Scris de Radu (unul din ei)
Salut Arhi,
Sunt un cititor al tau de multa vreme si uneori mai postez cate un comentariu. Iti scriu acest email pentru ca azi ma simt frustrat. De ce? Voi incerca sa explic cat mai pe scurt.
Am comandat online pentru soacra mea un aragaz in valoare de 600 lei de la Cel.ro.
Socra-mea a primit de la FAN curier aragazul, a semnat iar eu la 15-20 min am venit sa il montez. Dupa ce l-am desigilat dintr-o cutie de carton, am constatat ca in partea de jos, este tabla este lovita rau. Am sunat curierul iar acesta a spus sa ma adresez Cel.ro…ceea ce am si facut.
Cel.ro mi-a raspuns :
“Buna ziua,
Va rugam sa ne atasati fotografii si cu ambalajul produsului, mai exact partea unde este deteriorat ambalajul.”
Am atasat fotografiile cu argazul deteriorat + capacul de carton de la fund care era rupt.
Mi s-a spus ca vrea sa vada TOT ambalajul. Intre timp, am aruncat bucatile de carton la ghena….
Raspuns Cel.ro “Buna ziua,
Si cum doriti sa faceti returul, fara ambalaj? La defectul care se observa cu siguranta si ambalajul este deteriorat iar in cazul asta nu va putem ajuta intrucat responsabilitatea dumneavoastra la livrare era sa verificati integritatea coletului.”
Fiind din Bucuresti, m-am dus la sediul lor din Iuliu Maniu, unde le-am explicat din nou toata povestea.
Au zis: “aduce-ti aragazul la noi ca sa il vedem”
Ma duc acasa, pun aragazul in masina si ma reintorc la Cel.ro
Ajuns acolo, au spus : “nu aveti ambalajul complet si chiar daca l-ai avea, nu va putem da toti banii inapoi. Va oprim o taxa de 30%.” Asta inseamna 200 RON.
Sunt client Cel.ro de vreo 4 ani, perioada in care am comandat produse de mii de lei(+ 7000 ron). Le-am explicat ca nu avea socra-mea (femeie la +70) cum sa desfaca ambalajul iar acesta sa ramana intact…mai ales ca tabla este indoita undeva la baza aragazului (pozele sunt atasate)
De asemenea, le-am explicat ca nu este vorba de bani ci doar de un principiu. Sunt clientul lor si niciodata nu m-am plans de nimic. I-am intrebat cum poate sa isi inchipuie ca as fi dat cu aragazul de pamant sau daca ei cred ca un smecheras care cauta sa ii prosteasca.
Aragazul a venit lovit.
Au raspuns sec: “conform legii, va rambursam contravalorarea minus 30%”.
Ma simt extrem de frustrat in aceste momente. La cumpararea aragazului, nici nu m-am gandit la alt magazin decat Cel.ro
Cum sa te comporti asa cum un client care pe parcursul timpului ti-a comandat de mii de lei? Cum sa ceri sa desfaca o femeie de +70 un aragaz din cutie, cutia de carton sa ramana intacta iar ea sa verifice aragazul, inclusiv parte inferioara a acestuia(toate astea in fata curierului)?!
Sunt absolut scarbit de comportamentul CEL.ro…
Poate poti scrie pe blogul tau despre asta. Cred ca ai ajuta si pe altii sa nu pateasca ce am patit eu. Niciodata nu voi mai cumpara ceva de la Cel.ro indiferent daca va fi mai ieftin fata de alte magazine.
Multumesc pentru rabdarea de a imi citi “of-ul” si scuze pentru eventuala incoerenta. Sunt mult prea enervat de situatie.
NOU
Sunt absolut scarbit ca in 2015 mai exista cineva care sa cumpere de la cel! Cum omule? Cum poti sa faci prostia asta? Pana si atunci cand cabral a incercat sa le spele numele, l-a luat lumea la p**a. Cum poti sa faci asa ceva? 🙁 Cand se stie ca dintre cei mai vai de ei astia sunt capu la lista, tu ai avut curaj sa comanzi? In anul de gratie 2015 cand netul e plin de povesti triste cu cel, tu ai curajul sa iei ceva de la ei? Imi pare rau de faptul ca ai avut de pierdut bani dar lucrul asta era de asteptat din partea lor.
NOU
E Radu F. Constantinescu
NOU
“Socra-mea a primit de la FAN curier aragazul, a semnat”
semnatura implica responsabilitate. sau ai vrut sa o testezi pe soacra?
NOU
Daca semnezi – curierul este absolvit de orice.
Am avut acelasi tip de problema cu e-mag. Un cuptor cu microunde.
Ambalajul intact – inauntra cuptorul indoit.
Am facut poze detaliate si intr-un tarziu mi l-a schimbat…
Fara ambalaj – nu stiu daca mi-l schimba.
NOU
semnatura de primire garanteaza un singur lucru, ca ai primit, NU garanteaza ca ai luat la cunostinta ca produsul e functional sau defect. deci odata ce ai semnat, nu poti sustine ca NU ai primit, insa starea de functionare a produsului la livrare e responsabilitatea lor, ori a firmei ori a curierului.
NOU
“Cum sa te comporti asa cum un client care pe parcursul timpului ti-a comandat de mii de lei? ”
Sa te astepti ca ceilalti sa se poarte corect cu tine doar pentru ca tu te porti corect cu ei e ca si cum te-ai astepta ca tantarul sa nu te suga doar pentru faptul ca nici tu nu il sugi pe el…
NOU
Pai deja l-au luat de fraier. Cand intra pe usa isi ziceau angajatii cel intre iei: “ia uite, clientul acesta ne-a dat mii de lei, clar e fraier ca a facut asta, habar nu are de la cine cumpara”. Daca nici marele cabral nu a reusit sa le spele rusinea, ba chiar a fost nevoit sa se opreasca din asta, ca sa nu isi manjasca si el numele cu rahat. 🙁
NOU
oameni buni, si noi cumparam multe online, sunt aduse de curieri, semnezi si asta-i tot. daca nu esti acasa iti lasa o nota prin usa ca pachetul este la vecinul X. si noi am semnat pentru coletele vecinilor.
dar
niciodata nu a existat obligatia sa desfaci coletele si sa verifici produsele in fata curierilor, daca ceva ajunge deteriorat se rafuieste firma de unde ai comandat cu firma de curierat, nu tu, clientul cu ei.
mi se pare ca au o atitudine aberanta. daca iei povestea cronologic reiese ca Radu are perfecta dreptate sa fie furios, pentru ca e evident ca aragazul a ajuns la client deteriorat, deci problema trebuie rezolvata intre firma aia si curier iar clientul despagubit 100% sau schimbat produsul, eu asa vad ca ar fi corect.
NOU
Intrebarea care se pune este de ce facea femeia de 70 ani despachetarea singura? Daca tu pretinzi ca nu ar fi capabila sa efectueze corect inspectia si despachetarea aragazului atunci de ce nu te-ai gandit la asta inainte?
NOU
Conform carei legi se opreste taxa de 30%?
NOU
Pentru faptul că el vrea să facă retur și nu are ambalajul original. Evident, e mult 30%, dar sunt acoperiți dpdvd legal.
Vrem să putem returna produsele și după 3 luni de la achiziție, dar nu putem păstra niște bucăți de carton pentru 2-3 zile.
@Autor, de curiozitate, dacă știai că e lovit și-l returnezi, de ce ai aruncat ambalajul?
NOU
conform nici unei legi.
Legea nr. 449/2003 nu specifica nimic de genul vreunei rambursari partiale.
cel mai bine reclamatie la anpc ( opc). linkul mai jos.
sper ca am ajutat.
(www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/Lege%20nr.%20449%28r1%29%20din%202003.html)
NOU
Ce treabă are link-ul tău cu returnarea produselor? El nu a dus nimic la garanție. De altfel, garanția nu o să-ți acopere niciodată daunele provenite din șocuri mecanice, deci care e legătura?
El a vrut să RETURNEZE în perioada aia de 2 săptămâni produsul, dar nu mai are ambalajul. Nu spun că Cel.ro sunt cei mai corecți, dar ei cam ce ar trebui să facă din acel produs în continuare? Cine cumpără un aragaz lovit și fără ambalaj? 🙂
NOU
nu, cei 30% au fost opriti pentru ca asa a considerat CEL.RO.
eu am comandat de buna credinta un aragaz de la un magazin pe care il credeam serios si nu cu angajati “smecherasi”….
cum putea sa indoaie cineva tabla in partea inferioara? e si rupta…e clar ca a cazut de pe un motostivuitor sau cine stie de unde.
e prima oara cand comand ceva si am o astfel de problema. nu m-am gandit niciodata ca o firma mare precum Cel.ro ar fi niste escroci;practic asta sunt. mi-au furat 200 lei.
Nu e vorba de bani(sunt 200 ron) e vorba de un principiu.
Cand am carat aragazul la ei (cel.ro nu vine sa ia produsele retur), mi-au zis “pai stiu eu ce ati facut cu el?”
ce puteam sa fac? sa incep sa il lovesc cu picioarele? totul a durat mai putin de 2 ore(de cand am constatat defectul pana l-am adus la ei)
Cum sa imi ceri sa fac poze la ambalaj? Cum sa ceri ca ambalajul unui aragaz sa fie intact pentru ca produsul sa fie returnat?
Si dupa ce iti aduc ambalajul, spui “pai nu conteaza, produsul e deteriorat deci va scadem 30%”.
in concluzie, evitati CEL.RO daca nu vrei sa patiti ca mine.
CEL.ro = hoti !
NOU
“pai stiu eu ce ati facut cu el?”
replica de total marlan care sugereaza ca ii minti, deci te face mincinos. cred ca trebuie reclamati la OPC, nu se poate discuta civilizat cu ei.
NOU
Unde traiesc eu poti returna aproape orice in 30-90 de zile. Ceea ce este un mare beneficiu. Dar pretul platit este de a pastra ambalajul original tot acest timp impreuna cu bonul fiscal. Altfel ori nu mai poti returna produsul, ori primesti banii inapoi doar partial ori primesti doar credit la magazinul respectiv.
In general, fara ambalajul original care contine codul de bare nu prea poti dovedi ca ai cumparat produsul de la ei din magazin. Doar in cazul in care serial# produsului e legat cumva de numele tau.
NOU
e clar ca cel.ro sunt hoti si nu stiu sa trateze un client. in mod normal trebuia sa schimbe aragazul fara sa comenteze.au castigat 200 lei si au pierdut poate zeci de mii din reclama negativa facuta aici.
NOU
ştiu că n-are nicio relevanţă, dar eu sunt curios dacă ei au zis aduceţi cu cratimă:))
NOU
Asa-i cand, pe langa ca nu ai fost atent 12 ani la orele de romana, nici nu ai prea citit la viata ta carti in romana
NOU
Stii replica aia dintr-un film “Bai esti prost?”
Cam la asta ma gandesc au acum!
1. Cine dracu’ mai cumpara de la Cel.ro?
2. Cine mai pune botul la porcarii din astea cu “nu aveti ambalajul, 200 lei taxa pe fraier”?
3. Ai dreptul NU obligatia sa deschizi coletul la livrare.
4. Deci tu te-ai intors cu aragazu’ in portbagaj si aia ti-au dat cu flit? Ma tavalesc de ras! Sincer! Si nu l-ai scapat – din greseala binenteles – in mijlocul Showroom-ului peste laptop-urile alea expuse cu praf si urme de degete pe ele?
Haidi bre’ ce plm – esti cetatean european si ai drepturi!!!
PS Asta a platit si parcarea de la sediul Cel.ro cand s-a dus cu aragazu’
NOU
NOU
Cel mai tare comentariu! Nici eu n-as fi putut s-o spun mai bine.
NOU
in mod normal/ideal ar trebui sa pastrezi ambalajele, este conditie trecuta pe certificatul de garantie.
tot in mod normal socrella nu ar trebui sa deschida ambalajul, nici nu are de ce din moment ce nu monteaza dumneaei aragazul si mai ales ca are 70+.
acum daca e sa fim realisti, nu poti pastra ambalajele de la toate electronicele din casa, ti-ar trebui minim o camera special pentru asta.
tot realisti daca e sa fim, cel.ro nu poate sa stie ca nu ai lovit tu aparatul. de fapt tu nu poti dovedi asta.
si eu am comandat de la cel.ro de multi banisori pana mi-am luat-o si eu cu ceva. doar ca nu despre cel.ro e vorba acum.
e vorba ca pe viitor sa stii ca trebuie sa:
– sa pastrezi ambalajul, atat cartonul cat si polistirenul pentru o perioada rezonabila de timp. daca e sa duci produsul la garantie nu prea o sa ti-l primeasca fara ele.
– sa verifici produsul la primire (eu am schimbat un frigider cu usa infundata si un cuptor lovit la un colt)
– cyberbullying nu ajuta mereu, mai ales daca dreptatea este impartita – practic tu ai incalcat conditiile garantiei.
NOU
Boss, returul pentru defect/neconform la livrare nu e garantie. Sper ca intelegi aceste subtilitati lingvistice/juridice…
NOU
Hai sa mergem pe principiul ca sunt client vechi si nu am gresit eu. Cum pot sa stie ei ca aragazul a ajuns lovit daca tu nu ai ambalajul? Chiar ma intreb, desfaci aragazul, te uiti la el si zici “Aaa, e lovit! Arunc ambalajul ca aia il primesc si fara.”. Nu pastrezi toate cartoanele, dar macar cateva zile tot il pastrezi in caz ca vrei sa ii faci retur.
NOU
O mizerie. Cred ca numai in Romania e porcaria asta cu returul in ambalaj.
NOU
Exact, numai in Romania vezi asa ceva, aici cel putin, ai factura de la produs, scrie pe ce data ai cumparat produsul, daca e in garantie, il repara sau schimba, ce legatura are ambalajul cu garantia produsului….
NOU
Pot să îmi iau hate pt asta, dar uneori diferența de preț între un magazin și altul o fac serviciile. Mai devreme sau mai târziu tot s-ar fi întâmplat asta, mai ales la Cel. Dacă au fost OK până acum, a fost pur noroc. Nu sunt vreo snoabă, nu zic să te arunci la prețuri nesimțite…. dar cam așa e.
NOU
il citesti pe arhi de multi ani dar totusi ti-au scapat articolele alea cu cel.ro. ntz ntz ntz
NOU
dupa ce faci combinatii cu altii o dai si la modul autist, in momentul in care ai pasat responsabilitatea soacrei sa il preia automat trebuia sa il verifice, plus ca te-ai grabit sa arunci ambalajul, daca te tot dai client vechi trebuia sa cunosti regulile lor de returnare.
NOU
Eu nu inteleg cum poate avea cineva incredere in soacra.
NOU
o soacra in care poti avea incredere e o soacra moarta
NOU
@sean se poate avea incredere in soacra, daca o ai cu ceva la mana.
Eu asa am facut cu soacra-mea, am prins-o cu chestii si acum cand trebuie sa negociem ceva e suficient sa ii fac cu ochiul.
Deci tehnic poti avea incredere in soacra, depinde doar de tine.
NOU
Ai comandat de 76000 lei. logica lor e ca ti-ai umplut casa de electrocasnice pentru 5-6 ani. In 5-6 ani uiti multe.
NOU
*7600
NOU
Este si nu este corect ceea ce s-a intamplat. Conform OG 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta, un consumator poate renunta la cumparare (prin denuntare unilaterala a contractului) in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului comandat la distanta. Problema este ca domnul in cauza a aruncat ambalajul produsului. Atunci cand se returneaza un produs, se returneaza asa cum se primeste (chiar daca ambalajul este deteriorat – uneori nu ai cum sa il desfaci altfel decat rupandu-l). Intrebarea mea este: nu putea sa mearga la ghena sa ia ambalajul? Eu am inteles ca din momentul primirii produsului si pana la returnarea lui fizica au trecut doar cateva ore.
Au facut exces de zel cei de la Cel, mai ales ca domnul era un client vechi si se putea face o exceptie, avand in vedere ca produsul era defect.
In ceea ce priveste raspunsul primit de la Cel.ro “conform legii, va rambursam contravalorarea minus 30%”, sunt curioasa ce lege au invocat cei de acolo. Eu nu stiu nici o lege care sa spuna asa ceva.
NOU
cei 30% sunt estimati de ei. s-au uitat la el si au estimat cat face tabla infundata.
Da, este “vina” mea ca nu am verificat aragazul de fata cu curierul; sa il desfac, sa il intorc pe toate partile, sa pastrez intact ambalajul(nu stiu cum as fi putut face asta; doar daca as fi ridicat cu totul aragazul si cutia sa ramana jos…)
Eu ma refer la un principiu care mie mi se pare firesc. Un client (nu nou) reclama o problema cu un produs. Eu ca firma in loc sa vin in intampinarea sa si sa incerc sa ii rezolv problema, il persiflez la modul ” pai stiu eu ce ati facut cu aragazul?!”.
Ce puteam face? Sa il iau la picioare si dupa sa cer banii inapoi?
Mintea bolnava de hoti si de smecherasi bisnitari de la CEL.ro , se gandeste imediat ca poate “ei” ar fi facut asta.
Cineva mai sus spunea :
“Sa te astepti ca ceilalti sa se poarte corect cu tine doar pentru ca tu te porti corect cu ei e ca si cum te-ai astepta ca tantarul sa nu te suga doar pentru faptul ca nici tu nu il sugi pe el”
DA, ma asteptam la asta din partea CEL.RO. Am fost de buna credinta cumparand si nu m-am dus la ei sa ii “smecheresc”. Avea pretentia sa se comporte la fel.
Da, imi asum “prostia” dar am dorit sa fac cunoscut aici practicile “CORSAR”-esti ale ale lor
Firma lor se numeste: Corsar Online srl
Tracucere: JEPCARII din Online SRL.
NOU
Radu, de acord cu tine ca nu aveai cum sa verifici produsul ambalat. Dupa cum am mai spus, nu ar fi trebuit sa te penalizeze, mai ales ca ai primit un produs deteriorat si le-ai facut si favoarea sa il transporti tu. In mod normal, daca un produs are un defect din fabrica sau a patit ceva in timpul transportului si tu demonstrezi cu poze imediat dupa primire ca asa a fost, ei trebuie sa plateasca si returul.
Trebuia sa te certi cu ei si sunt sigura ca ai fi rezolvat. Cu siguranta au mai avut astfel de probleme (produsele sa pateasca diverse chestii in timpul livrarii) si incearca si ei unde se poate. Daca le merge bine, daca nu, iarasi bine.
Vina ta este ca ai avut si ambalajul (chiar daca era rupt, facut ferfenita). Trebuia sa te duci la ghena si sa il iei.
NOU
Ca in orice relatie care merge prost eu zic ca si in emotionanta poveste de aici dintre domnu’ Radu si Cel.rău responsabilitatea este impartita.
Cel.rău merge dupa cum zicea poetul, citez din memorie “din codru rupi o ramurea, ce plm imi pasa mie de ea”. Inventeaza reguli din mers (haidi, băi, 30% taxa de smecher? unde s-a pomenit asta?), santajeaza, bate cu penisul in masa etc.
Domnu’ Radu, la randul domniei sale nu e dispus sa pastreze ambalajele nici macar pana vede aragazul montat si functional, pentru ca nu il intereseaza disconfortul furnizorului in cazul unui retur. Da, frate, e greu sa dai inapoi sa furnizor orice cacat fara ambalajul original sau macar resturi din el, nu e rocket science.
De unde eu inteleg ca si Maria e curva dar si Ion o bate des si fara motiv, asa ca se cam merita amandoi unul pe celalalt.
Hai, Doamne ajuta si ne fereste de Cel.rău.
NOU
Eu zic sa le zici ca daca nu iti schimba aragazu’, le returnezi soacra. Castigi oricum.
NOU
nu exista nici o lege care prevede retinerea celor 30% invocati, asa cum nici obligativitatea returnarii ambalajului nu am vazut-o niciunde…
NOU
Mai comanda unul si cand il livreaza curierul fa-te ca il scapi din maini :* . Apoi il desfaci de ambalaj si il refuzi politicos. 10 prieteni ca tine si li se va aprinde un beculet sa trateze clientii mai bine decat emag.
NOU
Eu am comandat online de la mediagalaxy …mare greseala … tel s5 si in 2 saptamani a devenit ecranul galben , eu am solicitat schimbarea lui ( aveau retur 31 zile ) ca nu au cum ca sa-l trimit in garantie ca e produs defect . Eu ce vina am ca produsul e neconform? Nici un mail nu a rezolvat problema au schimbat ecranul pe garantie dar eu vroiam cum aveam si dreptul sa-mi schimbe produsul . Reclamatie la opc tot am facut dar sincer nu stiu cum ne putem obtine drepturile .
NOU
Asta cu ambalajul intact mi se pare o prostie. Păstrezi chitanța și garanția, factura, ce rahat de acte îți mai dau ăia. Însă nu și ambalajul. nu nene, ni se cere intact acel ambalaj. cică garanța e ambalajul. De aia am vreo 3 cutii de televizor în casă, pe care se adună praful, pentru că… garanție.
ai dezvirginat ambalajul? ghinionul tău nene.
NOU
De ce caca a aruncat asta ambalajul daca a vazut ca e belit aragazu ?
De ce ?
Si de ce mereu e o persoana a treia care face boacana , dar vine cineva si ne explica de parca era in curul ei cand a facut-o?
NOU
Cel.ro sunt niste tepari jegosi. Gandeste-te ca te-a costat 200 RON sa inveti lectia asta si ca mai bine ca s-a intamplat la un aragaz vs laptop.
Orienteaza-te catre magazinele cu review-uri bune si politici okay de returnare.
cel.ro = bisnitarul de valuta = nu doar ca nu ai garantie, dar incearca si sa te fraiereasca. Si nu o spun eu, ci sute de povesti si clienti pe ‘internetz’.
NOU
Cel.ro are o politica bine stabilita sa tragă te pe acolo unde se poate. De unde știu? Pai sunt și eu păcălit, am făcut și un grup pe Facebook sa afle și alții cu ce specimene vor avea de a face.
După luni de încercări, tocmai am epuizat și ultima cale amiabila, medierea. Nu au dat nici măcar un răspuns normal, așa ca merg în instanță. Mai au cca douazeci de procese pe rol, dar ăsta este și scopul lor, sa te lași de lehamite și bani dați pe judecata. Dacă unul din 10 îi da in judecata și câștigă, tot ei sunt mai câștigați financiar în final.
Așa ca cine vrea consiliere gratuita anti cel.ro, va ajut!
NOU
oare cati din cei care au comentat la pagina asta au si citit??????
ehhhhh??
ma gandeam io.
s-acu s-o luam invers.