A venit Vacaterina Andronescu, reluăm seria de schimbări distructive în învățământ. După ce s-a scos 15% promovare în Ilfov, Vacaterina a venit cu soluția maximă. Schimbăm bacalaaureatul și îl facem diferit, pentru diversele tipuri de învățământ.

Deci cei de la uman vor da matematici mai grele, cei de la real mai ușoare, că na, au făcut mai puține ore. La fel și examene de rromână și alte materii.

Problema IMBECILEI vaci ministru al educației este că acea diplomă de bac va avea aceeași valoare, după ce se dau notele, deși cei care nu sunt acum în stare să ia bacul, vor da un examen mai ușurel. Cu diploma luată ușurel, cei cu bacalaureat ușurel se vor duce să se înscrie în facultăți, pornind de pe picior de egalitate cu ceilalți.

Și așa, ne vom întoarce la vremurile frumoase, în care elevii de la liceele de la țară aveau diplome de bac cu medii de 10 și intrau din prima la orice facultate din bucurești, pe baza mediei, iar un elev de la Lazăr sau Mihai Viteazu, cu medii de 8-9 muncite ca sclavii, stăteau și făceau anticameră pe la Spiru, că nu mai erau locuri de atâția țărăneți inteligenți la locurile gratis de la stat.

Vacaterina Andronescu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

82 comentarii Adaugă comentariu

  1. Arhi mai era o parte pe care ai sarit-o , acea ca universitatile vor fi obligate sa aiba examen de admitere si practic notele de la bac nu iti vor mai folosi la nimic.

    • #2

      Stefan J. » este irelevant. nu putem avea o diploma cu valoare egala, cat timp tu dai examen la fizica, matematica si chimie, iar eu la istorie, geografie si romana. cat despre obligativitatea examenului, si-o va baga in cur, pentru ca exista un concept numit autonomie universitara, iar vacaterina poate sa dea ce legi vrea ea, universitatile decid.

  2. #3

    Cum adică cei de la uman vor da matematici mai grele,iar cei de la real mai uşoare?care-i logica?

    • #4

      Cristina » cica aia de la uman au mai multe ore

    • La uman nu erau doar 2 ore de mate pe saptamana? Sau ceva de genul?

    • #6

      La uman nu se face matematica.

    • #7

      nu e adevărat,ăia de la uman dintr-a 11a nici nu mai fac matematică,biologie,chimie şi fizică,ci le topesc într-o singură oră pe săptămână numită “ştiinţe”

  3. #8

    Asa incepe romanul sa il regrete pe Basescu. 😛

    • #9

      yasser » din fericire, nu.

    • #10

      CORECT…

    • #11

      Poate nu pe Base… dar se vede de la o posta ca-ti lipseste Funeriu :)))

    • #12

      Nu ca vreau sa risipesc aburii maniei, dar si pana acum se dadeau tipuri diferite de subiecte la aceeasi materie: cu alte cuvinte, de vr3eo 6 ani incoace, nici un elev de la uman n-a primit la Bac aceleasi subiecte la mate ca si un elev de la real. De ce? De aia, ca face sens – ala de la uman da mate optional, ala de la real da mate obligatoriu.

    • #13

      Jordan » cred ca te inseli maxim. subiectele sunt unice pe tara. din 2013 se vrea introducerea subiectelor diferentiate

    • #14

      Ba nu se inseala deloc. La mate exista subiecte de M1 (pt profil real), M2(pentru uman) si M3(pentru ce-o mai fi). La mate e de foarte mult timp diferentiat, la restul materiilor nu e.

    • #15

      Jordan & Arhi – voi va intelegeti separat :))
      Arhi, subiectele sunt unice pe tara, dar diferentiate pe profil, asa cum zice Jordan.

    • #16

      @Arhi – Cip are dreptate, nu ma insel :).
      Daca te uiti aici – bacalaureat.edu.ro/Pages/JudetRezultAlfa.aspx?jud=4 o sa vezi la coloana ‘Disciplina obligatorie a profilului – scris’ ca apare Matematica cu T2 sau T1, semnificand exact diferenta de subiecte.

  4. in mod evident tu zici pe buna dreptate ca ar fi bine daca ar fi obligate in “independenta lor universitara” toate facultatile sa impuna un examen la orice proba cu exceptia notelor la bac si a mediei generale din liceu, adica orice probe, cusut viteza, recitat luceafarul, 100 m plat, ridicat greutati, sters praful, orice, interviuri, probe de mate si teste de inteligenta, numai nota la bac sa nu conteze si nici media generala de absolvire a liceului. atunci cpoii si mai ales parintii n-ar mai fute scolile la melodie sa dea 10 la muzica tuturor afonilor si 10 la chimie tuturor puturosilor, deci copii ar primi masura reala a ceea ce au invatat sau s-au priceput sau a talentelor unde acestea exista. tunci bacul ar fi un examen corect si suficient de inchidere a 12 ani de scoala iar facultatile s-ar face pe un alt fel de apreciere a talentului si indemanarilor si puterii de munca.

    • am uitat niste i pe undeva, parca aveai pe vremuri niste edit…

    • #19

      nenea cosmos » noh, eu te stiu de 5-6 ani, nu e nevoie, stiu ca esti alfabetizat:)

    • #20

      nenea cosmos » in america, examenul de facultate se numeste SAT, nu are legatura cu bacul sau alte examene imbecile europene. acel examen se da in ultimul an de liceu si consta in examen de matematici si limba. il dau TOTI copiii, in mod identic, iar pe baza punctajului esti acceptat la facultate sau nu. ATAT. DE CE LA NOI TREBUIE SA FIE PLIN DE EXAMENE DIFERITE? de ce nu poate conta examenul de maturitate ca nota de intrare la facultate? se pare ca avem noi un sistem mai bun si se stie ca sistemul rromanesc bate la cur pe cel american.

    • #21

      @Arhi: hai sa nu ne uitam neaparat la americani. Acolo daca esti prostul prostilor si joci bine fotbal american, baseball, basket, esti majoreta intri cu bursa full la ea mai tare universitate. daca ai 9,50 la fizica cuantica si multi altii au 10 si nu e decat un loc nu intri, ramai in urma oligofrenului fotbalist si te imprumuti de 200 000 sa termini facultatea.
      Cel mai tare bac era in sparta. @ saptamani in padure singur la 13 ani 🙂 restul e can-can

    • Da, dar la noi nu pot da același examen de matematică un elev de la real și altul de la uman, pentru că cel de la uman a făcut doi ani de matematică M2 și doi ani de științe (ca în clasele primare).

      Soluția este un bac diferențiat ca la francezi, unde există bac litteraire, economique și scientifique, unul înglobându-l pe celălalt și neputând utiliza un bac litteraire pentru a intra la o facultate tehnică, iar cel științific având o greutate mai mare.

      SAT-urile sunt o prostie că te iau cu întrebări de la simplu la greu foarte generaliste, în loc să te ia pe filiera pe care ai absolvit-o și să te purice pe fiecare materie de bază (mate-fizică-info / engleză-geografie-istorie / altele).

    • #23

      SAT-ul nu e o chestie de cat de bine stii o materie, e o chestie generala, cu multe intrebari de logica. Daca vrei sa cauti pe net probleme de la SAT o sa gasesti in ele ecuatii de gradul 2 si geometrie de clasa a 7-a. Ca fapt divers, un american absolvent de liceu habar nu are ce e aia o derivata, ce sa mai zic de integrala. Compari mere cu pere.

  5. ca sistemul nostru e mai bun decat cel american a zis-o si traian cand a cucerit dacia… doresc cu spume orice fel de orientare profesionala, psihologica, de talent, de orice fel care sa ii dea fiului meu un sens la finalul clasei a opta. am jurat ca ma va durea la banana daca are 6 la muzica si nu va avea 10 si la chimie si la istorie si i se rupe media generala cat timp reuseste pas cu pas sa intelega ce ii place, ce poate sa faca si la ce e bun, cu conditia sa le incerce pe toate. ca la tot felul de admiteri se va lupta cu unii cu 10 pe linie mai vedem, viata ii da pe aia la o parte cand stie ea mai bine, daca acel 10 e fals.

    • #25

      nenea cosmos » fii serios, cine plm sa le faca asa ceva copiilor?

  6. Umanul face mai putine ore de mate, realul este cu mate-fizica-chimie! 😀 tu ai zis invers

  7. #27

    Posibil sa nu-l regratam pe Baselu, dar, cand vad ce idei crete au astia, un Puie Monta! din suflet pot sa strig.

    Mai aveau inca o idee creata: angajatorii sa-i angajeze pe cei fara bac luat, ca si cand ar fi luat bacul, pentru ca “nu e normal sa sufere copiii si parintii”. Da’ cine sa sufere, daca-s loaze? Pai, vezi bine, fraierii care platesc impozite in tara asta.

    Maine-poimaine fac si cele 1.000.000 locuri de munca la stat si-i angajeaza pe cei care nu au promovat, caci, nu-i asa, oricine are “dreptul” la un loc de munca bine platit la stat.

  8. #28

    Ce dracu se face atâta tam-tam pentru un examen, nu reușesc să înțeleg.Toți am dat bacul. Unii l-am luat, alții nu. Dacă ai picat bacul, fii cu ”cuaie”, acceptă bărbătește că l-ai picat.
    Pleci la mare, pleci la munte, te distrezi, te duci în toamnă, il dai, îl iei și basta. Stai un an pe bară, între timp muncești și produci ceva gorovei, faci puțină meditație, iar anul următor te duci la facultate, la profilul pe care-l dorești și intri cu fruntea sus.
    Ce plm atâta caz? Noi n-am mai făcut petiții pe Facebook, nu am mai trimis scrisori la ministrese și ziare, nu ne-am mai coagulat ca mâzga în colțul gurii în grupuri de discuție și nu ne-am mai solidarizat în numele impotenței intelectuale, să ne plângem în pumni.
    Asta e, e prima mare lovitură primită direct în muie, din viață. Trebuie să se pregătească pentru următoarele și să vadă ce contează mai mult.

  9. #29

    Si solutia minune care e?

    Pe de alta parte, generatia asta de genii (ca si partial cei de anul trecut) e prima generatie care a facut atat scoala generala cat si liceul sub regimul luminat al marinarului.

    2004-2005 – Mircea Miclea – PDL
    2005-2007 – Mihail Hardau – PDL
    2007-2008 – Cristian Adomnitei – PNL
    2008-2008 – Anton Anton – PNL
    2008-2009 – Ecaterina Andronescu – PSD
    2009-2012 – Daniel Funeriu – PDL

  10. #30

    stati calmi ca singurii care se dau cu fundu de pamant sunt astia la televizoare. elevii care au picat sunt cat se poate de relaxati. stiu cu totii ca au picat pentru ca nu au invatat. pot astia sa faca 10 sisteme ultraperformante de invatamant daca elevii stau mai mult in club decat cu cartea in mana…rezultatele vor fi aceleasi.

  11. Normal, schimbam BAC-ul ca asta e ce amai usoara varianta, ca doar s-a mai schimbat de cateva ori pana acum.
    Cea mai zdravana solutie ar fi urmatoarea: “Schimbarea mentalitatii de venerare a unei hartii”. Daca si patronii nu s-ar uita atat de mult la hartie si ar pune pret pe ce ai in cap, la fel si cu nivelul de salarizare, BAC-ul ar avea o alta semnificatie.
    De altfel, eu sunt PRO infiintarii scolilor tehnologice. Nu trebuie sa te oblige nimeni sa fi “Dottor” intr-un anumit domeniu!

  12. #32

    nu-i stres bre cica are si ea incompatibilitati…

    • #33

      chriscross » duca-se-n mortii mamii ei de vita

  13. #34

    Alex » inainte de a fi examenele pe cinstite, ar trebui facuta si scoala pe cinstite. nu ai cum sa treci liceul cu brio, iar la bac sa ai media 3. camerele astea video chiar au fost cel mai bun lucru ce se putea intampla invatamantului, au scos la iveala tot gunoiul bagat sub pres de profesori

  14. #35

    bacul are o singura importanta, o hartie care iti dovedeste ca ai absolvit liceul. Astazi nu mai are importanta ce note ai avut la bac. Poti sa intri la orice facultate daca treci si de admitere. Asa ca poti sa fi luat bacul cu 10 sau cu 6,1 ca nu are importanta, admiterea este importanta.

  15. #36

    Vezi ca ai incurcat profilele, uman si real…e exact invers. La real se face multa matematica. Cat despre initiativa, nu cred ca e atat de rea. E inadmisibil sa dai acelasi subiect la mate, atat unui copil din ilfov, de la silvicultura , cat si unuia de la liceul Tudor Vianu. Primul face o ora de matematica la doua spt iar al doilea face matematica zilnic. E strigator la cer. Ala de la silvicultura a invatat cu totul si cu totul altceva, alte materii…el trebuie verificat la ce a invatat el. Cat despre valoarea diplomei, habar nu am…sa se tina cont de profilul clasei unde a terminat respectivul elev.

  16. Sunt tare curios sa vad ziarele de maine.
    Oare anul asta cine-i vinovat pentru BAC ? Iar isterii, demisii, demiteri…

  17. #38

    nu ma semnez cu ale mele, ca internetul tine minte, si nu iarta.

    so, am facut profesionala incepand prin 90, imediat dupa revolutie. Lacatus Mecanic in Industria Usoara. Am trecut cu chiu cu vai, nefiind un elev stralucit. Aveam o alta pasiune, calculatoarele, de prin ’88.

    A urmat seralul, exmatriculare pentru alcool, inceput din nou seralul.. dupa mai multi ani, am terminat liceul, pastrandu-mi in continuare pasiunea pentru calculatoare (gaming in perioada respectiva).

    Cam prin 1998 am inceput cu retelistica, lucru care-l fac si acum. Am dat si bac-ul , fortat de nevasta (vai dragule, dar eu am doua facultati, tu cum sa nu ai bac-ul luat ? ) 🙂 . Luat, in sensul ca, facut flotant la Cuca Macaii, dat bac-ul cu PDA-ul pe genunchi, luat cu nota decenta. In timpul asta, eram patron la firma cu 10 angajati.

    Bun, morala ii simpla. Trebuie scoli profesionale, specializate.
    Este o lipsa acuta de MESERIASI. De aceea preturile sunt aberante pentru diverse servicii, pentru ca-s prea putini meseriasi. Prea putini la munca fizica, care sa fim seriosi, nu-i grea deloc. Preferam sa ne consumam energia la cardio 🙂 sau treadmill, cum dreak ii mai spune in zilele astea… 🙂

    In domeniul in care lucrez, ma intalnesc cu foarte multe familii din diverse paturi sociale si pot sa ma dau cu parerea in cateva chestii simple:
    – meseria ii bratara de aur. Daca esti bun in domeniul tau, dormi fara grija zilei de maine.
    – muncind cinstit nu te inbogatesti exagerat dar poti acumula valori care in caz de probleme, se pot valorifica si scoate din rahat.
    – daca nu faci scoala, ajungi la munca de jos … adica munca fizica prost platita. Prin scoala ma refer la primele 12 clase. Specializarea ulterioara, sa nu uitam, este FACULTAtiva 🙂
    – oricare ar fi specialitatea ta, o sa faci bani in orice perioada economica. Eu de cand cu criza castig mai bine decat in perioada anterioara.

    Hai sa dau cateva exemple….

    – tre’ sa zugravesti in casa, munca fizica lejera. Te stoarce de bani zugravu ?
    – iti curge apa in baie, etc.. vine instalatorul… ai scapat ieftin ?
    – ti s-a stricat televizorul LCD ?.. eu am scapat cu 130 lei inlocuirea a 8 condensatoriin valoare de 0.50 lei / buc.
    – ti s-a stricat laptop-ul… cat costa manopera la scos 20 suruburi, scos mufa, pus mufa, strans 20 suruburi ?

    Vezi, pentru toate astea iti trebuie scoala. A vietii.

    • #39

      themanwiththeplan » 400 lei curatat un ventilator la mac…

    • #40

      Există laptopuri reînviate și cu Linux pe ele. Al dracu, al meu merge de minune. :))

  18. #41

    Sunt de acord cu Arhi la chestia cu camerele. Plus ca prezenta lor ii avantajeaza pe cei buni. Am dat bacul anul asta si l -am luat cu 9.76 (10 la mate si la info) si sunt fericit ca am avut camere si nu a trebuit sa rezolv lucrarile la jumatate de clasa (elevii trebuie si ei sa aiba de unde copia). Chiar daca la romana m-ar fi ajutat o privire pe lucrarea colegilor, am fost si sunt in continuare pro camere de filmat la bac.

  19. #42

    Chestia aia cu matematici mai grele si mai usoare la bac, chiar e o idee buna, dar aplicata in functie de profil. Cand am dat eu bac-ul, cei care erau la filologie sau stiinte sociale (nici nu mai stiu exact) si alegeau sa dea mate, aveau subiecte mai usoare decat cei de la mate-info.
    Noi ne-am pus problema altfel, pe vremea aia: de ce noi care eram la mate-info a trebuit sa dam acelasi bac la romana ca cei de la filologie? Si noi aveam mai putine ore de romana si mai multe de mate/fizica/info/chimie.

    Bacul in functie de profil, chiar ar fi util, dar intr-adevar, cum zicea cineva mai sus, sa nu ai voie dupa ce termini cu 10 la filologie sa te duci la orice facultate. Am o colega care a terminat filologia si a venit sa se faca inginer(ă)…

    Iar treaba aia cu scolile de meserii, ar trebui sa fie luata in serios. Nu toata lumea trebuie sa termine liceul cu 10 si sa mearga la facultate sa se faca “manager” sau mai stiu eu ce.

  20. Stai linistit ca nu se porneste de pe picior de egalitate. Cam la toate facultatile bune din tara se da admitere si incet, incet admiterea se va introduce si la cele care pana acum nu aveau 🙂

    Pe restul lasa-i sa faca la Spiru si pe unde or mai vrea, sa planga cu diploma in mana dupa ce o termina.

  21. #44

    Observ ca sunt multi batrani pe aici, sau oameni de 30+ ani care vorbesc fara sa stie despre ce este vorba. Am 20 de ani si am trecut prin bac si stiu ce presupune. Profilul REAL presupune mai multa matematica, informatica si stiintele naturii (biologie, chimie, fizica). Profilul UMAN = multa limba si literatura romana, istorie si materii precum sociologie, psihologie etc. Pentru profilul UMAN, incepand cu clasa a 11-a nu se mai face DELOC matematica, fizica si chimie, fiind toate inglobate in materia STIINTE (cum a zis cineva mai sus), care are 1 ora pe saptamana din cate imi amintesc. Spre deosebire, profilul real face si matematica si romana si istorie si toate cacaturile astea pe care le fac si ceilalti, doar ca in “cantitati” mai mici.

    Un anume Robert a zis mai sus ca nici nu conteaza asa mult notele de la bac, aia e doar o hartie care atesta ca ai terminat liceul. GRESIT! Hartia care atesta faptul ca ai terminat liceul se cheama DIPLOMA DE 10 CLASE, care o primesti (evident) dupa ce ai terminat 10 clase. Pentru unele facultati care se respecta, conteaza si media de la bac (pentru unele mai putin – POLITEHNICA 20%, 80% fiind admiterea; pentru altele mai mult – ASE 100% media de la bac). Asa ca va rog mult, daca tot vorbiti, macar informati-va, nu va costa decat 5-10 minute de click-uit pe net.

  22. #45

    Bineinteles, il inteleg pe respectivul Robert, daca pentru el bac-ul nu reprezinta nimic, e normal sa isi bata joc de diploma si sa afirme ca aia nici nu conteaza. Asemenea lui sunt multi..cam peste 50% din tara 🙂 cum spune realitatea tv

  23. Cred ca o diferentiere a subiectelor ar trebui sa se faca si la limba romana. Stiu ca o sa ma contraziceti spunand ca e limba noastra si ar trebui sa o stim, dar una e sa ai 3-4 ore pe saptamana, la real, si alta e sa ai 6-7 ore, cum e la uman.

    Ganditi-va ca sunt opere literare de analizat si una e sa faci acest lucru acasa si alta e in clasa, sub indrumarea profesorulu. Zic si eu 🙂

  24. #47

    Eu nu am dat demult Bacalaureatul, dar mi se pare normal sa nu se schimbe. Pentru filiera teoretica mi se pare normal ca subiectele sa fie unice indiferent de profil – e limba pe care o vorbesti si o scrii indiferent de specializare. Iar un om incapabil sa se exprime in propria lui limba nu e de luat in seama. Eu am avut 7 ore de matematica pe saptamana – mi s-a parut normal ca sa fie obligatorie la proba nr. 2, cea unica a profilului real. Asa cum e normal ca cei de la uman, cu 4-5-6 ore de istorie, sa dea istoria obligatoriu si fara putinta de eludare. Apoi proba a 3 a, cea de profil, iti permite sa alegi ceva din ce ai invatat mai intens: chimie, fizica, biologie, info… Materii din care ai avut peste 3 ore pe saptamana, doar nu o sa dai psihologie ca la uman. Si invers. Abia ultima proba testeaza si partea “opusa” a profilului, putand alege orice. Si da, au fost oameni de la uman care au ales la ultima proba mate… Dar cum sa le dai aceleasi subiecte unora cu 2 ore de mate pe saptamana timp de 2 ani cu a celor care au bagat 4 ani pe paine cate 7 ore? Normal ca le dai un M3. Asa cum si colegii mei care au ales istorie si geografie au primit subiecte mult mai usoare decat cei care au avut proba respectiva “de baza”. Este diferentiat si e bine ca e diferentiat.

    • #48

      Ce spui tu legat de limba romana, oricum n-are logica… Ce treaba are a sti sa scriu corect gramatical, sa vorbesc in limba materna, cel mult sa cunosc lucruri de baza (anumite opere/anumiti autori) cu faptul ca la subiectul nu-stiu-care imi cerea sa scriu un text argumentativ pe o tema aberanta, care pe deasupra, pentru a fi punctat corespunzator trebuia sa fie scris intr-un stil in care numai un filolog il poate scrie (sau in mare parte cineva cu inclinatii spre filologie).

      Aveam un coleg care la materiile de real era genial, iar cand venea vorba de analizat texte, pur si simplu era praf. Omul scria corect, vorbea corect, dar nu era de domeniul lui limba romana. Si nu cred ca ii va trebui vreodata in viata sa analizeze viziunea nu stiu cui despre viata sau sa explice figuri de stil.

    • Nu e vorba de de gramatica si de faptul ca e limba pe care o vorbesti si o scrii, ci de interpretarea operelor literare. Poate ca o clasa de la uman reuseste sa termine un roman intr-o saptamana, iar cei de la real sunt nevoiti sa primeasca tema pentru acasa cateva cerinte.
      E vorba de partea a 3-a de la examen.

    • #50

      punKreas – Am inteles despre ce e vorba, stiu ca e vorba de interpretarea operelor la partea a 3a, tot in tara asta am dat si eu bacul. Ideea mea era ca ar trebui sa evalueze cumva cat de corect scrii si stii sa folosesti limba romana (oral/scris) si nu daca stii sa analizezi/interpretezi aceleasi opere literare ca cei de la uman. Tocmai pentru ca esti la un profil real.

    • @Pufa: raspunsul meu era pentru Adina 🙂

  25. #52

    *subiectele la romana sa fie unice, am mancat cuvinte. 🙂

  26. La uman se face mai putina mate, chiar deloc incepand cu clasa a 11-a 🙂

    Pai nu e deja cam asa? Se dau mai multe feluri de mate, unul pt cei de la mate-info, altul mai usor pt cei de la stiintele naturii iar umanul deloc, da istorie. am inteles ca schimbarea care se cere si se pare ca va fi acceptata va fi la romana, unde se plangeau cei de la real ca pe ei nu ii intereseaza la fel de mult sa aprofundeze literatura si deci nu ar trebui sa aiba acelasi examen, intr-un fel pe acelasi principiu cu matematica.

  27. #54

    Unii dintre noi desi am facut liceul la profilul uman am mancat mate, fizica si chimie pe paine. Bine, e drept ca pe cand am facut eu liceul nu faceam doar o ora pe sapt in care sa fie 3 materii, asta mi se pare abominabil si avand profesori care predau la real nu eram deloc scutiti de invatat (in facultate am descoperit ca stiu fizica mai bine decat colegii care terminasera la profil real). Asta mi se pare si mie aiurea: daca esti la uman de ce sa nu inveti si tu mate si fizica daca cel de la real invata romana si engleza?
    Pe de alta parte: eu am fosti colegi de facultate care sunt profesori. Sunt groaznici, asta este realitatea! Oameni care nu au habar de ceea ce predau, oameni pe care iti vine sa ii lovesti in cap cand ii auzi ce conceptii au si cat de relaxati se duc la scoala si se plang ca au 15 ore pe saptamana, pe cand altii muncesc 54. Avem nevoie de profesorii pe care ii vedem in filmele comuniste, avem nevoie de exigenta lor si de parintii care stiu sa-si urecheze copiii atunci cand stau pe FB sau iasa in club in loc sa invete, nu de parintii care dau drumul la manele mai tare decat copiii lor si isi invata odraslele numai prostii.

  28. #55

    am fost la CNMV si cu 9 nu am tremurat la admitere pentru ca am luat punctaj maxim..pe de alta parte daca vrei un examen de tip SAT, nu te uita la americani pentru ca pentru noi nu sunt ei modelul, google gaokao 2012 si apoi discutam

    • #56

      Bogdan » avand in vedere ce facultati au, ce rezultate au, ce oameni de stiinta au etc, cred ca ar trebui sa fie modelul pentru oricine.

    • #57

      nu spun ca nu ai dreptate pentru ca ai, dar spun ca e o diferenta in ce am putea implementa si ce s-ar putea teoretic implementa..de asta bacalaureatul gaokao chinez mi se pare relevant – e un sat, dar cu un pic mai multa concurenta..should get their butts moving at least..si daca te intrebi, sistemul de invatamant din shanghai e unul din cele mai bune din lume daca nu cel mai bun, o buna parte din elevi ajungand in Ivy Leagues

    • Faptul ca americanii au oameni de stiinta exceptionali se bazeaza pe altceva: ei se axeaza pe o materie – ceva ce le place – incepand din liceu si isi continuie studiile strict pe materia aia si altele adiacente. La noi freci 12 ani in scoala pe chestii din toate ariile, apoi mai freci 3-4-5 ani in facultate pe chestii foarte generale dintr-un domeniu, apoi inca vreo 2-3 la master, pe chestii doar mai putin generale si, intr-un final, pe la 30 – 35 de ani ajungi si tu sa poti invata strict pe ce te intereseaza. Mai inveti vreo 10-15 ani cat sa ajungi intr-adevar bun pe respectiva si numai bine ti-a murit energia, asa ca nu mai ai chef de cercetari and shit.

      Eu ma uit la mine, de vreau sa fac psihoterapie. In liceu n-am facut decat o ora de psiho, in facultate abia in anul 3 am sa am un curs de psihoterapie (momentan mananc cercetare si statistici pe paine, desi nu vreau sa fac cercetare), la master ma asteapta niste generalitati din domeniul asta si iar cercetare si, intr-un final, am sa pot si eu sa ma concentrez pe o anumita ramura a psihoterapiei. Ani din viata mancati ca astia nu-s in stare sa bage un test de aptitudini intr-a 8-a si sa iti faca un curriculum adecvat rezultatelor.
      Daca o sa ajung vreodata un psihoterapeut bun, ‘mnezeu cu mila, ca deja m-am saturat sa citesc eu singura carti despre asta si la scoala sa invat orice altceva. In 10 ani cred ca are sa mi se faca de-a dreptul lehamite de materia asta si, oricum, pana atunci imi fac viata mergand pe alta meserie si obtin niste rezultate, pe care n-am sa le las deoparte, ca sa ma apuc sa le obtin in alt domeniu.

      Cocnluzia? Sistemul american de invatamant e chiar foarte bun. Si nu ma refer doar la SAT ci la tot.

  29. #59

    Sunt curios care vor fi scuzele anul acesta, anul trecut au fost camerele de luat vederi. Anul acesta ce va fi?… La matematica M2, defapt T2(o schimbare majora a educatiei) subiectele au fost mult mai usoare ca anul trecut si totusi s-au considerat extraordinar de grele, nu e posibil ca dupa 12 ani de matematica 4 ore pe sapt minim, sa nu iei BAC-ul la matematica pe subiectul acela. promovabilitate 15%..- 60% … asta patesti cand consideri ca toti au dreptul sa mearga la facultate, cand dai sansa celor de la profesionala sa isi ia BAC-ul… TRIST!

  30. #60

    NU.

    Fenomenul de ” brain-drain ” e cel mai intalnit in SUA, peste jumatate din oamenii lor de stiinta sunt imigranti ( Lee, Wu, Yamamoto, Raj ). Probabil te referi la Universitatile Ivy League, singurele care conteaza in SUA dar care sunt extrem de scumpe ( CA de 20-30 mld $ ). In rest, atat studentii cat si profesorii sunt la nivel de Romania. Invatamantul superior american e foarte scump, studentii trebuind sa se imprumute pentru perioade de cel putin 20 de ani. Imagineaza-ti tragedia unui copil foarte talentat care nu-si poate permite sa mearga la facultate ( universitatile de stat sunt praf ). In campania lui, Obama chiar a propus un plan prin care elevii sa plateasca 5% din tot ce castiga catre facultatea care i-a educat, pentru tot restul vietii ( fosti studenti considera asta un lucru mai bun decat sistemul actual ).

    Cred ca cel mai bine ar fi sa aruncam un ochi la germani si francezi.

  31. #61

    Inca ceva, pe langa o selectie mai buna a elevilor ne trebuie si o selectie mai buna a profesorilor, studii asupra pietei muncii si numar de locuri disponibile limitate ( acum intra cine vrea )

  32. #62

    eu cred ca ochiul ar trebui aruncat spre tarile nordice, Suedia mai ales… pacat ca ei pe langa daruirea profesorilor, au si partea financiara de partea elevilor… la noi investim in 12 ani aproximativ 10000 euro(am fost generos)… ei 400000 euro 🙂 diferentele isi spun cuvantul

  33. #63

    @thatguy acum poti sa devi profesor de matematica din educatoare, invatatoare… trebuie sa faci doar 2 ani de “recalificare profesionala” la o facultate… dupa care iesi direct titular pe matematica 😀 Asta e tara in care traim!

  34. #64

    nu spun ca nu ai dreptate pentru ca ai, dar spun ca e o diferenta in ce am putea implementa si ce s-ar putea teoretic implementa..de asta bacalaureatul gaokao chinez mi se pare relevant – e un sat, dar cu un pic mai multa concurenta..should get their butts moving at least..si daca te intrebi, sistemul de invatamant din shanghai e unul din cele mai bune din lume daca nu cel mai bun, o buna parte din elevi ajungand in Ivy Leagues

    • #65

      Bogdan » eu, ca si alti oameni, sunt de parere ca bacalaureatul trebuie sa fie o masura a cunostintelor, o evaluare. atat, nu ceva pe baza am luat/am picat. de asta am dat exemplul SAT. stii de 3 la examenul de maturitate? have a nice life, ala e rezultatul tau. daca vrei, ti-l poti schimba, cand poti, pana atunci sanatati

  35. #66

    m-am saturat de subiectul cu bacul, mi se pare ca in fiecare an avem fix aceleasi discutii. un lucru nu inteleg: bacul nu se da oricum diferentiat? exista mai multe grade de dificultate: M1, M2, M3 etc (nu sunt sigura cate sunt) . vrea sa schimbe ceva ce deja exista?

  36. #67

    Voi vorbiti in plm aici, dar, daca ati fi dat bacul acum, cu camere, cati ati fi luat? Eu sigur nu. Doar la matematica am luat pe bune, restul am copiat de am rupt.

    • #68

      Ubercool » eu nu am copiat

    • #69

      Pai tocmai, ar fi trebuit sa se schimbe mai demult sistemul de supraveghere, ca asa poate unii invatau mai mult, ca nu puteau copia sau ii durea in fund, nu luau bacul, isi vedeau de treaba in continuare si nu se mai faceau atatea facultati private :))

    • #70

      Salut. Eu am dat Bacalaureatul cu camere, si uite ca n-am murit. Am dat mate M1, romana am facut in liceu la nivel de profil uman (la 7-8 ore de info pe saptamana aveam 4 ore de romana..iar profesorii aveau grija sa nu simt diferenta de profil). Sincer, mi se face sila cand ma uit in jur si vad cum reactioneaza cei care pica. Se lamenteaza, fac petitii si urla pe net (vezi BAC 2011), dau vina pe camere, pe oricine altcineva, dau in judecata inspectoratul ca au fost prinsi cu fituica (vezi BAC 2012). Totusi, timp de 4 ani nu s-a plans niciunul ca proful nu venea pe la ore, ca se juca pe mobil cat proful preda, ca prima sau ultima ora le facea “la o cafea” etc.

      Nu cred ca Bacalaureatul in sine este problema. Este un examen cu subiecte de dificultate medie, si nu e obligatoriu ca toata lumea sa-l treaca. Nu e vina camerelor, ci pur si simplu, la examenul asta se scoate tot gunoiul de sub pres: unii elevi sunt pur si simplu delasatori, altii n-au prea facut in liceu unele materii, unii profesori sunt legati de maini daca le iei manualul din mana, altii nu vin pe la ore sau nu au deloc autoritate. Asa ca daca se schimba Bacalaureatul, nu vad ce mare lucru s-ar rezolva, poate doar daca s-ar scoate partea cu “Reusit/Respins”. Dar cum asta nu se va intampla prea curand si nimeni nu va cauta adevarata sursa a problemei promovabilitatii, ne vom regasi aici comentand acelasi subiect si la anul, si peste doi ani..

    • #71

      @Cristina hai sa serios ca la 7 ore de informatica esti la profil UMAN. Real poate 🙂

    • #72

      Hackey, daca nu s-a inteles din comentariul meu, reiau: in liceu am fost profil real intensiv, de aici si cele 7-8 ore de info pe saptamana, dar la limba romana (si nu numai la materia asta) in 4 ore pe saptamana baga profesoara romana in noi ca si cum as fi fost la profil uman. De asta zic ca nu prea simteam diferenta.

  37. #73

    Am dat bacul acum 6 ani. Am terminat la real, prin urmare am dat mate M1. Se tot împing camerele în față, și fiindcă matematica e eterna problema, să fim serioși, sunt absolut convinsă că și fără camere și cu manualul pe masă, picau la mate aproape același număr. Dacă nu ți se bagă în sală problemele rezolvate sau nu ai norocul să ai în sală pe cineva bun (și fraier), iar tu ești în plop cu mate, tot degeaba. Deci să renunțam la scuza asta. Cu toate că, deși e posibil să nu mai fie așa, din câte știu eu, prima parte a subiectului e matematică banală, pe sistem “aplică formula”, menită să-ți aducă 5-ul. Păi dacă nici să reții esența n-ai fost în stare, ce naiba cauți acolo. În legătură cu diferențierea probelor, se face mare tam-tam tot cu matematica, dar de limba și literatura română de ce nu zice nimeni nimic. Da, bagă gramatică în draci la toți, fără diferențiere, dar să o lăsăm baltă cu analiza literară că nu ajută la nimic. Să umpli pagini întregi cu “floricele pe câmpii” despre un subiect abstract nu e pentru toată lumea. S-o lase pentru filologi, se poate evalua foarte bine vocabularul și capacitatea de a concepe un text cu subiectul al II-lea. Cât despre rezultate, pe mine nu mă miră, cum nu m-au mirat nici anul trecut, ăsta e nivelul. Cine e de vină? Elevii, cărora li se rupe de școală, nu ești cool dacă înveți; profesorii, cei bătrâni și buni sunt prea scârbiți, să bagi cu forța nu poți, cei tineri, în marea majoritate cu facultatea făcută la privat sau cu note penibile la titularizare, lor ce să le ceri; părinții, că nu-și fac probleme când în 12 ani nu și-au văzut copilul cu o carte în mână dar au pretenții, își vor plodul cu studii superioare și nu în ultimul rând țara asta de 2 lei și locuitorii ei, pentru care valoarea se măsoară de multă vreme după alți parametrii și unde incultura și lipsa de educație sunt considerate calități și promovate excesiv. Și atunci de ce să înveți?

  38. #74

    Singura noastra speranta este ca Androneasca sa nu ia nici o decizie pana nu zboara la fel ca Mircea Diaconu, intrucat sunt in aceeasi situatie….

  39. #75

    Într-un fel mi se pare normal ca bacalaureatul să fie diferenţiat, în funcţie de profil. Adică, morţii mă-sii, cînd dai examen la medicină nu-i pasă nimănui că tu aveai 10 la matematică dacă-ţi vomiţi curu’ cînd bagi iataganu’ într-o broască.

  40. #76

    Disclaimer: afirmatia de mai jos nu imi apartine (e a unui prieten) dar sunt de acord cu el:

    Nu sanctionati elevii… ei, saracii, incearca sa promoveze BAC-ul, dar nu prea le iese… Nu este vina lor ca n-au studiat, este vina sistemului, ca nu-i ajuta, ca nu-s tinuti de mana in timpul examenului, ca-s supravegheati si (evident, pe nedrept) evacuati din sala de examen cand sunt prinsi cu ocaua mica…

    Dragi elevi, nu va faceti griji… O sa am intotdeauna nevoie de o persoana la casa in Carrefour, la McDonald’s sau KFC; o sa-mi doresc intotdeauna sa-mi livreze cineva cumparaturile acasa.

    E Okay

  41. Cum e posibil ca dupa cativa ani sa dai la un obiect subiecte ce nu au mai fost date pana atunci si pe care nu le-ai facut nici la scoala. O intrebare din lucrare : “ce este puterea politica”. Am vrut sa scriu ca-i o curva. mumu pentru Vaca

  42. am fost la uman si ore de matematica/fizica nu se fac.se face o chimie cds etc…ideea e cu bacalaureatul e ca ar trebui sa ne obisnuim ca, avand camere procentul de promovabilitate o sa ramana sub 50 %.nici pana acum nu se invata, iar pe vremea in care se faceau 100 subiecte se ajungea pana acolo incat elevii mergeau cu carticica la ei si deschideau, pagina 10, pagina 20.atat trebuiau sa faca ca sa poate trece bac-ul.trebuie gasita o cale de mijloc…asta e singura solutie.sistemul, materiile si toate nu se pot reforma peste noapte si nu e capabila abramburica sa faca asta.la anul o sa fie la fel, insa presa o sa vorbeasca mai putin.

  43. #79

    bacul diferentiat este o idiotenie din motivele foarte bine exemplificate in post. bacul trebuie sa fie un examen cu subiecte exclusiv din programa comuna tuturor liceelor. iar un 50% picati nu mi se pare deloc o catastrofa.

  44. #80

    tu, asta care ai site-ul… sa presupunem ca tu esti la turism, tu te axezi pe geografie mai mult, ti se pare normal ca la bacalaureat sa primesti subiecte ca unul de la mate-info? bai, frate, nu mai comentati atat, toata lumea stie ca inainte s-a copiat pe rupte la bacalaureat, iar cei care au luat bacalaureat-ul au copiat, putini sunt care au fost cinstiti. 🙂