După cum ştiţi, din când în când îmi mai fac veacul pe la Happyfish, pe post de C.B.O. Lângă sediul lor, perete în perete, e un magazin cu de toate, numit La Pleşcoi, locul de unde tot happyfisheanu` se duce să îşi ia un cârnat, o măslină, ceva de umplut maţu` în momente de prânzit.

Deci nu am văzut în viata mea vânzătoare mai nesimţite decât alea de acolo. Pe lângă o lentoare deosebită, lentoare tradusă, de exemplu, prin faptul că a reuşit să îmi proceseze o plată de card în 4 minute, cu martori, sunt nesimţite. Rău de tot.

Mă duc azi să iau nişte struguri. Stau la rând, aştept ca grăsana cu cercei cât verigile de taur, desigur din goldeanu, să servească cu o pâine şi un pachet de ţigări, timp de 6 minute, pe tipa din faţa mea, după care îmi vine rândul. Şi nu zice ce doriţi, cu ce pot să vă servesc sau alte glume de-astea de vânzare. Nu.

Pur şi simplu s-a uitat scârbită la mine, dând din cap şi scoţând un HÎ? din adâncul gâtlejului. Exact ca o vacă pătrunsă de taur. Lucru care mi-a umezit ochii, pentru că eu sunt un fan al pornului cu animale.
Şi nu, nu ai ce să faci. Pentru că patronul firmei era prin spatele tejghelei, râzând relaxat. Cui să reclami că aia e nesimţită?

Aşa că am schimbat magazinul. Unde vânzătoarele nu sunt nesimţite, dar se mişcă într-o desăvârşită reluare. Pentru că toate au minim 125 de ani.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

33 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ideea e simpla… daca ai alternative nu mai mergi acolo, iar daca nu, cumperi in continuare. Ca doar tie iti iei carnatzu’, nu altuia.

    Ca degeaba zicem sa nu mai cumperi/cumparam pur si simplu de acolo datorita nesimtirii, ca uneori sa mergi 10-20 minute in plus sau chiar mai mult “costa bani”, ca-i timp pierdut.

  2. am alt magazin la 20 de metri. muie cu cacat, vorba aia, facem sport

  3. Eu zic sa iti faci un pachet de acasa. Ceva carnati , ceva paine si stai relaxat la pranz. Nu tu nervi pe vanzatoare.

  4. Atunci esti norocos :)) Nu m-as mai duce la cercelata in veci .

  5. Ai mai cumparat produsele?
    Eu le lasam acolo si-i ziceam ca e nsimtita.

  6. #6

    pai uite asa se procedeaza:

    tu:Domnule patron, eu consider ca angajatul dumneavoastra ma face sa pierd timp si bani.
    patronu: hahahha, suji bai pola
    tu: multumesc, buna ziua, de astazi imi voi face cumparaturile la magazinul de peste strada. pa marlane

  7. :poop: Trebuie sa taxam nesimtirea. Nu mai cumparam de acolo.

    Dar daca dai peste o vanzatoare foarte amabila si iute in alta parte, macar ii spui ca o apreciezi pentru asta? Eu nu am facut-o si regret. Data viitoare sigur n-am sa uit. Am la un butic o doamna la vreo 50 de ani, care e mereu foarte amabila, rapida, zambeste, face recomandari, imi ureaza “o zi buna” la final, etc. Intr-o zi mi-a spus “Buna ziua! Ati slabit, domnule, urmati vreun regim?”. Mi-a cazut falca. WTF?! Asta da primire. :whatever: Nici nu m-am omorat vreodata sa fac dialog cu ea sau sa-i las vreun rest.

  8. Puteai să faci şi tu acelaşi lucru, te uitai scârbit la ea cerând produsele în reluare şi la sfârşit îi băgai un HÎ?, când iţi cerea banii. Sigur s-ar fi indignat puţin.

  9. Tipic “romanesc”

    In tot occidentu multumeau alea si vb asa frumos in austria numa “danke schon” “gracias” si zambetu pe buze si etc la noi mai au in pic si te scuipa desi ob mai jos decat gunoier si vanzatoare cred ca nu exista …

  10. #10

    ii spui c-ai vorbit cu ma-sa acu cateva zile si te rezolva mai repede.( si ma-sa avand vreo 300 de ani)

  11. Ce lamentabili sunteti :)). Spuneti ca nu o sa mai frecventati magazinul de parca pe un perete undeva in magazin zac la loc de cinste poze cu voi cei mai fideli clienti si cand o sa auda patronul o sa faca atac de cord din care o sa supravietuiasca dar o sa realizeze ce om prost e si o sa isi incendieze magazinul.
    Nici unui patron nu ii pasa ca iti cumperi carnati de la el chiar daca esti gras si baxezi sacu de carnati la pranz.

  12. Pai asta este romania, nu stiu la ce te mai miri, cand dai de astfel de cazuri.

  13. #13

    Hmm…asta e universal, sau cel putin unde sunt eu am (nu i rrom) intalnit deja acelasi lucru si nu e doar la un magazin pe o raza de 200m ci la toate…daca prin lege sunt obligati sa fie amabili cu buna ziua si ce doriti, nimeni nu-i obliga sa ti faca remarci de genul ”da’ marul ala pe care il mancati are mult zahar (era un mar tras in zahar din ala rosu) asta va ingrasa – uitandu se intr-o scarba totala de parca vazuse vreuna 200kg mancand porcu’ de viu. A se nota ca sunt mai plinuta, n-am 45kg ca media de la ei.

  14. #14

    sa nu-ti faca remarci* rectificare

  15. #15

    kim, ma-ta stie ce papagąl are la usa?

  16. #16

    @drel: numai tu stii ce ai vrut sa spui acolo.
    be) Pai Arhi dragul meu daca tu ii permiti sa se poarte asa cu tine, ce pana mea? Gentleman ca gentleman, dar ii poti spune acolo vreo doua de sanatate, ceva gen: “scuzati-ma ca va deranjez de la stat si ca va platesc salariul pt ca dvs sa va puteti misca in reluare. Doar eu pentru asta sunt aici, ca sa astept dupa curu (optional) dvs. Faliment va doresc!”
    Asa, m-as putea plange pana luna viitoare de chestiile care ma deranjeaza la altii si tot nu as termina.
    Speak up, man!!!

  17. Am râs de nu mai pot. Cum adică ți s-au umezit ochii?

  18. #18

    doar nu voiai sa spun pe blog ca mi s-a umezit varful pulii

  19. #19

    @Kim: Mai balamucule, pentru orice client nemultumit care nu mai merge acolo o sa fie alti 10 care aud ce se intampla si nu se mai duc. Tu nu stii vorba romanului: Daca lu’ ala nu ii place mi-e de ce mi-ar placea?
    Exemplu clar: Daca ai sta in Bucuresti, intersectie Rahova cu Sebastian, pe colt de 2lei Mega Image, acolo exista 2 aprozare in aer liber ca toata lumea sa cumpere. E unul la care mereu e coada pentru ca Milkai de acolo ii este lene sa isi miste ugerele sa serveasca mai repede, mai si vorbeste la telefon cat e coada de lunga. Si intr-o zi s-a gasit o tanti cu nervii intinsi la maxim gura invers proportionala cu cantitatea de inteligenta pe care ai demonstrat-o mai sus, sa tipe la aia “Inchide dracu telefonul ala ca pana la urma eu iti platesc factura la telefon deci am si dreptul sa iti zic sa il inchizi” dupa care a facut circul de pe lume. Ghici unde s-a mutat coada in 10 minute ? La vecini. Niste mosuleti balosi dar macar aia sunt 3 si misca ceva.
    @Arhi: Oare daca ai face la fel la cucoanele alea si-ar inghiti sictirul ? Oare destrabalatul ala de patron ar fi spanzurat de ideea sa le zboare ? (in ideea in care fireste nu ar fi nevastasa/amanta/platitecanistecersetoarecesunt/…. si chiar daca?)
    :whatever:

  20. #20

    Plata cu cardul? E o noutate. Si unde ai tu magazin la 20 de metri ca eu l-am gasit…

  21. Sunt tampite toate femeile astea sictirite de vand la magazine. ele nu inteleg ca asta este jobul lor, sa se fataie de 1000 de ori pentru orice ar vrea clientul ala. Insa nesimtirea lor este de nepatruns, asa ca ne agitam degeaba.

    Faza naspa este ca oamenii sunt comozi, si mai bine suporta astfel de tranamtent decat sa mearga in alta parte! Daca nu ar fi asa, sa vezi atunci cum s-ar sesiza patronul, cand isi da seama ca nu mai are clienti din cauza vacilor cu belciuge

  22. “Muriti” de la Istodor citire?

  23. Si pe urma sa plang patronii ca e criza, nu au vanzare :))

  24. Da hai sa ne jignim sa deviem de la subiect. Ideea e ca nimanui nu ii pasa ca numai cumperi carnati de la el. De la asta pana la faptul ca eu sunt sau nu papagal mai e ceva de mers. Gras bubos 🙂

  25. Exista o singura solutie ca Leana lu Costel. Sa iti faci propriul magazin unde sa te servesti singur. Ai vrea sa te serveasca un top model la 500 de ron pe luna de luni pana duminica si de dimineata pana seara cum au astia programul.

  26. Raspunsul era unul sigur:

    HA!

    si stanga-mprejur.

    :borg:

  27. Schimba magazinul. Orasul e mare, sunt magazine in apropiere, probabil. N-are rost sa-ti faci draci pentru o nesimtita.

  28. #29

    “……….Exact ca o vacă pătrunsă de taur. Lucru care mi-a umezit ochii, pentru că eu sunt un fan al pornului cu animale. ” LOL

    Nu esti normal !!! 😀

  29. e adevarat ca dupa plecarea ta i s-a injumatatit cifra de afaceri,dar cred ca o sa-si revina,in fond,sunt destui cu burti de 1000 cm cubi care trebe umplute…

  30. salut

    Am observat ca sigura intrebare pe care ti-ai pus-o a fost:
    “Cui să reclami că aia e nesimţită?”
    uite ca dupa ce au trecut mai bine de 2 luni , chiar ai cui…..adica mie.
    Sunt unul din patronii magazinului.persoana pe care ai considerat-o ca fiind patronul este de fapt un angajat, este seful de magazin.
    Trecind peste exagerarile care au rolul de a condimenta acest articol scris de tine , inclin sa-ti dau dreptate.Vanzatoarele nu sunt partea noastra forte. voi incerca sa le impun un minim necesar de bun simt: adica un buna ziua ce doriti? si un la revedere! despre lentoarea cu care proceseaza o plata cu cardul……hmmm aici e mai mult de discutat.cred ca se intimpla peste tot.nu depinde numai de ea.
    stii ca inainte existau niste caiete numite condica de sugestii si reclamatii.ca sa trecem de acest nivel,voi afisa in magazine o adresa de mail unde se pot trimite aceste plingeri.
    Daca acum ,ca ai gasit persoana careia sa reclami comportamentul vinzatoarelor esti multumit si vei redeveni client al acestui magazin , este decizia ta. Oricum primul pas a afost facut.

    o zi buna
    florin

  31. #32

    multumesc de interventie, am adresa ta de mail acum:) din pacate, in continuare problemele sunt aceleasi. daca doresti, fac rost cumva de o camera ascunsa si filmez durata de timp pana ajung sa fiu servit la tejghea. e vorba de faptul ca oamenii din spatele tejghelei nu constientizeaza ca NU REPREZENTANTUL DE LA TIGARI sau reprezentantul de la stiu eu ce firma de bauturi, sunt cei mai importanti, ci cei care le cumpara la final. ori mie mi se pare absurd sa stau ca fraierul la tejghea in timp ce vanzatoarea se converseaza liber cu reprezentantii de vanzari, sau aseaza iaurturi in raft sau mai stiu eu ce. si am lucrat suficient de mult in vanzari, inclusiv in magazine mici, ca sa stiu ca nu asa se face.
    oricum, multumesc de interventie, ma simt onorat ca ai lasat acest comentariu.
    Cetin

  32. #33

    Salut,
    Eu ma ocup de magazinul La Plescoi din Nat. Unite si nu cred ca fetele stau, sau ca se misca in reloare, este un magazin foarte aglomerat la pranz iar in rest totul decurge normal, eu nu pot sa mai angajez o vanzatoare doar pentru 2 ore cand este foarte aglomerat si incerc sa aprovizionez magazinul cat mai bine pentru a putea acoperii nevoile oamenilor din zona, dar se pare ca nu toata lumea apreciaza asta, ce pot sa zic ca tot timppul vanzatoarele zambesc, nu pot sa fac asta si ele gresesc de multe ori dar sa tinem cont de un lucru respectiv de pregatirea lor, sa nu comparam cu ce vedem afara pentru ca este cu totul diferit, sa o dau afara ca nu a zambit nu pot sa fac asta pentru simplu fapt ca nu stiu de cine mai dau dupa ce angajez alta persoana, toate sunt aproape la fel.
    Legat de ce se spunea despre mine ca state-am in spate si radeam pot zice ca cel care a scris asta manaca c……,