Mă uitam la clipul acesta de manual, filmat în patria mea adoptivă din Moldova, Brăila. E ok, este, indiscutabil, vina pompierilor, care aveau cedează trecerea și nu trebuiau să intre în sensul giratoriu, dar nu despre asta este vorba în ce vreau să spun.

Ci despre lipsa completă de conducere preventivă a șoferului mașinii albe. Nu există, în niciun moment al filmării, tentația de a apăsa frâna în vreun fel, chiar dacă taie benzile. În cel mai pur mod, cu siguranță, nu s-a uitat nicio secundă în dreapta, pentru că EL ARE PRIORITATE și atunci nu ai nevoie să te mai uiți. Plus, prioritatea de SUV, care, se știe, bate orice. Well, nu bate o mașină de pompieri, se pare.

Acum câteva zile am luat un Bolt, să mă duc la o crâșmă, unde să beau cola zero și să mănânc mici, alături de niște vagi amici. Vă jur cu mâna pe inimă, una din întrebările mele existențiale, până în acel moment, era Cum plm reușesc să facă oamenii accidente tip bumper thumper, adică intrat ca prostul în ăla din fața ta, în bucurești, unde nu ai loc nici să dai o bășină, darămite timp de altceva.

Dar am înțeles, cu șoferul ăla. Deși avea un Clio împuțit, tot drumul, până la Unirea, nu a făcut decât să meargă la aspirație efectiv în curul fiecărei mașini din fața lui. Bă, LIPIT, înțelegeți? nu avea 50cm față de mașina din față. Evident, din cauza asta, orice frână era o zguduială, pentru că trebuia să se înfigă cu piciorul în pedală, logic.

Uite-așa se fac accidentele. Simplu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

64 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu s-a uitat în dreapta? Greșit. Ăla nu se uita nici în față..

  2. #3

    Asta m-a uimit si pe mine la filmare. Vezi ca vine ditamai camionul rosu spre tine si nu faci nici cel mai mic gest sa te feresti?
    Eu cand circul in sensul ala giratoriu din Braila, mereu am tendinta de a frana pentru a ma asigura ca nu vine nimeni din dreapta care sa ma loveasca.

    • #4

      eu intru pe banda din dreapta, e cel mai sigur loc :)))) si chiar acolo am stat in weekend, la Traian

  3. #5

    “EL ARE PRIORITATE”

    Vine de pe drum secundar. Vine din stanga. Nu are prioritate nici in vise.

    Apoi, din felul in care a intrat direct pe banda a doua, cred ca nu era atent la drum, sau o fi suferit vreun AVC.

    Inexplicabil si bizar, cum s-a inscris.

    Cat despre aia care merg super aproape de cel din fata, e plin de ei prin Bucale.

    Stau in curul meu tot timpul, mai ales ciori din astea taximetriste. Ce vrei ba, sa ma futi ?!?!

    • #6

      Camionu’ are “Cedeaza”, vezi la 0:08. Si eu m-am uitat de doua ori ca nu pricepeam ce naiba a facut Merz-ul de avea prioritate.

    • #7

      Dragos, ala cu masina alba este deja in sens, ala este sensul giratoriu, nu vine de nicaieri. doar se incadreaza ca un imbecil, taind benzile

    • #8

      Comentariile de la accidentele auto din Rusi Romania sunt ca alea de la fotbal.
      Nu ca ar conta: Desi e semn de cedeaza trecerea acolo, ala nu e giratoriu ca nu e marcat ca atare.
      Si apropo de semne: E posibil sa fi contat daca marcajul ala de pe jos ar fi aratat o pozitie unde camionul trebuia sa se opreasca.

    • #9

      @dragosc: este semn de giratoriu la inceput, este semn de cedeaza trecerea, este semn de trecere de pietoni

      daca soferul din masina alba e daltonist probabil era prea socat vazand o masina de pompieri verde.

    • #10

      @tudor, este semn de cedeaza trecerea, nu trebuie obligatoriu sa te opresti, este suficient sa te asiguri. Dar daca totusi vezi ca vine o masina pe drumul cu prioritate, esti obligat sa opresti in locul care iti asigura cea mai buna vizibilitatea, dar astfel incat sa nu depasesti semnul de cedeaza trecerea.

      Dar oricum, asa cum spune @Cetin, aici discutia nu este de ce nu a acordat autospeciala de pompieri prioritate. Ne intrebam unde este instinctul ala de supravietuire pe care ar trebui sa il ai inclusiv atunci cand esti in masina.

    • #11

      fix. efectiv nu s-a uitat o secunda in dreapta, ca daca se uita, se caca pe el.

    • #12

      Da frate, e sens giratoriu acolo, wtf, imi cer scuze. Ce sens giratoriu ciudat…

      In cazul asta, culpa se imparte, ala cu Mercedesul ca nu s-a asigurat, chiar daca avea prioritate, incercand sa taie benzile, fara semnalizare, dar si masina de pompieri ca nu a incetinit (zebra plus sens plus semn de cedeaza) si a intrat in sens ca bivolul.

    • In cazul asta, culpa se imparte intre pompieri poate.

      ala cu rabla alba e doar prost, dar are 0 vina aici, legal vorbind.
      Pe de alta parte, un sofer de pompieri o sa ramana fara permis. Poate afla ca semnul ala de prioritate inseamna acelasi lucru si la camioane

    • #14

      bine, nu mai zici ca pompierul a intrat in intersectie ca vasluianul in ma-sa, max speed

  4. #15

    Ca sofer intru in intersectie pe directia STANGA…Corect..nu vad de ce ar trebui sa acord prioritate cand aici se aplica prioritate de stanga…si de dreapta..si de marsarier..depinde unde am chef sa merg.

    • #16

      Pentru ca nu te mai ajuta cu nimic faptul ca aveai prioritate dupa ce te face muci unul caruia i se rupe pula de prioritatea ta.

      In trafic trebuie tot timpul sa presupui ca restul sunt dementi si ca vor face fix pe dos de cum te astepti.

    • #17

      Silviu nu intelege, dar baiatul cu Mert a inteles

  5. #18

    Rad. Stiu ca nu e de ras dar rad de cat de prosti sunt. Unu mai prost ca altu. Am patit si eu o faza asemanatoare la Buzau. Pentru cine nu stie, cand vii de la Bucuresti spre Buzau si vrei sa intri in oras sau sa faci dreapta pe centura, ai un MARE indicator unde scrie STOP, iar cei care vin de pe centura Buzau si vor sa faca stanga spre Bucuresti au prioritate. Ei, mergea sora voastra frumos spre Bucuresti, dau semnalizare stanga si iau piciorul de pe acceleratie preventiv si bine am facut, in secunda 2 mi-a taiat un putoi de maxim 19 ani fata, eu am franat si am oprit fix la 10 cm de masina lui (nu stiu cum), el avea un amic in dreapta care s-a cacat pe el vazand masina mea fix in fata usii lui. Evident, tot el m-a claxonat si injurat, apoi a plecat. N-au, frate, astia pic de instinct de supravietuire.

  6. #19

    1. Cand am comentat eu la alte articole acelasi lucru, gen “bai, ok, aveai prioritate, dar cu un pic de conducere preventiva evitai accidentul, chiar daca nu e vina ta. Mai bine pui o frana si injuri decat sa pierzi timp pe la asigurari.” imi sareau toti in cap ca sunt prost, ca incerc sa mut vina, sa gasesc scuze, bla bla. Ma astept sa apara si aici asemenea cercopiteci.

    2. Iti zic eu cum am facut tamponare usoara intrand in ala din fata. Intersectie in Y. Cand vii de pe drumul fara proritate, trebuie sa te asiguri cumva peste umar. Deci nu mai esti atent in fata, nu ai ochi in ceafa, unghiul de asa natura, ca nu te poti asigura folosind oglinda.
    Aveam masina in fata, amandoi avansam usor, sa ne “bagam”. Se face liber, eu tot usor.. cel din fata nu, a pus frana. De ce? Habar nu am. Ideea e ca m-am oprit in bara lui. Nici o paguba, ne-am dat jos, ne-am uitat, ne-am vazut de treaba.

    • #20

      2. In principiu prima data te uiti in fara ca sa nu-l lovesti pe cel care circula inaintea ta. Acum daca el a considerat ca nu se poate asigura in unghiul ala dubios fara sa opreasca, nu are nicio vina. Tu trebuia sa te uiti la masina lui si abia atunci cand ai ramas singurul din intersectie, iti intreptai toata atentia catre drumul cu prioritate sa vezi daca vine cineva.
      Efectiv tu dai vina pe el ca a fost prea precaut si tu nu ai luat asta in calcul.

    • #21

      @AndreiG, nu dau vina pe el.

  7. #22

    In Braila se aplica regula prioritatii de sabie sau cutit, asa ca nu conteaza semnul respectiv.
    Cel din GLA era probabil pe telefon.

    Dar de ce traficul asa aerisit…nu sunt masini in Braila?

    • #23

      pe dracu, probabil era ceva gen duminica dimineata or smth, ca in rest e omor

    • #24

      Arhi, cam mereu e omor in braila, dar cred ca becaly se referea la trafic.

  8. #25

    Clar ii va lua permisul pompierului.avea cedeaza trecerea si bu avea semnale sonore sau luminoase pornite. Ca si ala a fost urs e alta poveste.

    • #26

      Da’ de unde. Îi dă un avertisment, ca-ntre camarazi. Că așa l-a tratat și pe unul de la ISU care stătea la cioace cu doftora și asistenta (pe vremea vaccinării la domiciliu), el fiind la covrig și privind la ele nu la drumul pe unde treceau sărakii.

  9. #27

    Să vedeți prioritate de drum de (servi)tute de Bragadiru colt cu sectorul 5. Mă întorceam acasă de dimineață, după ce lăsasem copilul la școală. Era ora 8:00, se luminase, era un pic și de ceață, ingheț, primul de anul ăsta, acu doua săptămâni. Ca să scurtez nițel drumul și să mai eliberez traficul pentru cei ce au de mers, am intrat pe un drum încă neasfaltat pe lîngă niste case, altfel făceam un km pe asfalt. La ultimul rind de case, mai stinghere, am încetinit, că era o groapă din aia de-ți face ITP la suspensie. Fix cînd am încetinit, am simțit cu privirea periferică ceva reflexie de lumină în stinga, pe gardul de ciment ce delimita drumul de servitute al acelor case și am oprit. De pe drumul de servitute, la 90 grade, a ieșit un Citroen alb cu geamurile inghetate și a frinat cînd a realizat că în dreapta erau faruri lîngă portieră. A oprit, dar dacă nu opream eu, mă muta pe scaunul pasagerului cu tot cu ușă. Era o femeie netrezită, ce încerca să vadă ce e lumina aia din dreapta ei, prin mica gaura din gheața de pe parbriz. Văzînd că e ok, a băgat forjă și a plecat în trombă cu viraj la stînga pe drumul ăla plin de gropi, dar măcar uscat. Am fost primul prost în ziua aia care o împiedica să ajungă la timp unde avea treabă. Cred că pina a ajuns la asfalt s-a dezmorțit gheata de pe parbriz și geamurile față.

    Nu vreau să speculez, dar nu mă pot abține să nu remarc faptul că în zona aia nu se pleacă la ora 8:00 dacă vrei să ajungi totuși la timp la birou, școală, etc. La ora aia pleacă hăbăucii și boierii care merg sa bea o cafea bună undeva. Femeia era probabil mutată recent și nu știa cum e treabă în zona, prioritate cînd ieși din curte in drum principal, chestii din astea.

    In aceeași ordine de idei, am o vecină (milfă idioată nevrozată, s-a certat cu toată lumea din jur) ce merge pe drumul de servitute cu 70km/h, vară-iarnă, nu contează, e drum, dă talpă. Cînd ajunge la aleea de acces ia viraj cu 30km/h și apoi frinează. Acu’ trei ani și-a accidentat propriul copil, i-a rupt piciorul că n-a putut opri la timp cînd i-a sărit în față fix in aleea de acces, juca fotbal cu alt copil. Nu am observat nici o schimbare de comportament, merge la fel de tare pina in fața porții. Acu un an și-a luat merzan, ceva GLA, după trei zile era cu mașina de schimb de la dealer, ciobise mașina în ziua a treia. Vreo saptămînă a condus-o pe cea de schimb.

    • #28

      la noi in sat exista niste strazi pe care riveranii baga scurtaturi, ca sa sara aglomeratia dementa de pe drumul principal. si veneam eu calm, intr-o zi, pe drumul cu prioritate si, inainte de o intersectie, zic sa incetinesc, pentru ca zidul unui gard opreste orice vedere spre stanga, efectiv vezi doar ce ai in fata. precizez, drum de pamant, ca toate drumurile din jegul de sat unde stau. bai, daca nu opream, acum eram mort, pentru ca a trecut o pitipoanca cu un BMW cu… nu stiu, intre 60 si 90, fara nicio jena, fara ca macar sa incetineasca, desi are STOP.

    • #29

      Drumul pe care stau da int drumul principal intr-un unghi de 90 de grade.

      Vreo 5-6 ani nu exista niciun indicator acolo, desi am facut sesizari la primarie, ADP etc. Aia de pe drumul principal veneau cu viteza, nu conta ca nu e indicator in intersectie, astia de pe dealul unde stau coborau in viteza, reteta perfecta. Pana si-a facut o vecina dauna totala masina ca a iesit direct in drum, fara sa se uite in stanga, ca na, avea prioritate de dreapta.

      De atunci, avem mare STOP.

    • #30

      Adică situație similară, nu prea e prioritate de drum de pămînt. Cumva oamenii ăștia simt ei în simțul automobilistic că un drum neasfaltat nu are priorități, chestii. Nu există. Drumul (servi)tutei este făcut la maxim 3.5m lățime, să nu piardă dezvoltatorul vieții, flancat de gard din placi de ciment, nu vezi nimic, trebuie să ieși de la cutie cu botul mașinii, aștepți 5 secunde să te vadă cine e pe drum, apoi miști încet tigaia. Atît că nu e circulat drumul principal.

      Apropos, tuta asta și vecinii ei nu au curți, deși stau la porumb, au drept loc de parcare drumul de servitute. Parchează mașinile pe model cub Rubik, in linie, FILO (first in – last out) sau LIFO (last în – first out). A făcut nemernicul ăla casele duplex cu acoperișurile atingîndu-se, cade zăpadă de la unul pe geamul aluilalt. Și au dat bă idioții 95-110 mii, cam atît a fost scorul. Nu curte, nu loc de iarbă, nimic.

  10. #31

    Acu vreo 25 de ani cand faceam scoala mi-a spus intructorul ca legea zicea ceva gen “soferul are obligatia sa faca tot ce e posibil sa evite accidentele, iar cand accidentul nu poate fi evitat are obligatia sa faca tot posibilul sa reduca consecintele”. Mi-a zis ca desi nu mai e lege asa ar trebui sa gandeasca toti soferii.

    Problema este mentalitatea asta care zice ca cel care a incalcat codul rutier este 100% vinovat si responsabil. Asta trebuie schimbat, politia nu mai trebuie sa decida in cauze civile si accidente ca asta ar trebui sa imparta resposabilitatea egal, 50:50.

    • #32

      well, problema e ca, din cauza acelei superbe formulari, multi romani au facut puscarie, pentru ca erau vinovati la orice accident cu pietoni. asa ca ma cam pis pe ea de formulare imbecila.

    • #33

      >>multi romani au facut puscarie, pentru ca erau vinovati la orice accident cu pietoni

      Pentru ca cel mai probabil in multe cazuri chiar erau macar partial responsabili. Si nu au facut direct puscarie, de obicei se da cu suspendare. Faptul ca acum responsabilitatea soferilor se opreste la respectarea codului rutier e unul dintre motivele pentru care Romania e in top la morti pe sosele.

    • #34

      vorbesti prostii. sunt indeaproape legat de subiect, e ok, sa nu continuam, ca nu are sens, tu vorbesti din ce crezi, eu vorbesc din experienta.

    • #35

      As putea si eu sa fac apel la experienta mea legata de siguranta rutiera, dar avand in vedere ca experienta mea a fost cat timp eram in Romania si avand in vedere rezultatele obtinute de Romania in domeniu as zice ca cel mai bine ar fi sa ne uitam la cum fac altii. Ideal aia cu rezultate bune.

    • #36

      experienta ta valoreaza fix zero in acest subiect. nu aveai permis pe vremea raposatului, nu ai idee cum era tratat un accident mortal, nu stii, efectiv, nimic, doar emiti opinii care, cel putin pentru mine, nu au nicio baza. eu, familia mea, am trecut prin asta. sa trecem peste si sa ne limitam la alte subiecte.

    • #37

      >>eu, familia mea, am trecut prin asta

      si presupui ca a mea nu. e ok, ne oprim, nici nu trebuie sa aprobi asta, poti si sa stergi comentariul initial daca opiniile mele te deranjeaza.

    • #38

      nu ma deranjeaza, dimpotriva, opiniile tale sunt foarte pretuite de mine, de asta si avem discutia asta, altfel le stergeam demult.

  11. #39

    Preventie zero din partea suvului, dar nu trebuia si nea pompieru sa dea drumu la sonerie?

  12. #42

    Sunt admin pe un grup de trafic unde se posteaza doar clipuri din Romania (daca vrei, iti dau invite, ca si asa imi tot apari la sugestii). Ce vad acolo…..daca cineva ar lua toate soferii din orice oras din Romania si i-ar inlocui cu babuini/suricate/amfibii, jur ca nu s-ar sesiza diferenta. Tot se baga aiurea, semnele si marcajele sunt optionale, posesori analfabeti de plastic tiparit cu insemne de permis de conducere sar imediat in apararea vinovatilor, aruncand cu acuze de genul “e vina ta ca ai lasat prea mult spatiu intre tine si masina din fata”, “e vina ta ca mergi prea incet/cu viteza legala” si desigur “e vina ta ca esti femeie si nu stii sa conduci”

    • #43

      baga mare, ca si-asa nu stiam cu ce sa ma enervez dimineata

    • #44

      Ți-am dat invite. În cazul în care nu poți intra, accesează grupul via link și îți aprob accesul.
      www.facebook.com/groups/420289105098902/?ref=share

    • #45

      Măcar lasă și tu filmele la liber. Ne mai distrăm și noi, ăștialalți, plus că poate trage și meliția cu chioarda după schimbarea legii și n-o mai bagă pe aia cu omologarea ca să doarmă liniștiți în bocancii țării.

    • #46

      Apropo de specialiști d’ăștia. În București, la Fântâna Miorița, un “șofer” era să dea peste mine, pentru ca el mergea drept. La semafor, când l-am întrebat de ce nu respectă marcajele de pe jos mi-a zis că sunt orientative, nu e obligatoriu să le respecte. Părea că vorbește serios. Nu am mai avut replică :))

    • #47

      Da’ ai grija ca dacă nu ești de acord cu ea te da afara imediat. Zici ca e Dumnezeu pe pamant pe grupu’ ala, sa nu cumva sa zică cineva altfel decât zice ea.

    • #48

      deja nu mai sunt, i-am zis unele cuvinte nepotrivite unui cocalar:))))

  13. #49

    Pe langa motivele invocate de tine, draga Cetin, multe dintre accidentele din romania se intampla (si) pentru ca sunt foarte multi oameni care eu, unul, nu imi explic cum au ajuns posesori de permis pentru ca soferi clar nu sunt.
    Avem si pe aici cativa care nu stiu ca regulile de circulatie (prioritate de stanga, prioritatea in functie de clasificarea drumurilor) sunt abia ultima metoda de reglementare a trecerii printr-o intersectie, care nu vad semnul de cedeaza sau de presemnalizare a unui sens giratoriu (este adevarat ca cel care semnalizeaza efectiv sensul lipseste dar daca eu vad presemnalizare de trecere de pietoni, dupa care la trecerea de pietoni nu exista si semnul, nu omor pietonii care traverseaza din acest motiv) nici macar pe o filmare sau care sunt de parere ca NU trebuie sa cedeze trecerea cand au semn clar care le indica acest lucru pentru ca nu e trasata linie pe jos ca sa stie exact unde trebuie sa opreasca, legea spunand in acest caz ca “la intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula autovehicule, si abia apoi poate sa patrunda in intersectie. Daca pe drumul prioritar circula alte autovehicule, conducatorul auto este obligat sa opreasca pentru a le acorda prioritate.”
    Din cauza acestor oameni care nu cunosc regulile de circulatie sau care le interpreteaza dupa bunul plac sau dupa propriul interes se intampla marea majoritate a accidentelor din romania.

  14. #50

    Ala o fi orbul care a gasit Braila?

  15. #51

    Mai e și chestia aia ”cum lași o țîră de loc, se bagă un dobitoc”…

  16. #52

    “Intersectia” aia este un dezastru care asteapta sa se intample. Si stiu zona cat-de-cat, in week-end-ul care vine o sa fiu si eu pe acolo in vizita.
    1 – sensul ala giratoriu “nu prea” e sens giratoriu pentru ca nu e ROTUND, e o “suita” mai larga de strazi orientate la 90 de grade care au fost organizate cu sensuri UNICE si formeaza un ansamblu tip giratoriu. In BV s-a facut ceva sistematizare similara dar acolo sunt TOATE “pe rotund”, unghiurile de 90 de grade nu fluidizeaza nimic, esti obligat sa opresti in 90% din cazuri ca altfel faci ce a facut mercedesul daca nu ai vizibiltiatea super-OK.
    2 – sensul giratoriu este semnalizat “prea devreme”, adica dupa semnul respectiv mai avem si 1 buc. strada la stanga + 1 buc strada la dreapta (mi-mi dau seama daca sunt tot cu sensuri unice si se intra/iese in/din bulevard, dar exista 2 STRAZI inainte de “sensul giratoriu”), DUPA care urmeaza tercerea de pietoni si “sensul” propriu-zis
    3 – la intrarea in sens, aici e clar, avem un “cedeaza” + ceva cu oprire/stationare interzisa + trecerea de pietoni. Dar Pompierii vin de pe 3 benzi si mercedesul vine de pe un drum tot cu 3-4 benzi, deci “calcatul” benzilor si incadrarea aiurea “it’s a fact of life” acolo, nu vreau sa imi imginez care-i treaba cand se merge bara la bara pe acolo.
    In plus, masina de pompieri are ZERO intentie de a incetini asa cum ar fi normal la o intersectie in general – daca nu din cauza de sens giratoriu/cedeaza, macar din cauza de trecere de pietoni – ca plm, daca e nevoie, camionul ala nu-l opresti in 3 m.
    Si Pompierii, la fel ca si mecedesul, nu au nicio treaba cu incadrarea pe benzi sau preselectia sau ceva comportament preventiv.
    In concluzie … I GOT NOTHING!
    Strazi sistematizate de-ampulea + 2 idioti cu mintea aiurea + ceasul rau!

  17. #53

    Si apoi, cand ai prioritate si incetinesti, mai ales in ceva masina mai mare te claxoneaza toti babuinii, daca te mai vad si cu numere de provincie cam aia a fost. Sau cand iei piciorul de pe acceleratie cand te apropii de treceri de pietoni.

    • #54

      ador cand se intampla asta. efectiv accelerez ca melcul, pana face AVC claxonatorul din spate. incet, foarte incet. cand incearca sa ma depaseasca, o calc, am motor de 2.2. stiu, sunt cocalar, dar doar asa ii poti invata.

    • ca sa merg la ai mei la tara, la un moment dat trebuie sa fac o dreapta d-aia la 90 de grade, uneori drumu ala mai are si gauri.
      Ca atare procedura este: dau semnal dreapta, ca vreau sa fac dreapta. Incetinesc, si iau volan dreapta.
      Ei bine, aceasta minunata manevra se lasa cam 90% din cazuri cu claxoane din spate. Un fel de “ce pula ma-tii ai tu treaba pe acolo, cand io vreau sa merg tare in sat?”

  18. #56

    Imi explicati si mie cum e giratoriu acolo?
    M-am uitat de 5 ori, trasat pe jos nu e nimic vag rotund iar singurele semne sunt cedeaza, oprirea interzisa si trecere de pietoni. Nu comentez cine ce prioritae avea doar efectvi nu vad giratoriu de care se vorbeste

    • #57

      e un giratoriu neconventional, dreptunghiular. daca te uiti in fata, pe stanga, o sa vezi semnul de giratoriu

    • #58

      @arhi futu-i ma-sa, aveam pus clipu pe pauza fix unde se vede cel mai bine si nu l-am observat, mega dubios intradevar.
      Sunt si in cluj vo doua dinastea trapezoidale si mai trece si tramvaiu prin ele, sa vezi distractie si la alea, tot timpul am morcov.

    • #59

      @VladM Dacă te referi la alea din Mănăștur, din câte îmi aduc aminte nu sunt giratorii.

    • #60

      @anukoi Marasti my friend, alea de pe oasului/muncii, cel de la Auchan mai ales.
      Ala din manstur e alta aberatie cu tzashpe strazi plus tramvai care se intalnesc intr-un poligon. Nah dar Boc e ocupat cu facutu de piste de biciclete pe dealuri ca suntem un orasi de concurenti la Turul Frantei, as si cu metroul.

  19. #61

    Ca sunt pe jos, pe doua roti sau 4, mereu am grija cand am prioritate. La volan instructorul mi-a bagat bine in cap lectia ca nu trebuie sa mori cu dreptatea in mana.
    La accidentele pe trecerile de pietoni, daca te uiti la filme, 90% din timp pietonii se uita aiurea, vine Geani cu viteza si aia e.
    Las asta aici youtu.be/KEx7macOtio cu mentiunea ca e filmat cu wide, dar am reflex format sa ma asigur constant in jur si sa miros problema inainte sa devina serioasa.
    Nu stiu cum plm poti rata o autospeciala de pompieri intr-o intersectie goala.

  20. #62

    Aha…dupa 18 vizionari am vazut si eu la secunda 6 un cacat de indicator de presemnalizare intersectie cu sens giratoriu. Cei din Braila probabil ca-l stiu si cu ochii -nchisi, dar daca vii din alt oras ai cam belit-o, o furi de nu te vezi. Ala nu seamana neam a giratoriu. Cam asa-s toate indicatoarele rutiere din Romania- mici, ruginite, cu vopseaua luata, ascunse prin copaci, reteta perfecta pentru dezastru.
    Cand s-antamplat in 2004 cu saracu” Teo Peter oare americanul ala era atat de nenorocit? (bine, nu mai tin minte exact daca bause sau nu, dar cine draq l-o fi controlat ca l-au luat marines instant de-acolo). Pai cand a aratat el la justitia din US Army cacatul ala de indicator ascuns in pom de trebuia sa te dai jos din masina si sa-l cauti cu lanterna sa-i vezi un colt, oare degeaba i-au zis aia notguilty?…S-a schimbat ceva de atunci? De 17 ani?
    Bonus: de vreo 2 ani la mine-n town umbla niste baietasi care vopsesc indicatoarele de circulatie, le mazgalesc cu niste caractere bizare, dar nu o data, mai trec din cand in cand si le completeaza. Credeti c-au schimbat macar unul in acesti ani? Neah, cred c-asteapta sa li se termine sprayurile odata si-odata.