După ce am scris cele 2 articole despre facebook ( 1, 2 ) oamenii s-au adunat puțin și au realizat și ei că stai, ceva se întâmplă pe facebook, noi am dat bani degeaba ca mesajul nostru să ajungă la useri, care useri au fost de acord să îl primească, dându-ne like. Acum facebook dorește să mai plătești odată, fix pentru același serviciu. Pentru că se poate.

Prin urmare, zelist a făcut un grafic al reachului paginilor de companie din ultima perioadă. Surpriză da, a scăzut substanțial, totul se duce în cap. De ce?

Pentru că au ales calea ușoară. Au ales să creadă balivernele îndrugate de specialiștii facebook apăruți peste noapte, care le arătau calea cea mai simplă spre popularitate, user și client. Astfel, bugetele s-au umflat pe achiziționare de likeuri, șefii stăteau calmi pentru că aveau niște coaie mari și pline, toată lumea era fericită.

Practic, ei înșiși au transformat Like-ul din Accept de comunicări comerciale (sau nu) în Uitați ce coaie mari am. Iar facebook a prins ideea din zbor și i-au lăsat cu ele atârnânde.

Știți ce zic eu de ani și ani, printre conturi banate pentru că am postat diverse chestii, care nu au convenit diverselor categorii de maniaci de acolo?

ȚINE-ȚI CONȚINUTUL ACOLO UNDE ÎL POȚI CONTROLA TU.

Nu acolo unde îl poate controla altcineva. Nu lăsa pe altul să te vândă ca pe o vită, pe tine și pe conținutul tău, doar pentru că trebuie să fii acolo.

Da, probabil lucrurile se vor reașeză. Companiile vor descoperi că internetul înseamnă site propriu, domeniu propriu, locul unde poți să aduci câți useri vrei și să le transmiți tuturor ce mesaj dorești și vor uita că, la un moment dat, plăteau ca proștii să aducă useri pentru care plăteau să le vadă mesajul, pentru care plăteau, pentru care plăteau și tot plăteau.

În altă ordine de idei, zilele trecute, după discuțiile despre facebook și reclama pe facebook, am încercat să îmi închid contul de reclame de pe facebook. Ai această opțiune, Delete ad account, te întreabă de ce, tu le spui fuck you & restul și logic ar trebui să se închidă.

Din păcate, de fiecare dată când am încercat, se declanșa o eroare total neplanificată și eram rugat să încerc mai încolo. Zile întregi, de câteva ori pe zi, eroare neplanificată.

Și atunci, am avut o mică criză de nervi, am băgat ads de 250 de dolari, limita de billing de la fb, și am așteptat.

Puțin am avut de așteptat, în vreo 12 ore, banii erau cheltuiți, iar contul închis cu mesajul

Your Ads Are Paused
There’s an outstanding balance of $250.00 USD on your account. Please add an active payment method to pay your balance and continue running your ads.

Ați văzut ce simplu a fost? S-a închis imediat. Acum trebuie să mă gândesc la o dată când voi plăti această sumă.
Probabil mâine.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.