aplicație informatică mobilă pentru comenzi de taxi (…) proprietatea exclusivă a dispeceratului taxi autorizat, având denumirea dispeceratului (…) Aplicația se poate folosi doar de către un dispecerat taxi, autorizat în condițiile legii, pentru a asigura siguranța clientului.

Sursa
Deci da, exclusiv penntru siguranța clientului se face chestia asta. Pentru că nu tot un taxi transportă acea persoană, ci brusc, dacă e comandat dintr-un agregator de taxi, devine haiduc.

Bine, e o ordonanță care are incluse și chestii gen ride sharing, dar e clar că nu au cum și nu au nici cel mai vag interes să închidă activitatea Uber și atunci trec la aplicațiile care nu au spate politic și nu au progeniturile șefilor de la ANAF angajate pe post de manageri.

Sunt curios cum vor lupta împotriva acestor aplicații, odată ce vor trece frumos, ca Uber, pe niște frumoase LLC-uri și vor oferi serviciul de la distanță. Bine, e posibil ca și acum să fie la fel, dar #numazic.

#stopmafieitaxi cum s-ar spune.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), principalul grup de lobby al companiilor de taximetrie din Bucureşti, cerea într-un comunicat de presă eradicarea activităţii neautorizate şi nelicenţiate din domeniul transportului rutier de persoane (taxi, rent-a-car şi curse regulate sau ocazionale), “întrucât periclitează atât activitatea firmelor care respectă legislaţia în vigoare, cât şi viaţa persoanelor ce folosesc acest tip de servicii”.

Ce drăguți sunt ei, COTARlele, cum au ei grijă de viața persoanelor ce folosesc serviciile ocazionale.
Abia aștept să intre în vigoare ordonanța, să vedem cum vor ocoli domnii de la COTAR obligația ca taxiurile să acționeze doar în localitatea de domiciliu. Care va fi scuza celor de la Pelicanul, de exemplu..

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

10 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Bun, si cum au de gand sa aplice legea? Intra politia peste taximetrist si ii ia telefonul cu japca sa verifice daca are aplicatie instalata?
    Offtopic: Nu mai raman completate automat username si parola la comentarii. E enervant.

    • #2

      GDPR. sorry

    • #3

      Îți dau voie sa le lași acolo, explicit!
      Off-off-topic: pe mobil inca rămâne.

    • #4

      degeaba imi dai, nu ma lasa legea vietii…

  2. #5

    sau mai bine scriai guvernul încearcă închiderea aplicațiilor de taxi ai căror proprietari NU PLĂTESC TAXA DE PROTECȚIE CĂTRE PSD

  3. poi asa e. Ne pericliteaza aia de la clever, care ne lasa sa alegem dintre mai multe firme de taxi autorizat. In nici un caz taxiurile fara itp. Sau cu maimuta. Sau ilegale. Doamne fereste…

  4. #7

    4 dimineata, mergeam la aeroport, chem cu clever taxi un…taxi. Care a refuzat sa ne duca ca nu avea rovigneta, dar avea in plm licenta de bucuresti (cobalcescu era, parca). Deci da, e nasol cu astia cu licente de ilfov, majoritari in aplicatie din cate vad si inteleg, ai dracu au toti rovigneta.

  5. esti sofer pe taximetru si iei ban pe km. frumoasa viata :))
    mai combini o gagica, mai un telefon. indifierent ca esti de la uber sau X-ulescu.
    oricum voi in bucuresti sa va asteptati sa un jihad al taximetristilor. blocheaza guvernul si o dau jos si pe dancila.

  6. #9

    Cotar-lele o vor lua in bot .Exact asta vor face administratorii aplicatiior de tip clever taxi,vor muta aplicatiile pe o firma din belize sau caiman si singurul lucru pe care vor mai putea cotar-lele sa-l faca este s-o ia in gura de la jumate si s-o suga cu nadejde .

  7. Mai nou cei de la Pelicanul ofera drept motiv de a nu onora o cursa Bucuresti-aeroport faptul ca nu au rovigneta…
    Oare ce ar zice un domn politist despre acest fapt? Cum a ajuns taxiul acela in Bucuresti fara rovigneta?

    Am calatorit prin multe zone ale lumii (asa zise necivilizate/lumea a treia) dar un sistem mai prost/anapoda/idiot decat cel din Romania rar fost dat si vad.