #8

    sigur buna.

    Te bagi in depasire si calculezi la 110 gresit – se inatampla uneori oricat de sofer ai fi – si te omoara limitatoru.
    Si pe autostrada, pretene e ditamai tarlaua. Si aici vrei 110?! Ai doua benzi pe sens si daca iti iei flashuri constant inseamna ca ai o problema cu regulamentul care te invata sa te tragi pe banda dreapta dupa ce ai terminat de depasit.
    Iar flash-urile sunt bune. Daca te duci un pic prin germania si o sa constati ca la 120 te depaseste unu’ cu dublu vitezei tale (e legal si safe dupa cum arata statisticile de acolo) o sa ii fi recunoscator ca ti-o dat flash si te-o avertizat sa nu iesi la depasire chiar daca ti s-ar fi parut ca ai timp. Iar daca ajung aia in curul tau ca nu ai chef sa te tragi -prima data asa am patit- stau in curul tau pana cand te tragi fara sa te bazaie.

    Nush cat tre sa treaca sa intelegem odata ca nu viteza ucide ci prostia.
    Pe autostrada cel putin, mi se par mai periculosi aia care merg incet si schiba banda fara se asigure decat cei care merg cu viteza…

    • te omoara cum? tu nu poti accelera decat pana la 110. cu ce e mai rau decat daca ai avea de exemplu o dacie nova? nici cu ea nu ajungi la 110.

    • #10

      mike: ia spune-ne noua, cate flash-uri ti-ai luat tu pe autostrada, in afara romaniei?
      Flashu il Romania nu inseamna “coane, ai adormit pe banda a doua?”. Ci “FEREAAAAA SA MOARA MAMA CA SUNT CEL MAI TARE”.
      Adica tu esti in depasirea unor camioane si vine cate un ciumeg d-asta cu flash? Despre ce satana vorbim aici?

    • eu am patit de nenumarate ori asta. eu in depasire, cu 140, iar din spate un jegos cu flashuri. desigur, reactia mea e sa aprind proiectoarele de ceata, care pornesc si stopurile de frana. reactia prostului e priceless

    • #12

      Eu recunosc ca sunt un sofer de weekend care nu intelege comentarii de la zoso unde toti sunt experti in depasiri, condus in viteza si restul. M-am dat si eu cu masina prin Ontario, pe autostrada si nu am vazut niciodat flashuri in trafic. Limita de viteza e de 100 de km desi sunt si portiuni de autostrada cu 5 benzi pe sens. Se circula de la dreapta la stanga intre 100 si 125-130 de km maxim desi e plin de motoare de 3 litri si 4 in v6 :). La 151 km la ora, daca te prinde garcea patesti ceva de genul – condus imprudent, amenda intre 5 si 10 mii de dolari, masina ridicata, asigurarea probabil creste de la 100 la 5-7 sute pe luna, poti pierde carnetul pt 2 ani.
      Nu cred ca are sens sa ii limitezi cand ei merg asa frumos, nu?

    • #13

      Ideea e simpla – daca cumva intru intr-o depasire a unei masini care merge cu 90kmh si calculez gresit distanta sau din fata vine o masina care nu are limitator si vine mult mai tare decat ma astept eu? Cum facem atunci? Mor in numele sigurantei, ca nu mai pot accelera?

      Re limitarea tuturor masinilor, oricat de mult mi-ar place sa merg tare consider ca o limitare decenta, undeva la 200kmh, ar folosi. 130 kmh e limita aplicata pe autostrazi din 1970 incoace, poate ar trebui sa facem ceva in sensul asta…

    • da, dar tu stii ca nu poti trece de 110. deci, daca te avanti ca vulturul, iti meriti soarta. si in acest moment, daca ai o masina mai slaba, poti trece prin fix acelasi lucru.

    • #15

      Da, dar toate masinile de acum merg cu peste 110kmh, deci am si o sansa de a iesi din rahat. Vezi pe autostrada cat de nasol e cand pe banda 1 merge un camion cu 80kmh si o dacie din ’73 intra in depasire cu 85kmh. Teoretic are si ala dreptate, ca merge mai repede decat camionul, practic depasirea dureaza 10km. Eu o sa am dreptatea de partea mea ca vreau sa depasesc ceva ce merge cu 10kmh mai lent decat limita legala, dar va fi un pericol extrem sa depasesc…

    • #16

      @animal. In germania mi-am luat si mi-a parut bine.
      Eu : 140kmph in fata la 2 – 300 m tir, eu pe banda din dreapta
      Din spate tip cu 240+ (nush ce masina avea ca nu l-am vzt) la 500m+
      Dupa o privire simpla in oglinda am calculat ca ala nu ma ajunge -cand sunt diferente mari de viteza nu prea estimezi calumea. mai ales noaptea-
      daca nu imi dadea flash ii ieseam in fata cu o viteza relativa de 100+
      Mi-a dat flash, l-am lasat, a trecut, eu nici macar nu am franat totul a fost bine si frumos.
      Da, in tara mai sunt indivizi care practica flash-uri aiurea dar ce sa zic. Ar trebui sa interzica si farurile sa nu mai poti da flash.
      @ arhi : vulturul? pai nici acum nu ma avant ca vulturul ca stiu ca masina mi se plafoneaza (nu mai accelereaza eficient) pe la 150. Insa la o limitare de 110 pe drumurile noastre nu va mai depasi nimeni nimic si se va merge constant in coloane la viteza celui mai incet participant la trafic -visul volvo-. Iar 110 pe autostrada e absurd. Adica sa fim seriosi, daca 130 pe doua benzi cu asfalt bun si fara curbe si o masina decenta ti se pare mult nu ar trebui sa ai permis ca esti evident pericol public.

      Cu postul asta intri in categoria alora care spun “ceva e rau? a sa dam o lege!” de parca lege conteaza si nu aplicarea sau cadrul aplicarii ei…

    • man, tu tot zici de autostrada. eu zic de oras, de strazi mici, de scoli. iar pe autostrada, din ce stiu eu, limita e 130. da, nu vad de ce ar trebui sa fie 110, dar 130 e normal si nu inteleg de ce tot ii dam cu daca eu am 150, fac si dreg. nu ai de ce sa ai 150, ca e ilegal.

    • #18

      @arhi
      sa conduci cu 100 in oras -exceptie fiind inele de legatura si alte chestii inexistente in ro- tre sa fi putin retardat asa in creieri.
      cat despre 150

      nu tot ce e ilegal e imoral si nu tot ce e legal e moral.
      Am 140-150 o fac in siguranta si cand nu pun in pericol pe altii. Cat despre viteza am trait, pe bune, o situatie in care imi era mai sigur sa merg mai tare decat mai incet:
      Autostrada, ora 4 noaptea, sosea libera, eu relativ fresh.
      Conducand 120-130 constant cu pilot automat si toate cele aproape ca m-a palit somnul. Nu pentru ca eram extraordinar de obosit, ci din plictiseala, rutina, si ceasul intern al organismului subsemnatului.
      Crescand viteza peste 140, guess what : somnul a disparut; totul a devenit mai interesat, tirurile de pe banda din dreapta s-au succedat considerabil mai des, a trebuit ca eu sa fac mai multe manevre, mi-a sarit somnul . -Experienta proprie, nu recomand nimanui nimic. Organismul fiecaruia poate reactiona diferit circumstante asemanatoare, si nu recomand asta pe fond de oboseala-.
      Si in plus, daca iei cam orice masina cat de cat se va comporta decent la 140-150. (Asta pe care o am acum nu e chiar asa decenta, dar intentionez sa o schimb).
      spor

    • #19

      @zicatorul ce spui tu e frumos, intr-o tara un de politia inseamna ceva. La noi, cine ar impune legile si regulamentele, garcea cel gras de care rade toata lumea, care-si vinde si chipiul pentru un kil de palinca?

    • #20

      P.S. eram cu alta masina.

  4. #21

    Scot limitatoare de pe orice fel de masina produsa dupa 2015 (bemveu, mertz, reno, etc.). Totul se face prin softare.

  5. #22

    Eu cred ca ar fi si mai fain daca ar face astia drumuri(daca se poate sa nu fie de unica folosinta, atunci si mai bine).
    Also, “Măsura propune ca toate maşinile noi să fie dotate cu o cameră video care să înregistreze limitările de viteză de pe diverse artere, iar un sistem să apese automat frânele, în condiţiile în care viteza respectivă este depăşită.”

    LOL WTF!?

  6. #25

    “Măsura propune ca toate maşinile noi să fie dotate cu o cameră video care să înregistreze limitările de viteză de pe diverse artere”
    Pui o poza cu limitare de viteza la 300 km / h pe camera si ai rezolvat problema 🙂

    • #26

      :)) tare asta .. oricum e un fel de troll news .. nu se poate implementa asa ceva in urmatorii 10 ani .

  7. #27

    tu chiar crezi ca se poate implementa pe bune asa ceva? :))
    rusii de-abia asteapta…

  8. #30

    Cam cea mai mare aberatie ever….oricum nu cred ca va fii implementata legea asta vreodata…doar bani aruncati pe studii si timp pierdut pe dezbateri proiecte si alte cacaturi….ca asa lege e clar ca nu va trece vreodata de vreun vot

    • de ce e aberatie? eu de exemplu as vrea sa vad masinile mergand cu 30 kmph pe strada unde e gradinita copiilor mei.

    • #32

      Pai aberatie pt ca propune o solutie simplista la o problema foarte complexa.De acord cu ce spui…si eu as vrea pe langa gradinita copilului sa se circule regulamentar…insa limitarile astea care o sa coste multi bani si sigur o sa se poata ocoli de catre aia care chiar vreau nu sunt o solutie.
      Zic, hai sa dam teste psihologice pe bune pt carnet, hai sa nu dam carnet la toti cercopitecii…nu toata lumea e facuta sa conduca.Sa vezi atunci cum scad accidentele.Faptul ca o sa se limiteze se poate chiar sa mareasca nr. de accidente in loc sa il scada….si aici nu mai explic ca deja ma intind :d

    • #33

      Sa zicem ca cineva din Rusia vine in vacanta cu masina in UE. Masina lui, inregistrata in Rusia, nu are limitator de viteza (presupun ca rusii nu or fi prosti sa isi cumpere masini cu limitator cand pe ei nu ii obliga legea). Ce face UE in cazul asta? Ii interzice sa treaca granita? Ii pune limitator la granita?
      Plus, aici vad iar multe faze de la asigurator de genul “pai tu ai limitatorul scos/nu ai limitator, deci nu acordam despagubiri”. Teoria e faina, dar repercursiunile practice sunt multe.

    • probabil la inceput va fi complicat. la asigurari e simplu, ai masina cu limitator, ai asigurarea mica, nu, e tripla. aia cu rusii e buna, e o problema interesanta

    • #35

      Partea cu asigurarile deja functioneaza in UK tinyurl.com/pqark48 intr-un mod putin diferit dar exista deja.

    • #36

      Nici nu trebuie sa ajungem la rusi ca sa identificam probleme de implementare. Ce ne facem cu masinile vechi, care nu au limitare? Durata medie de viata a unei masini e 8 ani in UE, la noi e probabil dublu, deci vor fi garla de masini fara limitator. Ce facem cu alea?

    • #37

      @Jordan le interzicem, fier vechi

  9. #38

    decat sa puna limitare mai bine s-ar da pe bune amenzile si s-ar lua permisele, la 5 amenzi de viteza pe an sa-ti suspende permisul 3 luni fara niciun drept de recuperare mai devreme 😉
    O alta varianta ar fi precum in tarile nordice, amenda in functie de masina pe care o sofezi 😀
    ex : ai “bemveu” pret 40mii euro, amenda 1000 euro si pac l-ai calmat

    • #39

      Daca aia ce fac legile ar da doi bani pe eficienta lor si impactul real pe care il au ar rezolva rapid problema accidentelor…ca nu trebuie sa fii licentiat la Harvard, doar sa ai unpic de bun simt.
      Problema e ca legile se fac cam asa:Hai sa desenam o lege care sa para ca rezolva ceva, o vindem la prosti ca o mare smecherie…pentru ei clar…..cand defapt tot ce conteaza cati bani bagam in jeb, cate venituri genereaza pt noi pe parcurs si cum o putem rezolva sa producem bani muuult timp pe urma ei.Atat!!!

  10. #40

    Si eu sunt de acord cu initiativa asta, in conditiile in care ies din Bucuresti si pana la Budapesta nu ma dau jos de pe autostrada. Sa stiu ca fac 6 ore pana acolo nici nu mai e nevoie de limitator la 130, n-o mai calc eu mai mult.

    • #41

      Ba o calci. Asta pentru ca vei incepe sa gindesti la drumuri Buc- Budapesta dar mult mai departe.

      M, care circula 90$% din timp pe autostrada.

  11. #42

    sa vezi ce misto e cand dai de limitare 5km/h sau 10km/h in locurile unde se lucreaza :)))

    • Sa vezi ce fain o sa fie cind dai de limitare la 5km/h sau 10 km/h unde s-a lucrat si s-a considerat de porc sa scoata si indicatoarele de limitare dupa ce s-a terminat lucrarea acum sase luni.

  12. #44

    O sa fie misto sa depasesti un TIR care merge cu 100 km/h :D.

    Smecherii isi vor scoate limitatoarele oricum.

    • tirurile au de ani de zile limitare la 90

    • #46

      O sa fie misto sa depasesti un TIR care merge cu 90 km/h

    • #47

      Am si eu o intrebare prosteasca, insa dc trebuie sa depasesti un TIR care merge cu 100 la ora? Nu e destul sa iti iei 10 metri in spatele lui, sa pui pilotul automat si sa astepti sa ajungi la destinatie? Daca mergi cu alta viteza, de genul 120 nu mergi pe aceeasi banda cu el si nu ai dc sa il depasesti.
      Tot din legislatia de peste ocean, mi se pare simpatic ca detectoarele de radar sunt ilegale. Ceva imi spune ca asta reduce curajosii, plus ca politia are un obicei simpati, si anume sa circule cu viteza pe autostrada si nu apuci sa il vezi cand apare din spate cu radarul.

    • #48

      @zicatorul , pentru ca eu am voie sa merg cu 110km iar tirurile nu.

      Oricum, propunerea ii cam SF si din punct de vedere tehnic si din punct de vedere legislativ.

    • #49

      @zicatorul – pentru că în prima curbă vor avea 60, curbă pe care tu o iei cu 80 fără probleme.

    • #50

      @zicatorul: de ce sa mai mergem cu masinile si sa nu mergem cu calul, de exemplu. ce atata viteza, te pui pe cal, care are pilot automat inclus, si astepti linistit sa ajungi la destinatie.

    • #51

      Eu nu contest ce spuneti voi, va spun doar ca eu nu am vazut masini in Ontario pe autostrada care sa mearga cu peste 130 decat extrem de rar si totusi aia traiesc.

  13. #52

    Da , sa limitam viteza la 110 km/h mergem in ritm de postalion , aia prin japonia fac trenuri ce se depalseaza cu 500 km/h si voi va dati ochii peste cap la 110 km/h.

    In acest articol dai dovada de multa prostie si atat.

    • #53

      Bre, la aia in japonia nu prea intervine factorul uman in functionarea trenurilor:)

      Planul meu pe termen mediu e sa ajung la shanghai, sa ma dau o tura cu maglev-ul si sa plec:)) ma fascineaza masinaria aia

    • poate pleci de tot. nu as merge cu ceva atat de rapid la care nu am control nici mort. doamne-feri

    • #55

      Nu am temeri d-astea. Mai repede pica avionul spre shanghai decat sa deraieze maglevul:))

      Pe langa viteza cu care merge si senzatie probil ca o sa stau in gara doar sa ma uit la tren si sa il vad cum vine si pleaca….zumzetul ala pe care il face…priceless

      Cu un shinkasen

    • #56

      Nu am temeri d-astea. Mai repede pica avionul spre shanghai decat sa deraieze maglevul:))

      Pe langa viteza cu care merge si senzatie probil ca o sa stau in gara doar sa ma uit la tren si sa il vad cum vine si pleaca….zumzetul ala pe care il face…priceless

      Cu un shinkasen de la japonezi as avea putina teama, dar doar putina :))

  14. #57

    O aberatie crunta. Si detaliez:

    1. Camera video care sa citeasca limitarile de viteza si sa franeze? Ok. Sa dam exemplu: DN 1, venind dinspre Brasov, la intrarea in Campina. Pana acolo, limita 100km/h. La intrarea in Campina e indicatorul cu limita de 50km/h. Camera o citeste si actioneaza franele. Cardul de masini din spate e calare pe tine. Asta in cazul fericit in care din cauza franarii de urgenta si spontane a sistemului nu pierzi controlul si te duci in copaci.

    2. Limitarile vor fi electronice => smecherii tot le vor scoate. Ce te faci cand tu, cetatean respectabil al societatii, cu experienta in sofat, te bagi intr-o depasire a uni TIR ce merge cu 80 KM/h. Si tu ai 100 km/h. Te uiti pe contrases si din experienta iti dai seama ca ai timp sa depasesti. Incepi depasirea si vezi ca atunci cand esti la jumatatea TIR-ului, apare de pe contrasens un smecher din asta cu limitatorul scos. Ce faci atunci? Te gandesti la ce coliva buna face maicata?

    3. Cum spunea cineva mai sus: limitele de viteza sunt aceleasi ca si acum 40-50 de ani. Masinile nu. Sa nu-mi spuna mie careva ca o Dacia Logan (iau exemplu romanesc), chiar si cu sistemul ei ABS de 2 lei, franeaza ca un Lastun. Masinile s-au imbunatatit, logic ar fi sa creasca limitele si nu sa le micsoreze. Da, s-aun inmultit si masinile care circula pe sosele de atunci, da ma doare in cur. Eu mi-am platit si imi platesc partea de taxe pentru a se construi sosele mai late in conformitate cu numarul crescand al autovehicolelor ce circula pe ele.

    4. @zicatorul: corect si de acord, cu o mica precizare: in US, nu sta garcea la panda in boscheti cu radarul. Daca ai comiso sa mergi ca berbecul, te ard, e adevarat. Dar in rest e chill….mult mai chill.

    • #58

      In tarile cu apa calda garcea nu sta in boscheti. Corect. El doar lasa radarul acolo si pleaca vreo doua ore. Dupa care se intoarce si preia marfa. Asta in UE.
      In US stai relax, ca nu vezi politatiul cind apare. Bine, ei sintmai flexibili uneori si daca nu iesi in evidenta prin manevre aiurea, te lasa in pace. Dar fii linistit ca mai sta si la pinda si pe acolo.

    • #59

      Eu vb de 401 in Ontario, nu in US si acolo sta fix in boscheti, linistit:). Uneori sta la panda, alteori merge in viteaza si te iau din spate, fara drept de apel. Odata cu interzicerea detectoarelor de radar si patrule mobile de acest gen nu credeti ca s-ar speria putin si in ro? Din nou, eu vb doar de autostrada, in orase e altceva.

    • #60

      @AtJob:
      1.O camera video care sa citeasca limitarile de viteza poate fi conectata la un sistem GPS care stie ca te apropii de un sat/oras care are limitari de viteza – e drept, i-ar lua ceva ani Politiei Romane sa actualizeze un astfel de sistem, ideea e ca nu e imposibil. Camera citeste limitarile si actioneaza franele cu mult inainte ca tu sa intri in sat/oras – lucru, de altfel, valabil si pentru cardul de masini aflat in spatele tau. Asa cum exista pilot automat pentru o viteza constanta, poate exista si un sistem de franare preventiva.

      2. In spatele unui volan mai nimic nu e electronic – ca cetatean respectabil al societatii care este stii asta.

      3. Una e sa faci accident la 150 km/h si alta e la 110 km/h – chestiunea asta e direct proportionala cu viteza pe care o ai in momentul accidentului (si, fireste, cu alte elemente. Doar ca viteza conteaza. Mult.). Tu (eu, toata lumea) plateste taxe pentru a se contrui sosele (sau pentru a se mentine, acolo unde e cazul). Nu mai late neaparat – ca latimea n-are nimic de-a face cu numarul crescand de autovehicole – ci, poate, mai multe.

      @Jerome:
      Un cetatean respectabil al societatii care este isi calculeaza traseul (traiectorie, distanta, timp) in functie de toate satele, catunele si orasele pe care trece, astfel incat sa nu fie tentat sa o calce ca sa recupreze. Sa recupereze ce, mai exact?

      @Arhi: Spania a avut autostrazile principale limitate la 110Km/h, iar cele secundare la 90km/h in 2011 – pe de o parte, datorita numarului mare de accidente, pe de alta parte, din cauza pretului benzinei – care, la momentul respectiv, ajunsese la cote insuportabile. Ideea e ca ajungi cu 5/10 minute mai tarziu la munca, dar ajungi – ceea ce, de fapt, conteaza. Ah da, smecheri sunt si acolo. Destui, chiar.

    • eu sunt adeptul respectarii limitarii. e limita la 130? ai depasit 140, esti ars. e la 110? idem. restul de discutii gen eu sunt un schumacher, eu decid limita mea etc sunt fix gunoaie, ca in accidente nu mori doar tu, ceea ce ar fi de preferat si de dorit, ci si oameni nevinovati

    • #62

      Aline o intrebare simpla:
      1) O masina care circula cu 120 km/h loveste una care circula in acelasi sens cu 100km/h.
      2) O masina care circula cu 50 km/h loveste una care circula in sens opus cu 60km/h.

      In care caz impactul e mai puternic?

    • fizic, fiind vorba de actiune, reactiune si deformare, nu conteaza, pentru ca fiecare masina se loveste cu viteza cu care merge, vitezele nu se aduna. aici intervine deformarea mecanica, cea care practic absoarbe energia cinetica. prin urmare, poti sa fii intr-un volvo la 50 la ora si sa nu patesti nimic, dar masina sa arate ca niste servetele ude, sau poti sa fii intr-o dacia nova si sa mori la 50 la ora, masina sa fie intacta, dar tu sa ai splina explodata, pentru ca toata energia s-a oprit in tine

  15. #64

    Pai na, acu tipa din poza aia poate sa-mi spuna orice ca o cred pe cuvint. :))
    Cred ca mai mult de asta ai bagat postul asta cu link 🙂

  16. #65

    Camere care citesc semnele de circulatie exista, franare automata exista… Se face simplu treaba dar doar la aia care nu au indicatoare prin copaci.

    Cel mai simplu e sa fie totul pe gps, limitele de viteza sa fie la zi etc. Asta e cam ceea ce face goagle cu masinile fara sofer.

  17. #66

    Nu se va introduce asa ceva.
    Autobahn !
    Asta ar insemna ca Germania, principalul producator auto, sa renunte la productia de masini puternice, basca modificarea legislatiei rutiere care acum favorizeaza marii producatori auto germani.

  18. #67

    Am limitator de viteza la masina. Ma rog e manual, il pornesti si setezi la ve viteza vrei. Poti seta pana la 5 viteze in el. Cred ca unul din chestiile de care ma bucur cel mai tare pe masina, desi nu am luat in 14 ani de condus decat maxim 3 radare si alea interpretabile.

  19. #68

    Ca sa lamurim subiectul.
    Cea mai buna metoda pentru limitarea vitezei, o reprezinta autostrazile.
    Cand stii ca ai de mers lejer vreo 3-400 de km numai cu 120-130, nu te intereseaza sa depasesti viteza.
    Cand treci prin n sate, catune, orasele, atunci esti tentat sa o calci ca sa recuperezi.

  20. #69

    Sa fie clar, nu viteza e cauza principala a accidentelor, ci drumurile proaste si condusul prost. Arhi probabil trolleaza aici, cel putin e prima mea impresie.

    • nu trolez, cel putin atunci cand e vorba de mers prin oras. da, la autostrada e o tampenie sa ma reduci la 110

    • #71

      yeh, ca omul are aceleasi reflexe si timpi de decizie in situatii critice si la 100 la ora si 200 la ora.
      viteza nu are nici o treaba. dupa tine poti sa mergi si cu 500 daca tine drumul si masina banui.

      pricipala cauza a accidentelor e omul de la volan. nu neaparat tu.
      cel care depaseste fara sa se asigure si intra in tine. e drumul cumva de vina ? e masina ? intri cu 100 la ora intr-o curba dupa o ploaie usoara si te miri ca zbori peste parapet. drumul e de vina, ce cauta curba aia acolo. sau ploia.

      nu zic ca e o idee buna limitarea asta, eu as pedala pe un control/report bazat pe gsm. oras, limita la 50, tu mergi cu 90 ? report. drum prin localitate la 70, tu mergi cu 110 ? report, amenda.
      sa vezi cum se invata lumea sa circule cat de cat ok.

      eu sunt satul de autocare/tiruri care baga claxoane, flashuri, se suie pe tine in localitati cu limita 50, eu mergand pe la 60.

    • #72

      eu zic sa reducem toate masinile la 30 km/h, ca plm, e mai sigur atunci si se pot intampla foarte greu accidente mortale la viteza aia. iar 50 prin localitate pe drum european prin satul lui peste cu 3 case la drumul principal mi se pare exagerat de putin.

      si in ce tara normala trenul merge mai incet decat masina?

    • in nici una, daca ai fi intr-o tara normala, nu ai mai fi tentat sa mergi cu masina 10 ore, ca sa nu mergi cu trenul 20. practic, astfel s-ar micsora numarul de masini de pe sosele, pentru ca eu as prefera sa nu fac 9 ore cu masina, ci 6 cu trenul pana la bucuresti

    • #74

      sint multe cazut in care calatoria cu trenul e mia scumpa decit cu masina.

    • de exemplu, timisoara bucuresti e ceva gen 100 lei. cu masina ma costa de vreo 4 ori mai mult. ba chiar 5. ca sunt 1200 km

    • #76

      Barlad – Bucuresti e 99.5 lei InterRegio (vb de pret intreg, fara reducere de student/pensionar etc.). Un drum Barlad – Bucuresti cu masina ajunge 100 de lei. 4 persoane, cu aer conditionat, cu 2 clase mai sus la confort, si cu o ora mai devreme.

  21. #77

    Alarma falsa, din pacate. Ia uite ce zice pe link-ul tau: “Actualizare 12:45 Uniunea Europeana a transmis ca informatiile publicate în presa sunt false.”

  22. #80

    Pentru limitarea accidentelor poate ar trebui sa nu mai primeasca permise toti retardatii care nu stiu nici sa scrie. Poate o scoala mai buna, un examen mai exigent, dar ce stiu eu…

  23. #81

    Pentru cei care cred in limitatoare de viteza am o intrebare:
    Cit timp credeti ca ia unui tir sa depaseasca alt tir pe autostrada cind ambele au limitatoare de viteza?

    Ce ziceti de 15 minute?
    Vazut, trait de prea multe ori pe autostrazile canadiene unde tirurile sint obligate sa foloseasca limitatoarele de viteza la 105 km/h (nu sint foarte sigur de viteza).

  24. #82

    Romanii nu stiu sa conduca pe autostrada. Asta e problema si nu limita de viteza.

  25. #83

    Eu încă aștept obligativitatea montării de electroşocuri la claxon. Ai claxonat, te-ai curentat. Uiți să mai iei mâna de pe claxon, ai cam belit-o. Să vezi ce linişte şi pace va fi pe urmă.

  26. #84

    in fr, ita si esp :
    pe autostrada si drumuri nationale sau departamentale nu ai limitator de viteza decat inaintea curbelor, inaintea intrarilor cu plata pe autostrada si inaintea tunelurilor. pentru restul sunt radarele automate. la liniute baga si cateodata jandarmi neanuntati sau masini banalizate. (in medie – depinde de tara) la 1-10 km in plus fata de viteza legala primesti amenda de 50 de euro acasa si dai un punct penalizare, la 20 dai 150 de euro si trei puncte, la 30 dei 900 de euro si sase puncte. la peste 30 de km te alearga, iti suspenda permisul si iti retin masina. amenda e tot 900 dar daca te trimit acasa per pedes (te descurci cum ajungi) nu te bucuri. daca nu platesti amenda iti confisca masina.
    in interiorul localitatilor sunt primarii care pun limitatoare in colaborare cu comisiile de cartier si politiile municipale dar principiul e acelasi.

    • si la noi fusese transmisa primariilor. care au tras doua dungi continue prin toata localitatea si au pus 2 radare, la intrare si iesire. rromaneste

  27. #86

    Este o cretinatate crunta sa limitezi viteza masinii. Neregulile se fac indiferent de viteza iar cele mai multe marlanii se fac in oras si nu afara. T-i se dau flashuri din spate, asa-ti trebuie, n-ai ce cauta pe banda a doua decat daca depasesti, dupa aia treci inapoi pe prima.
    O sa se aglomereze soselele mai mult decat acum pentru ca o sa fie mai greu sa faci depasiri cu masina limitata.
    Ia sa se apuce ai lu’ Garcea sa ia permisele celor care depasesc coloanele la semafor, celor care navigheaza printre benzi, celor care iti taie fata si sa vedeti ce o sa se diminueze numarul “lupilor soselelor”. Dar e mai usor sa stai la ciupeala cu radarul decat sa supraveghezi traficul cu adevarat.
    La 20 sau la 200 km/h, jigodia tot jigodie va fi asa ca masura asta cu limitatul nu valoreaza nici cat o basina de boschetar.

  28. #88

    Probabil ca doar masinile noi vor fi dotate cu asa ceva, iar cele care sunt deja in circulatie nu vor fi limitate decat de prostia celui ce apasa pe acceleratie. Asa ca nu te teme, ca va exista mereu un Titel, care va conduce un cotet fara limitator de viteza.

  29. #89

    Ar reduce pe dracu’ ghem, pentru ca pentru prostie si alcoolemie nu exista limitatoare. Trezeste-te la realitate, e doar o masura propusa ca sa nu para ca dorm in papuci de-a binelea idiotii care au venit cu ea.