Ieri a fost o veste care s-a răspândi ca focul prin online, finally, Google Pay este valabil și în România, în sfârșit, excelentă veste.

Doar că nu, de fapt nu e chiar disponibil, e disponibil la băncile partenere, în aplicațiile lor, nu așa, pentru orice prost. Adică na, de ce să fie simplu, când poate fi foarte complicat?

Chestia asta mi-a adus aminte de o idee de-ale mele, legate de asigurarea serviciului pentru un produs pe un teritoriu. Cu legătură cu Xbox. Dacă nu știați, Microsoft nu oferă suport pentru Xbox pe teritoriul României. Toate produsele sunt aduse pe canale gri, fără binecuvântarea sau acordul Microsoft. Nu mai știu cum e acum, dar acum vreo câțiva ani, nu puteai cumpăra nimic în magazinul Xbox dacă nu umblai la adresa contului înregistrat, de preferință una din UK. Puteai plăti cu card românesc, dar nu dacă avea adresă românească.

Și aici vine propunerea. Nu ai suport pentru țara respectivă? Nu vinzi în acea țară, simplu, e interzis la import. Pentru că împingi userii la infracțiuni bancare, neputând folosi acel produs la întreaga capacitate. În plus, faci profit de pe urma acelor useri, tu neacordând nici măcar garanție pentru produsele vândute acolo.

La fel și cu GPay. Nu ai birou local român, fiind o aplicație financiară? Nu asiguri suport? Înseamnă că nu ai voie să faci business aici pe tema respectivei aplicații. Și google făcea, pentru că aplicația accepta bine mersi plăți cu carduri românești, eu am avut-o, luată de pe situri mirror pentru apk-uri. Iar fușereala aia cu O găsești în aplicația băncii e doar o fușereală, nu îi pasă nimănui, mai ales că majoritatea băncilor dezvoltă sisteme proprii de plată NFC.

Oricum, voiam să vă spun că eu am Apple pay, care merge și pe ceas, ceas, așa că nu îmi pasă. Blondă planturoasă, vând tractor.