Guvernul a stabilit situatiile in care pot fi ridicate vehiculelor parcate neregulamentar

AȘ vrea să nu se înțeleagă greșit. Sunt complet și total adeptul ridicării mașinilor parcate aiurea, chiar dacă și eu am pățit-o, o dată. Pentru că deja nesimțirea șoferilor este dusă la rang de artă, a dubla o parcare deja dublată pe prima bandă este ceva absolut normal. DAAAR.

COnform experiențelor anterioare, știm toți ce se va întâmpla. Primăriile vor concesiona rolul de mici dumnezei firmelor de casă din primărie, iar acestea vor începe vânătoarea de fraieri, în locuri cu vad bun, eventual cu mașini ieftine și nu limuzine, că nu se știe peste cine dai. Restul orașului va fi la fel de plin de mașini parcate aiurea și cam aia o să fie.

Cînd lucram în zona asta, obișnuiam să îi înjurăm zilnic pe niște șacali de ăștia de la o firmă de ridicări care nu făceau nimic toată ziua decât să stea ascunși pe merginea bulevardului și să aștepte fraierul care parchează undeva pe stradă. Serios, asta făceau 9 ore pe zi, cât stăteam eu acolo. Geană pe fraier, fraierul pleacă de la mașină, zbang, mașina se ridică, în 30 de minute apăreau înapoi, tot la pândă.

Așa că, dacă activitatea asta nu va fi STRICT reglementată, iar primăriilor le va fi permis să concesioneze activitatea, care activitate să nu fie monitorizată continuu de poliție, va începe iar hăituiala de fraieri în oraș. Și nu fraierii sunt cei ce încurcă traficul.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

95 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    De ce nu citim si noi inainte sa postam?
    Scrie clar: politie nationala + politie locala. sunt singurii care au dreptul sa dispuna ridicarea.
    apoi: daca proprietarul se prezinta la masina se intrerupe ridicarea cu mentiunea platii amenzii.

    • #2

      boss, de ce esti naiv atunci cand nu trebuie? si inainte tot politia locala dispunea ridicarea, cu poze, frumos, tot ce e necesar.

    • #3

      problema este urmatoarea:
      – nu se face o diferenta clara intre a parca pe un loc interzis prin lege CARE NU INCURCA PE NIMENI si a parca pe liniile de tramvai sau dublare etc CARE INCURCA SI INGREUNEAZA CIRCULATIA.

      Dar, revenind: pana acum, dispunerea de ridicare si regulile de aplicare + cuantum amenzi era stabilit de fiecare primarie deoarece NU EXISTA CADRU LEGAL. Si atunci fiecare primarie facea ce voia ea.
      acum exista un cadru legal care se aplica in toata tara…

      PS: a fost introdusa si aia cu 1m de trotuar liber (care pana acum nu exista in nicio lege, era doar o amintire veche din contiinta populara).

    • #4

      in drept exista un principiu, ce nu e explicit interzis, este permis. ori daca nu se specifica nicaieri ca primariile nu au voie sa concesioneze dreptul respectiv, inseamna ca e permis.
      eu parca citisem ca se interzice parcatul pe trotuar, acum l au facut legal?

    • #5

      Parcatul pe trotuar este legal daca:
      – trotuarul este prevazut cu loc special de parcare;
      – se lasa minim 1m pentru circulatia pietonilor.

      Aici mai multe: www.hotnews.ro/stiri-esential-21475112-guvernul-stabilit-situatiile-care-pot-ridicate-vehiculelor-parcate-neregulamentar.htm

    • #6

      Din ce am citit, ca sa parchezi pe trotuar trebuie sa fie cel putin 1 m lasat liber SI sa fie marcat ca atare. In concluzie, daca nu e marcat, se poate ridica => jumatate din masinile din Bucuresti ridicate.
      Atata timp cat nu se ofera suficiente locuri de parcare, legea e inaplicabila. Ca si cum ar fi de maine obligatoriu prin lege sa porti basca rosie. Dar basca rosie sa gasesti in 3 magazine din oras, in stoc de 10 bucati.

    • #7

      @Ciobi, de ce s-ar interzice parcatul in anumite locuri daca efectiv n-ar incomoda pe nimeni si nimic?!
      Nu sunt sofer, nu am carnet, dar dupa mine, dpdv logic, nimeni nu se apuca sa interzica ceva de amorul artei. In cazul asta, nu vad de ce s-ar interzice parcarea intr-o anumita zona/loc daca masinile alea n-ar incurca pe nimeni si nimic.
      Bine, traim in Romania, nu poti stii niciodata.
      Dar pt aia care parcheaza pe linia de tramvai, foarte aproape sau chiar pe colt, pe trecerea de pietoni ar trebui amedati cumva special, sa nu uite in veci, nici ei, nici vreo doua generatii dupa.

    • Stai liniștit ca nici când au zis că e ilegal nu mi se pare logică explicația, ca vai draga legea are prioritate fata de regulamentul de aplicare. Atunci la ce mai avem regulament de aplicare dacă una e ambigua în detrimentul celelalte. E cum era înainte la plata asigurări sănătate la pfa: legea zicea una, casa de asigurări făcea alta ca aveau ei nu știu ce regulament care nu era lege.

    • #9

      @Ciobi
      Aia cu un metru de trotuar liber nu e doar o ”veche amintire din conștiința populară” (?).
      Este express reglementată de ani buni de OUG 195/2002 – art. 72 alin. 7.
      Hai să ne mărginim la ceea ce ne pricepem.

    • #10

      @Arhi: Principiul ala e valabil pentru dreptul civil. In dreptul administrativ e fix invers: daca legea nu permite, e interzis.

    • #11

      si pe ce baza e coercitia?

    • Cineva sa-i futa una bulei in care traieste Ciobi. La mine in oras politistul local statea in masina hingherilor, vanau impreuna. Asa ca…

    • #13

      Bai dar mai iesi si tu din casa. Ca asa cand te uiti pe geam toate-s bune si frumoase…

    • Nevasta-mea a ramas fara masina pentru ca a fost prima masina parcata dupa semnul de “parcare interzisa”. Este undeva pe langa SemaParc, unde chiar paznicii de la cladire toarna la hingherii de masini tot ce misca. Da, tot politia a dispus ridicarea masinii si in cazul ei.

  2. #15

    Acuma, daca dintre masinile fraierilor si cele ale smecherilor parcate aiurea dispar alea ale fraierilor tot e bine ca fraierii oricum sunt mai multi. S-a mai spus aici de sute de ori ca plimbatul cu masina nu-i chiar o obligatie. Nu poti sa-ti lasi masina unde ai tu chef fiindca nu ti-a facut primarul parcare. E ca un viol asta. Toti avem lupa si vrem s-o bagam undeva doar ca nu se poate unde si cand avem chef. Daca vezi ca nu ai unde si nu mai poti o mai iei si la mana. In cazul asta la picior.

    • #16

      dude, nu e asa, ca tu platesti impozite la primarie ca aia sa se ocupe sa iti faca viata usoara, nu sa faca pula mare oprescu si firea. iar prin asta se intelege si parcare pentru masinile personale.

    • #17

      Stiu, doar ca de multe ori cauza blocajelor e nesimtirea si lipsa sanctiunilor. In orasul meu care era sat acu’ 70 de ani sunt vreo 10-15 intersectii mai mici care tot timpul sunt blocate din cauza a cate 4-5 masini parcate aiurea. Stau uneori zeci de masini cate 5-10 minute sa treaca de un bou parcat aiurea. Tot timpul pe o raza de 200 m gasesti zeci de locuri de parcare. Uite o intersectie bit.do/cWwtj. Sunt 3 semne de oprire interzisa in zona si vreo 10 masini oprite. Spune si tu, cum poti sa faci parcari exact acolo unde are boul treaba?
      Si nu te mai lega de doamna Pandele ca voi ati votat-o. Dupa ce v-a facut drumuri sa circulati mai vreti si niste drumuri sa parcati pe ele?

    • #18

      Uite ca am dat si o solutie pentru bucuresti. Langa fiecare bulevard sa se mai faca inca un bulevard numai pentru parcare. Bulevard Iuliu Maniu parcare, piata independentei parcare, splaiul independentei parcare. Aici pe splai e chiar simplu ca se poate face direct pe apa. Betonam frumos jumate de rau si facem parcare. Dambovita poate sa curga numai pe-o banda.

  3. Până aici ar fi trebuit să oblige instituțiile să facă parcări dacă au treabă cu publicul. Nu poți pune ceva gen ANAF / Trezorerie în centrul orașului, să nu ai nici parcări și să mai și amendezi șoferii care lasă mașina pe un trotuar lat de 5-6 m.

    Până începe cineva să fie prost și să o dea cu “parchezi mai departe” ar fi bine să se știe că la locuri de genul ăsta vin și mașini care cară bani, deci cade varianta cu mersul pe jos 1 km până la mașină cu sacul de bani în spate.

    • #20

      Daca stii ca ai treaba la trezorerie atunci te duci cu metroul sau RATB-ul.

    • #21

      In metrou,ratb cu sacul de bani!

    • #22

      Pai si sacii de bani se cara cu Loganul/Beamveul? Pentru masinile alea ar trebui un regim special. Iar restul oamenilor pot merge un pic pe jos.

    • Omg, sunteți speciali rău. Cine zicea de loganuri sau bmwuri? Deci ți se pare normal ca statul să te cheme să ii aduci bani etc, dar te și obligă să o iei la pas, că asta e treaba ta de om care învârte bani, să mergi km pe jos, că așa faci banii pe care îi dai statului.

      Există situații când se cară bani la și de la trezorie, simplu. Nici măcar mașina blindată nu are unde să se oprească, ce folos că are “regim special”? Crezi că astea se fac mici și le iei în buzunar?

    • #24

      Băi ce-mi place mie de ăștia care vor să parcheze la botul calului. Nu cred că te-a invitat nimeni să te prezinți la vreo instituție cu mașina neapărat. Iar dacă-mi spui că stai lângă București și altfel nu poți veni, nu-i nimic, poți să o lași la orice parcare liberă găsești lângă o stație de mijloc de transport în comun și apoi să-ți continui drumul cu autobuz/metrou. După părerea mea centrul ar trebui să fie taxat monstruos pentru a-l parcurge cu mașina.

    • #25

      cum stiti voi astia care puteti si fara masina sa dati sfaturi celorlalti care umbla cu masina. de parca drumul la trezorerie ar fi singurul drum pe care il faci intr-o zi. ia sa aveti 4-5 locuri in tot bucurestiul in care trebuie sa fii in cursul unei zile, sa va vad cum stati 3-4 ore doar in metrou, tramvai si troleu si poate rezolvi jumate din treaba.

    • #26

      1) Presupui în mod eronat că nu aș avea mașină. Dacă nu o folosesc în București e complet altă chestie.
      2) Presupui în mod eronat că nu aș avea zile în care să fac mai multe drumuri în mai multe locuri. Dimpotrivă, mașina mă încurcă în zilele alea, dacă toate locurile în care vreau să ajung sunt bine deservite de transportul în comun.
      Per total îmi mențin părerile. Mașina în București ar trebui taxată. Adică dacă ai o treabă suficient de importantă încât să se justifice plata unui congestion charge pe o zi, go for it!

    • @Boris: hai bă las-o în puma goală cu RATB-UL tău.
      Se pare că nu ai fost în Militari sau Drumul Taberei cu RATB și să nu ai loc să urci când încerci să mergi la muncă.
      Da, să fie civilizat, să pot sta jos etc, aș merge, dar suntem la 100 de ani distanță de asta.

      Tu dacă faci 2.000€ pe lună, calculează câți bani faci pe 1 zi. Acum ai sta să pierzi jumătate din suma aia doar că sa mergi cu RATB și nu cu mașina?

    • #28

      daca nu mergi cu bicicleta…

    • #29

      Ghici unde stau! 🙂
      Și nu gen la Lujerului ca boierul… ci în fundul fundurilor la Păcii. Dar am metrou fix lângă șiă doare la bască. La mine RATB ajung mai puține linii decât înainte de Apusului, așa că la nevoie iau metroul până undeva mai central, după care, pac, autobuz.
      Dar plm, mergi cu mașina, că nu mă afectează cu nimic pe mine. Nu încerc să te cinving de ceva, doar îți explicam cum poți fi mai eficient dacă intenționezi. Pe de altă parte, dacă alegi totuși să mergi cu mașina în centru deși ai alternative gârlă și după te plângi de parcare, înseamnă că nu stai foarte bine cu capacitatea de a lua decizii…

  4. #30

    Înțeleg mai greu după o noapte de nesomn, dar cred că vrei să spui “iar primăriilor le va fi permis sa concesioneze activitatea, care activitate sa NU fie monitorizată continuu de poliție, va începe iar…”.

    Mă înșel? Altfel înțeleg că tu ai vrea ca activitatea să fie concesionata și nemonitorizata, dar din comentarii și din logică rezultă invers.

    Dacă aberez îmi pare rău.

  5. #32

    Asa ne place sa nu atacam la radacina problemei..
    Corect, exista nesimtire si tupeu cat cuprinde. dar realitatea e ca acest oras nu are o infrastructura de parcari conceputa pentru numarul actual de masini ( peste 2 milioane, daca le punem si pe cele care tranziteaza dar si parcheaza cateva ore pe zi). Nici New York-ul nu ajunge la cifra asta. Abia in ultimii 10 ani s-au construit blocuri de locuinte cu parcari subterane incluse, insa sunt doar o picatura in ocean.

    Prin urmare multe trotuare si benzi 1 sunt ocupate pentru ca nesimtita asta de fizica nu ne permite inca sa le suspendam in aer, iar masa asta de masini vrand nevrand ocupa un spatiu fizic considerabil mai mare decat suprafata insumata a parcarilor din Bucuresti.

    Deci bun, le ridicam de pe trotuarul X. unde se vor duce? Le agatam in pom! de ce nu ne-am gandit la asta mai demult? Sau se vor duce pe trotuarul Y mai degraba. si tot asa…

    Inteleg ca e greu sa se faca atatea parcari subterane ( blocurile comuniste nu au fost construite pentru asa ceva). Inteleg ca e greu si cu cele supraetajate, ca nu se gasesc asa usor terenuri libere. Inteleg ca spatiu de manevra e mic aici.

    Insa nu pot sa inteleg ce trebuie sa se intample ca sa ridicam odata de pe strazi si trotuare si sa ducem la fier vechi cel putin 200 000 de rable abandonate. Le vedeti cu totii. Fiecare are in jurul blocului pe o raza de 100 m minim 5 epave esuate. Imi mananc tastatura daca nu e asa.
    Nu rezolva problema, insa cel putin creaza ceva ce nu pot face reglementarile astea de rahat: creaza spatiu fizic.

    • #33

      Solutia e taxa de tranzit, cum e in alte capitale europene. Sa te gandesti de 2 ori daca ai nevoie de masina in centrul orasului.

    • #34

      Pe civic alert se pot raporta masinile abandonate. Se monitorizeaza pt o perioada de cateva luni de catre departamentul care se ocupa de asa ceva din cadrul fiecarei administratii locale, si apoi se ridica.
      Asa ca spor la raportari!

    • #35

      Poate ataci radacina problemei si cand zici ca NYC are mai putine masini ca B. Pai ai idee cat costa sa ajungi in Manhattan (unde muncesc oamenii) din Jersey (unde locuiesc oamenii)? Inmulteste cu 2 (ca oamenii se mai si intoc seara acasa) si apoi cu 20 si o sa vezi de ce nu-s masini pe acolo. Apoi mai adauga si pretul parcarii si o sa vezi de ce-s toate parcarile din Manhattan pe jumate goale chiar si cand vin Warriors la MSG.
      Vrei sa scapi de aglomeratia de masini? Solutia e taxa de tranzit + taxe mari de parcare + ridicat masina daca parcheaza aiurea incercand sa evite taxa.
      Du-te si parcheaza aiurea in orice oras mare, “cu apa calda”, de pe lumea asta si vezi cat te costa.

    • #36

      Vladutu, taxa de tranzit nu rezolva problema lipsei parcarilor de resedinta (subterane sau supraetajate)

    • taxa de tranzit…ma. cand va aud, asa imi place sa ma gandesc la voi cum pula mea respirati singuri. Ma amuza sa vad retarzii care supravietuiesc, inseamna ca suntem intr-o societate care reuseste sa va sprijine.

      Aceasta minunata taxa exista in cate orase? Cum este transportul in comun acolo? Cum este infrastructura acolo?
      Daca ati uitat, in bucuresti, ca sa si ajungi undeva, trebuie sa o cam iei prin centru. Pentru ca mutarea circulatiei dinspre centru inspre stradutele mici nu rezolva nici un cacat, in lipsa centurilor.
      in plus, faptul ca TRANZITEZI/NU TRANZITEZI centru nu inseamna ca problema parcarilor este rezolvatata. La noi totu e ca curu. Face oprescu minunatul bulevard Uranus si il doteaza cu o singura parcare. Mai e una cu plata, dar la modu 1e/15minute. Deci da. A facut treaba.

      Astept si opiniile (n-am citit pana jos, deci probabil exista):
      – masina nu este un drept
      – sa se dea masina numa daca ai parcare
      – sa se mearga cu bicicleta.

    • taxa de tranzit…ma. cand va aud, asa imi place sa ma gandesc la voi cum pula mea respirati singuri. Ma amuza sa vad retarzii care supravietuiesc, inseamna ca suntem intr-o societate care reuseste sa va sprijine.

      Aceasta minunata taxa exista in cate orase? Cum este transportul in comun acolo? Cum este infrastructura acolo?
      Daca ati uitat, in bucuresti, ca sa si ajungi undeva, trebuie sa o cam iei prin centru. Pentru ca mutarea circulatiei dinspre centru inspre stradutele mici nu rezolva nici un cacat, in lipsa centurilor.
      in plus, faptul ca TRANZITEZI/NU TRANZITEZI centru nu inseamna ca problema parcarilor este rezolvatata. La noi totu e ca curu. Face oprescu minunatul bulevard Uranus si il doteaza cu o singura parcare. Mai e una cu plata, dar la modu 1e/15minute. Deci da. A facut treaba.

      Astept si opiniile (n-am citit pana jos, deci probabil exista):
      – masina nu este un drept
      – sa se dea masina numa daca ai parcare
      – sa se mearga cu bicicleta.

    • #39

      oamenii nu inteleg ca bucurestiul are structura de stup, nu ca orasele pe care le dau ei exemplu.

    • #40

      Anton, New York-ul nu a rezolvat problema parcarilor. Le-au facut asa de scumpe incat s-a rezolvat de la sine, adica multi au renuntat la masina. Am un prieten care sta in Queens. El nu are masina si merge cu metroul la munca in Manhattan. 30-45 minute dus, la fel intors. In schimb, are un prieten care are masina. Mai exact, a avut pentru ca a vandut-o dupa cateva luni. Mergea cu ea la munca, facea mai mult pe drum, il costa parcarea in Manhattan de-l usca si seara cand se intorcea cauta jumate de ora loc de parcare pe care-l gasea la 500 de metri locuinta. Transportul public e solutia principala. Evident, si eficientizarea locurilor care sunt: epavele culese, buzoienii descurajati etc. In plus, bucurestiul are o densitate relativ mare si cum bucuresteanul vrea sa simta masina cat mai aproape de el este si varianta sa nu se poata rezolva niciodata, nici cu Giuliani primar.

    • #41

      e bine ca la noi oamenii vor rezolvarea ca la new york, dar invers. aia au mii de kilometri de metrou de toate felurile, sute de linii de autobuz, retea de taximetrie, tot ce trebuie. la noi intai se scot masinile, dupa aia mai vedem. plm, si va mirati de ce va conduce PSD, in plm.

    • problema este densitatea mare. Cacaturile de blocuri facute dupa 80 (inclusiv dupa 90) care nu au luat in calcul faptul ca plm…trebuie spatiu.

      Problema NY este ca e un oras cu o densitate mai mare decat a bucurestiului, dar nu inteleg de ce comparam orase din america cu astea din europa? Maine o sa ziceti de tokyo

    • #43

      boss, am facut ptr tine o mica cercetare.

      nu e vorba de desnitate. toate orasele foste comuniste au capitalele de tip stup, radiind dinspre centru spre exterior, cu toate structurile de conducere in centru si sclavii la periferie. nu ai cum sa compari new yorkul cu asa ceva, pentru ca este, din start, o alta abordare a problemei. la tipul nostru de capitala, pana nu vor exista retele de inele in interior, facute pentru trafic rapid si neblocate de rtafic, nu se va schimba nimic. indiferent de aberatiile astea cu taxarea masiva si alte imbecilitati.

    • #44

      Sau de Beijing sploid.gizmodo.com/china-has-some-of-the-most-insane-traffic-jams-on-this-1735232447
      “Drivers were reportedly stuck in traffic for five days”. He he, Bucurestiul are strazi de viteza pe langa astia

    • #45

      animaloole, pana la urma ai dat si raspunsul. Cacaturile alea de cartiere ceausiste nu au parcari fiindca atunci nu era nevoie. Au fost gandite la nivelul ala. Daca azi se rezolva problema traficului in Bucuresti in 2022 nu va mai fi suficient. Cand eram putoi jucam fotbal pe strazi intr-un cartier toata ziua si nu ne deranjau decat vreo 3-4 masini parcate.

    • Conteaza si densitatea, ca ni la nemti. Pe unde am fost au densitati de genu “gluma buna”. de vreo 4 ori mai mici decat in bucuresti. Normal ca nu te mai simti omorat de trafic, dar, si aici parcarea e mai cu cantec si vezi parcari la dublu, mai ales seara.

    • #47

      @animaloo: uita inca o opinie: “in provincie” treaba e lejera, problema nici nu exista. Am o ruda care se duce pana la magazinul satesc (in fine, de orasel mic dar tot aia e), biserica si chiar crasma cu masina, desi alea is la 500m maxim 1km de casa lui. Pentru ca isi permite. Like a boss. Si nu se plange. Din moment ce ai ales sa locuiesti in Bucuresti esti constient ca ai si dezavantaje, nu-i asa?
      Ne place sau nu, Bucurestiul NU e un oras pentru masini, oricat de pasionati automobilisti ar fi bucurestenii. Si nu e vina lui Oprescu sau a lui Firea, oricat de vaca ar fi ea. E vina regimului de trista amintire care a construit gramezi imense de blocuri de 100 apartamente si fara spatii intre ele, in loc sa se extinda spre suburbii ca orasele din vest. Si aia nu o poti schimba degraba.
      Poti sa te iei dupa alte capitale fost comuniste, cum ar fi Praga (unde oamenii merg in principal cu tramvaiul). Vezi cum au rezolvat ei problema si incerci sa ii imiti.
      Tu te plangi impotriva legilor fizicii care nu permit ca 100 de obiecte sa ocupe acelasi loc in spatiu in acelasi timp.
      Poti sa faci o campanie gen “lasa masina acasa”, “nu umbla singur in masina fara motiv”. Poti sa o tragi de urechi pe Firea sa bage bani in transportul in comun in loc de “fluidizarea traficului”. Poti milita pentru schimbarea capitalei intr-un oras mai mic, astfel incat provincialii sa nu mai aiba treaba in Bucuresti.
      Pur si simplu, pretentia sa te plimbi cum vrei tu prin Bucuresti cu masina nu ti-o poate indeplini nimeni. Trebuie sa faci un compromis. Get over it.

    • #48

      Ce a facut boc la cluj (cu aplicare din 2017, deci efectele urmeaza):
      – a dublat taxa pt. ora de parcare in centru
      – in zona 1 se mai poate parca maxim 3 ore, apoi poti eventual sa-ti mai platesti 3 ore (asemanator cu viena)
      – in zona 2 se poate parca maxim 6 ore (tot cu posibilitate de prelungire)
      Altfel spus, va costa cateva sute bune de lei pe luna sa parchezi in fiecare zi in centru, plus va trebui sa iesi din 3 in 3 ore si sa-ti mai cumperi un bilet de parcare. Asta pentru ca s-au desfiintat si abonamentele de parcare pt. zona centrala (mai pot avea abonament doar riveranii, pt. maxim 2 masini pe unitate locativa).
      Transport in comun in Cluj: tramvai pe o ruta care era utila pe vremea lui Ceausescu (lega Manasturul de platforma industriala), astazi mai mult incurca decat ajuta; apoi un sistem de trolee si autobuze care leaga in principal cartierele de centru, supraaglomerate dimineata si seara.
      Pe sistemul: e problema cu traficul si parcatul in centru? Nu-i nimic, le interzicem si eventual oferim alternativa sub forma de promisiuni in urmatoarea campanie electorala.

    • #49

      @animaloo: Oamenii zic ca nu e loc de noi parcari (pt ca blocurile sunt unul in altul fara spatiu si pentru ca nu mai sunt terenuri libere ca alea care erau au fost folosite sa se faca alte blocuri unu-n altul) si deci singura solutie e sa descurajezi traficul si tu zici: “Sa se faca parcari!”. Si tot tu esti ala care se mira cum de retarzii supravietuiesc?
      Ce relevanta are ca transportul in comun e varza ACUM? Pai daca n-ar parca oamenii pe trotuar, prima banda si inca 1 pe avarii in paralel cu astia 2 n-ar mai face autobuzul 1 km in 15 minute.

  6. #50

    Totul este spre binele nostru.

  7. #51

    Ehe, are nevoie Firea de bani, după tunul de 7,2 milioane lei de la târgul de crăciun din Piata Constituției urmează altele, pentru binele bucureștenilor care au votat-o.

    Legat de parcări, as da un exemplu Piata Universitatii unde mașinile sunt oprite aiurea deși sunt 2 parcări subterane dar romanul e chetros, nu da 5 ron pe parcare când poate sa își lase cazanul pe trotuar.

    Solutia ar fi amenajarea mai multor parcari in jurul blocurilor, fiecare avem la intrarea in bloc un petic de pământ inconjurat cu gard comunist, petic de 10metri latime, dacă s-ar taia 3-5 metri s-ar putea amenaja parcari in spic iar pe pamant sa fie plantata iarba nu pungi de plastic si maidanezi.

    • #52

      Mai bine NU ! Parcarile chiar daca prin absurd ar fi publice si s-ar renunta la sistemul asta imbecil si incorect de “Parcare cu plata” (care plata..70-80 lei/an !!??) tot s-ar gasai tzaranoii de bloc care sa spuna ca ie proprietatea lor de pe vremea dacilor…

    • #53

      De parca avem prea mult spatiu verde pe cap de locuitor.

    • #54

      La mine la bloc nu e spatiu verde, e o zona de pământ inconjurata de un gard inalt schimbat de primarie anul trecut, cum nu am vecini gospodari nu da nimeni cu sapa, nu plantează flori sau alte verzaturi asa ca e pur si simplu un petic de pamant cu un copac obosit, petic inconjurat de un gard de metal marca Oprescu.

    • #55

      pai…tu de ce nu dai cu sapa sau nu plantezi iarba? nu e fizica nucleara

    • #56

      In centrul Bucurestiului nu ai cum sa te plangi de parcare. Punct. Ai parcari la universitate+intercontinental, cocor si magazin unirea. Plus alte cateva parcari mai mici cu plata gen Horoscop. Stau aproape goale!!!! Si ai si statii de metrou si ratb in apropiere. Dar de…e plin de afaceristi dastia d castiga 2k € pe luna care tre sa lase masina la 4 metri de locu unde ei treaba, sa nu li se faca frig.

    • #57

      absolut de acord

    • #58

      Si sa nu mai avem pic de aer…sa stam cu geamul închis permanent la casa doar pt ca un tâmpit își pornește cazanul in fiecare dimineața si o lăsa așa 10-15 Min “ca sa se încălzească motorul” ai va mai mirați de unde dracu atata praf in București …ex: acum 3 zile a nins un pic după ce s-a topit zapada toate mașinile pline de praf de unde???…nene exista metrou si ratb de ce nu plecați mai devreme cu 20 Min in drum spre serviciu …inca ceva se vede ca nu ai copiii …eu stau in militari lângă cora si e un loc de joaca fix intre cora si plaza …ce aer respira acei copiii??? Numai praf va zic eu …așa ca de ce plm nu iei masina in casa idiotule

    • #59

      Singura data când am intrat in gradina blocului a fost când mi-a vazut un prosop de pe balcon, sa nu va zic câte injuraturi mi-am luat ca am avut tupeul sa sar gardul si sa-mi recuperez prosopul. Probabil cei care locuiesc la parter vad gradina ca un fel de sufragerie personala.

  8. #60

    Masinile ar trebui ridicate doar daca blocheaza circulatia sau accesul pompierilor, salvarii etc. In celelalte cazuri amenda.

  9. #61

    Nu stiu voi pentru ce a-ti votat dar eu pentru asta a-m votat, sa vie PSDu sa fie iar ordine in tara. Sa se termine cu dezastrul tehonocratilor, in sfarsit avem o masura buna luata de noul guvern si de domnul premier Dragnea, cine are serviciu se poate duce la serviciu si cu tranvaiul, nu e olbigatoriu cu masina ca sa parcheze in stati si in fata la spital.

    • #62

      Adevarat tot ce a-i spus. Traiasca domnul premier L. Dragnea. URA, URA, URA!

    • #63

      Ori esti troll ori analfabet.

    • #64

      “domnul”?

    • burghejii se plange ca ei are masini. Noi de unde sa avem bani ca ne-a furat pensia Baselu si cu tehnocratii

    • #66

      Nu cred că i-si are rol insultele aici, bănuiesc că ai zis că dacă sunt trol e o insultă că am văzut în Lords of the Rings că trolii erau răi. Sunt un om ca și alții, dar mai bun pentru că sunt român adevărat și simt ceva pentru tara asta si a venit vremea să m-ai zicem pas ălora de la ue, tara a votat cu Domnul dragnea si el trebuie să fie prim ministru.
      Nici analfabet nu sunt, eu iubesc normal, nu anal că aia de la usr si din multinaționale.

    • #67

      Tot se pomeneste de metrou si tramvaie… oameni buni este crima sa mergi si cu transportul in comun, toate sunt full, la orice ora din zi. Dimineata si seara sunt full pantru ca suntem multi iar in timpul zilei sunt full ca are grija RATB sa le rareasca astfel incat sa nu cumva sa mergi confortabil.
      Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar incerca o mare parte din “bogatii cu masina” sa foloseasca transportul in comun.
      Se mai zice de biciclete, ok, dar ce facem iarna, care la noi tine cateva luni bune?

    • #68

      Radu are dreptate. domnu Dragnea e un om mare. si e hotarat. si poate si fara lumina.

    • #69

      @Radu:

      Mai zi, ca esti fantastic 🙂 Asa de fantastic ca mai ca imi vine sa cred ca nu existi.

      Tu roman adevarat? Pusche pe limba-ti!

  10. #70

    offtopic: Mult îndrăgita de către Cetin – taxa radio tv eliminată. Legea merge la promulgare, CCR a zis că e ok 🙂

    • #71

      iohannis a zis ca nu o promulga… mai dureaza. e interesant insa ca dispare taxa auto

    • #72

      poate gaseste domnul tariceanu o solutie, ceva

    • #73

      @arhi legat de taxa aia, cumva Iohanis a promulgat legea? Este publicata in monitorul oficial? Ca ultima data era doar stadiul de intentie.

  11. #74

    Despre problema asta am mai comentat si o sa comentez si acum.

    In primul rand, e binevenita, OUG-ul asta, trebuia sa fie de mai mult timp. Ca pieton in Bucuresti, sunt niste zone, unde mergi pe sosea si daca mai un carucior cu copil, iti blestemi zilele, nu mai vorbesc de chestii duse la extrem blocari de acces, linii de tramvai si alte. Insa treaba asta, trebuie cumva coroborata si cu autoritatile locale, care sa-si faca treaba, altfel e o buna japca pentru PSD.

  12. #75

    Daca e cald, de ce e cald si nu e racoare, daca ploua, de ce nu e soare, cand e vreme frumoasa de ce nu sunt nori……asa si cu ridicatul masinilor.

  13. #76

    Nu mai țin minte, v-am povestit cum trebuia să ajung eu la Ploiești cu trenul și am ajuns din greșeala la Gura Beliei? :))

    • #77

      Si barba-su lu’ Belia a aflat, să te spargă cu bătaia?

    • #79

      Nu

    • #80

      Junker:

      Păi nu e așa poveste complicată. Pur și simplu am adormit în trenul cu care mergem de la București la Ploiești, la niște neamuri. Și când m-am trezit era noaptea, în vagoane întuneric, și văd lumini, o lanternă. Era nașul cu lanternă. Și îl întreb, că mă uitam pe geam și nu mi se părea cunoscut :)) – îl întreb pe naș- dar unde suntem aici, am ajuns la Ploiești? Și el zice,, am trecut demult de Ploiești!” :))))))))) Și io zic: zău? Și unde suntem aici?- ,, La Gura Beliei” :)))))
      CE să fac, m-am dat jos din tren, era noaptea deja și am ajuns cu o mașină de ocazie pe la 3 și ceva noaptea în Ploiești. Sun la ușă, ăștia la cine trebuia să ajung , deschid și întreabă- ,, cine e acolo?” Păi io sunt. ,,Păi de unde vii acu?” – Păi de la Gura Beliei :)))))))))))))))))))))

      Și cam asta a fost frate. Asta se întâmpla acum multi ani

    • #81

      Ahahahaa :))))) de la Gura Beliei :))))))))))

  14. #82

    Ați ajuns la vorba mea ,fată
    Dacă mai erea barbactimeu cu parcările ,mergea toate șnur
    Că nu-și permitea târtanii sa plătească ,deci nu parca, deci nu era aglomerație
    De ce crezi că m-a băgat la bulău ,să nu candidez să-i iau fața lu țăranca de Firea .Mamă ce ordine mai făceam
    Așa că fiți buni ,lăsați dușmăniile si întorceți- vă fața către Dumnezeu ,re-ati ai dreaq sa fiți de săraci
    Maică

  15. #83

    Care de aici tăiați porcul? Fără caterincă. Eu mâine merg la Snagov la unchimiu, fratele lu tata, taie doi porci. Can t wait pig”s charity (pomana porcului)!

  16. #84

    “cand se ia cate-o masura / lumea-njura / pai de ce sa dam cu var?”

  17. #85

    Adevărul este că traficul în București a ajuns în ultimul hal. Am ajuns să merg pe banda a treia pentru că pe banda a doua parchează nesimțiții. Și nu unul, ieri am văzut vreo 5 sau 6 în mai puțin de 1 km. Adică nu mai ajunge că toată banda I este parcare, în ciuda semnelor de oprirea interzisă, pe banda a doua se oprește cu avariile. Nesimțirea a atins cote inimaginabile. Ajungi ca pe un bulevard de 3 benzi pe sens să rămână una singură practicabilă.

    • #86

      In timp ce primele doua benzi stau ocupate de nesimtiti pe bulevarde precum Decebal, rutiera sta la vacaresti cand cobori pasaju sa te ia cu radaru cand ai 65 km p ora. Ca acolo se merge cu 50 desi sunt 4 benzi. True story unfortunately.

  18. #87

    Las’ ca va cumpara mama Firea autobuze si nu va mai trebuie masina ca nu veti mai avea loc de ea la cate cumpara:
    “Primaria Capitalei vrea sa cumpere 400 de autobuze, 100 de troleibuze si 100 de tramvaie.” via Hotnews.ro

    Si ca sa fie sigura ca are ce lua, bugetul e fara numar:
    “Proiectul de hotarare nu estimeaza cati bani trebuie alocati pentru acest proiect, pretul urmand sa se stabileasca in urma unei licitatii.”

  19. #88

    Solutii se gasesc, nu mor caii cand vor cainii.

    d28mt5n9lkji5m.cloudfront.net/i/VJmcqmCeN2.jpg

  20. Camere omologate si amenzi!
    Intr-o luna primaria amortizeaza toata cheltuiala.
    Vine poza acasa,14 zile termen de plata sau se dubleaza.Firme de recuperari cu clampe dupa ei,nu ai platit in 30 de zile,te gasesc in trafic,clampa.Asa fac londonezii si e destul de ordonat traficul.Remorcatul doar ingrasa firmele si fac abuzuri,in schimb pe camere poti sa fi cine vrei tu,tot primesti amenda acasa,dupa o amenda de asta asa cam la 10-15 mil eu cred ca apare subit responsabilitatea pierduta.

  21. #90

    www.agerpres.ro/cultura/2016/12/16/iasi-placuta-comemorativa-dezvelita-de-principele-radu-pe-fosta-resedinta-a-regelui-ferdinand-16-06-31

    Uite mă, voi toți care râdeați de minde și mă contraziceați că ASR Princepele Radu al României Duda nu e Principe, nu e înnobilat, vă înșelați! Nu am votat, nu mă interesează politica și partidele . Eu sunt roialist, regalist și regățean! Și îl susțin la tron pe Principele Radu al României Duda!

  22. #92

    Offtopic – bahaha am murit de râs aseară la vocea româniei (cu litere mici). Vai a câștigat Tudor, smiley și-a băgat pula în direct și a făcut bisericuță cu loredana și moga. Nici felicitări, nici pe scenă, nimic haha credeam că aștia sunt un pic mai trecuți prin viață dar atâta invidie și ură mai rar.

  23. #93

    Nu inteleg ce teorii faceti aici. Masina se ridica din orice loc in care este parcarea interzisa sau stationarea interzisa. Nu are nici o importanta daca soferul crede ca incurca sau nu traficul si alte manele. Vorbiti cu madam Firea si cu politia rutiera Bucuresti sa mai rareasca indicatoarele de parcare interzisa. Asta e tot.

  24. #94

    Dar intrebarea care nu o adreseaza nimeni,si dece nu se da legea asta in parlament…? Ca sa numai fie obligat soferul sa parcheze ilegal sa faca fratilor parcarii.si as fi de acord cu o lege,orice patron ce are intentia de a si deschide ceva sa faca frate parcari pt clienti.am obs multe magazine,salii de fitness etc etcccc fara parcari dece oare??

  25. #95

    Idee de afaceri: cumparati/inchiriati un teren si faceti parcare cu plata. In zona P-ta Victoriei sunt cateva, cu 5-6 lei/h