Bănuiesc că ați văzut, deja, cu toții, reclama pro vaccin de la Fashion Days. Dacă nu, uite-o

Acum, după ce v-ați simțit mai buni, mai darnici, mai generoși, mai plini de responsabilitate socială și toate lucrurile alea bune pe care le transmite reclama, deși wink-ul de la final al tipului este absolut demențial, zici că vrea să îi zică ceva de genul Poți să o bagi și acolo, e în regulă, nu doare deloc

… să revenim la oile noastră și să spunem că, deși e o reclamă foarte mișto, cu patos și suflet, este fix, DAR FIX la fel cu campaniile antiviol și violență care se organizează, din când în când prin piață, știți voi, alea cu femei cu ochii umflați și răni, copii care se ghemuie sub palma ridicată a tatălui demonizat în toate reclamele, chestii de astea sensibile.

ADICĂ TARGETUL LOR E GREȘIT. Sunt reclame inteligente, conceptuale, care se adresează oamenilor care le pot înțelege și asimila. Doar că acești oameni suntem noi, voi, eu, tu, cei care nu violăm femei, cei care nu ne batem partenerele, cei care nu ne batem copiii niciodată și care nu considerăm că pe mine m-a bătut de m-a rupt și uite ce bine am ajuns și, în general, nu facem nimic din ceea ce se spune în respectivele reclame.

Reclamele pro vaccinare, ca și reclamele antiviolență, trebuie să de adreseze oamenilor care fac asta în mod curent. Adresează-te cu un ad lacrimogen în Vaslui și explică-le că nu e bine să își bată nevasta sau să își violeze copiii, pentru că nu e bine și Dumnezeu nu îi vrea la ei pe bătăuși și violatori (bine, aici eu văd o problemă în acel absolvo te deplin al bisericii oferit la împărtășanie, unde dacă îl recunoști din suflet ca mântuitor pe treimea unică formată din isus, care își este și tată, dar și sfânt duh, toate păcate îți sunt iertate și aia e. Preoții ar trebui să inventeze, măcar local, niște reguli de astea care nu pot fi încălcate cu speranța că la final zici un doamne-ajută și ajungi de-a dreapta tatălui. Și fiului. Și sfântului duh. Amin.)

Mergi în Moldova și explică-le că băutura nu e bună. Mergi în Transilvania și zi-le ungurilor să vândă pâine în românește. Mergi în Banat și modelează-le neuronul să înțeleagă că afluxul de olteni de fapt le-a ridicat nivelul de inteligență cu 50%. Și tot așa.

Desigur, glumesc, dar problema mare a agențiilor de creație este că nu sunt interesate de targetul adevărat al acestor ad-uri, ci doar de bani și de posibilitatea de a obține niște lei de aur pe la diferite festivaluri de publicitare, unde ne batem pe spate și ne spunem unul altuia ce buni suntem, cum schimbăm paradigma și lumea odată cu ea.

Atunci când va veni publicitarul care va face asta, căruia îi va păsa cu adevărat de violuri, violență, alcool, copii abandonați și care va înțelege cui trebuie să se adreseze pentru asta, abia atunci se vor schimba lucuri.

Până atunci, va fi doar un circle jerk în care ne lăudăm reciproc de cât de buni suntem și cât de nașpa sunt ceilalți.