In tumultoasa mea viata, la un moment dat, am lucrat pe post de sofer la o firma. Drept masina, aveam un Damas.
Si, undeva in noimbrie, trebuia sa plecam la o nunta, undeva in Suceava. Fiind noi multi, am plecat, eu cu damasul si pasageri, si tata cu Dacia.
Pe strada, cand trecea tirul pe langa mine, patina si damasul doi metri inspre dreapta, de la curent, de parca faceam balet.
Normal, masina lui taica-miu, fiind din 1985, sau pe-acolo, dupa primii 50 de kilometri, ii crapa fisa la o bujie. Desigur, avea drept rezerva o alta fisa, veche, dar inca functionala.
Mai mergem 50 de kilometri, ii crapa capacul la delcou. Cruci, dumnezei, parastase, arhangheli. Undeva in camp. Pulea spataru avea capac de delcou de dacie. Plec cu damasul inainte, gasesc o benzinarie, iau capac, ma intorc. Taica-miu, dus. Sun, „unde esti ma?” „a, pai am gasit un capac vechi care mergea, si am zis sa plec ca te ajung din urma”. „Pai si unde esti?.” Habar nu am, dar vino cu capacul ala, ca a crapat si asta”. Am luat-o inainte pe sosea, il gasesc pe taica-miu la benzinarie de unde luasem eu capacul, cumparase alt capac, si tocmai il monta. „bai, am cumparat si eu capac” „Daca te misti ca un mormoloc, ce sa iti fac?”.
Plecam, eu o calc, ca damasul merge si cu 120, cu nervi. Dupa 10 minute, suna mama. „Hai inapoi, ca a facut taica-tu pana si nu are cheie de roti”.
Ma intorc, il gasesc negru de vaselina, ii curgea nustiuce la o roata. Eu, din punct de vedere tehnic sunt afon. Deci, ajutor nexam. Desigur, pana la urma am descoperit ca crapase un furtun de …ceva. Taiem din furtun, punem la loc, hai sa plecam.
Taica-miu conduce cu maxim 80/h. E sofer profesionist de 40 de ani,dar nu il scoti din viteza asta nici rupt. Viteza mai mare distruge masina. Mama s-a enervat, si s-a urcat in masina la mine.
Asa ca am luat-o la picior, cu gandul ca ne gasim la destinatie.
Trecem de Bacau, si incepe sa ploua. Suna tata.
„Auzi, nu ai o pereche de stergatoare la tine, ca ale mele nu merg deloc”. Ma intorc, ii dau stergatorul din dreapta, plecam iarasi.
Si ploaia se transforma in lapovita.
Acuma nu stiu daca stiti, dar damasul are tractiune spate. Deci, daca e gheata pe jos, esti un om mort, pentru ca patineaza ca dracu.
SI lapovita se face ninsoare. Si dai frate, si ninge. Si frig, si a inghetat toata lapovita care se depusese mai inainte. Ceata pe durm, nu vedeai la 20 de metri in fata.
Taica-miu, cu tractiune fata, s-a dus zmeu. Eu, in Damas, cu mama, mergeam cu 30 la ora, incercand sa pastram santurile facute de tiruri in gheata, ca parca aluneca mai greu.
Oricum, la fiecare apasare pe frana, se invartea Damasul pe loc de parca era Barasnikov, asa gratie avea.
Si se termina joaca. Ajungem undeva inainte de judetul Suceava, unde soseaua e numai vale-deal-vale-deal. Cand era vale, cobora Damasul intr-o rana, total indiferent la eforturile mele de a-l controla. Cand era deal, dadeam inapoi 20 de metri, imi luam elan, si ma repezem in forta incercand sa urc. In marea majoritatea a datilor, ma scurgeam inapoi ca untura pe marginea tigaii. Eram total orb, nu vedeam absolut nimic in nici o directie, singurul indiciu care arata ca e sosea erau urmele de roti de la tiruri. Mama, in dreapta mea, alba la fata, probabil murmura toate rugaciunile pe care le stia, si se tinea inclestata de umarul meu de simteam ca mi-l smulge din radacina.
Si deodata, o vad ca se intoarce spre mine, si incepe:
„Cetin dragul mamei, sa stii ca te iubesc mai mult decat orice pe lumea asta. Singurul motiv pentru care am mai trait dupa despartirea de tatal tau esti tu, si iti multumesc ca ai existat pentru mine intotdeauna. Iarta-ma daca in timpul in care am trait unul langa celalalt ti-am gresit, sunt om, si gresesc, te rog spune-mi ca ma ierti.”
Eu, cu draci pe mine in spume, ca tocmai ma roteam cu Damasul, incep sa injur.
„bai nene, in pula mea, acum iti gasesti sa imi spui aiurelile astea, cand eu nu stiu ce dracu sa mai fac sa nu murim in cutia asta de conserve? ce dracu ai, te sclerozezi inainte de vreme”.
Mama, insa, cu ochi imobili, nu facea decat sa spuna „iarta-ma, spune-mi ca ma ierti”.
Normal ca i-am urlat „da ma, te iert, acum lasa-ma dracului sa ma concetrez pe cacatul asta de cutie de chibrite!”.
Si numai ce spun asta, ca ne ducem frate intr-o parte cu masina. Eu, in norocul meu, apas pe frana, si face Damasul o pirueta, si ne oprim cu roata din fata dreapta in afara soselei. Daca nu apasam frana, mergeam drept inainte, si acum citeati alt blog, nu al lui subsemnatul.
Cand ma dau jos, stupoare. Nu aveam in dreapta decat o rapa adanca de 100 de metri, care se termina intr-un lac. Iar in stanga o rapa tot de 100 de metri, care se termina intr-un camp. De aia isi cerea saraca mama iertaciunile de la mine. Ca, fiind din zona, stia unde ne aflam, si era sigura ca o sa murim ori inecati, ori inghetati si raniti pe un camp.
M-am enervat de am zis ca vad rosu „adica tu deja ne vezi morti, pai ce plm, eu sunt mamaliga?”, ma pun si imping damasul, il scot in sosea, ii iau elan, si pornim la drum.
Si aproape imediat s-au vazut luminile orasului.
Acuma gata, mama prinsese curaj „cum indraznesti sa injuri in fata mea, de aia te-am crescut, bla bla bla etc”.
Cand am ajuns in oras, am realizat ca mi se rupsese de la efort muschiul de la gamba piciorului drept. Si acum am gaura.
Asa ca, daca va cumparati Damas, Puteti sa muriti. Inghetati sau inecati.
Paradoxal, nu?
NOU
Era și foarte silențioasa că stăteai cu genunchii la urechi. 1.93,97-99 kile, Tico, demult, cu urcatul și coborâtul aș fi facut succes la circ.Are nevasta-mea Fiat 500,nici cu ăla nu îmi este rușine.
NOU
Am avut un unchi care a murit intr-un Damas. Praf s-a facut masina, va dati seama ca nu a fost deloc usor pentru tata sa-l ia de la morga 🙁
NOU
Nu pot sa cred, fix zilele trecute încercam sa deslușesc de ce nu suport SUV-urile pătrățoase, de fapt mașinile pătrățoase în general ori mașinile care au uși în loc de portbagaj, pe stilul duba.
Tata a lucrat cand eram eu mica mica la o firma de distribuție și avea un fucking DAMAS albastru pe care îl uram din răsputeri. :))) urat cu spume, îl vad și acum, ma urca în spate și mai furam ciocolata sau ce căra el în cutia aia de mașina, am oroare de ea. Nu suport mașinile mari de atunci, care se balangane la fiecare viraj/groapa, de îți amesteca gândurile în cap și mațele în stomac.
NOU
Stai sa ne intelegem: tu consideri butoiul ala de 200 litri cu roti de roaba numit Damas o masina MARE???
NOU
E o mașină mai mare decât un sedane obișnuit sau orice altă mașină agreez eu ca fiind perfect size. :)) Perioada de care vorbesc se referă la atunci când aveam 6-7 ani, deci da, mi se părea imensă mașina și mi-o amintesc ca pe o dubiță. Pe străzi nu am mai văzut de mult timp.
Când am zis că nu suport mașinile mari/SUV-urile, mă refeream la faptul că în absolut toate te bălăngăni ca un cățeluș din ăla de bord când iei o groapă sau faci un viraj, ceea ce-mi amintește de cum stăteam în duba aia printre baxuri de suc și ciocolată ca marfa. :)) Orice SUV am condus mi-a dat sentimentul de tătăiță/tanti care vrea să vadă intersecția și săracii dă sus. Prefer mașinile pitice.
NOU
@Laura, încearcă un Suburban.
Am țopăit și eu și pe Dodge și pe F150… Până am dat de Suburban.
Dacă aș putea, l-aș lua cu mine în concediul din România sau în țările cu gropi.
NOU
@Laura, pai daca arati marfa, de-aia…
NOU
masinute manga
NOU
Da, există și Damas și există și Vanette chiar.
În Bistrita e un Damas folosit la cărat butelii de aragaz, căcarea planetei când îl vezi.
NOU
am carat cu damasul o tona de ciment. cred sincer ca ceva s a labartat in el atunci
NOU
Noi ii spuneam Huey, ca avea uși exact ca la elicopter.
Cel mai tare a fost cand am mers cu un prieten să-și aducă acasă niște scânduri la 3 m. Ne-am chinuit sa le băgăm pe lungime, nu stăteau ca erau mai mult pe afara decât înăuntru. Asa ca-am băgat scândurile transversal, pe ușile culisante deschise. La capătul scandurilor am legat câte o punga albastra, iar ca deschizător de drum la transportul agabaritic îl aveam pe un prieten cu un scuter ce mergea în fata și dirija traficul. Acum dacă as încerca să repet chestia asta as ajunge la bulau și subiect de știri. La momentul respectiv, în facultate, eram mult mai relaxat cu privire la legislație.
NOU
“În Bistrita e un Damas folosit la cărat butelii de aragaz” – intr-o tara mai civilizata asta s-ar incadra direct la terorism
NOU
aka răsturnica
NOU
Da, e full de ele prin Turcia.
Noi, cum nu zburam decat daca e ceva pre-apocaliptic, conducem peste tot.
Cum suntem mari calatori, conducem si des.
Si, cum suntem pasionati de chestii vechi, conducem des prin Turcia.
Fratemeleu, relicve pe roti mai multe ca la turci nu am vazut de cand ma stiu.
Cred ca 70% din parcul lor auto e de dinainte de 2000, ceea ce e usor ironic, avand probabil cea mai buna si extinsa retea de drumuri din Europa continentala.
Unii vor zice “ete pula, nu se compara cu autostrazile nemtilor, francezilor, spaniolilor”.
Eu le voi raspunde cu un zambet larg si condescent.
NOU
Belgia, Olanda, vestul Germaniei. Zimbeste-mi condescent!
NOU
:zambet condescent:
Se caca pe Belgia turcii, cand vine vorba de drumuri.
Se caca pe toti.
Degeaba dai repede pe Google sa numeri kilometrii de autostrazi, pentru ca in Turcia exista drumurile nationale care nu sunt clasificate ca autostrazi, desi au 4 benzi si sunt fara intersectii (practic drumuri expres neomologate).
Si pe langa alea sunt autostrazile.
Si sunt muuuulte.
Eventual doar Spania sa fie prin aceeasi liga.
Belgia, lol.
NOU
Zimbetul tau nating m-a facut sa dau un google totusi. Deci nu Belgia mai intii, ci Olanda. Belgia de fapt e pe locul doi. Cauta si tu highway density si road density. Ca sa nu fie vorba doar de autostrazi. In rest, numai de bine…
NOU
mircea, care parte din “cea mai buna si extinsa retea de drumuri” nu ai inteles-o ?
NOU
Tocmai ca eu am inteles-o. De ce adaugi tu Turcia in in propozitia aia si mai si zimbesti superior dupa ce ti-am si soptit cum sa cauti sa te convingi… Si zici ca ai doua facultati.
Apropo de facultati…. stii, io am facut exact facultatea aia care tu ieri, cu un zimbet la fel de condescent, spuneai ca nu crezi ca exista. Aia de instalatii in constructii. Asa si cu soselele in Olanda. Total length Dutch roads stretches halfway to the moon
NOU
Nu eram condescent ieri, pur si simplu cel/cea caruia ii raspunsesem punea problema celor care desfasoara activitati de tipul “meseriasilor” si spunea ca nu e ok sa li se pretinda studii superioare.
Eu sunt de acord, si am dat exemplul cu instalatorii, dar puteau fi zidarii sau cei care pun gresie, si care nu, nu au facultati facute (cea de constructii nu e relevanta).
Instalatorii in procent de 90% nu au facultatea aia pe care ai absolvit-o tu, si nici nu au nevoie de ea.
Ideea si subiectul postarii era pentru cei care ajung sa lucreze in joburi de birou fara sa fi absolvit studii superioare, nu pentru instalatori.
Revenind, densitatea retelei de drumuri e irelevanta si in cel mai bun caz o putem considera ca procentaj din suprafata tarii respective, caz in care probabil ca da, Belgia sau Olanda ar fi pe primul loc.
Ori eu nu discutam nici de densitate ci de lungime, apropo de ce imi spui tu sa caut.
Adica eu iti zic una, si tu imi zici “nu boss, cauta ce iti zic eu, ca sa vezi ca am dreptate”.
Gen eu zic ca “Irina e blonda” iar tu “cauta pe google ca Arhi e brunet”, si apoi sa zambesti triumfator.
Eu zic “nu se compara cu autostrazile nemtilor, francezilor, spaniolilor” iar tu “densitatea din Belgia si Olanda este foarte ridicata”. Esti turc ?! :))
Apropo, daca toate drumurile din Olanda ajung pana la jumatatea distantei pamant-luna, asta ar veni vreo 200.000 de km, iar Google zice ca sunt de fapt “doar” 134.000.
In orice caz, cui plm ii pasa de autostrazile din Olanda sau Belgia, sau de orice din Olanda sau Belgia, ca mie sigur nu.
Niste gunoaie de tari, la gramada cu UK. Vreme de cacat, oameni de cacat, aroganti si impresari.
Pot avea si 5 miliarde de km de autostrazi, “who the fuck wants to see them”.
NOU
@Dragos o tara nu e formata doar din autostrazi. Daca iesi de pe autostrada in Turcia dai de pamant, dar tu continua cu batman batman…
NOU
“Cred ca 70% din parcul lor auto e de dinainte de 2000, ceea ce e usor ironic, avand probabil cea mai buna si extinsa retea de drumuri din Europa continentala”.
Hehee, sa vezi Iranul. Este fix cum spui tu mai sus despre Turcia, cu doua exceptii:
2000 -> 1980
Europa continentala -> Asia Mica.
NOU
@mircea – wtf, te certi cu Dragos? Hai frate, suntem destul de vechi p-acilea sa identificam un troll 🙂
NOU
condescendent*
NOU
Condescendent, acest cuvant care se scrie la fel in 2 limbi, dar are 2 sensuri total opuse. In romana are sens pozitiv, inseamna atitudine politicoasa ( si aici vorbim in romana, deci e dragut ca cineva sa zambeasca larg si politicos ), in engleza are insa sens peiorativ si presupune o atitudine de superioritate fata de interlocutor.
NOU
Poate mai sunt cateva in circulatie, in rest fier vechi, erau masini de sinucigasi, nu cred ca au facut testul elanului, nu aveau vreo sansa, pe vremea aia standardele de siguranta auto erau cam joase
NOU
Am vreo 200.000 km facuti pe busuri VW Transporter, Westphalia etc modele anii ’70-80. Alea cu motorul in spate si cu pedala de ambreiaj 10 cm in spatele farului. Visam noaptea ca pun o frina brusca si ca ies cu picioarele prin grila dintre faruri. Si crosetam prin Istambul cu 90 la ora dupa 24 ore la volan…
NOU
La liceu faceam naveta cateodata la Pitesti cu asa ceva.
7 + 1 (soferul)
Cand prindeam locul din dreapta fata ziceam ca l-am prins pe Mnezo de picior.
Cand prindeam un loc din spate nu eram sigur pe cine prindeam de picior, dar sigur nu parea divin, mai ales in curbe si la frane.
NOU
Iarna era frumos. Trebuia din constructie sa i se monteze ceva sac de nisip in spate. De nu, erai ca in feerie pe gheață… varianta horror..fara patine, pedale, frana dar cu bucuria de a trai condusul, pana la lacrimi.
NOU
daca opream cu roata din spate pe cel mai.mic petic de gheata, nu se mai misca:)))
NOU
offtopic: Arhi vine de la Arhos? 🙂
NOU
nu
NOU
E diminutivul de la Csabi.
NOU
Cred că de la arhonte. E ceva nobil.
NOU
@Tonys, Arhi vine de la “arhiereu”. Dacă ești mai nou pe aici, să știi ca Cetin este o persoană foarte religioasă. Și de multe ori pe blogul lui sunt discuții constructive pe tema asta. Doamne Ajută!
NOU
asa sa ne ajute Dumnezeu si Maica Precista
NOU
Brâulețul Maicii Domnului să te ocrotească – te-n bască Cetine, de la tine a învățat coana Tanța pe-asta cu brâulețul, am lista de mesaje plină.
– Unde ești?
– La pescuit.
– Brâulețul Maicii Domnului să te ocrotească.
sau
– Unde ești?
– La bowling, cu nașul.
– Brâulețul p*&dii mă-tii, iar ați plecat la striptis?
NOU
Damas nu stiu…dar chiar ieri am vazut un Trabant pe strada.
NOU
Masina pare ca a fost gandita pentru piata din Asia, pentru transport marfa in orase, unde spatiul e limitat, vitezele nu sunt mari. Acolo cred ca se descurca excelent.
NOU
La firma de curierat le “alintam” cosciuge zburatoare, idioate masini.
NOU
1997, cel mai nasol road trip din viata mea- de la Baza Keoke din Pipera până in Buftea. 10 hăndrălăi de peste 1.85 m, beti(lansase Timpuri Noi album) intr-un Damas.
Pe Sisesti ne-am trezit din betie, fiecare groapa era primejedie de rasturnare.
NOU
Daca este vorba de “Basca Abundentei” era ’98. Si eu eram muci.
NOU
@Grasu X-asa, bravo, ’98, Basca Abundentei.\m/!!!
NOU
La un moment dat avea tata vreo trei la firma unde lucra. Le ziceau cozonaci.
NOU
Un coleg circula cu unul din asta pana l-a oprit politia zicandu-i : Ia opreste te putintel aici, unde te grabesti cu cozonacul asta?
NOU
Eu lansez o provocare: cred ca suntem destul de multi cititori pe forum, hai sa contribuim fiecare cu o suma , si sa ii oferim (ca altfel vad ca sare lumea la give away) autorului un cadou, care sa ii aduca aminte de vremuile bune. Las la latitudinea voastra care credeti ca i se potriveste mai bine, si hai sa facem un gest:
www.olx.ro/oferta/damas-dubita-autoutilitara-sau-schimb-cu-utilaje-tractor-sau-mangalita-IDcZYjw.html#5d9e72c1d6
www.olx.ro/oferta/daewoo-damas-inmatriculat-IDeqXHW.html#9e75b06159
Oricum, e pacat ca un vehicul care a umplut odata strazile (cred ca multe firme au facut bani cu ele) dispare asa, in neant, nu mai vezi un exemplar refacut, in stare buna; impartaseste aceeasi soarta cu tico, alta masina care a pus volanul in mainile romanilor.
NOU
:)))) 20 euro
NOU
Tu n-ai vazut ce scaun are? Se pisa cu bolta pe toate Damasurile.
NOU
@varucu, pai dupa ce face o aventura cu damas, se mai relaxeaza in scaunul ala, sa il poata aprecia la adevarata valoare
NOU
Din descrierea de pe olx: “Perfecta pentru drumuri denivelate de tara” :))))))))))
NOU
Scuze de gluma proasta… da la faze din astea mai bine il ingropi cu tot cu masina…
NOU
Bre, nu mai știu, tu sau soția sunteți din Brăila? No, cel care e de acolo: mai țineți minte prin ‘97, cam așa, când începuseră sa apară microbuze ca alternativa la Braicar, că erau și Damas printre ele? Trăi-v-ar vouă ce aveți mai scump oameni buni, nu există film de groaza mai nasol decât transport de persoane în Damas. Cred ca puseseră cumva 6 scaune și mai erau ocazional și oameni… in picioare. Eram clasa a opta și eram cacat tot cât mergeam câteva stații, din Viziru I până la Cuza…
NOU
Le-am prins si eu, noroc ca eram mic, aratam ca un cep undeva printre calatori.
Stateai pe niste scanduri ca bancile de la pomeni. Stateai in picioare teoretic, ca practic erai la 90 de grade.
NOU
www.youtube.com/watch?v=QXKUxYcoJWM
Foarte faina descrierea, inca de la primele cuvinte
NOU
Pai si nu i-ai spus si tu: mama, vezi ce zici, ca ne intoarcem tot pe acolo!
NOU
Tin minte cand a aparut Damas era considerat o chestie interesanta. Eram pustan, cumparat revista Start 2001 si avea poster cu Damas, care la momentul respectiv mi s-a parut si mie misto pentru ca era doar masina, fara un alt obiect de referinta. Cand l-am vazut in realitate m-a apucat rasul, era practic un Tico un pic umflat, eu le-as fi interzis sa iasa din localitate. Chiar, mi-am adus aminte de Start 2001, era misto revista aia pentru vremurile alea.
NOU
Ca fost posesor de tico pot sa confirm faza cu tirurile (am avut si eu cateva faze de am zis ca atunci zbor), dar iarna era fantezie cu tico prin zapada cu cauciucurile alea inguste…ma bagam peste tot cu cutia de chibrituri…era si usurica(800kile) , n-am avut treaba sa raman in zapada cu ea.De rotit pe loc am reusit de cateva ori.
NOU
Pai n-ai rămas în zăpadă cu ea ca i-ai pus bretele și o luai la spinare, specifica te rog
NOU
Confirm, si-a luat la un moment dat o ruda de-a mea un tico la oferta, si m-a rugat sa il duc de la brasov la bucuresti, sa nu mai bata drumul; am tinut masina 2 saptamani, pe zapada era geniala, si in general in trafic, gen NFS…..stiu ca m-am distrat si am abuzat masina aia in toate felurile, si nu avea nici pe dracu. Erau bazate pe un suzuki, mi s-a parut o masina fiabila, si adaptata la orase ff aglomerate.
NOU
In oras era parfum…in afara cel mai mult i-am dat 130 ca mergea la vale….cred ca la 135 isi lua zboru….
NOU
Am un flashback vag cu o colega din generala care-i tot baga intr-una cu damas in sus, damas in jos, nu mai stiu daca al lu’ “taxu” sau al lu’ “iubi”, tot aia era.
PS: Vezi ca uitasi o cratima, am zis c-o fi guest post, dar pe urma am citit “blogul subsemnatului”.
www.youtube.com/watch?v=bixfHfTl4pU
NOU
“Generala”? “Iubi”? “Damas”?
Ceva ne spune ca nu la Damas ne putem referi cu “mică” în cazul de față
NOU
Ehehe, nepotu’ meu, alea care apucau 12 ani fara iubit cu masina erau ultimele luzare.
Bine, tipa de care-mi amintesc eu in comentariu a facut un copil pe la 20 (sau poate mai devreme, dar majora), se plangea pe FB ca se chinuie singura sa-l adoarma, apoi a disparut de pe social media. I-a ramas profilul de hi5, unde (am verificat acum) sunt si cateva poze cu “masina lu’ iubi” in descriere. Avand in vedere data la care au fost postate, banuiesc ca ar fi putut fi folosite ca dovezi, dar ce stiu eu…
PS: Nu era un Damas in poze 😀
NOU
Am lucrat și eu un pic pe un Damas prin 2003, distribuție de flori.
Aveam mereu în mașină un sac mare de pământ ca ni se părea, mie și colegului, ca e masina mai stabila.
NOU
“Cred ca 70% din parcul lor auto e de dinainte de 2000, ceea ce e usor ironic, avand probabil cea mai buna si extinsa retea de drumuri din Europa continentala”.
Hehee, sa vezi Iranul. Este fix cum spui tu mai sus despre Turcia, cu doua exceptii:
2000 -> 1980
Europa continentala -> Asia Mica.
NOU
Sfârșitul anilor 90 sau începutul anilor 2000, nu mai țin minte exact. Drum de la Giurgiu la București cu un Damas. Încă vreo 7-8 persoane în el. Singura dată. Niciodată după aceea. Am preferat, la un moment dat să aștept 3 ore până la o altă cursă decât să mă mai sui în așa ceva. Nu sunt fricos în mașină, am mers odată pe locul mortului într-un BMW de 3 litri cu un tip care după ce a băut o sticlă de vin a făcut Constanța – Medgidia în 13 minute, dar atunci, în Damasul ăla am stat cu căcatul în cur tot drumul. Chiar nu știu cum de nu m-am scăpat…
NOU
Varaianta originala este Piaggio Porter care inca se mai fabrica.
NOU
Inca mai exista urmasi moderni ai Damasului, ce era de fapt un Suzuki Carry redenumit. Masinile de genu asta se numesc kei car si sunt foarte populare la japonezi.
en.m.wikipedia.org/wiki/Kei_car
NOU
@Cetin: Habar nu ai tu ce-ai carat cu Damasu’. ;-)))
Cat despre “Asa ca, daca va cumparati Damas, Puteti sa muriti. Inghetati sau inecati.”… imi permit s-adaug “sau usor iradiati”. Asa te-ai calit si-ai rezistat vaccinului 😉
NOU
dada, am uitat de plutoniul dus la Magurele:))))
NOU
Ruda de-a plutoniului. Indepartata, saraca si legala.
Ca sa nu creada unii si altii altceva… ca daca era plutoniu inca nu s-ar fi prescris faptele ;-))))
NOU
Fiecare epoca are fierul ei. Cica fiecare Damas avea blestemul lui.
Damas-ul a fost o dubita pe platforma Tico/Matiz, umflata sa poata lua ceva volum, cu arcuri foaie spate, pentru mici afaceri. La saracia din vremea ei a fost foarte buna, dar doar daca stiai limitarile. Avea centrul de greutate atit de sus, ca se rasturna ca o trotineta. Am o cunostinta care se rasturna cu un Damas saptaminal, ca-l fugarea patronul sa faca distributie. Omul ii spunea, “nene, nu pot repede, ma rastorn cu ea”, seful ii replica “dai telefon si vine cineva sa o puneti pe roti”. Era tabacita toata, nu avea un petic de tabla neteda. Pina la urma a rasturnat troaca intr-o ripa si a fost paguba totala, norocul omului ca nu a patit nimic. Patronul nervos, ca a rasturnat inadins, sa scape de ea. Si-a dat omul demisia si i-a urat sa ajunga sa-si doresca sa se rastoarne cu o masina. Dupa 3 luni patronul a facut muci bmw-ul, fracturi, spitalizare.
Never fuck with the Damas curse …
NOU
Bai, masinile astea ar trebui inchiriate pentru distractie si meditat la vulnerabilitatea omului in fata vicisitudinilor sortii. Esti mai in siguranta pe Mobra Hoinar decat in asa ceva.
Senzatia aia nepretuita ca stai cu curul calare pe motor si sensibil de mult in fata rotii, mai ales pe drumuri de tara cand te uiti ba la pamant ba la cer sub efectul mirosului de esapament care inunda duios cabina e greu de egalat.
Am facut odata un drum cu un prieten cu o taraboanta din asta si nu m-am simtit niciodata mai ca-n Mad Max. Tot drumul de la Bucuresti la Hunedoara am avut o pofta inexplicabila de mancare pentru caini ….
NOU
Mai sunt ceva Damas-uri. Stiu cativa membri din GM Club care mai au. Se mai gasesc piese originale la Radacini, Unipart Craiova, Ebay, pe la cehi si eventual, poti sa comanzi din Coreea de Sud. Eu de exemplu am o Nubira 2. Anul asta a intrat pe 19 ani. I-am pus faruri cu lupa, ornamente din imitatie de mahon OEM. Urmeaza lampile de SUA pentru bara spate, jante OEM de 15″, plus multe altele pe lista. :))
i.imgur.com/1EUrDDQ.jpg
NOU
2000, mă întorceam alături de un coleg de la Poliția Capitalei, fusese ceva pe acolo, whatever, nu contează. Mașina noastră de redacție era un Damas. Când a ajuns la Victoriei, chiar în față la Guvern, șoferul a tras mai tare de volan și aveam și viteză. Am crezut că este ultimul lucru pe care-l mai văd în viața asta, așa de urât a făcut mașina. Și-n ziua de azi mă întreb cum p*** mea de s-a redresat și a ajuns din nou pe patru roți…
Din ziua aia am refuzat să mai fac deplasarea cu Damas-ul și ceream Dacia colegilor de la ziarul mai mare.
NOU
Damas-ul era o mașină pentru japonezi inițial, ei au categoria asta de mașini micuțe de oraș:
en.wikipedia.org/wiki/Kei_car
N-avea ce căuta altundeva dar banii sunt bani, s-au vândut că erau ieftine și profitabile și aici suntem.
În Japonia e plin de ele și azi, modele noi chiar de toate categoriile.
NOU
Foarte tare articolul
NOU
In 1999 un baiat care distribuia cafea pe la chioscurile din zona conducea una d-asta, eu eram pe strada si trageam cornete in casele oamenilor … mno, vara, vacanta. La un moment dat am tras pe la etajul 2 si cu fata intoarsa catre geam sa vad daca nu cumva iese cineva, apar eu dintre blocuri si-i ies fix in fata lui asta, a dat peste mine cu Damasul, i-am indoit capota si i-am spart si parbrizul cu barbia, io m-am ridicat si am luat-o la fuga :)).