dune

Există niște filme, ecranizări după cărți MARI, filme care regret enorm că s-au făcut la momentul respectiv. Unele regret că au fost făcute, din lipsă de posibilități tehnice, cum ar fi Dune, altele din lipsă completă de talent scenografic și al regiei, Ender. Papillion e o carte mult mia mare și mai completă, prescurtarea cu Steve McQueen seamănă cu Ender, atât de proastă este. Nu mai zic de The misfit Brigade, care a făcut praf cărțile lui Sven Hassel, cărți care ar putea fi ecranizate în niște filme de să îți stea pulsul.

Mai e vreunul de adăugat? Am pus ceva în plus?
Dune
Papillon
Jocul lui Ender
Solaris
The Misfit Brigade
Numele trandafirului
Procesul
Portretul lui Dorian Grey
Război și pace
Troy
Game of thrones
Starship Troopers
Postașul sună de două ori
Codul lui Da Vinci
Moromeții
Alex Cross
Cronicile din Narnia
Călătoriile lui Gulliver, tristețea cu Jack Black
The Golden Compass
The last Airbender
Bicentennial Man
Eragon
Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events
The League of Extraordinary Gentlemen
How the Grinch Stole Christmas
Războiul Lumilor
I Am Legend
I, Robot
The Hitchhikers Guide to the Galaxy, de o prostie înfiorătoare
Seeker: The Dark Is Rising
The Shining

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

108 comentarii Adaugă comentariu

  1. Bicentennial Man mi-a placut, desi sfarsitul e facut pentru masa de oameni care nu vrea sa planga prea tare cand iese din cinema.

    Nu cred ca ti-ar placea sa vezi un film adaptat linie cu linie dupa o carte. In primul rand ca ar fi foarte lung. In al doilea rand ar fi foarte plictisitor si tu, ca cititor de carte, probabil ai intelege ceva din el, dar publicul care n-a citit cartea n-ar intelege nimic. Sunt medii diferite, deci trebuie sa transmita informatia diferit.

    Game of Thrones e foarte misto, suferi tu de haterismul varstei a doua.

    Mi-a placut mult Sven Hassel, dar nu cred ca mi-ar placea sa vad filme dupa cartile lui. Too.Damn.Boring.

    • #2

      in cativa ani o sa se faca filme dupa cartile lui becali

  2. #3

    Seventh Son (2014) -a facut muci o serie superba de carti;
    The Hobbit -infiorator pentru orice fan al lui Tolkien.

  3. #4

    Mie mi-a placut The Shining.
    Povestile din spatele filmelor sunt complicate rau, nu e usor sa le pui pe ecran. Lumea vrea seriale gen fast&furious, nu intrigi si sange.

    • Interesant este ca The Shining, desi un film foarte foarte misto, este mai tragic decat cartea (cel putin ecranizarea lui Stanley Kubrick). Exista si o ecranizare mai fidela cartii, cu autori cvasi-necunoscuti, si care nu a adunat multi fani.

      Dovada ca un regizor bun poate face dintr-o poveste buna un film si mai bun (sincer pe mine cartea nu m-a dat pe spate). In acelasi idee – Carrie, dar filmul vechi, cu Sissy Spacek, nu mizeria asta recenta.

    • hai bre jolica: shiningu isi bate pula de carte de n-ai vazut. In carte jack e un tip care evolueaza, care e putin bipolar. In film e nebun. Si atat.

    • #7

      finalul din carte e complet diferit. incendiu in hotel.
      eu am vazut filmul 1st prin 80’s si m-a tremurat putin tare. apoi cartea a fost popcorn

    • eu am terminat cartea si vazut filmu la distanta de cateva zile. D-aia probabil mi-a ramas impresia gresita despre film.
      Impresia proasta este confirmata si de SK care nu si-a vrut numele pe film

  4. #9

    Ești cârcotaș. Cel puțin câteva din filmele din lista ta sunt reușite.

    The Shining – genial. The Hitchhiker’s Guide – bunicel spre foarte bun. The Time Machine – ăsta nou nu mi-a plăcut, dar cel din anii 60 a fost foarte bun, l-am văzut de mai multe ori și-l revăd cu plăcere. Starship Troopers – come on, filmul este parodie după carte, este excelent. Game of Thrones – foarte reușit.

    O mențiune specială pentru Dune – varianta lui Lynch, mi-a plăcut cum a redat atmosfera și decorurile, păcat de scenariu.

    • The Hitchhiker’s Guide – este intr-adevar bun. Nu inteleg de ce nu i-a placut lu sefu.

      starship troopers 1 nu e parodie, doar ca nu are legatura cu cartea 🙂

    • Iar Duneul miniserie mie mi s-a părut mai mișto decât ăla al lui Lynch.

  5. #12

    Ai citit toate astea?

  6. #15

    shining este complet ametit, o colectie de cliseuri salvate de nicholson

  7. #16

    “Memoriile unei gheise”… ma rog, daca citesti si de-astea 🙂

    • #17

      oh well…

    • #18

      A man must do his research…

    • #19

      Mare dezamagire, mai ales ca citisem cartea inainte…..puteau specula si se puteau juca cu o groaxa de scene intense si uimitoare si totusi au ales sa bage una singura cu adevarat memorabila, dansul lui Sayuri.

  8. #20

    Aici a vorbit mai degrabă la propriu, clișeu este cum ar fi imaginea pe peliculă, pe film. Vasăzică Nicholson stătea pe lângă Kubrick și dădea save la clișee.

  9. Cel mai iubit dintre pământeni – dezamagitor.

  10. #22

    Game of Thrones e chiar ok. Starship Troopers la fel, mai ales daca nu il privesti doar ca pe un SF simplu ci ca pe un film anti-razboi.
    De acord cu Ender’s Game – o bataie de joc completa.
    Inca astept un Dune facut cum trebuie. Si apoi Fundatia.

  11. #23

    I am legend a fost chiar bun. Ce-i drept nu stiu nimic de carte.

    • #24

      I Am Legend cu Will Smith rateaza complet mesajul cartii. Asta nu din cauza regizorului sau scenaristului ci din cauza ca la vizionarile de test, publicul a spus ca nu ii place finalul si l-au schimbat

  12. #25

    Despre care ecranizare Dune vorbești? Sau amândouă te-au dezamăgit?

  13. #27

    Planeta Interzisă.
    Pierduţi în spaţiu – originalul, nu copia de acum câţiva ani, deşi nici asta, ultima, nu e cine ştie ce (un ghiveci între Pierduţi în spaţiu şi Solaris).
    Ultimile 6 minute (ecranizarea după Alistair McLean) – e ştift faţă de carte, deşi respectă linia dramatică.

    Dacă îmi mai amintesc, mai scriu…

    • #28

      In schimb Tunurile din Navarone a iesit destul de bine din cate imi aduc aminte. Nu e o carte mare cu majuscule, probabil de aceea a iesit si filmul decent

  14. #29

    mai pune si Shogunul lui James Clavell facut muci de Richard Chamberlain; in comparatie cu asta pe Shining puteai sa-l ierti

    • #30

      ah, shogunul, da

    • #31

      Chamberlain a reușit sa facă muci până și Contele de Monte-Cristo, doh.

    • #32

      Din cauza lu’ R.C. am refuzat sa vad filmul. Mi-a placut cartea, dar imi displace organic actorul (fi se falfaie ca e gay).

    • #33

      Esti sigur ca ai vrut sa scrii ca ti se falfaie ca e gay?

    • #34

      @Lucifer. Sunt o ea. Pot sa zic ca mi se falfaie ca unul e gay. 🙂

  15. #35

    “Zbor deasupa unui cuib de cuci” – carte extra, ecranizarea la fel!
    “Morometii” lui Stere Gulea mi se pare unul din cele mai bune filme romanesti.

    • #36

      Morometii mi se pare mai reusit decat cartea . Volumul al doilea e mizerabil si plictisitor. Zici ca e scris cu plata pe cuvant. Motiv pentru care l-am abandonat de 2 ori,
      La fel si “The Last Airbender” serialul de animatie. Ma rog, nu la fel, ca nu pare la fel de “mai bun decat cartea” , ci demn de carte. Filmul e prea scurt sa cuprinda indeajuns din poveste.

  16. #37

    Eu fiind fan in tinerete Jules Verne, mi s-au parut prostii toate incercarile de ecranizare, in top fiind “O calatorie spre centrul Pamantului”.
    Asta fiind cartea care mi-a si placut cel mai mult si am citit-o pe nerasuflate si aproape nedormite in mai putin de 24 ore.

  17. #38

    Juriul,ecranizare dupa John Grisham.
    Faptul ca modifica “obiectul actiunii” la la tigari la arme face ca totul sa fie o amestecatura de neinteles,si se lasa in umbra toate subtilitatile personajelor.
    Singura ecranizare decenta dupa John Grisham mi se pare “Cazul Pelican”.
    Inclusiv serialul “Firma ” il consider o dezamagire.

    • #39

      Si vreme e ca sa ucizi…tot de J.Grisham…
      E super ok…
      La categoria filme mai faine ca si cartea pot trece Culoarul Mortii de S.King…

  18. Emanuelle

    • #41

      N-ai putut sa faci si tu o “manuala” ca la carte????

      1
  19. #42

    Sincer în top 3 seriale văzute de mine,se afla si GoT,dupa Sopranos bineînțeles și Lost,dar totuși sunt genuri diferite,deci nu prea pot să le departajez.Ce anume nu ți-a plăcut la Game of Thrones?

  20. #43

    en.wikipedia.org/wiki/A_Christmas_Carol

    ro.wikipedia.org/wiki/Col%C8%9B_Alb

    ro.wikipedia.org/wiki/Omul_invizibil

    A Christmas Carol, Colţ Alb, Omul Inviyibil

    Dar în general ORICE film îi este inferior unei cărţi ca şi creaţie, ca act intelectual în sine.

    Toate filmele mari nu sunt făcute după cărţi mari. Sunt şi filme bune, dar filme ORIGINALE, creaţii originale, nu făcute dup cărţi mari, cărți care sunt în sine capodopere și nu ai cum să le mai faci nimic,să le adaugi sau să iei.

    Dar cartea este superioară filmului.

  21. #46

    Dune ar trebui sa aiba un remake mai ales ca acum avem si 4d.. sper doar sa nu-l faca gen copiii foamei sau divergentii pulii. Game of Thronez e bun pt mase altfel suge cu spor, practic nu ai mai nimic din carte, e o chestie paralela care are din fericire din cand in cand si momente bune

  22. #47

    Desi The golden compass abrambureste putin actiunea din carte, din punct de vedere al actorilor filmul a stat super (in my mind). Si pt 2007 efectele au fost destul de reusite. Ai citit restul seriei his dark materials? Stii de ce nu au continuat seria? 😀
    Cat despre Eragon…. a fost praf. Desi mi s-a parut ca Jeremy Irons se potrivea pt rolul lui Brom.
    Si nu stiu daca ai vazut miniseria Dune regizata de John Harrison (gasesti pe youtube split-uita in 2 filme – cam 4 ore durata totala) dar s-a tinut destul de bine de carte (seria e facuta pt prima carte) – oricum e mai bun decat primul film.

    • #48

      din ala am ramas amintire doar cu tzatzele domnitei barbora kodetova.

    • #49

      Nu s-a continuat seria la presiunea catolicilor din SUA. Filmul era cam prea anticatolic.

    • #50

      @Alin you are correct. a virtual beer for you too!

  23. #51

    in politist adjectiv in carte, faza cu ciorba e mult mai misto. e mai intensa, mai apasatoare.

  24. #52

    Cei trei muschetari -> orice ecranizare
    Ocolul Pământului în 80 de zile
    Troia
    Dracula – cea mai apropiată de carte este cea cu Leslie Nielsen

    Cred că putem discuta și o listă cu cele mai proaste remake-uri…

    • #53

      cea mai apropiata e varianta lui copola. au scos multe, dar totusi a fost o ecranizare ok

  25. #54

    Mi-ar placea o ecranizare dupa More Than Human a lui Theodore Sturgeon.Extraordinara carte.Sa vedeti ce buleala o sa fie Dark Tower tot a lui King.Deja au schimbat culoarea pielii personajului principal.

  26. #55

    E foarte greu să faci un film bun după o carte reuşită. Sunt modalităţi de exprimare artistică diferite, se lucrează altfel cu imaginaţia consumatorului. Nu contează doar ideea din spatele cărţii, ci modul în care o prezinţi. Altă problemă – să comprimi conţinutul a 50 de mii de cuvinte (o carte medie) într-un film de două ore. Păstrezi ideile principale (în cel mai bun caz); restul se pierde.
    Cărţile bune nu au fost scrise cu gândul de a le transforma în filme.
    Bine, poţi să faci şi aşa. Să scrii o carte, visând că te cumpără HBO si ajungi noul Martin. Sau te sună ăia de la Hollywood. Dar iese o porcărie, o maculatură. Cum a făcut Igor Bergler, de exemplu. Biblia Pierdută este un exemplu de carte foarte proastă, scrisă cu speranţa că va deveni film.

  27. #56

    Orice film cu Leo DiCaprio

    1
    • #57

      Iti dau dreptate….. Partial
      Orice film cu leo… In care nu joaca rol de nebun. Mie imi pare că alea ii cam ies.

  28. Ca să înțelegem mai bine gustul omului, ar fi interesant de aflat și cîteva exemple de film reușit după cartea aferentă.

  29. #59

    scopul filmelor făcute după mari cărţi e doar de a atrage publicul incult sau leneş (adică incult).Nu e cazul la game of thrones. Am citit seria gheaţă şi foc şi am văzut şi 3-4 sezoane din film. Cartea e sub film, autorul face greşeala de a mulge seria la infinit, inventează personaje inutile care nu contribuie cu nimic la poveste. SE practică şi la jocurile după filme, sunt varză.
    Un alt exemplu bun e Dexter, peste carte, jocul actoricesc şi naturaleţea personajelor Debra, Dexter, Doakes e de nota 10, te bagă în atmosfera aia de Miami, simţi adrenalina.
    Contele de Monte Cristo toate vechi sunt aiurea, cu Jimbo ( Isus) mai treacă meargă, şi cu Debardieu a fost ok.
    Of mice and men varianta din 1930 e mult mai bună ca cea din 1992 cu J. Malkovich. Totuşi e bună şi ultima.

  30. #61

    Un exemplu de film mai bun decat cartea: L.A. Confidential.

  31. #62

    Timeline … MADARFACAR! Ce carte buna si ce film de rahat. Sergiu Nicolaescu facea un film mai bun decat mizeria scoasa pe piata. Si-au batut joc de cartea lui Crichton.

    • #63

      La fel si Sfera si Congo si Germenul Andromeda.

    • #64

      Sfera a fost digerabil, Congo meh si la Germenul Andromeda depinde la care ecranizare te referi. Cea din 1971 a fost foarte ok, parerea mea.
      Toate cele mentionate de tine sunt bijuterii pe langa ce au facut din Timeline 🙂

  32. #65

    Moromeții e o capodoperă a cinematografiei românesti.

    1
  33. #66

    Aferim și 90% din avalanșa de căcaturi gen Sitaru, Mungiu, Giurgiu.

    1
  34. #67

    I an rhe legend e un remake după The Omen cu Heston ,parca ..

    Cum să ecranizezi un Papillon in engleză?
    Sau un Doctor Jivago?
    Sau un Winnetou un germana ?
    Alte filme:
    Star wars
    Jocurile foamei
    In arșița nopții
    Vinatorul de recompense (parcă a luat Oscar)
    Îmi mai aduc aminte. ..

    • #68

      da, winetu…

    • #69

      Poți sa uiți de klekih-petra ,rostit gutural ,de parca ai mesteca sticlă pisată (salut @Iulia) ?

    • #70

      Dacă prin Vânătorul de recompense te referi la Bladerunner, s-avem pardon. Și de fapt de la K. Dick vin multe filme foarte bune (unele chiar mai bune decât cârțile), cum ar fi Minority Report sau Total Recall. Bine, să nu uităm că au fost făcute după nuvele, nu după romane.

      Un film făcut după carte nu trebuie să se țină după carte. Pentru asta poți să citești cartea. Cea mai mare critică la adresa celebrului film Felix și Otilia este că nu s-a terminat la fel ca cartea, lol.

      Cele mai reușite filme după cărți au luat universul din carte, ceva personaje și eventual o parte din acțiune, și au construit ceva bun peste. Nu a ieșit întotdeauna, Enemy Mine este exemplul grăitor – filmul o porcărie, cartea excepțională. Sau chiar Starship Troopers, dacă-l iei în serios. Dar uită-te la ce a făcut Amazonul din The Man In The High Castle, de exemplu. Sau HBO din Game of Thrones.

    • #71

      cu Star W rs e o gluma?

    • #72

      De curiozitate, de ce n-ai putea ecraniza Winnetou in germana?

    • #73

      Star Wars? Dupa ce carte s-a ecranizat Star Wars? :))))))))

      Si Winnetou ce are in germana? Nu e ca si cum Karl May nu ar fi german nascut in Ernstthal, Schönburgische Rezessherrschaften :))))

      Iar la “I am legend” banuiesc ca te referi la The Omega Man cu Heston, ecranizare a nuvelei “I am legend” :)))

      That’s it, daca mai existau downvotes ajungeam in iad …

    • #74

      “papillon” e singura carte care am citit-o deux fois. filmul e ok. l’est gustibus e coloris non disputandum.:)

  35. #75

    The Postman.. cu Lana Turner e rau? Solyaris a lui Tarkovsky e rau? Shining a lui Kubrick? Cum poti sa mixezi mari prostii cu piesele astea? Filmele astea sunt peste carti cu exceptia cartii lui Lem – geniala si f. dificil de ecranizat.

    • #76

      realizezi ca oamenii au opinii diferite si opinia ta valoreaza fix cat a mea? cum pot? simplu. uite-asa.

    • #77

      a, si eu ziceam de cel din 2002 solaris, cu clooney. al lui tarkovsky nu l-am vazut.

  36. Ciresarii… Trist rau filmul fata de carte

    • #79

      oh, da, totally. Ursu si Tic puteau fi legende. Au iesit un cacat.

    • #80

      Mai prost ca Aripi de Zăpadă n-are cum să fie.

    • #81

      @Bogdan. Mi-ai stricat total ziua. Așa frumusețe de cărți (pentru vârsta aceea) și așa mizerii ecranizate.

    • #82

      Pfai, ce filme pot sa iasa din Ciresarii … dar nu sunt mai proaste ca acesta:

      www.youtube.com/watch?v=2cQgPosHYhQ

      @Cetin Iarta-ma, am dar cu reply la gramada 🙂

  37. #83

    Daca te consoleaza, exista un Shining in versiune de 6 ore care e de 20x mai bun decat varianta cu Nicholson
    www.imdb.com/title/tt0118460/
    in rest, numai de bine

    • Nu există mai bun decât varianta cu Nicholson. Nicholson e un geniu. Nu compari cărțile cu filmele, cărțile sunt clar lucrul superior.
      Filmul Shining nu are legătură cu cartea Shining. Filmu e film cartea e carte. iar aici s-a întâmplat ca din prestația unui actor de geniu ca Nicholson să iasă un film bun. Dar repet, nu se compară, nu trebuie să facem astfel de comparații, filmu e film cartea e carte. Nu compari mere cu pere.

  38. #85

    Mi-au placut: The Da Vinci Code, Ender’s Game, The time machine, Game of Thrones.
    Am ramas dezamagit de: Treasure Island(toate variantele).

  39. #86

    Haterz

  40. #87

    Am si eu un of. “Toate panzele sus”. Nicolaescu si-a batut joc de mesajul cartii si de tot. Cat despre ideea de Dichiseanu in rolul Pierre Vaillant…… grrrrrrrr. N-as putea numi vreun actor care sa se apropie de Dichiseanu la capitolul libidinosenie (din punctul meu de vedere).

    • #88

      de acord. mi-a placut ideea filmului si l-am vazut cand era foarte mic, dar dichiseanu e groaznic. Mai tii minte, acolo, in istanbul, la Curu Ceshme. siktir

    • #89

      Nicolaescu?

    • #90

      @Dufu. Sergiu. Regizor. Posibil si scenarist pt filmul asta.

    • #91

      @Ady-P: asta-mi aduce aminte de un banc. era ceva de genul: un film romanesc regizat de Sergiu Nicolaescu. Scenariu: Sergiu Nicolaescu. Imaginea: Sergiu Nicolaescu. Muzica: Sergiu Nicolaescu. In rolul lui Sergiu Nicolaescu: Gheorghe Dinica.
      Exact ca si in cazul de fata: in rolul lui Sergiu Nicolaescu a fost un alt rgizor, Mircea Muresan. Si nici la scenariu n-a avut nici-o contributie (din fericire).

    • #92

      Dar da, sunt de acord, Dichiseanu era un tip extrem de libidinos. Altfel, sex simbol al vremurilor respective…

    • #93

      Mda. Nici macar producator. Nu stiu de ce aveam senzatia ca Nicolaescu a fost implicat in asta. Sa se ia act de niste scuze postume.
      Oricum niste unii si-au batut rau joc de carte.

    • #94

      @Ady-P: sunteti voi o generatie prea “matura”… Trebuie tinut seama si de contextul in care s-a facut ecranizarea res[ectiva. Eu tin minte ca de abia asteptam duminica dimineata episodul din “Toate Panzele Sus!”. Pentru mine era echivalent cu vacanta (era dat numai vara).
      Cred ca una din putinele productii de televiziune in care a fost Nicolaescu implicat ca regizor a fost “Pentru Patrie!” (un serial legat de razboiul de independenta de la 1877).

  41. #96

    A citit careva “Rita Hayworth and Shawshank Redemption”? Poate exista totusi o exceptie de la regula.

  42. #97

    Eu încă mai aştept ca seria lui Wilbur Smith despre Egiptul Antic (Războinicii Nilului, Ultimul papirus, Magul, Căutarea şi Zeul deşertului) să se ecranizeze într-un mare fel. Cărţile mi s-au părut fabuloase, După părerea mea toată seria asta ar putea avea succesul lui GOT dacă ar fi ecranizată cum trebuie.
    Tentativele de filme din 1993 şi 1995 după Războinicii Nilului şi Ultimul papirus sunt naşpa.

  43. #98

    nu zice nimeni de Lizuca si Patrocle? vecinul meu Sadoveanu.

  44. #99

    de film nu stiu ca nu l-am vazut, dar codul lui da vinci este in mod sigur o carte pe care regret ca a fost scrisa.

  45. #100

    “the hours” mult mai bun decat cartea..bine..are si muzica aia misto..si cartea mai proasta decat “mrs dallaway” a virginiei woolf de la care porneste totul..

  46. #102

    Fiindcă românul se pricepe la toate, hai să mă leg de cei care se ocupă de asta…

    >> Dune

    De acord, vraiste.

    >> Papillon

    Budget: $13.5 million
    Box office: $53,267,000

    “Papillon currently holds an 82% rating on Rotten Tomatoes from a sample of 22 reviews.”

    IMBD: 8.0/10 ★

    Cu ăsta, greşeşti.

    >>Jocul lui Ender
    >Ender’s Game

    Budget: $110–115 million
    Box office: $125.5 million

    Ender’s Game received mixed reviews from film critics. On Rotten Tomatoes, a Review aggregator, the film has a score of 60% based on 196 reviews, with an average rating of 6 out of 10. On Metacritic, the film has a score of 51 out of 100 based on 39 critics indicating “mixed or average reviews”.

    IMBD: 6.7/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>Solaris

    Aaaa, acesta-i altul în care Georgică face schimb de scuipat. Ok.

    Budget: $47 million
    Box office: $30 million

    The film received mixed to positive reviews from critics and has a rating of 66% on Rotten Tomatoes based on 202 reviews with an average score of 6.5 out of 10.The film also has a score of 65 out of 100 on Metacritic based on 38 reviews.

    IMBD: 6.2/10 ★

    Cu ăsta, iarăşi, eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>The Misfit Brigade

    IMBD: 6.1/10 ★

    Aicea, zi tu de ce e naşpa. Nu l-am văzut.

    >>Numele trandafirului
    >The Name of the Rose

    Budget: $17.5 million
    Box office: $77,153,487

    The film did poorly at the box office in the United States, playing at only 176 theatres and grossing only $7.2 million in return on a $17 million budget. However, it was popular in many parts of Europe and had a worldwide gross of over $77 million. It received generally positive reviews from American and Italian critics, with review aggregator Rotten Tomatoes giving it a 73% approval rating. In 2011, Eco was quoted as giving a mixed review for the adaptation of his novel: “A book like this is a club sandwich, with turkey, salami, tomato, cheese, lettuce. And the movie is obliged to choose only the lettuce or the cheese, eliminating everything else – the theological side, the political side. It’s a nice movie.”

    IMBD: 7.8/10 ★

    Aici greşeşti.

    >>Procesul

    Care an? en.wikipedia.org/wiki/The_Trial_(disambiguation)

    >>Portretul lui Dorian Grey
    >Dorian Gray

    Cel din 2009, da?

    Box office: $22,410,097

    The film received mixed reviews. Film review aggregator Rotten Tomatoes gave the film 42% based on critics’ opinions. Most of the negative reviews are based on the acting and of the story not following the original plot of the book.

    IMBD: 6.3/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>Război și pace
    >War and Peace

    Care? en.wikipedia.org/wiki/War_and_Peace_(disambiguation)

    >>Troy

    Cel din 2004, da? Că mai e unul, o miniserie, cu Rufus Sewell. Dar io mă leg de cel cu Brăduţ Pitt.

    Budget $175 million; $177 million (Director’s cut)
    Box office: $497.4 million

    Troy was met with mixed reviews from critics. On Rotten Tomatoes, the film holds a rating of 54%, based on 221 reviews, with an average rating of 6/10. On Metacritic, the film has a score of 56 out of 100, based on 43 critics.

    IMBD: 7.2/10 ★

    Aici, greşeşti destul de rău.

    >>Game of Thrones

    În primul rând, greşeşti dpdv tehnic fiindcă e serial, nu film. În al doilea rând…

    Game of Thrones has received widespread critical acclaim, though its frequent use of nudity and violence has garnered criticism. In 2013, the Writers Guild of America placed Game of Thrones in the fortieth place on the list of the 101 best-written TV series.

    IMBD: 9.5/10 ★

    Deci? Faci blasfemie şi nu cunoşti capodopera dacă te-ar lovi în barbă.
    La vârsta noastră îndeajuns de înaintată, nu merge să faci pe hipsterul care hate-uieşte tot ce e aclamat. XD

    Cine a auzit de GRRM înainte de serialul ăsta? Un grup de oameni restrânşi, o nişă. Şi uite aşa, era cât pe ce ca omenirea să nu afle de A Song of Fire and Ice. Destul de marfă. Iar Georgică ăsta, chiar dacă nu e lingvist ca Tolkien, l-a depăşit în anumite puncte la genul literar al fanteziei. Şi sunt de acord.

    >>Starship Troopers

    Budget: $105 million
    Box office: $121.2 million

    Starship Troopers polarized audiences and critics alike. This is reflected in a slightly positive critical response with a 63% on Rotten Tomatoes based on 59 reviews, and 51% on Metacritic, indicating mixed or average reviews based on 20 critics.

    IMBD: 7.2/10 ★

    Aici, greşeşti destul de rău.

    >>Postașul sună de două ori
    >The Postman Always Rings Twice

    Budget: $12 million
    Box office: $12,200,000

    It scores an 83% “fresh” rating on Rotten Tomatoes, with 10 positive reviews and two negative.

    IMBD: 6.6/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>Codul lui Da Vinci
    >The Da Vinci Code

    Budget: $125 million
    Box office: $758.2 million

    The Da Vinci Code garnered a 25% “rotten” rating on the film review aggregate website Rotten Tomatoes based on a sample of 220 reviews and an average rating of 4.8/10.

    IMBD: 6.6/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>Moromeții

    Câtă ură şi/sau invidie să ai pe cei care dau Bacalaureatul?

    >>Alex Cross

    Budget: $35 million
    Box office: $34.6 million

    Alex Cross was highly panned by critics. It received a “rotten” score of 12% on Rotten Tomatoes based on 119 reviews with an average rating of 3.5 out of 10. At Metacritic it received a score of 30 out of 100 based on 34 reviews.

    IMBD: 5.1/10 ★

    Cu ăsta, eşti pe partea goală a paharului.

    >>Cronicile din Narnia
    >The Chronicles of Narnia

    Budget: $485 million
    Box office: $1.6 billion

    Ăsta arată a succes decât a eşec. Prea multe informaţii dar greşeşti.

    >>Călătoriile lui Gulliver, tristețea cu Jack Black
    >Gulliver’s Travels

    Budget: $112 million
    Box office: $237.4 million

    Gulliver’s Travels has received generally negative reviews from critics; Rotten Tomatoes holds a score of 20%, based on 118 reviews. The average rating from critics is 3.9/10.

    IMBD: 4.9/10 ★

    Cu ăsta, eşti pe partea goală a paharului, dar greşeşti cu profitul în raport cu bugetul filmului. Tristeţea, pare-se, că le-a plăcut la mulţi, chiar dacă criticiilor le venea să-şi smulgă ochii.

    >>The Golden Compass

    Budget: $180 million
    Box office: $372 million

    Reviews of The Golden Compass were mixed. Review aggregator Rotten Tomatoes gave the film a 43% rating, based on 192 reviews. At Metacritic, which assigns a weighted average rating out of 100 to reviews from mainstream critics, the film has received an average score of 51, based on 33 reviews.

    IMBD: 6.1/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>The last Airbender

    Fără doar şi poate.

    >>Bicentennial Man

    Budget: $100 million
    Box office: $87.4 million

    The film holds a 37% approval rating on Rotten Tomatoes with 35 out of 93 critics giving it a positive review, with an average rating of 4.8 out of 10. The review aggregator Metacritic gives it a score of 42.

    IMBD: 6.8/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>The time machine

    Budget: $80 million
    Box office: $123.7 million

    The Time Machine received mixed to negative reviews. The film received a 29% positive rating on Rotten Tomatoes, based on 148 critic reviews.

    IMBD: 5.9/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>Eragon

    Budget: $100 million
    Box office: $249.5 million

    Eragon was one of the worst reviewed films of 2006; 16% of reviews by critics were positive with an average rating of 4.1/10 at Rotten Tomatoes.

    IMBD: 5.1/10 ★

    Cu ăsta, eşti pe partea goală a paharului.

    >>Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events

    Budget: $140 million
    Box office: $213 million

    Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events received generally positive reviews. On Rotten Tomatoes, the film has a rating of 72%, based on 160 reviews, with an average rating of 6.7/10. On Metacritic, gave the film a score of 62 out of 100, based on 37 critics, indicating “generally favorable reviews”.

    IMBD: 6.8/10 ★

    Cu ăsta, cam greşeşti.

    >>The League of Extraordinary Gentlemen

    Budget: $78 million
    Box office: $179.3 million

    Critical reaction to the film was generally unfavorable. A 30/100 approval rating on Metacritic is based on 36 reviews. Rotten Tomatoes reports 17% of 177 reviews being positive, with an average rating of 4/10.

    IMBD: 5.8/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>How the Grinch Stole Christmas

    Budget: $123 million
    Box office: $345.1 million

    Rotten Tomatoes gave the film with a rating 53%. On Metacritic, the film has a score of 46 out of 100, based on 29 critics.

    IMBD: 6.0/10 ★

    Cu ăsta eşti aşa-şa-şa, spre sensul că greşeşti.

    >>Războiul Lumilor
    >War of the Worlds

    Budget: $132 million
    Box office: $591.7 million

    The film received generally positive reviews from critics. Review aggregator website Metacritic gave the film an average score of 73 based on 40 reviews. On another website, Rotten Tomatoes, War of the Worlds currently garners a 74% “fresh” rating based on 250 reviews.

    IMBD: 6.5/10 ★

    Hmmm… aici eşti nefavorizat. E plăcut, chiar dacă nu e fenomenal încât să-ţi dea ochii pe spate.

    >>I Am Legend
    >>I, Robot

    Greşeşti cu amândouă. În primul rând, I Am Legend e cauza pentru care a existat şi încă există SF-ul cu zombie. Ce exista înainte de asta? Bătrânul Frankestein, care era deja mort în toate felurile.

    În al doilea rând, I Robot e cauza pentru care s-a rejuvenat interesul pentru SF-ul roboticii & a tehnologiei. Nu uita că Star Wars I, II, III au cam lăsat fanii cu cenuşă-n gură, Star Trek (ultimele sezoane) la fel.

    Singura bubă, împărtăşită de amândouă, e că ambele au un final… aşa şi aşa. Dacă eşti fan al apofeniei, atunci filmele sunt aproape excelente.

    >>The Hitchhikers Guide to the Galaxy, de o prostie înfiorătoare
    >The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy

    Budget: $45–50 million
    Box office: $104.5 million

    Rotten Tomatoes, a review aggregator, reports that 60% of 194 surveyed critics gave the film a positive review; the average rating is 6.1/10. Metacritic gives it 63/100, indicating “generally favourable” reviews.

    IMBD: 6.8/10 ★

    O fi o prostie înfiorătoare dar multora le-a plăcut.

    >>Seeker: The Dark Is Rising

    Box office: $31,400,740

    Critical reception to the film has been largely negative, with movie-review aggregator Rotten Tomatoes finding only 14% of critics gave the movie a positive review earning the film a “Rotten” rating on the site. Metacritic, a similar review aggregation site, calculates the movie as having a score of 39/100.

    IMBD: 4.8/10 ★

    Cu ăsta, eşti pe partea goală a paharului.

    >>The Shining

    Cetin, chiar glumeşti? E un cult classic

    Ok, cam atât cu preferinţele altora. Părerea mea, dacă vrei, e să lasi lista asta pentru orişicare dacă e curios şi să nu stea să caute dacă strugurii sunt acri sau nu.

    • #103

      deci tu imi explici mie ca preferintele mele.personale sunt vax pentru ca box office? îhî

    • #104

      Nicidecum, Arhi.
      Şi eu urăsc anumite filme care chiar au avut bani mulţi, dar tot îmi provoca scârbă, iar pentru alţii devenea ceva grozav. Am postat lista mea, sigur-sigur e un film care ţi-a plăcut dar mie-mi provoacă greaţă.

  47. #105

    Rândul meu:

    The Happening
    Lady in the Water
    The Village
    After Earth
    Dragonball: Evolution
    Mortal Kombat: Annihilation
    State Property 2 / State Property 2: Blood on the Streets
    Popeye (cu Robin Williams)
    Elektra
    Terminator 4: Salvation
    Alone in the Dark
    The Hateful Eight (a lui Tarantino)
    Hitman din 2007 (tot filmul e superb până când se întâlneşte şi i se face milă de aia; cel din 2016 mi se pare chiar mai bun, îl recomand p-ăla)
    Transformers (de Michael Bay, toa-te)
    Pearl Harbor
    Damned! ( www.youtube.com/watch?v=UwAWwLtSX7I )
    Postal
    Gladiator
    Inspector Gadget 2
    Saints and Soldiers 3: The Void
    War Pigs
    Batman & Robin
    Poseidon
    Sharknado (toate)
    Seed of Chucky
    Babel
    Inglourious Basterds
    The Nugget
    1492: Conquest of Paradise
    Desperado 2
    The Adventures of Sharkboy and Lavagirl

    Cred că ajung.

  48. #106

    vad ca nu a zis nimeni despre “The Martian”
    Cartea a fost dementiala, in schimb filmul dezamagitor.

    • #107

      nu am citit cartea.

    • #108

      Filmul a fost decent. Adica bine, inteleg de ce nu ti-a placut, dar mie mi s-a parut ok.
      WWZ pe de alta parte…