Bine, trecând peste clasicele Sindicatele aparțin unor grupuri mafiote, așa cum era și la Molea, și la Rădoi și la Petrariu, grupuri mafiote create tot de către politicieni, ca mase de manevră pentru voturi. Astea deja sunt glumițe.

Am înțeles faptul că, spre deosebire de trecut, greva STB nu prea a paralizat nimic. Oamenii s-au mobilizat și s-au dus cu mașinile proprii, majoritar spre garniturile de metrou, corporatriștii, cei care erau, de obicei, cei mai gălăgioși, ori lucrează de acasă, ori folosesc Uber și Bolt decontat de firmă sau nu le pasă de bani, pentru că au salarii foarte mari și cam aia a fost.

Orașul chiar a fost decent de circulat, traficul a fost aglomerat dar, surprinzător, fără autobuzele care blocau câte o bandă pe fiecare arteră, totul a fost mai fluid și mai rapid. M-am mirat că nu am văzut hoarde de bicicliști pe străzi, dar mi-am amintit că vorba lungă e ușoară și colanții îngheață.

Oare cum ar fi dacă s-ar desființa STB așa, vreo 2 luni, cât timp ar dura interviuri de angajare pentru personal nou, la altă regie de transport în comun, cu același obiect de activitate?

58 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Deci nu mi s-a parut doar mie!!!
    Traficul a fost mult mult mai lin fara ratb-uri.
    Astazi de exemplu cand am dus kidnerul la scoala, s-a vazut clar ca greva incetase. Era super aglomerat fata de zilele cu greva.

    19

  2. ce am inteles io, de la distanta, si la asta si la metrorex. Daca ai putine coaie la purtator te pisi pe ei de sindicalisti.
    SI radoi si asta de la stb au crezut ca au coaie de otel. Si nd si drula nu au facut decat sa trimita la ziare salariile oamenilor de acolo ca lumea sa isi bage pula in ei.
    pentru ca oamenii inteleg “bah, ai munca grea”, dar cand zici “castig doar 1000e” s-ar putea sa isi indrepte jetu spre tine

    64

    • #3

      n-ai inteles nimic @animaloo. Coaie au si aia care ii tin in functii. Ba chiar mai multe decat putine.

      0

  3. Probabil au fost și care au avut de suferit de pe urma acestei greve, in special cei care nu au mașini .

    24

  4. #5

    Director STB: Am identificat 220 tone motorina care lipseste.

    Sindicat STB: Avem salarii mici!. Jos Director STB!! Greva!

    Perosnal STB: Greva! Vrem sa plece director STB!

    Director STB: Vom face ancheta pentru a gasi/pedepsi vinovatii in cazul motorinei lipsa.

    Manipulant tramvai/sofer troleibuz: Eu nu am treaba cu motorina, dar am familie, deci lucrez.

    Sofer autobuz/sefi baza autobaze: Greva continua!

    Director STB: Angajam soferi autobuze/sefi baze autobuze.

    40

    • #6

      Cam asa, desi vatmanii chiar ar avea dreptul sa faca greva avand in vedere cum arata 90% din tramvaie. Mergem cu tramvaie care au milioane de km la bord, pe sine facute absolut praf. Plm, muzeul ina er liber, mai ales alrea tatra.

      0

  5. #7

    Peștele se împute de la cap și se curăță de la coadă. Încă o dovadă că muncitorul nu-și cunoaște atît drepturile cît nici atribuțiile. Dacă nu le-au convenit salariile la STB de ce n-au plecat la particulari, că-i simplu, nu-i ține nimeni cu forța. Dați afară cei care au lipsit nemotivat, cercetați și cerut despăgubiri celor care i-au bruscat/împiedicat pe alții să iasă pe traseu și se liniștesc apele, plus pe instigatorul din umbră. Și e o lecție și pentru viitor. Sita trebuie cernută.

    35

  6. #8

    Subventia la RATB este de un miliard de lei cu facturi restante de vreo 800 de milioane.

    Subventia la termoficare, dupa cresterea tarifelor, este de 2.6 miliarde de lei.

    Salariile la PMB si la institutiile din subordinea PMB sunt in total de vreo 600 de milioane de lei

    Bugetul anual al Capitalei este de 5 miliarde de lei. Datoriile sunt de 5 miliarde de lei.

    Ce inteleg eu de aici ?

    Ca e timpul ca bucurestenii sa fie debransati de la toate subventiile iar tarifele sa creasca in ritmul liber, la fel ca peste tot in tara.

    Ca e timpul ca lumea sa afle pe pielea lor ca traiul in Bucuresti este mult mai scump decat isi imaginau, si la nivelul altor capitale din Europa Centrala.

    Ca in Bucuresti ar trebui sa locuiasca doar cei care castiga peste 1000 de euro net – corporatisti, functionari, antreprenori, si ca astfel toate serviciile publice ar deveni mult mai bine livrate si la o calitate ireprosabila.

    Si ca acest paradis nu va aparea niciodata atata timp cat in Bucuresti locuiesc jumatate de milion de pensionari cu venituri de cacat si datorita carora nu putem elimina sursa tuturor relelor, adica aceste subventii uriase care sufoca complet bugetul.

    65

    • #9

      Dupa mintea ta crezi ca s-ar rezolva situatia la ratb daca ar scote subventia? Pai fie ar merge toate goale, fie ar merge toate pline si nimeni nu ar plati bilet.
      Asa cum in anii ’90 cand benzina era mult prea scumpa pentru puterea de cumparare, gaseai benzina la orice colt de strada periferica de la baietii care intepau conducta. Asa cum atunci cand taxele erau prea mari, luai facturi de la chiosc, se gasesc solutii pentru toate.

      Vezi ca atunci cand vii cu masuri d-astea de forta cand tu esti pielea pulii (vezi statul roman) s-ar putea sa iti strangi dintii de pe jos, si la nivel macro si micro.

      17

    • #10

      Eu zic ca daca s-ar elimina subventiile in mod gradual, lumea nu ar comenta.

      Uite liberalizarea tarifelor la energie, s-au triplat in 8 luni si nimeni nu isi cauta dintii pe jos.

      Da, lumea mormaie, se mai compenseaza, se mai plafoneaza, dar asta pentru ca a fost prea rapida si brusca trecerea.

      Daca s-ar elimina cu cate 25% pe an, cu banii recuperati s-ar putea face o restructurare pe principii solide a RATB.

      Daca ar fi cum spui tu, sa se mearga cu masinile goale, atunci sa se mai imputineze masinile, totul se poate regla la nivel de Consiliu de Administratie, cand ai un management performant.

      O alternativa ar fi eliminarea subventiilor pentru cei cu venituri de peste 2000 sau 3000 net, coroborat cu controale mai stricte la bilete.

      La fel si la termoficare, pe restul sa ii lase sa isi puna centrale, iar Distrigaz Sud sa munceasca 2-3 ani ca sa aduca tevaraia de gaz peste tot.

      Idee de fond e ca subventiile nu ar trebui sa existe si ca cei care nu isi permit sa achite un bilet de autobuz sau de metrou, sa se mute din Bucuresti.

      16

    • #11

      Idee de fond e ca subventiile nu ar trebui sa existe si ca cei care nu isi permit sa achite un bilet de autobuz sau de metrou, sa se mute din Bucuresti

      amin. dar s ar dubla populatia ardealului

    • #12

      Un punct de inceput ar fi readucerea ratb in categoria mijloace de transport cu care poti ajunge la munca din categoria mijloace de transport in care poti socializa daca ai peste 85 de ani. Faptul ca nu exista un orar specific in care gratuitatea e valabila face ca ratb-ul sa fie inutilizabil la ore de varf fiind sufocat. Sincer, nu vreau neaparat sa le scoata gratuitatea DAR, ultima oara cand am urcat intr-un ratb am scazut media de varsta cu 30 de ani, m-a latrat un caine si am coborat cu un paharel de coliva. I am not even joking. A fost buna.

      44

    • #13

      Pai da, dar ce sa faca si ei saracii, daca i-au napadit oltenii la Timisoara si moldovenii la Cluj ?

      Acum pe bune, de ani de zile imi promit ca plec dracului de aici, si nu stium cum se face ca tot aici sunt, fmm de imputiciune de oras si cine m-a pus sa ma intorc din Spania tocmai in cacatul asta de loc.

      12

    • #14

      Dragos, cam cat la suta din ce se varsa in bugetul tarii vine din Bucuresti?
      Tu ai idee ca tanti Leana din cuca macaii are asfalt la poarta, curent si poate si gaze sau apa curenta, desi ea e singura in catunul ei pe o raza de 5 km?
      Banii din Bucuresti care se sparg in subventii sunt nimic fata de banii care se sparg aiurea pe toate catunele din provincie. Baga asta la cap inainte de a-ti mai da cu parerea doar ca sa pari interesant sau in trend cu “lumea buna”.

      19

    • #15

      Nu este așa. Subvențiile trebuie să existe, au rostul lor, dar nu în forma în care există acum. Subvenția nu ar trebui să fie pomană, dar nici să mențină un sistem complet ineficient și căpușat din toate părțile. Dar niște subvenții cu cap, țintite, pot ajuta.

      7

    • #16

      Din pacate subventiile se dau in toate orasele. Vezi abonamente gratuite pensionari, studenti, elevi.
      Deci nu se intampla doar in Bucuresti.
      E felul primariilor de a manipula directorul de la societatea de transport si societatea in sine. Daca directorul nu angajeaza pe cine trebuie, nu face ce trebuie, primaria intarzie plata subventiilor.
      E aceeasi mizerie capusata peste tot. Bine, nici cu firmele private nu-mi e rusine. Ma refer la cele care fac transportul inter-localitati si interjudetean. Bine, si acesta e subventionat tot de la stat.

      6

    • #17

      ionut – poate daca ai renunta la limbajul agresiv fata de necunoscuti, argumentele tale ar avea mai multa greutate. @Cetin ^^.

      Subventiile din Bucuresti se achita din incasarile din Bucuresti, incasari care formeaza bugetul consolidat al Bucurestiului.

      Adica discutia despre subventii nu are nicio legatura cu gazul ipotetic al babei ipotetice din catunul ipotetic, exceptand poate un whataboutism de genul “daca exista subventii la mama naibii atunci e ok sa existe si in Bucuresti”, caz in care lol.

      Iar daca ceea ce vrei sa spui e ca din impozitele si taxele bucurestenilor exista sume generoase care merg catre bugetul central si apoi sunt repartizate si catre alte localitati unde sunt sparte pe lucruri de care nu e neaparat nevoie, atunci iti recomand o lectie de macroeconomie comparata plus un curs de administratie publica, pentru ca asa functioneaza lucrurile peste tot, nu doar in Romania.

      Si tot nu are legatura cu subventiile din Bucuresti. Sau cu orice altceva.

      3

    • #18

      @ionut, argumentele tale, daca sunt sincere, denota analfabetism financiar. bucurestiul nu produce mai mult decat consuma. faptul ca statul roman a centralizat fiscalitatea si institutiile extractive in bucuresti nu inseamna ca plus-valoarea se produce majoritar in bucuresti.
      un mic exemplu: facturile la electricitate.
      electricitatea se produce in afara bucurestiului. toate institutiile publice cu atributii in domeniu si cu mega-salarii au sediul in bucuresti (anre, ministere, concurenta, dracu sa-i ia). sediile cu jupanii producatorilor, transportatorilor si distribuitorilor, cu salarii de n ori cat lucratorii din teren, cu sedii de lux, limuzine, secretare si tot tacamul sunt localizate in bucale. accizele, cogenerarea etc. si tva-ul peste toate astea se ”colecteaza” in bucuresti.
      si ce face bucurestiul? pai zice, ia te uita ce de bani, stim sa-i furam si sa-i risipim!
      urmarea acestui comportament este ca sunt neglijate investitiile, sanatatea si invatamantul la nivelul intregii tari, adica exact domeniile prin care aparatul de stat isi justifica existenta.
      concluzia: bucurestiul este o entitate extractiva parazitara, care nu isi justifica existenta in raport cu restul teritoriului.

      6

    • #19

      @daddy, este total gresit ce spui tu. Sunt doar cateva companii mari care au sediul social in Bucuresti si isi desfasoara majoritatea activitatii in afara orasului. In rest in toate judetele se platesc taxe pentru salarii, impozite pe proprietate, etc.
      Ca sa nu mai spunem ca in toate judetele se platesc subventii sub o forma sau alta catre populatie.

      @Cristina, aud mereu aberatia asta, dar nu vad pe nimeni care sa recomande un program de calatorie pentru pensionari. Intre ce ore consideri tu ca ar fi normal sa aiba voie sa circule in autobuze?
      In plus, dintre cei care nu sunt pensionari, dar circula cu mij/loacele de transport ale STB-ului, cati platesc bilete? Nu cumva ar fi mai bine sa ii dam jos pe cei care nu platesc?

      Si mai este problema urmatoare: daca STB-ul nu mai primeste din partea Primariei subventia pentru pensionari (sau primeste o subventie mai mica tinand cont ca beneficiile sunt mai mici) cum merge sistemul asta? De unde are STB bani sa inlocuiasca autobuzele daca veniturile lor scad?

      4

    • #20

      Pai, @Andrei, eu zic ca gratuitatea sa nu fie valabila intre 5 30 si 9 30 dimineata si 18 – 20 . Dar ca sa nu ne luam dupa parerile mele sunt sigura ca exista undeva o modalitatea de a evalua rush hour de Bucuresti pe stb. Si nu am zis sa nu aiba voie, doar sa nu mai fie gratuit, si poate ii conving sa isi reevalueze programul. Nu e ca si cum am inventa noi chestia asta, sunt multe metropole care functioneaza pe tarife crescute in functie de orarul zilei. In ceea ce priveste platitul biletului aici discutia e si mai ampla. Cum naiba or face altii? Pai poate nu au amenzi atat de mici, poate controlul nu e facut la misto si doar la victime sigure nu ne luam de ailalti . Poate nu ar mai trebui ca controlul sa fie facut de chivutze si nenici de 60 smth ci random de jandarmi. I dunno. Nici aici nu e ca si cum am inventa noi roata. Doar sa vrea. Si nu vor. De unde recupereaza banii de subventii? Initial din amenzi si apoi din biletele celor care acum au loc in autobuz? Chiar nu mi se pare ca e o solutie imposibila fir-ar ca nu doar noi avem transport urban in comun, dar pentru asta trebuie un plan iar noi cautam doar leucoplast si voturi.

      5

    • #21

      @andrei g, toata postarea ta este minciuna pe fata, o jignire adusa realitatii si inteligentei!

      ”Sunt doar cateva companii mari care au sediul social in Bucuresti si isi desfasoara majoritatea activitatii in afara orasului. In rest in toate judetele se platesc taxe pentru salarii, impozite pe proprietate, etc.”

      – bre, lejer peste 90% din companiile mari au sediul in bucuresti
      – chiar si cele care nu au sediul in bucuresti, sunt arondate fiscal, ca mari contribuabili, in bucuresti
      – grosul taxelor si impozitelor este reprezentat de tva si accize, din care peste 95% il varsa la buget marii contribuabili, obligatoriu la bucale (de altfel, am dat exemplul facturii la electricitate, care poate fi inteles de orice elev care a obtinut peste 6 la capacitate)
      – impozitele pe salarii se impart intre locul unde se obtin salariile si bugetul centralizat, pe langa faptul ca am scris ca salariile din bucuresti sunt de jupani, adica de n ori mai mari si de n ori mai multe decat este necesar
      – daca tu crezi ca din 100 de euro/an cat plateste bucuresteanul mediu taxe locale se tine bugetul bucurestiului … , compara cele 150 de milioane cu subventiile nesimtite de la termoficare, stb sau metrou.

      poza finala este ca bucurestiul, cu un buget urias, cel propriu, si cu alimentari indirecte de la ministere (metrou, partial la cet-uri) este la un nivel al calitatii vietii sub cel al unor orase de provincie bine administrate. singurele domenii unde sta mai bine sunt medicina si, partial, invatamantul, dar astea sunt rezultatul aceleiasi alocari bugetare discretionare.

      5

    • #22

      @daddy, eu nu spun ca nu este prost administrat bugetul Bucurestiului. Doar ca daca faci un calcul raportat la numarul de locuitori, nu este cu mult mai mare decat al altor orase mari din tara.

      Exemplu:
      Primaria Iasi: buget de 1,4 miliarde la o populatie de 320.000 locuitori -> 4375 lei/locuitor
      Primaria Brasov: buget de 1,25 miliarde la o populatie de 275.000 locuitori -> 4545 lei/locuitor
      Primaria Cluj: buget de 2,12 miliarde la o populatie de 300.000 locuitori -> 7067 lei/locuitor

      Buget total Bucuresti (Primaria Generala + primarii de sector): 10 miliarde la o populatie de 1,8 milioane locuitori -> 5555 lei/locuitor

      0

  7. #23

    Dl. Ciucu, primar S6 și secretar de partid al Municipiului București.
    Dacă îl întrebi de apă caldă nu e treaba lui, dacă el postează despre Municipiul trebuie să asculți.

    18

    • #24

      poti sa spui ce atributii au primarii de sector in domeniul termoficarii?
      sau ce buget au pentru termoficare?
      ca asa, postezi prostii si vrei sa fii ascultat de tot ”muncipiul”!

      in alta ordine de idei, ce confort termic au avut termo-ficatii azi dimineata in municipiu?

      0

  8. #25

    Pe mine m-a afectat greva STB.
    Nu , nu toata lumea circula cu masina personala la serviciu , nu toata lumea lucreza de acasa, nu toata lumea merge cu bicicleta la serviciu, nu toata lumea este IT-ista, corporatista..etc , cum cred unii de pe aici de pe blog . Erau niste comentarii adresate inclusiv mie ca sa imi misc curul de corporatist , sa iau UBER ,ca nu este nici un dezastru cu greva asta, glumite de astea de bula elitista.
    Sunt genul ala de prost care isi cumpara abonament , respecta reguli, legi, isi plateste impozitele ..etc.

    61

    • #26

      La tine, fara suparare, se poate aplica varianta aia: nu iti permiti, ceea ce poti face nu se plateste prea bine, te muti. Poate pentru aceeasi bani castigati poti sa traiesti mai bine in Slobozia, Urziceni, Giurgiu etc. In Bucuresti unele lucruri sunt mai ieftine din motive de concurenta reala, daca salariul tau e din cele unde concurenta musca din venituri atunci, repet, ori te schimbi tu si faci altceva, ori schimbi locul si o faci in alta parte, ca sa iti fie mai bine.

      1

    • #27

      Septimiu, voi ati merita sa ramaneti singuri pe lume. Fara caini, fara pisici, fara porumbei, fara albine, fara muncitori, electricieni, gunoieri, sa fiti doar voi it-istii si marketerii. Sa va vedem cum muriti cu zile ca nu stiti sa schimbati un bec.

      Bai, nene, cate figuri, auzi si tu, daca nu-ti permiti sa dai 50 lei pe zi pe uber mars la urziceni. Ca sa nu mai spun ca te-ai lansat in arogantele astea fara sa ai habar de fapt cum si de ce l-a afectat pe om greva STB. Poate n-are carnet, poate lucreaza pe la Danubiana sau undeva unde nu te duce uberul.

      34

    • #28

      @ Septimiu oooofff ce-aș vrea să văd și io oportunitățile alea de muncă din Slobozia, Urziceni, Giurgiu… oare ăia de ce nu stau pe curu lor si vin toți la București? că se câștigă echivalent, nu?

      12

    • #29

      @septimiu, nu stiu cum ai ajuns la gandirea asta. Deci daca un locuitor al orasului nu isi permite sa mearga cu masina, ar trebui sa se mute in Giurgiu?
      La ce nivel al veniturilor tragem linie si ii obligam pe cetateni sa se mute? Adica daca maine se interzic toate masinile pe benzina si nu mai ramane decat varianta masinilor electrice, ar fi in regula sa-ti spuna cineva ca esti coate goale daca nu iti permiti o Tesla si poti sa pleci la saracii aia din Slobozia?

      Sau haide sa ne gandim altfel.
      Daca pleaca din oras toti cei care castiga sub 1500 euro, care va fi efectul asupra preturilor? Automat trebuie marite salariile vanzatorilor (probabil undeva la 2000 de euro, ca IT-stul care castiga 1500 de euro nu se duce sa se faca vanzator pe acelasi salariu). Nu o sa mai cumperi cafea de la Starbucks cu 15 lei, o sa dai 30 de lei pe un pahar. Daca o sa vrei sa comanzi ceva prin aplicatiile de livrare mancare, probabil ca media unui meniu va fi pe la 100 de lei.
      Ce vei face atunci, iti vor mai ajunge banii sau iti vei da singur un sut in fund si vei pleca la Slobozia?

      19

    • #30

      Dacă toți pietonii s-ar muta la Giurgiu ar fi mai mult loc pe trotuarele din București pentru parcat mașini

      16

    • #31

      Comentez aici doar ca sa i se poata da + lui Balaurul.

      1

  9. #32

    Directorul actual in interviul dat chiar in ziua grevei a mai spus ca se fac tot felul de manevre printre care si faptul ca au un urias stoc de piese de schimb.Ca s-ar fi cumparat la preturi exagerate stocuri si stau folosite sau nu se potrivesc. Pare ca de asta a cumparat doamna cazane de la turci. Revizii ulterioare, schimb de piese alea alea…ma, daca nici asta nu se mai cheama sa gandesti in perspectiva…

    Ce sa faci cu hibride sau electrice ? Luam de la prietenii turci ca facem treaba cu ei. Dupa aia piese la preturi stabilite intre ei..totul legal.Frumos, elegant.Ma, iti vine sa-i omori. Si il mai vezi si pe liderul ala al lor, imbracat ca un martafoi, sa para ca el tine cu oamenii…ma, ce lichele.

    14

  10. #33

    Ce nu inteleg eu din greva STB este de ce daca instanta a declarat greva ca fiind ilegala nu exista repercusiuni pentru cei care au initiat-o cel putin. Atat timp cat asta nu se va intampla grevele vor ramane o arma politica folosita de un partid sau altul prin cozile de topor in care au transformat sindicatele in loc de un mijloc legitim de protest al unor angajati.

    Indiferent de rezultatul de astazi ca s-au intors pe traseu sau nu, totusi timp de niste zile platitorii de abonamente si impozite nu au primit serviciul pe care l-au achitat iar motivul a fost unul declarat ilegal si nejustificat. Ok, si? Consecinte? Cine plateste? Nimeni. Gata, fericiti pupam piata independentei pana data viitoare cand mai are cineva chef sa se joace?

    21

    • #34

      Hotararile instantei nu sunt pentru toata lumea. La fel cum in Bucuresti exista cladiri construite fara autorizatie, judecatori care au decis ca trebuie demolate, si totusi cladirile rezista.

      11

    • #35

      n-am auzit de niciun protest al magistratilor pe aceasta tema.
      e mai comod sa te faci ca lucrezi.

      5

    • #36

      @Cristina, poate ca nu ar trebui neaparat repercursiuni pentru cei care au initiat greva, dar ar fi necesare pentru cei care au continuat-o dupa ce s-a stabilit ca este ilegala.
      Macar sa nu fie platiti pentru perioada in care au fost in greva (nu stiu daca se intampla asta sau nu, nu am auzit nici o declaratie oficiala).

      4

    • #37

      nu este recomandat sa pastrezi intr-o societate oameni nemultumiti.
      solutia este ori sa le satisfaci cererile, ori sa scapi de ei. masura de a le taia orele nelucrate si de a-i pastra este cea mai proasta pe termen mediu si lung. deci, daca nu-i poti da afara, nu le tai din leafa.

      2

    • #38

      completez: nu soferii care n-au iesit in traseu trebuie pusi pe lista, ci doar membrii activi in organizarea si derularea razmeritei. eu as combina la astia penalul cu disciplinarul pentru desfacerea contractelor de munca. penalul este esential si pentru raspunderea materiala subsidiara faptelor.

      1

    • #39

      @daddy, tu vrei sa spui ca nicaieri unde ai lucrat pana acum nu au existat sanctiuni disciplinare? Sau ca singura sanctiune care s-a aplicat a fost desfacerea contractului de munca?
      Eu iti garantez ca in peste 90% din situatiile in care angajatorul alege desfacerea contractului de munca de la prima abatere, daca angajatul il actioneaza in judecata va castiga procesul si va fi reangajat.
      Excludem aici cazurile penale in care discutam de furt calificat de exemplu.

      0

  11. #40

    Saptamana trecuta a fost neasteptat de liber in Militauri…

    Astazi insa…

    4

  12. #41

    Ciucu cere depolitizarea. Funny. El fiind om de partid. Mars ciucule si canta in alta parte. Si ba ciucule, daca nu ai habar, totu e politizat ba. Orice kkt se reduce la asta. Si tot din cauza voastra. Da-v-aș ceva sa va dau.
    Ca la orice societate de stat, la stb se fura. De la suruburi la motorina si tot asa. Mai lipseste sa fure vatmanii curent. Sint metode de a stopa furtul? Evident. Doar ca nu se vrea. Oameni sint mai usor manipulabili cand sint avuti la mana cu ceva.
    Aglomerat n-a fost ptr ca toti care mergeau cu stb s-au mutat la metrou. Daca treceau la masini personale toti care aveau, era jale. Plus vorbim de 3 zile nelucratoare la mijloc si de faptu ca multi si-au luat liber si vineri chiar si joi. Altfel statea treaba daca se continua si azi greva ptr alte 5 zile.
    Cei mai afectati de greva stb au fost pensionarii ca nu s-au mai putut plimba gratis. Aici a fost jale.
    Se poate face din stb o companie ok si profitabila? Probabil ca da, doar ca nu se va face asta niciodata. Asta inseamna scoaterea oricarei gratuitati, crearea de conditii decente ptr calatori si implicit marirea pretului per calatorie + controale serioase la belete. Si un audit pe bune ca sa se vada cum sta treaba. Ciuciu gratuitate+scumpire belete=pwla voturi. Si cica nu mai vor politizare.
    Auditu de acu e ca sa dea in cap adversarilor politici. Bun si asta, dar nu ajunge. Un audit pe bune tre sa arate care e de fapt realitatea si ce trebuie imbunatatit. Asta doar asa pe scurt. Dar ei fac fix invers. Incep mereu cu cresterea pretului si apoi pauza. Si sa nu uitam vesnica si nemuritoarea “grea mostenire”.

    14

    • #42

      te contrazici, vrei sa se elimine subventiile, dar nu-ti place cresterea pretului!

      2

    • #43

      Eu vreau si eliminare subventii si crestere pret. Altii nu vor, inclusiv stbul prin cei care-i pastoresc respectiv primaria. Ptr ca pierd voturi.
      Daca stau si ma gandesc, preturile pot sa creasca, dar e degeaba daca lumea tot nu cumpara bilete.

      0

  13. #44

    N-o sa se schimbe nimic….va răciți gura de pomană! Atâta energie risipită cu comentariile voastre! Nu mai sperați că o să fie Romania occidentala! Mai bine emigrați pentru binele copiiilor voștri! Suntem noada Europei!

    6

  14. #45

    Elon Musk si-a dat afara asistenta dupa ce ea a cerut marire se salariu si el a trimis- o in concediu de test

    A constatat ca se descurcă si fara ea
    Asa ca la întoarcerea din concediu in loc de mărirea salariului a concediat-o

    6

  15. #47

    Multi oameni au fost nevoiti sa mearga foarte mult pe jos pana la cea mai apropiata statie de metrou. Foarte multi copii nu au putut ajunge la scoala. Pentru cei care stau in orasele de langa Bucuresti, STB-ul este foarte important.

    12

    • #48

      ”orasele” de langa bucuresti nu sunt dotate si cu ceva scoli?

      6

    • #49

      Asa ar trebui, sa fie dotate si cu ceva scoli. Doar ca majoritatea, cand si-au cumparat apartamente “la porumb” nu s-au gandit ca scoala aia facuta cand populatia era la 40-50% nu face fata pentru toti copii. Sau au vazut cum este scoala si au decis ca vor ceva mai bun chiar daca asta inseamna sa plimbi copilul cate 2 ore in fiecare zi.

      5

    • #50

      omul a precizat, orase, nu porumb.
      dar si porumbul are alte scoli de proximitate decat cele aflate pe o raza de un km fata de km zero.
      ai date concrete ca scolile periurbane sunt mai aglomerate decat cele centrale?

      1

    • #51

      @daddy, daca iti cumperi case in anumite zone din Magurele, Bragadiru, Pantelimon, te incadrezi fara probleme in categoria de “la porumb”.

      0

  16. eu am observat ceea ce banuiam deja. o hotarare judecatoreasca valoreaza fix cat hartia pe care e printata. chestia asta chiar o merita justitia, s-a unduit precum trestia in fata tuturor politicienilor si tiganilor tupeisti. acum toata lumea se pisa pe ea. sa le fie de bine.

    11

    • #54

      pai, nu te-ai gandit ca le convine daca hotararile lor nu-i afecteaza pe cei impotriva carora s-au pronuntat?
      isi cheltuie linistiti ceea ce primesc fara numar. crezi ca stau, in multele zile libere, acasa, in garsoniera din popesti sau ca vin la serviciu cu stb-ul?

      0

  17. #55

    Greva STB? Unde? Ca in afara de circul de la TV, in viata reala s-a resimtit doar pentru prea putini. Si chiar si atunci s-au gasit relativ usor alternative.

    Insa, cu aceasta ocazie lipsiti fiind de flota STB-ului pe strazile Capitalei, am putut observa cat de ineficient si cretin gandit este tot sistemul societatii respective:

    1. Lipsa tramvaielor care, pe cat de incapatoare la interior vezi Doamne, pe atat de sugrumatoare pentru restul traficului; ma rog, chiar si cu ele trase pe dreapta, tot raman transeele alea de sine care paralizeaza toate intersectiile in care se regasesc, toti conducatorii auto fiind fortati sa le traverseze cu <5 km/h ca sa nu-si lase bucsele drept ofranda
    2. Lipsa autobuzelor si troleibuzelor. Da adica acelora care nu se incadreaza corect in statii, care blocheaza intersectii fortand semafoarele. Da, acele ale caror statii sunt pozitionate la 25 m dupa intersectie caci, fuck logic, dupa ce ca circulam pe jumatate din benzile disponibile, de ce sa nu punem o statie in care sa se opreasca un container pe roti imediat dupa ce s-a dat verde ca sa se blocheze toata intersectia?! (Ex. Decebal cu Dristorului – cand vii dinspre Delea; da, coada aia pana-n C. Calarasilor se face din cauza pozitionarii imbecile a statiei de autobuz)

    Si tot asa..

    Daca ar disparea de tot tramvaiele cu tot cu transeele lor de sine, statiile de autobuz repozitionate corect(nu tb sa fie in buza intersectiei, oamenii au si picioare) si toata intersectiile sa dea "verde" unui singur sens de circulatie, pe rand – exemplu urmat de N orase din RO mult mai mici care au dat rezultate) am circula de 10 ori mai bine.

    Dar de, cineva trebuie sa munceasca pentru asta. Dar poate nici eu n-as munci daca as stii ca ceasu' trece si leafa merge iar ca orice as face/n-as face, nu au ce-mi face. Ca's protejat de legea functionarului public. (cititi-o si voi, sa vedeti ce nivel de Mana demn de Paladin au bugetarii astia).

    2

  18. #56

    Segnor greva de la stb se va închide foarte ușor deoarece transportul public în București si-a dovedit utilitatea gen 0. Pe lângă asta greva ne arata ca masina personala ar fi o soluție și asta nu pica bine pentru marii fani ai transportului public.

    1

    • #57

      Mie mi se pare ca nu pica bine deloc nici pentru fanii transportului cu bicicleta/trotineta. Toti hipsterii s-au plans ca este surcharge la Uber/Bolt, dar nu prea i-am vazut sa-si ia bicicletele din dotare si sa plece la serviciu (sau la cumparaturi).

      0