Vali P zice că facebook are probleme cu monetizarea din cauza utilizatorilor, care ba nu au bani, ba sunt plictisiți. Eu am o opinie diferită.

Facebook se va duce în cap din cauza lăcomiei grave.
Să luăm exemplu pagina mea. Am făcut-o, am promovat-o, am ajuns la 1400 de likeuri. Se presupune că odată ce oamenii aceia ți-au dat like, ei vor să vadă ce scrii. Se mai presupune că, odată ce ai muncit să strângi likeurile acelea, unii plătind chiar facebook ads, e dreptul tău ca oamenii ce te urmăresc să îți urmărească postările.

Ei, uite că nu. Îți văd postările 15-20% din ei. În rest, ți se umple pagina de butonașe prin care să îți promovezi postul, pe bani, CĂTRE OAMENII CARE DEJA ȚI-AU DAT LIKE.

Aici din păcate se desparte bisnisul și începe măgăria. Și sunt convins că, în timp, din ce în ce mai mulți vor simți la fel ca mine.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

73 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    It’s all about the $$$. Ceva explicatii: www.allinbound.ro/facebook-edgerank-algoritm-gresit/

  2. #2

    Adună juma de milion şi 15-20% din ei îţi vor ajunge pe blog 🙂

    • #3

      Cu cât pagina are mai mulți fani cu atât procentul de 15%-20% ajunge să fie spre 5%-10%.

    • #4

      Mi-ar conveni 10% din juma de milion 🙂 Pe de altă parte, FB … aşa cum e, este o platformă de promovare. Că ei scot bani şi vor să facă un profit tot mai mare, asta-i logic. Toţi am face la fel. Nimic nu-i pe gratis. Eu am între 20 şi 31% trafic de pe FB.

  3. #5

    Da! Si cand joc Avengers pe facebook, daca nu imi cumpar gold, nu am nici o sansa la pvp ! Eu am arme normale si lupt impotriva unuia care a investit zeci, sute de euro sa isi cumpere gold. Pai ma rupe ala. Ce e porcaria asta? Niciodata nu termin la pvp in primii 1%, pentru ca nu imi cumpar gold. A, si am impresia ca o data la cateva zile imi dispar command points-uri. Ca asa vrea facebookul. Mi le fura, sa imi cumpar gold si sa imi iau altele. Niste nenorociti. Sper sa aiba soarta Hi5-ului.

  4. #12

    Aha. Deci de asta nu vad eu update-urile la o multime de pagini carora le-am dat Like?
    Ma gandeam ca-s tuta si-oi fi uitat sa bifez / debifez vreo setare.

    Sa-i ia naiba.

  5. #13

    Spre multumirea mea, imi apare tot ce postati tu si vali.

  6. #14

    mai crede cineva in ziua de azi ca un site de socializare sa reziste in timp? Lumea cauta mereu ceva nou…

  7. #15

    Facebook? Primul cont la care am renuntat dintre toate cele pe care le aveam…

  8. #16

    Inca regret zica cand mi-am facut cont pe Facebook!
    P.S. Septembrie 2012!

  9. #20

    mdea, eu am o pagina cu vreo 3500 de fani si am aceeasi nemultumire. noroc ca aia interesati de ce se intampla se duc din cand in cand pe pagina sa vada ce mai se intampla.
    pe de alta parte pana acum nu am gasit vreo metoda mai buna de expunere a proiectului, pagina atrage cu mult mai multi oameni decat situl dezvoltat in paralel.

    • #21

      si in viata reala cati prieteni ai? hai, vorbim in mediu privat, doar….

    • #22

      @dropia, invata sa citesti inainte sa deschizi gura.
      am zis ca am pagina pentru un proiect. daca esti chiar curios, e un proiect de explorare urbana-fotografie. nu are nicio legatura cu “prietenii” de pe facebook.

    • #23

      Dropio, te facusi de cacat. Ai incercat sa bagi si tu un pateu de hipster, na!

  10. #24

    Oare jumatatea acoperita a sicriului cu ce e ocupata? Nu m-ar deranja sa fie Twitter. Nici cu el nu ma laud.

  11. #25

    pe mine ma omoara astia cu proiectele lor si pagini pe facebook. fa frate o afacere care e comentata in satele adiacente si atunci vorbim. produce si fa 10% din clienti fericiti. de vii pe blog si te plangi, e clar ca ai o problema: 1. timp prea mult 2. idei putine. deal with it bro.

    • #26

      Dropia, daca venim aici pe blog, mai des sau mai rar, nu inseamna ca avem prea mult timp. Inseamna ca ne place ceea ce gasim, chiar daca ne plangem, chiar daca suntem sau nu de acord cu ce scrie Arhi.

  12. #27

    Daca Google cu puterea lui nu a reusit sa doboare Facebook, o sa tot postati poze cu sicrie 5 ani de acum incolo. Tot degeaba.

    • #28

      In google we trust, huh?

    • #29

      Daca nu Google, Yahoo, Microsoft … atunci cine ? Din punctul meu de vedere Google Plus e un mare esec.

      In viata mi-au fost utile doua lucruri: LinkedIn pentru profesionistii si recomandarile pe care le gaseti acolo si Facebook pentru ca mi-am regasit prieteni din colturile lumii cu care mai schimb ocazional o vorba.

      Sunt asa niste trenduri, ca trebuie sa moara Facebook si sa-l aresteze pe Cioaca.

      PS: De ce naiba ai scrie de rau despre un referral care iti ofera zilnic 20-30% din traficul total, gratis ?

    • #30

      lol fb 30%:)))))

    • #31

      @Arhi: Poate in cazul tau nu, dar pentru un start-up cu buget mic Facebook e mana cereasca.

      Derulez acum un ghid turistic cu un prieten, daca pe site deabia intra 10-20 de persoane pe zi, pe Facebook sunt vreo 300 de persoane care interactioneaza.
      Inceput proiectul in decembrie 2012, site-ul n-a vandut nimic pana acum, pe Facebook la o poveste s-au incheiat vreo cateva contracte si e vorba de vacante exotice in valoare de cateva mii de euro / persoana.

      Ca nu apasa lumea butonul de like pentru articole de genul “mi-am luat Tabby” sau “WhatsApp, un iMessenger pentru utilizatorii săraci de smartphone” asta-i cu totul alta treaba.

    • #32

      ce treaba are likeul cu faptul ca reachul e limitat de facebook? iar daca articolele mele sunt atat de slabe, poate e cazul sa te reorientezi pe alte situri

    • #33

      20-30% din 10 vizitatori nu e chiar mult 🙂

    • #34

      @Arhi: Intradevar am cam incurcat untul cu sapunul.

      N-a zis nimeni ca trebuie sa ai mereu articole bune, pentru ca e imposibil. Am spus ca unele articole nu sunt genul care sa atraga like-uri pe Facebook.

      Legat de reach, e siteul lor, regulile lor – dreptul lor de a limita afisarea de reclama gratuita. Nu ma refer neaparat la tine unde nu se aplica, dar atata timp cat primesti gratuit un X% trafic din partea Facebook e aiurea sa smiorcai ca reach-ul e doar 20%. Multi fac asta, desi fara Facebook traficul lor ar scadea considerabil.

      Baietii si fete, nu va convine ? Aveti oricand optiunea sa renuntati, mai mult spatiu pentru altii!

    • #35

      florin, ne stim de mult pe blog, te respect, asa ca o sa incerc sa fiu mai explicit. sunt firme care baga zeci de mii in facebook ads, cu scopul de a strange likeuri. si desi cumpara asa ceva, dupa ce cumpara, facebook le interzice accesul la 80% din ei. daca tie ti se pare corect, atunci asta e. iar aia cu 90 000 de vizite anuale e absolut adorabila:))) ca idee, arhiblog are 56 000 de vizite astazi, pana la ora asta

    • #36

      @Marcian: 33% din vizitele siteului, 90.000 de vizite intr-un an. Plugin de wordpress ce publica automat stirea pe Facebook cand e postata pe site, zero munca. Ar trebui sa ma plang ca Facebook ar fi trebuit sa-mi trimita 360.000 de vizite in loc de 90.000 ?!?

      Ca nu-i ajuta pe unii e o treaba, dar multi bat din gura degeaba si in acelasi timp afiseaza caseta de like pe site pentru ca e la moda, nu pentru ca Facebook le trimite vizite moca.

    • #38

      @Arhi: 56.000 vizite? T5-ul tau zice altceva

    • #39

      da, afisari

    • #40

      @Jordas: T5 spune 13.000 de vizite azi, asa sunt si pe captura mea, vizite. Nu afisari, nu unici.

      Numarul de vizite nu e relevant, ca nu suntem toti a-listeri, am vrut insa sa demonstrez cum un cont de Facebook automatizat iti poate aduce +50% vizite. Moca, fara titluri de genul “Vezi cu ce darama Tonciu satelitii rusesti”

      @Arhi: Pai vezi tu, asta e problema, lumea alearga dupa like-uri, dupa cifre si se pierde din vedere esentialul: vanzarea. Eu am dat like paginii Mercedes-Benz Romania: numai rahaturi fumate din carti de marketing, de genul pui o poza cu ML pe un bloc si scrii deasupra ei “Clasa M veghează deasupra orașului.”
      Ti-am dat like, ti-am dat sansa sa-mi servesti reclama, da-mi ceva care sa-mi atraga atentia. Arata-mi dotariile masinii, demonstreaza-mi ca am nevoie de dotarile alea, spune-mi de ce platesc mai mult cu 20% decat pe un Audi sau BMW echivalent.

      Au dat cascavalu’ si au luat o tona de laicuri. Campania e varza, Facebook mai afiseaza anunturile doar catre maxim 20% din fani si “investitorii” incepe sa se planga de rezultate.

      Da, aia cu maxim 20% e o marlanie, insa iti spun sincer desi sunt foarte selectiv cui dau like, nu mi-as putea inchipui Facebook cu de 5 ori mai multe “reclame”. Mai ales cand reclamele “sug grav”

      In contrast in zilele noastre Google nu-ti mai da aproape nici o sansa sa te clasezi in top cu un site nou, indiferent cat de original este continutul tau.

    • #41

      Sa mai dau un exemplu, peste cateva zile un prieten isi deschide o sala de fitness intr-un orasel mai mic, pe la 30.000 de locuitori. In 5 zile pagina asta a strans 2500 de fani (a.k.a 2500 de persoane stiu ca se deschide o sala), telefoanele suna, oamenii sunt curiosi, lumea discuta, urarile curg. Investitie in publicitate: 0 lei (bine, un Jack pentru maestru).

      Iti oferea Google oportunitatea asta ? Da Yahoo ? Instagram ? Twitter ?!? Iti ofereau un cacat.

      Ce a castigat Facebook la faza asta ? Pai nimic deocamdata, dar o data ce ai simtit puterea Facebook, cand te vei decide ca ai nevoie de publicitate nu vei lua in calcul si anunturile promovate pe Facebook ?

  13. #42

    Nu inteleg cum poti contrazice un specialist in sm.

  14. #43

    Cica postarile de pe o pagina au sanse mult mai mari sa apara utilizatorilor care au interactionat candva cu pagina aia (adica in afara de like-ul initial). Eh, macar acum au concurenta asa ca mutati-va pe Google+. Cel putin pe tehnologie merge super bine: google.com/+WebUpd8

  15. #44

    Nu folosesc Facebook de 9 ani si sunt foarte multumit de serviciile pe care nu mi le ofera.

    • #45

      Sa intelegem ca ai fost student la Harvard acu 9 ani? C’mon… ceva mai inteligent nu ai gasit sa spui?

    • #46

      @Razvan: zicea in spirit de gluma… 🙂

  16. #47

    Eu ii mai dau cativa ani FB-ul (maxim 3-4).
    Pana acum a fost pentru omu de rand, care nu a bagat bani dar anul acesta cred ca multe firme vor apela la FB sa isi promoveze brandul.

    Din testele mele mi-a iesit ca o pagina de 15k like-uri poate trimite cam 300 vizite pe site.

    cred ca ati auzit de pagina FB a RTv care cat timp a fost inchisa a facut ca traficul site-ului RTv sa scada cu 50%

  17. #48

    Pai, 15-20% e bine, analistii spun ca doar 8% iti vad postarile.

  18. #49

    era facebook mai are mult pana sa apuna, mai ales la meltenica unde daca n-ai un asemenea CACAT se pune ca “nu egzisti domle”

  19. haha, facebook va cadea in cap numai daca apare ceva mai tare care sa-l inlocuiasca. e prea mare. nimic pe net nu a fost asa de mare(facand exceptie de pagina de cautare a google).

  20. #53

    Una peste alta, poza e mistok….

  21. #54

    adventistbetania.ro site-ul bisericii adventiste de ziua a 7-a a fost “updatat” cu content mai special.

  22. #55

    Nişte căcăcioşi.

  23. Mai are cineva cont pe facebook? Pe bune acum… De ce ai avea cont? Ca sa ce?

    • #57

      are toata rromania + inca alti 700 de milioane de mintosi

    • Ca sa comunici cu oameni care stau mai departe de 50 km? Ca sa iti usurezi munca? Sa te hlizesti la dramele altora? Ca sa de-aia.

    • Oameni buni, de telefon n-ati auzit pentru comunicare la distanta mai mare??!!? Si ca sa-ti usurezi ce? MUNCA? :)))) hahaha

    • #60

      Sa se mire prostii.

    • @Florin: da, iarta-ma. am uitat ca toti inteligentii s-au adunat pe facebook.

    • bla bla la telefon
      mai bine tastez

    • #63

      @CP: Uita-te tu putin pe statistici, sa vezi cam cat la suta din cei inregistrati pe Facebook si-au sters conturile pentru ca le considerau inutile.

      Asa iti dai seama cel mai simplu cine se pisa impotriva vantului.

    • Crezi ca atunci cand l-am inchis am stat sa completez toate campurile ca de ce plec?

  24. #65

    Pe lângă tot ce ai spus tu, mai e o problema. Bag niste bănuţi in campanie si imi da raport: 2 shares la postul respectiv. Care shares nu erau… Wtf??!!??

  25. #66

    Pagina ta care are 1500 de like-uri nu prea conteaza. Ma gandesc la paginile care au milioane si la faptul ca daca mesajele lor ar ajunge la toti userii s-ar duce pe p*la serverele si alte chestii nebune

    • #67

      N-ai nicio treaba. Inainte sa introduca “promoted post” updateurile ajungeau la toti care au dat like. Chiar si milioane. Si nu se mai strica niciun server.

  26. #68

    Eram sigur ca vei critica facebook.

  27. #69

    1400 de likeuri ? cred ca glumesti sunt pagini mai “laicute” de atata…si tot nu au succes……

    • #70

      da, practic sunt si pagini cu peste 10k de likeuri si interactiunea se petrece doar intre adimnii paginii :)) alta e chestia.. avea parca si zoso un articol misto despre un album nou al lui Travie McCoy(ala cu bilionaire) vs rammstein ..ala avea milionu de likuri pe fb si 200sharuri rammstein vreo 100k si 2000sharuri plus 10-20k likuri la anuntul albumului 🙂

  28. #71

    Sunt de acord cu tine, dar fb este un instrument de promovare in situatia enuntata si deci este dreptul lor sa ceara bani, asa cum si tu ceri bani pt ca oamenii sa isi posteze link catre blogul lor:))

  29. #72

    Nu stiu daca este cea mai buna solutie, dar tind sa o iau ca buna.
    Daca un utilizator s-ar abona(like) la 10, 20, 30… pagini oricum nu vede ce postezi daca s-ar afisa postarile 100%. Am dreptate?
    Unde mai pui ca se mai afiseaza si postarile prietenilor.

    Daca mai este abonat la 2-3 publicatii maricicele care posteaza din juma’ in juma’ de ora ai avea vizibilitate mai mica decat aia 20% de care zici tu.

  30. #73

    mai citeste putin de edgerank