Sorin Tudor, care face internshipul acela despre care vă povesteam, m-a întrebat, pentru acel internship, ce reprezintă pentru mine centenarul.
Nimic. Suntem o adunatura de oameni care, intamplator, vorbesc aceeasi limba, dar care sunt nai segregati ca niciodata pe criteriul geografic. Ardealului ii pute de tot, moldovenii sunt alcoolici, oltenii sunt hoți si toti se urasc si, ce e mai rau, se evalueaza pe criteriul geografiei. Fara sa mai vorbim de faptul ca toti urasc ungurii si pe toti ceilalti care impart aceste teritoriu. Desigur, in secret, dar e suficient sa ai o opinie care contravine curentului popular si brusc devii un turc/tatar/neamț împuțit care ar trebui sa plece in tara lui.
Asa ca nu, centenarul nu reprezinta nimic pentru mine.
Acesta e răspunsul scurt dat de mine. Desigur, poate fi dezvoltat. Toți îi detestăm pe toți, suntem ca niște zei fracționari în fracțiunea noastră de bulă, nu avem niciun fel de capacitate de discuție, totul este alb și negru.
În general, se vehiculează non stop acea MÂNDRIE DE A FI ROMÂN. Pentru ce aș fi mândru că sunt român? Pentru că a inventat Petrache Poenaru stiloul? Sau pentru că Mihai ne-a vândut rușilor și am avut zeci de ani de comunistoizare care a distrus și ultima fărâmă de bun simț din noi? Pentru că a inventat coandă efectul său sau pentru perioada fanariotă? Pot înțelege mândria americanilor, de exemplu.
Dar eu, ca român, de ce să fiu mândru? Că am avut ghinionul fantastic de a mă naște în această zonă geografică și nu, măcar, în bulgaria, dacă nu în UK?
Să fim serioși.
NOU
Sa fi mandu ca esti de o anumita natie e ca si cum ai fi mandru ca poti sa mergi, mananci, pisi etc.
NOU
Vrei o listă cu somități mândre de naționalitatea/etnia/țara lor? Comparația e absolută imbecilă și bănuiesc că nici tu nu ești prea strălucit. Una e să fii mândru de cultura din care provii, de locurile natale și cu totul alta ce mesteci tu acolo.
NOU
Da vreau!
NOU
atat tot ca “macar in bulgaria” iti blestemai viata.
NOU
Sssssttt… Ii strici visele lui Tim. Da, trista tara Balgaria…
NOU
Eu asociez automat cu documentele primite de la ANAF/directia de impozite si taxe:
NOU
Cum apar imagini in comentarii? Teach me master!
NOU
Dupa ce uploadezi o poza pe imgur.com ai un cod de embed pe care-l copiezi si-l paste-uiesti aici in comentariu.
NOU
din nefericire, familia mea traieste aici, cel mai probabil,de mai mult timp decat familia tarfei de ma-ta. din fericire, nu avem sange complet romanesc, deci nu suntem neam de hoti si curve. badumtss
NOU
te certi cu un viperin cu sange pur?
poate aia cu roman verde incepe sa capete sens
NOU
singurii care au tras foloase necuvenite din marea unire de la 1918 au fost sărăciile din bucurești și din sud
când ceaușescu a ajuns la putere și’a pus toată familia la conducere, inclusiv pe frac’su retardat handicapat mintal l’a pus comandant al Școlii de ofițeri ai ministerului de interne, precursoarea academiei de poliție, până la revoluția din 1989
și a adus în bucurești sute de mii de olteni care să îl ajute să administreze țara, cu efecte dramatice până în ziua de azi
și încă ceva, o parte din ardeleni, nu toți dar o parte, s’au vândut de mult ungurilor, vezi cazurile boc la cluj și bolojan la oradea
NOU
Cu ce s-au vândut ungurilor? Ai fost recent prin cele două orașe? 🙂
NOU
grupu de la cluj îți spune ceva? cu mașinațiunile lor de separare dar care de fapt conduc acuma țara
tăierea salariilor, pensiilor și disponibilizarea a 200 000 de bugetari în 2010
20 miliarde € împrumutați de la fmi și duși în buzunaru pitecantropilor de băsescu, boc și ceilalți escroci și trădători
numai continui că mi se face scârbă
și da, am fost la oradea și am dat de escroci care printre altele furau inclusiv mâncarea pensionarilor de la hotel muncel, printre altele
NOU
Mă scuzați, dar cum au profitat ungurii că sute de mii de olteni au fost aduși la București?!
NOU
ăăăuuuuuu
eu am scris că ceaușescu i’a adus pe olteni în bucurești să conducă țara
și că ungurii i’au cumpărat pe o parte din ardeleni, în frunte cu boc și bolojan
N’AM SCRIS CĂ UNGURII AU PROFITAT CĂ AU FOST ADUȘI OLTENII ÎN BUCALE
am scris că aducerea oltenilor a produs efecte dramatice până azi, în sensu că țara e prost administrată că oltenii ăia sunt proști și incompetenți și nu îi lasă pe cei care se pricep să administreze țara cum trebuie
AI ÎNȚELES ADRIANA?
NOU
Toni, credeam că am stabilit déjà că oltenii sunt vârful piramidei șuie a românității:)
NOU
@tovarășu maithun: nu toți oltenii, o parte din ei 🙂
NOU
demografia (este o ramura a statisticii!) ne spune ca numarul moldovenilor ajunsi in ultimii 70 de ani in capitala si celelalte orase de peste 200.000 de locuitori este cu mult mai mare decat al oltenilor. motivul: natalitatea dubla din moldova. in rest, oltenia are tot atatea autostrazi cat are si moldova, in oltenia traiul este mai ieftin, iar in moldova este mai frig si se consuma ceva mai mult trascau.
NOU
Oltenii s-au nascut sefi, locul lor e evident la Bucuresti sau in Banat.
NOU
Pentru mine Centenarul reprezinta o ocazie in plus de a incheia niste contracte babane cu autoritatile, de pe urma carora sa fac o gramada de bani.
NOU
Eu comemorez 100 de ani de la dezlipirea de Austria, tara mama si tata. As fi preferat sa fiu minoritar respectat acolo decat majoritar in tara hotilor.
NOU
îți spun un secret, bucovina = MOLDOVA
NOU
Bucovina nu mai e Moldova de la raposatul Grigore Ghica al III-lea (un fanariot imputit…)
NOU
fanariotu ăla a fost mai moldovean decât cârpa de dodon va fi vreodată
a plătit cu capu protestele legate de ruperea vechii cetăți de scaun suceava
NOU
Ba, tu nu esti chiar asa nebun pe cat incerci sa pari…
NOU
cred ca a luat injectia recent. o ia razna pe la sfarsitul celor 3 luni
NOU
injecțiile astea fac minuni, cel puțin până acum în cazu meu
multă lume îmi spune c’am revenit înapoi cu căpuțu
NOU
daca ai inceta cu injuratul si ai avea numai comentarii de astea, ai fi chiar un tip minunat
NOU
Adevaratul centenar ar fi trebuit sa aiba loc in data de 9 mai 1977.
NOU
Pen’ce, bibicule?
NOU
pai…inceputul procesului de pierdere a bucovinei, cred
NOU
Am sa las astea aici:
1) ro.wikipedia.org/wiki/R%C4%83zboiul_de_Independen%C8%9B%C4%83_al_Rom%C3%A2niei
2) Neagu Djuvara despre Ziua Nationala a Romaniei: www.youtube.com/watch?v=1DxxWZ_NOGQ.
NOU
eu o sa iti las asta aici, spicuita din linkul tau. e momentul cand romania a pierdut o parte uriasa de teritoriu, nerecuperat niciodata
Tratatul de pace dintre Imperiul Rus și Imperiul Otoman a fost semnat la San Stefano pe 3 martie 1878. În urma acestui tratat fiind creat Principatul Bulgariei și recunoscută independența Muntenegrului, Serbiei, României.[14] României i se impune cedarea celor trei județe din sudul Moldovei (Cahul, Ismail, Bolgrad).
NOU
ca sa inchei, nu avem nimic de sarbatorit in 1877. imperiul otoman era deja mort. razboiul ruso turc era tocmai pentru a-l imparti. oricum am fi fost independenti, intr-un fel sau altul. am ales sa luptam pentru rusi, intr-un razboi care nu era al nostru, pe un teritoriu strain, am invins, dupa care, ca de obicei, am pierdut.
NOU
La conferința de pace de la Berlin din 1878 s-a decis ca Rusia să recunoască României independența, să cedeze teritoriile Dobrogei și Deltei Dunării, inclusiv portul Constanța, și mica Insulă a Serpilor.
As alege oricand Dobrogea, Delta si Constanta in locul vreunor no names gen Cahul, Ismail si Bolgrad. Also, din linkul de la mine: Otto von Bismarck a reușit să-l convingă pe principe să accepte acest aranjament, care oferea noi oportunități României din punct de vedere economic datorită accesului la Marea Neagră și controlului asupra traficului pe Dunăre.
NOU
da, se vede vizionarul in tine. practic, bismark l-a convins ca violul cu alifie e mai bun, nu? asta vrei tu sa fie ziua nationala? ziua când Rusia ne-a futut in cur cu alifie?
NOU
E o zi mai relevanta decat una in care de fapt niciun teritoriu nu s-a unit cu Romania…
NOU
www.historia.ro/sectiune/general/articol/drumul-romaniei-spre-23-august-1944
Asta referitor la vanzarea Romaniei. Nu stiu cat e Mihai de vina, ca sa nu ne certam, hai sa spunem ca a fost un cumul de factori.
Si nu inteleg ce legatura au fanariotii (a caror domnie s-a terminat la 1821) cu Marea Unire. Mentinandu-i nu faci decat sa le dai apa la moara ardelenilor care zic “da. mah, dah noi aicea om fost sub imperiul chezaro – craisec, nu ca voi sub turci si fanarioti, miticilor (total gresit, pentru ca la 1821 erau cel mult sub austrieci, nici decum sub KundK)”. Si fanariotii n-au fost toti asa cum ne-a invatat pe noi la scoala. In fine, discutia e lunga.
Ce simt eu acum in anul centenar? Tristete. Multa tristete. Nu mi-e rusine ca sunt roman, nici nu ma bat cu pumnul in piept pentru asta. Sunt doar trist pentru ca tot sacrificul oamenilor aia s-a dus pe apa Sambetei (si relativ repede). Nu sunt multe de spus.
P.S. Semnatura strabunicului meu se gaseste pe unul din tratatele ce au dus la formarea Romaniei Mari. Nu-ti spun pe care, ca o sa ma injuri si o sa spui ca din cauza mea te-ai nascut in Romania…
NOU
nu, m-am nascut in romania din cauza ca un tampit de stramos de al meu, dupa ce a venit aici si a violat niste moldovence a zis Ba, asta viata plash la mine, eu nu mai plec. fmm
NOU
Aceeasi tristete o resimt si eu. Doar cand ii vad vorbind pe un dragnea, serban nicolae, veorica, basescu ma apuca voma. E incredibil ca astia au fost/sunt conducatori. Cand voi pleca iarasi la drum si voi petrece 50% din timp sofand dintr-o localitate in alta, fara autostrazi, petrecand cate 30 de minute in cate o localitate unde e traficul gatuit, ma va lua cu o mandrie de numa, numa. Cand voi auzi iarasi manelele din curtea unor interlopi in jumatate de cartier, tot cu sentimente alese ma va lua. Numai mandrie si cantece patriotice vor fi in sufletul meu …
NOU
Lasa ca nici in Crimeea sau Khazastan nu era mai bine.
Acum daca sapam cateva sute de ani in urma, mai ales prin Moldova, s-ar putea sa ne gasim neamuri la mii de km. Chiar Cantemir scria ca satele nu prea erau populate cu moldoveni ci cu populatii slave (am citit pe sarite si mi-a ramas asta in cap)
NOU
pai, eu am sapat, am analize genetice la ancestry.com🙂
NOU
Mi-am adus aminte, Winnetou :))
arhiblog.ro/puteti-sa-imi-spuneti-winnetou/
Vroiam si eu sa fac dar cam intuiam rezultatele (est si sud european cum au majoritatea in romania in diverse proportii). Mai mult est la mine
Poate la nevasta-mea era mai spectaculos ca socru-miu are ochii mai oblici si soacra-mea pare de prin polonia. Parca-i Merkel
NOU
sau poate a fost violat de moldovence!
NOU
da, posibil.
NOU
Asa ca o chestie, Cantemir zice chiar el ca a fost si el tatar la origine. Numele familiei – Khan Temir.
(O parte din tatari au venit in Moldova si au luptat pentru Moldova. Tatarii au stiut sa fie loiali fata de tarile in care au trait. In Polonia exista si acum tatari musulmani loiali, cam din aceeasi vreme.)
NOU
Moldovenii adevăraţi sunt – afară de boieri, ale căror stări le-am arătat mai sus – fie târgoveţi, fie ţărani. Târgoveţi le zicem acelor ce trăiesc prin cetăţi şi prin târguri; ţărani, acelor care locuiesc prin sate. Cei din târguri nu sunt supuşi nimănui decât domniei şi-şi plătesc dajdiile numai acesteia. Toţi sunt meşteşugari. Rareori afli un moldovean neguţător, pentru că semeţia sau, mai bine zis, lenevia le este născută din fire, încât orice neguţătorie o socotesc lucru de ocară, afară de neguţătoria cu roadele pe care le dobândesc de pe pământurile lor. 😉
bibliotecapemobil.ro/content/scoala/pdf/Descrierea_Moldovei_-_Dimitrie_Cantemir.pdf
pag. 50-51
NOU
Doar 100 de ani si deja suntem praf: dezbinati, nervosi, tristi.
NOU
Ca si romanca 99% ( ca 100% nu suntem nici unii) mi-as dori sa pot spune ca ai dreptate. Dar daca te uiti putin in jur, in afara bulei noastre, asta e realitatea crunta care ne inconjoara. Noi si cei ca noi suntem niste exceptii, majoritatea abia asteapta ocazia sa sterpeleasca ceva, orice. Ca sunt post-it-uri gratis de la birou sau o masina, avem asta in sange…
NOU
Prin noi si cei ca noi te referi la cei care folosesc “ca si” cand nu e cazul?
NOU
ai dreptate
NOU
Si eu simt multa tristete in acest an in care sarbatorim Centenarul. Peste cateva zile parasesc definitiv Romania, emigrez in alta tara europeana si este foarte deprimant cand, intrebat fiind (chiar azi dimineata) ce regret cel mai mult in viata, a trebuit sa raspund sincer: “faptul ca nu am plecat mai devreme de aici”. Nu ii urasc sau dispretuiesc pe romani, suntem ca multe alte alte natii, oameni cu calitati si cu defecte. Stiu ca unde voi pleca nu voi fi niciodata “unul de-ai lor”, am si o anumita varsta, dar nici nu doresc sa fiu neaparat “de-al lor”. Este suficient sa fiu respectat si apreciat pentru munca mea, ceea ce in Romania nu s-a intamplat. Si asta ma doare cel mai mult…Iar raspunzand concret, centenarul inseamna si pentru mine, ca pentru atatia alti romani, cred, un moment de tristete mai degraba, pentru situatia dificila in care ne aflam, nu ca indivizi, ci, ca popor. Atat, din pacate…
NOU
excelent punctat
NOU
Ce varsta, daca se poate?
Pana la urma Romania e suma tuturor asa ca daca tara e asa cum e probabil si oamenii sunt putin diferiti fata de altii. Mai multe defecte decat calitati
NOU
XYZ daca te consoleaza, io-s respectat in ceea ce fac, fara sa ma laud. Si totusi am aplicat fara sa clipesc la viza de imigrare. Si cred ca am si eu o virsta… pardon: etate! Colegul meu de banca din liceu e pensionar de vreo doi ani… Centenarul? O sa beau o glaja de palinca in cinstea lui, fiindca fara Unire si fara razboiul cu rusii baiatul evacuat din Botosani in ’44 n-ar fi intilnit-o pe fata din Bihor venita la scoala in Timisoara, si prin urmare io n-as fi fost acum aici. Dar palinca o s-o beau in alta tara.
NOU
Încă unul căruia generalizarea îi provoacă urticarie!
Dudule, ești curvă?, Ești hoț? Ești pesedist?
Dacă răspunsul la toate astea e nu atunci cele spuse de Cetin nu se referă la tine. Stai calm și vezi-ți de viață în continuare!
NOU
eu am sarbatorit centenarul invadand cu barca Suedia. Muie la vikingi!
NOU
haide, ca mai e putin si aici
NOU
fenomenul urii inter-regionale e peste tot. in Franta nordistii ii urasc pe sudisti, parizienii ii urasc pe toti ceilalti si toti ceilalti ii urasc pe parizienii, aia din alsacia ii urasc pe aia din tara bascilor, aia din valea loarei se considera adevaratii urmasi ai burgheziei.
insa pe toti ii uneste istoria glorioasa a tarii, binele colectiv si faptul ca tara le-a dat o speranta si un viitor.
in romania nu exista nimic din toate astea deci de ce as fi mandru de 100 de ani de romania si mai ales de ziua nationala? cu ce m-a ajutat pe mine romania? pot spune ce mi-a luat insa cu greu gasesc elemente de ajutor din partea tarii si societatii. fiecare roman care reuseste sa iasa din mizeria morala si materiala in romania si sa-si depaseasca conditia la care l-a supus tara e un erou dupa mine.
sunt mandru de acesti romani, ma cac in schimb pe tara (a se citi “nu pe teritoriu in sine, deosebit de frumos de altfel”.
NOU
Acum mulți ani am învățat de la un neurochirurg chinez trăit prin Marsilia “Parisien, tête de chien”. 🙂
NOU
Ca sa nu mai adaug ca de curind era sa se rupa Spania, mai ‘nainte ceva zavera prin Belgia, mai inainte Italia cu bogatii aia din nord. Si astia de la ce s-au luat, ca doar nu o duc asa prost ca noi. Sau de plictiseala…
NOU
Nu. Nu. Chiar nu !
Si stiu dinainte sa comentez ca Cetin nu a vrut sa para o generalizare doar ca nu mi s-a parut o formulare ok si am semnalat-o.
Tu insa imi atragi atentia si sari mai ars ca mine sau ca el. Nu stiu in aceasta situatie care este cel calm, eu sau tu .
In plus , ai putea combate cu argumente, nu cu dud, curva, pesedist. Nu se schimba nimic asa.
NOU
@ Le big0ne Se poate. Am 43 de ani.
NOU
hey ce coincidență:))
NOU
Grupa mica 😉
NOU
Băi, asta este trist la centenaru’ României. Oameni de 40-50 de ani, care teoretic au o experienţă de viaţă, profesională, aleg să plece.
NOU
Vezi ca ai dat enter dupa cifra 1 in logo. E ca
P
ula
NOU
Strict vorbind de mandrie, nu are nimeni de ce sa se simta mandru. In afara de realizarile personale ale fiecaruia la scara ultimilor 100 ani, cred ca Romania are 4 mari realizari:
-Unirea de la 1918;
-Revolutia din 89;
-Intrarea in NATO in 2002;
-Intrarea in UE in 2007;
Nu o sa comentez cat este meritul nostru ca popor, in indeplinirea acestor realizari, dar sunt realizarile noastre ca popor. Dupa 100 de ani, nu exista un domeniu in care sa se spuna suntem cei mai tari, nu stim sa ne folosim resursele si in continuare votam/punem la putere politicieni nedemni de aceasta natie, dar demni de popor.
Trist este ca agenda publica in anul centenar, este dominata de un partid, ce nu are o idee concreta pentru tara, respectiv o clasa politica lipsita de idei si de directii pentru aceasta tara. Practic suntem in modul de supravietuire, nu in modul de dezvoltare, iar asta se va vede in urmatorii zeci de ani. Fix din cauza asta in societate exista frustrare adunata, ce probabil ca va fi folosita de un partid extremist in urmatorii ani(sper sa ma insel).
Mandri ca suntem romani, poate fi spus mandri ca am supravietuit 100 de ani.
NOU
Eu nu sunt mandru ca sunt roman. Nu am niciun motiv. Iar asta ma face sa ma simt trist. Locuiesc in Anglia de vreun an si jumatate iar acum 2 zile am fost pana la consulat. Asa ursarie nici la mine in Rahova nu am vazut. Suntem un popor incurabil. Cateodata imi doresc sa existe o terapie ceva prin care sa imi lipeasca doua ventuze pe frunte si sa imi dea un soc prin care sa uit orice legatura cu romania sau a fi roman.
NOU
Auoleu, o sa trebuiasca sa ajung si eu pe acolo in curand. E bataie de joc sa inteleg??
Cat despre centenar, ma gandesc cu drag la cei ce au fost atunci, mi se face mila si imi pare rau ca s-a dorit ceva si a iesit un rahat si incerc sa nu ma mai gandesc la ce se intampla in tara. Pe scurt.
NOU
multumit de england?
NOU
Multumit. Imi pare rau ca nu am plecat de acum cativa ani cand am avut ocazia.
NOU
Dudule este traducerea mea pentru englezescul dude. Am vrut să fiu colocvial, nu jignitor, scuzele mele!
Iar întrebările erau retorice. ☺
NOU
Sit totusi, nu e pe aici vreo gabita firea, vreun ciordin stefanescu sa ne explice cum e cu mandria/bucuria?
NOU
Mnu… Pe aici suntem numai tristi si sorosisti…
NOU
Oarecum la subiect: www.g4media.ro/asztalos-csaba-decizie-istorica-a-ccr-curtea-constata-ca-un-cuplu-de-acelasi-sex-intra-in-notiunea-de-viata-de-familie-si-are-dreptul-sa-fie-recunoscut-legal.html
In cazul asta, referendumul nu intra in contradictie cu o hotarire a CCR? Ce mai urla “pedeseii ” (anagrama la “pesedei” bai, nu sariti!) si familistii traditionali cu 4 neveste acum? O hotarire a CCR nu trebuie respectata? Sau cum?
NOU
@Marinel Am sotie spanioloaica, asa ca stiu foarte bine cum e situatia acolo cu secesiunea Cataloniei. Iti spun eu de ce “s-au luat”: de hoti! Nea Puigdemont ala, separatistul sef (cu sotie romanca, Marcela Topor, din Vaslui, no joke!) a furat la greu si cand justita spaniola a inceput sa ii ia la intrebari pe politicienii catalani din jurul lui, a gasit solutia salvatoare: ne declaram independenti si mictionam cu bolta pe spaniolii aia, mama lor de saraci! Doar ca socoteala de acasa, nu s-a prea potrivit cu cea din targ: cu exceptia lui Puigdemont (pe care nu a vrut Germania sa il extradeze si apoi i-a dat si drumul dupa ce l-au arestat) si a vreo 2-3 babe ambuscate, care au apucat sa o stearga prin Europa, toti liderii separatisti au ajuns la parnaie si ii asteapta ani grei de inchisoare! Iar independenta Cataloniei nu a fost recunoscuta de nimeni pe plan international….As putea povesti mult despre subbiectul asta, daca o avea vreodata chef Cetin, as putea face chiar un de “guest post”, ca sa vedeti ca nu doar romanii sunt hoti si ticalosi, ci si aia bogati si aparent mai civilizati….
NOU
baga mare, pentru mine e un subiect foarte interesant
NOU
Poate ai dreptate in ceea ce-l priveste pe Puigdemont, dar povestea cu independenta Cataloniei e mai veche.
Hint: ghici in ce oras s-a dansat de bucurie pe strazi cand a murit Franco?
NOU
pt mine fix nimic !! nu ma excita cu nimic fraza “in an centenar”.
toti pe la tv , toti politicienii cand incep sa vorbeasca despre orice incep cu “in an centenar ……. “
NOU
Ok, Cetin, intre facutul a doua bagaje, o sa scriu zilele astea ceva. Cu argumente, chiar din Constitutia Spaniei, cu link-uri, documentat totul. Sa imi spui te rog, unde sa iti trimit inainte textul, sa il vezi, sa te convingi ca totul este in regula, inainte de a fi pus pe blog.
NOU
xyz@arhiblog.ro
NOU
Chiar sunt curios si eu pentru ca democratia spaniola mi se pare cam de caca. Acu 50 de ani erau dictatura si vad ca aia care acu 800 de ani au scos Magna Charta au alt model in 2018. Mie asta imi place mai mult
NOU
“Dupa 100 de ani noi am ramas un popor si nu am devenit o natiune”
NOU
Romania 100: am fost s-om fi prosti.
NOU
cetin, fara suparare, preluarea si folosirea imaginii-logo este afectata de drepturi de autor?
NOU
@daddy: Wow, adica imaginea e pe bune? Credeam ca e la misto, arata ca un penis cu 2oo.
NOU
nu, ca e a statului roman:))
NOU
Aha, adica ce baga statul roman in boborul de io bagi votanti. Makes sense.
NOU
deci am voie s-o folosesc in varianta asta mai adaptata realitatii? precizez sincer ca nu am cumostinte pe aceasta tema.
NOU
Eu n-as intelege nici mandria americana, nu-mi place modelul lor.
Castraveciorii murati te saluta si te asteapta-n treacat
NOU
auzi, zice animaloo ca esti foarte chinuita pe acolo
NOU
Ma chinuie toti castravetii vestici si mai ales nordici, veniti sa fure salariile si femeile neaose.
NOU
aoleu, ce dezmat. parca erai femeia unui singur barbat?!
NOU
Eu ma chinui sa-mi creez pe-aici o imagine de pumningurista get-beget si tu ma dai de gol c-as fi vreo respectabila. Ce “uameni”…
NOU
Anul în care adunătura asta de neamuri proaste denumită din prea mult bun simț România împlinește 100 de ani de existență mi se pare cel trist an din ultimii 28. E anul în care am pierdut orice speranță că va fi mai bine, anul în care, pentru prima dată, “plecatul afară” nu mai este doar așa, un moft sau o dorință vagă, ci a devenit o necesitate și, în curând, realitate, anul în care sunt mândru că țara mea a inventat călătoria în timp, dar sunt ofticat că funcționează doar pentru întoarcerea în trecut, și că nu se mai poate reveni înapoi, anul în care tremur de bucurie ca o torță vie că or să apuce și copiii mei să trăiască într-un fel de dictatură, fix la vârsta la care o trăiam și eu pe cealaltă.
Cred că e primul an în care îmi este cu adevărat rușine că sunt român. Nu eram eu prea mândru nici înainte, dar acum……
NOU
@Johnnyfer: Nu tre’ sa disperi/dor/vaai ce trist. Plecatul de tot e doar ca sa corectezi o mica problema. Te-ai nascut cu maini/picioare etc – tot intreg si ok? Great! Ok, o mica eroare, nu unde trebuie. Ei, problema asta e corectabila, nu trebuie sa o vezi ca o mare tragedie. Si nici sa-ti fie rusine unde pleci ca esti roman, ce treaba au manelele astea de 29 de ani acusi cu “a fi roman”? Eu ma consider mai roman decat toti kktii pesedisti care rod la tulpina de atata vreme. Si-s plecat de 21+.
NOU
Mi se pune un nod în gât și mă deprimă total faptul că nu mă mișcă în niciun fel centenarul. Cel mai negru moment al existenței noastre ca popor, suntem dezbinați, slabi, oportuniști, hoți și lipsiți de moralitate.
Țara e pe butuci, viitorul incert, dar în mod sigur nu e roz. Soluția la multe dintre probleme noastre cred că stă într-un învățământ de calitate care să îndepărteze copiii de ideile bolnave ale societății noastre.
NOU
Nici o mandrie de a fi roman.
La 1 decembrie sarbatoresc dezlipirea Ardealului de Ungaria si sper sa o fac undeva in fostul Imperiu Austro-Ungar.
NOU
Ai grija ce-ti doresti, ca s-ar putea sa te trimita pestisorul la Cluj, sau mai rau, prin nordul Moldovei
NOU
Pula mandrie. In suta asta de ani singurul lucru bun (cu tristete spun asta) care i s-a intamplat teritoriului momentan denumit “Romania” a fost dictatura lu Ceasusescu. Daca nu era aia, se traia si acum in bordeie de lut acoperite cu paie. Daca nu aveam ghinionul sa vorbim o limba latina, eram de mult integrati teritorial in alte state, unele mai rasarite si economic, si cultural si social. Noi intre noi, ne comportam dupa ceea ce suntem de fapt la esenta genetica: niste salbatici coborati din padurile montane, de neguvernat si needucat.
NOU
avem o tara frumoasa, serios
dar e plina de moldoveni
NOU
Serios? Cind vin seara tirziu acasa si dau ture cartierului sa gasesc un loc de parcare, imi vine sa fac secs doar cu mamele unor indivizi/ide din MH, GJ, DJ,OT,VL, HD. Se pare ca-s singurul moldovean din Timisoara..
NOU
Wow, ce scria Caragiale nu acu’ 100, ci acu’ 110 ani intr-o scrisoare lui Vlahuta:
“Pentru nimic în lume n-aș părăsi acest colț de viață străină pt a mă reîntoarce în patrie. Să mai văd ceea ce am văzut, să mai sufăr ceea cea am suferit, aceleași mutre, aceleași fosile care conduc viața publică, otrăvindu-te numai cu privirile lor stupide și bănuitoare. Nu, dragul meu, nu. M-am exilat și atâta tot. Aerul de aici îmi priește, sunt mulțumit cu ai mei și n-am ce căuta într-o țară unde lingușirea și hoția sunt virtuți, iară munca și talentul vieții demne de compătimit.”
NOU
wow
NOU
Yep, deci nu 100. Cel putin 110 ani de laba in cerc, iar cand a fost mai bine a fost doar din cauza firimiturilor cazute de la masa stapanilor.
NOU
1918+100=Anul in care am obtinut o alta cetatenie. La ceremonie ma gandeam cum ar arata o primire de refugiat afghan intr-un judet de mana a doua din romania.
Plm, bine ca s-au gaist stramosi de-ai mei sa faca facultati in interbelic (“intra cine vrea iese cine poate”). Sau rude prin alianta sa lupte pentru unitatea romanilor. Sau sa faca reumatism prin Ucraina si apoi prin muntii Tatra.
NOU
unde?