pandele-firea

Mă gândeam că poate am putea face un compendiu ai banilor pe care îi fură Firea înainte de alegeri, asfaltând idiotic toate bulevardele bune din bucuresști.

Încep eu, cu ce am văzut ieri, Ion Mihalache, care arăta perfect, iar ieri îl decopertau inteligent, ca să îi reasfalteze. Probabil nu știți șpilul, pe sfârșit de an, bugetele trebuie cheltuite și nu mai e nevoie să faci licitație, pentru că e grabă, deci se acordă direct. Procentul pentru partid e cam de 50%, ca să știți.

Ca idee, se asflatează și DN-ul care trece prin pantelimon. Care era la fel de perfect.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

55 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    mai stie cineva cum se numea site-ul ala care indexa toate tunurile, ma rog – o parte din tunurile date in Romania. Nu stiu daca au mai facut fata la volumul mare de munca dar as fi curios sa vad o cifra actualizata.

    Imi place ca la autostrazi nu se poate lucra, pentru ca ploaie, vant, frig, conditii care din intamplare sunt ideala pentru a reface drumurile fara probleme. Sa nu mai spun de strazile din bucuresti care chiar ar trebui asfaltate.

    Sper sa o vad si pe udrea2 pe mana DNA cat mai curand.

  2. -Strada Progresului (aka Trafic Greu)
    -bulevardul Mihail Sebastian

    desi in stare buna, ambele n-au mai fost reparate de cel putin 3 ani.

  3. #7

    Si Drumul Sarii era ieri in proces de decopertare desi nu era nevoie in acest moment.
    Plus Sebastian de la Prosper spre Calea Rahovei, la fel. Sosele absolut decente comparativ cu alte zone de tip Kosovo din oras.

    • #8

      de la prosper spre ferentari e o zona unde chiar sunt cratere. pe la trecerile alea de pietoni.

    • #9

      Confirm, Drumul Sarii nu avea nevoie de o decopertare dar mi-am dat seama imediat de schema. Mi-e greata, de ce nu am emigrat cand trebuia ..!?

  4. #10

    Sunt aici ca sa-mi exprim nemultumirea in legatura cu faptul ca la articolul precedent, cu pozele Melaniei Trump, i-ai cenzurat sfarcurile. Nu se face asa ceva …

  5. #11

    50%? Tu vorbesti serios?
    Cand am plecat era 25-30% in majoritatea cazurilor, acum a ajuns la 50? WOW!

    • #12

      vremurile e grele

    • #13

      Ca tot ti-au luat minusuri confirm si eu cifra auzita pentru parandarat ca fiind cam 30% acum mai mult de 10 ani. Asfaltari si domenii conexe, ca sa fie clar.

    • #14

      nu si la astea facute fara licitatie. aici e iti dau, dar imi dai. de aia se si fut bulevardele bune. pentru ca nu e nimic de munca.

    • #15

      Si la alea cu licitatie e la fel, singura diferenta e ca trebuie pusa piedica celor care nu trebuie sa castige, asta daca e cazul, ca de multe ori nu e. Am vazut zeci de licitatii la care participau doua firme inrudite sau prietene doar ca sa nu fie una singura si sa se anuleze licitatia.

    • #16

      sau participa 3, castiga una si le subantreprenoriaza celorlalte 2, ca sa fie bine pentru toti

    • #17

      Da, se face si asa, care e problema? 🙂
      Si o istorioara mica sa mai zic: era vorba de o lucrare de ceva milioane, nu multe, dar nici neglijabila. Parandaratul estimat, ca de obicei, la 30%. Nici o firma romaneasca nu prea se califica la lucrare din motiv de lipsa de experienta si competenta, asa ca firma romaneasca favorita la castigarea lucrarii cauta doua firme straine pentru asociere – contradictia cu ce am zis mai devreme legat de lispa de experienta si competenta e doar un detaliu minor 🙂 Una din firme cand aude de aranjament fuge ca de dracul, cealalta nu are nici o problema. Surprinzator sau nu, atitudinea firmelor este cat se poate de consistenta cu topul asta: en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index, una din top 5, una cam pe acelasi loc cu Romania.

  6. #18

    Vesti bune!!!
    Deoarece au fost multe plangeri in legatura cu tantarii din Bucuresti in ultima vreme, primaria a alocat 900.000 euro pentru o nou dezinsectie.Astfel de pe 20 decembrie va incepe o adevarta “vanatoare” a tantarilor asa cum a declarat doamna Gabriela Vranceanu Firea Pandele primarul general al capitalei.
    Inca o data o m#ie sincera celor care o critica.

  7. Eu asta n-am înțeles-o niciodată. Ok, vrei să faci asfaltare cu firma lu mă-ta ca să-ți dea parandărătu. Linge-te-ai! Dar de ce nu asfaltezi unde chiar trebuie? Că tot banii ăia îi iei. Ce, e alt tarif pentru bulevardele principale? Sau s-a ajuns la stadiul în care se pune condiția: ”Băi , eu asfaltez la comandă, dar numai pe strada unde am eu sediul firmei”

    • #20

      Se prefera bulevardele pentru ca logistic sunt cel mai usor de facut, spatiu larg, nu iti trebuie mare tehnologie si multa munca sa le raschetezi si sa asfaltezi, faci imediat o suprafata foarte mare cu costuri minime.

    • #21

      Pentru că cu cât e mai mult de muncă, e mai puţin profit rămas de împărţit.
      Schema e să iei lucrări cât mai simple, şi care se termină cât mai repede să poţi încasa.

      Chestii care se pot face cu utilaje care şi le permite oricine, şi se poate lucra cu necalificaţi analfabeţi plătiţi la negru.
      Chestii gen pus de borduri, plantat panseluţe, extindere de borduri, montat parapeţi e deja SF că trebuie aliniate, vrăjeli.

      E o adevărată vânătoare de identificat lucrări din astea simple, rapide, unde nu trebuie dată cine ştie ce garanţie, riscurile sunt mici, şi se poate încasa rapid.

    • #22

      Am uitat să specific, de asta nu se fac autostrăzi în românia, pentru că pur şi simplu e muncă serioasă, la 130km/h trebuie făcută bine, nu te joci ca pe străzile dintre blocuri unde se merge cu 20km/h.

      Şi pur şi simplu e inacceptabil să se cheltuie bani în românia şi să nu se ia şpaga cuvenită. Efectiv e blasfemie. Şi dacă vine firma străină, care să zicem că vrea doar să facă treabă şi să plece, i se zice din start ce şi cum stă treaba în românia, că să nu creadă că vin ei în românia să lucreze şi să facă profit fără să dea “partea cuvenită”.

    • Apropo de firma străină, te pomenești că Bechtel a venit la noi să facă treabă pe bune. Niște îngerași și ăia…

  8. Da nu e chip sa va multumeasca nimeni?Acu is praf,acu erau perfecte si le refac dejaba…..

  9. #25

    Dude, stau in zona Mihalache, e SF ce se intampla :)).
    De pe o zi pe alta, fara niciun fel de problema cu bulevardul, s-a raschetat tot pana la 10cm or so si s-a reasfaltat, drumul fiind foaie si inainte. Nu numai ca s-a asfaltat, dar lucrarile se petrec si pe vremea asta, cu burnita, ploicica, sa adere bine maglavaisul. Ce, rufele nu se calca ude ca sa iasa netede? Asa e si cu asfaltarea.
    In schimb nu ar pune nici dracu niste semafoare la intersectia Mihalache cu Clabucet, unde seara si dimineata traficul e complet blocat din motive de studenti si programatori Ubisoft care traverseaza non stop: ajunge grupuletul de 1-2-3 bitongi intr-o parte dupa ce ai stat sa traverseze, nu apuci sa treci cu masina ca altul incepe sa traverseze; si se fac cozi cam 2 statii lungime spre Victoriei, gen Busteni / Valea Prahovei.
    Nu face si nu zice nimeni nimic legat de celebrul pod Constanta, unde se Termina Calea Grivitei si incep Bucurestii Noi si Chitila, unde dimineata si seara din nou e blocaj total si cozile se intind pana la Podul Grand. Podul ala are 50 de ani minim, trec pe sub el 2 linii de tramvai si cate o banda jumatate sugrumate de auto, la traficul de acum este complet depasit. Nu exista trotuare, a traversa pietonal dinspre Grivitei spre Bucurestii noi presupune o doza mare de nebunie si de risc, trebuie sa evaluezi ce te poate ucide mai repede, traversarea liniilor de tren pe deasupra podului sau mersul intre masini si zid pe sub pod.

    • #26

      Mai că ai avea dreptate tu așa în ce spui, dar hai să-ți explic unde greșești: Podul Grant se numește Grant, nu Grand. Nu vine de la “mare”, vine de la numele cuiva.

    • #27

      Generalul Grant?

    • #28

      si copiii sai

    • #29

      Pe bune, semafor la intersectia Clabucet cu Mihalache? E singura trecere traversabila omeneste in zona aia. Mai e o trecere semaforizata, maxim 50 m mai in fata, in dreptul benzinariei, dar pe partea dinspre benzinarie probabil au galben intermitent spre dreapta (spre Podul Constanta) sau ceva, ca pe cei mai multi soferi ii doare la basca de trecere si verde pt pietoni. Daca as avea 1 leu pt fiecare caz cand au trecut la centrimetri de mine (pe trecere, pe verdele meu, ca nu-s sinucigasa) sau am fost injurata/claxonata, etc in cca 6 ani as plati o rata. Sa nu mai zicem de trecerea, tot semaforizata, de pe Grivita, cea dintre benzinarie si Mega, ca toti aia care vin dinspre Mihalache spre podul Constanta trec pe verdele pietonilor cel putin jumatate din timpul acestuia. Daca plec dinspre mega spre benzinarie pot sa traversez cu viteza unui melc mort si inca e verde cand ajung pe partea opusa, dar invers si daca alerg ca la olimpiada tot pe verde intermitent sau chiar rosu ajung pe trotuar.
      Sa discutam despre trecerea semaforizata de pe Grivita, intersectia cu Clabucet, Mures si Caransebes, unde verdele pt pietoni este atat de scurt, incat doar o persoana tanara, valida, care merge foarte repede poate traversa in timp util. Daca ai un copil de mana sau bagaj greu, te bate un pantof, esti batran sau ai o problema de sanatate te prinde rosu pe la jumatea traversarii.
      Hai sa nu deschidem discutia cu treceri de pietoni, semafoare, soferi versus pietoni, ca stam pana anul viitor pe vremea asta.
      Aaa, on topic, noua ne-au decopertat si reasfaltat vreo 3-4mp de alee si nu inteleg de ce, ca era ok. Mai bine asfaltau 5 m mai incolo, ca-si parcheaza oamenii masinile in baltile din gropi.

    • #30

      Wehehell, am trait sa intalnesc si primul om care sustine ca mai bine sa traversezi pe o trecere fara semafoare, in locul uneia cu semafoare. Si dand ca exemplu niste alte treceri semaforizate, intr-adevar cu probleme, de parca principiul de functionare al semafoarelor e invalidat de faptul ca unii nu le respecta. Pe principiul asta si legile sunt oricum de kkt, pentru ca sunt unii care nu le respecta; degeaba dam noi legi sa nu ne injunghiem pe strada pentru ca oricum unii ii mai injunghie pe altii pe strada, ergo legile sunt degeaba.
      App, pt cine e mai omeneste de traversat pe acolo, pentru soferii care stau 20 de minute sa parcurga 300 de metri? Adica ce nu ti se pare ok ca pietonii sa traverseze in grupuri mai mari, de cate 50-100 de oameni, grupat cate 20-30 de secunde odata la 1-2 minute, in loc sa traverseze cate unul incontinuu? O fi fost mai omeneste pentru amaratul terfelit acum mai putin de o luna in fata la Mega Clabucet pe trecere?

    • #31

      Vorbeam de toate trecerile, vorbeam strict de acea trecere. Nu stiu despre ce caz vorbesti, dar eu personal nu m-am simtit niciodata in pericol traversand trecerea nesemaforizata, dar pe cealalta nu o data era sa fiu lovita.
      Ok. Hai sa nu mai avem dreptul sa iesim din blocuri/case decat daca iesim din minim 1/4 din apartamente/membrii familiei deodata, sa nu mai avem dreptul de a merge la toaleta la birou decat daca mergem in grup de 10-20, hai sa nu mai avem drepturi decat daca le practicam in grup.
      50-100 de oameni? Nu s-au strans atatia la mitinguri pt chestii importante.
      Uite, promit sa nu mai fac cumparaturi de la Mega de la Clabucet, nici de la petshop, nici de la librarie, nici sa ma intorc acasa cu 300. Ai scapat de mine pe trecerea aia.

    • #32

      Pfff, “nu vorbeam de toate trecerile, ci strict de aia”*.

  10. #33

    la alegerile din 2014 s-a asfaltat spre Giurgiu o portiune de fo 15 km. dar era doar o coala de asfalt cica pentru a repara microfisurile !?!?!? dar fix in toamna inainte de alegeri.
    acum se asfalteaza din nou dar in apropierea Bucurestiului. si se face de super kkt. adica asfalt cu valuri, facut pe bucatele ca sa ramana margini care te zguduie la traversare si alte asemenea minunatii.
    daca pun astia alegeri la fiecare doi ani tembelii astia supraasfalteaza toata tara.

    • #34

      hmmm… ultimele 2 veri distractia mea principala a fost motocicleta pe bucuresti giurgiu. drumul batea spre impecabil.

    • #35

      Batea. Singura zona decenta e dupa podul de pe arges si linia dreapta intre uzunu si daia.
      Magariile le-au facut in 1 decembrie, jilava asta acum. In 2014 bucata din daia si remus pana in giurgiu

  11. Bd Apusului din Militari – proaspat decopertat aiurea…Apropo, incercati sa spuneti ceva pe pagina ei de FB si veti avea sters mesajul in cateva minute. Acolo au loc numai pupacismele. Un oras de tot…

  12. #40

    Cam asa fac si-n orasele de provincie. Cum altfel sa speli bani, ca sa bagi inapoi la trezoreria partidului, pt viitoarele alegeri?

  13. #41

    Tocmai s-a decopertat si asfaltat portiunea din Arges a DN7 Pitesti – Rm. Valcea, for that matter. Si nu portiunea rea, ci fix acolo unde drumul era tipla.

  14. se pare ca a trecut neobservat faptul ca, acum vreo 2 saptamani, intre aparatorii patriei si piata sudului (sos berceni) s-au scos toti pomii de pe scuarul din mijlocul drumului, cateva sute. abia aveau cativa ani. faceau umbra si dadeau oxigen.

  15. #44

    In schimb, la granita dintre “aia” a doamnei Firea si “aia” a domnului Pandele, nu se face nimic pentru pietoni. Mai exact, pe Sos.Bucuresti-Nord. Pe drumul care duce de la statia de tramvai 16/36 pana la cladirile de birouri exista trotuar doar pana la semnul cu Voluntari. Fix pana acolo. De acolo mergi pe marginea drumului prin noroi si risti sa te loveasca vitejistii care scapa de la rondul cu OMV-ul si se blocheaza oricum dupa calea ferata. Asta in timp ce Pipera e blocata si sufocata complet de masini.

  16. #45

    Io credeam ca sunt alegeri doar in sectorul 5 “care este”. Adica sa repari asfalt pe Ferentari (zona intersectiei cu “bulevardul” Pieptanari, pe Zetarilor? Really? Mare mare nevoie de banutzi la pusculita partidelor…

    • #46

      Si da, parandarat de 50% e standard de ceva ani. Sper doar sa nu fie o superoferta de alegeri care sa seteze noi standarde.

  17. mah nu stiu. Pe timpul pedelistilor se vehicula suma de 20-30%. Stiti, Videanu cel atat de injurat pentru borduri 🙂

    Evreii au un proverb pentru situatia asta: “din lac in puta.”

    • #48

      videanu a avut contract cu marmorom si marmosim 8 ani dupa ce a plecat de la primarie. de aia era doar 30, ca omul era decent, punea bordurile la pret întreg

  18. #49

    Confirm si eu, se asfalteaza de zor, stradute langa Aurel Vlaicu/Promenada. Repet, strezi secundare, care nu aveau nici pe dracu…

  19. DN-ul care trece prin Patelimon nu era chiar perfect, dar sigur nu trebuia astfaltat de urgenta acum in prag de viscol. Sau daca tot trebuia asfaltat probabil ca trebuia asfaltare d-aia misto in care se decoperteaza tot, se reface fundatia etc. Pe cand asa – razuim, topim, punem la loc.

    Dar DN-ul din Pantelimon tine de Firea?! Asta nu e afara din Bucuresti?

  20. #52

    DN-ul care trece prin Pantelimon (aka blvd Biruintei) nu era chiar bun, cel putin portiunea dintre pod si lebada. Altceva ma irita, cum mm sa asfaltezi pe 0 grade si inainte de iarna cand o sa se suca pulii de suflet asfaltul ala. Daca nu stiati, primarul din Ptm e finul lui Firea.

  21. #53

    Apropos de asfaltari. Au inceput sa rascheteze si Bulevardul Expozitiei. De ce? Ei stiu.

  22. #54

    Au inceput aseara pe la 11 si cu Iuliu Maniu, sa fie bine, sa nu fie rau, stealthy asa.

  23. #55

    [Imgur](http://i.imgur.com/AiZ0fmI.jpg)